** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Tuosta tärinästä.. Mulla ainakin on sellainen fiilis ollut välillä että kun vauva nukahtaa niin tärisee kun lihakset jotenkin rentoutuu. Se pissamis tärinä on sit vielä erikseen sellainen vaimeampi. Viltsu tuntuis välillä kans ihan kunnolla tärisevän parin sekunninkin ajan.

Vanamo+Viltsu 40+1 :heart:
 
Onnittelut jakautuneille! :flower: Pupille onnittelut ihanasta miehestä ystävänpäivä ylläristä! :flower: Jahka sitä itekin sais joskus ees kukkasia...Vähä meinaa välillä masis iskee, kun tänään on paikat ollu jotenkin extra kipeet! Hauskaa pingviini kävelyä minäkin harrastan!

Äsken bongasin vessareissulla sellasta kirkasta limaa...aika monella tainnut olla rusehtavaa, vai? No katsellaan mitä seuraa. Esikoisen ootoksessa en limatulppaa bongannut...

piiu ja masuasukki 40+5
 
Ihana mies pupilla! Meillä mies hoksas äsken kaupas ja toivotti hyvää ystävänpäivää! sanoin et etkö muka aamulla huomannu tai kuullu kun toivotin herättyäni... :eek:

Taas vauvoja lisää... :heart: :heart: :heart: onittelut vauvaantuneille!

Nipsuli missävälissä sinäkin karkasit... :ashamed:

Tyttöjä tullu ihan kauheasti...mut ootakaas kun tämä mamma pääsee lavereille niin pojua työntyy kehiin... :LOL:

Kipsu mäkin oon kuullu et se on pissamista se tärinä...tyttö täris aika usein ja niin tuntuu tämäkin juntti tekevän... :heart: :heart:

Nyt ruuanlaittoon...

Ainiin, Kiin[/i] jos huomaat tän niin söitkö paljon lakuja raskauden aikana? se kuulemma laukasee ennen aikasen vesien menon...aattelin kun arthur niin ajoissa halus ulos..

jepsu ja martti 40+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Kipsu mä olen kuullut että tuo tärinä johtuisi siitä kun vauva pissaa. Kuulemma usein poikavauva kyseessä... :D
Hei toi oli huonoo huumoria, mulla nousi verenpaine sekunnissa -KÄÄK! Mitä mä teen noille vaaleenpunaisille vaatteille joita on hankittu hyllytolkulla?!?!!? :eek:



 
ihanaa ystävänpäivää kaikille ja valtaisan suuret onnittelut vauvaantuneille!!! :heart:

viimeinen neuvolakäynti takana ja ohjeistus yliaikaiskontrollista ja jatkotoimenpiteistä kourassa... mitään ihmeellistä ei käynnillä ilmennyt; paineet oli matalat ja pissa puhdas, ja paino oli tippunut puoli kiloa maanantaista. pitää varmaan lyhentää lenkkejä tai lisätä ruoan määrää, kun ei tarvis vielä tässä vaiheessa alkaa painon vähenemään. juteltiin terkan kanssa oireiluista, ja se oli myös sitä mieltä, että seuraavista säännöllisistä ja kipeistä supistuksista voi lähteä sen kummemmin soittelematta sairaalaan. kuulemma usein vähättelevät ensisynnyttäjiä ja yrittävät saada pysymään kotona niin pitkään kuin mahdollista, mutta toisaalta supistuskipujen ollessa kovat voi käydä niin että omat vatsalihakset kramppaa pahasti ja synnytys ei pysty etenemään. nojoo, nyt ainakin oon saanut kahtena yönä nukkua, ja yölliset supparitkin on olleet mukavan kivuttomia, eli lähtö ei varmasti ole edessä ihan lähipäivinä :). sitä paitsi totesin juuri, että tässä on sukulaisten piirissä melkoinen synttäreiden suma, niin senkin puolesta olis parempi, että vaavi syntyis ihan "omana päivänään" joskus ensi viikolla :)

mä olen tänään ulkoillut tuulesta huolimatta oikein urakalla, kun ilma on ollut niin ihanan aurinkoinen. aamun neuvolakeikasta kertyi noin 8km, josta paluumatka meni suurimmaksi osaksi juosten, koska terkka oli myöhässä ja kaveri oli tulossa meille heti neuvolan jälkeen. onneksi olin laittanu juoksukuteet päälle ja lenkkarit jalkaan, niin ei hikoilu haitannut. ja sit päätettiin sen kaverin kanssa lähteä vielä yhdessä ulkoilemaan tonne upeaan paisteeseen, joten vedettiin sellanen reilu tunnin lenkki ja tuli niiiiiin hyvä fiilis :). lounaaksi tehtiin herkkusalaattia joka nautittiin itsepaistamieni sämpylöiden kera, ja jälkkäriksi oli ben&jerry's jäätelöä.. nam! mitään tuntemuksia ei tosin ole näistä päivän touhuiluista aiheutunut, kai sillä vauvalla on sitten vaan mukavaa kun äiti on jatkuvasti liikkeessä.

Pupin miehen ylläri kuulosti kyllä aivan ihanalta :). odottelen tässä omaa mussua kotiin, niin päästään viettämään iltaa kahdestaan. mitään spessua ei oltu etukäteen suunniteltu, mutta pitää katsoa, josko lähdettäis vaikka leivoskahveille keskustaan illemmalla..

jäikö Napsu tosiaan ystävänpäivän ainoaksi lähtijäksi?

tsempit meille kaikille ja nautinnollista odotusta!

shiva 41+0
 
(katsotaas pääseekö tää viesti perille asti.. )

Vauvoja vaan pukkaa :flower:

Kovasti tullut limaa tänään. Pari päivää ollutkin kuivempaa sillä saralla. Selkää myös juilii, voi olla kävelystäkin kipeytynyt.

Mun mummi 75-v taas avasi sanallisen arkkunsa. Puhelimessa taivasteli kovasti, että kun on jo 4 päivää vauva "myöhässä". Että onkohan se kuollut??!!
Luulisi kolmen lapsen äidin, 8 lapsen isoäidin tietävän, ettei laskettu aika missään kirkossa kuulutettu ole.
:headwall:
Tuli vähän paha mieli, ei just nyt viitsisi kuunnella tuollaista. Soitin sitten äidilleni, joka käski olla välittämättä mummin höpinöistä.

Olin neljä tuntia kampaajalla+kaupoilla. Piti vähän käydä shoppailemassa, kun vihdoinkin tuli rahaa kelasta :D Aamupalan voimin olin liikkeellä, olisi pitänyt kai ottaa evästä mukaan.. Huono olo taas pukkasi, juuri ja juuri selviydyin bussipysäkiltä kotiin kasseineni.

..odottelu jatkuu.. :)
40+4
 
Heippa :wave:

Me kotiuduttiin pienen prinsessan kanssa eilen. Tämä neitonen näki maailman ensimmäistä kertaa sunnuntaina 10.02.2008 klo 23.14. Strategiset mitat 3955g ja 51.5cm sekä pipo 35 cm. Joten viime perjantaina tehty painoarvio onneksi meni kovasti päin honkia.

(laitoin teillekin näin tiedon vaikka tammikuinen olinkin alunperin. Kiitos matka-avusta ja seurasta) :hug:
 
Terveiset suuuuurelltaaaa kaupuntikierrokselta! Eli bussilla muutama kilometri pois kotoa ja yksi kirpputori ja pari liikettä tsekattu eli muutama hullu satametrinen kävelyäkin. Mukava ilma!

Mitenkähän mulle kävisi jos lähtisin Shivan tapaan juoksemaan... :whistle: Ei kyllä varmaan kovin kivasti. Kyllä sinä Shiva oot tosi hyväkuntonen! Hattua nostan ja hattua nostan kaikille teille jotka loppumetreillä jaksatte hoitaa omia aktiivisia lapsosia, jotka hyörii ja pyörii... Kaipa sitä jaksaa kun pakko on (Mullahan tämä on esikoinen, joten ei oo moisesta showsta kokemusta)...

Mies ostaa aina toisinaan noita kukkasia ja vastavuoroperiaatteella mennään eli kyllä minäkin aina joskus yritän tuoda kukkakimpun kaupasta ja valita jotain uutta tai piristävää. Mulla oli viime keväänä täällä ikkunalaudat täys kaikenmoisia perennoita, joita esikasvattelin ja laitoin sitten kesänalussa maahan. Siinä kyllä kysyttiin mieheltä hermoja, kun niitä rehuja oli pienen keittiön jokaisella tasolla. Meikäläinen tahtoo usein mennä vähän liiallisuuksiin noitten juttujensa kanssa, kun sitä niin innostuu. Mutta mulla on nyt eka kertaa mahdollisuus elämässä ajatella ja suunnitella puutarhan tapaista!

Mulla ollu kans tänään vähän äklö olo ja syöminen ei enää maistu. Vauva kait painaa...
En tuhlannu kaupoilla kun ei löytyny tuhlattavaa! Ellokselta kyllä tilasin vauvalle semmosen söpön näkösen fleecepörröasun ( 6 euroa, postikulut tais tulla kalliimmaks). Saa nähdä oonko sitten siihen tyytyväinen. Nuo postituskulut on minusta tosi kalliit nettikaupoissa! Miten voi jonkun pikkubodyn postitus maksaakin niin monia euroja. Oon monesti meinannut jotain tilata, mutta sitten on jäänyt kun on postituskulut ollu niin järkyt!!!
 
Piiu Noista limoista mietit, mulla on tullut nyt noin viikon sellaista vaaleeta "räkää" niin kuin joku joskus osuvasti kuvaili ja eilen sit sitä verisenä versiona ja tänään pelkästään kirkasta. Eli mä en noista limoista ehkä reagois paljon kun siihen veriseen, rusehtavaan limaan, joka voi sekin johtua ihan siitä että kohdun suulla jokin verisuoni on vioittunut vähän ja tihkuttanut hiukan verta sekaan. Se limatulppahan uusiutuu myös sinne koko ajan ellei kerta laakista sitten tule kokonaan ulos sellaista ihan kunnon klönttiä. Sen jälkeen kun sit tosiaan tulee usein ne supistukset ja vedetkin joiltain. Mut niin kuin näissäkin niin limoja on yhtä paljon kuin äitejä eli mikään ei sano mitään ja itse tietää kroppansa ja sen oikut.

Me käytiin ostamassa vaipoille sellainen pussukka MAMAS&PAPAS:n valikoimista löyty ihana nallepussukka, jonka sit löysin livenä Lastenturvasta. Kun meillä eiole hoitopöytää vaan pinniksen päällä puinen taso, joten vaipat täytyi saada johonkin pinniksen laitamille roikkumaan. Sit miehen sydän heltis sellaselle BabyBjörnin 1-2-3 sitterille. Ihana sekin! Nyt siinä istuu likan babyborn-nukke tyytyväisenä. Nyt olis kaikki tarvikkeet, joten puuttuis enää vauva! :wave:

Vanamo+Viltsu 40+1
:heart:
 
Piiu Noista limoista mietit, mulla on tullut nyt noin viikon sellaista vaaleeta "räkää" niin kuin joku joskus osuvasti kuvaili ja eilen sit sitä verisenä versiona ja tänään pelkästään kirkasta. Eli mä en noista limoista ehkä reagois paljon kun siihen veriseen, rusehtavaan limaan, joka voi sekin johtua ihan siitä että kohdun suulla jokin verisuoni on vioittunut vähän ja tihkuttanut hiukan verta sekaan. Se limatulppahan uusiutuu myös sinne koko ajan ellei kerta laakista sitten tule kokonaan ulos sellaista ihan kunnon klönttiä. Sen jälkeen kun sit tosiaan tulee usein ne supistukset ja vedetkin joiltain. Mut niin kuin näissäkin niin limoja on yhtä paljon kuin äitejä eli mikään ei sano mitään ja itse tietää kroppansa ja sen oikut.

Me käytiin ostamassa vaipoille sellainen pussukka MAMAS&PAPAS:n valikoimista löyty ihana nallepussukka, jonka sit löysin livenä Lastenturvasta. Kun meillä eiole hoitopöytää vaan pinniksen päällä puinen taso, joten vaipat täytyi saada johonkin pinniksen laitamille roikkumaan. Sit miehen sydän heltis sellaselle BabyBjörnin 1-2-3 sitterille. Ihana sekin! Nyt siinä istuu likan babyborn-nukke tyytyväisenä. Nyt olis kaikki tarvikkeet, joten puuttuis enää vauva! :wave:

Vanamo+Viltsu 40+1
:heart:
 
Mirkkulille paljon onnea pikkuisesta!! :heart: :heart: :flower: :flower:

Laitan sinut tuonne Helmikuisten vauvojen pinoon myöskin niin sinnekin voit sitten raapustella jos aikaa liikenee.

On tää kyllä jumissa tää palsta. Ei toimi edes kursivointi koodit..pyh.
 

Yhteistyössä