***HELMIKUUN HELMET*** MAALISKUU

31.1.2008
Jahvetti, 4. lapsi, Koks, T


1.2.2008

Matilda81, K-HKS, T
Nenny06, 2. lapsi, PKKS

Uksa, 4.lapsi, HYS
Äippä70, 1. lapsi, KSKS


2.2.2008

Lumianna, 3. lapsi, KOS
Mirtsu- 81, 1.lapsi, T


3.2.2008

Anna86, 1.lapsi, KOS, T
Hedukka, 1. lapsi
Mouse
Tellus1, 1. lapsi, K-HKS


4.2.2008

Cruella DeVille, 2. lapsi, Koks
Eppu75
Goldy, 1. lapsi, TAYS
Hissukka, 2. lapsi, K-HKS
Kevytmelankolia, 4. lapsi, KYS, P
Kiin, 1. lapsi, SKS, T
Nalle-Puh, 1. lapsi, KOS

5.2.2008

Niisku-neiti
Pöhinä, 1. lapsi, P
Sininen hetki, 1. lapsi, KOS
Tarppa, 4. lapsi, KYS, T


6.2.2008

evaellen, 1. lapsi, KOS, T
Hanne-mari, 3. lapsi
Joyeux, 1. lapsi, KYS
Sutska, 1. lapsi


7.2.2008

NelHM, 3. lapsi, KYS, P
Olivia82, 4. lapsi
Piparjuuri, 1. lapsi
mulish, 3. lapsi, P
Suurperheen äityli, 6. lapsi, E-KKS, T
Shiva, 1. lapsi, Nkl, T
äippäHki, 1. lapsi, NKL


8.2.2008

Taikku-74, 2. lapsi
Tiiti79, 4. lapsi, TAYS
Tuulitukka-74, 2. lapsi, KOS
Tuttemui, 5. lapsi, OYS


9.2.2008

Babygirl, 3. lapsi, TAYS, T
Pessi, PHKS
Piiu84, KYS

10.2.2008

Aamuaalto, 2. lapsi, PHKS
Lammiska, 1.lapsi, TAYS
Liirah, 1. lapsi,
meijuska, 3. lapsi, E-KKS
Meillevauva, 1. lapsi
Pusuapina, 1. lapsi, TAYS
Sara-70, 3. lapsi


11.2.2008

Kipsu, 1. lapsi
Odezza, 3. lapsi
pilvipouta, 2. lapsi, K-HKS


12.2.2008

Adrian-80, 1. lapsi
Anna-Mari82, 2. lapsi, KYS
Jepsu, 2. lapsi, K-pks, P
Kiina-mama, 3. ja 4. lapsi
marzu-70


13.2.2008

annnas, LKS
Piiju, 1. lapsi, KYS, T
Tillukas, 1. lapsi, SatKS, T
VanamoBr, 2. lapsi, Jorvi , P


14.2.2008

Jijope, 3. lapsi, P
Marie82, 1. lapsi, P



15.2.2008

BellaDelaRosa, 2. lapsi
Nipsuli, 1. lapsi
Piipi79, 1. lapsi, TYKS, T
SEE, 1. lapsi, KOKS


16.2.2008

civindal, 1. lapsi, KOS
Lily-, 2. lapsi, VKS
Olivia, 1. lapsi, K-SKS, P
Pikkuveikka, 2. lapsi, Jorvi, P
Sahrami80, KOS, P
Äitsy80, 3. lapsi, Seks


17.2.2008

Hulipumpsis, 4. lapsi
Tikru71, 1. lapsi


18.2.2008

emmie, 1.lapsi
Puunukke, 5. lapsi, OYS
Rimpe, 4. lapsi
hilunen, 2.lapsi, Koks, T


19.2.2008

Melon, 4. lapsi, TYKS, P
Napsuh87, 1. lapsi
Rosaeh, 1. lapsi, OYS
Victoria Crown, 3. lapsi, TYKS, T


20.2.2008

Ciba, 1. lapsi, Jorvi
HEIDOS, 2. lapsi, KOS
miina34, 1.lapsi
Pottu82, 1. lapsi, KYS


21.2.2008

K-M, 2. lapsi
Mielikki, 5. lapsi, TAYS
pinja79, 2. lapsi, K-SKS
Tyttiliini, 2. lapsi
Zuku, 1. lapsi


22.2.2008

Kuukuna, 1. lapsi, Jorvi, P
satu1975, 1. lapsi
Terttu77, 2. lapsi, TAYS
Villapeitto, 2. lapsi, Tammisaari


23.2.2008

Pupi, 1. lapsi, KOS
Saanukka, 1. lapsi, OYS, P
VVG76, 1. lapsi, NKL


24.2.2008

katariina84, SKS
Mumetsu, 2. lapsi


25.02.2008

Chili, 1. lapsi, P
c81, 1. lapsi, KOKS
Heltu, 3. lapsi, K-HKS
Skog, 1. lapsi
Vinja, 2. lapsi, PHKS


26.2.2008

hilari, 5.lapsi,
Mamitre, 3. lapsi, TAYS
Minni80, 2. lapsi
Tohina, kaksoset


27.2.2008

bedluna78, 1.lapsi, Jorvi
Hannipupu, 3. lapsi, KOS, P
Helmiminttu, 1. lapsi
Kia77, 1. lapsi
Liziska, TYKS


28.2.2008

KatariinaVaan, 2.lapsi
Laa Laa, 3. lapsi
Pallukka, 2.lapsi
Piipero86, 2. lapsi, KAKS, P


29.2.2008

Elodie
lumienkeli1, 7. lapsi



LA ei tiedossa

Amppi, 1. lapsi
Anselmi86, 1. lapsi
Burberrynen, 3. lapsi
Karita87
Keiju84, 2. lapsi
Mari-78, 2. lapsi
Minerva, 2.lapsi
Mymmelis
Ninsko
Pikku-Katti
Toukkahaave, 1. lapsi
huurre
 
Suurin osa taitaa olla jo nyyttinsä lunastanut mutta vielä kasassa olevia kuitenkin löytyy. Uusi pino siis näille pitkille maaliskuun alun päiville. :wave: :wave: :attn: :attn:

Koittakaa jaksaa vielä hetki! :hug:
 
oon mä tääl :wave: ainakin toistaiseksi

mul supistellu (en sano tätä ääneen) 3sta saakka 8min välein..nyt tulee pyyhkiessä jotain vaaleanpunaista vetistä..oiskohan lapsivettä..pitänee nauvolasta kysästä, et uskallanko kotona odotella rauhassa, ku lapsi ei ole kiinnittynyt.
Ihmeellistä, sain suppareitten välissä nukuttua välistä vain heräsin, ku kävi ihan oikeesti jo kipeää, mut meni ohi ku vähän aika heivasin itteeni.. välistä tulee tiheemmin, mut pääsääntöisesti tuo 8 min väli..tihentys nyt ni tietäs mille tässä alkaa..klo 15 olis neuvola!
zuku ja tulokas 40+4/41+5
tää taitaa lähteä hakeen pihalta vauhtia..
 
En mä mihinkään "viittiny" soittaa, ku ainakaan vielä, ku ei tuota vaaleanpunaista ole tullu sen enempää ku pyyhkiessä paperiin. laiton sitteen ni näkkee vähän, et tuleeko enempi.
Ulkona käyty..ei ainakaan lisänny suppareita, toivottavasti ei vieny niitä poiskaan.. :kieh: :kieh:
 
Heips! Mäkin voisin ilmoittautua vielä.
Ässiä kokeiltu, mut ei tehoa :kieh:
Esikoisenkin kans tuota hommaa riittää päivisin, (ja joskus öisinkin) mutta ei ulkoilut eikä muutkaan konstit tunnut lisäävän muuta, kuin liitoskipuja.
Missä päin zuku ja julkku synnyttää, jos saa kysyä? =) Itse tuonne OYSiin olen menossa.

Hensu 40+4
 
moi!oon menossa kos:iin synnyttämään.ässiä ollaan täälläkin kokeiltu,ulkona ravailtu ja mäkiä kävelty urakalla mutta sitkeesti kaveri on vaan mahassa :kieh:
toivottavasti kohta pääsis jo eroon tästä olotilasta!

julkku 40+5
 
Vauvalla on niin mukava olla siellä masussa, että ei kiirettä pois :)
Miten teillä muilla nuo yliaikakontrollit on? Mulla perjantaina neuvolasta varataan aika OYSiin viikolle 11 (niin, jos ei synny ennen sitä) Ja ihan kyllä kassin pakkaan sinne mukaan enkä lähde pois ilman pikkuista :D Sanoivatkin kyllä neuvolasta, että harvoin ketään enää laitetaan kotiin, jos on se 42 täynnä. Sitten vaan katsotaan käynnistetäänkö tipalla vai tabuilla(riippuu kohdunsuun tilanteesta).

Kyllä mä ainakin olen jo tuudittautunut siihen, että käynnistyksellä tässä lähdetään liikenteeseen, olisin kyllä niiiin ihmeissään, jos tää tulis itestään :eek: nimim. toivonsa menettänyt :/

Mulla esikoiseltakin käynnistettiin, niin olisi kyllä kiva kokea se luonnollinenkin "alku". Ainakin silloin supistukset oli niin rajuja, että taju meni. Mut eipä tässä muu auta, kuin odotella. Ei ole kuitenkaan enää kovin kauaa!

Hensu 40+4
 

moi.mun pitäis varata perjantaina aika siihen eli maanantaina olis käynti.on mullakin sellainen tunne että tää ei lähde kyllä tulemaan ilma auttamista mutta toivottavasti pääsis yllättämään :) aikaisemmat (2 lasta) on lähtenyt luonnollisesti tulemaan,toinen viikkoa aikaisemmin ja toinen viikkoa myöhemmin eli saa nähdä miten käy tällä kertaa.
mutta niinkun sä sanoit niin ei onnex enää mene kauaa :)

julkku 40+5
 
Hensu OAS:ssa
En mä mihinkään ole päässy lähemään!! puoleenpäivään asti supisteli tuon 8min välein. Lämmitin saunan ni "helpotti". Neuvolasta soittivat, oisivat mun aikaa siirtäneet..kysy et mitä nää vielä kotona teet, ku selitin mikä tilanne..käski mennä näytille.
Soittelin sit synnärille, käskivät odotella kotona rauhassa..eivät lähe käynnisteleen jne. jne.
mut jos alkaa tuleen uudestaan nuit suppareita, ni käydään kyl ennen yötä näytillä..ei jaksa kovin montaa yötä valvoa..oli miten oli. Ja toivottavasti sit on "suvaitsevaisempi" kätilö, et alkavat antamaan vähän vauhtia..
Et ei taijeta me saaha maailman parasta hääpäivälahjaa :'(
no onhan se lahja huomennakin..vaik päivän myöhässä tuliskin..
 
helpotti vähäksi aikaa ku otin panadolin, saina jopa nukahettua puoltoista tuntia..mut nyt jatkuu taas...10 min välein. ja tais limatulppa irrota, et jospa sitä lähipivinä päästäs lähteen...
 
tsemppiä kaikille nyyttiä odottaville! :flower:

zuku sulla kuulostaa jo aika lupaavalta, mulla meni vajaa 2 vuorokautta limatulpan irtoamisesta ( tai sitä tuli kyllä synnytykseen asti ) ku vauva maailmassa, toivottavasti sulla ei menis niinkään kauaa ;)
 
näinpä..pitää toivoa parasta.. isäntä laitto saunan lämpiään (toiseen kertaan tälle päivälle) kuluuhan se aika näinkin :D no aattelin ottaa sit saunan päälle taas panadolin ni jospa sitä sais vähän taas nukutuksi..alkaa taas olla nää supparit hiipumaan päin :ashamed:
raivostuttavaa :kieh: ku mitään ei oikein pysty tekeen ku heti supistaa, ja sit ei kuitenkaan..
Onko muilla supparit pahentuneet ku panee pitkäkseen ja "lievenevät" ku on pystyssä..? Onko täällä enään muita??? :wave: :wave:
 
zuku minusta tuntu tämän uusimman synnytyksessä että supistukset oli pystyssä ollessa ihan yhtä kipeitä ku makuultaan, mut pystyssä ne tuntu jotenki lyhyemmiltä ja makuultaan tuntu että ei lopu ikinä ja pukkas aina hien otsalle..aika jännä :/
 
taas on yks yö lähempänä vauvaa...meni taas kippeesti.. tuli välistä TOSI kipeitä suppareita, mut ei mitään säännöllisyyttä, onneksi sain välistä aina torkahettua..muuttus nyt säännöllisiksi, ni pääsis lähtemään..
tsemppiä muillekki kärvisteliöille..vaik vähiksi me on käyty..
zuku ja 40+5/41+6
 
Ja hei täällä minäkin vielä. Tänään oli viimeinen neuvola ja tämän viikon aikana pitäis taysista tulla sitten kutsua sinnepäin. Supistuksia täälläkin tulee ihan mukavasti mutta eipä ne ehdi kovin säännöllisisksi eikä kipeiksi muuttua ennekuin loppuvat. Mullakin toivo on hiipunut ja käynnistystä odotellaan...

Zuku mulla on sama homma. Yleensä supistukset alkavat kun lepää ja makailee. Sit kun nousee ylös, niistä ei oo tietoakaan. Mitkään ässät eikä kävelyt auta, ärsyttävää.

Mutta jaksetaan nää viime päivät taistella nyt!!

terttu ja veikkopeikko 41+4 (huh huh)
 
mulla supistukset lieveni tai loppu aina pystyssä ollessa,sit ku meni makaan nii voimistu taas,,näin myös synnytyksen aikana.istualtaan ja makuultaan edistystä tapahtu mut jos olin liikkeellä ei ollu paikat auennu yhtään.luulen et en jotenki osannau kroppaa rentouttaa seistessä ollessa..tsemppiä teille yhtenä oleville

minni ja vaavi5vrk
 
zuku, julkku, hensu, terttu täällä olen minäkin! Kiitos Terttu kun kerroit tämän uuden listan olemassaolosta... Olkaa onnellisia kun teillä on edes merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Täällä ei sitten niin mitään edelleenkään :headwall: Neuvolatätikin ihmetteli, kuinka se on mahdollista, kun vauva on niin alhaalla, että suurin piirtein puolivälissä tulossa... Haluaisin supistuksia ja lapsivettä!!! Sen sijaan on vaan kärsimätön mieli ja hillittömän kipeä selkä. Ei nukkumisestakaan tule enää yhtään mitään |O Yhyy, taidan jäädä tänne hännän huipuksi! Lauantaina sitten yliaikaiskontrolliin. Käynnistäisivät jo - siitä olen menettänyt toivoni, että tämä itsekseen suostuisi ulos tulemaan!

Skog 41+1
 
gkog musta taas tuntuu, et ei haittaa vaik kuin menis yli, ku ei olis näin kippee "tuhrasta"... ei tuo sun selkäkipukaan kyllä "mukavalta" kuullosta. Ootko kokeillu panadolia? Ota säännöllisesti 1g 3krt/pv
päivällä käväsin neuvolassa..kaikesta huolimatta paikat edelleen samassa jamassa, eli kanava hävinny, mut sisäsuu kiinni..sen nuo supparit on kuitenki saanu aikaiseksi, et vauva (vihdoin) laskeutunu ja pääkiinnittyny.
suppareita tullu pitkin päivää, nyt on tullu 4 saakka 15min välein.
neuvolassa meinasivat et lähteä synnärille kyselemättä, kun suppareita tullu 2h säännöllisesti! Just laitettiin sauna lämpiään..sais tuo väli lyhentyä, mut kyl me taijetaan illan päälle lähteä, mikäli sauna ei vie nuita mennessään! Sais ainakin jonku tehokkaamman kipulääkkeen, ni sais nukuttua..neuvolasta meinasivat, et eivät enään kotia laita..mut..niin hän sitä luulis! Käyn ilmottelleen, jos kerkeen ja kone auki..
 
kyl me taijetaan lähteä matkaan..tulee 10 min välein. isäntä tulee sit tarvittaessa kotia nukkumaan..ja saa ite ainaki (toivottavasti) yöksi jonku kipulääkkeen..ku tuskin kuitenkaan yötävasten alkavat vauhittamaan...tulen sit ilmotteleen miten kävi!
:hug: muillekkin matkaan lähtiöille!!
 
Onnea matkaan zuku!

Mun olo vaan huononee. Just kun luulin ettei tää voi pahentua ni kyllä vaan voi; painontunne alhaalla on erittäin voimakas! Ei pysty makaamaan eikä todellakaan istumaan mutta kävelemäänkään ei pysty. Mitä hittoo...?!? Ei vaan oo supistuksia eikä lapsivettä...Ja ihan hullua et mulla ei oo aikaa edes vielä yliaikaiskontrolliin...kai ne tällä viikolla soittelee. Apua en jaksa enää päivääkään...tai tuntiakaan...
 

Yhteistyössä