Helmikuun helmiäiset 2016 *elokuussa*

Viime synnytys oli n.11h, joten en ldota mitään syöksysynnytystä. :D

Mulla ei oo mitään mielikuvaa tulevan lapsen sukupuolesta. Toki oishan se kiva jos ois tyttö, niin ois molemmat. Mutta en kyllä pety, vaikka ois poika. Poikalapset on kyllä tollasia hellyttäviä pusupoikia. Ainakin tuo meidän jantteri. Ottaa päästä oikeen kiinni, jos ei tollot vanhemmat älyä muuten antaa pusua. :love: Jotenkin ny ei vaan edes ehdi ajatella koko raskautta.

Nassuressu ja papu 14+4
 
Yztlas, tervetuloa! Meil sit sama laskettuaika! Mul taas ultrassa ois ollu 4pv vanhempi eli menis tammikuulle mut tääl ei vielä muutettu aikaa. Ultraaja höpisi jotain rakenneultrasta, tiiä sitte muuttavatko enää siinä...

Supistuksia täälläkin. Niitä kivuttomia vatsan kovettumisia ja tuntuu ettei sillon voi kääntää kylkee. Nyt ne tunnistaa jo, esikosta olin neuvolassakin monesti kun olivat kysyneet onko supistuksia ja väitin et ei ja oli parhaillaan kuulemma kun vaikka kuunneltiin sykkeitä :D

Nukuin koko yön!!! Enää ei pissata, närästä tms. Ja väsyttää kun käy töissä...

Onkos viikonloppusuunnitelmia?! :)
 
Kiitoksia kaikille tuesta! Olo helpottaa jo. :) Ja onneksi en ole yksin toiveiden kanssa. Varaudun nyt poikavauvaan henkisesti, rakenneultrassa toivottavasti saadaan varmuus asiaan. Täytyy tosiaan rakentaa tuo mielikuva vauvasta uudestaan, kun olen hieman itseltänikin salassa kuvitellut koko ajan tyttöä.

Kummallista tämä on kyllä, en muista vauvabisnekseen lähtiessämme ajatelleeni sukupuolitoiveita ollenkaan, vaan se on muotoutunut pikkuhiljaa raskauden edetessä. Yllätyn sitten iloisesti jos tuolla tyttö olisikin, mutta ei se pienen pojan saaminenkaan tunnu enää aivan mahdottomalta! :giggle:

Rakenneultraa saakin odotella, se on vasta viikoilla 20+2. Vieläkään ei koko vauvan saaminen tunnu kovin todelliselta, vaikka ultrakuvat saatiinkin muistoksi ja pieni viuhtoi menemään kohdussa. Luulen, että koko homma konkretisoituu kun vauvamaha alkaa näkymään ja tunnen vauvan liikkeet. Toistaiseksi tuntuu lähinnä siltä, että olen vaan koko ajan turvoksissa ja jotenkin kipeä.:LOL:

Viime yönä kylläkin heräsin siihen, että mietin tulevan lastenhuoneen remontointia. Vaikka ensin vauva tuleekin nukkumaan meidän makkarissa, niin silti olisi kiva saada lastenhuone mahdollisimman hyvään kuntoon jo ennen kuin tyyppi saapuu.:p Ehkäpä alitajuisesti vauvan saaminen tuntuu jo todellisemmalta.

Viikonloppusuunnitelmia kyseltiin, meillä on tiedossa tänään nimipäiväkahvit vanhemman sukulaisparven kanssa, kerrotaan samalla vauvauutiset. Huomenna on miehen mummon synttärit vanhainkodilla ja sunnuntaina miehen veljen ensimmäisen vaavin nimiäiset. Kovin kakkukahviselta vaikuttaa tämä viikonloppu. Pitäisi vaan nuo punaherukatkin poimia mehuksi pian..nooh, sunnuntai-iltana on toivottavasti hyvää aikaa.:whistle:

Mitäs te muut?
 
Meidän viikonloppu... Huomenna on mummon hautajaiset. Isäntä puheli, että voisi jäädä tuon pienen herran kanssa kotiin.. Mutta en nyt tiiä, haluanko sittenki ottaa hänet mukaan. Toki ne on jo aikaisin eri paikkakunnalla ja sinne ajaessa menee reilu puoli tuntia. Jos poika nukkuu aamulla pitkään, niin eäen ala herättelemään ja isi saa jäähä kotiin
 
mullaki olis mehuntekoa ohjelmassa vklopulle.pitäis nuo viimevuodelta jääneet marjat mehustaa ja sit ensviikolla vois tämänvuotisia jos niitä tulee tarpeeksi yleensäkin. äiti toikin jo mehumaijan lainaan..
eipä vielä sen kummempia suunnitelmia oo,tai no mummon luona vois kans käydä syömässä :)

ja tänään on karkkipäivä :D
 
IMN
NassuRessu Voimia hautajaisiin <3

Meillä on viikonloppusuunnitelmissa kotiutua täältä mökiltä ja huilia viikonlopun ajan. Maanantaina minun isoin vauva aloittaakin jo eskarin <3 itku tulee varmasti, mutta saanpa ainakin jonkinlaista rytmiä ja sisältöä tähän työttömän arkeen :)
 
Hirveesti kun on ollu juttua sukupuolitoiveista niin meillä tosissaan ootetaan poikaa. Mun suvussa syntyy vaan tyttöjä, mun veli on ainoa poika. Siksikin olis kiva saada poika ensimmäisenä niin ei tarvis huolehtia siitä et tuleeko niitä ollenkaan. Meiän kummipoika on nyt 4kk ja sillekin ois kivempi jos saatais poika leikkikaveriksi. Voi olla melkoinen pettymys jos siellä ei poikaa ole, mutta oon kyllä tiedostanut asian todennäköisyyden.
Mies veti nimet takas ja sano että mietitään myöhemmin. Mulla on pari nimeä pojalle, jotka haluaisin lapselle ja yksi tytölle. Tytön nimeä oon kyllä miettiny, et oisko sittenki joku muu. Haluaisin jo kaiken valmiiksi.
Meillä tuo asunnon hankinta tökkii. Asuntolainaa haettiin, mutta tarvittais takaaja. Mun vanhemmat puhui aikaisemmin niin että takaisivat lainaa. Eilen kysellessä meinasivat, etteivät voikkaan. Voi siis olla, ettei saadakkaan ostettua omaa. En uskalla alkaa ostaa mitään vauvalle ennen ultraa enkä ennen kuin saadaan jonkun näkönen asunto pään päälle. En tähän kaksioon oo jäämässä pienen kans.
 
Höh, mulle ei oo tullu ollenkaan ilmoituksia että on tullut uusia viestejä, no kolmen päivän viestit lukuun :).

IMN, mua kans hirvittää et kuinka pian tämä päättää syntyä. Esikoinen syntyi viikoilla 37+2, ja synnytyksen kesto oli 5h29min, siitä kun lapsivedet meni. Äkkiä eteni, olin osastolla silloin 5-6cm auki ja saliin ku lähdettiin siitä käveleen niin jo 9cm.

Mun täti naureskeli että täytyy varata hotellihuone kuukautta ennen, että ehditään. Meiltä matkaa sairaalaan reilu 100km.:censored:
 
Ihana kuulla, että moni on saanut hyviä ultrakuulumisia :love:

Lapsen sukupuolesta: toivon salaa tyttöä, mies taas poikaa. Saas nähdä kumman toive käy toteen. :p
En tällä hetkellä oikein osaa kuvitella vauvaa vielä kummaksikaan sukupuoleksi, se on vain tällä hetkellä vauva. Uskon, että kun sukupuoli on selvillä tulee vauvastakin enemmän "oma persoonansa" mielikuvissani.

Olen asiassa niin malttamaton, että olen yrittänyt tiirailla noista meidän ultrakuvista näkyisikö niistä viitteitä sukupuolesta mutta en oikein tiedä, onko sukupuolta edes mahdollista erottaa vielä tuossa vaiheessa (vk 12 ja 13 ultrakuvat)? Ja mitä niistä pitäisi osata etsiä kun eikös sukupuolielimet näytä tuossa vaiheessa vielä suht. samoilta? o_O

Aurinkoista viikonloppua kaikille! :)
 
Mä veikkaan meille tyttöä, koska esikoisesta mulla alkoi satunnainen pahoinvointi vasta viikolla 13 ja tästä on ollut etovaa oloa jostain viikosta 6 eteenpäin, nyt onneksi ollut jo helpottamaan päin :).

Niin ja tervetuloa uusille! Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista :)
 
Mä tahtoisin kovin naimisiin, odotan kosintaa. Mies sanoi että hän odottaa tiettyä hetkeä kosintaan. Saas nähdä koska se on :p Muistutan kyllä asiasta tasaisin väliajoin :D

Sukupuolesta, ei aiota ottaa selvää kumpin tulee. Ultran jälkeen mies kysyi että oliko siellä jalkojen välissä jotain ja kysyin vaan että näkikö hänkin sen :D En kyllä laske sen varaan että olisi poika. Kaikki tosin odottaa poikaa, mun isäkin kysyi nettä koskas sen tulevan pojan laskettu aika on :D Alkuun oli tyttöolo mutta sekin on mennyt ohi, synnytyksessä se sitten selviää kumpi tulee :)

Synnytys esikoisesta kesti 6 tuntia ja hän syntyi rv 37+3 ja kaksoset syntyivät rv28+1 ja synnytys ei olisi todennäköisesti kauan kestänyt kun alkoi supistaa, koitettiin kovin estää ja päivän makoilin sängynpääty alhaalla mutta päättivät vaan tulla :) En ihmettele jos ei yli lasketun ajan tämä mene :)

Pikkuruisia vaatteita olen ostellut pikkuhiljaa, harmi että unisex vaatteita ei ole paljon tarjolla.

Viikonloppusuunitelmissa olisi saada yksi makuuhuone kuntoon, sitten saisi koululaisille huoneet valmiiksi. Mun pienet aloitti eilen koulun :love:
 
Minulle itselleni ei ole niin väliä kumpi tulee - kumpikin olisi toivottu. Miehen puolesta toivoisin kuitenkin että esikoinen olisi poika, että olisi sen varmasti saanut eikä tarvitsisi sitten seuraavalla kerralla "pettyä" jos olisikin perheessä kaksi tyttöä. 2 lasta on kuulemma maximi meidän perheeseen.

Miehen siskolla on omalta lapseltaan säilöttynä kuulemma unisex vaatteita, jotka sitten saadaan. Hän kun ei odottaessaan halunnut tietää kumpi tulee. Itsekin harmitellut kun niin vähän on neutraaleja värejä vauvan vaatteissa. Toisaalta sitten ei haluaisikaan kertoa sukulaisille kumpi tulossa, kun sitten niitä vaatteita alkaa värikoodattuna hirveästi ilmestyä lahjaksi :D anoppi varsinkin varmasti tuo kaiken söpön mitä kaupassa näkee :)

Iummph ja pieni 12+3
 
Niitä valkoisia pystyviivoja sieltä jalkovälistä voi yrittää metsästää ( =häpyhuulet) ekassa ultrassa.jos siellä jotain pitkänmallista näkyy niin Se on todennäköisesti napanuora ;)

mää löysin kirpputorilta aivan supersöpöt vihreä valkoraitaiset potkuhousut ja sit ne äitiyspakkauksen oranssit potkuhousut missä on valkoisia palloja.molemmat kokoa 56.ajattelin et ostan koot 56 ja 62 valmiiksi kaappiin,muita ehtii sit myöhemmin.ja tosiaan noita unisex versioita jos löytäis,meilläki sukulaiset pitää sit huolen siitä vaaleansinisestä/vaaleanpunaisesta :D
 
Mä en noista supistuksista tiedä kun ei kokemusta ole mutta mulla on ollu aina siitä lähtien ku rupesin aattelee et olisinko raskaana, niin alamahakipuja. Tai ei nyt niin hirveen kipeetä ota mutta kuitenkin tuntuu jotakin mahassa. Kohtunipistykset tunnistan mutta nuo muut kivut hieman mietityttää. Vti:ta mulla ei oo. Ja toisaalta ku näitä on ollu koko ajan päivittäin et onkohan ne vaan raskauteen liittyviä kasvukipuja? Th ei ollu huolissaan.

Sitten toinen asia että miten teillä on ollu neuvoloita ja ultrauksia? Luulin et ne menee joka paikassa samalla lailla. Mut on ultrattu jo neljästi, heti kun sain tietää rv 6, uusinta rv8, rv 10 kun olin vainoharhainen ja rv 12 kun oli nt-ultra. Sydänäänet kuullu kerran. Jotenkin tuntuu kauheelta aatella et niitä on jatkossa kuukauden välein, miten sitä pysyy järjissään. Sitten kuulin kaverilta et häntä ei oo ultrattu vielä ollenkaa, vasta rv 12 ekan kerran! Paikkakunnassa ei oo eroa ku 30 km.
Ostin dopplerin. Kuuntelen päivittäin :D sekin mietityttää et kuulenkohan oikeat äänet varmasti. Kyllä siellä ainakin aika tiheä jumputus kuuluu. Tyhmiä tulee aateltua ku tää kaikki on nii uutta ja ihmeellistä.

Pahoinvointi jatkuu. Tää ei lopu ollenkaan. Kerran päivässä vähintään oksennettava. Ja aamu alkaa vessaan ryntäämisellä.. :( helpota jo!

Rv 13+3
 
Kun nyt tarkemmin katselen niin tuossa yhdessä ultrakuvavassa, jossa haaroväli (?) parhaiten näkyy näyttäisi olevan kolme valkoista viivaa o_O
Tosin, voi olla hyvinkin mahdollista että tarkastelen tällä hetkellä esim. sikiön varpaanvälejä luullen selvittäväni sukupuolta. :LOL:
 
Täytyy tuohon sukupuoliasiaan vielä kommentoida. Kattelin netistä ultrausvideoita ennen omaa ultraa, joissa kätilö on kertonut/arvannut sukupuolen 12 viikkoselta. Selkeä ero niissä kyllä jo näkyy. Tytöllä on kolme valkoista viivaa jalkojen välissä, ja pojalla näkyy keppi ja kassit. :geek: Eli yksi pidempi viiva keskellä ja pikkuviivat vieressä.

Ei meilläkään noista ultrakuvista saa mitenkään selvää, mutta olin tarkkana ultrauksessa, kun kätilö kävi pariinkin kertaan katsomassa jalkoväliä. Mutta, varmaksi en uskalla sanoa vielä, eiköhän rakenneultrassa näy selvemmin.

Meillä tämä nt-ultra oli eka kerta kun ultrattiin ja kuultiin sydämenäänet. Riippunee varmaan kunnan lisäksi tilanteestakin miten paljon tarkkaillaan, jos on riskitekijöitä, epävarmuutta alkion/sikiön voinnista yms.
 
IMN
helmijenni Useimmissa kunnissa tarjotaan vain nt- ja rakenneultra, mutta pienillä paikkakunnilla joissa ultralaitteet on neuvoloissa, saatetaan ultrata joka neuvolakäynnillä. Silloin tottakai ultrataan kaikkialla jos on huoli jostakin tai kyseessä on riskiraskaus. Mut esimerkiksi on molemmissa raskauksissa ultrattu jonkun kaksitoista kertaa kun on seurattu vauvan kasvua ja istukan virtauksia. Sitten osastoseurannoissa ultrattiinkin joka päivä, eli maku kyllä meni siitäkin hommasta. Kuvia on järkyttävät pinot molemmista.. :D Ilmeisesti myös synnytystapa-arvioon kuuluu ultra, mutta tämä vain ensikertalaisilla.
Neuvolat täällä Oulussa on n. kuukauden välein ja lääkärineuvolat alku- ja loppuraskaudessa. Kaupungin säästöjen vuoksi keskiraskauden lääkärineuvolaa ei enää ole.

Viimein kotona, olikin jo posliinipönttöä ikävä :D
 
  • Tykkää
Reactions: helmijenni
siruunapippurina:pistäs linkki videoihin

mää yritin ehtiä sitä kuvaa esikoisen jalkovälistä millä perusteella kätilö jo Sillon Eka ultrassa sano että tyttö tulee (niinku tulikin),mutta oon tainnut hukata sen :/ pojan pippelistä kyllä löyty kuva :D mut Se oli jo rakenneultrasta.hauska ku siellä ennen ultrausta kätilö sano että määpä annan teidän arvata,kumpi siellä on niin hyvä että oli saanu kuvan näkymään ku mää jo huusin että "Se on poika!!".ihmetteli kätilöki ku niin nopeeta hoksasin :D
 
Mulla työnantajakin sano, että on sovittu, että sen keskiraskauden lääkärin saa käydä työajalla. Sitten kun mulla on lääkäri jo viikolla 16, niin esimies oli heti, että "juu se ei vielä kuulu". Itekin olin että niin tosiaan, vielähän siinä puolivälissä tulee toinen. Mutta eikö sitten tuu. Mulla menee noihin lääkärireissuihin niin kauan aikaa pois töistä, että haluun kyllä ehdottomasti käyttää sen työajan tuohon vko 16 käyntiin jos ei myöhäsempää tuu enää. Tosi olennaista :D
 
IMN
Mulla oli lääkärineuvola jo rv12 ja sekään ei ois ollu pakollinen uudelleensynnyttäjälle kun papakin oli vasta otettu, mutta oli joitakin lääkkeitä joiden käytöstä piti jutella lääkärin kans. Seuraava lrineuvola on sitten n. kuukautta ennen laskettua aikaa. Lääkäri kirjoittaa raskaustodistuksen ja lähettää sen kelalle, tai jos tarvii johonkin sitä kiikuttaa niin terkkari antaa. Kaupungin säästötoimia tosiaan, kuten synnytysvalmennusten vähentyminen ja kaikenmaailman lippulappusten muuttuminen sähköiseen muotoon. Synnäritutustumisiakaan ei taideta oyssissa enää järjestää?

Eipä mua ton keskiraskauden lääkärineuvolan puuttuminen haittaa. Lääkäriä ei muutenkaan opi tuntemaan samalla lailla kuin terkkaa, niin en oo niistä käynneistä saanutkaan hirveästi irti. Sisätutkimushan kuitenkin tehdään rakenneultran yhteydessä niin pysyy siinäkin asiassa kartalla :) ja lääkäreitä tulee varmasti tässäkin raskaudessa nähtyä muutenkin jatkuvasti, jos kasvukontrolleihin taas käsketään.

Argh, just kun löysin netistä unisex vaatteita niin tuli sähköpostiin ilmotus että tuotteet on tilapäisesti loppu eikä niitä voida toimittaa. Voisin kyllä tänään kaivaa varastosta vauvanvaatteet esiin ja katsoa kuin paljon sieltä jo löytyy :rolleyes: taidankin tehdä sen heti :ROFLMAO:
 
Synnytyksen kestot eka 6h49min, toinen 1h25min ja kolmas 3h. Ekasta ponnistusvaihe oli 40 min, toisesta 7min ja kolmannesta melkein puoli tuntia (vauva 4,3kg). Viimeisestä mentiin sairaalaan niin oltiinkin jo 9cm auki ja sai alkaa ponnistelemaan heti. Sairaalaan meiltä matkaa n. 400 m :) Tää neljäs sit varmaan syntyy kotia....

Sukupuolesta mulle on ihan sama kumpi tulee, ennestään kaksi poikaa ja yksi tyttö. Molemmat on yhtä ihania ja tervetulleita ja pojat on todellakin sellaisia äidin pikku apinoita :love:

Nassuressulle kovasti voimia mummin hautajaisiin <3

Meidän viikonloppu...Tänään pääsin töistä viikonloppuvapaille, onhan tässä taas pari viikonloppua oltu töissä. Huomenna käydään lasten kanssa ainakin vanhoilla markkinoilla ja ostamassa vähän kouluvaatteita. Ollaan vaan ja rentoudutaan..
 

Yhteistyössä