Helmikuun helmiäiset 2016 *elokuussa*

Oon unohtanu mainita, että lasketun ajan saa vaihtaa mulle 10.2., ekassa neuvolassa jo annettiin tuo "viralliseksi" päiväksi ja nt-ultras oltiin samaa mieltä :)

Tänään yks työkavereista kyseli, että kuinka moni asiakas on ruvennu utelemaan poksahtamisajankohtaa. Mulla oli "hieman" tiukemman mallinen työpaita päällä ja jäätävä turvotus koko päivän (muina päivinä ei oo ollu ku tissit turvoksis), niin työkaveri vaan meinas, että "ei tosta nyt enää erehtyäkkään voi" :D Tää kaveri on hyvin suorasanainen mutta kun ihmisen tuntee, niin osaa onneks tulkita, että ihan hyvällä tarkotti tuon kommentin :)

Ja viikot vaihtuu taas, tänään 13+0 :LOL:
 
Mulle ei oo väliä sukupuolella, enkä tiiä haluanko eea tietää. Ja vaikka rakenne ultrassa ei haluaiskaa, niin tulee vielä olemaan varmaan 2 ultraa sen jälkeen, joten mieli saattaa muuttua. :D

En nyt muista enäö, mitä olin tulossa kirjottaa...

Tänään hakkiin uuden antibioottikuurin vti:hin kun edellisellä se ei ollu lähteny. Ja verensokerimittatiin liuskat. Näillä mennään nyt

Nassuressu 13+3
 
IMN
Keijunkainen Niin no enhän minäkään mikään alan ammattilainen ole, mutta ainakin siinä käsityksessä oon ollut ettei enää rakenneultrassa voida mistään päivän tarkkaan päätellä raskauden kestoa :) Meilläkin kun on nuo kasvuhidastumat aina huomattu rakenneultrassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Keijunkainen
Minun mielestä rakenneultrassa saattaa vielä laskettu aika muuttua kun se tuossa ekassa ultrassaki on kerta arvioitu vähän "pieleen". mutta noin yleensäottaenhan ne näkee ekasta ultrasta helpommin sen millä päivillä mennään
 
Keijunkainen Joo toki ton kysymisen "vahingosta" olis siinä mielessä itsekin ymmärtäny jos olis hiljan alettu seurustelemaan, mut yksi lapsi jo ja seurustelua takana 7 vuotta, mut tiedä sit mitä hän ajatteli..

Surusilmät tsemppiä ultraan :)
 
IMN
Ensimmäinen outo raskausoire bongattu! :D Mulla tuli eilen illalla aivan järjetön ikävä Liberon kosteuspyyhkeiden tuoksua. Onneks löysin niitä vessan kaapista jemmasta niin pääsin nuuskutteleen :love: mies vähän kyllä ihmetteli.. :LOL:
 
IMN
Voihan se tietenkin olla että laskettua aikaa muutetaan rakenneultrassa, mikäli jo np-ultrassa on epäilty sikiön vastaavan pienempää/isompaa ja sama havaitaan rakenneultrassakin. Ihmettelen vain että miksei sitten muutettu jo samantien ja miten sitten yksilölliset kokoerot otetaan huomioon o_O No, eipä sillä lasketulla ajalla mitään merkitystä noin päivän päälle ole :)

Apua, meillä ois parin tunnin päästä kuopuksen eka hammaslääkäri ja samalla kans eskarilaisen hammastarkastus. Saapa nähdä miten onnistuu :D Äitini kans halusi käyttää lapsia hiustenleikkuussa tänään, joka kans on kuopuksen ensimmäinen kampaamokäynti. Voi raukkaa, miten paljon uutta yhdelle päivää :D <3 Ja taas tajusin miten ihana äiti mulla on kun järjestää lapsenlapsilleen tuollaista, vaikka aloitusketjussa purinkin täällä mieltäni hänen temperamentisuudestaan :love:
 
IMN et ole ainut suuren vatsan kanssa, mun yksi työkaveri luuli että mulla on laskettuaika nyt syksyllä :LOL: ja kun yhtä asiakasta varten soitin ambulanssin nosto apuun niin se mies kysyi katsottuaan mun vatsaa että kauanko aiot vielä jatkaa näitä hommia, tokasin vaan että olis tässä vielä muutama kuukausi jäljellä :geek:

Mua alkoi nyt ahdistaa kun lähdetään reissuun viikoksi kun viikkoja olisi 20, rakenneultra on heti reissun jälkeen. Pelkään jo nyt että siellä tapahtuu jotain enkä saa apua.. Kannattaa lukea kaikki uutiset keskenmenoista ja ennenaikaisista synnytyksistä mitä löytyy :confused:
 
Lasketun ajan muuttamisesta: meillä np-ultrassa sikiö vastasi 4pv vanhempaa, kuin mitä lasketuksi ajaksi oli neuvolassa merkitty. Eivät kuitenkaan laskettua-aikaa muuttaneet koska ero oli alle 5pv mutta jäin myös siihen käsitykseen, että mikäli rakenneultrassa sikiö olisi edelleen isompi niin tuota laskettua-aikaa olisi mahdollista muuttaa. o_O

Missä vaiheessa muuten tuota sikiön kokoa aletaan seurata tarkemmin, onko se juurikin tuosta rakenneultrasta? Entäpä missä vaiheessa ruvetaan arvioimaan vauvan syntymäpainoa?
 
Tervetuloa uusille ja pahoittelut menetyksen kohdanneille.

Mäkin oon muutamalta kuullut oliko suunniteltu kommenttia tän kakkosen kohdalla. Hiukan ihmetyttää että kai nyt tän ikäisenä ja yhden lapsen äitinä tiiän miten ehkäisyä käytetään... :eek:

Täällä on järkyttävä väsymys (edelleen). Tuntuu ettei silmät pysy auki. Illalla esikoista nukuttaessa nukahdan itsekin välittömästi. Miehellä varmaan tosi kivaa.. Väsyttääkö muita vielä paljon?

Paha olo tulee jos en syö tarpeeks usein. Ja sit oksennus lentää. Onneks oon oppinut tunkemaan nyt tasaisin väliajoin ruokaa suuhun.

Mieliteot: VESI o_O, appelsiinimehu, sitruuna vissy, kaikki raikas ja kylmä. Eli hedelmät :p ja salaatti. Popcorn. :p Ei tee mieli: limut, roskaruoka, lämpimät ruuat, maito, suklaa, karkit ja leipä (pl. Tumma)

Vesi maistunut tänään kotona ja töissä ihan kloorille. Mitähän tää meinaa?

Ultraan enää neljä päivää!! :love: Maha on iso. Vaikee peitellä töissä. Löysillä vaatteilla mennään ja näytän valaalle. :ROFLMAO: Kotona hillun äitiysvaatteissa ja silittelen mahaa. Alamahalla tuntuu jo selvä kova kumpu. Tosin pehmykettäkin löytyy.

Sniff ja hernis 11+4 :love:

Syke eilen n. 170, tulisko tyttö? :LOL:
 
Tervetuloa uusille ja pahoittelut menetyksen kohdanneille.

Mäkin oon muutamalta kuullut oliko suunniteltu kommenttia tän kakkosen kohdalla. Hiukan ihmetyttää että kai nyt tän ikäisenä ja yhden lapsen äitinä tiiän miten ehkäisyä käytetään... :eek:

Täällä on järkyttävä väsymys (edelleen). Tuntuu ettei silmät pysy auki. Illalla esikoista nukuttaessa nukahdan itsekin välittömästi. Miehellä varmaan tosi kivaa.. Väsyttääkö muita vielä paljon?

Paha olo tulee jos en syö tarpeeks usein. Ja sit oksennus lentää. Onneks oon oppinut tunkemaan nyt tasaisin väliajoin ruokaa suuhun.

Mieliteot: VESI o_O, appelsiinimehu, sitruuna vissy, kaikki raikas ja kylmä. Eli hedelmät :p ja salaatti. Popcorn. :p Ei tee mieli: limut, roskaruoka, lämpimät ruuat, maito, suklaa, karkit ja leipä (pl. Tumma)

Vesi maistunut tänään kotona ja töissä ihan kloorille. Mitähän tää meinaa?

Ultraan enää neljä päivää!! :love: Maha on iso. Vaikee peitellä töissä. Löysillä vaatteilla mennään ja näytän valaalle. :ROFLMAO: Kotona hillun äitiysvaatteissa ja silittelen mahaa. Alamahalla tuntuu jo selvä kova kumpu. Tosin pehmykettäkin löytyy.

Sniff ja hernis 11+4 :love:

Syke eilen n. 170, tulisko tyttö? :LOL:
 
IMN
karhukopla Rakenneultrassa mittaillaan tarkemmin vartalomitat, reisiluun mitat ym. ja jos ei mitään hälyttävää ole niin sitten seuraillaan vain neuvolassa sf-mittaa ja sen perusteella arvioidaan kokoa. Kunnasta riippuen tehdään myös synnytystapa-arvio loppuviikoilla ensisynnyttäjille ja käsittääkseni se sisältää myös ultran.
Meillä on molemmissa aiemmissa raskauksissa rakenneultrassa havaittu IURG, eli sikiön kasvuhidastuma, jonka vuoksi on sitten seurailtu ultralla loppuun saakka 1-4 viikon välein tihenevästi loppua kohden. Lääkärin mukaan ois ihme mikäli tätä diagnoosia ei saatais nytkin..

kirpsakka Multakin äiti kysyi että kuinka isoksi ajattelin kasvaa helmikuuhun mennessä.. Kolmelta ihmiseltä oon kuullut kaksosutelujakin, ja vähän on nolottanut myöntää että vain yksi siellä on ja toinen kolmanneskin vasta aluillaan :D

Maalis Kadehdin sun suklaahimoa, vaikkakin sitten snickersin muodossa :D Mulla toisaalta tekisi mieli suklaata, mutta silti hajukin ällöttää. Kirpeitä karkkeja menee sitten senkin edestä :rolleyes:

Sniff Mua väsyttää edelleen. Eilenkin ostin uudet alusvaatteet miehen iloksi, mutta kappas vain nukahdin heti kun sänkyyn pääsin :LOL: Ja mulla on kans tuo vesihimo! Jäävesi on sellanen mikä on pakko saada tunnin-parin välein.
 
Viimeksi muokattu:
Meidän kunnassa aina loppuraskaudessa on synnytystapa-arvio kaikilla viikon 36 jälkeen.
Mulla varmaan on rakenneultran jälkeen vielä pari ultraa ton RaDin takia.

Ärsyttävää, aina kun tulee tänne kirjottaa niin unohtuu kaikki. (n)

Himoja ei ole oikein muu kuin se salmiakki. Nyt olen tapellut himoa vastaan jo pari päivää. Hanavettä en voi sietää ja se alkaa edelleen oksettaa. Vichy ja kivennäisvesi on taas sitten himo listalla. :whistle: Mutta muutennolen selvinnyt ilman ruokahimoja.

Eilen neuvolan pika käynnillä kävin puntarilla ja 900g paino noussut alusta.

Ja jos haluaa facen puolelle, niin minullekkin voi laittaa yksityisviestillä facebook profiilin niin lisään kaveriksi ja sitten saadaan mukaan ryhmään. Vielä on aikss liittyä.

Nassuressu ja papu 13+4:love:
 
IMN
karhukopla Kohdunpohjankorkeus tai jokin sellainen, eli makuultaan mitataan mittanauhalla häpyluusta kohdun yläreunaan :) tuo mitataan joka neuvolakäynnillä, en nyt muista mistä viikoista alkaen.
Tyhmiä kysymyksiä ei ookkaan ;)
 
Mulla tulee kaikista hiilihapollisista juomista huono olo, varma keino saada pahoinvointi :sick:.

Makrilli, mulla kuva näkyy kyllä. Ihanan pyöreä vauvamasu:love:. Mulla suurin osa vie turvotusta, josko kohta mullakin alkais näkymään, muulloinkin ku iltaisin :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä