Helmikuun helmiäiset 2016 *elokuussa*

Hei joku kun sitä hanaveden makua ihmetteli, meil joskus maistuu kun puhdistamolla on lorahtanu vähän joku suhde pieleen ni se kloori. Tai mikä onkin mut samalta maistuu. Ja muulloinkin kun raskaana. Harvoin kyllä mut oon joskus huomannu.
 
Puhelimen takkuilusta huolimatta esittäydyn jonon jatkoksi helmikuisiin :) Täällä 39v. esikoisen odottaja. Aikaisemmassa erittäin pitkässä parisuhteessa selittämätön lapsettomuus. Muutaman vuoden sinkkuilun jälkeen, nyt uudessa parisuhteessa alkanut tapahtua clomifenien avulla. Alkuvuonna yksi keskenmeno ja nyt siis menossa 14+4 ja la 29.1. Ultrat takana 8+5 sekä nt 12+3. Kovin on olo onnellinen, mutta samalla epätodellinen ja hirveä pelko keskenmenosta. Raskaus tähän mennessä lähes oireeton, pissatus, päänsärky ja rintojen arkuus ainoat oireet ja nekin hellittäneet viimeisen viikon aikana.
 
  • Tykkää
Reactions: Sniff
Imn, timmistä mahasta voi puhua timminä pallona :LOL: siihen se timmiys sitten jääkin :D Sulla sentään on sievä maha, kun mulla se pallo ei lähde tasasesti alhaalta, vaan tosta kauheen ylhäältä o_O

Makrilli, sunkin masu on ottanu hyvän kasvupyrähdyksen. Onneks on muitakin isompi mahasia :love:

Olin tänään vanhemman tyttären kans robinin keikalla :love: olipas mukava irtiotto arkesta.

Mulla tulee väliin jotain ihme tuikkauksia tuonne mahan sisään. Ihan sellanen tunne, kuin siellä olis joku isompi, joka ajoittain tökkäis kyynärpäällä. Hieman kurja tunne :unsure:
 
Täältä ilmoittautuu vielä yksi helmivauvan odottaja mukaan keskusteluun. Oon käynyt lukemassa keskusteluja jo pidemmän aikaa, mutta aina on mukamas ollut niin kiire, etten ole saanut aikaiseksi aloittaa kirjoittamista. Kesä on mennyt ihan sumussa, kun olen vasta palannut hoitovapaalta työelämään ja alkuraskauden väsymys ja pahoinvointi alkoi ihan samaan aikaan kuin työtkin. Ehkä tää pikkuhiljaa alkaa helpottamaan, kun toinen kolmannes pääsee kunnolla käyntiin.

Np-ultra on takanapäin ja hyvin liikkuvainen vauva tuolla mahassa majailee.<3 Laskettu aika on 11.2.16. Raskaus on edennyt hyvin samantyylisesti kuin edellinenkin, tosin maha on tullut huomattavasti aikaisemmin esille. Onneksi ultra on jo takanapäin eikä raskautta tarvitse enää yrittää piilotella. Eealle laitan viestiä Fb-ryhmään pääsystä.

Mut voi myös lisätä listaan:
11.2. helmie, 2. lapsi, 26v., K-SKS
 
  • Tykkää
Reactions: Sniff
IMN
Tervetuloa uusille! :)

Ihanaa, huomenna lähdetään mökille niin pitkäksi aikaa kuin vaan viihdytään :) tai no, ensi viikon lopulla on pakko palailla kun esikon eskari alkaa 17. päivä. Mutta kuitenkin sellainen pieni irtiotto kaikesta kaupungin hälinästä ja muusta mitä on mielessä pyörinyt.
Tuntuupas hassulta ajatella ettei "meidän kesäloma" ookkaan enää yhtä kuin miehen kesäloma, vaan pitää ottaa nuo eskarin loma-ajat huomioon. Onko mun vauva tosissaan jo niin iso että silläkin on jo lomat?? :cry:
 
Listaan lisätty uudet

Facebookkiin liittyen voi myös minulle laittaa profiilinsa yksityisviestinä täällä. Taidan enemmän keretä pyörähdellä täällä kuin Eea. Mutta mukaan pääsee vielä :)

Karmee väsy painanut tämän illan ja maha on jotenkin painavan tuntoinen. Inhottavaa. Ja suolet muljuaa antaen tilaa kasvavalle kohdulle. Tuntuu melko ilkeältä.
 
Oi kun moni on jo ultrassa päässyt käymään! Ite pitäis jaksaa vielä kuusi päivää odottaa... :) Tuntuu aivan kuin ei raskaana olis, kun en oo vielä ultrassa käyny tai kuullu sydänääniä... Vaikka olotilat kyllä kertoo puolestaan että kyllä sitä raskaana ollaan :)

Huhhuh, sokerirasitus tänään edessä, vielä 2 ja puoli tuntia että se alkaa... :s kylläpä nyt janottaa kovasti :p

mulla on kahdessa aiemmassa raskaudessa ollut RADI (kai se oli noin se lyhenne :D), mutta ruokavaliolla onnistunut hoitaa se. Ja kotona mitatut arvot on ollut aina ok. Mun RADI-diagnoosi on tullut aina siitä arvosta mikä mitataan ekana, niin se heittää yhellä desimaalilla yli! Niin pienestä kun diagnoosi tulee niin vähän turhauttavaa, mutta onhan se kuitenkin hyvä että näitä seurataan.

Oon raskauteen keskittynyt tosi vähän nyt lähiviikkoina, koska ennen ultraa en usko että siellä on ketään! :D voi torstai tule jo!!! :p

Viii 12+2
 
Tervetuloa uusille. Kiva että vanhempia odottajia on myös. :)

Surusilmät miten sun ultra meni, oliko se eilen?

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ultrassa käyneille.

Kompastuin eilen lapsen leluun ja heitin lipat. Vähän huolettaa että hernikselle ei käynyt mitään. Illalla ei kuulunut sydänääniä. Tosin istukka on tossa edessä puoliks että olisko sen takana ollut sit piilossa. Hope so.
 
viii tsemppiä sokerirasitukseen, hyvin se menee. Mulla on vielä edessä ja mietin että miten pystyn olee 12 h syömättä ja tolkuissa. Taapero on sit vielä siellä mukana. Eli ei toivookaan päästä pitkälleen jos heikottaa.
 
kasvun seurannasta Meillä ainakin viime raskaudessa neuvolatäti laittoi lähetettä polille kun sf-mitta meni yläkäyrillä. Käytiin joskus rv 38 ultrassa jossa vauvan koko oli jo yli 4kg, eikä silti käynnistetty o_O Onneksi poika syntyi parin viikon sisään tästä!

Mulla oli eilen np-ultra. Viikot piti olla tasan 12, mutta tyyppi vastasi viikkoja 10+4. Eli harvinaisen pitkästä kierrosta raskautunut (n)
Sain uuden ultra-ajan reilun viikon päähän (y)
Mun lasketun ajan voi siis muuttaa 28.2.

seulonnoista piti kommentoida sen verran, että nehän on vapaaehtoisia ja sehän on jokaisen oma päätös meneekö vai eikö, sama pätee jatkotutkimuksiin kun riskit tiedetään varmasti (y)

Tervetuloa uusille :)
 
Huh kuin pahaa se sokerilitku onkaan :s ihan kuin överimakeeta trippiä...yök...
hyvä puoli sokerirasituksessa täällä Vaasassa on, että saa hengata omassa huoneessa (sis. Sänky, nojatuoli, tv ja kasa lehtiä) odottamassa että hoitaja tulee ottamaan verikokeita :D kyllä kelpaa :D
 
Tervetuloa uusille!

Sniff kiitos kysymästä,NPultra meni hyvin ja turhaan stressasin. :) Tosi liikkuvainen kaveri on tällä kertaa kyydissä, oli hankalaa saada mittoja kun viuhtoi niin kovasti. Turvotus oli ensin mitattuna 1.8 ja toisella mittauksella 1,4 eli normaalin rajoissa. Sykkeet oli 160.Vastasi täysin viikkoja.

Rakenneultra tulee 8vk päähän eli 5.10 päästään seuraavan kerran näkemään pieni. Ja se sukupuoli. :D

Tänään täyttyy 13+0!

Mulla ois huomenna miniloma, lähden vaeltamaan kuusamoon, 12km lenkin, ja sitten kylpylään rentoutumaan. :) Taitaa tulla pieni palstatauko nyt!
 
IMN
Joo eli korkeasta sf-mitasta laitetaan lähetettä polille ultraan, tuli aikasemmin selitettyä vähän hätäsesti :) vaikka eipä se sf-mitta välttämättä mitään kerro.. mulla se on aina huidellut vähän keskikäyrän yläpuolella vaikka vauvat kasvaneet 2%-käyrällä. Tuo mitta riippuu paljon kans naisen koosta ja mallista, sekä lapsiveden määrästä ym. sellaisesta.

Huh, pitäisi jaksaa alkaa pakkaamaan.. väsymys pukkas päälle tietenki just tälle päivälle.
 
Taivas että mä oon väsynyt, en tiedä miks mun yöt menee valvoessa enemmän tai vähemmän, vessassa saa ravata ja sitten ei tuu uni. No on se hyvä jo nyt ajoissa alkaa valmistautumaan yövalvomisiin :eek:

Ihanaa kun on viikonloppu, ja tiistaina on lääkärineuvola. Tuntuu että ekasta neuvolasta on ikuisuus.. No niin siitä onkin, 7 viikkoa :D

Koitin eilen kuunnella sydänääniä, kuuluhan ne hetken aikaa mutta on niin vilkas kaveri että viuhtoi taas menemään karkuun :)

Ja tervetuloa uusille :)
 
Onpas kiva kun tosiaan muitakin pallomasuja täällä, luulin olevani ainoa rantapallon nielaissut:D Varpaat ei todellakaan näy kun seisoo, mies sanoi mahaa katsellessa, että älä pullista:LOL: No en!
Koska turvotus ja ilmavaivat on ihan järkyttävät, kävin taas apteekista uusia troppeja kokeiltavaksi. Maitohappobakteerit ja Nogasin-ruuansulatusentsyymit jotka pilkkoo hiilihydraatteja. Eilen auttoi jo :ROFLMAO: ..olen kokeillut Cuplatonit, Laxogas, Levolac ym..

Sellainen uusi oire ilmaantui yllätten kauppareissulla. Tuli aivan kauhea heikotus, ihan kuin ei olisi viikkoon saanut ruokaa. Kylmä hiki pukkas päälle, kädet ja jalat tutisi..onneksi oli laukussa suklaapatukka jemmassa. Olin syönyt kunnon aamupalan joten oikeesti ei voinut olla verensokerit niin alhaalla?? Täytyy pitää eväät mukana jatkossa!! Olo kyllä parani suklaan syönnin jälkeen..

Täällä ei vielä liikkeitä tunnu, kovasti haluaisin jo tuntea, tietäisi että kaikki hyvin..

Oletteko facebookissa siis omalla nimellänne vai tehneet eri profiilin?
 
Laurelii: Omalla nimellä facessa. Rehellisesti ja omin tarinoin niin avoimesti kuin kukin haluaa. Ja mullakin oli alkuraskaudessa tota heikotusta vaikka huolehdin syömisestä. Paremmin kuin esikosta. Jo 3km töihin polkeminen teki sen et heti ekana syömään. Eli kai ne kuitenkin ne verensokerit oli. Paineet ja rauta olleet aina hyvät.
 
Joo,anonyymina saa vertaistukea vain täältä palstalta ;)

tuon takia en oo ite menny facebookiin ku en oo kokenu että tarvis tietää ketä muut "oikeesti" on.varsinkaan vielä näin alussa.tykkään tästä meiningistä täällä että jokainen saa kertoa itsestään just sen verran ku haluaa kasvottomana
 

Yhteistyössä