Helmikuun helmiäiset 2016 *heinäkuussa*

IMN
Pirittt Meilläkin on mies aina ollut ärsyttävän neutraali vauvan tulon suhteen ja oon yrittänyt väkisin saada siltä ees yhen kyyneleen silmäkulmasta että tietäsin onko sillä tunne-elämää laisinkaan :D tuntuu olevan miehillä ihan yleinen "valuvika" ettei tajua vauvantuloa ennen ekaa ultraa, potkua tai vaikka vasta synnytystä. Itessänikin on kyllä vähän samaa vikaa :rolleyes:

Tänään kyllä munkin kyynelkanavat meinas aueta muurauksistaan kun lääkäri kuunteli sydänäänet :love: nyt on kestohymy päällä ultraan saakka. Eli 12 viikkoa täynnä, masussa todistetusti elämää, saako tän kunniaks ostaa jotain? :p
Muuten ei lääkärillä mitään ihmeempää. Painoa oli tullut puoli kiloa parissa viikossa, mitta laitan sen piikkiin että nyt oli paksummin vaatetta päällä. Juteltiin astmalääkitysasiat kuntoon ja käytiin läpi kaikko miljoonat ongelmat mitä viime raskauksissa on ollut ja mitä tälläkim kertaa tullaan seuraamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Wendys
mulle ei oo tullu koskaan raskausarpia,että olisko vaan tuurista kiinni :D en oo erityisemmin rasvaillutkaan yms ja mahat on kyllä olleet suhtkoht isoja..

karhukopla:mulla on kohtu taaksepäin.omasta kokemuksesta sen verran että maha ei näy kovin aikaisin mutta Sitte plumpsahtaa yhtäkkiä esille :D

olipa ikävä herätys aamulla.kuopus näki jotain unta ja potkas mua ihan täysiä kantapäällä just tuohon kohdun paikeille :/ toivottavasti ei kovin pahaa tuhoa saanut aikaan...

vaunuista:me ostetaan käytetyt.haluaisin emmaljungat ku classicit ollu meillä edellisilläkin ja ne on ollu meidän käyttöön hyvät.mutta en oo turhan tarkka niiden suhteen.
 
sitruunapippurina mulla pahoinvointi oli aivan kaamea juuri tuolloin 9+0 - 10+6 välisenä aikana. Tosin, eipä se vieläkään ole kovin paljoa helpottanut ja eilenkin tuli pönttöä halailtua. Nyt siis menossa 11+3 (ultraajan mukaan jo 12+0)

IMN ehdottomasti nyt on lupa jo ostaakin jotakin! (y)

Maalis15 kiitti kommentista. Toisaalta kiva, jos maha pullahtaisi myös minulla myöhemmin niin salailu töissä olisi helpompaa. Toisaalta odotan jo kovasti, että saisi sellaisen vauvamassun ja raskaudesta tulisi jollain tapaa konkreettisempaa.
Tosin, eiköhän sen masun kanssa ehdi kyllä sitten aikoja viettää kumminkin ihan tarpeeksi ja kyllästymiseen asti :D

Ps. Nuo teidän vaunujen vertailut yms kuulostavat tällaiselle ensikertalaiselle lähinnä avaruuskieleltä. (ihan positiivisella tavalla). :LOL:
 
Täälläkin on mies aika neutraali asian suhteen eikä oma-aloitteisesti hirveesti puhu asiasta. Semmonen perus suomalainen jurrikka. Tosin toissapäivänä se yllätti, kun sohvalla maattiin ja kerroin että alamahaa lievästi pistelee, vähän ku joku kevyesti tökkis sukkapuikolla. Mies siihen että " se sanoo et hei täällä mä oon , ettekö huomaa?" Ja viittoili olevinaan tökkivänsä kuin olis jossain sisällä jumissa :D

Mä oon pari kertaa nähny nyt unia vauvan tulosta. Ekalla kerralla oltiin ultrassa ja ihan selvä poika oli tulossa. Viime yönä taas meillä oli rattaat jo jemmassa vierashuoneessa ja ihmettelin voiko nää nyt sit olla hyvät ku oli semmoset ihme city cruiserit :D
 
Meillä on esikoisen neutraalit toppakamat tallessa, kun syntyi tammikuussa. Turvakaukaloon on sellainen fleecepussukka ja se oli ihan paras hankinta ikinä. Joten eka talvi pärjätään hyvin ilman isoja hankintoja vaatteiden osalta ainaki. Toki jos sattuu olemaan tyttö, niin varmaan tulee ostettua jotain pientä. :whistle:

Esikoiselle oon nyt kattonu, että josko Reimalta tilovais välikausihaalarin, muttaku en oikkeen tiijä minkä kokonen menis syksyn ja ehkä ens kevään. (n)
 
IMN
NassuRessu Meilläkin oli lokavauvalla semmonen turvakaukalon lämpöpussi ja ehottomasti hankitaan tällekin! :) Oli kyllä tosi kätevä. Jossain olin näkevinäni sellaisia toppapukujakin, mitkä saa muutettua pussiksi ja selässä oli reiät turvavöille. Se vois olla vielä kätevämpi :) Pikkunen kun on niin vaikea saada tukevasti vöihin, niin on helpompi että ne vyöt sais vedettyä siitä sisävaatteiden ja ulkovaatteiden välistä.
Reiman koot on melko reiluja, vaikka mitoitusta onkin pienennetty entisestä. Oon aina tilannu samaa kokoa mitä muutenki käyttävät ja on olleet sen verran reiluja että menneet vielä seuraavankin kauden :) Tietenki riippuu minkä ikänen kyseessä ja kuin kovaa tahtia kasvaa.
 
Joskus Reiman mitoitus oli, että jos oli esim 74cm lapsi, niin 74cm puku oli reilu ja meni koko kauden. En tiedä sitten miten nyt. Ikää tuolla naperolla on 1v7kk ja vajaa 83cm. Että ihan kauheaa kyytiä ei kasva niinkään. Oon vaan vähän 86 ja 92 vaiheilla, että kumpihan ois passeli. Ku on pitkä selkä ja lyhyet jalat, niin aina haara-niska jää eka pieneksi. Viime talvenaki oli muut vaatteet 74/80 ja joku ihme merkkinen toppapuku oli 86/92. Pitäs jossai päästä sovittaa pukuja, että mikä ois passeli.
 
Karhukopla, varmasti sitä lapsettoman leimaa kantaa lopunikää mukana. Edellenkin kahden lapsen jälkeen välillä jään ihmettelemään, että ollaan saatu nämä kaksi syliin asti :love:

Sniff, mulla tuli toisesta huomattavasti enemmän. Inhottavia on ja ne kyllä hieman ahdistaa :unsure:

Täälläkin mies suht neutraali, vaikka aika ajoin kommentoi kasvavaa mahaa/tissejä :D välillä myös ääneen miettii sukupuokta ja sitä, että jos on tyttö, niin mitenkähän pärjää kolmen tytön kanssa :D

Nyt iski paniikki!!! Tänään yritin, noin viikon tauon jälkeen, kuunnella dopplerilla sydänääniä, enkä löytänyt niitä mistään :cry::cry: edellisen kerran löyty suht helposti, mut nyt ei, vaikka yli 5min pyörittelin :( onkohan ihan normaalia vielä tässä vaiheessa? Kellään kokemusta? Huomenna aamulla olis ultra, joten nopsaahan tuo selviää onko tuolla elämää :unsure:

Alisa&hippu 11+5
 
Alisa_84 en usko että on huolta. Pikkukaveri on vain piiloutunu johkin kauemmaksi, niin dopplerin tehot ei vain riitä. Eikös ne aika liikkuvaisia tahdo olla tuossa vaiheessa. :)
Ja onneksi pääset huomenna ultraan niin ei tarvi turhaan huolestua. :)
 
IMN
Alisa Eiköhän oo ihan normaalia, ettei vielä helpolla löydy. Lääkäri ei meinannut tänään millään saada sydänääniä kuuluviin kun eteen tuli kaikenlaista suhinaa, joten ei kai tuo ihme jos "maallikkokaan" ei niitä löydä :)

Nassu Meidän tyttö 2v10kk & 12kg/88cm käyttää nyt Reiman kokoa 92, joka on just passeli. Viime keväänä kun pituutta oli pari senttiä vähemmän, niin oli vähän reilu mutta kuitenkin käytettävän kokoinen :) Jos antais vähän osviittaa.
 
Hilseongelmaan suosittelen head and shoulders- shampoota. Itellä oli nuorena reilusti aina hilsettä, mutta oon nyt käyttänyt monta vuotta pelkästään head and shouldersia, ei oo hilsettä ollut ollenkaan. Ja kyseistä shampoota on montaa eri hajua ;) menthol on paras ;)

Raskausarpia on jo ekasta raskaudesta maha täynnä, mutta niitä en oo jaksanut ajatellakaan. Älkää niistä turhia paineita ottako, kuka edes missään rannalla kattelee toisten arpia? En minä ainakaan :)

Meillä taas on niin päin, että mies on jo aivan varma että jee meille tulee kolmas muksu, ja minä itte en usko, en vaan millään :) ultraan asti ajattelen ettei mahassa kuitenkaan mitään oo. Mies kehtaa kuitenkin väittää, että vauva siellä on, koska: raskaustesti plussa ja selvät raskausoireet! Hahah, uskomaton tyyppi ;) :D

Äh, ultraan vielä jotain pari viikkoa!
Viii 10 POKS :D
 
Eikä multakaan kuulunut neuvolassa viikolla 9+2 sydänääniä, mikä on kuulemma ihan normaalia. Kyllä se silti pisti miettimään onko siellä mahassa ketään. :/ ultraa odotellessa... Heh, pitäisköhän hankkia kotia doppleri, vai jäisköhän se ihan turhakkeeksi... :)
 
Nyt vasta luin alisan viestin. Onneksi jo huomenna pääset ultraan varmistamaan tilanteen!

Tätä juuri mietin, että kuinkakohan paljon turhaa huolta kotidopplerit aiheuttaa... Sen takia en varmaan uskalla ostaa sitä :/ :D
 
  • Tykkää
Reactions: Alisa_84
IMN
Oman hysteerisyyteni tuntien en oo minäkään hommannut kotidoppleria :D Oishan se kiva kuunnella sydänääniä kotonakin ja varmistella että kaikki on okei, mutta mun kohdalla varmaan kävis niin että teippaisin sen itteeni kiinni ja kulkisin doppleri huutaen ympäri kyliä 24/7 :LOL:

Lueskelin tuossa lokakuisten 2012 pinoa, johon aikoinaan kirjoittelin. Tää raskaus on tosi samankaltainen kuin sekin oli o_O Jännä miten nääkin pääsee unohtuun.. eli oiskohan meille sittenkin tulossa toinen tyttö :rolleyes: Oon jo jotenkin niin asennoitunut poikaan etten osais tyttöä kuvitellakaan :D
 
Vatsa minulla ei ole vielä mitenkään näkyvä, tosin minullakin on kohtu kallistunut taakse. Näytän vain siltä, että olen syöny ähkyn ja siksi turvottaa :D

Tissien kasvamisen poikaystäväkin kyllä huomasi, eilen sohvalla kölliessä aivan leuat loksahti "Voi h*lvetti että sulla on tissit kasvanu paljon!" ja toki niitä pitää tunnustella koko ajan :ROFLMAO:
Mutta en oikein osaa tulkita että onko tuo nyt kyllä vai ei siihen suuntaan että vauva tulee...

Tosiaan Pupu (eli siis poikaystävä, kutsun Pupuksi:love:) on tuommonen perussuomalainen jurottaja, itse taas itken ja tunteilen jokaista pienintäkin mahdollista asiaa... Hiukan eri puusta veistettyjä sillä saralla
 
Tänään kävin neuvolassa ultrassa varmistamassa kaiken olevan kunnossa ja kaikki oli niinkuin pitääkin. Sielä se pikkuinen vilkutteli kättä, että kaikki hyvin! ❤ Nyt voikin helpottuneena odottaa kutsua NT-ultraan ja toivoa, että kaikki on sieläkin hyvin niin voi raskaudestakin ruveta nauttimaan. :)

Tänään täyttyi jo rv 10+0!
 
  • Tykkää
Reactions: Alisa_84
Mä jossain höyryissä eilen tilasin sellasen dopplerin, vaikka aiemmin ajattelin etten tosiaan. Toivon ettei siitä tuu sellasta stressin lisääjää, jos ei ääniä kuulukaan, vaan sellanen hauska lisä odotukseen. Ja voi mieskin osallistua sitä kautta paremmin. Tiiä sit onko ihan turhake :)

pirittt, jotenkin mä uskon että sun poikaystävä tulee kyllä sopeutumaan tohon ajan kanssa. Miehet välillä käsittelee asioita niin omalla tavallaan ja oman päänsä sisällä. Toivon ainakin että kaikki menee hyvin! Meilläkin kun vauva oli ylläri, niin tuntuis kauheelta ajatella, jos ois ollu asian kanssa yksin. Mun poikaystävä oli kuitenkin koko ajan ihan mieletön tuki ja pystyttiin jutella asia ihan pohjia myöten halki.

Niin ja joku kyseli pahoinvoinnista.. Musta tuntuu et ne viikot 6 ja 7 oli itellä kaikkein pahimmat tähän asti (kop kop). Sillon en oksentanu vaan se olo oli jotain ihan järkyttävän etovaa koko ajan. Sen jälkeen alko oksentelu, mut toisaalta se vaan helpotti ja välillä oli helpompiakin hetkiä. Nyt oksennan ehkä kerran päivässä maksimissaan. Olo on iltasin jo öisin huonoin, mut muuten siedettävä. Niin ja viikkoja nyt 9+4, toivon ettei enää pahene!
 
sitä piti vielä sanoa että jos istukka on edessä niin ei voi sit niitä vauvan kantapäitä Ym siitä tunnustella.mää toivoisin et itellä olis takana just tuon takii,mutta pääasia toki että ei oo kohdunsuulla.alussa istukka saattaa olla vähän kohdunsuun päällä mut siitäkään ei kannata huolestua kun tietyn verran siitä siirtyy kohdun kasvaessa.itellä oli toisessa raskaudessa tuollainen tilanne.ja sillä muuten saa yhden lisäultran hyvällä tuurilla :p

edit.oho,luulin että olis joku rv 7 ku menin jossain välissä laskuissa sekaisin.mutta nythän alko jo yhdeksäs viikko :O

rv 8+2
 
Viimeksi muokattu:
Meillä mies on ihan yhtä lailla mukana odotuksessa. Ollaan jo aloitettu viime raskauden aikainen ykköshupi eli nimien ehdottelu. Sekä oikeasti mahdollisten että ei tod./ihan kauheiden.:LOL: Hassua muuten että viimeksi meillä oli tytön nimi myös päätetty ja se "jäi käyttämättä" kun poika saatiin, mutta nyt tuo sama nimi tuntuu huonolta vaihtoehdolta. (n) Niin se mieli muuttuu.

Lajittelin tänään pojan pieneksi jääneitä vaatteita kun oli vaan työnnetty sekaisin kaappiin sitä mukaa kun jäivät pieneksi. Oi niitä ihania pieniä bodyja!:X3: Tippa meinasi tulla silmään kun niitä tutki. Että se vauva voi olla pieni syntyessään. :love:
Ensimmäiset hormoni purskaukset siis koettu!:cautious: Muutenkin tuntuu etten malta odottaa talvea. Nyt jo iltaisin kuvittelen tuntevani liikkeitä vaikka ei se ole mahdollista. :)
 
Karhukopl ja IMN, toivotaan, että pikkuinen on vain jossain lantion syövereissä piilossa.

Vii, mulla on ollu jo ekasta raskaudesta asti ja toisaalta on paniikin aiheuttaja, mutta toisaalta taas mielenrauhantuoja. Riippuu niin kuuluuko sieltä mitään vai ei :D

Imn, hyvä idea, pitäsköhän se teipata tohon mahaan kiinni :whistle: en kyllä suosittele hermoheikoille doppleria (ja silti itekin ostin sen).

12h ultraan.. Miten niin lasken minuutteja? :whistle:
 
Hilseongelman ekana hoitona suosittelen näyttämään hiuspohjan ensin ammattilaiselle, eli kampaajalle mars :D kampaaja osaa sanoa, onko kyseessä hilse vai kuiva/ärtynyt hiuspohja. Erona näiden hoidossa on shampoon laatu, hilseeseen hilseshampoota ja kuivalle hiuspohjalle kosteuttavaa ja rauhottavaa shampoota, terveisin yksi alan ammattilainen :p

Me käytiin tänään ekassa neuvolassa ja sen jälkeen ollaan koko päivä kierretty lähisukua läpi ja heitetty kaikille uutiset päin naamaa :D hyviä reaktioita tuli molempien äideiltä ja siskoilta :LOL:
Sydänäänet saatiin heti ekalla yrityksellä kuuluviin ja la olis neuvolan mukaan 10.2. mutta kattotaan mitä ultrassa sanotaan.. Eka ultrakin pitäis olla nyt kahden viikon sisään, eli kutsua odotellessa :love:

Karmaliini+Möhkö 10+6
 
  • Tykkää
Reactions: Alisa_84
Hei ootte puhuneet tuosta talvivauvalle hankittavasta lämpöpussista. Sellaisen tahdon. Pitääkö sit ostaa myös toppapuku pienessä koossa? Pakkauksessa on aika isot koot. Tuleeko helmivauvoille 2015 pakkaus? Kuinka aikaisin ne alkaa jakaa uutta kun edelliset on loppu? Noin niinku yleensä? Ja tuleeko vuodelle 2016 yleensäkään uutta pakkausta? Terv. Nimimerkki kyselyikä
 

Yhteistyössä