Helmikuun helmiäiset 2016 *heinäkuussa*

Joo, minäkin automaattisesti ajattelin että ystävä on tottakai onnellinen puolestani mut reaktio oli kyllä kaikkea muuta. Joskus aikoinaan istuttiin pöydän ääreen ja sanoin suoraan etten jaksa näin voimaavievää ystävyyttä, ja sitä että saan pelätä joka kerta mitä sanon tai teen väärin. Olin jopa helpottunut kun ajattelin että nyt se on ohi, ystävä halusi kuitenkin yrittää ja tässä sitä nyt ollaan, peläten seuraavan raskauden "onnen toivotuksia" :LOL:. Yöllä herään ja valvon yleensä tunnin ennenku saan taas unen päästä kiinni. Toisaaltaan hölmöä miettiä näitä, eipä se toisen huono reaktio ole omasta onnesta millään tavalla pois:love:.

Ymmärrän ystävääni siinä mielessä että oltiin opiskelujen aikana aina yhdessä, eikä hänellä oikein ole muuta seuraa paikkakunnalla kun minä (asumme siis tosi pienellä paikkakunnalla).

Tsemppiä ultraan Heballe:)
 
Ompas ollu ikävä vastaanotto ystävältä. :unsure:

Tervetuloa uudelle äidille. (Nimimerkkiä en muista :barefoot:)

Täällä kärsiään flunssasta vielä, tai alkaa tämä kyllä jo vähän helpottaa. Onneksi(y)

Maanantaina menen sitten sokerirasitukseen jo, ompahan sekin hoidettu pois alta. Yhhh

Nassuressu ja papu 12+5 :love:
 
Voi jännitys, aika monella nyt ollut noita ultria, onnea kaikille hyvistä uutisista!
Am80, pidetään peukkuja että on vaan väärä hälytys :unsure:

Mieliteoista: Hauska kuulla että muillekin maistuu lähinnä hedelmät ja raikkaat jutut :) Lämmin ruoka menee pieninä annoksina ja silloin kun sen on itse tehnyt, einekset tuntuu rasvasilta ja alkaa närästää. Salaatti ja varsinkin päärynät on jokapäivästä muonaa.

Raskausoireet olis muutenkin vähenemään päin, aika lievää oli pahoinvointi muutenkin, mutta nyt esiintyy lähinnä jos joutuu istuu kuuman auton kyydissä. Väsymys ei myöskään oo niin syvää kun aijemmin.

Itellä olis tasan viikko Np-ultraan, onneks sitä ennen on tiistaina neuvola, jossa toivottavasti kuulee jo sydänäänet :love: Mä siis oon vissiin täällä yks niistä harvoista, jotka ei oo käyny varhaisultrassa, eikä siis oo takeita, että masussa ees asukkia on (tuulimunan pelko takaraivossa, vaikkei erityistä syytä oliskaan)

Keskiviikkona alko LOMA, otin yhden päivän levon kannalta, eilen oltiin ikeassa shoppailemassa miehen kanssa ja tänään sekä viikonloppuna muutenkin olis tarkotus maalailla olohuoneen seinät valmiiks että pystyis kasaamaan sinne tv-tasoa ja vitriiniä. Ehkä tää remppa joskus viel on valmis :p
 
IMN
Neljä raajaa siellä heilui niin kovaa ettei meinattu mittoja saada. Tais olla pienellä aamujumpat menossa kun pomppi niin paljon :D <3 pää-perämitta n. 64mm eli vastasi viikkoja 12+5, mutta la pidetään kuitenkin samana. Niskaturvotusta vain 0,7mm, eli sekin oikein hyvä. Taisin rakastua :love:

Rakenneultra ois sitten 28.9.
 
  • Tykkää
Reactions: Alisa_84 ja Wendys
kotosalla!! kaikki oli hyvin, pikkuinen siellä sätkytteli ja oikoi jalkoja ja käsiä, laskettu aika siirtyi tammikuullle ollen nyt 30.1 eli viikot vaihtui 13+6, mutta emmää taira kuitenkaa tammikuisiin hypätä ku oon tänne kotiutunu ;) onneksi autokin meni katsastuksesta läpi, että oli onnistunut aamu :D
 
Joo Heba, voi hyvin syntyä silti helmikuun puolella vai miten itse epäilet?
Oliko tähkä94 ystävä moukka? Ehkä hän ei ole vielä tarpeeksi kypsä ottamaan asioita kuten sinä. Oma ystäväni sai esikoisen ollessamme 18. Meni monta vuotta kunnes elämämme "kohtasivat" uudelleen vaikka yhteyttä on pidetty aina. Ystäväsi voi olla myös kateellinen.

Sitterin tarpeellisuudesta kun joku luuli että kaikilla sellainen olisi. Niin meillä esikoinen viihtyi lattialla ja myöhemmin tykkäsi liikuskella kovin. Paikalla olo vaikka kokkailujen ajan olisi ollut raastavaa. Nyt taas kun tuo 2,5 vuotias tulee hääräämään porukassa, on pakko hankkia jokin "turva" paikka vauvalle.

Mua himottaa vaan suolainen. Ruisleipä,suolakurkut, sipsit. Alkuraskaudessa oli maito.

Ai niin ja tervetuloa sille uudelle äidille, Tyksiläiselle!
 
Olipas monella ultra :)!

En usko että kyse on kateudesta, ehkä kyse on vaan siitä että perhe on minulle se tärkein, eikä hän. Hän sanoi esikoisen odotusaikana että vihaa lapsia, nyt välillä sanoo että voin tuoda esikoista hänelle hoitoon, mutta en halua viedä kun reaktio on mikä on :-o.
 
Ultra takana ja siellähän se pieni köllötteli <3 venyttelikin kerran oikein makoisasti käden suoraksi, saatiin siitä myös kuva :) pituutta oli nyt 75 mm, vastaten siis viikkoja 13+4, ja kätilö oli sitä mieltä että pidetään kiinni siitä neuvolan LA:sta, eli 2.2. :) nt oli 1,4 mm, mikä on kätilön mukaan täysin normaali.
 
Hyvin mahdollista mikäli vain raskaushepatoosi pysyisi pois. Kolmesta raskaudesta kaksi käynnistetty aiemmin hepatoosin vuoksi ja yksi meni luonnollisella odottelulla 3 pv yli lasketun ajan. Toivon kyllä sydämeni pohjasta ettei tulisi tällä kertaa, mutta.... prenalla en jaksaisi ainakaan maata, kaksosraskaudessa olin 5 viikkoa sielä suljettujen seinien sisällä hepatoosin takia, parvekkeella sai käydä haukkaamassa happea.
 
Maalis 15
Oulussa Kontinkankaalla. Kuunteli ihan kyselemättä, että varmasti sullakin kuunnellaan.
Alko niin paljon ärsyttää kun oon kertonu pomolle raskaudesta, eikä vanhemmillekkaan olla kerrottu niin se huuteli työpaikalla tästä raskaudesta niin, että kaikki varmasti kuuli.
Sanoin takahuoneessa sitten että ei olla tosiaa kerrottu kenellekkään ja kiva alkaa kaikille selittää jos menee vielä kesken. Musta tosi törkeä. Vielä ku pyysin nimenomaan olemaan hiljaa asiasta kun kerroin. :/
 
Hattisvattis, täälläkin alkaa ens viikolla työnteko. Onneks on tosiaan se muutama kuukausi ja taas jäädä lomailemaan (y)

Am80, oneks tuo suhdeluku on noin iso, joten uskon sen olevan hyvinkin väärä hälytys. Ainahan nuo "hälytykset" saa varpailleen, mutta uskon kaiken olevan kunnossa.

TuleJo, meillä lapset on lattialla ruuanlaiton ym. Ajan elleivät nuku tai ole jonkun muun sylissä. Ruokailut olen sitten syöttänyt auton istumessa, joten kahden lapsen kanssa ollaan pärjätty ilmankin :D mua ihteä hirvittää, että sitten tulee "istutettua" lasta liikaakin siinä sitterissä, jos meillä sellanen olis. Moni lapsista nimittäin viihtyy niissä. Toki tämä kolmas voi olla erilainen tapaus ja inhoaakin lattialla oloa. :X3:

Tähkä, onko tuollainen kaveri ystävyyden arvoinen? Ehkä sinunkin elämä helpottuisi, kun päästäisit vaan irti vaikkei se helppoa olekaan. Tsemppiä!

Mieliteoista, mulla ei oo nitä kummassakaan raskaudessa ollu eikä niitä oo nytkään.

Finneistä, ny niitä on tullut tuohon rintakehälle ja suupielen ympärillä on sellasia näkymättömämpiä. Sama juttu muissakin raskauksissa.. Rasittavaa!

Hurjasti onnea kaikille huipuista uä-kuulumisista! :love::love::love:

Alisa & Hippu 13+0 :love:
 
Alisa, mä olisin valmis lopettamaan ystävyyden, ei tarvitsisi yöunia sen takia menettää enään. No mut se siitä, ensi viikon keskiviikkona nähdään mihin tilanne kehittyy.

Osaako joku suositella hyvää kantoliinaa, se olis ainut hankintalistalla oleva, tietty sen kaukalon lämpöpussin lisäksi :)?
 
Oi, ihania ultrauutisia! Itse pitäisi vielä 1,5 viikkoa jännäillä :3
Nyt on hieman pahoinvointi pahentunut, öklö olo tulee enemmän iltaisin ja aina lenkillä ollessa yökin. Eilen tuli pönttöön asti. Mutta ehkä varmempi olo raskaudesta tullut, eikös sen pitäisi olla merkki että istukasta erittyy hormonia ja kaiken pitäisi olla siis kunnossa?

Sunnuntaina vietämme ensimmäistä hääpäiväämme, sen kunniaksi tarkoitus lähteä kaupunkiin elokuviin ja syömään :) muutenkin ihanaa kun oltiin miehen kanssa molemmat tänäänkin vapaalla, niin pitkä yhteinen viikonloppu tiedossa :)

Iummph & pieni 10+3
 
onko täällä muita sushikoukussa olevia?? :D miten kestätte syömättä... Se on just Se ruoka mitä minä söisin vaikka joka päivä elämäni loppuun asti ja siinä on nyt mun lemppareista aikalailla kaikki kielettyjä :/ voi nyyh.mies saa kyllä luvan tuoda mulle jonkunn jumboannoksen heti synnytyksen jälkeen!(vai mitähän sitä taas ei imettäessä saanu syödä,puuh)
 
Maalis 15
Söin sushia paljonki ennen raskautta. Nyt tuntuu, ettei mikään maistu samalta ku normaalisti! Kaikki rasvanen ällöttää ihan hirveesti. En voi ees voisilmää puuroon laittaa. Aamullakin jäi syömättä vaikka väkisin puolet työnsin kurkusta alas. Suolaa en voi myöskään puuroon laittaa. Muussa ruuassa mausteet menee, suolakin.
 
Onnea hyvistä nt ultra kuulumisista, niitä saaneille! Se on suuri helpotus kun se on läpikäyty (ja raskaus pääsee jatkumaan).

Am80, toivotaan että tulee puhtaat paperit. Uskon "jääväni kiinni" myös seulassa. 5 v sitten ekassa raskaudessa toinen riskilukuni oli 1:300, mutta sillähän ei lisätutkimuksiin päässyt. Terve oli onneksi.

Toisin kuin muilla, mun yllättävät mielihalut ruuan suhteen oli parin viikon ajan tölkkilihapullat ja roiskeläpät. Onneksi tuo vaihe meni jo ohi ja tykkään normiruuasta nyt. Sokerista tulee nopeasti paha olo.

Neuvolassa kuunneltiin sydänäänet tossa 10+5, ja onnekkaasti saatiin kuulumaan. Syke huiteli 170 korvilla, normaalia käsittääkseni, mutta voisiko siitä jo ennustaa sukupuolta??

Äiti74 ja about 11+0
 
Mä tossa joku aika airte selvittelin asiaa ja itse asiassa sushin syöminen ei oo kieltolistalla. Vakuumipakatut kalat on, mutta kun pitää huolen, että on tuore kala, niin syömään vaan. Ite ainakin oon syöny aikasempien kohalla ja tuun syömään nytkin raskausaikana sushia. x) Onneks kalalle ja äyriäisille löytyy myös vaihtoehtoja, sushi-valikoima kun on varsin laaja.

(.) Mulla on aivan törkeen huono olo ollu tässä taas pari päivää. Välillä on kävässy mielessä, että oliko nyt ihan pakko alkaa taas yrittämäänkää koko hommaa... Onneks tääkin menee ohi ja alkaa näyttää paljon kivemmalta, ku pääsis tästä karmeasta olosta eroon... x)
 
tähkä94, mulla on Kimperin pitkä trikooliina ja kudottu rengasliina. Suosittelen kyllä tota pitkää trikoota, vaikka sitominen voi alkuun tuntua työläältä. Kahen lapsen otoksella voin sanoo sen palvelleen tosi hyvin, molemmat lapset on siin kokenu olonsa turvalliseks ja rauhottunu pienellä vaivalla. Lisäks se on ergonominen sekä vauvalle että äidille, kunhan muistaa, että vauvan pyllyn pitää olla oman navan korkeudella ja sidonta on riittävän tiukalla. Trikooliinaan ei juuri tarvi löysiä jättää, kun joustaa muutenkin. Rengasliina on ollu vähän hätävarana ja "pikaliinana", mut siihen en oo ollu niin ihastunu.
 
IMN
Äiti74 korkea syke (yli 150) ennustaa tyttöä ja matala poikaa :) itekki tässä arvuuttelen kun meillä oli sykkeet eilen 151. Kaveri kyllä oli näkevinään ultrakuvassa pojan vehkeet, mutta minä en usko ennen ku ite nään :D

Unohdin eilen mainita lääkärin jutusteluista. Kerroin taas juurta jaksain mitä kaikkea mahdollista ongelmaa on edellisissä raskauksissa ollut ja lääkäri oli sitä mieltä että ainakin kasvuongelmat tulevat olemaan riesana tässäkin raskaudessa. Ei kuulemma yleensä kahta ilman kolmatta.. rakenneultrassa sitten mittaillaan ja sovitaan jatkosta.
Tästä lapsesta muuten taitaa tulla meidän villikko :D oli eilen kauhea show päällä, pomppi päällään, heitti kuperkeikkaa ja koko ajan viuhtoi käsillänsä.

Oulun ultrat muuten siirtyy syksyllä kaupunginsairaalalle :mad: voi sitä parkkipaikkojen etsintää. Tuo maikkula oli muutenkin niin hyvä kun mies pystyi kesken työpäivän hilpaseen parinsadan metrin päähän ultraan..

Me käytiin eilen haaparannan reissu ja ikeasta tarttui mukaan pari pakettia harsoja ja pinnasängyn lakana :) oon nähtävästi myyny pinnasängyn patjan lakanoineen..
 

Yhteistyössä