Helmikuun Helmiäiset 2016 *Helmikuussa* MEIDÄN KUU!

Tänne ihan samaa ku aiemminkin, vissiin tulossa kunnon ekakertalaisen maratooni... Lyhyimmillään supistukset tulee n. 5 min välein mut välillä varttikin menee. Nukkumisesta ei puhettakaan, sattuu noista suurin osa niin hitosti :( Synnärille kahesti soittanu mut ei ne oo kovin innokkaasti ottamassa sinne. Ja toisaalta pärjään jotenkuten, paitsi niitten supistusten huipulla tekis mieli leikata vaikka jalka poikki. Huh mitenköhän tästä selviää ku nyt jo näin heikosti menee. Toivottavasti ois pian jotain positiivisempaa kerrottavaa!
 
Ei tännekkää mitään ihmeellistä:).
Yön oon nukkunu tosi levottomasti ja kaiken hyvän päälle uniki taas katos. Vessassa tuli ravattua illalla kaks kertaa, tosin se johtuu ihan varmasti vaan ummetuksen helpottamisesta eikä menkkajomoista:D. Oon asennoitunu jo siihen että yli menee vaikka esikoinen tuliki sen 19 päivää aiemmin:whistle:. Tänää olis sit vasta 38+5(y)
 
Vaasassa käynnistetään 42+0, en tiä onko eri kaupungeissa sitten erilaiset käytännöt.

Mä epäilen että mäkin joudun odottelemaan maaliskuuhun asti :D nää viimeiset päivät/viikot on kyllä niin hitaita... Mutta toisaalta alkaa jännittämään aina vaan enemmän, kun tajuaa, että synnytys on väkisinkin tosi lähellä. Tällä hetkellä synnytyskipu pelottaa tosi paljon :s
ei kai se niin kipeetä tehny?... :DD voi apua :DD
 
Täällä jo pientä toivoa eilen että josko kun koko päivän tuli puolen tunnin välein tuntemuksia, iltaa kohti n 20 min välein. Eivät kuitenkaan kestäneet kauaa kerrallaan ja hengittämällä ja hampaita yhteen puremalla selvisi aina, vaikka mies jo vähän kauhuissaan katsoi :ROFLMAO:

Yöllä ei vaan tullut uni ja neljän aikaan otin yhden panadolin (normaalisti en syö särkylääkkeitä kun pakko tilanteessa) jos se vaikka auttaisi nukkumaan, no jokusen tunnin sainkin nukuttua ja nyt tuntuu aika hiljaiselta joten en usko syntyväksi laskettuna päivänä, pöh!
Toivottavasti Fionalla on jo edistynyt/Sait edes nukuttua yöllä(y)
 
Onnea uusista vauvoista! Kateus kyllä meinaa iskeä, kun itsellä vaan venyy ja venyy tää homma.

Surusilmät
ihan samanlaisia fiiliksiä. Sanon itseni ihan just irti! Välillä on sellanen fiilis, että vauvakin vois mennä sinne missä pippuri kasvaa, kun ei kerran tahdo syntyäkään...

Meillä on ensisynnyttäjien yliaikaiskontrolli 41+5 ja uudelleensynnyttäjillä 42+0. Mulla siis tuo ensimmäinen 8 päivän päästä. Tänään oli viimeinen neuvolakäynti ja seuraavak siis tuo yliaikaiskontrolli tai synnytys, jos ei mitään erityistä tule.

Mulla on viikonlopun ajan ja tänäänkin niin tullut menkkamaisia supistuksia kyllä aammusta tunnin verran suht säännöllisinäkin, mutta sitten ne on laantuneet, ensi muuttuneet kivuttomiksi ja sitten taas epäsäännöllisiksi... Pyh, ei niistä oo mihinkään. Herättävät aivan turhaan ja sitten nukkuukin huonosti. Limatulppa sentään on viikonlopun aikana tullut useammassa erässä pois.

Valivalivali, pahoittelut... Ei jaksais enää 40+4 menossa.
 
Tsemppi tulevaan raparperimehu.:)

Viii,
Ite en esikoisen aikana osannu pelätä kipua ku ei yhtään tienny kuinka paljon se tosiaan voi sattua. Ja sen kivun unohtaa kyllä heti ku vauva sieltä on syntynyt:).

Mulla on valkkari lisääntyny nyt viikonlopun aikana ihan hirveesti, tosi ärsyttävää(n). Onko muilla sellaista repivää kipua alavatsalla yöllä, itellä tuntuu lähinnä silloin ku rakko on täynnä ja pitäis kylkeä kääntää:unsure:..
 
Onneksi mun ei tartte ihan maaliskuulle odotella sentään :ROFLMAO:
Keskiviikkona saadaan asiaa eteenpäin!

Muilla kärvistelijöillä sentään limatulppaa tullu, mulla ei oo näkyny sitäkään. Ei muruakaan.
Menkkajomotuksia tosin on ollut usemman kerran vaan aina ne laantuvat, kuitenkin jaksan ajatella että siellä ne jotain saavat aikaan ja h-hetki lähestyy. Supparit on myös todella napakoita ja tuntuu jo perseessä asti silloinkuin niitä huvittaa muutaman kerran päivässä tulemaan. Valkkari on myös täällä lisääntynyt ihan hurjasti.

Että että, ehkäpä se sielt joskus tulee.Ärsyyntynyt olo on silti ja tosi malttamaton, oonkin järkänny itelle puuhaa tälle viikolle ettei käy aika pitkäksi. Poikakin on kotona koko viikon joten puuhaa saa muutenkin olla ettei mene jäppinen seinästi läpi. Alkaa vaan tämä äippä olla sen verran väsynyt että ei ihan pysytä esikon tahdissa. :geek:

Onnea vauvansaaneille!
 
Täällä vielä yhdessä paketissa ollaan! :cautious:

Neuvolassa käytiin ja vauvalla pää on jo alhaalla mutta vielä vähän heiluu. Masu kasvaa yläkäyrällä, sf-mitta 36cm. Selkä kipuun suositeltiin tukivyötä, onko kellään kokemuksia? Ei hotsittais lähtä ostamaan kun ei pakosti ees tarvis montaa päivää/viikkoa, mutta saattaahan täs mennä vielä kuukaus :cautious: Muttakun ei tää kävely taho oikein onnistua ja särkylääkettä en syö kun ei säre kokoaikaa, vain liikkuessa.

Luulin että lirauttelee lapsivettä mutta neuvolassa meinasivat että on vaan vetisempää valkkaria kun ei joka päivä lirahtele.

Viime yönä kävi hyvin kipiää vatsaan ja selkään. Selviä supistuksia ei tullu, vaan semmosta kokonaisvaltasta kipua.

Onnea kovasti kaikille vauvautuneille :love:
Ja tsemppiä hirmusti nille ketkä pääsevät jo koht heti työstämään (y)
Ihan hurjaa että meillä kohta kaikilla on ne kovin toivotut pallerot sylissä :love:

:cool: 38+2
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi<3
IMN
Eikö neuvolassa puhuttu että tukivyön sais välinelainaamosta tms. lainaan? Mulla semmonen kapistus ei auttanu mitään, ei istunu mun lyhyelle kropalle, mutta jos ilmaseks saisit lainaan niin samahan se ois kokeilla :)
 
Tähkä, panadol ei auttanu, mutta synnytys vei lopulta suurimmat kivut :D

Tänne syntyi siis eilen tyttö mitoin 3325g/50,5cm. Synnytys meni omasta mielestä hyvin, pahinta ja kipeintä oli melkein ne hetket kotona. Supistuksia tuli vielä ennen sairaalaanki lähtöä jopa 15min välein ja eivät olleet niin mielellään ottamassa ees näytille, mut hups olinki 4cm auki ja suoraan saliin.
 
No voihan hittolainen (n) Mitähän sitä keksis ton selän kans sitten..ehkä hieronta sitten. Jotenki on niin juntturassa ett vessassa käynti jo haastavaa. Miten näitä vaivoja vaan lisääntyy kokoajan? :cautious:

Onnea fiona! :love:
 
Voi onnea fiona!! :love:

Ninami Mulla auttaa itsellä selkään liikunta, ihan siis pelkkä kävely riittää useimmiten:). Sekä lämpö, kuumavesipullo tai jyväpussi kipeään kohtaan ja pientä hierontaa.
Tietysti toisilla lepo on paras vaihtoehto. Ootko kokeillu venytellä?
 
Kiitos! On tää jotenkin ihan hullua ja ihmeellistä vielä, tietty samalla ihanaa :) Sen oireettomuuden jälkeen en osannu yhtään oottaa näin pian synnytystä, niin menny vähän sulatellessa. Henkisesti olin varautunu, et yli menee.

Ninami, mä on monilta kuullu et ne apuvälinelainaamoiden tukivyöt on jäykkiä ja epämukavia. Ite hommasin sit sellasen carriwellin joustavan tukivyön ja tykkäsin tosi paljon. En kyl tiiä onks toi sulle tarpeeks tukeva, ite hommasin sen lähinnä töihin sellaseen rasituskipuun, siihen autto hyvin.
 
Jee! Onnea Fiona.kyllähän me kaikki muut tiedettiin että synnyttämään sää oot menossa ;)
Tiestittekö te että tyttö on tulossa?

Aivan mahtava ilma ulkona! Aurinko paistaa ja linnut on alkanu laulaa. käytiin kuopuksen kans 3 tuntia pihalla.vedin ipanaa mm.pulkassa 5km.nyt voiki sitte loppupäivän maata sohvalla ku ei jalat kanna :D
 
Mää en oo!
Tuossa kuuden jälkeen alko ihan kunnolla tulee polttoja noin 5min välein, suunnilleen kolme tuntia. Innostuin jo mut nyt alkaa jo hiipumaan :X3: en ees kunnolla kellottanu ku olin varma et loppuu, nyt sitten kun aloin kattomaan tarkemmin niin laantuu, tietenkin:cautious:
Se on kuitenki niin et sitten kun synnytys oikeesti alkaa niin oon tääl kotona oottamas vaan et millo loppuu enkä tajuu lähtä :LOL:

Pitää koittaa tota venyttelyä selkään, luulen ettei vöistä ole nyt apua tähän.
 
Onnea Fiona

Täällä illalla supistukset n puolen tunnin välein, kahden jälkeen heräsin vessaan ja huomasin kunnolla veristä vuotoa. Soittoa kättärille ja tultiin muka vaan näytille :whistle:
8h myöhemmin oli poika maailmassa eikä vuodolle ollut mitään kunnon syytä/ollut vaarallista. Kaikki siis ok, hän on rauhallinen ja nukkuu pääsääntöisesti. Kohta vielä syödään ja jos sitten saisi itsekin nukuttua, kahtena edellisenä yönä yhteensä max 8h unta :sleep:


Kirjottelen myöhemmin vaikka vielä lisää, nyt ei jaksa
 
Mää oon ainakin turvallisesti kotona - tutkailemassa jokaista mahdollista merkkiä synnytyksestä. Mutta ei niin ei. Oon jo luovuttanut että ei tää ilman käynnistystä lähe käyntiin. Ei auta mitkään ässät, lenkkeilyt tai kokkailut - believe me, yritetty kyllä on ja monesti. :ROFLMAO: niin aattelin nyt vaan unohtaa koko asian. Eikö ne neuvolasta laita mut synnärille kun sen aika on.:whistle: e

Hirveen kallista muuten toi yöpyminen sairaalassa, täällä etelä-pohjanmaalla noussut vuoden alusta 50€/pvä:eek:

40+2
 
Onnittelut pojasta ehkä sitttenkin:).

Täällä ollaan kans vie kotona sängyn pohjalla ilman mitään merkkejä mistään, paitsi pikkuisen vielä väsyttää:ROFLMAO:. Tänää viikkoja 39+0, enpä olis uskonu että päästään näinki lähelle laskettua. Tänään olis myös neuvola mihin vannotin etten enää tule:D.
Vaikka laskettu aika ei oo itellä edes menny niin silti turhauttaa odottelu, on ollut pakko olla valmistautunut jo silti monta viikkoa esikoisen syntymän takia. Mut tämä syntyy kun on sen aika:).

Helmijenni, onpas tosiaan aika hintavaa, huh..:eek:.
 

Yhteistyössä