Helmikuun Helmiäiset 2016 *Helmikuussa* MEIDÄN KUU!

IMN
Ainiin, tähkän limatulppa-analyysi :D mulla irtosi limatulppa tällä kertaa osissa jo joskus rv35-36, mutta sullahan kyllä on viikkoja sen verran ettei joka tapauksessa enää mee kauaa (y) eka se oli just sellaista kirkasta paksua limaa ja siitä muuttui sitten rusehtavaksi/verijuovikkaaksi.

Maalis Mulle tehtiin esikoista odottaessa osastolla sokerirasitus kipeänä ollessa. En ees tiiä kuin luotettava semmonen testi voi olla mahataudin aikana tehtynä, saati miksi se piti just sillon saada tehtyä.. Vaikka eipä siitäkään ollu varmuutta, että oliko kyseessä mahatauti, koska mun olotila oli ollut yhtä "mahtava" koko raskauden.. Tsempit! Kuumeessa varmasti yhtä inhottavaa.

Vauvan rytmistä oli kans puhetta. Meidän vauvalla alkoi melko aikaisin, jo joskus viikon-parin iässä näkyä melko selkeä rytmi. On melko aamu-uninen; herää aamulla klo 6-7 aikoihin vain syömään ja jatkaa vielä pari tuntia unia. Sitten onkin pidemmän pätkän hereillä ja nukkuu-syö-nukkuu iltapäivään. Viiden aikoihin herää sitten taas pidemmäksi pätkäksi ja lähestulkoon vain syö iltaan klo 22-23 saakka. Sitten yöllä herää puoli kolmen aikoihin. Aamutorkku ja iltavirkkuhan hän oli jo mahassakin :) yhdessä saunomiset ollaan kyllä miehen kans saatu unohtaa, koska juuri illalla vauvalla on tankkausvaihe. Onhan siinä kyllä etunsakin kun nukkuu sitten yöllä pidempiä pätkiä :)
 
Nähtäväksi jää kauanko on kärvistelyä jäljellä:D. Tosin eihän se välttämättä limatulppaa oo, en vaan keksi mitä muutakaan limaa yhtäkkiä tulee enemmän ja vähemmän klimppeinä:D.

Tsemppiä maalis, sokerirasitukseen ja paranemisia flunssaan:)
 
Tähkä, mulla limatulppa alko irrota vasta supistusten alkamisen jälkeen. Tuli samantien sellasena veriviirusena/vaaleanpunasena limana. Mut voipi toi sulla hyvinkin olla, toivotaan että pääset tositoimiin pian!! :)

Miten te hoidatte yöllä vaipanvaihdon? No lueskelin vähän googlea ja ymmärsin ettei yöllä kannattais ees vaippaa vaihtaa. Mut parina yönä tätä kokeiltu ja vaippa falskannu kyllä jostain reunasta vai onko tullu sit ihan läpi. Viime yönä vaippa vaihdettiin 9 maissa ennen kun vauva laitettiin yöunille, sit 12 aikaan yöllä jo haiskahti niin pahasti et päätin vaihtaa. Olikin kunnon kakat ja lisäks jo siinä vaiheessa ihan täynnä pissaa. Et mitä oiskaan ollu jos ois aamuun asti oottanu.. Harmi vaan kun vauva piristyy noista vaipanvaihtosessioista (varsinkaan kun en vielä oo mitenkään tosi sujuva ja nopee) eikä sit nukahda uudelleen heti. Help? :D
 
Fiona, me ei vaihdettu yöllä vaippaa, ellei ollu sit tosi täynnä tai kakkaa. Vaipanvaihtoon käytin öisin kosteuspyyhkeitä ja hoidettiin se puhelimen valon kanssa eli mahdollisimman pimeässä, ettei liiaksi piristy. Ennen syöttämistä ku vaihtaa niin vauva on hyvä tainnuttaa tissillä:D.
 
mä vaihdan yövaipan jos kakka turahtaa, muuten heräillään 7 jälkeen koululaisten kans niin silloin sit vaihdetaan vaippa ja päivävaatteet ja yleensä vauva menee sit 8 jälkeen uudestaan nukkumaan ja minä kans jos väsy painaa. Mennään iltaisin sänkyyn siinä 22-23, vauva yleensä on hereillä pidempään illasta ja nyt on nukkunut parina yönä 4 h ensin ja sit 2 h välein loppuyö. Mä vain ihmettelen näitä nykyvaippoja minkälaisia ohuita flesuja ovat, kyllähän ne päiväkäytössä on mukavat, mut yöllä tekis mieli vaihtaa ku 4 h jälkeen tuntuu jo olevan pissaa täys.
 
IMN
Jos vaippa falskaa yön aikana niin kannattaa vaihtaa ainakin yövaipaksi kokoa isompi. Vaipoissa pieneksi jääminen ei tarkoita pelkästään sitä kokoa vaan myös imukyvyn riittävyyttä. Se imukyky onkin meillä aina jäänyt riittämättömäksi, ennen kuin itse vaippa kooltaan pieneksi. Nää rimppakintut.. :rolleyes:
Me ei myöskään vaihdeta öisin pissavaippaa, ei edes pimeässä, koska vauva tuntuu piristyvän jo pelkästään riisumisesta. Muutenkin pyrin tekemään yöstä mahdollisimman erilaisen kuin päivästä, jotta vauvakin jossakin vaiheessa sitten oppii erottamaan ne toisistaan.
 
Meillä tyttö vielä sairaalassa, itse kotiuduin eilen, tyttö jäi vielä teholle, tänään siirretään osastonpuolelle hoitoon. Edelleen siis valohoidossa, parin-kolmen päivän päästä pitäisi toivottavasti päästä vauvakin kotiin, jos arvot pysyy kurissa.
Meillä siis menee eka viikko ihan harakoille vauvan kanssa, kovin on tyhjä olo kun tyttö on sairaalassa ja itse kotona. Tokihan me käydään katsomassa muttakun ei saa sylissä pitää kuin hetken niin eihän se sama asia ole. Maitoa tulee hirveästi ja imettämään ei kunnolla pääse, pumppaamalla onneksi saa maidon ulos.
Aivan raivostuttavaa.

Tämä on meidän tuuria, kuulutaan jälleen siihen ihanaan ryhmään, kuulemma vuodessa tulee 3-5 vauvaa jolle bilirubiinit nousee näin ärhäkästi vajaan vuorokaudenikäiselle vauvalle.
 
Minähän sain ihan erinomaiset arvot..paasto oli 4,3 ja tunnin jälkeen 5,9 ja 2h jälkeen 5,2. Mutta tulipa tuoki koettua.onneks en ennen testiä tajunnu että multa tullaan ottamaan kolme verikoetta....

Nyt mää tietenki oon keksiny stressata siitä paljosta lapsivedestä.se afi näyttäis olleen viime ultrassa 22 ja eikö se normaalin yläraja oo 20.. tosin edellisessä ultrassa se näyttää olleen 18 joten ota tuosta nyt selvää.ei kait se auta ku ootella että näkee onko vauvalla kaikki kunnossa.

Puuh,pitkä on odottavan aika kyllä.nyt oon jo laskenu mikä on käynnistyspäivä :/ no, ostin materiaalit vaunuverhon tekoon,siinä saa ainakin yhden päivän kulumaan :D

Surusilmä voi ei,varmasti ihan hirveetä jättää toinen sinne! Voin vaan kuvitella millanen olo itellä olis,sydän rinnasta revitty :( toivottavasti saatte vauvan pian kotiin!!
 
Me ei vaihella vaippaa yöllä, paitsi jos kakka turahtaa. Mutta hyvin on pitäny vaikka aivan täynnä onkin aamulla. Näin 21 aikaan vaihetaan vaippa ja sitten aamulla 7-9 väliin. Mutta thän asti on aina yöllä tullu 3 aikaan kakka. Paitsi viimeyönä. Pampersit ei meidän vauvalle istu. Päivälläkin jo fuskaavat. Liberot ja lidlin käy. Sama oli esikoisellaki.
 
Jaksamista Surusilmät, on kyllä kurjaa kun joutuu pienen jättämään sinne:unsure:.

Mun on ihan älytön väsy, hemoglobiinista ei tietoa, kun sitä ei oo otettu muutamaan kertaan, viimeks ku otettiin niin oli 114 ja oon syöny rautaa nyt sen jälkeen, muutamana päivänä sitä ennen. Voi ku saiski ennen synnytystä levättyä oikein kunnolla ettei olisi näin kuoleman väsynyt:ROFLMAO:.
 
Onnea taas vauvautuneille! :)

Täällä kävi eilen pieni säikähdys, kun tämä mamma kaatui pyörällä. Onneksi kyljelleen, nyt polvessa hirmuinen haava. Kotiin päästyä tunnostelin vauvan liikkeitä ja kotidopplerilla sykkeitä. Siellä se edelleen potkiskeli ja syke oli ok, joten päätin jäädä kotiin tunnostelemaan. Yöllä sitten taisivat alkaa kivuliaammat supistukset. Tai vapinaa ainakin oli, enkä oikein tiennyt milloin supistus alkaa ja milloin loppuu. Noin tunnin tätä kesti, jonka jälkeen ruvettiin miehen kanssa nukkumaan ja eipä tullut enää supistuksia sen jälkeen.

Edelleen siis täälläkin odotellaan. :) tällä hetkellä viikkoja 39+3.
 
On tullut monta uutta vauvaa, hirmuisesti onnea!:love:
Mulla edelleen tunteet pinnassa kun meinaa vedet tulla silmiin synnytyskertomuksista!
Olen aina pikaseen lukenut kuulumiset, mutta jotenkin ne päivät mennä hurahtaa vauhdilla että ei muka kerkeä kirjoittamaan mitään...

Meillä tyttönen kasvaa hyvin ja viimeinen bili-otetaan huomenna jospa sitten saisimme olla rauhassa sen asian suhteen. Keltaisuus on alkanut häviämään, viimeksi oli vielä hb 180 joten liian korkea vauvalle!

Tiheästi kyllä syö, ja menee pullosta lypsetty sekä korvike tilanteen mukaan. Vaavi oli jopa hoidossa mummolassa hetken kun kävin ruokakaupassa, siellä oli pullollisen maitoa hörpänny:p En halua pikkusta kuskata turhaan kauppaan, kaikenmaailman virukset sieltä vaan saapi:eek: ja aika työlästähän se on lähteä kaupoille kun kaukalo painaa niin saat sen yhden kassin ruokaa vaan kannettua..Teen siis tehokkaasti viikon ostokset ilman vauvaa :p

Päivällä meillä ei pitkiä unia nukuta, yölläkin 2,5-4h max. Parhaiten nukkuu päivällä turvakaukalossa, kun ollaan vaikka jostain reissulta kotiuduttu. Saattaa mennä 5h ihan helposti :LOL: Kai se on turvallinen ja lämmin paikka..

Meillä jäi heti pieneksi 50-56 vaatteet. Paljon ihan uusia, täytyy jonnekin ne pistää kiertoon..62 on sopiva, eipähän vaippa painu ihan lyttyyn ihoa vasten..
 
Onnea taas vauvautuneille! :)

Täällä kävi eilen pieni säikähdys, kun tämä mamma kaatui pyörällä. Onneksi kyljelleen, nyt polvessa hirmuinen haava. Kotiin päästyä tunnostelin vauvan liikkeitä ja kotidopplerilla sykkeitä. Siellä se edelleen potkiskeli ja syke oli ok, joten päätin jäädä kotiin tunnostelemaan. Yöllä sitten taisivat alkaa kivuliaammat supistukset. Tai vapinaa ainakin oli, enkä oikein tiennyt milloin supistus alkaa ja milloin loppuu. Noin tunnin tätä kesti, jonka jälkeen ruvettiin miehen kanssa nukkumaan ja eipä tullut enää supistuksia sen jälkeen.

Edelleen siis täälläkin odotellaan. :) tällä hetkellä viikkoja 39+3.
Hei, pakko äkkiä kommenoida, vaikka viimeaikoina olen ehtinyt vain käydä lukemassa.
Meidän synnärillä on selkeä ohje (jota näin talven liukkailla erityisesti korostetaan) jos viimeisen kolmanneksen aikana äiti kaatuu, niin olisi hyvä käväistä synnärillä käyrillä ja tarkastuksessa.
Soita ihmeessä synnärille ja kysy heidän mielipidettä, todennäköisesti kaikki on hyvin, mutta toisaalta voisi olla hyvä tarkistaa, ettei vaikka pahimmassa tapauksessa istukka ole vaurioitunut tms.
 
Ninami, paljon paljon onnea! :)

Tähkä, mähän supistuksia edeltävänä päivänä sovittelin kaupassa vielä äitiyspaitaa ja kävin lenkillä jne. Että älä vielä sano! Puskistahan se kai monesti alkaa ;)

Muuten - tuhannesti kiitos ja kaikki ylistyssanat vielä perään, kun annoitte vinkkiä siitä kapaloimisesta yöks. Ei se mun oma kapalo ollu tarpeeks tiukka ja ostinkin ihan tarrallisen kapaloliinan. Nyt on heti sen jälkeen nukuttu hyvin. Edelleen tuo tyyppi herää syömään 2h välein, mutta väliajat nukkuu pääosin sikeesti. Ihanaa!! Ja kiitos myös vaipanvaihtokommenteista, täytyy sit ehkä kokeilla yöks kakkoskoon vaippaa jos se auttais. Tuntuu vaan tuo ykkönenkin vielä väljältä ja fuskannu on sekä pampers että libero. Luulis ettei merkistäkään oo kiinni. Vaipan vaihtajasta korkeintaan :D

Vois muuten ehkä itekin kirjotella synnytyskertomusta jossain välissä...
 
Täällä ensimmäinen viikko vierähtänyt nopeasti :)

Kaikki hyvin ja neuvolasta kävivät eilen kotikäynnillä, kovasti kehuivat ja kaikki ok, painoa tullut 140grmmaa lisää, ihan vielä ei siis oltu syntymäpainossa, mutta ensi viikon neuvolassa varmaankin jo (y)

Nukkuu pääsääntöisesti noin 3 h pätkiä, viime yönä kyllä syötiin kahden tunnin välein, äiti ei arvostanut :sick:
Vaippaa täälläkään ei ole vaihdettu yöllä, vaikka välillä kuulunut masusta ääniä mutta olen todennut ettei sitä niin paljoa varmasti ole että tarvitsisi vaihtaa.

Täytyy sanoa että olen positiivisesti yllättynyt elämän helppoudesta (tämä muuttunee vielä moneen kertaan :whistle:) ja varsinkin omasta toipumisesta, olin varautunut makoilemaan sängyn pohjalla pelkästään. No eipä tässä kauheasti ole tullut tehtyä mutta normaalisti oikeastaan voi elää :giggle:

Vielä yksi kyssäri, meillä ei ole tuttia/pulloa vielä kokeiltu mutta tosiaan rintakumia osittain käytetty. Olen keittänyt ne kerta päivään jos on käytetty, mutta silti ne näin viikon jälkeen tuntuu jo ihan kellastuneilta. Onkohan mitään kikkaa millä saisi vielä "putsattua" vai olisiko pitänyt vaan alusta asti ahkerammin keitellä/huuhdella..
 
Nyt meillä aloitettiin pikainen saunaremontti, tai muutetaan lauteiden mallia vähän erilaiseksi, miehellä tuntuu tuo pesänrakennusvietti olevan suurempi kuin mulla:D. Ja yllättäen se synnytys alkaakin, mut ei tänään enää taida tulla:ROFLMAO:.
 
Onnea ninami! :)

Mulla on kieltämättä olo, että vauva ei synny ikinä. Tänään menossa 41 +0, joten kai se väkisinkin kohta alkaa se synnytys :D en siltikään usko että mitään vauvaa on tulossa, voi näitä raskausfiiliksiä...

Tänään oli viimeinen neuvola, kaikki hyvin, täti teki sisätutkimuksen, kohdunkaula hyvää vauhtia häviämässä ja paikat kahdelle sormelle auki, vähän jos venytti sai 3 senttiin asti... Jestas sentään :D pelkään vieläkin että synnytyksestä tulee tosi nopea, niin tää ei kyllä helpottanut yhtään, kun paikat on jo valmiiksi noin hyvin auki. Gulp!

Mulla on ollut muutaman päivän ajan voimakasta paineen tunnetta alhaalla ja alaselässä , ja suolisto on tyhjentynyt jo aika lailla muutaman päivän ajan... Onkohan nää nyt niitä merkkejä että kohta tapahtuu :D

Maanantaina yliaikaiskontrolli, pikkuhiljaa alkaa jännittämään kun päivät vähenee... :)
 
Olin menossa 11 aikaan nukkumaan, vatsasta kuului "naps,naps,naps" ja lapsivettä lorahti. Nyt ollaan menossa jo taysia kohti, vähän jo supistelee muttei pahasti.. Synnäriltä tosin sanoivat että saadaan tulla hetikin mut omien tuntemusten mukaan. Päätettiin lähteä heti jos lähteekin rytinällä tulemaan, esikoinen ku oli niin nopea:).

Mut näihin tunnelmiin:D(y)
 
No nyt se tähkäkin jo hylkää! Määki haluan napsua!!
Kattelin eilen YouTubesta kaikkia vauvajuttuja ja tuli kyllä taas semmonen nyyhkyolo että.vähän sillain että ei vielä tajua onneaan että taas saisi vauvan.että uskon vasta sitten kun vauva on sylissä.ne on niin suuria ihmeitä että se olo on aina yhtä,etuoikeitettu jos semmoisen saa. Se voi hyvinki olla että mää oon ensimmäinen ihminen jonka vauva jää mahaan,mistäpä sen tietää.. :/
 

Yhteistyössä