Helmikuun helmiäiset 2016 *Tammikuussa*

Ihan jännittää teidän puolesta joilla nyt h-hetki käsillä!!
Onnea matkaan IMN ja Heba (y):p

Täällä vielä reilu viikko käynnistykseen ja olisi kiva kuulla miten nuo ballogit sun muut on tehonneet..Nyt koitan vaan tsempata itseäni jaksamaan, päänuppi ei meinaa kestää tätä loppua o_O Sormet ja varpaat/jalkapohjat turvoksissa. Jääpussia ja kylmää vettä, ne auttaa onneksi!
 
Heballahan siellä on jännät paikat! :D Tsemppiä tulevaan ja kerrohan kuulumiset kun kerkeet:)

Imn, sulle myös tsemppiä ja toivottavasti pääset pian tosi toimiin! Sunkin kuulumisia odotellessa :D

Hassua, vaikka itelle LA on heti alkukuusta, niin täällä on jo monta, jotka on tosi toimien äärellä tai ainakin lähellä sitä. Ite kärvistelen pahimmillaan sen kolmisen viikkoa vielä :D Eipä siinä, pakko kestää, kun vaihtoehtoja ei oo.
Nyt vaan pitää järkätä ohjelmaa päiviin, nii aikakin menee nopsaa eikä joka hetki kerkee toivoo synnytystä :D
 
Onnea matkaan ja peukut pystyyn teille IMN ja Heba!(y)

Perästä tullaan täälläkin..
Eilen oli siis ultra missä sain roppakaupalla hyviä uutisia. Ensinnäkin vauva oli pää alaspäin (isot tuuletukset:ROFLMAO:) ja pää oli ei nyt ihan kiinnittynyt muttei kuitenkaan helposti irtoavakaan. Lääkäri tosin ei luvannut että enää ei mahtuisi kääntymään mutta olen kuitenkin toiveikas että nyt on ja pysyy oikein päin. Kohdunsuulla oli edistystä tapahtunut kolmen viikon takaiseen eli nyt sai lääkäri sormen työnnettyä, kivuliaasti tosin, sisäsuulle asti ja ilmeisesti myös hipomaan vauvan päätä. Lääkärin sanoin näyttää lupaavalta. ;) Lisäksi koko sen melkein kolme tuntia mitä taas istuin polilla odottamassa supisteli reippaan napakasti. Eli toiveissa olisi itsestään käyntiin lähtevä synnytys. Yli lasketun ajan ei siis päästetä kun radiin on insuliini käytössä joten käynnistysaika sovittiin lasketulle ajalle eli vajaan kahden viikon päähän. Lääkärin mukaan jos kohdunsuun tilanne on tällainen kuin nyt oli niin ballonki olisi se millä käynnistystä aloitetaan mutta koska aikaa on vielä se pari viikkoa niin katsotaan onko tilanne sillä välin miten muuttunut.

Itse suhtaudun nyt tilanteeseen niin että nyt on vajaa kaksi viikkoa aikaa "savustaa" vauva ulos ennen käynnistykseen menoa.:whistle::p Eilen jo aloittelin sillä että saunoin oikein pitkän kaavan mukaan, mitä en ole aikoihin tehnyt. Ei tehoa, paitsi illalla vihloin ilkeästi alapäätä mikä johtunee ennemmin reippaasti suoritetusta sisätutkimuksesta kuin saunomisesta. Tänään sitten sekä vein että hain pojan hoidosta ja siinä välillä kävin ylimääräisen kävelylenkin ja kaikki mahdolliset kumartelut ja kyykistelyt tein myös. Eli reilusti liikettä, mutta supistuksia ei ole. o_O Huomenna sitten ajattelin siivota ja ehkä sitä kolmattakin ässää voisi kokeilla.;)

Netistä lueskelin poppaskonsteista synnytyksen käynnistymiseen ja ainakin käden akupunktio pisteitä voisi jossain välissä painella. Joku kertoi myös nännien hieromisen saaneen supistuksia aikaan.

Nyt tosiaan olisi hyvä aika jo vauvan tulla kun kaikki valmistelutkin on jo tehty ja miehellä alkoi vapaatkin sopivasti. Vielä kun siivoaa niin että kehtaa lapsenvahdiksi tulevalle anopille kämppää esitellä niin kaikki olisi kohdallaan. No, tod.näk. odottelen turhaan mitään aikaiseksi ja päädyn sinne käynnistykseen.. :rolleyes: pessimisti ei pety ja toivossa on hyvä elää - niillä mennään eteenpäin! :LOL:
 
IMN
Täälläkin on tänään pesty kylppäri lattiasta kattoon ja juostu asioilla ja kahvitteluilla, mutta edelleen yhtenä kappaleena ollaan. No, viikkojahan on kuitenkin vasta 38+1, joten oishan se spontaani käynnistyminen melko epätodennäköistä. Suppareita tää häärääminen sai kuitenki aikaseks, joten jospa jotain edistystä ois ees tapahtunu..

Nyt lakkaamaan ne varpaankynnet, ihan vaan huomista varten :D
 
Hui toiset jo synnyttelee täällä! ;) ihanaa päästä kuulemaan synnytyskertomuksia :) itellä voi mennä vielä melkeen kuusi viikkoa ennen kuin pääsen synnyttämään, jos tämäkin muksu päättää syntyä vasta pari viikkoa lasketun ajan jälkeen :) mutta tosiaan tsemppiä heba ja IMN!

Mulla on nää raskausviikot mennyt tosi nopiaa, kun ollaan rempattu olohuonetta. Rempattiin miehen kanssa kahdestaan, ja melkein pari viikkoa meni, ennen kuin saatiin valmista, huh. Hyvä puoli siinä, että raskautta ei oo paljoa ehtinyt ajatella :D

Me ollaan koko perhe oksennustaudissa tällä hetkellä, kaikki yskitään kurkkuja käheiksi ja muksuilla on ollut jo monta päivää kuumetta. Voin kertoa että oksennustauti ja loppuraskaus ei oo kauhean kiva yhdistelmä ;/ toivon todellakin ettei tää muksu päätä syntyä vielä ainakaan pariin viikkoon. Tällaisessa olossa ei synnyttämisestä tulisi yhtään mitään!

Ensi viikolla painoarvioultra, katsotaan mitä siellä sanotaan :) oma paino on noussut raskausaikana vain 4 kiloa tähän mennessä, siihen oon kyllä tyytyväinen :D

Raskaus itsessään on mennyt hyvin, ei pahemmin mitään ongelmia :) mahan kanssa alkaa toki olla hankala olla, mutta sehän nyt kuuluu asiaan ;)

viii 36+2
 
Viimeksi muokattu:
Mä kans odotan jo vauvauutisia, nyt on niin monella jo lähellä :)

Itselläni ei tunnu tapahtuvan mitään, joka aamu herännyt ja ajatellut että eipä tullut taaskaan yöllä lähtöä :D

Alapaineet on alkanut vähän nousta ja joka päivä särkee pää ja paikat alkaa turvota. Kaipa tästä kohta pääsee itsekkin tositoimiin :D

Tänään poksuukin rv 38 enkä olisi uskonut että näin pitkälle pääsen :)
 
Tsemppiä kaikille matkaan, ihan kateeksi käy kun saatte vauvat jo syliin :love:

viii, pikaista paranemista!
Meillä tuli tauti pojalle ja miehelle mutta minä, MINÄ säästyin. :LOL: Se oli jotain ihan uskomatonta.

Tänään 37+0 täynnä, nyt ei siis estellä enää jos päättää tulla maailmaan..

Mulla on tullu painoa jo 14kg, varmaan tulee tuo pari kiloa enemmän entä poikaa odotellessa. En stressaa, viimeksi jäi tosiaan synnärille se 9kg, toivon että nyt käy sama homma :LOL: Painonnousu ei sinänsä haittaa kun normaalipainoinen olen ja turvotuksiakaan ei ole ollut..Viimestään kun pääsee taas ahkerasti treenaamaan niin eiköhän nuo kilot lähde, en malta odottaa että pääsee taas liikkumaan.:love:
 
Kirpsakka, mulla on sama fiilis, tuntuu että oma raskaus ei etene mihinkään suuntaan. En jotenkin osaa edes ajatella sitä, että synnytys on oikeesti kohta edessä :)

surusilmät, kiitos :) sulla kävi kyllä hyvä säkä kun jäi oksennustauti välistä! Varsinkin kun kaikki muut ympärillä oksentelee, niin se voi tarttua niin helposti... :)

Nimiasiasta, me ei oo vielä ollenkaan mietitty nimiä, kun ei edes tiedetä kumpaa sukupuolta on tulossa. Saa nähä kuinka vaikeaksi taas menee, nimen päättäminen on niin vaikeaa :D oi, en malta odottaa että saan nähdä kumpi meille tulee! :D
 
Hurjaa, että täällä jo jakaannutaan! Ootan kovasti synnytyskertomuksia. Onnea koitokseen Heba! :)

Aika se suorastaan lentää, kun on loma alkanut. Joka päivällä on jotain ohjelmaa, ja hyvä niin, en kestäis olla vaan kotona kun vielä on mahdollisuus mennä viilettää (lue:taapertaa...). En ole edes tänne ehtinyt tulla lukemaan tai päivittämään kuulumisia.

Olin keskiviikkona neuvolalääkärissä synnytystapa-arviossa, ja tyyppihän tuntui olevan ihan oikeinpäin tuolla, lääkärikin käsikopelolla oli sitä mieltä, että pää on jo laskeutunut lantioon ja kiinnittynytkin sinne. Noh, etsi sitten sydänääniä, joita ei löytänyt sieltä mistä ajatteli. En huolestunut, sillä tunsin pienen liikkeitä kuitenkin vähän väliä. Sydänäänet sitten vihdoin löytyi toiselta puolelta mahaa, ja pian katsottiin vielä ultralla asentoa tarkemmin. Ja tämä pojan retale on tuolla EDELLEEN poikittain, peppu on tipahtanut lantioon.:mad:

Pikkanen on siis ollut aika lailla koko raskauden poikittain, mutta viime viikonloppuna oli sellaista mylläystä mahassa, että ajattelin käännöksen tapahtuneen. Jalat potkii kuitenkin ylöspäin ja hikka tuntuu alavatsalla. Mutta ei, hän on poikittain eikä todellakaan kiinnittynyt mihinkään asentoon vielä.:devil:

Nyt oottelen käskyä äitipolille ja kääntöyritykseen, ens viikolla varmaan yritetään.:cautious: Viikkoja nyt kasassa 35+4. Harkkasupistuksiakin on, joista lääkärillekin mainitsin, mutta kohdunkaula on vielä täysin "epäkypsä" ja kiinni, niin ei ollut huolissaan.

Ärsyttävä tilanne, kun voi olla, etten pääse synnyttämään ollenkaan, vaan vauva leikataan ulos. Jos nimittäin on yhtään naftit paikat, niin en kyllä ensimmäistä halua puskea väärinpäin ulos. Ja kyllähän se pieni järkytyskin oli, kun asia todettiin. Ihan kuin se maaliviiva skipattaisiin, tai se mihin koko raskaus tähtää, otetaan pois ja päädyn leikkauspöydälle. Huoh. :(

Muuten alkaa täällä olla tavarat hankittuna ja odottelen jo kovasti paluuta normaalimpaan olotilaan, vaikkakin elämä muuten meneekin mullin mallin.:)
 
Tsempit teille synnyttämään päässeille/pääseville!! (y) Synnytyskertomuksia minäkin odotan innolla.
Itellä vähän ristiriitaiset fiilikset. Toisaalta olis jo kiva päästä nuuhkimaan pientä, mutta jotenkin tuntuu, että pitäis vielä laittaa tavaroita paikoilleen ja siivota paikkoja ;)

Tässä mietityttää myös milloin oikein lähteä sairaalaan. Meiltä tunnin matka synnärille, niin ei uskalla ihan viime tippaan jättää. Ei kyllä ihan huvikseenkaan viitsisi sitä matkaa ajella. Kahden edellisen kohdalla lähdettyä tuli, kun ei kestäny supistuksia enää kotikonstein. Näin se varmaan menee nytkin.

Reilu kaksi viikkoa laskettuun aikaan. Pieni on pää alaspäin, mutta vielä heilui, kun terkkari käsikopelolla kokeili. Viimeisimmässä lääkärineuvolassa ei sisätutkimusta edes tehty, kun se oli tehty viikolla 31 äitiyspolilla.

Voi kunpa nämä pakkaset hellittäisivät nyt tosiaan, niin kuin on luvattu. Pääsisi kunnolla ulkoilemaan.
 
IMN
Täällä maataan synnärillä käyrillä :) kohta tulee lääkäri puhkaseen kalvot. Äitipolilta siis päästiin suoraan tänne vaikka lääkäri meinaski ekana että ootetaan maanantaihin. Sain kuitenki suostuteltua :p painoarvio oli nyt 2,7kg, jospa muutaman tunnin päästä jo tiiettäis todelliset mitat :love: kohdunsuu oli kahdelle sormelle auki ja kanavaa jäljellä n. sentti.

Ainiin, mua pelottaa :D
 
Täällä kans kovasti toivotaan että pakkaset alkaa hellittää. Poika hyppii seinille kun ei päästä ulos:unsure:.
Ostettiin koiraverkko vihdoin ja viimein autoon, joten odotan että saa tän mahan pois ja pääsee kunnolla lenkille niidenkin kanssa, nykyään se on vaan sellaista lyllerrystä, koirat kattelee usein taakse että vauhtia nyt emäntä:D.

Nyt vaatteet niskaan ja lähdetään asioille :)
 
Ninami, mitkä viikot sulla nyt on? Mulla nimittäin alko synnytys just verisellä vuodolla mitä kesti 4 tuntia ja tuli ihan siteeseen saakka silloin, lapsivedet meni tosiaan noin 4h päästä kun verta alko tulla. Itse pelästyin myös ja soitin ihan itkun sekaisena synnärille silloin. Seurailet tilannetta ja jos vauva liikkuu normaalisti niin en usko että on mistään vakavasta kyse, ja jos kipuja ei ole :)
 
No eihän mulla oo vasta ku 34+6 Täällä nyt lepäilen sen mitä nyt pystyn. Muksu kyllä tuossa aiemmin liikkui ihan hyvin ja suuria kipuilua ei oo. Vähän vihloo alakertaan. Vähän pelottaa ku esikoisen kanssa synnytys meni melkein ku oppikirjoista.
 
mullaki tuli heti mieleen että synnytys alkamassa tai et paikat kypsyy :) ei varmasti oo mitään hätää. Onko ihan kirkadta verta vai sellasta limaista/rusehtavaa ja punaista?jälkimmäisentyyppinen on mulla kertonu synnytyksen alkamisesta
 
Siis aaamulla tuli semmosta vaaleenpunaista vuotoa ja siitä seuraavaksi sitä samaa ja siinä pieniä verihyytymiä. Nyt tuli semmosta vähän tummempaa vuotoa, vähän niinkuin menkat alkais. Kauankohan mun pitää tarkkailla tilannetta? En tajunnu ees kysyy ku niin paniikis tääl :barefoot:
 
Ninami Mulle sanottiin että jos parin tunnin päästä vuotaa ja tulee siteeseen asti niin sitten soittaa uudelleen, et pääsee näytille.
Hyvin samalta kuulostaa ku mullaki silloin, kävin suihkussa ja tuli hyytymiä ja varmaan limatulppaa.
Kannattaa varmaan varoiksi pakkailla sairaalakassia jos joudut jäämään, neuvolakortit ja laturimet ym tarpeelliset mukaan, jotain evästä.
 
  • Tykkää
Reactions: ninami

Yhteistyössä