Helmikuun helmiäiset 2016 *touko-kesäkuussa*

IMN
Eka neuvola varattu! :) saatiin aika tutulle th:lle vasta 6.7. rv9. Oltaisiin kyllä saatu jo aikaisemmaksikin, mutta tuo kyseinen th on lomalla kesäkuun.. no, pääasia ettei jouduttu muulle :)

Lievä väsymys tuntuu rantautuneen tännekin.. ei oikein inspaa tehhä mitään mitä ei oo pakko. Pahoinvointi on edelleen aaltoilevaa pientä yökötystä. Vitamiinin nieleminen aamuisin saa myös aikaan jonkin ihmeellisen yökkäyksen, samoin hampaidenpesu. Muuten sitten saattaa välillä unohtaakin olevansa raskaana, kunnes tulee sohvalta noustessa kunnon repäisykipuja ja muistaakin taas asian :D

IMN 4+2
 
Eea
Varovaisen toiveikkaana liityn joukkoonne. Ekat haamut saatu testiin tänä aamuna. Laskettuaika sattuisi jonnekin 13-15.2. Todella alussa siis mennään. Kotosalla meillä touhuaa neljä lasta tyttö 10/2007, poika 8/2011 ja kaksostytöt 10/2013. Lisäksi lapsiimme kuuluu enkelityttömme, jonka menetimme marraskuussa 2013 kohtukuolemaan. Kuudetta lasta siis odotellaan.

Lisäksi olen saanut useamman keskenmenon, joten hyvin varovaisesti olen liikenteessä. Itse asiassa tämä raskaus tärppäsi suoraan viimeisimmän keskenmenon perään. Olin todella yllättynyt.

Kirjoittelen paremmalla ajalla lisää.

Eea/6. lapsi/28v/PKKS lasketuksi ajaksi voisi merkata tuon 14.2.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille!

No enhän malttanut olla varaamatta aikaa varhaisultraan. Aika olis jo 16.6., eli ei enää kahta viikkoa! Olin yllättynyt että noin aikaisille viikoille ajan varasivat. Jospa siellä kuitenkin syke jo näkyisi. <3

Oireita täällä on jumalaton väsymys, aamulla täysityö nousta esikoisen kanssa ylös. Oikeestaan kömmin vain sohvalle ja laitan lastenohjelmat näkymään.:D Onneksi työt ei ala aikaisin. Ällö olo pyyhkäisee välillä läpi. Turvottaa.. Niin ja itkettää. :p Meinaa itku tulla vaikka mistä.. Esim kun esikoinen kaatui ja alkoi itkeä nii minäkin meinasin alkaa itkemään. Muilla vastaavaa?

Ihanaa IMN että saitte äitisi kanssa sovittua.:rolleyes:

Adalmiina ja sintti 4+4
 
IMN
Eea tervetuloa! :) Olen todella pahoillani menetyksistänne, toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin! (Tähänkin tarvittais sitä halaushymiötä)

Adalmiina Mua myös on jo päivistä oviksen jälkeen itkettänyt kaikki, ja vedän myös kaikesta stressiä..
 
Eea
Toivon kyllä todella että kaikki menisi nyt hyvin! Kyseessä on suurella todennäköisyydellä viimeinen lapsi meidän perheeseemme. :) vaikka välillä kyllä tuntuu, että olisikohan tämä neljä eläväistä kuitenkin riittävästi.
 
Luin tuossa netistä raskausoireita ja ehkä noloin oire on mulla: AIVAN JÄÄÄÄTÄVÄT ILMAVAIVAT! :D:D varsinki illalla. Eli kolme vauvaa, aamusin lievää etomista, pikkukakkosen aikaan hankala pysyä hereillä ja nää ilmavaivat. :cool:
 
Tervetuloa Eea! Toivottavasti saat tämän vauvan turvallisesti syliin. <3

Adalmiina Täälläkin itkettää. Ja noita kahta olemassa olevaa lasta tulee paljon halittua ja pusittua. Pienempi tykkää, mutta ei niinkään enää tuo tuleva eskarilainen. :p

Mulla on se tissikipu lähes kokonaan pois. :( Ehti olla reilun vuorokauden. Tein aamulla tuon viimesen digin, joka kiltisti näytti 3+, joten yritän nyt rauhoittaa mieleni ja uskoa, että toukka on vielä tiukasti kyydissä. Eipä se etukäteen murehtimalla parane, vaikka jotain ikävää vielä tapahtuisi.

Kiehinen 5+3
 
IMN
Kiehinen Ai, täälläkö on toinenkin eskarilaisen äippä! :)

Kyllä se väsymys on tosiaan ihan tullut jäädäkseen.. aamuisin ei millään saisi kammettua itseään sängystä ylös ja iltapäivään asti väsyttää. Illalla sitten jotenkin piristyy kun lapset on saatu nukkumaan..

IMN 5+2
 
IMN Joo, niin on! :D

Mulla ei ole vielä varsinaista väsymystä. Päivän jaksaa touhuta ihan normaalisti, sitten viiden aikaan kun syö niin sitten alkaa hyytyä. Kuitenkin jaksan tehdä vielä kotihommat, mutta kun menee nukkumaan niin unta ei tarvitse odotella. :)
 
Mä olen jonkun aikaa jo oleskellut taustalla ja lukenut teidän juttuja mutta en ole uskaltanut kirjoitella :D

Viikko sitten plussattu ja nyt olis oviksen mukaan viikkoja 4+5. Oireina ainoastaan todella kipeät tissit ja välillä kipeät repäisykivut.

Alkuraskauden ultraan olen menossa 18.päivä, toivottavasti siellä pieni alku löytyy :) ja neuvolaan olisi tarkoitus soitella tänään. Pelottaa kovin kun on myöskin muutama alkuraskauden keskenmeno takana joten aika hissukseen olen ollut.
 
Eea
Oireita ei ole vielä täällö ollut havaittavissa. Todin, kaikki raskauteni ovat olleet melko helppoja ja oireettomia. Ainoastaan sen olen huomannut, ettei maitoa tule kuten ennen. Imetän siis edelleen meidän kaksosia (1v 7kk).

Neuvolaan taidan soitella vastaa viikolla 7 tai 8. En aiemmin uskalla jos meneekin kesken. Ultraa en ajatellut varata. Jännitellään sinne np-ultraan asti.

Nyt täytynee suunnata kotitöiden pariin. Sain nuoremmat päiväunille, joten ainakin hetken hiljaisuus on tiedossa.

Eea ja Owe 3+5
 
Onnea uusille plussaksesta ja tervetuloa! Tarrasukkia odotukseen :) Ompa tää hymiövalikoima suppea?! :eek:

Oon ollut ny hiljaiselossa. Eilen ei netti toiminu ja en jaksanut kännykällä kirjotella, vaikka kyllä lukemassa oon käynyt.

Ihanaa IMN että äitisi pyysi anteeksi ja osaa iloita perheenjäsenestä <3 Todella ihana kuulla. Ja sullahan on myös mahtava LA aika, hih! Luin kanssa että naimisiinmenosta kirjottelit, ohan se naimisiinmeno ihanaa vaikka ois pitkän ajan ollutkin yhessä, mää oon ainakin sun puolestas sitte innoissas :p

Aikalai samantyyppinen toi 2015 äitiyspakkaus(joka me vissiin saadaan) kuin se vuoden 2013 äitiyspakkaus, jonka sain esikoisesta. Paljon turkoosia ja oranssia. Onneksi turkoosi on yks lemppariväreistäni, mutta ohan noi värit aika poikapainotteisia siltikin.. Ois ollu kyllä ihan kiva että kuosit ois vähän enemmän muuttunut..

Mutta lempparit noista on (kuoseista) toi pilvipotkupuku, pöllökuosilliset ja värikkäät housut, makuupussikin on kuvitukseltaan ihan kiva. :)

Oireista.
Aamusin väsyttää turkasen paljon, mutta onneksi väsymys väistyy ja palaa vasta iltapäivällä ruoan jälkeen väistämättömän voimakkaana. Rinnat ovat olleet arat, kun kävelee reippaasti, niin sattuu. Huonoa oloa on ollut iltapäivän ruoan jälkeen hiukan, samaten pissalla saa trampata kokoaika. Mitään mielitekoja sen kummemmin ei oo ollut. Vatsalla maatessa on ollut painon tunnetta, ihanko makaisi jonkun pingispallon päällä. Samaten joinain aamuina ja iltasin on kamala turvotus, ja Nassuressu, et paini yksin ilmavaivojen kanssa :D:p

:D Tämmösiä oireita ja ei oireita.

5+2
 
Lämpimästi tervetuloa uusille!! :)

IMN
Ihanaa, että saitten äitisi kanssa asiat sovittua!! :)

Adalmiina täällä on yksi vollottaja lisää! :D Pelkkä ajatus vauvasta saa jo välillä itkemään, ja voi hyvänen aika kun tässä yksi ilta katsoin sitä ruotsalaista kätilöt sarjaa. Joka kerta kun vauva nostettiin äidin rinnalle, alkoi sellainen pillitys että... ;)

Kiehinen ja IMN täällä myös eskarilaisen äippä. Esikoinen lopetti nyt eskarin ja seuraava lähtee ensi syksynä. :)

Äitiyspakkauksen otan varmasti rahana. Ajatuksena oli, että mahdollisimman paljon tavaraa tulisi hankittua käytettynä. Joten saan sillä rahalla ihan mukavan kasan esim. käytettyjä vaatteita.
Väsymystä on edelleen ja sitä kahvin himoa, ei taida hellittää millään. :p

Kuka sitten meneekään ensimmäisenä ultraan, niin olisi kyllä aika ihanaa saada kuvaa tänne ihasteltavaksi!!! ;)

....niin ja aina unohtuu. Kiitokset Kiehinen, että jaksat päivittää niin ahkerasti tuota etusivua. Uusi ulkoasu on kyllä ihana! :)

Helinä ja Tahvo 4+4
 
IMN
Mua jo nyt ärsyttää ajatuskin, että ensi keväänä pitäisi jaksaa herätä aikaisin viemään esikoista eskariin vastasyntyneen ja 3v:n kanssa.. tai ei niin se herääminenkään, mutta että pitäisi ennen yhdeksää lähtä kävelemään tarhalle satoi tai paistoi. :confused:Tietenkään vauvaa ei voi heti ekoina viikkoina viedäkään ulos, mutta mieshän on onneksi isyyslomalla. Argh, eskari ja läsnäolopakko... :mad:tietenkin vois yrittää mammalta saada autoa käyttöön :love:
 
Eea
Voi kun tekis jo mieli intoilla easkauden suhteen. Ärsyttää kun tulee oltua niin pessimistinen ja varovainen.

Äitiyspakkausta ei oteta. Ollaan otettu se vaan esikoiselle, muille rahana. Kirpputorit ja ompelu on rakkaita harrastuksia, joten vaatteista ei ole pulaa. :) Joko vois alkaa neulomaan pieniä tossuja ja pipoja? :D

Kirpsakka tervetuloa! :)
 
Tervetuloa kirpsakka! Haluatko mukaan ekan sivun listaan? Mitä tietoja laitetaan? :)

Helinä: Kiitos! Mukava, että etusivu kelpaa. (y)

Haa! Tänne on tullut lisää hymiöitä! :ROFLMAO:

Itselläkin vähän mietityttää tuo eskariin kuljetus rumba, mutta onneksi sitä ehtii syksyn harjoitella niin jospa se sitten suttaantuisi rutiinilla.

Eea Tokihan tossuja ja pipoja voi jo neuloa valmiiksi. :D Mä oon tosi sattunnainen neuloja. Kahdelle aikaisemmalle en ole itse neulonut mitään, kun mummoilta on tullut kaikkea liiaksikin asti. Mutta ehkä tälle vois jotain pientä itsekin tehdä. :)
 
Oihvoih... mullaki tekis mieli huutaa koko maailmalle, että oon raskaana. Mutta ei sitä vielä. Ekan ultran jälkeen jos sitten muutaman viikon päästä.

Neulontaa... Mulla on kokoajan kaikki vapaa-aika kutimet kädessä. Sukkia enimmäkseen. Mutta tässä vauvakuumeissani aikasemmin tein sellasen pätkis-nutun, tuolle esikoiselle pätkis villatakin ja nyt erään ystävn vauvalle pätkis haalaria lopettelen juuri. :D saa nähdä, mitä sitten neulon, jos meidänkin pienelle pätkis haalarin.
 
  • Tykkää
Reactions: Eea
Eea
Miulla on nyt puikoilla villahousut meidän kaksosille. :) käytetään kestovaippoja pääasiassa ja niiden päälle oon villiksiä nyt neulomassa. Yökestoilua ollaan vasta aloiteltu
Haaveissa ois mahdollinen tuleva vauvakin täyskestottaa. :)
 
Eea Mistä langasta teet villikset? Mä oon nyt harkinnu, jos kolmosen kanssa käyttäisi enemmän kestoja. Kahden aikaisemman kanssa välillä käytin äitiyspakkauksista tulleita kestoja, mutta niillä muutamalla ei kovin pitkälle pötkinyt.
 
Eea
Kiehinen Nyt neulon koeversioita Novitan Joki-langasta. Tarkotus olis tilata sit Cascade 220-lankaa, jota monet on kehunut. :)

Kaks vanhempaa lasta on ollut pelkillä kertseillä, mutta nyt kaksosten kanssa ollaan kestoiltu. Alkuun käytettiin vaan kertsejä. Tytöt tosin oli niin pieniäkin syntyessään, ettei kestot olis varmaan toiminut. :) Nyt kestovaipat on kyllä vienyt mennessään. Välillä haisevat vaipat ärsyttää, mutta kyllä niillä säästää (sekä rahaa että jätevuorta). Jonkun verran oon ommellut ite vaippoja ja fb:n kirppiksillä niitä liikkuu aika kivasti. Uutena olen ostanut vaan yhden vaipan. :)

Raskaustestin viivat vahvistuu päivä päivältä. <3 Vitsiläinen miten kovasti toivon että saatais tämä pieni nyytti syliin saakka.

Eea&Owe 3+6
 
Mullakin ois kymmenkunta kerää tota Joki lankaa tuolla kaapissa. Kaveri pyys, josko hälle, tai sisäis hänen syntyvälle lapselle, oisin neulonu just noita vaippahousuja. Mutta eipä tuosta nyt oo kuulunu asian tiimoilta mitään :)

Tänään lähtee kuudes viikko jo. (y)

NassuRessu ja pikkunen 5+0 POKS:love:
 

Yhteistyössä