Helmikuun helmiäiset 2016 *touko-kesäkuussa*

Eea
Esikoinenhaaveissa tervetuloa!

Kiehinen
lisää vaan. :) Mies oli vähän pettynyt kun kerroin tyttöolosta. Hän toivoisi kovasti toista poikaa.

Eilen illalla tuntui ekat repäisykivut ja maha tuntui muutenkin hassulta. Yöllä pitää nousta vessaan ja muutenkin pissalla saa rampata jatkuvasti. :geek:

Kauheasti tekisi mieli ostela kirppareilta pieniä vaatteita ja vaippoja, mutta on varmaan pakko vielä hillitä itsensä. Tai.... kai ne voi aina antaa jollekin eteenpäin... :whistle:

Vanhemmat lapset menee tänään yökylään minun vanhempieni luo. Tuntuu ihan lomalta kun lapsimäärä puolittuu. :LOL:

Eea&Owe 4+3
 
Hei vaan :)

Ilmottaudun myös mukaan keskusteluun, helmikuun vauvaa tässä ilmeisesti kasvattelen parhaani mukaan :love: Tuttuja nimimerkkejä löysin myös heti täältä (y)

Huhtikuussa sain varhaisen keskenmenon, toivottavasti tällä kerralla sujuu paremmin :)

Etovaa oloa on hetkittäin, iskee vähän yllättäen aina. Alavatsakipuja oli aika paljonkin vielä viikonloppuna, mutta nyt on rauhoittuneet. Aiemmista raskauksista muistelen superhajuaistia, mutta nyt on nenä niin tukossa ollut kohta kuukauden, että ei kyllä haista mitään :D

Tänään on 4+0 ja vähän mietityttää, että eikö tosiaan menkat alkakaan tänään :rolleyes: varmuudeksi tein vielä raskaustestinkin :p

17.2.2016/ Tuulentavoittelija / 30v / 3. lapsi / SatKs
 
Elä vielä päivitä. Kuulostelen vähän muuttuuko olo mihinkään suuntaan :)

Tervetuloa Tuulentavoittelija:) Toivotaan, että teilläkin pysyy vauva matkassa loppuun saakka.

Miksiköhän sitä ei osaa nauttia helposta olosta? Kokoajan on huoli, ettei masussa oiskaan kaikki hyvin kun ei ole erikoisia oireita eikä tartte miljoonaa kertaa oksentaa aloittaaksesi päivä :LOL:
 
On se hyvä etten yksin stressaa tuulimuna päähän pinttymäni kanssa, ei vaan, ei tämä stressaaminen kivaa ole.

Oireita kanssa odottelen niin tulisi asia jotenkin kongreettisemmaksi, nyt on ainoastaan tissikipu ja väsymys. Koko ajan koitan tissejä ettei vaan sekin oire katoa :geek: kun ei tuo majakan vielä ole kasvanut vaikka kuinka sitäkin tollotan ja kokeilen.

Meillä on talonrakennus siinä vaiheessa että saadaan syksyksi valmiiksi kun lapset lähtevät kouluun. Odotan niin sitä aikaa kun saisi vauvan kanssa olla kotona :love:

Ja tervetuloa uusille :)
 
IMN
Mua taas ottaa päähän kun maha alkaa näkyä jo nyt.. viikkoja siis tasan kuusi. Lähinnä siksi ärsyttää kun tässä vaiheessa näytän enemmän tasapaksulta pullataikinalta :D Toki suurin osa on turvotusta, mutta kohtu kyllä tuntuu jo melko korkealla. Mulle on molemmissa raskauksissa tuota mahaa kyllä siunaantunut, enkä oleta että tätäkään voisi enää kauaa salassa pitää.. eka raskaus alkoi näkyä rv11-12 ja toinen rv9.

Soittelin äsken neuvolaan kun kohdunsuuta vihloo niin kipeästi ja maha on navasta alaspäin tosi kosketusarka. Nyt oottelen että oma th soittelisi.. toivottavasti sais jollain tapaa mielenrauhan.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa esikoinenhaaveissa ja tuulentavoittelija! Kumpaa kummallakin menisi tällä kertaa asiat hyvin. :barefoot:

Mietin tuota talvivauva asiaa ja ihanhan tässä taas herkistyy kun kuvittelee sitä millaista se arki vauvan kanssa olisi.:love: Eli ihana ajatus, jospa ei vain tulisi kovaa pakkastalvea. Itse olen kans syntynyt alkuvuodesta ja olen ollut tyytyväinen kun oli aina vanhimpia.:)

IMN täälläki jäätävä turvotus.. Esikoisesta vieraat alkoivat huomaamaan raskauden viikolla 13-14. Nyt mietin että liekö saa sinne asti piilotettua. Nyt jo saa pitää löysiä vaatteita kun muoto on tosiaan kuin tasapaksu pötkitä. :oops: Mulla muuten myös ollut pissatulehduksia aikaisemmassa raskaudessa, pääsi sillon menee munuaisiin asti. Nyt kuuleman heti pitäis mennä antaa näytettä jos oireita ilmenee.
 
Iik ja Kääk!
Muutaman viestin kirjoittelin aiemmin tuonne vauva vuodelle 2016, olen kovin epäaktiivinen eli lähinnä vaan olen lueskellut. Tätä ketjua nopeasti vilkaisin, täytyy huomenna lukea tarkemmin.

Olen 29v (mies 30) ja pääsiäisen aikaan päätettiin että saa tulla jos on tullakseen, tätä ennen ei ole ollut ikinä oikein puhettakaan asiasta vaikka yli 10v oltu yhdessä.

Ensimmäinen varsinainen yrityskierto, en kuitenkaan tikutellut mutta peitot heilui jokatoinen päivä oletetun oviksen aikaan. N viikon ajan ollut pientä pahoinvointia jos syömisesti useampi tunti ja rinnat ehkä hiukan arat. Menkkojen piti alkaa tänään/eilen ja oli pakko hakea clear bluen testi(t) jotta selviää onko mulla vaan hyvä mielikuvitus näiden olojen kanssa vai onko ne totta :D
Ja äsken testin tehtyä, näytti raskaana 2-3viikkoa.

En tiedä mitä ajatella, koska ikinä ei ole ollut varsinaista vauvakuumetta ja muutenkin ollut aina sitä mieltä etten ole varma haluanko lapsia edes. No eiköhän tämä fiilis muutu kun oikeasti tajuaa asian (mies ei vielä edes tiedä kun ei ole kotona.. )

Pakko oli jonnekkin pääsä kirjoittamaan, ehkä ensi kerralla vähän fiksumpaa tekstiä jo! ;)
 
Hei taas ja tervetuloa uudet !:)
Muutto on vienyt kaiken ajan je energian. Nyt tulevana viikonloppuna urakka on vihdoin ohi ja päästään asettumaan aloillemme.
Neuvolassa kävin lääkärillä, kun se aika oli varattu lapsettomuus asioiden takia, mutta nyt oli kerrottavana iloisia uutisia(y)
Saimme noiden keskenmenojen takia ajan ultraan, mutta vasta heinäkuun alkuun jotta on jotain katsottavaa. Pitkä aika odottaa..
Lääkäri käski vain olla stressaamatta ja keksiä muuta ajateltavaa. Helppoa!!

Epäili että raskaus on alkanut jo viikkoa aiemmin, mutta se varmaan selviää ultrassa.

Iltaisin nälättää, janottaa ja nukkumaan mennessä paleltaa. Minulla on 2 peittoa..eilen oli myös pitkikset, yöpaita ja villasukat.
Käytän megneettiranneketta ja se voi auttaa pahoinvointiin, ainakaan se ei vielä ole häiritsevää.

Pää on jotenkin "jumissa" eikä ajatus kulje nyto_O
 
Uusi ilmoittautuu mukaan! Maanantaina plussasin rv 3+3 (haalean mutta selkeän plussan). Missään aiemmassa raskaudessa en ole näin aikaisemmin testiä edes tehnyt, mutta viikonloppuna alkoi jäätävä väsymys, jatkuva pissahätä ja etova olo. Joten olihan se "pakko" testata.

Olihan tuo järkytys, vaikka toinen lapsi on erittäin toivottu ja odotettu. Kakkosen yritys alkoi meillä jo 11/14 ja maaliskuussa tein iloksemme positiivisen raskaustestin. Ilo ei kestänyt kauaa, sillä raskaus meni kesken rv6. Myös esikoista ennen meillä oli keskenmeno rv 8+, joka paljastui vasta np ultrassa. Olen nyt siis neljättä kertaa raskaana. Jännä, miten tämä toistaa samaa kaavaa. Ensimmäisen km jälkeen miulla ehti tulla yhdet menkat ja seuraavasta kierrosta olinkin taas raskaana, samoin nytkin. Km jälkeen yhdet menkat tuli ja nyt plussa. Olo on varovaisen toiveikas.

Varhaisultra varattu 3.7, jolloin olisi rv 7+0, toivottavasti sinne asti päästään.

Täällä olikin tuttuja nimimerkkejä useampia! Esikoinenhaaveissa ja Tuulentavoittelija tuolta km ketjusta ja Eea joulukuisista -13.

Toivottavasti jaksan töissä tämän jäätävän väsymyksen kanssa. Ihan vasta aloitin työt oltuani kotona reilut 1,5vuotta esikon kanssa. Toivottavasti visiitti töissä jää lyhyeksi ja saamme helmivauvan syliin asti.

LA 19.2.2016/Equus/29v/2.lapsi
 
Tervetuloa uudet mukaan. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti Equus. Ja kaikilla meillä muillakin. Ihanaa miten paljon meitä on täällä jo. :love:

Aivan karmeet turvotukset vaivaa 1,7kg on painoa tullut :( Toivottavasti ei ole pysyvä painon-nousu ja sulaa pois vielä tässä vaiheessa. En muuten stressaa painon noususta, mutta mä olen ylipainoinen odottaja eikä tässä saisi kauheesti kerätä ylimääräisiä kiloja. Noh... ehkä en vielä hermoile. Pelottaa vaan, kun ensimmäisessä neuvolassa ei ole oma tuttu täti... Ja tämähän sijainen sitten tietenkin osaa valittaa painosta.
 
IMN
NassuRessu Älä huoli, mullakin turvotus tuonut jo 1-2kg painoa.. toivon että lähtee vielä laskemaan, kuten ainakin esikoista odottaessa.

Mulla ei ylipainoa ole, mutta peilikuva ahdistaa nyt välillä kovastikin.. bikinikesää tästä ei ainakaan tule. Lapset tahtoisi miehen loman aikoihin elokuussa vesipuistoon, mutta joudun ehkä tuottaan pettymyksen jos paino nousee tätä tahtia.. :oops:

Vien huomenna aamulla sen pissanäytteen, kuinkahan nopeaa niistä tulee vastaukset jos pelkkä virtsatieinfektio tutkitaan? Oiskohan pienintäkään toivoa enää tälle viikolle..

Unohdin poksua aiemmin :D
IMN 6+0 POKS!
 
Minä nakkasin ilmoille aika alussa tuon facebook ryhmän, mutta hirveästi ei ollut innokkaita vielä siihen silloin. Tai taisimpa ehottaa, että jos nt-ultran jälkeen laitettas pystyyn. Ois ainaki ensimmäinen etappi saavutettu :)
 
  • Tykkää
Reactions: Eea
Tervetulo toivotukset täältäkin kaikille uusille raskautuneille!! Monella on jo kaikkea ikävää takana, joten toivotaan nyt kaikille onnea odotuksen suhteen! :)

Juu, painoa on tullut tännekin se pari kiloa, ei kyllä yhtään riemastuta! Väsymys myöskin alkaa olla aikamoista, juuri muusta ei tiedäkään olevansa raskaana. Nyt jopa parina päivänä on joutunut antamaan periksi ja ottamaan pienet päikkärit, joka ei todellakaan ole tapaistani. :rolleyes:
Ihanaa saada talvi vauva! Olen itsekin syntynyt helmikuussa, joten eipä sen ihanampaa synttärilahjaa voi ollakaan!! :love: Sitten meidän lasten synttärit onkin kaikki peräkkäin: helmikuussa, maaliskuussa, huhtikuussa ja toukokuussa!! :D

Nyt äkkiä peiton alle, että jaksaa aamulla taas töihin... :sleep:

Helinä ja Tahvo 5+2
 
Eea
Miulla on myös synttärit helmikuussa. Oliskin hauska jos sattuis sammalle päivälle. :) tosin, sit sais raskaus mennä aika monta päivää yli, mutta eipä sekään mikään ihme olisi.

Olen kyllä ajatellut, että vaadin synnytyksen käynnistystä melko pian lasketun ajan jälkeen. Lähinnä tällä kohtukuolema taustalla. Haluan minimoida kaikki mahdolliset riskit. Tosin, kunhan nyt ensin sinne asti pääsisi turvallisesti.

En oikein vieläkään käsitä tätä koko raskautta. o_O Uskomatonta. Ensi tai seuraavalla viikolla on varmaan aiheellista spoitella neuvolaan
Vielä en ole uskaltanut.
 
Facetuubin ryhmään minäkin olisin kiinnostunut, mutta vasta kun saadaan tuo np ultra (toivottavasti) kunnialla ohi. Nää alkuraskauden ultrat on olleet miulle aika vaikeita, kun molemmissa (vu ja np) oon kuullut huonoja uutisia. Silti oman mielenterveyden kannalta maksan hunajaa vu:sta ja käydään katsomassa mikä tilanne ja onko tuolla elämää.

Oletteko jo varanneet neuvola-aikoja?
Ite ajattelin varata vasta vu:n jälkeen, sen verran varovaiseksi olen tullut :) Meidän terkkarilla on onneksi aika hyvin vapaita aikoja vaikka kesä onkin ja suht tuoreessa muistissa on esikosta se ensikäynti neuvolassa (olen myös itse tehnyt työtä äneuvolassa, tosin viitisen vuotta sitten, mutta kuitenkin perusjutut on vielä muistissa)

Ikäerosta
Meidän naperoille tulisi ikäeroa vajaa 2v3kk. Aiemmin olisin halunnut lyhyemmän ikäeron, mutta hyvä näinkin. Onpa tuo esikko sitten hieman omatoimisempi.

Kertomisesta
Tässä vaiheessa plussasta ei tiedä muut kuin oma mies ja yksi ystävä, kenen kanssa itseasiassa tuo plussatesti jännättiin (yksin en uskaltanut tehdä).
 
Heippa kaikki!

Hyppään mukaan myös, vaikka vähän jännittääkin edellisen keskenmenon takia! Meillä on esikoistyttö 3/14 (ikäeroksi tulisi siis 1 v 11 kk) ja kkm helmikuussa. Nyt on varmaankin 4+2 ja niin vahvat oireet, ettei tarvitse ainakaan toistaiseksi arvailla onko raskaana vai ei :ROFLMAO: Huimaa ja pyörryttää, etoo ja oksettaa, onnneksi väsymystä ei vielä oo eikä oo tarvinnu vielä oksentaa.

Äidilleni kerroin aamulla, sillä lähdetään huomenna yhteiselle lomamatkalle, jolla joutuisin kuitenkin kertoa. Äidin ja miehen lisäksi en nyt toistaiseksi aikonut kertoa kellekään. Edellisestä ehdin muutamalle kertoa ja oli kovin raskasta sitten kertoa keskenmenosta (joka tapahtui siis siinä rv 11 tienoilla), ja tuntui että asetin sitten myös heidät vaikeaan asemaan :/ Ei sitä itsekään osannut oikein löytää sanoja, kun eräs ystäväni kertoi keskenmenosta, vaikka olin itse juuri sellaisen kokenut!

Neuvolaa en vielä varaa, juhannuksen jälkeen ajattelin sinne soitella. Varhaisultran sen sijaan varasin jo näin hyvissä ajoin, silti meni aika vasta 7.7. asti. Silloin taisi olla 8+1 tai jotain vastaavaa, eli kuukausi on siitäkin vielä matkaa np-ultraan.

Nyt alan pakkaa tavaroita ja palaan tsekaamaan teiän kuulumisia juhannuksen jälkeen! Ja liityn sitten fb-ryhmäänkin, jos sellanen on perustettu :)

LA 16.2. / avilia / 25v. / 2. lapsi / KHKS
 
Ensimmäinen lapsi tulossa ja ensi viikolla meinasin soitella neuvolaan (mennään Avillan kanssa aika samoissa, ilmeisesti 4+3 olisi nyt menossa). Nyt tietää jo mieskin mutta muille todennäköisesti kerrotaan ensimmäisen ultran jälkeen, minulla on jo suunnitelmia miten kellekkin kerrotaan ;)

Tosin tällä hetkellä fiilis on se että ei tämä kyllä salassa pysy kauaa. Huono olo on ja heikottaa, onneksi on oma työhuone niin kukaan ei ihmettele jos röhnötän tuolilla tms ja kokoajan lappaan jotain suuhuni. Jospa nyt tämän ja huomisen päivän pärjäisi, ensi viikko on lomaa ja voi ottaa rauhassa. Sitten taas paluut töihin ennen seuraavaa lomaa..

En vielä osaa ajatella tulevaa,, muuta kun että koko elämä muuttuu ;) Nyt vaan hetki hetkeltä ettei tarvisi oksentaa yms, yh..
 
Onnea onnea paljon uusille ja tervetuloa! :) <3 On kyllä niin kivaa että meitä on jo näin paljon!

Oon ihan mukana fb-ryhmälle, siellä ois mukava turista, koen itte ainaki helpommaksi sen. :) Oon messissä vaikka heti.

Puuuuuuh oon ollut viimepäivät ihan kuolemanväsynyt. Aamusta iltaan. Iltapäivällä on kaikkista pahinta aikaa, ei oikeen jaksaisi mitään. Odotan jo niin että pääsis väsymyksestä eroon, kun tuottaa työtä ja tuskaa pysyä tuon 1,5v:n pojan perässä ja keksiä aktiviteettia. :/ Tein virheen edellispäivänä ja menin nukkumaan tunniksi kun poikakin nukkui ja en herännyt oikeen koko loppupäivän, en siis uskalla mennä nukkumaan päiväunia. kostautuu vaan entistä pahempana tuo väsymys.

Näin viimeyönä unta että oltiin ultrassa :love: Siellä pikkunen makoili ja sydän sykki. Kumpa näin olisi sitten kun ultra joskus heinäkuussa on.

Oireet on pysyny suht samana. Väsymystä, välillä etovaa oloa, mutta myös makeanhimoa ja kovaa varrasleipää voisin syödä loputtomiin. naminami :D Alavattassa on alkanut nyt vihloamaan toisinaan kovasti, uskoisin että on hyvä merkki.


6+1.
 
Niin ja helmivauva on kyllä hyvä meille. Tai tulee todennäkösesti menemään ainankin tismalleen samoilla vaatteilla(mikäli kuopus on poika) kuin esikoinenkin. Esikoinen kun syntyi tammikuun 29 ja Kupuksen La on 3.2. Eli todennäkösesti samat haalarit ym. menee käyttöön uudelleen. :) Vaikkakin oon aina halunnut alkusyksy/kesävauvaa, mutta näin on kuitenkin oikein hyvä. :)
 
Tervetuloa uusille :)

Mulla myöskin välillä koviakin vihlasuja, yleensä jos äkkinäisesti vaikka sängyssä kääntyy niin varmasti tuntuu. Eilen supisti hetken aikaa niin kipeästi että istuin vessassa ja odotin vuotoa, ei onneksi tullut ja kipukin hetken päästä lakkasi. Kyllä tässä sydän syrjällään saa olla. Viikko vielä ultraan ja eka neuvolakin on heti juhannuksen jälkeen :)

Väsymys on täälläkin kovaa, mies ei ymmärrä että tarvitsisin kauneusunet joka päivä jotta vauva jaksaa kasvaa :LOL:

Onko tosiaan "jo" rv5+4 :)
 

Yhteistyössä