Helmikuun hippuset 2012 **joulukuussa**

Undine: Mä voisin kopsata sun kirjotukset.. mulla on ihan samanlaisia tuntemuksia, joten eiköhän tää "normaalia" ole. :)

Lurppu: Tervetuloa! Oliko sulla (tai jollakin muulla vuodelepoon joutuneella) erityisiä "vaikeuksia" ennen tuota neuvolalääkäriä vai oliko sitä ennen kaikki ok? Mietin vaan, kun itsellä on mennyt kaikki niin hyvin niin voiko silti yks kaks tapahtua jotain tollasta, että joutuisi vuodelepoon vai tuleeko jotain ennakkovaroituksia etukäteen?

Täällä odotellaan kovasti ajan kulumista. Ens viikon jälkeen varmaa helpottaa kun tulee joulut ja kaikki niin aika alkaa menemään tosi nopeesti. Vaikka nopeesti ne työviikot nytkin ovat menneet.

Line ja Nano 29+4 :)
 
Hei

En muista (ja olen laiska etsimään...) onko ollut keskustelua influenssarokotteesta? Yhtäkkiä heräsin tähän influenssa-asiaan, kun näin lehdessä ilmoituksen kausi-influenssarokotteesta raskaana oleville. Onko joku ottanut influenssarokotteen?

Vennie & Pikku E 31 tasan
 
Huomenta mammat!

Eilisen puuhailun (pinniksen kokoamisen ja lumen kolailun) jälkeen olin taas kipeä..
Iskias (luulen) alkoi juilimaan persauksissa, ja supisteli epäsäännöllisesti noin tunnin ajan.
Sohvalla makoilin ja mies mua passasi ja helli :heart:
Onneksi olo helpotti levolla, ja voitiin laittaa yöunille.
Mutta, koko yö oli tuskaa tuon persuksen kanssa!
Mikään asento ei ollut hyvä, ja sitten alkoi vaivaamaan vielä levottomat jalat ja nenä meni ihan tukkoon että oli vaikea hengittää..
Siinä ähistelin ja kääntyilin, kunnes siirryin sohvalle kutomaan ja lukemaan joksikin aikaa...
Nyt alavatsalla sellainen kiristys kokoajan, ja koko selkä jomottaa :|
Ja väsyttää..

Aamulla töihin lähtiessään mieheni tuumasi, että oli nähnyt painajaista, ja mun pitää tänään laittaa sairaalakassi valmiiksi sekä sopia isompien lasten hoito jollekkin jos joudutaan sairaalaan lähtemään..
Raukka unissaan miettinyt kaikkee..
Käski mun myös levätä tänään, ja sen aionkin tehdä.
Huomenna aamulla neuvola, josko sais suostuteltua terkan kurkkaamaan kohdunsuun tilanteen.. Itsellä vaivaa.

Onko muut tunteneet sellaista "paineen tuntua" kohdunsuulla?
Eilen miehelle ärisin kipeänä, kun en osannut luokitella sitä tunnetta..
Siis että oliko se kipua, painetta, pistoa, vai pissahätää, ärsytystä, vai panetusta (nuin nätisti..) :ashamed:

Vennie, ollaan muistaakseni juteltu influenssarokotteesta joskus viimekuussa ehkä?
Minä en ota, en ole koskaan ottanut eikä mun terkkari sitä edes suositellut..
Eikös ollutkin niin että toisille ä-neuvola oli suositellut, ja toisille taas sanonut ettei kannata ottaa?..

Lurppu, kysyisin samaa kuin Line, elikkä oliko vaivoja tai jotain erityistä että ä-polin kautta osastolle jouduit lepäileen?
Mulla tuo mahdollisuus pelottaa tällähetkellä kanssa kovasti..

Mitähän mun vielä piti.. Ei toimi väsynyt pää..
Ei ku lepäilemään!
Suffeli ja mm 31+1
 
Heippa!

Mä en meinaa ainakaan ottaa mitään influenssarokotteita, huijausta ne kumminkin on :D Ei tosin oo neuvolassakaan kukaan edes maininnut asiasta.

Suffeli, mulla on ainakin jotain sen tyyppistä tuolla, mutta on ollut myös sitä semmosta tunnetta, että ihan kun joku sinne potkis tai tuntuu niitä ikäviä vihlasuja/pistoja. Tiedä sitten mistä johtuu, pitänee kysellä kanssa huomenna neuvolassa. Vaikka onkin vaan verensokerin kotimittauksen väliarvio.. :D

Muksu alko eilen jopa ihan hurjaks, kun koitti saada multa kylkiluita murtuun ja ekaa kertaa suunnilleen se vastas tökkäyksiin ja jalka veivas tossa oikeella puolen masua jännästi :D Kauheen vaikee selittää, mutta hauskalta näytti :D

Oli kanssa muka jotain oikeetakin asiaa mutta jotenkin muisti heikentyny hulluna tässä parin viikon sisään! ;o

ringaa ja masumies 28+6
 
heippa!

miten sinne fb:n puolelle pääsee mukaan? :)

Ei mulla oo muuta ollut kun epämääräsiä kiristyksen ja paineen tunteita, eli supistuksia, jotka ei oo sattunu. Tosin niitä tuli ihan jatkuvastikkin, yölläkin saattoi herätä kun supisteli. En vaan uskonu niiden tekevän mitään kun ei sattunut. Keho ei oikeen totu tähän makoiluun..päässä heittää, oksettaa, ei nuku öisin, eikä ruoka maistu. Jospa tää ajan kanssa menis ohi kun ei ole vaihtoehtoja. :)

Harmi kun ei uskonu näin tapahtuvan niin ei oo hankittuna melkeen mitään. Äitiyspakkaustakaan en ottanut ku aattelin että ostan kaikki itse. no.. täytyy passittaa mummo ja mies ostoksille :D

Jee viikko jo osastoa takana

lurppu ja tytsy tasan 29vk :)
 
moikka!
Tosta paineentunteesta/vihlonnasta/pistoista; mulla on alannut kans olemaan. Muistan terkan sanoneen edellisis raskauksissa, et se on ihan normaalia tässä loppuaikana alkaa vauva siellä möyrimisellään mm. kypsytteleen paikkoja.
Nytkin siellä varmaan istututaan ja innokkaasti potkitaan just tonne kohdunsuulle niin että melkeen kipeetä käy.

Voi ankeus, oon varmaan saanu jonku tulehduksen, ku ihme kutina olo tuolla alapääs koko ajan..Pitää varmaan pyytää huomenna joku kuuri. Mulla ei oo koskaan ollu hiivatulehdusta tms, mut nyt tuo on jatkunu jo melkee viikon niin täytynee hoitaa pois, kivaa.

Sitte meinas kyllä aamulla taas mennä kuppi nurin ku huomasin, että paahtiksessa, jota on syöny lähes koko raskausajan onkin pellavansiemeniä! miks niiden pitää tunkee niitä joka leipään!? mutta tuolla jostai luin, et niitä pitäs vissii syyä joku puol desiä päiväs, että olis vaaraa vauvalle.

Mä otin sen influenssarokotteen. Meillä oikeen terkka suositteli. Viime vuonna sairastin just alkuvuodesta ihan kamalan taudin ehkä influenssan, joten ei kiitos samaa tänne tänä vuonna. Vähä nyt on alannu kammottaan se rs-virus, joka mukavasti varmaankin jyllää just vauvan syntymän aikoihin..

jep, huomenna siis taas lääkäri ja tarkastetaan alakerran tilanne.

t. sini77 ja vaave 30+5
 
Moi!

Tervetuloa uusille. Lurpulle jaksamista sinne osastolle. Influenssarokotetta mietin kauan ja hartaasti. Johtopäätös oli, että en ota sitä. Päädyttiin siihen, et mies ottaa työterveydessä ittelleen, ettei ainakaan kotiin tuo tautia. Kaks ja puol viikkoo sitten toi kotiin kauheen flunssan. Itte selvis siitä viikossa ja mulla kesti kaks viikkoo grrrrrr...... Toi influenssa on kyllä kauhee tauti. Oon sen kerran sairastanu, mut jospa mä nyt tänä talvena säästyisin siltä.

Kertokaahaan kokemuksia itkuhälyttimistä
. Joulupukin toivelistaan ajateltiin kirjottaa. Pakkaskestävyys kiinnostaa erityisesti. Joku kyseli turvakaukaloista. Ostettiin käytettynä mun serkulta Britaxin telakallinen viime vuoden mallia. Serkkuni oli kyllä tykännyt. Suomenkielisiä käyttöohjeita ei kyllä tullut mukana, mut eiköhän se käyttö onnistu ilman niitäkin.

Kävin tänäi neuvolassa (32+1) Masumurmeli oli kääntynyt raivotarjontaan. Jee. Hiukan mietityttää nuo perätila-asiat. Pikkuveli on syntynyt alateitse perätilasta 28 vuotta sitten. Ei äiti kyllä mitään ihmeellistä siinä muistanu. Joku vanha lääkäri oli "pakottanut" alatiesynnytykseen. Voi olla kyllä et aika kultaa muistot tai ettei se mulle haluu sanoo siitä mitään negatiivista. Itte kyllä tunsin viikonloppuna et saattaapi masumurmelin pää olla alaspäin. Sen verran painaa tonne alas "mukavasti". Saa nyt sit nähdä jääkö hän siihen asentoon. Varasin ajan synnytystapa-arvioon ä-polille raskausviikolle 37. Meillä ensisynnyttäjät pääsee automaattisesti siihen=), mut itte pitää maksaa käynnistä:|.

paino:+827 (alusta 9.6 kg)
paineet:117/81
pissa: ok
hb:127 (syön yhden rautatabletin joka toinen päivä)
sf: 30
syke: 140
liikkeet:++

T:Kääk ja masumurmeli 32+1 (enää 4 päivää töitä...viimeset kituuttamispäivät)
 
Se esikoisen kuumeilun syy nyt sitten selvis tänään, tadaa tänne tuli vauvarokko.
Kuumetta ei ole ollut enää eilen eikä tänään, mutta siltikin hyvin kärttynen ja kovasti kiljuvakarjuvarähiseväpienineiti:D Uni maistuu hyvin,tänäänkin nukkui 2 päikkärit toiset reilu 2h ja parin tunnin pääst reilu 2h:) Alko jo varmasti painamaan kun nukku niin huonosti ne kuumeilu yöt..

Millanen ja Oiva 30+ jotn
 
mulle ei olla ees ehdotettu mitään rokotteita..jos ehdotetaan ni kyllä mä sen otan koska viime talvena sairastettiin se kauhea tauti esikoisen kanssa ja oli kyl niin tuskasta että en halua sitä enää tänne taloon..
 
Heips!
Eilen tapahtui jotain mielenkiintoista. Olin kuopuksen kanssa pihalla lumihommissa, kun lumikolaa työntäessäni tunsin vatsassa "rumpsista". Vauva on edelleenkin selvästi poikittain, mutta se laskeutui eilen. En siis tehnyt mitään raskasta rehkimistä pihalla vaan kolailin kevyttä puuterilunta. Eilen illalla käytiin minun vanhempien luona ja nyt kun on nähty useammin, niin en edes ehtinyt äidilleni mitään sanoa, kun sekin huomasi vatsan laskeutuneen. Varmaan tuo poikittainen asento vielä korostaa sitä, että vatsa on alhaalla. Liitoskivut muuttuivat sitten kertaheitolla hel*******siksi- en meinannut autoon päästä, kenkien laittaminen jalkaan on yhtä tuskaa samoin housut, kun jalkoja pitää nostaa.

Ja se paineen tunne. Kyllä, se tuli kerralla tutuksi. Nyt oon vähän hämilläni. Ajattelin soittaa tänään neuvolaan ja kertoa vähän tilanteesta. Ihanaa on se, että nyt on huomattavasti helpompi hengittää :) Eikä närästyskään vaivannut niin paljon- kaitpa vauva painoi tosissaankin paljon mahalaukkua.

Tosi omanapaista viestiä pukkasi luputupuna & heppuli 32+6 (ultran mukaan 33+2)
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää huomenta! :flower:

Lurppu, tervetuloa joukkoon :) Jaksamista osastolla köllöttelyyn! Helpottaa omaa "hysteerisyyttä" noista supistuksista ja saikusta, että kyllä ne vaan voi tehdä tehtävänsä ilman isompia kipujakin enkä oo ollu ns turhasta huolissani. Tulehan feisbuukkiin myös mukaan.

rokotteista Oon joka vuosi aiemmin ottanu rokotteen ja myös sairastanu melkosen taudin sen lisäksi. En ota nyt kun en koe sen olevan avuksi. Tietty rokote on voinu olla apuna, ettei tauti ihan kuolemaan vieny vaikka siltä se on tuntunukin. Nyt oon lisäks ollu kipeenä koko syksyn vaihtelevasti etten oo ollu rokotekuntonenkaan.

millanen, elämäkö alkaa voittamaan? Kärttyinen kiljuvakarjuvarähiseväpienineiti kuulostaa just kuumeiselta lapselta. Hyvä ku alkaa selkiytyä!

mahan laskeutumisesta joko maha voi nyt laskeutua? Oon jotenki mieltäny sen vaan ihan viimesten aikojen toiminnoksi. Katselin omaa rummukkaani tuossa yksi päivä ja totesin että se näyttää valahtaneen himpun alemmaksi. Ei oo oikein vertailuapua olemassa ni en tiiä näänkö ihan höpöjä :D Mutta se ehkä selittäs miks on helpompi kyykkäillä ja laittaa kenkiä jalkaan ja tehä kaikkee semmosta mitä aiemmin oli toooosi hankala ja tukala tehä. Toisinpäin kun luputupunalla, tsemppiä kipuihin!

Tänään on neuvola, katotaan passittaako lääkäri takaisin töihin pariksi viikkoa. Supistukset on säännöllistyneet ja semmosten myötä oon EHKÄ limatulppaakin bongannu. Ei veristä kuitenkaan, liekö ollu valkovuotoa kuitenkin. Koska vointi on ollu ihan ok, oon vähän innostunu touhuamaan liiaksikin. Se kostautuu sitten kivuliaina, suht säännöllisinä tunnin-pari(-4) supistuksina ja niinä sukkapuikkomaisina iskuina kohdunsuulle. Terkkari aiemmalla käynnillä kertoi vauvan potkivan minua rakkoon eikä kohdunsuulle. Ok. :headwall: Levolla ja haarovälin (=symfyysin tässä tapauksessa :D )lämmityksellä on selvitty tähän saakka. Vauva rymyää mahassa, tuntuu että pyörittelee suolia solmuun ja punkee sisuskalut kurkusta ylös samalla ku iskee sarjaa alakertaan. :D Kova meno siis on..

Mahasta kuuluu välillä "naps" :LOL:
Oon ollu varuillani että nynne kalvot puhkes ja kohta lorahtaa, mutta turha huoli! En tiennykään että pääsen sohvalta YHÄ noin äkäseen ylös ku pelkään että sohva kastuu :D Joko minä tai vauva napsahtelee :D

Hyvää päivää mammat,
ilutiak ja kuplisvauvva (joka ei enää aiheuta kuplatunnetta vaan.. myrskyn :D ) 32+4
 
huomenta!

harmittavaa kun muillakin on kaiken näköistä vaivaa. Mä en onnneks huomaa liitoskipuja tai muita kun vaan makoilen.Eilen oli lääkäri ja ultra, ei ollut tilanne pahentunut eli lepo auttaa! Sain liikkumisluvan ruokailemaan. Ihmeellinen tunne kun näki ihmisiä ja sai kävellä muutamia metrejä viikon jälkeen. :) Kyllä piristää kun pääsee muutaman kerran päivässä täältä sairaalanvihreiden lakanoiden välistä pois!

Voikaahan hyvin!

Lurppu ja tytsy 29+1
 
Ilutiak mie muistan joskus esikoista oottaessa jonkun kirjotelleen, että mahassa napsahtelee välillä. En kyllä enää muista selitystä sille, kaipa sekin selvisi kun koko pinon voimin sitä ihmeteltiin :D Google varmaan osaa kertoa enempi ;)

Mie tulin juuri neuvolasta, kaikki oli ok. Vauvan päätä ei tosin löytynyt ja oma paino on noussu nyt 11 kg, turvotusta on, mutta näyttäisi siltä, että tässä on taas yksi kymmenluku selätetty hengissä :) Fb:n puolella on aika vilkasta keskustelua ja suurin osa jutuista mitä on täällä niin näyttäisi löytyvän sieltäkin, sinne siis loputkin vaan! :)

Pepe10 :heart: Papana 30+0
 
Heips jo toistamiseen tältä päivältä :)

Tuo napsahtelu johtuu kuulemma siitä, että pieni leikkii sikiökalvoilla ts. saa ne napsumaan. Oma pikkuinen harrasti sitä kanssa kovasti n. kk. sitten. Nyt on naksuminen ja napsuminen vähän rauhoittunut. Vauvahan leikkii vatsassa napanuorallakin- puristelee ja mytistelee sitäkin :)
Oon koittanu soittaa neuvolaan, mutta kukaan ei vastaa-PÖH!
 
moikka
Raportoidaanpas tännekin puolelle, jos joku ei ole tuolla naamakirjassa. Tänään siis lekurin kontrolli ja justiinsa kun pääsin kehuun, et oon ollu tyytyväinen kun ollu sama lääkäri niin eiköhän ollu joku vieras..No, hän oli melkoisen kovakourainen ja ihan sattui kun tunki sen jonku rautahörskän tonne, aijai.
Ihan eri lukemia sai kuin aikaisempi lääkäri, nyt olikin kaulaa jäljellä melkeen 4 cm (oho!) ku aikaisemmin oli 2,6 cm. Sisäsuun tilanne sama, mutta ei hälyttävä eikä avaudu ponnistettaessa. Eli siis kaikki hyvin mahavaltakunnassa, vaikka oma olo käy koko ajan vaan hankalammaksi... mut kai se sitte kuuluu täs vaiheessa jo asiaan. Nyt ei tullu ees seuraavaa kontrolliaikaa, kun alkaa olee neuvolat kahen viikon välein. Samoilla ohjeilla mennää ä-loman alkuun ja sitte saapi kuulemma syntyy, jos on syntyäkseen.
Pissinäyte pitäs labraan kiikuttaa, jos on joku tulehdus. En kyllä usko, kun ei tuo valkovuoto oo mitenkää epäilyttävää eikä kutinaakaan juurikaan enää oo.

Tsemppiä makuupotilaille! Ja kaikille muillekin, aatelkaas ku joulu on ohi niin ei oo enää juuri mitään viikkoja jäljellä :)

t.sini77 ja vaaveli jytääjä
 
Voi onpa jännä, että toisilla jo masu laskeutuu, kun itellä ei oo vielä masu kunnolla kasvaankaan! :)

Tänään kävin siis pikaisesti neuvolassa tarkistuttamassa noita sokeriarvoja ja joudun nyt vielä kotimittauksella seuraileen tosiaan viikon verran, kun oli nyt viime viikon niin kamalaa flunssaa, että arvot toivottavasti sen takia korkeella. Jos tässä seurannassa vielä on arvot koholla, niin ens viikolla sit lähetteen kanssa äitiyspoliklinikalle tuumiin jatkoa.

Muuta ei nyt neuvolassa oikein ollutkaan, masua tosin vähän mittailtiin kun olin huolestunut, kun tuntuu ettei se oo kasvanut ja neuvolakorttiin oli 2 viikkoa sitten lääkäri tosiaan merkannut sf-mitaksi 19cm. (viikkojahan oli 26+6) Oli ilmeisesti aika hätäsesti mitannut, kun neuvolantätikin ihmetteli, että jopa on kun nyt saatiin mitaksi 25cm eli ihan keskikäyrillä mennään, jee! :)

Niin ja sainpa eilen aikaseks pistettyä vaunutkin tilaukseen ja pitäis nyt viikon sisällä niidenkin tulla!

ringaa ja masumies 29+0 poksahtelee :)
 
Heippa!

Tänään käyty neuvolassa.

rv 32+2 (30+3)
paino 68,4kg (66,9) +808g/vko
turvotus + (+/-)
RR 110/68 (112/60)
Pissa ok
Hb 122 (115)
sf 31 (28)
rt (rt)

Painoa on sitte tullu kokonaisuudessaan jo noin 14kg!! :O No, eipä tuolla niin väliä, ei terkkakaan siihen mitään sanonut. Sf-mitta menee keski- ja yläkäyrän välistä kivasti. Kuulemma kuitenkin sopivan kokoinen vauveli, ei tuntunut ainakaan isolta. Seuraava käynti menee kolmen viikon päähän, kun oli jouluviikko jo täysi... Synnytys/perhevalmennukseen pääsee ehkä tammikuussa. Jos ei sitte synny jo ennen... ;) Toisaalta harmittaa vähän, ku eka tulossa, ni ois ollu kiva käydä. Ja kun ei kuulemma enää TYKS:n pääse tutustumaan lainkaan! Joltain videolta vaan pitäis katsoa... HÖH!! : / Ois ollu kiva käydä kattomassa, mihin sitä oikein on menossa...

napsuminen Mä oon iteltäni kuullu pari kertaa sellasen pienen napsahduksen. Kuulostaa tosi hassulta, ku maha napsuu... :D

mahan laskeutuminen Neuvolassa ei nyt mitään sanottu, mutta ei mulla mikään korkea maha ole ja välillä tuntuu kohdun suulla niitä sukkapuikko vihlaisuja. Mut ei varmaan kuienkaan ole vauva ihan laskeutunut, kun kai siitä ois sanottu. Pää oli kyllä alaspäin ja mielestäni melko alhaalla, kun terkka sitä koitti. Sattukin ikävästi, kun toinen oikein paineli... Kai se kuitenkin kovasti jo puskee alas päin, noista vihlaisusta päätellen. Helpotti kyllä kovasti, kun oon pelänny, et ois väärin päin...

Rokotetta en ota, kun en sitä oo aiemminkaan ottanut ja ilman flussia oon ollu...

Voimia kaikille vuodepotilaille!! :hug:

Undine ja pikku poika 32+2
 
Heippa, täällä kirjoittelis ekaa kertaa tähän ketjuun ja palstalle esikoistaan odotteleva 29v mamma. Viikkoja on 31+3. En meinannut ensin löytää teitä, vaan haahusin väärällä palstalla, onneksi joku kiltti kävi neuvomassa minut tänne odottajien puolelle - suuri kiitos hänelle. =) Eli mielelläni liittyisin mukaan keskusteluihinne. Äippäloma alkaa virallisesti vasta loppiaisen seudulla, mutta oon jo joutunut supisteluiden ja kivuliaiden alaraajalaskimovaivojen takia jäämään kotio pois töistä. Eli nyt on sitten kotona ollessa tarvetta tälläiselle vertaistuelle eli lueskella muiden kuulumisia ja kirjoitella omia. =)

Tuonne etusivun listaan tiedot ois: 11.2.2012 Kerttuli_ - 29 - esikoinen - HYS - tyttölupaus LA unohtui aiemmin, joten lisäilin sen vielä tuonne väliin alleviivattuna. :D

Nyt mulla kyllä menee hetki aikaa lueskella teidän aiemmpia keskusteluja ja tutustua teihin, kun en teitä ole aiemmin löytänyt etsiskelyistä huolimatta. Palailen sitten asiaan kirjoittelemalla lisää. =)
 
Viimeksi muokattu:
Heipähei!

Tervetuloa Kerttuli_! Ja harkitsehan fb:n ryhmää myös :)

Tänään oli mulla siis neuvola, ja sieltä seuraavaa tietoa....:
(rv 31+2)
Pissa puhdas
sf mitta 30
Painoa oli tullut 190g/vko
Vauva raivotarjonnassa, alhaalla
syke oli 150
Kohdunsuu pehmeä ja sormelle auki, mutta kaulaa jäljellä sen 3cm
Supisteluista sain varoituksen että jos jatkuu kipeinä, tai ei hetimiten levolla lopu, niin ä-polille näytille..
Lumityöt ja kaikki riehumiset kielsi myös :|
Muuten tilanne ok, ja seuraava neuvola aika vasta tammikuun puolessavälissä :whistle:
Sain myös synnärin esitietolomakkeen täytettäväksi =)

Sitten valitan..
Oli tänään heti neuvolan jälkeen tyttären poliklinikka-käynti (kontrolli) ja voi sissus siellä meni koko päivä!
Polilla ei ollut väkeä juuri minkään vertaa meidän lisäksi, ja hoitaja alkutarkastuksessa oikeen kehui että heillä onkin nyt erikoisesti kolme lääkäriä, joten ajat on kohdillaan... Ei ollut... Odottamista odottamisen päälle....
Lääkäreitä kyllä käytävillä näkyi, pyörien ja pörräten niinkuin olisivat miettineet että mitä tekis vai tekiskö mitään... :kieh:
Noh sieltä onneksi selvittiin kotiinkin ja saatiin ruoka valmiiksi juuri ennen loppuperheen kotiin tuloa..
Voi olla että uni maittaa ensiyönä :D

Nyt sohvalle töllöä katsoon siihen saakka kunnes alan nuokkuun ja iskä komentaa sänkyyn :LOL:

Suffeli ja masumuru 31+2
 
Hei Kerttuli, hyvä kun löysit tänne ja tervetuloa! :) Oisin voinu toki laittaa suoran linkinkin, tuli näin jälkikäteen mieleen...

Neuvolassa käyty
rv 32+4
sf 29
hb 110
paino +900/vko :ashamed:
RR 120/86
vaavin syke 140
liikkeet ++
Kohdunsuu ulkoa vähän auki ja pehmeä, mittaa lähes entisenlaisesti eli 4 cm.
Painoa tullu alusta nlakortin mukaan 14 kg. Huh.

Seuraava aika tulikin terkalle jo ensi viikolle :O Ei huvittais käyä sielä ku tuntuu ettei sieltä saa mitään. En saanu mitään ohjeita niinkun esmes Suffelille on kerrottu... Eikä mahat laskeudu näillä viikoilla, tiedoksi teillekin ketkä olette useamman lapsen jo tehneet. :headwall: Eikä minua satu kohdunnapukkaan/-kaulakanavaan vaan vauva potkii rakkoa ja se saattaa vähän sattua. Tämmöstä infoa saan neuvolasta ja ohjelappusia erilaisista asioista.

Valtakunnassa kaikki hyvin, paitsi hermoa kiristelee välillä vähän liikaa ihan pienetkin asiat. Samsungin puhelimet kestää muuten paljon enemmän kun Nokian :kieh:

Suffelilla ollu aikamoinen reissu, toivottavasti ilta on menny ihan rauhassa.

Maha napsahteli taas samaan aikaan kun vauva mylläsi siellä :heart: Heheh, meinasin mennä ihan sekasin, ihanku vuorovaikutusta!!! :LOL:

jälleen ilutiak ja kuplisvauvva 32+4
 
Tervetuloa uusille! Huippua, että porukka lisääntyy. :)

Terveisiä neuvolasta. Tähän mennesä painoa on kertyny 20kg ja oon nyt ihan virallisesti satakilonen. Turvotus ihan mahotonta ja johtuu pääasiasa ilmeisesti siitä, etten oo pariin viikkoon voinu kauhiasti liikkua. Mulla on semmosen syäntautisen vanhan mummon nilkat nyt. :p Sf-mitta on 35cm ja osa ruuansulatusjärjestelmästä on makiasti puristunu kohdun, vattalihasten ja rintakehän väliin. Ironista on se, että kyseistä puristumisongelmaa ei ois, jos ois huonommasa kunnosa olevat vattalihakset. Tuon huikean sf-mitan ja kipiän ylävattan takia ens viikola ois neuvolalääkäri.

Joku "valitteliki", ettei maha ole vielä kasvanu, nii mie voin kyllä antaa sf-mitastani pari kolme senttiä ihan ilmaseksi. :D

Mie kyselinki niistä kaukaloista. Me päädyttiin ostaan Britaxin kaukalo ja siihen adapteri, jolla sen saa kiini Emmaljungan vaunuihin.

Abrakadabra ja Tiitiäinen 32+4
 

Yhteistyössä