Helmikuun hippuset 2012 **MEIDÄN KUU** 4 vauvaa syntynyt

Mulla on kirjoittelu jäänyt vähälle, ei ole tullut koneella oltua mutta tulin ilmoittamaan että meille syntyi poika 11.2 <3 Ja vauhdilla tulikin, sairaalaan ei ehtinyt vaan kotisynnytys siitä tuli..oli aika hurja kokemus! Mutta loppu hyvin kaikki hyvin :)

Paljon onnea kaikille vauvautuneille ja tsemppiä vauvojaan vielä odottaville! :)
 
  • Tykkää
Reactions: riikkunen ja Lilu
Niin siis piti vaan tulla lisäämään että poika syntyi rv 38+5.

Ja kosolti onnea kaikille jo vauvan saaneille ja paljon jaksamist viimemetrien odotteluun lopuille viellä jakaantumattomille..;)

neuvola th kävi tänään ja poika oli keränny hyvin painoa! Painoi nyt jo enemmän kuin syntyessään..;)
 
Onnea vauvautuneille :) Ruttuisen Rusinan synnytys todellakin kuulostaa hurjalta, siitä mielellään varmaan jokainen lukisi lisää :))

Täällä ollaan edelleen yhdessä kasassa, ei merkkiäkään tai oiretta että vauva olis tulossa.. Ens tiistaina olis viimeinen neuvola ennen yliaikaiskontrollia joka olis sitten torstaina.. Toivottavasti rupee käynnistelee heti koska ei jaksa enää tätä paksuna oloa :(

Giggles & Elmo 40+4
 
Neuvola käynti takana taas:) Kaikki ok. Sain ajan ensi viikon maanantaille yliaika kontrolliin äpolille. Kuulema se vain äidin ja vauvan hyvinvointi tarkastus aika. Vasta 42 aletaa käynnistää, paitsi tietysti jos on joki syy käynnistää aikasemmi.

Tänä aamuna irtosi se kuuluisa limatulppa. Tosin eipä se vielä synnytystä tarkoita. Supistele ei:)

Onnea ruttuiselle rusinalle vauvasta! Minuaki kiinnostaisi noin hurjan kuuloinen synnytys, jos vaan haluat kertoa:)

R 40+6
 
Heipsulivei taasen!

Paljon onnea kaikille jo vauvan saaneille! Ja tsemppiä jakaantumista odottaville ;)

Täälläkin edelleen vaan yhdessä kasassa, limatulpasta nyt 1vko ja 1pvä. Noh, ehkä toi tuolta kuitenkin joskus ulos tulee.. :D Viikon jo stressasin ja panikoin, että tulis jo, mut nyt kyllästyin odotteleen. :D Supistukset kyllä muuttu sillon ihan kertalaakista erilaisiks, mutta eipä kuitenkaan oo vielä viittiny edes kellotella yms kun joko supparit on kivuttomia tai sit jos tulee kipeitä, niin niitä tulee niin harvoin. Tänään pitääkin ton ukkelin avustuksella yrittää jos sain kahdella ässällä jotain tapahtuun, saunaa kun meillä ei oo :D Ja akupainantapisteetkin olis tarkotus koklata, jos sattuis että jotain alkais tapahtuun :D Mutta luulenpa että ei toi muksu kyllä tällä viikolla tuu. -.- Turhauttavaa! :D No, eipä tässä kun laskettuunkin vielä 1,5viikkoa, sitä vaan odottaa nyt lähtöö kun kuuta nousevaa sen maagisen limatulpan takia..

ringaa ja masumies 38+2
 
moi!

Meille syntyi rv 39+4 , 12.2 klo 6.55 tyttö painoa 3440g ja pituutta 50 cm <3

Synnytys alkoi vesienmenolla ja kesti vajaat 6 h. Ponnistusvaihe pitkittyi kun spinaalista loppui tehot, mutta muuten meni hyvin ei jääny mitään traumoja.

sini77 ja Aava 5 vrk
 
  • Tykkää
Reactions: millanen
onnea kovasti vauvan saaneille..onpas täällä hiljaista,taitaa kaikki olla synnyttämässä=D
meillä on ristiäiset jo ens viikolla kun poika on 2 viikon ikäinen..pitää saada nimettyä lapsi nopsaa että päästään hakee passia pojalle ja reissuun!=)
T: Eva ja pikku-Teemu 9vrk
 
Taitaa olla kaikilla tällä hetkellä paljon muuta ajateltavaa ja tehtävää kun täällä niin hiljaista :D

Mulla ei pitkää synnytyskertomusta tulekaan eli siis lyhyesti:

Aamupäivällä tuntui normaaliin tapaan välillä suppareita, niinkuin monta kertaa ennenkin on ollut. Joten en niitä tajunnut noteerata sitten sen kummemmin. Vietettiin normilauantaita, herkuteltiin valmisruoalla, kaupassa käynti jne. Välillä tuli jo tuntuvampia suppareitakin ja mieleen alkoi tulla että joko tänään oisi lähdönpaikka?
Päivä alkoi vaihtua iltapäivän puolelle ja kyselin saisiko lastenvahtia jos tarvii. Minulle luvattiin että 14-15 maissa onnistuu, olin että ok, olo oli kuitenkin hyvä ja välillä mietin että ei tämä taida sittenkään olla mitään. Pakkailin varmuuden vuoksi sairaalakassia (joo tosi ajoissa olin :D ) ja sitten muksuille hoitokassin ja laitoin miehen viemään ne hoitoon (jossa matkoineen meni n. 30-45min). Ja ei tullut mieleenkään että siinä vaiheessa olisi pitänyt (näin jälkikäteen ajateltuna) mennäkin vain sairaalaan ja miehen viedä lapset sen jälkeen hoitoon.. Mieskään ei ollut uskoa silmiään kun tuli takaisin n.15 maissa: Pian heti sen jälkeen meni vedet ja alkoi tuntua aivan tajutonta painetta alhaalla ja supparit yltyivätkin urakalla. Ponnistamisen tarve tuli lähes heti ja yritin sitä ensin pidätellä. Mies soitti ambulanssin ja onneksi ne tulivatkin nopeasti, en pystynyt pidättelemään vaan poika syntyi puoli neljältä, ponnistusvaiheenkestoksi he merkkasivat 2min. Oli todella lähellä etten ollut aivan yksin pojan syntyessä. Kun alkoi tapahtumaan niin se menikin sitten niin etten itse pysynyt enää perässä. Napanuora oli ilmeisesti 2 kertaa kaulan ympärillä mutta sen he saivat hyvin pois ja poika huusi hienosti heti.

RR ja reilu viikko ihanaa vauva-arkea :heart:
 
Hiljasta on tosiaan ollu täällä, eilen kun kävin kattomassa illalla ni oli 2. sivulla jo menossa alas päin....:D

Mekin ollaan sovittu jo ristiäis päivä ja varattu pappi. Ristiäiset on 24.3 kun muuten ei pääse mummit paikalle ja toinen tulee 650km päästä. Piti siis sopia jo hyvissä ajoin molemmille sopiva ajankohta. Nimikin kun on jo yhteisesti päätetty ennen kuin on ees ollu raskaana niin nyt puuttuu enää "isän puolelta" kummi pojalle:)

Oiva kasvaa kovasti ja nukkuu hyvin. Maitoa riittää ainakin nyt hyvin, oon saanu jo useamman pussin pakkaseen:) Viime yönä nukahti ns yö unille n. 23 ja heräs syömään vasta puol 5 aikaa, ite olin jo puol tuntii pyöriny vieressä joka paikka maidossa ku oli tissit niin täys..:D Ja siitä se sitte nukku aamu 9 asti:D

Itelle nous torstaina kuume vähän alle 38 ja perjantaina olikin jo 38,64 heti aamusta. La pörräs siinä reilussa 37 ja eilen oli taas ihan super kipee olo,niskat ja koko pää tuntu olevan ihan eri ruumiista lyöty:S
Kamala päänsärky on vaivannu useamman päivän ja oon kyllä juonu tosi reilusti että ei pitäis olla nestehukkaakaan... Nyt on taas ihan suht ok olo,mut saa nähdä miksi tää tästä viel muuttuu.

Onnittelut jälleen kerran jos ja kun joku on varmaankin jakautunut..;)

Millanen ja "Oiva" 1vko 3pvä
 
Onnittelut kaikille vauvautuneille!

Meillekki syntyi 41+0 poikavauva 17.2. perjantaina klo.10.45 painoa 4055g ja pituutta 50cm, py 36,5cm.
Synnytys tarinaa hieman.. Torstai aamuna meni limatulppa ja illalla 10 aikaa alkoiki säännölliset supistukset. Kahdelta mentii yöllä sairaalaa ja suoraa synnytys saliin. Tilanne oli kauhea, kun vain 2,5cm auki kohdun suu mut onneksi vauvan pää ihan alhaalla. Kipu oli älytön. Alussa oli lämpöpussia käytös ja sit ku viimein 4 maissa päästii puhkasee 4 cm kohdalla kalvot ja laittaa kohdunkaulanpuudute. Tosin seki auttoi vain tunnin verran. Sit tarvitsin jo uutta lääkettä kipuun. Pakko oli ottaa epiduraali 5cm kohdalla. Epiduraalin laitosta meni tunti ja olinki jo 9cm auki.. Siinä sitten meniki aikaa, että tuli ponnistamisen tarve.. Ponnistusvaihe kesti 30 minuuttia ja poika tulikin naama edellä virhe asennossa ulos. Mutta onneksi mahtui kuitenki tulemaan. Kipu oli ihan hirveä! Vauvan synnyttyä sain sen heti paidan sisään, mutta sitten istukka ei irronnutkaa ja tunnin päästä olinki jo leikkaus salissa kaavinnassa.. Synnytys jätti kauheat traumat ja pelot ja vaivoja kasan, mutta onneksi palkinto oli ihana tummahiuksinen tuuhea tukkainen pieni mies:heart: Tänään kotiuduttii ja aika sekavaa tämä alku ainaki tuntuu olevan, kun on pari vuotias ja iha pieni vauva.. Itse kuitenki viel puoli kuntoinen.. Mut ihana olla kotona.
R ja poika 2vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Tapsuliini ja Lilu
onnea jälleen nyytin saaneille!!
riikkunen: mun keskimmäinen (poika) syntyi myös naama eellä ja tässä synnytyksessä en saanut mitään kivunlievitystä..muistan varmasti ne kivut lopun elämääni,koska se ponnistus oli helvettiä..kesti 45minsaa..eli uskon ja tiedän minä ainakin miten kipeetä se voikaan tehdä! hyvä että sait kuitenkin pojan ulos..nuo kun menee monesti sektioon nuo virhetarjonnat kun lapsi ei pääse edes laskeutumaan silloin..
 
Huh huh kun on tullut paljon lisää naperoita maailmaan, onnea kaikille!!

Täällä edelleen ollaan kokonaisena, supparit jatkuu ja jatkuu, mutta ei lähde käyntiin millään. Yöt on jo ihan kaaosta, ja mä olen tosi lopussa, väsyttää hirveesti koko ajan.. Oon jo todella epätoivonen, vaikka la:an on vielä viikko, liikkuminen hankalaa kun oon niin valtava. Vielä siis jatkuu..

-Tapsuliini ja masuliini 39+0 POKS!!
 
tkl
Meillä myös poika tuli naama edellä maailmaan, ilman mitään kivunlievityksiä, olin 8 cm auki kun menimme synnärille. Ponnistusvaihe kesti 1h 9min ja voin sanoa, että meinasi usko ja voimat loppua kesken kaiken. Mutta ei mitään suurempia traumoja jäänyt, tosin sitä kuvitteli ehkä hieman erilaista synnytystä.. :) Tärkeintä kuitenkin että terve pieni mies on nyt tuossa. <3
 
Heippati hei. Tänään on laskettu päivä ja aamulla näytti siltä et tytteli ois tarkka ajoituksessaan mut eipä näytä siltä et ehtisi enää tän päivän puolella tulla.

Olin taas osastolla 3pv seurannassa mut kotona jälleen.
 
Onnea jälleen kaikille vauvan saaneille!

Täällä vieläkin yhdessä koossa, toiveena olis vähän päästä tällä viikolla synnytteleen :D Alkaa sen verran oleen erinäisiä kipuja ja oloja, ettei enää kauaa jaksais. Limatulppaakin taas vaan tulee ja tulee, loppua ei kauheesti näy. Ehkä se tästä :D

ringaa ja masumies 38+6
 
Mullakin poika tuli naama edellä, siitä asennosta ei kyllä etukäteen ollut mitään tietoa. Oliko muilla?
Täälläkin on ilmaantunut päänsärkyä, erityisesti iltaisin. Nytkö niitä uusia vaivoja alkaa ilmaantumaan :D Ajattelin myös sen johtuvan siitä jos ei ehdi juoda tarpeeksi mutta tiedä sitten..

Ja onnea vauvautuneille :heart:
 
tkl
Ei meilläkään ollut asennosta tietoa vasta kun ihan viime metreillä. Kätilö tunnustellessaan kohdunsuun tilannetta, kalvojen puhkaisun jälkeen, ihmetteli miten vauvan pään aukileet tuntuu. Siitä päätteli olevan naama edellä.
 
mä sain tietää ponnistusvaiheessa vasta että on tulossa naama eellä..nehän monesti viel kääntyy synnytyskanavas oikein päin,paitsi meillä ei kääntynyt ja avosuutarjonta luki sit synnytyskertomuksessakin..pojal oli ihan mustelmil naama sen jälkeen
 
Aamusella neuvolassa käyty, edelleen pallero tullut alaspäin, hieman selkääkin kääntänyt kun ei meinannut ääniä löytyä (eeeei yhtään sydän hypännyt kurkkuun kun piti etsimällä etsiä jumputusta). Löytyi onneksi, kovin alhaalta piti etsiä..
Venyttely masussa voimakasta, käyn ite ihan vajaalla virralla kun ei vaan jaksa :D
Terv.hoitajakin oli sitä mieltä että saisi kyllä jo tulla..
Omat synttärit tänään, olis ihanaa saada maailman suloisin lahja, mutta eipä mitään uusia tuntemuksia ole, plööh..

-Tapsuliini + ikivatsamasuli 39+2
 
Joo kyllä oli vaikeaa toi vauvan ponnistus naama edellä. Mullakaa asiaa ei huomattu, kun vasta ku pää oli iha tulos pihalle. Olivat sit, että ihmekkös tuo, kun niin kauan meni ponnistaes. Minua koski eniten ponnistaes peräaukkoon:D Ja nyt onki sit hieman lihaksiston kans ongelmia ja turvotusta.
Epiduraalista sen verran, että minulla se ei vissii iha onnistunu, ku lähti vain kärki supistuksilta, mut silti joutu keskittyy joka supistuksee. Myös pinta tuntoa hieman meni, mut olisin pystyny vaikka kävelee. Pistoskohta jääny tosi kipeäksi.. Vihlasee ja piikkiä tuntuu välistä siinä kohdas.Selkä kyl muutenki ihan hullun kipeä, kun sairaalan sängyssä en saanu nukuttua kun oli niin erilainen kuin oma sänky:) Tänäki aamuna niin kipeetä teki seläs ku kävelin et meinas lähteä jalat alta. Yläselkäki kipeä, kun nää maitoa täynnä olevat rinnat painaa ihan hulluna..
Jännä miten monella on kokemusta tosta vauvan naama edellä tulosta eli ei vissii sit mitenkää harvinaista:)
Tsemppiä vauvojaan vielä odottaville! Ja onnea vauvan saaneille!
Mites muiden vauvat, ovatko tyytyväisiä tapauksia vai vaivaako maha? Meillä muuten syö ja on tyytyväinen, mut vaipan/vaatteen vaihto saa aikaan hirveet huudot:D
R ja poika 4vrk
 
Heippa hei! Eilen se mystinen 40+0 sitte kilahti mittariin. Jee jee! Ja mitään ei tapahu, huoh >_> Ainut mitä nii saa vaa ressata ku tuo mukelo on nii hissukkaa aina päivisin ja sitte oon täällä jo ihan paniikissa ku se vasta illan päälle alkaa näyttämään elonmerkkejä. Eli viesti on selvä, tule ulos plx! Alan muutenki olemaan jo varsin kypsä koko tilanteeseen kun ei ole supistuksia eikä mitään ennakoivia merkkejä nii oon tässä ihan vissiin vielä viikolla 43... Ja sitten pelottaa koko ajan, että tuolla mahassa menee joku mönkään. Istukka lopettaa toimintansa tai lapsiveet tihkuu pikkuhiljaa pihalle tai mitä nyt hyvänsä. Ihan turhanpäiväsiä nää viimeset viikot! :D Mut näihin maisemiin, vois alkaa leipomispuuhiin. Tänään ois hyvä päivä syntyä ku mieski on hornan tuutissa asti koulutuksessa nii sais paniikissa soittaa sen kotia ja synnyttää tuohon välille sitte!
Tuulikka + Nöttönen 40+1 :headwall:
 
Moikkelis!

Onnea vauvautuneille! Tsemppiä myös niille, joilla vaavi on vielä masussa.Täällä vauva-arki vie ihanasti mennessään. Poika syö ja nukkuu hyvin. Isoilla silmillään myös seurailee maailman menoa ja isoja hymyjä on isille ja äitille myös suotu. Huomenna poitsu täyttää 2 vkoa ja päästään neuvolassa käymään ja tsekkaamaan painotilanne. Ja päästään myös vaunuilemaan, jos sää sallii. Ristiäispäiväkin on jo varattu (24.3.), jotta vuorotyöläisetkin kerkeävät toivomaan vapaata. Nimiehdotuksia tässä vielä viilataan varmasti pitkälle maaliskuuhun.

Synnytystarinaa
voisin vähän rustata: Poika syntyi siis keskiviikkona 8.2.klo 6.02 rv 40+3. Supparit alkoivat su-ma yönä. Tiistaina noin neljän aikaan iltapäivällä muuttuivat supparit napakoiksi ja säännöllisiksi (5-10 min välein). Seitsemän jälkeen tein päätöksen sairaalaan lähdöstä. Kahdeksan jälkeen oltiin synnärillä ja olin vasta 1 cm auki. Siinä sitä sitten avauduttiin ja saliin pääsin noin puoli 12.Olin vasta 2,5 cm auki. Siinä sitten vetelin ilokaasua putkeen seuraavat tunnit. Epiduraali meni harakoille, koska kivut oli jo niin kovat, et mua ei saatu pysymään paikallaan. Spinaalin sain noin 4.30 ja olin 9 cm auki. En ois jaksanu ponnistaa ilman sitä, koska supparit olivat tosi voimakkaita ja kun entinen päättyi, uusi alkoi. Spinaali antoi mulle aikaa levätä ja sitten olinkin jo 10 cm auki ja sain luvan ponnistaa. Ei vaan ollut mitään tarvetta, koska lääke vei tunnon. Oksitosiini laitettiin tippumaan, jotta saatais taas supparit tuntumaan. Sitten jaksoinkin ponnistaa ja poika syntyi reilussa 20 minuutissa. Pojalla oli napanuora 2 kertaa kaulan ympäri ja oli niellyt lapsivettä, johon oli kakannut. Mut kun katsoin kätilöiden työskentelyä niin en mennyt paniikkiin, koska työskentelivät niin rauhallisesti. Tästa päättelin, ettei suurempaa hätää ollut.

Synnytyksen kesto 13.40 ja ponnistusvaihe 22 min. Ei jäänyt mulle traumoja. Ilokaasu oli täysin mun juttu ja siitä sitten tulikin kurkku kipeeksi ja korvat meni lukkoon, kun sitä 4-5 tuntia imuttelin melkein putkeen. Nesteetkin piti laittaa tipalla, kun keskityin vaan kaasutukseen:D Jälkeenpäin väsytti paljon, kun ruokailut oli olleet melko huonoja maanantaista asti ja yötkin meni valvoessa. Oksukin vieraili kylässä ennen synnytystä ja synnytyksen jälkeen. Välilihaa leikattiin ja lisäks tuli nirhaumia. Tikkejä tuli muutamia. Mut ei sen väliä.Tekisin sen kuiteski uudestaan, koska lopputulos oli niin suloinen:)

T:Kääk ja poju alias pikkumurmeli 13 vrk
 
ONNEA KAIKILLE VAUVATUNEILLE YHTEISESTI :heart:

Täällä kanssa eilen poksu maagiset 40+0 ja kasassa ollaan varmaan vielä ens vuoden maaliskuussakin.. Ei limatulppaa,ei kertaakaan säännöllisiä supistuksia.. Harkkasuppareita vaan piisaa,ei mitään toivoa siis synnytyksestä!!
Tänään vaan koko alaselkä ollu tulessa ja särkee kun jouduin riehumaan lapion kanssa lumikinoksissa että sain auton pois tienvarresta neuvolaan lähtiessä ><.. Meinas jäädä koko neukku väliin kun yli puoli tuntia sain tehdä töitä että sain auton liikahtamaan..
Neuvolassa kaikki hyvin,nyt tosin vaavin pää tiukasti paikoillaan ja enää ei (ekaa kertaa) ollut sf-mittakaan noussut.. No,johan se jo 35,5cm onkin.. >_<

Täysin kypsynyt kanssa koko odotukseen ja koko ajan huoli vauvasta täälläkin kun liikkeet muuttuneet niin erilaisiksi ja välillä saa jo oikein miettiä ja laskeskella miten liikkuu.. Sydänäänet oli tänään kuitenkin vahvat ja 145-150 krt tikutti menemään..

MUTTA EN JAKSAIS OLLA ENÄÄ RASKAANA!!!! :stick:

MöhköMyy ja ipana aina vaan mahassa 40+1
 
Haa, en halua edes tietää miten tuskanen mä oon viikon päästä kun oon jo nyt! Eniten tuskastuttaa se, että suurin osa siitä limatulpasta irtos 2 viikkoa sit ja nyt viikonloppuna sitä vaan tuli ja tuli, perään molemmilla kerroilla tullut koviakin supistuksia, muttei kertaakaan säännöllisiä saatika edes montaa. Kivuttomia suurin osa, mutta muita kipuja kyllä piisaa! Toisaalta taas ahdistaa ajatus, että kohta se muksu pyörii tossa masun ulkopuolella ja siitä pitää oikeesti huolehtia kovasti enemmän kun nyt se on paljon helpompaa kun se on tuolla masussa :D Kauheet paineet iskeny.. No, onneks varattiin rv 37 äippäpolilla varmuudeks yliaikakontrolli jonka sain jo 41+0, eli vajaa kaks viikkoo pitäs sinne sit enää odotella jossei kuulu. Oli kyl lääkäri sillon sitä mieltä, että kyllä toi syntyy viimeistään la:n tienoilla, mutta eipä ne nyt mitään mooseksia kuitenkaan ole, et en kyllä usko kun 50% varmuudella siihenkin :D

ringaa ja masumies 39+1
 

Yhteistyössä