Helmikuun hippuset 2012 **tammikuussa**

Töttöröö!

Takkiongelman "ratkaisin" ostamalla Prismasta oiskohan ollu marraskuun alkupuolella semmosen Torstain takin joka antaa vielä periks sivuilta (sellaiset kiristysjutut molemmilla kyljillä) jos ja KUN tarvitsee. :) Ihan normi untuvatakki on, ja hyvin mahtuu... Paitsi että tänään kun olin kaverin kanssa alennusmyynneissä pyörimässä niin vessassa käydessä se takki avautu väärästä päästä...kiva... :LOL: Pitää EHKÄ rueta niitä löysytysmekanismeja raplailemaan. Äidin ja isän luona odottas semmonen megatakki (äiti toi mökiltä). Toivon ettei sitä tarviis käyttää ollenkaan...

Minäkin oon täällä todellisissa pesänrakennuspuuhissa; kone laulaa koko ajan ja vaavin vaatteet on hyvin löytäny paikkansa jo kaappiin! :heart: Avokille esittelin niitä paikkoja niin ei sitten "hoomoilasena" pällistele että mitähän tuolle pikkujätkälle päälle pukis. Pakkasin myös "J":n sairaalakassia jo...hehee...oon ehkä hieman ajoissa mutta kun ne vaatteet on niiiiin ihania että niitä on pakko koko ajan hypistellä. Ja silittää aion vaan nuo rypistyneimmät eli lakanat yms. vuodevaatteet ja muutaman vaatteen jotka on menny ryppyyn. Käsin silittelemällä sai minunkii mielestä oikein hyvät. :)

Imetysliivit pitäs kyllä jo hankkia... ja ne muutkin puuttuvat pikkuhankinnat. Olis itellään levollisempi mieli kun olis kaikki ajoissa valmiina. Jos hakis ne vaunutkin jo tällä viikolla tänne kotiin niin vois niitäkin tuossa hypistellä...

Kyllä tosissaan jo jännittää kuka vauvautuu täältäkin ensimmäisenä! :) Toivotaan toki että kyytiläiset pysyis siellä turvassa mahdollisimman pitkään, siellähän se paras paikka vielä toistaiseksi on. :heart:

- Lilu & "J" 33+2 -
 
Hellou pitkästä aikaa! Juttuja tulee luettua, mut en jaksa kirjautua tänne kuin aniharvoin. Tervetuloa uusille ja vointeja vuodelevossa oleville. Tänne kuuluu melko hyvää, vauva on mahassa oikeessa asennossa ja lähtökuopissa jo melkein. Alavatsalla paineen tunnetta ja lonkat hieman särkevät, maha laskeutunut jo selvästi. Hyvin harvoin suppareita ja vihlontaa kohdunsuulla, et luultavasti menee melko lähelle laskettua aikaa.

Neuvolassa tänään kaikki ok, kokoarvioultra ja synnytystapa-arvio parin viikon kuluttua ja sitten viikon päästä siitä taas omaan neuvolaan, et nyt sitten saa alvariinsa ravata siellä. SF mittakin oli pienentynyt 34:stä 32:een cm.

Takkiongelma: Mulla ei ole semmoista, vaikka maha on ihan valtava. Mulla on kaksi talvitakkia, jotka menee ihan ok päälle. Toinen on H&M:n sen muotoinen takki, jossa napit ovat korkealla rintamuksen korkeudella, hieman masu sieltä alta vilkkuu, mut etelässä ei ole edes kunnon pakkasia vielä nähty. Toinen takki on mun vanha ratsastustakki, joka tarkoituksella aikanaan ostettu hieman liian isona, et alle mahtuis vielä tarvittavat välikerrokset. Se on kyllä ihanan lämmin takki. Housut on enemmän ongelmana, kun kaikki tuntuvat painavan alavatsaa inhottavasti. Yhdet äitiyshousut on muuten ok, mut tippuvat päältä eli valuvat vaikka ovat oikean kokoiset.

Pesänrakennusvietistä: Mikä se semmonen on? :D Mulla ei tuntunut sellaista olevan esikostakaan, eikä ole vielä iskenyt. Kävin läpi vauvanvaatteet ja tuolla ne odottavat pyykkäystä, ehkä sitten joskus... Hidasta tahtia siivoilen kotia, et sitten ristiäisiä varten ei tarvitse kämppää puhdistaa vaavin kanssa. Mut tosi hidas on tuokin projekti.

Hankinnoista: Tänään tuli käytyä vihdoin ostoksilla ja nyt on hankittuna pari hidasvirtaustuttipulloa ja lämpöpussi kaukaloon. Lisäksi esikolle ostettiin vaunuihin liitettävä seisontalauta. Saas nähä tuleeko käytettyä...

Vaavin synnyttyä mäkin ehdotan kerhoa, jonne mielelläni liityn, vaikka fb:ssäkin varmasti keskustelua riittää.

Terp 34+5
 
Heipsulivei!

Hankinnat on täälläkin vielä hankkimatta pääosin. Tänään sain jopa yhden tutin ostettua :D No, loppuviikosta pitäis lähtee sitten ihan sitä varten kaupoille, että vähän vaatetuspuolta ja muita hoitovehkeitä tarvis kattella. Pinnis ja hoitopöytä siis edelleen puuttuu isommista hankinnoista, mutta jos nyt ikävästi sattuis ja pikkumies tahtois hyvinkin pian tälle puolen masua, niin eiköhän ilman niitäkin ihan alkuun pärjäis. :)

Maha tuntuu siltä, että ihan kun se olis jopa kasvanut! Ja kaveri sisäpuolella myös, ei nimittäin voi enää istua kunnolla. Pakko olla aina puolimakaavassa asennossa tms. Ja joku koipi koittaa vähän väliä tuolta kyljestä tulla läpi, siellä onkin nyt pari päivää ollut hyvä paikka pitää ilmeisesti jalkaa, kun kauhee pahkura kyljessä :D

Ylihuomenna siis pikkumiestä taas vähän morjestaan kontrolliultraan, viikon päästä neuvola ja kahden viikonpäästä äippäpolille aikaa rd:n takia. Kyllä on menoa! Plus sitten alkaakin perhevalmennukset ens viikolla myöskin.

Jaaha, oli muka taas jotain muutakin, mutta vaihteeks en muista enää mitä.. :)

ringaa ja masumies 32+0 poks, perästä tullaan! =)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta mammat!

Niin ne vaan alkaa helmikuun hippuset pikkuhiljaa syntymään! :heart:
(Onnea Abrakadabra)

Minä jouduin aloittamaan magnesiumin suonenvetoihin, ja toivon todella että auttaa.. Ei oo hauskaa ku jalka ihan turrana saa linkuttaa pari päivää vedon jälkeenkin :|

Neuvolaan oli aika maanantaiksi, ja asioita ois ollu mulla sata..
Noh, eilen tuli viesti että siirretään torstaiksi se aika.. :headwall:

Aika paljon loppupelissä mulla vielä vaaville hankkimatta, ja tarkoitus oli tälläviikolla/ensviikon aikana käydä ostoksilla, mutta nyt alkanu miettimään että uskaltaako sitä enää lähteä yksin tai lasten kanssa kaupoille seikkailemaan..

Mites muilla autoilu?
Mun piti omasta autosta (7hlö:n tila-auto) nostaa rattia jotta massu mahtuu oleen eikä hankaa rattiin.. Miehen autolla (pikku toyota) tosi vaivalloista ajaa..

Viimeyönä supisteli aika kovaa parit kerrat, ja masuasukas siitä innostui pukkaileen itseään jokasuuntaan, oli aika hellänä mulla maha : /
Asennon löytyminen ja rauhassa hengittely rauhoitti sit pienen ja sainkin nukuttua aika hyvin koko yön :)
Nyt yli viikon ajan käyn vessassa ja juomassa yöllä tasan kello 3.
Enteileeköhän että laitokselle lähtö tulee joku yö klo 3 :D

Nyt aamupalaa, ja lapset hereille. pakko alkaa kouluaamurytmiin totuttautuminen taas loman jälkeen :D

Voikaa hyvin!
Suffeli ja mm 34+3
 
Huomenta!

Täälläkin levoton yö takana...Pikkuäijä möyri koko yön tuolla masussa, kovastikin välillä! Toivottavasti hakee nyt sitä oikeaa asentoa eikä enää istua tökötä tuolla. :) Isompi äijä sitten flunssassaan piti sellaista meteliä että tämä mamma punkkas yön sohvalla. Nooh...eipä tässä, ehtii päiväunet kohta jo aamupäivän ratoksi ottaa.
Tuntuu muutenkin nuo yöt olevan sellaista ajatteluaikaa...voi hyvänen aika että pyörii ajatukset päässä; onko nyt kaikki vauvan tavarat? Mitä minä oon unohtanu? Tarvitaankohan sellainenkin..? Missähän pitäs ristiäiset ja mitäs siellä syötäs...? Hmm, avaiskohan telkkarin ja rupeis silittämään..aijoo mutta kello on kolme yöllä.. :attn: Tällaistako tämä on koko loppuajan?!? :kieh: :LOL:

Mitä mitä, Abrakadabrallako on vaavi on sylissä asti? :) Onnea kovasti jos näin on!!! :heart:

Hmm..kukas se kirjottelikaan että on ruennu ottamaan kahta rauta-annosta/päivä..Taidan aloittaa saman homman tänään kun ei tuo hemppari tunnu vaan nousevan. Eilen kävin Obsidania lisää hakemassa joten eikun vaan napsimaan.

Jos rupeis nyt tosissaan sitten silittelemään kun on jo ihan oikeasti aamu ja alottelis siivoustakin pikkuhiljaa...Zzz...

- Lilu ja yökyöpeli-mahamöyriäinen - :heart:
 
Huomenia!

34 viikkoo poks poks ja ens ke alkaa äippäloma :) On se hurjaa, että aika käy vähiin ja vauva oikeesti saattaa syntyä milloin tahansa. Vaikkakin ite uskon, että tämä tulee vasta lähempänä laskettua aikaa, kun on nyt ollut nuo supparitkin tollasia ihan tavanomaisia. Ei siis sellasta kärkeä tai särmää..Tietty voihan sitä vaikka yhtäkkiä vedet mennä ja sitte onkin menoo, never know.

Mulla on kans yöt tuota miettimistä ja pyörimistä.. Kaiken maailman ajatukset pyörii päässä. Sairaalakamat on vauvan sängys oottaas kassiin menoa..

Imetysliiveistä oli puhetta, joku suositteli carriwellin toppimallia, ostin sellaset ja vaikuttavat tosi hyville. Napakka ja samalla saumaton eikä paina mistään. Toiset ostin anitat, hyvät myös. Olihan nuo kummatki jotai yli 30 e , mutta aattelin panostaa ku aikasemmat oli niin kulahtaneet ja kamalat.

Täällä on vasta 13.1 seuraava neuvola, tuntuu et siihe on nii pitkä aika. Saas kattoo mitä mieltä on mitoista pääseekö sitä vielä kasvuseurantaan vaiko eikö..on se jännä, että on joko liian pieni tai liian iso maha, missä on se normaali mitta? ja eikö siinäki pitäs olla aika iso haarukka mikä on iha normia? ei ymmärrä. Mutta tietty olis kiva vielä ultralla pikkusta kurkistella :)

Oli tuol toisella puolella verkkohousuista puhetta synnytyksen jälkeen, musta ne on siinä tilanteessa iha loistavat, kun eivät kiristä mistään ja ajavat just asiansa. Viime synnytyksen mulla väheni vuotokin tosi nopeesti, ettei niitä ees tarvinnut enää kotioloissa pitää. Esikon kanssa jemmasin muutamat kotiinkin mukaan.

jees, eipä kummempia täällä. Toivotaan taas hyvää päivää :)

sini77 ja vaaveli rv34
 
Viimeksi muokattu:
tkl
Huomenta kaikille!
Täälläkin alkaa olla yöt aika mielenkiintoisia.. En ymmärrä miten joinain öinä ei hyvää nukkuma-asentoa löydy sitten millään. Ja meidän masuasukkaalla on joka ilta klo 22 eteenpäin aina jumppatuokiot,yksikin ilta melkein 3 tuntia möyri menemään.. :heart:
Minulla öisiin suonenvetoihin autto magnesium tosi hyvin, nyt on vaan lonkka/nivuskivut vaivanneet. Ehkäpä kaveri alkaa laskeutua tuonne lähtöasemiin..?
Ensi viikolla olisi viimeinen lääkärineuvola, kyllä aika on mennyt nopeaan, tuntuu että vasta jännitteli sitä ensimmäistä lääkäriä.. :)
Meillä alkaisi olemaan kaikki valmiina tulokasta varten, ei malttaisi enää odotella.
Harjoitussupistuksia on ollut melkein päivittäin, ja tuntuu että joku ihme siivousvimma on iskenyt - pesänrakennustako? :LOL:

Viimemetreillä ollaan, hirmuisesti tsemppiä ja jaksamisia kaikille!

tkl & poitsu 35+2
 
Voi Abrakadabra onnea, onnea onnea!!!

Mun takkiongelma ei ole enää ongelma- sain lainaan ihanan villaisen ponchon, missä on huppu ja pitkä rivi nappeja alas asti. Siinä voi synnytyksen jälkeen kantaa pientä liinassa suojassa.
Muuten kyllä vaatteet puristaa ja ahdistaa ja monetkohan xl-koon sukkahousut on jo revenny sormiin- jalkojen nostaminen vaatteisiin on jotain ihan tosi vaikeaa, samoin oma autoon nouseminen, portaat jne...

Oon oikeasti tosi laiska, voisko joku kertoa vielä miljoonannen kerran, miten tohon fb-ryhmään liitytään? Yritin selailla viestejä taaksepäinkin, mutta en vaan löytänyt yhtä ainuttakaan ohjetta :LOL:

Mulla on taas massu rauhottunut- oikein oon toivonut supistuksia. Olotila on kypsääkin kypsempi. Vatsa on tiellä joka paikassa ja pyyhkäisen sillä aina kaikki pöytien pinnat- vaatteissa näkyy leikkuulaudan kohdalla tomaattimehut ja leipoessa jauhoja jne.

Tänään luvassa ankaraa saunomista :D

T_luputupuna & heppuli 36+0 POKS! (ultran mukaan 36+3)
 
Uh huh, mikä yö taas takana :$ Koko raskauden vaivanneet supistukset on taas löytänyt lisää vääntöä jostain ja lisäksi lonkat, häpy- ja häntäluu on tosi hellänä. Liekö vauva puskenu vime yönä taas astetta alemmas kun illasta asti oli niin mojovat tuntemukset alakerrassa :D Kaikesta tästä huolimatta ounastelen, että täälä hillutaan vielä maaliskuun alussa, äitini olisi sopivasti lomalla helmikuun auttelemassa niin olisihan se liikaa vaadittu vauvautua sen aikana :)

FB ryhmään pääsee laittamalla oman nimen ja kuvauksen profiilikuvasta Evenylle, hän sitten pyytää kaveriksi, liittää ryhmään ja sen jälkeen poistelee kavereista. Näin mun harmaat aivosolut muistelisi, korjatkaa jos olen väärässä :)

Miekin sain vauvan vaatteet ja lakanat pestyä ja silitettyä, sekä vähän katselin kasaan kotiintulovaatteita. Eipä noilla olisi kiire ollut, mutta omapahan sekin pois mielestä. Viikonloppuna oisi tarkoitus hakea pyyhkeitä, vaipanvaihtoalustaa ja mahdollisesti sitteriä+lelumattoa, jos alessa on kivoja. Muuten pitäisi suunnilleen kaikkea ollakkin. Esikoisen aikana sain hyvin tilattua rintareppua, rintapumpun yms. mieheltä, kun näytin netistä minkä näköistä ja sitten vielä varuiksi lappuun ohejita joita näyttää myyjälle :D Tosin oltiin molemmat aika ummikkoja vauvankamojen kanssa, mutta minä kaksplus-palstaa opiskelleena vähän enempi tiesin :D

Huomenna neuvolaan! Tuntuu, että kahden viikon välein kun käy niin se on tosi usein.

Pepe10 :heart: Papana 33+1
 
Lilu, mie täällä keksin ottaa kaks rautatabua päivässä. Kannattaa seurata oloa tarkasti, koska mulla on melkonen turvotus nyt päällä ja henkeä ihan ahistaa. On tainnu hb nousta nousemistaan mutta ei sekään varmaan oo ihan optimaalinen jos se 150 arvoissa huitelee... :p

Kerkesin ehkä neljänä päivänä ottaa ns tupla-annoksen ja se tais riittää semmoseks boostaukseks. Nyt saapi yks pilleri riittää, jospa vointi helpottus.

Nukuin kun tukki viime yönä. Kiukuttelinkin miehelle illalla, se yleensä enteilee hyviä unia :LOL: Tekisi mieli lähteä kaupungille hakemaan vauvalle viimesiä hankintoja, mutta sama on käyny mielessä kun Suffelilla, että uskaltaako sinne enää itekseen lähteä? Autolla ajaminen onnistuu vielä ihan hyvin. Ajoasento on muutenkin semmonen puolimakaava (no ei ihan semmonen niinku 18-veet ajaa) ni mahalle jää tilaa ja käetki yltää vielä rattiin :D

luputupuna maha alkaa tosiaanki olla eessä kotona touhutessa ja jokapaikassa menossa ensimmäisenä vaikka sitä olevinaan on oppinu varomaan. Muuttuu mokoma jatkuvasti ni ei toimikaan samat systeemit ku pari päivää sitte. Sukkahousuja on tääläkin rapsauteltu ihan mallikkaasti päälle kiskoessa :D Mies kauhistu nähessään semmoset reikämallit mun päällä ja anto niiille roskistuomion :LOL: Ei vaan voi ottaa heti pois ku lämmittäähän ne kuitenki rei'istä huolimatta ja sen vaivannäön jälkeen en varmasti riisu niitä heti pois! Sama ähinä pitäs alottaa taas alusta.

ringaa, nyt vauva vasta alkaaki kasvamaan ja keräämään painoa! Mitenhän semmosen maha kestää kantaa, tämäkin tuntuu välillä tuskaselta? Eiksiihen jo tarviis jonkun repun tueksi? :LOL: (ei pian naurata :p )

ilutiak ja kuplisvauvva 35+5
 
Tulin kertoilee ultrakuulumiset. Vauva oli hienosti pää alaspäin (eli kääntynyt) ja painoarvio tänään 34+5 oli 2,6kg. Jos syntyy laskettunapäivänä niin arvio oli vauvan syntymäpainoksi 3,6-3,7kg. Kohdun kaulaa oli reilusti jäljellä ja kohdun suu kiinni. Puheli jotaki, että ois hieman pehmeän oloinen, mut ei ihan auki sormelle kuitenkaa. Kuitenki neuvolakortis lukee, että kiinteä ja kiinni 3,5cm:)
Esikoisen aikaan kävin 35+jotaki ultrassa ja silloin painoarvio oli 2,6 ja syntymäpaino arvio laskettunapäivänä oli 3,5-3,6kg. lopulta syntyi 41+2 ja oli 3845.
Jäipä jännä tunne alapäähän sisätutkimuksen jälkee, jotenki kohdunsuu jäi araksi ja nyt pakottaa ja pistää hieman jonnekki sisälle ja pari kivutonta supistustaki tuli kaupassa:) Oisko se hieman ärsyttäny tota kohdun suuta se lääkärin tutkimus. Nyt tosin ei enää supista, mut outo olo sisällä. Myös mittaili käsin sisälantiota, kyllä muuten koskee se touhu.
 
Heissan ja onnea paljon abrakadapra! :flower:

Hankinnat olen tyhmänä menny antamaan melkein kaikki 50cm vaatteet kiertoon ja nyt joudun hommaamaan uudet tilalle. Tai siis kirppari uudet mutta kuitenkin. Eilinen kirppari kierros ei tuonut yhtään tulosta Oivan vaatetilanteeseen. Tosin esikoiselle löytyi liilat veluurihousut 20cent ja ciraf:in villahaalari 10€. Eli jotain jäi käteen kuitenki:)
Tahdon uuden lipaston Oivan vaatteille ja tavaroille, esikoiselle ostettiin samanmoinen ennen syntymää ja nyt siis haluan myös tulevalle sellaisen. Hinta hieman reilu 100€ mutta kestää kyllä:)
Ja luultavastikin se pinnasänky sieltä lastenisältä sitten tänne tuodaan kun aika koittaa, tosin olen sänkyni siirtänyt jo toisin päin että voi Oiva asua sitten mun sängyssä ainakin alkuun:)

Pesänrakennusvietti.... Äp:n vaatteet jo pestyinä kaapissa ja vanhat omat kaivettu esiin. Huoneessa sen verran vaihdettu järjestystä että mahtuis lipasto ja pinnis... Hoitopöytää en ole ajatellut ostaa, esikoisen vaihdot tehtiin lipaston päällä:)
Nii ja ne perkeleen imetysliivit......... Mulle ei mahdu päälle tällä hetkellä kunnolla mitkään liivit, esikoisen ajalta olevat imetysliivit päällä nyt ja nämäkin pienet ja koko on kuitenkin 80H vai 80I......

Neuvolasta
rv: 33+3 (30+5)
paino: +1,289kg/vko 90,80kg ( +350g/vko 87,3kg) !!!! APUA!!!!!
En oo ikinä ennen painanu yli 90kg, edes raskaana ollessa! Nyt oon vaan syöny suklaata koko joulukuun ja kun ei oo voinu liikkua ni tässä sen huomaa..:(
Turvotus: + (-)
RR: 118/71 p.78 (113/70 p.73)
Pissa: puhdas ( puhdas )
Hb: 117 (123) En oo taas syöny vitamiineja... :ashamed:
Sf: 31 (29)
Lapsivesi: N (N)
Tarjonta: Rt (Rt)
Syke:127 (146) Oli vaihdellu tosi paljon 112-170
Liikkeet: ++ ( ++ )

Oiva on sitten jo kiinnittynyt ja viikkoja vasta kuitenkin näin vähän....
Tuli käsky että en saa tehdä yhtään ylimääräistä ja että pitää vaan levätä. ettei tuu viel ulos. Sanoi lapsen olevan kovin pienen tuntuinen vielä, mutta 27.1 on lääkärille aika synnytystapa arviointiin joten sillon kattoo myös ultralla ja saa tietoo koosta. Toisaalta olis kiva jos ei olis iso syntyessään ihan itseni kannalta mutta sais se kuitenkin ihan terveen kokonen olla..:)

Huoh. nyt takasin ruuan laittoon ja odottelemaan että tuo esikoinen malttais jäädä nukkumaan...:D
Sitten sohvalle ja ansaitut päikkärit. Nukkuu öisin nykyään niin huonosti ja herää aina kun vaihtaa asentoa..:( Vaikka on tyyny jalkojenvälissä ni ei paljoa auta..:/ Pitää ottaa imetystyyny kaapista ja kokeilla josko se auttais enemmi:)

Millanen ja Oiva 33+4
 
Heips kaikki!

Taas tuulee ja tuiskuaa..

Kauppaan pitäisi muksujen kanssa lähteä, ja ei jaksais yhtään.

Vieläkin pohkeessa kamala kipu ja kiristys, linkkasemalla pitää kävellä, ja on niin vaivanen olo että : /
Niin siis siitä toissa-aamuisesta suonenvedosta/krampista tuo kipu.

Onneksi huomiselle ei mitään ylimääräistä ohjelmaa ole, ja mies saa muksujen kanssa vaikkas ulkoilla.
Jospa minä saisin vauvan tavaroita laiteltua ja vaatteita pestyä vaikka :)

Ja tapahtumia eiliseltä:
Neuvolasta ilmoitettiin että mun seuraava aika on siirretty ens torstaille..
Kiva. :headwall:

Kissa sai kyytiä.. :kieh:
Kyseessä meidän iso kollin lössykkä (6,5kg läskikasa), joka hyppäsi kamalan ryminän kanssa vaavin vaunujen päälle jonkun leikin lomassa..
----Kuului *ratkis* :headwall:
Onneksi rikki ratkesi vain vaunun päällä ollut "hyönteis-suoja" tai siis se verkko, mutta oli mulla hermoissa taas hillitsemistä..

Toinen hermoja kiristänyt tilanne sattui pian tuon jälkeen..
Isompaa koiraa lähdin pissalla käyttämään, selittäen että -sievästi mennään ku äiskällä jalassa pipi..-
Ni eiköhän ollu joku irtokoira haistelemassa meijän pihatiellä!
Oli taas lähellä että olisin kaatunut koiran vetäisystä, mutta otin kipeellä jalalla vastaan ja huusin kivusta niin, että tuo vieras koira lähti karkuun luikkimaan ja oma koira tuli mun jalkoihin ihmeissään miks huudan..
Miehelle märyn kanssa selitin ettei tännää onnistu mikkää ja mää en ennää jaksa!

Tällainen purkautuminen..
Voikaa hyvin mammat ja massut!


Suffeli
 
Huomentapäivää! :)

ilutiak, okei, pitääpä seurailla. Nyt otan vasta toista päivää tätä tuplakuuria, ajattelin jos ottaisin sitä tuonne ens maanantaihin saakka ainakin kun sitten on seuraava neuvolakäynti. Näkis on hemppari noussu vaiko ei...

Kiitos sini77:lle imetysliivivinkeistä! :)

Ja sitten kuulumisia sieltä aamuiselta, kauan odotetulta ultrauskeikalta...
Mentiin sinne ihan innoissamme että nyt nähdään pikkuäijä kunnolla ja mitä se siellä puuhailee. Noh, laite oli upouusi ja kaksi tätiä sitä siellä yritti, HUOM. YRITTI, osata käyttää. Kerkesin maata siinä sängyllä ehkä n. 2 min. ja se toinen täti niitä nappeja raplattuaan sano vaan että tuossahan tuo pää on (eli ihan oikeassa paikassaan; alhaalla!!) ja tuossa sydän ja hyvä juttu. Sitten naps laitteet kiinni ja me ihan hölmistyneenä että ahah, siinäkö se oli. Koosta sanoi vaan sen verran että on jo näillä viikoilla niin iso tuo sikiö ettei laitteilla nää kokonaan. P*skat sanon minä... :O Olis opetellu käyttämään sitä masiinaa ennen kun ottaa ihmiset siihen tähysteltäväks niin olis jotain hieman vakuttaavampaa tietoakin osannut sanoa!! :kieh: Oikein ystävällinen hän muuten oli mutta oli kyllä kaiken kaikkiaan aika voisiko jopa sanoa että turha keikka....:| Noh, pääasia että "J":llä on kaikki tuolla hyvin ja tarjontakin oikea. :heart:

Vasen lonkka/iskias on niin törkeän kipeä että ei meinaa housuja aamulla jalkaan saada..puuh. Ainakin nyt tiedän mistä se ja eilisen illan/yön vihlaisut johtuu kun tuo kyytiläinen onkin nyt sitten pää tuolla alapään uumenissa! :) Toivottavasti ei enää kääntyile toistepäin...

Nyt sitten odotellaan sitä lääkärineuvolaa niin saatais mekin vihdoin ja viimein jotain painoarviota! Te muut olette tainneet saada jo monestikin..? :O Eroja on neuvoloissa näköjään..me ollaan viimeks kuultu että "J" paino 330g kun käytiin rakenneultrassa,.. :D Rupeeppa siitä sitten syntymäpainoa arvioimaan.

Huomaa tosiaan että vaavi kerryttää nyt painoa ja urakalla..tuntuu että joka aamu tuo maha on vaan entisestään kasvanut! :p :)

Jaahas, jos rupeis kämppää raikkoamaan ja odottelemaan iltaa että pääsee tyttökavereitten kanssa herrrkuttelemaan! nams! :)

Mukavaa pitkää viikonloppua kaikki mammat! :flower:


- Lilu & "J" 33+4 - :heart:
 
Imetysliveistä suosittelen äärettömän lämpimästi varsinkin öihin näitä edullisia vaihtoehtoja. Olivat mun esikoisen aikaan pelastus pehmeydellään...
Carriwell Comfort - pehmoimetysliivit -

Meillä eilen taas Tayssin keikka. Ipanalla painoa 1995g ja näytti voivan olosuhteisiin nähden oikein hyvin :heart: 2-4 viikkoa ja ipana on sylissämme.. tai no siis "sylissämme".. vastasyntyneiden teho-osastoon tutustuminen oli aika.. jäätävä kokemus.. kaikki ne isot masiinat ja niissä sisällä pikkuriikkisiä nyyttejä. Itku meinasi tulla :ashamed:

Tänää pitäisi lähikioskille vielä jumpata, onhan sinne matkaakin huimat 500 meträ, mutta kun sekin on ponnistus niin ihan suunnitella täytyy. Takitkaan kun ei enää kiinni mahdu, eikä tässä nyt ole lenkkiseuraakaan kiskareissulle, saas nähdä mitä keksin, menenkö autolla :D Siellä odottaa iso kasa H&M;n alennusmynneistä tilattuja biginejä ensi kesäksi.. on sitten tavoitetta olla taas siinä kunnossa kesällä että menee päälekin, ja vielä että kehtaa niissä näyttäytyä muillekin kun peilikuvalle

ÄiteeX ja poikanen 32+6
 
Moikka,

Täällä oli ä-polikäynti. Vauvalla on painoa 2900-3000g. Laskettuna-aikana painoa arviolta 3700g. Piti olla viimeinen käynti, mutta vauvan vatsanympärys on kasvanut hieman enemmän ja vettäkin oli reiluhkosti, mutta normaalin rajoissa- vielä kerran mennään kontrolliin kahden viikon päästä. Neuvola on nyt sitten joka viikko, paitsi tuskin ä-poli viikoilla. Kaikki oli muuten niin kuin kuuluukin. Sain totaalisen sokerinsyönti kiellon- makeanhimo on antanut laantumisen merkkejä, mutta ilmeisesti sokeri on saanut vauvaamme pulleroitumaan. Oon yrittänyt vähentää, oikesti. Pikaisesti näin kuulumisia kännykällä.
 
neukkukuulumiset rv 34+5:
sf 35
hb 128
RR 98/66
pissa puhdas
syke 150
painonmuutos 450g/vk
eli kaikki hyvin paitsi tuo masunmitta menee pari senttii korkeemmal kun kuopuksen aikana meni samoil viikoil ja poika oli 3810g53cm..toivottavast ei oo siis isompi ainakaa ku ite oon tälläne mini-ihminen muutenkii
 
Heippa :heart:

Onko Abrakadabra jo saanut vauvan? Onnea kovasti, jos näin on :flower: Kohta niitä alkaa tupsahtelemaan muillekin.

Mulla alkoi tänään äitiysloma. Mutta hommat jäi edelleen niin vaiheeseen, joten menen todennäköisesti ensi viikollakin töihin. Onko kukaan tehnyt töitä äitiyslomalla? Yritys maksaa työehtosopimuksen mukaisesti 4 ensimmäiseltä kuukaudelta palkkaa, joten työnteko ei kai vaikuta mitenkään mun saamaan rahaan? Kela kai maksaa työnantajalle ja siihen se varmaan sitten vaikuttaa. Onko kenelläkään kokemusta asiasta? Saatan olla "vähän" työnarkomaani, mutta en pysty hyvällä omallatunnolla olemaan äitiyslomalla, jos tiedän, että olen jättänyt kaiken ihan vaiheeseen :|

Ensi maanantaina on neuvola ja terkka suunnitteli, että jättäisi multa neuvolalääkärin väliin ja aikaistettaisiin synnytystapa-arvioita äitiyspoliklinikalle. Esikoinen synytyi ennen aikojaan, joten terkka haluaisi varmistella asian kanssa. Lisäksi vaikuttaa siltä, että Pikku E on edelleenkin perätilassa, koska kaikki liike tuntuu alhaalla. Ylhäällä on vain iso kova kohta. Todennäköisesti pää. Saa nyt nähdä yritetäänkö käännöstä vai mitä tapahtuu...

Nyt täytyy mennä nukkumaan. Karmea väsymys vaivaa ja pojat herää taas aamulla aikasin. :p

Vennie ja Pikku E 34 + 4
 
Heipsulivei taasen!

Tolla mun mahalla on selvästi joku ongelma, välillä se näyttää jopa oikealta raskausmahalta, mutta välillä se menee takasin piiloon :D

Tänään oli siis se kaaaauan odotettu kontrolliultra, istukka oli siirtynyt pois kohdunsuulta ja pikkujätkä voi hyvin :) Painoahan siis oli kuitenkin 2138g, eli enemmän kun näillä viikoilla pitäis. No, sen kyllä osasinkin jo arvata jo ihan pelkästään siksi, että ite oon ollut yli nelikilonen syntyessäni joten eiköhän oo tämäkin. :) En tiedä sit, vaikuttaako toi raskausdiabetes hommaan millään tavalla. No, 1,5viikon päästä äippäpolilla kontrolli, sit oon taas vähän viisaampi!

Ja tosiaan oon reipastunutkin vähän, sain jopa turvakaukalon haettua tänään ja sainkin yllärinä kassillisen lisää vaatteita tolle pikkujätkälle! Pinnasänky ja hoitopöytä vielä viipottaa maailmalla, mutta nekin pitäis siis ihan saada kun vaan hakee pois, joten yks stressinaihe taas vähemmän!

Täällä ei erityisemmin oo mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ilmaantunut. Supistuksia on hyvin harvoin ja pikkumies on siis edelleen raivotarjonnassa (ollut jo pari viikkoa, kyrvähdän lopullisesti jos se nyt vielä päättää kääntyä!), mutta mitään muuta ei sit ookkaan sen "erikoisempaa". Toivottavasti nyt kumminkin ennen maaliskuuta tulis ukkeli pihalle!

ringaa ja masumies 32+2 (kellopa on taas jo niin paljon että 32+3) :D
 
Vennie: Täällä toinen työnarkomaani. Mulla olis vielä 7 päivää jälellä ja jo kauhistuttaa miten minä selviän ilman töitä. Tai siis mun mielestähän ne muut ei selviä ilman mua.. mutta eiköhän se oo toisin päin :D Onneks oon ehtinyt jo siirtää seuraajalleni hirmuisen kasan asioita ja mä luotan siihen 100% (olin itse vaikuttamassa kuka siihen valittiin) niin ei tartte panikoida sen takia. Mä ajattelin tehdä silleen, että jään kyllä normaalisti äippälomalle kun se alkaa (ohan näitä pieniä kipujakin ja istuminen rasittaa jne.), mutta seuraajalleni sanon, että saa soittaa mulle jos tarttee (kuhan ei soita ihan aamusta) niin mielellään autan kyllä.

Mun työkaverit pelkää eniten, että mä oon tulossa heti nopeesti takaisin töihin enkä malta olla lapsen kanssa kotona, jota kadun sitten jälkeenpäin. Mä olen sanonut tiedusteluihin, että katotaa nyt.. tilanteen mukaan mennään. Mutta enköhän mä nyt ainakin ole normi äippä- ja vanheimpainloman kuitenkin kotona.. sitte hoitovapaasta pitää kattoo, että miten sen kanssa. Kestääkö meidän talous ylipäätänsä ja mieskin ehkä haluaisi jäädä kotiin (vaikka sanoinkin sille, että mulla on etuoikeus jos haluan jäädä :D), joten sitä pitää kattoa sitten myöhemmin. Eikä näin ensimmäisen kanssa voi tietää miten kotonaolo maistuu vai kaipaako sitä sitten töihin kuitenkin.

Line ja Möyry 33+2 :)
 
Hellou!

Tervetuloa uudet möhömahat! :wave:

Ensimmäinen tämän topikin vauva on siis tosiaan jo syntynyt, tiistaina, mutta annetaan tuoreen äidin itse kertoa tarkemmin jahka ehtii ja malttaa. :) Abrakadabralle hirmuisesti onnea vielä tätäkin kautta! :flower:

Kyselinkin tuolla fb:n puolella jo influenssarokotuksista, kovasti näyttää mielipiteet jakautuvan puolesta ja vastaan, mutta itse sen päädyin kuitenkin terkkarin suosituksesta ottamaan.

Kotona alkaa olla kaikki valmista, pinnasänky on hiottu, tänään maalataan se, ja kunhan on kuivunut niin pääsen petaamaan sen pienelle valmiiksi. Muuten on kaikki laitettuna, ainoastaan hygieniajuttuja vauvalle (vaipat, pyllypyyhkeet jne) ja imetysliivit itselleni enää puuttuu.

Eilen oli neuvola, hemppa oli nousuut 100 --> 117, rautakuuri jatkuu edelleen. Sf-mitta oli 29, kasvaa tasaisesti omalla käyrällään, vaikka meneekin alakäyrän tuntumassa. Painoa oli tullut about 600g/vko ja pissa puhdas. Verenpainetta en muista mutta hyvä oli, laskenut vähän viime kerrasta. Sydänäänien kuuntelu aiheutti pienen paniikin kun terkkari oli vahingossa kääntänyt laitteesta äänet niin hiljaiselle, ettei kuulunut mitään vaikka kuinka etsittiin, vauvakin oli sattumalta ollut koko aamun liikkumatta niin paniikkihan siitä seurasi. Onneksi terkkari kuitenkin lopulta tajusi kääntää äänet päälle ja vahva jumputus valtasi huoneen. Pelästyin kuitenkin melkoisesti ja pienet itkutkin pääsi neuvolan pihalla, kun ehti siinä hiljaisuuden vallitessa jo ajatella pahinta mahdollista.

Kaikenmaailman kipuja ja vihlomisia ja supistuksia esiintyy jo ihan kiitettävästi, nyt alkaa olla fyysisesti tähän mennessä vaikeimmat ajat tämän raskauden kanssa. Väsymys on myös ihan totaalista, tuntuu että elän sumun keskellä päivästä toiseen. Ihme ja kumma kyllä pinna ei ole ollut kireänä koko raskauden aikana, vaikka olen lukenut että yksi sun toinen kiukuttelee kotona harva se päivä. Päinvastoin, vaikka kuinka väsyttää ja tekee fyysisesti pahaa, niin henkisesti on kuitenkin hyvä olla kokoajan. On mulla onnekas mies sen suhteen. :LOL:

Kotona on aihetta juhlaan, mies sai uuden työpaikan ja yli 600 euroa parempaa palkkaa kuussa kuin ennen, helpottaa kummasti elämää ja nyt voi jopa HARKITA hoitovapaalle jäämistä äippäloman jälkeen... :)

Täällä tupruttaa taivaan täydeltä lunta, saataisiinkohan jo vihdoin ja viimein oikea talvi. :heart:

Eewokki ja mooses 34+0, POKS!
 
Nyt on joulukoristeita otettu pois, haikeaa.

Samalla tulin järjestäneeksi makuuhuoneen uuteen uskoon- pinnasänky löysi paikkansa, samoin kuopuksen sänky. Tää on varmastikin vielä pesänrakennusvaihetta- järjestelin pienet vaipat, liivinsuojukset jne. kaikki paikoilleen. Synnytyskassi odottaa makuuhuoneen oven pielessä käyttöä. Tarkistin tuttipullot ja muut sälät. Tutit pitäisi vielä steriloida. Vaunun koppa odottaa kaapissa- sitä en vielä kaivanut esille :D
Riippukehtokin tuli tarkastettua ja se odottaa kanssa kaapin uumenissa, että voidaan ripustaa tuvan kattoon. Miksiköhän tämä kaikki iski yks kaks vaan tänä aamuna? :LOL: - mies piti mun aamuriehumista ihan hulluna :D

Kuopuksella on joku ihme-kuumetauti. Epäilen vahvasti vauvarokkoa. Katsotaan, josko tämä päivä näyttäisi, osuiko veikkaus oikeaan?

Ärsyttävää, kun koti on täynnä sotkua- huonetta siivoavat nuoret on vaan riehunu yläkerrassa ja jälki on muuttunut vaan sotkuisemmaksi. Jos mie joudun siivoamaan, niin palkka on 5€/ tunti/nenä- eli eiköhän huone tule pikapikaa siistiksi. Tämä on jonkinlaista taktikointia :LOL:

Taidetaan lähteä myös kuumepotilaan kanssa rantaan katsomaan toisten luistelua kohta- huone taitaakin alkaa olemaan valmis (IHME!!!!!!) :D

Iloista loppiaista kaikille ja mukavan muikeaa viikonloppua!

T: luputupuna & heppuli 36+2 (ultran mukaan 36+5)

Lisätty: Eewokki, hurjan paljon onnea!!!
 
Viimeksi muokattu:
Hurjan paljon onnea siis Abrakadabralle! :flower:

Tulin vain pikaisesti vilkaseen, mutta oli pakko Abrakadabraa onnitella kun se nyt ilmeisesti on varmaa! Ihan huippua, voi kun sais pian itekkin pienen syliin!

ringaa ja masumies 32+3
 

Yhteistyössä