Helmikuun hippuset 2012 **tammikuussa**

Eka helmikuinen on siis syntynyt?? Onnea paljon Abrakadabra!! :flower:

Autolla ajo onnistuu kyllä vielä, mutta alkaa tuntumaan epämielyttävältä, varsinkin kaupunkiajo, jossa täytyy koko ajan painella polkimia...

Pesänrakennusviettiä e suuremmin ole. Jotain pientä on ehkä olllut. Mutta kun on ollu kotona ja niin pitkään, niin on saanut kaikki vaatteet pestyä jne. Ei enää ole vauvaa varten mitään suurta juttua kesken. Pientä järjestelyä vain. Reilun viikon päästä tulee 37 viikkoa täyteen, ni sit vois jo alkaa tekemäänki kotona enempi jotain. Nyt on esim. imuroinnit ollut miehen vastuulla...

Synnytystapa-arvio siirtyi torstailta jo maanantaille! Ihana vähän tietää missä mennään ja minkäs kokoinen poika nyt on. Vaikka tutkimusta en kovasti muuten odota, kun on vissiin hieman kivulias...??

Ketäs mahtaa seuraavan vauvan saada syliinsä?? =)

Undine ja poika 35+5 (nopeesti menee aika, pian on jo poika sylissä... :heart:)

muoks. Piti vielä kysellä, miten monella maha napsuu?? Mun maha napsuu ihan päivittäin! Kuullostaa aina niin hassulta. Sikiökalvoista se ääni visiin tulee?
 
Viimeksi muokattu:
Täällä hillutaan onnen huumassa!
:heart: Rakas ystäväni synnytti viimeyönä pienen tytön tylleröisen :)

Kovasti tunsin myötätuntoa synnyttämään lähtenyttä kohtaan, kun koko yö meni ihan reisille..
valvoimme miehen kanssa vuorotellen, ja mulla oli kumma olo..
Aamuyöstä vessassa ramppaamista, kakkoshädällä, joka tuli löröttämällä : /

Tänään masuasukas on ollut kovasti möyrimis-tuulella, kai tuota ärsyttää nyt mun viimeöinen kuuhkaus.. :p

Undine, mulla napsuu mahassa myös :D

Täällä aika hiljaista nyt, onko kaikilla jonkinmoinen väsymyskausi ennen h-hetkeä? Vai muuta alkuvuoden aktiviteettia niin paljon :D
(Itselläkin vielä paaaaljon vaaville laittamatta..)

Nyt vieraita vastaanottamaan!
Suffeli ja mm 34+5
 
Oiih, se on siis varmaa että eka helmikuisten pinkan pienoinen on syntynyt!? :heart: Onnea vielä Abrakadabralle! :flower: Toivottavasti kuullaan pian tarkempia speksejä miten asiat on menneet!

Eewokin perheelle paljon onnea uudesta ja mainiosta työtilanteesta! :) Työpaikat tuntuu olevan kiven alla vähän joka alalla ja huippu lisä tuo vielä että palkkakin noussut tosi hyvin!

Kieltmättä sellainen joku väsymyskausi on nyt vallannut olotilan totaalisesti... Kun nyt on muutto pois alta, vaavin tavarat suht koht paikoillaan (ens viikolla vielä hoitopöytä, sitteri, "pikkusälät" ja omat imetysliivit ostamaan) ja muutenkin hössöttänyt joka suuntaan niin alkaa olla aika valmis vaan lepäilemään ennen sitä todellista "maratonia" joka alkaa olemaan kyllä jo todella lähellä! IIks! :O :D Epätodellista mihin tämä aika on hävinnyt..justhan sitä viime kesänä kävin kesäkuun viimeisellä viikolla yksityisen puolella ultrassa kattomassa 2,8 MILLIMETRIÄ pitkää masukyytiläistä! :LOL: :heart:

Toisaalta...tuntuu että jotenkin NYT JUST nämä viikot matelee...tuntuu että olen ikuisuuden ollut tällä 34.viikolla... Ja mitä mitä..onko se viimeinen lääkärin "kopelointikerta" kovinkin kivulias?! :O Kieltämättä tuo alapää tuntuu muutenkin olevan melko hellänä että voihan se olla että se kohdunsuun tarkasteleminenkin hieman tuntuu epämiellyttävältä. Plääh. :p

Noh, josko me tuon ukkosen kanssa nyt lähdettäs jonnekin herkuttelemaan! :) Vinkkinä vaan esikoistansa odottaville (kaveri on tätä minulle koko ajan toitottanut ja tottahan se on); nyt käykää syömässä kahdestaan, löhötkää sohvalla, käykää elokuvissa yms. yhteistä tekemistä! :heart: Kohta se on hieman hankalammin järjestettävissä! ;)
 
ONNEA Abrakadabralle ja koko perheelle pienestä vauvasta! Ihanaa tästä se vauvautuminen nyt alkoi pikku hiljaa:) Kuka lie saa seuraavana vauvan maailmaan.

meillä eile käytii ostaa vihdoin ne tuplarattaat z-line merkkiset. Siihen sit emman pehmeä koppa sisään vauvalle. Tuli myös ostettua sitteri ja soiva mobile vauvan sänkyyn, hoitolaukkua jne..

Jaksamista kaikille mammoille odotukseen.
 
Uusi vuosi ja uusi pinkka, kiitokset Evenylle pinkasta =) Uusille tulokkaille lämpimästi tervetuloa =) On tosiaan hurjaa ajatella, että eka helmikuinen on jo syntynyt :heart: ja meidän kuukausi on aivan kohta, joten nyyttejä luvassa :D

Tosiaan tässä näiden pyhien aikana aika mennyt todella nopeasti ja ohjelmaa ollut sen verta paljon (tai epäilenpä että suorituskyky laskenu niin alhaselle tasolle :LOL: ), et ei oo tullu kirjoiteltua vähään aikaan... lukemassa oon kyllä silti käynyt.

Nyt ois vuorossa POKSUTTELUT 35+0 sekä eka virallinen äippälomapäivä :D

Täällä voinnit tosi vaihtelevia, niin kuin täällä huomaa muidenkin juttuja lukiessa olevan... välistä monta päivää putkeen masua kiristää ja ahistaa, väsyttää (mutta uni on huonoa öisin), ruoka ei maistu (mutta kaihea nälkä), supistelua tietty ja lantion että nivusten vihlomisia/kipuja. Mutta onneksi pelastavina hetkinä yllätykseksi paremmin nukuttuja öitä, virkeämpiä oloja ja kait niihin kolotuksiinki vaan tottuu :D Ja viimoinen kuukausikin alkaa olla käsillä :heart: Yleisesti olo on kuitenkin onnellinen ja onneksi ei tarvii enää keskittyä muuhun kuin lepäilyyn ja halutessaan pikku touhuiluun.

Mä kans oon kokenu ne sisätutkimukset nyt viimeisellä kolmanneksella ikävän tuntuisina ja hieman kivuliaina. Ei ne kai sen kummempia mitä aiemmin oikeasti ole, mut paikat vissii tosi herkkänä. Just samanlailla tuntu paikat hellälle ja suppaili tutkimuksen jälkeen mitä riikkunenkin kuvaili. Ens viikolla oiski se neuvolalääkärin synnytystapa-arvio käynti keskiviikkona.

Kerttuli_ ja masu 35+0
 
Heips!

Tänään sain käydä ihan yksin kaupassa :D
(yleensä siis ainakin yksi lapsista mukana...)
Käytin tilanteen hyväkseni, ja kiertelin kaupassa iiiihan rauhassa..
Ostin vaippoja, vanulappuja, tutin, siteitä, ja sen sellaista :)
Enää puuttuu vaipanvaihto-alunen hoitopöytänä toimivalle tasolle, sekä tietty se vaavi :D
Odotteluksi se tämä loppuaika vaan aina menee, vaikka kuin tuntuu että kaikki vielä laittamatta!
Siis odotellaan :popcorn:

Kauppakäynnin jälkeen tuli muutama supistus (taas) ja limaa niin että pökät meni heti vaoihtoon kun kotio pääsin..
Nyt alimpia kylkiluita vihloo, ja tuntuu ettei saa syvään hengitettyä..
Punkisko tuo masulainen ylös jalkoja??

Joku puhu että vauvan hikka tuntuu peräsuolessa päin..
Niin teki täälläkin tänään :LOL: Oli kyllä aika vänkää..
Justiin olin ystävän kanssa puhelimessa, ja saatiin hyvät naurut :)

Josko tänään saunois, katselis vaikka hyvän leffan, ja söis jäätelöä :D

Suffeli ja masumuru 34+6 (huomenna poksuu)
 
Rv 34+0 poks poks:)

Masu on iso ja pinkee, viime yöllä tuli ällö olo ja joutu käymään vessas kovin kiireellä. Ei paljon tarvinu pinnistää... Joten siis ällö oloja myös täällä.
Tänään sain vihdoin ostettua Oivalle niitä 50cm vaatteita varmuuden varalle tarpeeksi.
Mutta reissun toinen tärkein homma omat imetysliivit sai tylyn kohtalon. EI ole tarpeeks isoja kokoja change myymälässä joka on kuitenkin ihan alusvaatekauppa:O Jäi nyt sit mukaan yhdet tällä hetkel sopivat mutta kupeista joustavat liivit ja ne oli kokoa 80K. Näihin ryntäisiin kun viel maidot nostaa ni voin kertoo että ei helppoa tuu olee... Nyt oon sit ihan huuli pyöreenä et mistä helvetistä mä saan itelleni imetysliivit?:O

Millanen ja Oiva 34+0
 
Eikö ookki Suffeli hervoton tunne, ku pepussa hikkaa :LOL: Ekalla kertaa en ite uskonu tunnetta ollenkaan, mutta ku sama toistu pian, niin jo oli pakko ruveta nauramaan ja kyselemään asiasta muiltakin :D Taisin sitä ihmetellä tuolla fb:n puolella, mutta kyselläänpä täälläkin onko täällä muut huomannu vauvan laskeuduttua syvemmälle lantioon, niin tuntuis ku pepussa hikkais? :LOL:

Täällä menee vielä kaksi takkia päälle... toinen on käytettynä hommattu iso normi malliston toppatakki, jolle on ollu nyt vasta muutaman kerran käyttöä, kun kelit olleet niin lämpöiset. Ja toinen on vedenpitävä parkatakki, joka osoittautui loistavaksi investoinniksi, kun nää säät on olleet pääasiassa +10 - -5 välillä syksyn et alkutalven ja vettä vihmonu tulviksi asti. Parkatakissa on onneksi molempiin suuntiin aukeava vetoketju, jota oon nyt parin viikon ajan joutunu avaamaan alhaalta ylös päin, et ois helpompi liikkua. :D Ulkoiluhousuina oon käyttäny tähän asti normaaleja ulkohousujani ja jättäny vaan vetskarin auki, mut nyt ne puristi lantiolta liikaa, joten kaivelin kaappia epätoivoisena, josko jotakin löytyisi ja löysin vanhat hervottoman suuret jostakin saadut ulkoiluhousut, jotka mahtu täydellisesti päälle \o/ hurraa! Nyt, kun toi kelikin näyttäs heittäneen kunnolla pakkaselle (täällä yön aikana tipahtanut -12*) niin ei tarvii kärvistellä kotona =)

Imetysvaatteista ollu puhetta täällä. Ite käväsin viikko sitte Helsingissä just imetysliiveja katsomassa. Yllätyksekseni Beben liikkeessä Kampissa oli alet menossa (tosin ei juurikaan imetysliiveja alessa, mutta monenlaisia paitoja). Ostinkin normihintaiset imetysliivit sekä pari alessa ollutta imetyspaitaa. Kotona tosin seikkailin Boobin omille sivuille ja sielä oli vielä paremmat alet menossa :p Tää oli tosiaan viime viikolla, mut jos kiinnostaa käydä katsomassa, et onko vielä boobilla aleja, niin Clothes for maternity & breastfeeding, nursing & maternity wear Olin ite tosi yllättyny miten hyvälle sellanen luukkumallinen perusimetystrikoopaita tuntu päällä - näytti henkarissa paljon epäkäytännöllisemmälle :O

Kerttuli_ ja masu 35+1
 
Poks poks 34+0 täälläkin! :heart:

Ja kurkkukipua ja räkätautia pukkaa näin viime metreillä... :/ Ihan pyllystä. Huomenna olis neuvola, pitänee ehkä mainita tuosta kohta niin kipeästä iskiaastakin ettei lähestulkoon liikkeelle pääse! :attn: Miksi nämä vaivat minua nyt kiusaa?! Tosin, tiesin että tuo flunssa hyökkää päälle joka tapauksessa kun avokkikin sen sairasti...

Vai että hikkaa pepussa... :LOL: Ei oo vielä täällä tuntunu ja hikat muutenkin on olleet tosi vaimeita, tuskin niitten kuuluu kovasti tuntuakaan...vai?

Voi että minä en jaksais enää odottaa että saan tämän nyytin syliini!!!! :heart: Kaikki alkais olla valmiina...se ihanan tuoksuinen käärö vain puuttuu! :)
 
Heips!

Onko muita marathonille lähtijöitä? Musta tuntuu sille, että ois voimia tehdä vaikka mitä! :) Oon kuurannu juuriharjalla kylppäriä ja menny kotona "pää kolmantena jalkana" hommasta toiseen :D
Ehkä näitä voimavaroja on tarkoitettu vähän muihin hommiin. Oon kyllä istunu laiskasti koneenkin edessä :LOL:

Mulla on kanssa räkätauti, oikeastaan enemmänkin nuhalla, menossa. Tämä kurjake alkoi 11.12 eikä ole vieläkään ottanut loppuakseen. Ehdin syödä jo yhden ant.b. kuurin, mutta ilmeisesti virus on kyseessä- tauti laantui taas iskeäkseen, kun kuuri on loppunut. Nyt miehelläkin on sama tauti. Huomenna se pyytää työterveydestä mykoplasmakokeeseen labra-aikaa. Mä epäilen vahvasti sitä, kun tauti vaan kestää ja kestää :/ Jos onkin sitä, niin tiedänpähän myös varata itselle ajan- kuumetta ei kuitenkaan ole.

Tänään supistukset on tehny comebackin :) Oon niin oottanutkin niitä, jaksaisivat nyt vaan tulla voimakkaammiksi- liikkuminen auttaa asiaan. Siitäpä puheenollen häivyn siivoamaan saunaa.

Mukavaa alkavaa viikkoa!

T: luputupuna & heppuli 36+4 (ultran mukaan 37+0 POKS!)
 
Heip!

Täälläkin joku ihme väsymys iskenyt päälle.. :D Vauvanvaatteet EDELLEEN silittämättä, eihän toi yks korillinen ookkaan tuolla vaatehuoneessa lojunut kun varmaan kuukauden odottamassa silittäjää :) Siivotakkin pitäis, ei jaksa :D No, sain sentään hiottua ja maalattua melkein kokonaan saadun pinnasängyn. Ja siis hoitopöydän ja pinniksen kävin eilen hakemassa kotiin, turvakaukalon jo aiemmin viikolla, joten nyt olis noi isommat hankinnat sit tehty! Jes! Vielä pienempiä pitäis hoidella jossain kohtaa, kun vaan jaksais.. :D

Ja tosiaan, mustakin tuntuu, että aika vaan matelee. Ihan kun olis tätäkin viikkoa eletty jo kolme kuukautta -.- Ja tuntuu niiiiin turhauttavalta tulla täällä perässä viikoilla 32+5 kun te muut pyyhitte jo jossain viikoilla 35+ suurin osa! :D No, ehkä mä tuun täältä perästä sitten :) Ja hyvää kannattaa odottaa! <3

ringaa ja masumies, siis 32+5 :)
 
luputupuna, lähetä mullekin tuota sinun energiaa! :LOL: Ärsyttää kun oon yleensä niin aikaan saava ja toimelias, nyt vaan haahuilen täällä... Olis siivottavaa ja järkkäiltävää, kaupungilla juoksemista ja kaiken lisäks vielä kouluhommiakin...voi jee. :kieh:
TOSIN, täällä on nyt meidän kaveri laittamassa hyllyjä kiinni kaappeihin ja seiniin avokin kanssa joten saan siis ihan hyvällä omalla tunnolla toisaalta haahuillakin! Eihän minun tartte noita hommia sentään tehdä... :D Riittää että sanon että joo, hylly tuohon ja tuohon ja lyllerrän pyyhkimässä ne valmiit viritykset. :D

Minä oon Panadolia vetäny tähän oloon nyt toistaseks ja juonu ihan älyttömästi nestettä. Varmaan juoksen koko ens yön vessassa jos en kuumeessa (ei ainakaan vielä oo noussu) hikoile nesteitä pihalle... :whistle: Enpäs oo tuohon mykoplasmaan perehtyny sen kummemmin, onko se siis flunssa-/räkätauti, sitkeämpi tapaus vaan? Kuullut kyllä olen mutta ollaan niin harvoin kipeänä että ei oo tarvinnu noista lueskella.

Minkälaisia tutteja olette tuleville pirpanoille hankkineet? Entäs tuttipulloja?
Itse sain veljen vaimolta noita kertakäyttöpullokamoja, pitäs niihin vaan niitä pusseja ja tuttiosia ostella. Ajattelin kyllä myös hankkia jonkun sellaisen ihan uuden tuttipullon, kovastihan noissa tuntuu hienoja ominaisuuksia olevan mitä olen lueskellut. :)

Mukavaa uuden viikon alkua kaikki mammat! :flower:
 
moi!
Huhuh, ku alkaa olee tosi tukalata tämä elo.. Hengästyttää jo pelkkä suihkussa käynti ja maha painaa ylhaallä kylkiluihin ja alhaalla taas niin, että kävely on sellasta pingviinikävelyä. Olisin niin valmis jo jakautuun..

Kattelin edellisen raskauden korttia ja näköjäänsä nää mitat on ollu mulla vasta viikolla 38 eli sf 31,5 ja painoo tän verran ku nyt on 71 kg ja jotain. Olis kyllä mukavaa tietää minkä kokoinen jötkäles sieltä tulee..Toisaalta kakkonen oliki vähä pienempi ja kasvua seurattiin, mut oli kuitenki 2750 g ku syntyi.

Abrakadabralle paaaaaljon onnea täältäkin :)) Kyllä olis jo niin kivaa saada nyytti syliin :) Varailin ens viikoksi vielä kampaajaa ja viikolla 37 ja jotai olis labra...Saapa kattoo onko silloin vielä yhes koos. Tai jos on niin ainakin tulee olee vaivalloista hinata ittensä sinne.

Ihanaa ku on tullu kunnon talvi :) Täällä nyt on koko ajan ollu jonku verran lunta, toivottavasti nyt pysyy lopputalven maassa. Lapset on ihan innoissaan ja kolmena päivänä peräkkäin on pitäny päästä luisteleen :) Tuntuu ihan hassulle, että reilun kuukauden kuluttua pystyisi periaattees taas tekeen kaikkee, mitä ei oo pystyny puoleen vuoteen tekeen!

Perjantaina vasta neuvola, meinaan vihjata, josko pääsis vielä kokoarvioon...Terkka sanoi jossai vaiheessa, että pelkän kilpparilääkityksen takia sais kuulemma yhen ylimääräsen ultran. Nyt meni taas istumiskiintö täytee, aijai mun kylkiluut!

sini77 ja vaaveli 34+5
 
Viimeksi muokattu:
Terveisiä neuvolasta! :)
Hyvin tuntuu ukko (ja äiti) kasvavan kun nyt on sitten sitä painoa tullut tasan 10kg lisää lähtötilanteesta! :O :) Ehkä joutuu hieman herkkujen syöntiä rajoittamaan ettei nyt lähde ihan lapasesta tämä homma loppumetreillä... JA: HEMOGLOBIINI OLI VIIMEIN NOUSSUT huimaan 113! :D Huh, ollaan siis suorastaan nousukiidossa, heh. Pissi oli puhas ja verenpaineet oikein hyvät. "J" otti taas itseensä kun neukkutäti tunnusteli ja kuunteli; syke nous ennätyslukemiin ja väisteli sitä dobbleria kun sydänääniä kuuunneltiin! :LOL: Eläväinen pikkuäijä ja hyvä niin. :heart:

Kävin ostamssa sitä pikkuhärpäkettä äsken kotiin..vaipat ja vanna tosin jäi vielä kauppaan mutta eiköhän nuo tällä viikolla "kotiudu" nekin. Vaunut tuodaan tänään kotia, ihanata kun pääsee niitä hiplailemaan ja virittelemään! :)

Abrakadabra, olipa kiva kuulla vihdoin sinusta/teistä! :) Hyvän kokoinen pikkuherrahan sieltä on syntynyt, ihanaa! :hug:

Sini77, pingviininä mennään myös aika pitkälti täällä... Ei pelkästään tuon mahan vaan myös tuo koko ajan kipeämmäksi herkeävän iskiaksen takia. Avokki aina naureskelee kauppareissuilla tms. että koetahan nyt vaappua sieltä ja lisää perään yleensä jonkun todella "imartelevan" päätteen kuten "pikku pulla"! :LOL: Mutta se on sen tapa hellitellä ja naurattaa kyllä itseäkin aina esim. näyteikkunoista heijastuvat näyt; siinähän se pikku pulla vaappuu ja vyöryy! :D

Nyt jauhelihakeiton kimppuun!

JES, nyt se loputon 33+... loppui ja ollaan jo 34+1! :heart:
 
Täällä yksi kivuton odottaja, joka äskenki käveli 2 tunnin lenkin ilman yhtäkään supistusta:) Eli hyvin samalla kaavalla mennää, kun esikoisenki odotus aikaan. Ei oireen oiretta ollu lasketun ajan jälkeenkää, vaikka kuinka käveli ja touhusi. Heti ku ajattelin ettei se vauva synny ollenkaa, nii sit alko selkää välistä vihlasee ja seuraavana yönä meniki lapsi vedet:D Inhottavaa vaa ku huomaa jo nyt odottavasa milloin se vauva syntyy, vaik hyvähä sen ois pitkää viel mahas kasvaakki. Muilla samaa ongelmaa:D?
riikkunen ja mahassa 35+3
 
Onnellinen sinä riikkunen... Minäkin kaipaisen ulkoilemaan ja liikkumaan mutta ei pääse tuon kipeän pakaran takia. TODELLA ärsyttävää. :kieh: Sitten ihmetellään kun paino alkaa nousemaan viimeisten viikkojen aikana..kai se nousee kun ei voi mitään oikein tehdä, murrr!

Miten tämä keskustelupalstan kelloajat muuten menee...Kirjottelin tänään jo aiemmin, nyt tuossa lukee että "Eilen 15:16"... :O Täh..menee yli hilseen nyt.
 
Synnytystapa-arviossa käyty. Olin ihan varma, että sattuu ja tekee kipeetä tutkimus, kun siitä on varoteltu, mutta positiivisesti yllätyin. Olin ehkä varautunut turhan paljon kärsimään... :D Mutta parempi näin päin. Vauvelin koko arvio ultran mukaan on nyt jo 3,2 kg!! Eli laskettuna-aikana ainakin se 4kg!! Huh huh, tuli vähän yllätyksenä, vaikka sf.mitta meneekin yläkäyrällä. Neuvolantäti, kun meinasi, ettei ole iso... Onneksi oli paikat kypsyneet, kohdun suu sormelle auki ja pituutta enää 1,5cm, joten todennäköisesti syntyy ennen LA:ta... Ja poika oli vielä laskeutunutkin ja lähes kokonaan kiinnittynyt myös... Jännää.... :O
Mites teillä joilla on jo lapsia on tuo kohdunsunn/kaulan tilanne vaikuttanut synnytykseen? Miten aikaisin on jo tapahtunut muutosta? Mikä tilanne, kun ootte menny sairaalaan synnyttämään??

Undine ja pikku poika 36+1
 
Heipsistä täältäkin=) tänään sit vatsanahka ei antanut enää periksi ja repesi silleen että ihan verta tihuttaa=/ on niin pinkeä tuo masu että huhhei..odottelen sitä ens viikon ultraa innolla,minkä kokoinen mukula mahtaakaan olla..ainakin toi sf-mitta on pari senttiä suurempi ollut koko ajan jos vertaa kuopuksen mittoihin,joka oli melkei 4kg..nyt 35+2
 
Heissan ja hyvää alkanutta tiistaita ladyt! :)
Ihan liian vähän taas tullut kirjoiteltua tänne puolelle,on taas alkanut olemaan niin veto poissa että lähinnä on jaksanut kirjoitella tuolla facen puolella :/ Väsyttää koko ajan ja päivällä voisi vaan nukkua,yöllä sitten taas ei millään.. Hirmuiset nivuskivut vaivaavaa,tai oikeastaan tuntuu kuin joku olisi murjonut kaikki alapään luut ja levottomat jalatkin pitävät öisin hereillä. Nyt muutaman yön iskiaskipukin on taas ilmoitellut itsestään yöllä vasemmassa kankussa. Ja supistelee..
Täällä taas keskiviikkona uusi kasvukontrolli ultra kun viimeksi 2 viikkoa sitten vauva oli pienen puoleinen (rv 32+2 painoarvio 1811g),niin nyt sitten seurataan.. tämä siis jo kolmas kontrollikäynti.. Ensin huolestuin asiasta,vaikka kaikki rakenteet,virtaukset yms oli kunnossa eli ei siis mitään vikaa löytynyt,mutta juteltuani äitini kanssa niin tulin tulokseen että saattaapi pikkumies vain olla saanut äitinsä geenit. Itse olen ollut syntyessäni ihan täysiaikaisena vain 2600g eli vain 800g enemmän kuin poitsukka tuolloin kaksi viikkoa sitten ja vielähän hänellä on aikaa kasvaakin hyvin :) Mutta siis keskiviikkona näkee miten kasvu edistynyt,yritän olla stressaamatta!
Muuten täällä samaa rataa,hormoonit vie sata nolla ja omaa itseä ja omaa kroppaa kaipailee jo kovasti takaisin... Ihan jo olisin valmis jakautumaan..

MöhköMyy ja PikkuVesseli 34+1
 
Paljon paljon onnea Abrakadabralle pienestä pojasta!! <3 Täällä vielä kärvistellään supistuksen ja selkäkivujen ym. Kanssa!!Soitin eilen neuvolaan kun heräsin aikaisin aamulla jumalattomiin vatsakipuihin,mutta neuvolatäti meinasi vaan että ne on niitä harjoitussupistuksia,kun vatsa ei kuitenkaan kovetu!!Neuvola olisi 12.1 ja TYKSIIN mennään 19.1 tarkastamaan kohdunsuun tilannetta,tsekkaamaan vauvan kokoa ja synnytyksen käynnistämisen suunnittelua!!JÄNNITTÄÄ jo etukäteen!! :D Viimeisiä viikkoja täs jo mennään!!Eilen poksui viikkoja jo 36+0!! :D

miita1969 & Lilliputti 36+1
 
Huomenia!
Ajatella että helmikuisten odottajistakin osa alkaa olla jo "täysillä viikoilla" :D

Eilen piti taas tirauttaa pikku itkut, kun mies epähuomiossa mulle "ärähti"..
Säikähti ukko-kultakin että mitäs aloin vollaamaan..
Ihan kummaa, siis itku vaan tuli ja toisaalta mua sisimmässä nauratti koko tilanne :O

Pelottaa..... Vauvan koko on alkanu nousta möröksi mun uniinkin..
Siksi odotan neuvolaa, josko saisin purettua huolta neuvolan väelle.

Makkari järkättiin eilen illalla vauvaa varten valmiiksi, ja oli omituista ajatella (kun iskän kanssa nallepuh-lakanoin, ja reunasuojin varusteltua pinnistä tuijotettiin), että siinä pian tuhisee pieni vaavi :heart:

Liitoskivut ym, on hellittänyt tosiaan nyt muutaman viikon aikana, ja eilen suunnittelin ensviikon alkuun ostosreissua esikoisen kanssa :)

Maha tyhjenee nyt neljättä päivää.. Ja aamuisin sekä iltaisin kuuluu valtavaa murinaa : /

Vauvan liikkeet tuntuu rauhallisina muljahteluina, ja pukkailuina.
Hikkaa on melkeistä päivittäin, joskus parikin kertaa päivässä.

Minäkin kaipaan jo "omaa itseäni", ja välillä tuntuu että aika ei vaan kulu, että vois kyllä jo synnyttää.. Mutta toisaalta olishan se hyvä päästä ihan täysille viikoille..
Ulkoilua, lenkkeilyä, sitä että pystyy puhisematta imuroimaan ja jaksaa touhuta ja ja ja .. :LOL: Niitä kaipaan..
Ja iskä sano eilen nukkumaan mentäessä, että - tuu syliin.
Noh, minähän yritin, mutta nauruksi meni ku mahapallero oli tiellä vaikka miten yritti pyöriä :D
Iskä sitte tuumas että - ei mee enää kauaa ni pääsee taas äiskän kans kunnolla sylikkäin.. :heart:

Semmosia tunnelmia täältä, ja nyt kakkutarvikeostoksille!

Suffeli ja masumuru 35+2!
 
Kirpakkaa pakkaspäivää jälleen! :)

Vauvan koko mietityttää täälläkin... Nään joka yö (siis niinä pieninä hetkinä kun nukun eli n. 2-3h / yö) kummallisia unia tuosta vauvasta; välillä se on vielä mahassa ja minä oon ihan hervottoman kokoinen ja välillä taas se vauva on syntyessään jo sellainen 2-vuotiaan kokoinen! :O :) Ihan ihme juttuja...

Liikkeet tuntuu täälläkin sellaisina kunnon muljahteluina..tulee mieleen ihan kun joku iso kala muljahtelis ja niin minä sitä yritin avokillekin kuvailla(kalamies kun on)! :LOL: Välillä taas koko maha muksahtaa ja heilahtaa...Jospa se tuo pikkuäijäkin olis valmis tulemaan meidän luo ennen 19.2. :heart:

Mistähän johtuu nyt sitten tämä että meinasin äsken oksentaa syömisen jälkeen..? :O Ihan törkeen paha olo tuli ja hampaan pesu meinas olla melkoinen haaste oksentamatta. Muutama viikko sitten lens aamupalat pönttöön kun ilmeisesti syömisen ajoittaminen meni liian myöhäseks ja nälkä oli jo kova..mutta nyt ei kyllä sitä "ongelmaa" mielestäni ollu. Kummaa...

Ensi viikolla viimeinen lääkärikäynti ja syynätään nyt sitten vihdoin ja viimein tuota vauvankin kokoa! :) On sitä odotettukin!! Itsehän painoin grammalleen 4000g kun synnyin (päivää ennen laskettuaikaa) joten...noh, ei tarviis ihan niin isoks tämän pikkumiehen kasvaa. ;)

Nyt ulos lyllertämään kun monta päivää juilinut iskias on hieman asettunut aloilleen, jesjesjes!

- Lilu & "J" 34+2 - :heart:
 
e käytiin eilen esikoisen ja lasten isän kanssa uimassa ja oli aikamoinen homma saada itseni ahdettua uimapukuun.............:stick::LOL: Sai oikeesti senttikerrallaan hivuttaa mahan yli sitä pukua ja tissien sisään sullominen ilman suurellista väkivaltaa oli lähesmahdotonta.... No esikoinen on nyt sit tän päivää kulkenu ympäri kämppää uikkari kädessä ja huutanu MENNÄÄ MENNÄÄ MENNÄÄ. Ihana lapsi :heart: Vaikka eilen sanoin etten enää siihen uikkariin mene ennen ku oon synnyttäny ni pitää nyt sit kuitenki täl viikol viel mennä toisen kerran ku kerran tyttö niin haluaa..:)

Kohdunkaulan tilanne joku kyseli ja omat epäilykseni on ett' pehmennyt ainakin jos ei auennut yhtään tai lyhentynyt,ens tiistainahan sekin selviää ku o nla lkr aika. Ihan se synnytystapa arviointi kerta ei mikään ylimääräinen käynti.

Mahan kanssa istuminen.... kuten jo aiemmin todettu hyvin hankalaa,painaa joka paikkaan vaikka lapsi on jo kiinnittynyt eli siis laskeutunutkin, ei paljon tilaa tunnu tulleen. Hetkittäin menee vähän pidempiä aikoja istuen jos saa oltua taakse päin kenossa,mutta ei toivoakan ettäkö kirkon penkille istuis..:D

Pyykkikone on jurnuttanu jo toista päivää että sais lakanatkin kuivana kaappiin, kun on vaan pieni kuivausteline ni ei sinne kovin paljoa mahdu kerralla. tai no siis tavallisen kokonen toi on mut siit uupuu yks naru, se tuntuu olevan iso asia:D
Ja tänään imuroitiin tytön kanssa ja sain jopa tiskattuakin, seiso jo 2päivää astiat mut eilisen ruuan teon jälken ei sit paljon muuta tiskipöydälle mahtunutkaa.

Millanen ja Oiva 34+3
 

Yhteistyössä