Helmikuun hippuset 2012 **tammikuussa**

Täälläkin vielä yhtenä kappaleena, vaikka jo niin luulin, etten näille viikoille enää pääsis... :kieh:
Torstaisen neuvolan jälkeen läti siis lähete äippäpolille ja siellä kävinkin heti perjantai aamupäivällä. Ultrattiin jne. Paino arvio oli nyt n.3,7kg ja lääkärin mukaan mahtuu hyvin tulemaan ei ole liian suuri, joten odotellaan luonnollista käynnistymistä. Kohdun suu sormelle auki ja jotain 2cm pitkä... Kuulemma ensisynnyttäjälle hyvä tilanne.
Mä en vaan jaksais enää...!! :stick: Kolme viikkoa sitten lääkäri kuitenkin ennusti, että tulee ennen laskettua-aikaa ja siihen enää viikko... höh!

Perjantai äippäpolikäynnin jälkeen tuli vähän rusehtavaa vuotoa, muttei muuta, ei ees normaalia tujumpia supistuksia, niitä samoja vaan...

Eipä tää ollut kuin valitusta taas tälläkin kertaa. :D

Undine ja pikku poika 39+0 POKS!! :heart:
 
Heippa!
Oon lueskellu tätä foorumia, mut en oo kehannu kirjotella kun vasta nyt. :) Pääsisinkö kanssa tohon listaan? :)
Elikkä tiedot: Laskettu aika 23.2. nippulanappula - 20v. - esimmäinen - NKL - Tyttölupaus.
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa sunnuntaita tännekkin puolelle!

Viimeyönä nukuttiin taas kohtalaisen hyvin, näin kovasti synnytys/vauvanhoito-unia, ja luulen että masuasukas meuhkasi aiheuttaen nuo unet :D
Närästystä oli aamuyöstä :| yöks.

Niin sitä vaan porskutetaan päivä kerrallaan eteenpäin tätä odotusta, ja tosiaan alkaa näyttää merkeistä huolimatta siltä, että laskettuun aikaan mennään, ainakin hyvin lähelle..
Noh, jokatapauksessa vaavi on ihan pian syntynyt :heart:

Tervetuloa uudet!

Jaksamisia kaikille viimeisiin viikkoihin!

Suffeli ja masumuru POKS 38+0!! :)
 
Paljon onnea Miitta1969:)

Pitää olla sormet ristissä ettei käy samoin kun oon ostellut ihan huoletta hölmönä poikien vaatteita ja lainaillut kaapit puolilleen kun kerran ultrassa niin oli ja nla lkr sanoi ettei pojat "enää" muutu tytöiksi vaan tytöt "pojiksi"...:D

Millanen ja Oiva 37+1
 
Joo ihan sama millanen,kaapit on täynnä poikien vaatteita kun poikalupaus on kerta kahteen kertaan kanssa saatu :D Mulla sentään on käyny itelle toisinpäin eli keskimmäisestä sanottiin kolmesti että on tyttö mutta eipäs aan ollukaan :D Mutta näin päi nyt luotan ihan sokeena,hahah..ehkä ei olis pitäny näköjään! :vampire:

MöhköMyy 36+6
 
Lämpöiset onnittelut miita1696 pienestä tytöntylleröstä!!! :heart: :flower: Laitahan tosissaan kertomusta synnytyksestä jos ja kun jaksat, täällä olisi myös innokas lueskelija!

Ja sama juttu täällä MöhköMyy ja millanen; yksi kaappi ja pari lipaston laatikollista täynnä pojan vaatteita joita oon myös hamstrannu ihan huolella siis! :D Meille annettu rakenneultrassa poikalupaus joten sen mukaan on menty ja (teko)nimikin on ihan pojan nimi ollut koko ajan...! :LOL: Minullahan oli alkuraskaudesta etiäinen että tämä on tyttö tämä asukki... ;) Ei se mitään haittaa jos tyttö tulla tupsahtaa, eiköhän nuo vaatteet "taivu" tytönkii päälle noin niinku ensi kuukausina, heh. :)

Nyt saunaan ja lettuja paistelemaan ja POKS POKS 37+0! :heart:
 
Onnea yllätystytöstä Miitta1969 :flower:

Tässä olikin taas mulle hyvää todistusaineistoa siitä, ettei noihin lupauksiin voi 100 %:sesti luottaa. :LOL: Siksi en ole ostanut tytön enkä pojan vaatteita vielä vaan ajattelin odotella siihen, kun vauva on maailmassa, vaikka mekin ollaan kaksi kertaa saatu sama sukupuolilupaus ultrassa. Pikku E:llä on siis todella vähän vaatteita vielä :p Tosin seurailin tuossa tammikuisten listaa ja siellä on pitänyt kyllä lupaukset hyvin paikkansa.

Vennie ja Pikku E :heart: rv 38 + 0 POKS
 
Juu siis me ei kysytty esikoisesta sukupuolta lainkaan joten perjaattees melko sukupuoli neutraaleja värejä ja aika paljon vihreää ja sinistä on vaatteeissa 50cm-62cm koska nuo värit mielyttää itteä enemmi ku hempeät punaisen sävyt joita löytyy nykyisin työn vaatteista koska suuri osa saatuja tai kirpparilta ostettuja halpoja ja ehjiä.:D
Nyt kun on ostanu Oivalle vaatteita niin ne on melko sinertäviä, muutama on ihan sellanen missäon vaan kirkkaat värit ja menee perjaattees kummalle hyvänsä..:) Ja jokunen on sit esim. muumipeikko aiheisia kun muumit iskee kovin niin minuun kun tuohon esikois tyttöönkin..:) Joten pitää ottaa heti Oiva mukaan muumeilemaan...:D

Mulla on ihan girligirl olo kun ostin tänään kaupasta 2 kynsilakkaa ja nyt lakkasin kynnet...... :saint::cool: Värikin on naisellisen sininen...:LOL:
ps. onks jollekkin jääny epäselväks että mä tykkään sinisestä?:D:D:D:D

Ex:ä soitti tänään just illalla ja kyseli kovasti että joko meinaa vauva haluta pihalle, ja lupasi ens viikolla tiistaina tulla hakemaan meitä uimaan, saa nähdä jaksaako ite lähteä ollu jotenki tosi tukala olo tässä viimeset pari päivää tän mahan kanssa..:(
Keskiviikkona se sitten tuo vihdoin sen pinnasängyn mun kotiin ja hakee samana päivänä sen lipaston josta oon haaveillu jo pitkään ni saa laitettua Oivalle vaatteet ja harsot omaan lipastoon..:) Pitäis viel hommaa siihe päälle sellanen ns irtohoitotaso jossa voi sitte kätevästi vaihtaa vaipat:) Erillistä hoitopöytää kun en aio mennä ostamaan tai lainaamaan kun ei tuonne oikeen meinaa mahtua ja luultavasti tuo tyttö pitäis sitä vaan kiipeily telineenä ja en tosiaan kaipaa mitään extremelajia tytölle siinä vaiheessa kun Oiva syntyy...:D
 
Hui taas tullut lisää vauvoja! Paljon onnea kaikille vauvautuneille! :) :flower:

Täällä edelleen vaan kärvistellään ja tullaan perässä, torstaina olis sit vika neuvolalääkäri jossa toivottavasti saa vähän tietää onko tuolla alakerrassa tapahtunut muutosta. Supistuksia alkanut oleen jo vähän enemmän, tosin ei vielä mitään tappavankipeitä, mutta jotain pientä sentään. Ukkeli ei vissiin enää kovin mahdu liikkuun kun tuntuu enää pientä tökkimistä ja möyrimistä kun herra ilmeisesti koittaa aika ystävällisesti koetella kepillä jäätä :D

Nyt viikon on vaivannu aikamoinen huono olo, mutta monesta paikkaa oon lukenut, et monilla tulee tässä ihan loppuvaiheessa sitä alkuraskauden pahoinvointia takas. Tosin mulle kyllä maistuis taas ruokakin ihan kokoajan.. Jännittää taasen paljonko se paino onkaan taas noussut kun neuvolaan pääsee...

Täälläkin päässä alkaa oleen nyt pikkuhiljaa kaikki valmista pikku-ukkoa varten, sain jopa silitettyä kaikki vauvanvaatteet kaappiin ja suursiivous pitäis vielä tehdä ja vähän reilun viikon päästä ajattelin ottaa urakaks vielä lattioiden vahauksen kun on noi lattiat niin kuluneet. :D Mutta sitä tosiaan vasta sit, kun on noi "maagiset 37 viikkoa" täynnä :)

Pitäis vissiin saada ittensä tästä sohvalta sänkyyn, mutta vihloo niin vietävästi alaselkää kun vähänkin liikauttaa koipeensa johonkin suuntaan :/ Muutenkin jalat ihan muusina, reisiä särkee ihan kun oisin koko päivän jossain juossut vaikka koko päivän oon köllötellyt sohvalla :D

ringaa ja masumies 35+5 (jälleen, kello on taas jo sen verran että virallisesti siis 35+6!)
 
Huomenta mammat! :)
Huuuh, kyllä pakkanen paukkuu ainakin täällä Savossa, n. -28 astetta mutta täytyy kyllä samaan hengenvetoon todeta että on ihan älyttömän kaunista pihalla kun tästä ylimmän kerroksen ikkunasta tuonne kaupungin yli katselee; aurinko paistaa ja puut on kuorrutettu pakkasukon huurulla! :eek:)

ringaa Huono olo ja järkyttävä närästys vaivaa täälläkin, tällä kertaa HETI aamusta kun silmäni aukaisin. Heti tietysti ajattelin että joko tämä synnytystä enteilee mutta seuraillaan, seuraillaan... Pisteeksi i:n päälle nekku on niin tukossa ettei henki kulje oikein mihinkään suuntaan joten kylläpä on hehkeää näin maanantain kunniaksi! :D Ei minulla ole mitään supistuksia tullut, hieman niitä jo odottelen... edes jonkinlaisia. :p
Mutta, toivon todella että tämä huono olo helpottaa jossain vaiheessa..kai se viimeistään sitten kun nyytti on käsivarsilla?! Heh. :)

Ahdasta tuntuu jo masuyksiössä olevan kun tuntuu juuri noita tökkäisyjä ja puukkimisia lähinnä... :) Olenkin huudellut tuonne että jos siellä on ahdasta ja ei hotsita enää siellä mönkiä niin teretulemast vaan tälle puolelle, täällä jo vähän odotellaan! :LOL: :heart:

Taidan lähtee takaisin sängyn pohjalle tätä oloa korjailemaan...plääh.

-Lilu&"J" 37+1- :heart:
 
Huomenta päivää!

Täälläkin vaikee olo jatkuu, en oikeen saanu kunnolla nukuttua, vaikka oli unilääke tai siis nukahtamislääkekin mukana. Sai oikeen keskittyä siihe hommaan ja rauhoittaa ittensä nukahtaan. Sit vielä 3 v tuli möyrästään viereen niin joo..
Eilen pelästyin,että joutuuko taas selkäpiikille, ku autosta onnistuin itteni jotenkin huonos asennos vääntään ylös niin tuntui, että selkä alkaa taas kramppaan.. Onneksi sit panadolit ja kuuma kaurapussi auttoi, huh!
Ei oo kyllä kiva, jos saa nyt olla joka toinen päivä ottamas ensiavus piikkiä :(

Loppuillan vauva sitte möyräs niin tuolla alakerras, että saiki istua kuumakaurapussi haaruksissa, kun niin tuntui inhottavalle. Sai kyllä virtsarakko kyytiä. Mä niiiiiii toivon, että tää päättäis syntyä jo pian, oon niin kypsä tätä kaiken hankaluutta. Kaiken lisäksi vielä melkee -30 astetta pakkasta ja takki ei mee kiinni niin tosi nice, saa kyllä olla mies kuskina neuvolaan yms..

ja hei, Onnea miitta1969!!!oon ihan kade :)

t.sini77 ja rytyyttäjä 37+5
 
Onnea miitta1969!! :)

Kamalan kylmä ilma täälläkin, -28 oli vielä pari tuntia sitten, nyt aurinko lämmittänyt jo vähän niin enää -23 näyttää mittari..

Aamulla olisi saanut nukkua pitkään kun miehellä iltavuoroon meno, mutta ehei, anoppi hälyytti kun sillä oli auto sanonut sopimuksen irti työmatkalla.. Sitä sitten mies hinaamaan, ja autoa romplaamaan heti aamulla puol seittemän..

Tänne on rantautunut semmoinen seesteinen, rauhallisen odottava olo.Alkaa masussa oleen ahdasta, huomaa kuinka vauvan liikkeet on enempi sellaisia puskuja.
ihanaa ajatella että ihan milloin vaan vauva voi syntyä!
Tälläviikolla mulla onkin kivasti ohjelmaa isompien lasten menojen ja käyntien kanssa taas,se on ihan hyvä juttu siinä mielessä että päivät kuluu nopeempaa.

Mukavaa viikonalkua kaikille!
Suffeli ja masumuru 38+1
 
Onnea Miitta1969 pienestä nyytistä:)

Täällä tänään tullu käytyä neuvolas katsastaa kohdunsuun tilanne. Tänään ku tuli aamulla luultua, että nytkö sitä jo synnytetään:D Mut laantuivat sit supistukset. Kohdunsuun tilanne oli hieman edennyt, mut ei niin paljo ku oisin halunnut..(suluissa kuukauden takaiset mitat) kohdunsuu tänään 0,5cm auki (ei iha auki sormelle mut pehmeä) ja kohdunkaula 0,5cm ja ihan pehmeä (3,5cm). Tiedä sit voiko tällänen tilanne auttaa, et syntyä saattaa äkkiäki?
 
täällä ollaan nyt kahtena peräkkäisenä yönä herätty kipeeseen suppariin,mutta tosiaan niitä tullut vain pari ja sit loppunut..rv 38+2 nyt eli muksu saa syntyä sit kun on valmis ..ens viikolla on se käynnistys minulla anyway...
 
Neuvolasta tänään..

rv. 37+2 (36+3)
paino 92,4 +1,8kg/vko (90,8 -300g/vko )
turvotus + ( - )
RR 113/70 p.87 ( 119/77 p.75 )
pissa puhdas ( puhdas )
sf 33 ( 33 )
tarjonta rt ( rt )
syke 137 ( 127 )
liikkeet ++ ( ++ )


Hyvin alhaalla hengailee ja olo on super väsynyt. Tuntuu että vaikka miten nukkuis mukamas hyvät yöunet niin olo on ihan yhtä väsyny aamusta kun mihin edellis iltana jäi..:( Tultiin tänään kotiin ja saan harmaita hiuksia kun mietin miten jaksan tuon ipanan kanssa perjantaihin asti. Tytöllä isävkoloppu niin toivottavasti sais ite levättyä kunnolla. Jos sillon oon viel yhtenä kappaleena. Huomenna onneks saa sen pinniksen ja tyttö menee uimaan isänsä kanssa ni saa vähän vetää henkee illalla. Tunnen oloni jättiläiseksi ja mikään ei tunnu luonnistuvan ilman törkeitä ponnisteluja. Voisin juoda 100 litraa ja on kamala jano kokoajan mut maha ei vedä minkä mieli tekis..:S En ymmärrä miten tuo paino on noussu viikossa melkein 2kg vaikka on edelleen ollut vaan se 1 karkki päivä/vko!?:O Onneks oli pissa puhdas ja RR ihan hyvä ettei tarvi alkaa pelkää raskausmyrkytystä...

Nyt takkia niskaan ja koira pihalle että pääsis ajoissa sänkyyn ja tulis ehkä nukuttua levollisemmin...

Ryhävalas ja Oiva
 
Iltaa!

Pakko oli tulla vielä kirjoittelemaan kun luin tuota millasen tekstiä...
Mullakin tullut painoa taas ihan kammottavasti, ainakin tuntuu siltä ja viime neuvolakäynnillähän sitä oli tullut sitä edelliseen kertaan 1,4 kg (viikko siis väliä)... :O Nyt ihan hirvittää mitä se neuvolan vaaka näyttää ylihuomenna kun on käynti. Mullakin ollut pissi aina puhdas ja paineet enemmän kun kohdallaan....voevoevoeee.

Tänään oli oikein nukkumispäivä; aamulla menin takasin sänkyyn täällä kirjottelun jälkeen ja nukuin 2-3h ihan autuaan tietämättömänä kaikesta. Ja nyt väsyttää taas ihan hirrrveästi... Voisko tämä syöminen, nukkuminen yms. olla sitä semmoista kropan viime hetken valmisteluja ennen kovaa ponnistusta? :) :heart:
Onko muilla tällaista samaa "ideologiaa"...?? :D

Pinnasänky saatiin tänään kasaan tuohon nurkkaan kyyhöttämään ja virittelin siihen jo jotain pehmusteitakin... :) Laitoin kyllä myös tuon äitiyspakkauslaatikon siihen nyt alustavasti sisään, sivurimpsuineen, lakanoineen päivineen..mutta tuskin minä raskin sitä nöttöstä tuohon jättää, kainaloon se on saatava! :heart:

Nyt nukkumaan ja äkäseen! :)

-Lilu (myös kuin valas) & "J" - :heart:
 
Mistähä voisi johtua lievä lämmönnousu? Ei ole nuhaa eikä muutakaa, mut oireena eilisestä lähtie kauhea kylmäminen ja kuumemittauksella saanu 37 asteen kieppeillä lämpö lukemia. Normi lämpö mulla 36,6. Alkaaa vaa hirvittää mistä tää kylmäminen johtuu, välillä kylmää peiton allaki. Onko kellää vastaavaa?
Eiliset tuntemukset supistukset ja jomotukset katos yön aikana.. Eli maha alhaalla jatketaa:D
riikkunen 38+4
 
Eilen illalla ja viime yönä on supistellut paljon ja vatsa on arka, mutta NE kipeät supistukset ei vaan ole alkaakseen...!! :headwall: Sais jo alkaa tapahtua jotain, oo on jo aikas epämieyttävä, vaikkei ole huonoa oloa tms. Ruokahalut on alkaneet mennä kyllä jo samaan suuntaan ku alku raskaudessa, mikään "kunnollinen" ei maistu ja närästys vaivaa taas...

Tänään taas neuvolassa:

rv 39+2 (38+4)
paino 74,9 (74,5)
Turvotus + (+)
RR 133/38 (136/79)
Pissa prot + glug - (+/-)
Sf-mitta 39 (37)

Perjantaina taas nopeesti käymään, mitataan verenpaine ja katotaan pissa, koska tota turvotusta on aikas paljon, vaikka merkkas vaan yhen plussan. Ja verenpaino on lähtötasoon nähden noussut (100/60).
Mut siis toi sf-mitta!!!! Mitä ihmettä, mennään niin yli käyrien että!!!! :O
Oli pakko ottaa itekin kotona mitta käteen ja koittaa mittailla ja ihan samoissa kyllä oli! Hui! Vatsan ympärys on nyt huimat 113cm, ja oon kuitenki tosi pieni ihminen, 161cm ja normisti joku 53kg... Onneksi perjantaina tuli käytyä sielä äippäppolilla ultrassa tarkistuttamassa vauvan kokoa, muuten tässä ois ihan paniikissa... |O

Undine ja masun venytelijä poika 39+2
 
Sellanenki päivä takana et voisin luovuttaa täysin.

Ensin piti neuvolaan 10:ltä. No auto ei lähtenyt käyntiin. Soitto neuvolaan ja esikon hoitajalle et suunnitelmat muuttui. No sit kun sain pojan päikyille ja taiteilin auton kanssa puhelimitse tulleilla ohjeilla sain sen toimintaan. Sit piti luovuttaa vuokra kämpän avaimet mutta mies oli unohtanut sinne yhden lampun kattoon ja miehen koulutus venyi ja ja ja.. No onneks sain sovittua vuokra firman kanssa et vien vasta huomenna ne avaimet eikä tarvi maksaa extraa. Sit kun oli sovittu uus neukku aika 3:lta kun mies pääsee töistä niin mies ei vastaa puhelimeen. No sit poika mukaan neuvolaan ja se huusi nälissään siellä naama punasena. Huoh.. Enkä ees tiedä mitä kaikkea muuta. Supistellu on ja sokeritki kävi taas vaihteeksi hieman liian alhaalla ja ja ja..

Väsyttää ja selkää särkee. Huoh.

Eveny ja Tyyne 37+2
 

Yhteistyössä