** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

Develly , no voi paska :headwall:
Henkinen latautuminen meni sit hukkaan... Ja tuo turha isyysloma mahtaa tosiaan ottaa pattiin. Positiivista vois nyt olla se että vauva saa tulla sit kun itsensä valmiiksi kokee. Ei liene huono asia se!
:hug:

Dolly04 olen 104% varma että noita negatiivisia ajatuksia tulee, saa tulla ja kuuluu asiaan!

Tehilla ja E 37+3 ja neuvolaan lähdössä
 
Dolly mä joskus aiemmin kirjoittelinkin, että mulla on esim. Helsingin keskustaan tästä 30min. junamatka, jonka kyllä helposti ja mielelläni taitan tavatakseni muita samassa elämäntilanteessa olevia. :) Mulle neuvolantäti on myös painottanut paljon sosiaalisten suhteiden merkitystä, ettei elämä ole vain sitä, että odottaa miestä kotiin ja nyhjöttää vauvan kanssa sisällä. Eli mä olen ainakin ihan mukana pk-seudun tapaamisessa teidän kanssa! Kunhan tää vauva täältä ensin tajuaisi syntyä, että voisi jostain mammatapaamisesta puhua. :D
 
Hei taas!

Olen asunut täällä Lahden seudulla jo 11 vuotta ja ilmeisesti on paikallinen murre sitten tarttunut. Alunperin olen sitten tuolta Kotkan suunnalta.

Aamulla oltava sitten 7.30 osastolla ja toivottavasti leikkaus on ohi vuorokauden päästä. Kirjoittelen sitten taas, kun pystyn olemaan koneella.
 
Heipat kaikille!

Devellylle voimia :heart: Kyllä se pikkanen sieltä kuitenkin kohtapuoliin tulee, joten siinä vaiheessa tänhetkinen v***tus varmasti katoaa taivaan tuulin! Nyt vain otatte miehen kanssa kaiken hyödyn näistä viimeisistä yhteisistä hetkistä, eikös?

Omaa napaa: Eilen käyty neuvolassa. Kaikki hyvin, tosin sf-mitta noussut yhtäkkiä hurjasti (viime kerralla oli jo laskeutunut), mutta kätilö sanoi, että vauva vaan oli niin pylly pystyssä :D Vauvan pää käytännössä kiinnittynyt, mutta kyllä se kätilö mut toivotteli vielä ensi viikolla tervetulleeksi :LOL:

Oma olo on kyllä hyvä, iltaisin supistelee ja viime yönä heräsin pariin otteeseen menkkasärkyihin, mutta hyvin pientä on vielä tuo toiminta tuolla alakerrassa. Tai sitten mä vaan kuvittelen, että niiden supistusten tulee olla ihan jumalattoman kipeitä... Illalla ajattelin mennä kokeilemaan vielä hiihtämistä, kun sitten synnytyksen jälkeen pitää kuitenkin ottaa muutama viikko ihan iisisti. Katsotaan, meinaan nimittäin tässä ensin siivoilla, joten voi olla, että paikat on ihan jumissa illalla...

Kuinka montaa "harmittaa" miehen suhtautuminen supistuksiin / kipuihin? En voi itselleni mitään, mutta huomaan hakevani ihan kauhean paljon miehen huomiota silloin kun supistelee. Ja kieltämättä ärsyttää, kun mies ei tunnu reagoivan juuri millään lailla. En mä kyllä pahemmin valittele, lähinnä ilmoitan kun supistus tulee. Kai sitä jotenkin kaipaisi, että toinen tulisi ja vaikka silittäisi tai muuten yrittäisi saada olon hyväksi. Sen sijaan taitaa mennä toisesta korvasta ulos... :kieh: Ehkä sitten kun päästään tositoimiin.

Nimbe ja poika 38+4
 
Paljon onnea kaikille vauvansa jo saaneille!

Devellylle tsemppiä odotukseen...

Olo on ollut tänään ihan kohtuullinen, vaikka öisin joutuukin vessassa ravata 2-5 krt. Täytyy varmaan tänään mennä ostamaan vielä viimeisiä tarvikkeita vauvaa varten. Vaipat, tutit yms.

Olisin myös kiinnostunut pk-seudun tapaamisiin. Asun Espoossa, joten esim. Helsinkiin olisi helppo tulla. Sanomatalon kahvila on kuulemma hyvä paikka vaunullisille. :)

pojat3äiti33 vauveli 36+6
 
Anniinalle ja Samariinille Paljon onnea!!! :heart: :flower:

Ja Devellylle kovasti voimia!! :hug: Voin vain kuvitella sitä vitutuksen määrää..

Täällä pakerretaan opinnäytetyön kimpussa, huoh.

leeloo & nyytti 37+6
 
paljon onnea uusille jo vauvan saaneille

Neuvolasta juuri kotiuduttu
kilo tullu taas lisää viikossa,turvotusta paljon
128/95
hb 117
sf34
syke 140
Oma olo ihan perseestä suoraan sanottuna,kyllästyttää jo tää etten ole saanut nukuttua monee kuukautee kunnolla,kauheen lihava olo ja painoakin tullu ihan liikaa,vaikea liikkua ja moneen paikkaan sattuu.Hermot tosi tiukalla ja ärsyttää lähes kokoaika jokin,huono omatunto kun tiuskin lapsille ja mieskään ei tunnu ymmärtävän yhtään tätä väsymystä ja olotilaa muutenkaan.Sitten tänne haluisi tulla sen sukulaispoika vk:nlopuks ja mua ei kiinnostais yhtään,myöskin sen sisko (aikuinen) haluisi tulla pariksi viikoksi meille.Kukaan ei vaan ymmärrä että omassa porukassakin on jo jaksamista ja en yhtää lisää passautettavaa tänne kaipaa,tiedän että mä joudun kaikki täällä taas tekee,ihan kuin ei olisi muutenkaan täällä passautettavia kun kukaan ei korjaa jälkiään ja meiän makuuhuone on vielä ihan kesken vauvaa varten.kovasti koitan joka pv tehdä,mutta tuntuu ettei valmista tule koskaan.onneksi sentään kaikki tavarat on jo hankittu.

Vielä sen verran valitusta että mua ärsyttää suunnattomasti ton miehen polttaminen,sillä on ollu heinäkuusta asti aikaa lopettaa,eikä siinä mitään,mutta aina tyhjiä lupauksia.esim kesällä,lopetan kun lähetää mökiltä kotiin,lopetan viikon päästä oon kuullu varmaan 15kertaa,sit oli uutenavuotena lupaus ja sit oli ettei enää helmikuussa,nyt on ettei enää kun isyysloma alkaa (alottaa vissii huomenna palkattomana) on ollu kyllä monesti päiviä polttamatta ja pari kertaa vissii viikonkin,mutta monesti on valehdellu ettei polta vaikka on polttanu töissä,nyt oon sitten turhaa kuunnellu niitä kiukutteluja kun on hermo niin kireellä kun ei polta ja nyt se alkanu vetää taas tupakkaa kun korsteeni,saas nähä pitääkö taas paikkansa huomisen jälkeen vihdoin tämä tyhjä lupaus ja kyse ei ole siitä että painostaisin,olen hiljaa usein enkä mainitse asiastaja myöskin mies itse sanoo että haluaa lopettaa

Ohhoh,piti vaan lyhyesti sanoa että ärsyttää miehen tupakoiminen ja nyt sit tuli hirveen pitkä valitus aiheesta,anteeksi siitä :$

Nyt jatkaa hommia josko vaikka kiukkua vähän purkaantuisi sinne
Jontsulii ja poitsu 38+0
 
Neuvolakuulumisia täältäkin eli ei mitään uutta ja kun se laskettu aika oli eilen niin kattovat ton alakerran tilanteen eikä sielläkään mitään merkkejä et olis vielä tulossa :headwall: rupee jo kyllä olee täälläkin hermot aikas tiukalla kun poitsu ei halua tulla ulos kun vasta sitten kun käynnistetään tai niin mä ainakin tällä hetkellä luulen :) onnittelut kaikille vauvan saaneille ja täällä vaan odotus jatkuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu :LOL:
 
Onnea Samariini! :heart:

Täältäkin pesee neuvolakuulumisia, eikä niin hyviä sellaisia.

Mulla oli alapaine kahdesti mitattuna 95! Siis ihan järkyttävä lukema. Tähän asti kontrollitulos ollut enimmillään jotain vähän päälle 80, ja lähtötaso on 60. Mulla on yleensä yläpainekin alle 100, että aika hurjia lukemia. Ja terveysasemalla ei ollut antaa mulle verenpainemittaria lainaan, mutta onneksi saan anopilta mittarin, ettei tarvitse käydä joka päivä neuvolassa mittauttamassa. Yhdessä näiden turvotusten kanssa neuvolatäti tietysti sanoi, että tässä on se raskausmyrkytyksen mahdollisuus. Toi koko sana on jo ihan kamala. Onko jollain kokemusta raskausmyrkytyksestä? Miten sen kanssa on toimittu ja pitäisikö tässä nyt ihan todella huolestua? Neuvolatäti sanoi, että täytyy päivittäin mitata paineet ja olla yhteydessä neuvolaan, jos kotimittauksessakin arvot on korkeita. Ja seurata mahdollisia näköhäiriöitä ym.

Muuten kaikki oli ihan ok, sf-mitta 31,5cm (alkaa lähennellä alakäyrää ), pissa onneksi puhdas ja sykkeet hyvät. Vauvan pää kuulemma kiinnittynyt tiukasti lähtöasemiinsa. Painoa oli tullut vain 100g/vko, mikä on ihan positiivista, kun tässä on monena viikkona tullut liki kilo viikossa.

Taidanpa alkaa tehdä ruokaa ja yrittää vähän hillitä hermoja.

Ikuisuus ja tyttö 38+0
 
Jontsuliinille halusin vain tulla kirjoittamaan, että toivottavasti sulla on elämässäsi ihminen / ihmisiä, joille voit purkaa sydäntäsi. Tuntuu kurjalta, jos koet joutuvasi alituisesti äärirajoille. Oletko sä sanonut sun miehelle, kuinka väsynyt ja kipeä sä tällä hetkellä olet? Halaus sinulle, kohta tämä "ihana" loppuraskaus on ohi ja olosi paranee varmasti. Koita vain jaksaa, mutta muista, ettei sinun tarvitse kestää kaikkea yksin. :heart: Ja tuosta tupakoinnista. Oma mieheni onneksi onnistui lopettamaan tupakoinnin parisen kuukautta sitten, mutta ymmärrän kyllä turhautumisesi ihan täysin. Jos meidän pitää 9 kk ajan kontrolloida lähestulkoon kaikkea omassa elämässämme ja elämäntavoissamme, niin mä koen kanssa, että miehen kohdalla tupakoinnin lopettaminen vaan EI VOI OLLA NIIN HANKALAA! Anteeksi, jos loukkaan nyt joitain, sillä tiedän, että on olemassa myös paljon äitejä, jotka todella joutuvat taistella tupakoinnin kanssa, siltikään siinä onnistumatta...

Tuli nyt todella sekavaa tekstiä :D
 
ikuisuus kirjotuksesi oli tullut sillä aikaa kun omaani kirjoittelin.
Mulla oli se raskausmyrkytysepäily vkolla 30, sillon paineet oli koko ajan luokkaa 169/98
ku normaalisti mulla on n. 120/60
Pissassa proteiinia, päänsärkyä, turvotusta ja näköhäiriöitä. osastolla olin. ja vieläkin kuulemma mulla on paineet turhan korkeella ja protskua pissassa joten siksi käyn niin usein nykyään nlassa.

Raskausmyrkytyshän on äidin sairaus, eikä sinänsä vauvalle vaarallista, paitsi jos pitkittyy niin istukan vajaatoiminta?
Mut sulla hyvät viikot käynnistelemiseen, jonka varmaan aika herkästi tekevät.

voimia :hug:
 
Ikuisuus:mulla kans huiteli alapaineet noissa lukemissa ja määräsivät albetol lääkityksen loppuajaksi ni niillä pysyny lukemat kurissa,pissa kuitenkin mulla ollu koko ajan puhdas ja vaikka turvotusta on niin ei hätää =)
 
:kieh: Develly ISO :hug: !
Toivottavasti itelle ei käy samoin huomenna... Kävin nimittäin siellä ä-polin kokoarvioinnissa ja tulos oli n.4kg ultran ja lääkärin mukaan. Meinas ensin uutta tarkastusaikaa ens viikolle, mutta sit kovasti valittelin oloani ja pelkoani isosta vaavista, niin sain käynnistysajan huomiselle. Eli huomenna klo 8 alotellaan. Vauva oli laskeutunu hyvin ja paikat oli kyllä jo auki sormelle, eli supistukset oli saanu jotain aikaan. Ja lääkäri vielä irrotteli jotain kalvoja sieltä niin eihän sitä tiiä jos omia aikojaan lähtis tulemaan. On meinaan vähän supistellut... :p
Hurjaa ajatella et huomenna parhaassa tapauksessa tämä asukki ois syntyny. :heart:

Onneksi mies oli mukana ja piti minun puolia lääkäriä vastaan, et otti ihan tosissaan tämän kokoasian ja pelon, jos onkin iso vauva. :whistle:
Eli siis huomenna kohti sairaalaa, jännittää :)

äitilintunen ja 39+6
 
Samariini Onnea Oikein Paljon!!! :heart: :heart:

Develly :hug: Uskon et potuttaa oikein paljon!! :headwall:

Tänään kävin neuvolas:
Verenpaine oli ok 125/77, painoo oli tullu 100g/ vko, hb:tä ei mitattu ( rautaa syön edelleen)
ja sf mitta oli 31 cm. Vauva oli edelleen raivotarjonnassa :)

Pää oli todella alhaalla mahan päältä kokeiltuna ja on taitanu ruveta laskeutumaan :)
Ny vaan si odotellaan et koska herra suvaitsisi ruveta syntymään, hyvältä ainakin ny näyttää.
Mulla on vaan tunne et yli mennään ja reippaasti :LOL:

Nina ja Oskari 37+3
 

Yhteistyössä