** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

mulla soi puhelin eilen kolmesti ja sama kysymys, "noh, mitäs sinne, ootko vielä yhtenä?" voi tuska. Sitten soitti veljen vaimo ja kysyi saman johon heti perään et "Ei vaiskaan en es sitä soittanut" ja sitten vitsili näistä loppuviikkojen "ihanasta" odotuksesta. Huh, edes joku tajuaa.

Kätilökaveri sanoi toissapäivänä että ai muuta kuin siivousta, seksiä ja saunanpesua. Kokeilin kahta ekaa eilen, ei toiminut. :)

Mutta tänään s-joelle sen sf-mitan takia, saas nähdä mitä siellä.. ilmottelen sittemmin..

sanv ja rääpäle 39+5
 
Alkais olemaan vauvantavarat kasassa ja paikoillaan, katsotaan sitten käytännössä miten järjestelyt toimii. Vielä pitäisi metsästää sairaalaan mukaan omat tossut/sandaalit ja aamutakki, muuten aioin mennä sairaalavaatteilla kun saattaa vereentyä ja sotkeentua muutenkin(maidosta) niin helposti ja inhottava sitten pakkailla niitä likaisia kotiin pestäviksi.

Oikein hyvää vointia kaikille! =)

Alina 38+5 =) :heart:
 
Taas on tullut lisää vauvauutisia, onnea :flower: :heart:

Täällä tunnelma vaihtuu lievästä haikeudesta suunnattomaan turhautumiseen :kieh: Yritän ajatella, että nämä ovat viimeiset kerrat kun voin tuntea tämän vauvan potkut ja liikkeet. Viimeiset kerrat kun voin leikkiä vauvan kanssa kun se on masussa. Viimeiset kerrat kun voin olla näin lähellä toista :heart: Näiden muutamien päivien jälkeen on loppuelämä aikaa sitten sylitellä ja suukotella vauvaa, mutta näitä päiviä ei saa enää koskaan takaisin. Päivät meneekin ihan hyvin mutta sitten tulee ilta ja alan kuulostella oireita. Tai niiden puutetta :/ Liitoskivut ottaa vallan ja olo kaikkea muuta kun hyvä. Yöllä kun herään parin tunnin välein vessaan, toivon että supistukset alkaisi tai vedet menisi. Sitten mä valvon turhautuneena kun mitään ei tapahdu ja aamulla olen taas pettynyt :headwall: Eipä tässä muu auta kun odottaa vaan. Sitähän ne sanoo, että se on vauva joka päättää millon on valmis syntymään. Äiti ei voi siihen millään tavoin vaikuttaa joten te jotka tuskailette että kroppa ei osaa hoitaa hommaa, niin päin vastoin, teidän kroppa tekee juuri niin kuin pitääkin. Pitää hyvää huolta vauvasta siihen asti, että se on valmis syntymään :heart:

sanv Tsemppiä ultraan. Toivottavasti kaikki on hyvin :hug:

40+2
 
ainiin poika oli syntyessään 50 senttiä ja paino 3480g ja p.y 34,5
lääkäri katkasi kotiin lähtiessä pojalta kielijänteen :x olin aivan järkyttynyt mutta ei kuulemma satu. muuten eka yö takana ja hyvin meni. poika ei halua nukkua omassa laatikossa yöllä, vaan herää heti kun oon ite nukahtanu joten mentiin sit vierekkäin tuhisten ja pari kertaa syötiin välillä.
onnea kaikille muillekin pienokaisen saaneille. :heart:

celia ja poikavaavi 4 päivää
 
Moikka kaikille!

Täällä arki rullaa pikkuisen kanssa mukavasti. Hän heräilee noin 3-4 tunnin välein syömään, vastiketta saa, koska mulla ei edelleenkään maito noussut, niin että saisin häntä imetettyä, pumppaamalla, parin tunnin välein saan hänelle yhden annoksen n.120ml rintamaitoa, jonka annan hänelle sitten illemmalla.....mutta parempi kai sekin, kun ei mitään :) Siis tuo 120ml, koko päivän saldo! Tyttö jaksaa olla jo hereillä jonkin aikaa, tänäänkin oli seuranani 1,5 tuntia, kunnes nukkumatti vei voiton! tiistaina oltiin siinä painokontrollisssa ja hienosti tytöllä paino noussut, kotiin lähtiessä sairaalasta se oli 2480g, ja nyt tiistaina 2940g... ;) Että maito maittaa!

Onnea vauvansa lunastaneille ja voimia niille joilla vielä odotus jatkuu :flower:

Maaliskuu ja Tyttö 15 vrk :heart:
 
Onnea Fi0na ja celia pienistä nyyteistä! :heart:

Toivottavasti Jadel on päässyt vihdoin synnärille. :whistle:

Toivottavasti sanv on ultrassa kaikki hyvin! Eikö ole ihanaa, että pääset vielä pienen tapaamaan ennen synnytystä?

Huolimatta siitä, että heräsin tänä aamuna anopin "joko?" -viestiin, tulin kertomaan, että tänään on aivan ihana päivä! Mä en ole mitään kaivannut niin paljoa viime aikoina kuin jotain pientä hemmottelua ja omaa aikaa, ja kampaaja ajoi kyllä asiansa oikein hyvin. Lisäksi ulkona on mitä kaunein päivä, ja tuntuu siltä, että tää taitaa olla kevään ensimmäinen päivä - ainakin auringonpaiste ja sen tuoma lämpö tuntuvat iholla siltä. Päätin, että mun stressaaminen ja vauvan aktiivinen odottaminen ei vauvaa tähän maailmaan tuo yhtään nopeammin, joten yritän nyt keskittyä itseeni ja siihen, että tekisin näistä viimeisistä odotuspäivistä mukavia. Sanoin miehelle, että viikonloppuna tehdään jotain oikein hyvää ruokaa ja keksitään jotain kivaa ja vähän speciaalia tekemistä.

Toivotan teille kaikille oikein kaunista ja ihanaa päivää joko vauvan tai mahan kanssa! Kyllä me viimeisetkin vielä perästä tullaan ja saadaan ne vauvat kainaloon pikimmiten. :heart: Niin ja paaaaaljon supistuspuhureita meille kaikille!

Hyvän tuulinen ikuisuus ja tyttö 40+0 (käynkö mä nyt jo kymmenettä kuuta? :D )
 
Täälläki ollaan vielä yhessä kasassa.
Eilen oli neuvola, ja sisätutkimusta tehdessä totesi, et täällähän on tapahtunu vajaassa viikossa paljonki! Sano, et ois sormelle auki, mut tarkottaako se sitä et ois kohdunsuu sen verran auki?? En ymmärtäny. Pehmeet paikat. Ja vauva tooosi alhaalla. Mutta ei sitä mun mahasta kyllä huomaa, ei muut enkä mie ite. Mulla se maha ei näköjään putoa mihinkään alas, niinkuin toisilla. :LOL: Terkka koitti vielä hieman pyöräytellä vauhtia, et lähtis supistelemaan. Ja syntymään.

Eilen illalla sitten alko supistelut, mut ei mittään kippeitä. Säteili jännästä jalkoihin. Yöllä oli tunnin verran 6min välein vähän tuntuvia suppareita. Mut siihe ne tyssäs ja aamuun nukuin. Pettyneenä heräsin, ei vieläkään meän vauva halunnu syntyä.

Tänään oon sitte leiponu sämpylöitä pakastimeen. Ja suklaapiirakkaa, jos vaikka sattuis niitä vauvan kattojia sitten käymään. Vai ehitäänköhän sekin piirakka syyä ennen sitä syntymää?! :whistle:

Lämpöisiä onnitteluja täältä paukkupakkasten keskeltä uusille vauvan saaneille!

Äpyli +taimi 40+0 *POKS*
 
HEi kaikille pitkästä aikaa! :)

Ja ensiksi kiitos kaunis onnitteluista! Ja valtavasti onnea kaikille vauvaantuneille!
En ole päässyt kirjoittelemaan pariin viikkoon ja kaikki on lukemattakin siltä ajalta.
Laitan näin pikaisen tervehdyksen ja palaan lukemaan teidän kuulumisia!

Samariini ja tyttö 16pvää
 
Kävin neuvolassa. Kaikki ihan ok. Joten nyt vaan odotellaan.

Anoppi soitteli eilen ja hirvee utelu et joko,eikö vielä,no mikäs nyt ku ei,onko kaikki hyvin..Teki mieli lyödä luuri korvaan. Ja vaikka kerroin et ei nyt taasen tunnu siltä et poika tahtois tulla pihalle ni eikös tää anoppi vaan jatka et tuntuuko et menee viikonloppuun tai mahdollisesti jopa siitä yli :headwall:

Mä oon kans "luopunu" stressaamisesta synnytyksen alkamisen suhteen. Vauva syntyy sit ku on siihen valmis. Vaikka seisoisin päälläni laulaen hoosiannaa naapurin katolla,saisin korkeintaan hullun maineen ja lähetteen hoitoon :LOL:

Mieskin on alkanu ärsyttämään jatkuvalla hokemisella laitokselle lähtemisestä. Mä tokaisinki sille et piän jalat ristis ihan kiusallanikin. Kuhan seki vaan ymmärtäis et tää ei oo mun käsissäni. Tosin,edellinen synnytys oli niin hätänen et reppana pelkää et homma on pahimmas tapaukses ohi ennenku pääsen laitokselle tai et hän ei kerkeä mukaan.

Ja niinku joku jo tällä palstalla mainitsikin äidin iästä odotuksen suhteen. Mulla on kans ollu täs raskaudes pelkoja enempi ku aiemmis. Sitä kuulostelee tuntemuksia ja oireita ihan eri taval ku ennen. Vaik täs nyt missään riskisynnyttäjäiässä vielä olla ni silti.

No joo,päivä kerrallaan kohti suurta tuntematonta synnytystä..kaikki aikanaan =)

Tsemppiä muille mahakkaille ja isosti haleja ja onnitteluja tuoreille vauvaantuneille :flower: :heart:

HubaG & hyvin yksiössään viihtyvä alivuokralainen 39+2 :heart: :heart: :heart:
 
Onnea taas monille vauvaantuville :flower:

Odotin että viime yönä olisi supistellu kun niin tapahtui edellisyönä,mutta ei,ihan hyvin sai nukuttua pitkästä aikaa.

Tänään kävin neuvolassa,masu laskeutunut ja sf-mitta pienentynyt sentillä,pää kiinnittynyt kunnolla ja on ihan alhaalla,tänään myös palannut liitoskivut takaisin mitkä olikin pois reilun kuukauden.Uusi aika taas viikon päästä neuvolassa jos ei ole poika päättänyt tulla ulos.

Huomenna tulee miehen sisko vk:nlopuksi vahtivuoroon jos tulee lähtö kun asuu sen verran kaukana että tuskin aikaa jäisi sen hakemiseen siinä vaiheessa kun alkaa tapahtumaan,oma äiti lähtee viikoksi maalle minne pojat olisi mennyt jos olisi syntynyt nyt aikasemmin.Toivottavasti hermot kestää olla seurallinen ja passata vaikka mielellänihän mä olisin rauhassa ollut viimeset hetket kotona perheen kesken.

Jaksamisia kaikille niin vauvan kuin masunkin kanssa.
Tänään iiiiso POKS 40+0!!!
 
Kerhosta miten sinne muute pääsee keskustelemaan? Sekun hyppäyttää mut aina johonki pois, sanoo et keskusteleminen vaatii kirjautumista, vai mitähän se nyt oli. Kuvia ja juttuja pääsis katteleen, mut ei muuta.. Olen aivan ymmälläni. :eek:

 
Sanv: mitä sulle sanottiin siitä sf-mitasta???
Viime yönä mäkin heräsin supistukseen, kivuliaaseen sellaiseen. Siinä sitten odottelin, että homma jatkuisi, hieman juili, mutta eipä juuri muuta. En kuitenkaan saanut enää unta, joten kattelin taas kisoja kolmesta seitsemään. Onneksi on sentään noi kisat, muuten koukuttuisin varmaan jollekin tyhmälle chat-kanavalle :LOL:

Siivosin...taas...ja nyt oon kyllä todella kipeä, mutta en sitten niin tippaakaan sieltä, mistä pitäisi :kieh: Kyllähän koko ajan supistelee vähän, mutta ei kyllä yhtään kivuliaasti. Jostain syystä oon alkanut pelätä sitä käynnistystä, kun oon niin intoa piukassa odottanut "normaalia" synnytystä. Hyvinhän kaikki varmasti menee ja pääasia, että poika saadaan turvallisesti ulos, tässä vaiheessa sitä vaan pyörii päässä nähtävästi kaikenlaista.

Siispä suppareita kaikille toivoville :heart:

Nimbe ja poika 40+4
 
Nythän on varmaan niin, että kun ainakin ikuisuus ja hubaG ovat luopuneet aktiivisesta synnyttämisen odotuksesta (olipahan ilmaisu :$ ), niin teidän vauvat syntyy heti tänä vkonloppuna. Eikös se niin aina mene? että kun lakkaa stressaamasta, niin alkaa tapahtua =) .

Mun eilinen osteopaattilla käynti taisi sitten auttaa. Yön vielä särki päätä, mut päivällä loppui. Neuvolassakin kävin, ei mitään uutta.
En ole piiiitkään aikaan syönyt sipsejä ja dippikastiketta, mutta tänään ajattelin repäistä :p , vaikka huonon olon siitä lopulta taas saakin..

Tehilla ja E 39+3
 
mä oon luopunu toivosta, että vauva syntyisi tällä viikolla, joten suosiolla ensi viikkoon, pari rauhallisempaa päivää ollut supistusten kanssa, joten tuskin mitään nyt tapahtuu |O
öisiin supistuksiin oon kyllä niin kyllästynyt että.. :| nyt mun 2,5-vuotias tyttökin on ruvennu kyselemään, että äiti, milloin vauva syntyy, onko sulla supistuksia, vähän kuunnellut mun ja miehen puheita :LOL:
mutta tänne ei siis mitään uutta..kattokaa muuten tänään 22.00 sub tv, martinan&eskon vauva syntyy...
Nanna ja mahamaakari 39+2 :heart:
 
Onnea vauvautuneille!! :heart: :heart:

Tänään kävin neuvolassa, ehkäpä viimeistä kertaa.. Kaikki oli muuten ok mut verenpaine huiteli 131/ 92 :eek: laittoi lähetteen taysiin mammapolille tosta lapsiveden vähyydestä ja verenpaineesta. Terkka jopa huomas veden vähyyden kun kokeili mittoja masun päältä :|
Luultavasti aika tulee alkuviikosta, toivotaan ainakin niin. Terkka sanoi samaa ku eilinen lääkäri et eivät yleensä päästä kovin pitkälle lasketusta ajasta.. ei ainakaan saisi päästää.
Katsotaan ny, kuinka tämänkin asian kanssa käy :headwall: :headwall:

Nina ja Oskari 39+4
 
täälläkin neuvolassa käyty..kaulakanava kadonnut ja sormelle auki vauva tosi alhaalla..viime yön kylläkin oli koko yön menkka kipuja eli oli niillä onneksi vaikutusta ettei ihan turhaan ollu.2viikkoa sitte kanavaa sentti jäljellä kiinni kiinteä ja tosi korkealla...ens viikolla aika äitpolille ja käynnistetään koska paino arvio oli vähän reilu 4kg.toivottavasti ne huomena soittaa tarkemmin sen ajan.pyöritteli kyllä melko lujasti alapäässä että käynnistys itekseen..ens yönä sen näkkee....
 
Äpyli ja wiiru oli ainakin saaneet sisätutkimuksen ja siitä toivottavasti on teille apua synnytyksen käynnistymisen suhteen! :whistle:

HubaG mulla anoppi laittoi päivemmällä viestin, että pitäiskö mun vaikka harrastaa liikuntaa, jos se käynnistäisi synnytyksen. :kieh: Voitteko kuvitella? Ja tuon lisäksi siis aamulla heräsin uteluun, että joko jotain tapahtuu...

Nanna1980 mä vannoin itselleni, etten ala katsomaan tuota Martinaa ja Eskoa, mutta kuinka ollakaan, olen muutaman viimeisen jakson kattonut netistä jälkikäteen, ja nyt muistaessani laitoin tuon illan jakson nauhalle... :D

nina1 miten sulla on alunperin tuo veden vähyys huomattu? Mietin, kun mulla tuntuu kauhean selkeästi vauva tosta mahan läpi, että voiko se kertoa vähäisestä vedestä? Mulla on ollut alapaine yli 95 kahtena kertana, mutta siitä huolimatta ei ole lähetettä minnekään laitettu. Oon kyllä sen jälkeen käynyt säännöllisesti paineita mittailemassa, eikä ole ollut noin korkeita paineita muutoin. Toivottavasti sinulla ja vauvalla on kaikki hyvin. :hug: Tuon lapsiveden määrän vähyyden takiako ei päästetä paljoa lasketusta-ajasta yli?

Huomenna on neuvolapäivä, mutta täällä terkka ei tee sisätutkimusta, joten edelleenkään en saa tietää, onko tuolla alapäässä tapahtunut mitään. Sitä ainakin toivon, ettei ensi viikolla enää tarvitsisi neuvolaan raahautua. :)
 
Ikuisuus: Mulla huomattiin veden vähyys eilen ultrassa.. menin sinne vaan tarkistuttamaan alakerran tilanteen + kokoarvioon. Mullakin tuntuu vauveli hyvin tosta masun läpi, kysyinkin asiasta terkalta mut ei oikeestaan kommentoinu mitenkään.. Ihmettelin kun viikko sitten neuvolassa vettä oli tarpeeksi, ny sitten hyvin vähän :| terkka sanoi mulle et sen huomaa heti kun mitään "hyllyvää" ei tunnu masun ympärillä.. olipas taas tosi selkeesti selitetty :LOL:
Tulee vaan mieleen et tätäkään ei koskaan olisi ehkä huomattu jos ei oltaisi ultrattu..jos ja jos. Se voi olla et mun paineet nousi vaan hetkellisesti eilisen takia :/
Toivon, että se aika tulisi mahdollisimman pian et saisin taas jotakin selvyyttä asiaan.
Sen veden vähyyden takia ei pitäisi päästää kauheasti lasketunajan yli, en edes uskaltanu kysyä mitä siitäkin voi seurata jos menee liikaa yli.. :ashamed:
 

Yhteistyössä