** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

Meille syntyi pieni poika torstaina 18.2 klo 2.53. Pituus 52 cm ja paino 3675 g. Viikkoja silloin tasan 41

Synnytys oli tosi nopea ja alkoi vesien menolla sairaalassa. Vesien menosta vauvan syntymään meni 3 h 50 min. Tulen myöhemmin kertomaan tarkemmin.

Siisu ja Jalmari 3 vrk.
 
Kiitti nina1, vähän meni huoli jo ohi, kun ruuan jälkeen tuntui liikkeitä ja äsken taas meinasi tulla kantapäät kyljestä läpi... Mutta kyllä sitä herkästi huolestuu tällaisesta ja jos vielä toistuu, varmasti menen tarkistuttamaan tilanteen.

Onnittelut Siisamille!
 
Onnea siisami ja jadel :heart: :heart:

mini77
Olin tossa 34 viikolla tyksissä liikehälytyksen takia, ja ainakin tyksissä ne toivoo et soittais ensin.. ja sanoin että oon tehnyt sen 2 tuntia laskentaa vasemmalla kyljellä ja vain muutaman liikkeen tuntenut ni käskivät tulla sinne.

Mä oon asennoitunu nyt siihen et viel max. 2viikkoo 1 päivä ni sit on vauva sylissä.. en jaksa stressaa enää.. tuskimpa tulee ainakaan sitä lasketunajan vauvaa vaikka olisin sitä niin toivonut et ois ollu kivaa ku ois muksuilla ollu samat synttäripäivät (eri kuukaudet kylläkin ;D)

Nemu
 
Onnea jälleen vauvautuneille! :flower:

Huomenna olisi vuorossa jälleen neuvolaa, mikäli ei ihmeitä yön aikana tapahdu.

Tänään sain hirmuisen energiapuuskaan ja siivosin heti aamusta koko kämpän. Imuroin jopa ekaa kertaa moneen kuukauteen, tähän asti mies hoitanut sen homman kun mulle tullut niin järkky selkäkipu imuroinnista. No, ei tullut selkäkipua eikä mitään muutakaan oiretta |O Ilmeisesti aamuisesta riehumisesta johtuen pitkin päivää masussa potkittu ja sätkitty, vaikka nyt jo muutaman päivän oli liikkeet vähän rauhoittuneet.

Huomenna sitten taas uusi päivä ja neuvolakuulumisia :D

Zucchero + masukki 40+3
 
Malinda
Paljon onnea Pikkukakkonen22, Jadel84 ja Siisami pikkuisista! :flower: :flower: :flower:

Ja kiitos kaikille empaattisista kommenteista! =) Pahin pettymys alkaa jo hellittää. Aloitin ikään kuin taas nollasta tämän odotuksen, vauva tulkoon sitten kun haluaa :heart: Jotain positiivista tuossa käynnistysyrityksessä sentään oli nimittäin nyt sentään supistelee pitkin päivää. Oon yrittäny saada niihin puhtia ahkeralla siivoamisella ja saunomalla sen päälle. Ja ehtishän sitä seksiäkin vielä tälle yölle harrastaa :LOL:

Mini77 ja Nemu. Mulle kyllä passaa hyvin synnäritreffit huomiselle! Ei oo mitään kummempaa kalenterissa :LOL:
 
Taas täällä valvotaan kipujen kanssa,mutta ikävä kyllä ihan vääränlaisten kipujen :( lauantai illalla alkoi hammassärky ja nyt sunnuntai aamusta asti vaan paheni,oli sitten pakko mennä päivystävälle ja en olisi kyllä mennyt jos olisin tiennyt,nimittäin sen jälkeen vasta kivut onkin ollut,panadolia mennyt ihan liikaa ja kerran otin jopa puolikkaan panacodinkin kun tuntu että taju lähtee,varmistin kyllä kättäriltä asian että saanko sen ottaa,ne sanoi että jos ei ole muuta vaihtoehtoa ja että ei kovissa kivuissakaan ole hyvä olla.En kyllä muista onko koskaan ollut niin kovia kipuja kuin sen juurihoidon jälkeen,nytkin vielä tosi kipee ja kun lääkkeet lakanneet toimimasta,mutta tämän vielä kestän vaikka kyllä tahtois mielummin nukkua.

Ilmeisesti säryistä johtui että alapaineet oli koko päivän yli 100,kerran jopa 117 joten haluan uskotella itelleni että kyllä sen lääkkeen otto parempi oli tässä tilanteessa.

Synnytyksen lähenemisestä ei mitään tietoakaan,mutta ihan hyvä että ei ainakaan tänään tai itseasiassa eilen tapahtunut.Pojat lähtee tänää isälleen joten olisi kiva että kohta jo tapahtuisi,myöskin miehen isä tulee tällä viikolla tänne etelään niin olisi kiva että se näkisi pikkusen nyt samalla reissulla,muuten menee ristiäisiin taikka vasta kesään se näkeminen.

Ihanaa että niin moni on jo saanut vauvan ja ilmeisesti hyvin on synnytyksetkin menneet!

jos sitä taas menisi pyörimään sänkyyn ja toivomaan että unta saisi vaikka taas panadolin voimalla :(

jontsulii 40+4
 
Limatulppa irtos tänä aamuna, jouduin soittaan synnärille ku en tienny miten paljon lapsivettä tulee kun tuli tosi nestemäistä vuotoa samaan aikaan, mutta ei se sitä ollut. Nyt kuitenki varmaan supistellu.. kai..? Onko ne sellasia kipuja jotka tuntuu ku oikeen kipeät menkat? säteilee koko lantion alueella? vai liittyyköhän nuo siihen limatulpan irtoamiseen..? Ku minä en tiiä ku ei oo ennen supistellu niin että jossain tuntuis.. Miehen passitin kuitenkin töihin vaikka sanoi että voi kyllä jäädä seuraamaan kehittyykö tilanne.. (tästä voi sitten jokainen tahollaan päätellä että tarkottiko mun tilanteen kehittymistä vai lätkän) :D
 
Paljon onnea taas vauvautuneille!! :flower: :heart: Toivottavasti tullaan kohta perässä :p

Kasassa ollaan vieläkin |O :kieh: :headwall: Keskiviikkona on aika äitipolille jolloin katsovat kohdunsuun tilanteen ja vauvan koon. Neuvolantäti varoitti, että eivät kuitenkaan vielä sillon käynnistä vaan antavat seuranta-ajan ensi viikolla. No, vähiin käy kuitenkin päivät enää :D Ei vieläkään ole oireita synnytyksestä joten eiköhän tämä jouduta käynnistämään. Yritän nauttia näistä viimeisistä päivistä koska tämä jää varmasti viimeiseksi raskaudeksi :)

sanv Lupaavalta kuulostaa b :D d

40+6 :whistle:
 
Paljon onnea taas kaikille uusille vauvautuneille!
Tänään oli toivottavasti viimeinen neuvola ennen vauvaa.. Alapaine hieman koholla, pitää soittaa kuulemma sairaalaan, jos menee yli 100. Sf mitta oli pienentynyt, enää 39cm.. Jospa vauva olis vaikka laskeutunut lähtöasemiin! Jee!

Mulla on kyllä vähän ristiriitaiset ajatukset koko synnytyksestä. Toisaalta olisin ihan valmis luopumaan jo mahasta, mut toisaalta on vähän haikea olo. Tää on kuitenkin varmasti mun viimeinen raskaus :) :| Jänskättää, että minkälainen tyyppi sieltä ulos putkahtaa :saint:

Mukavaa päivänjatkoa kaikille =)

pojat3äiti33 sekä vauveli 39+3
 
Malinda
Mulla on myöskin aivan samanlaiset fiilikset kuin pojat3äiti33:lla ja Alina78:lla. Kovasti yritän nauttia tästä muhkeasta massusta ja silitellä sitä ja fiilistellä vauvan liikkeitä, koska eipä sitä tiedä jos tämä onkin viimeinen kerta kun saan raskauden ihmeen kokea ja nuo ihanat pienen ihmisen liikuskelut :heart: Ja toisaalta kärsimätön olo, ei oikein osaa mitään tehdä muuta kuin odottaa...

Toivottavasti jontsuliin hammassärky alkaa helpottaa! :hug: Se on kyllä säryistä ärsyttävimpiä!

Olossa ei kummempia muutoksia. Välillä supistaa, mutta sairaalasta lähdön jälkeen ei oo ollu kipeitä. Tulikin just mieleen, että pitäisköhän mun nyt sitte vielä ilmottautua neuvolaankin, kun vasta perjantaille sain sen seuraavan ajan tyksiin. En saanu viimeks enää uutta aikaa, kun luultiin, että vauva olis syntynyt tähän mennessä. No, ehkä mä soitan sinne ja kysyn, että haluaako ne mua vielä nähdä.

Malinda 39+3
 
Minä pyörin koneella ja ympyrää. Mielessä eniten tällä hetkellä katetrin, tipan ja epiduraalin laitto. :eek: Pakko alkaa tekemään muutakin kuin silitellä vatsaa ja miettiä huomista. Yritän lasten kanssa pitää hermot kurissa mutta kun hermostuttaa! Nyt mä lähden siivoamaan ja pakkaamaan lasten tavaroita yökylää varten.
 
edelleen täällä. paikat niin kipeät että huh mutta en edelleenkään tiiä mitkä on kunnon supisteluja jne.. jotenkin on vaan sellanen kutina koko ajan ettei tässä kauaa enää mee.. mutta mistä sitä tietää.. hitsi vie ku jännittää että mitä tää on.. kauhea paine koko päivän alapäässä..

sanv ja rääpäle 40+2
 
Onnittelut jälleen vauvautuneille :hug: :hug: :heart: :heart:

Ja Alinalle tsemppiä huomiselle :D :D

Täällä kerätään univelkaa :ashamed: Neiti aloittaa vatsanpurukitinät kahden-kolmen maissa yöllä ja jatkaa aamuun asti :/ Näin päivällä neiti sitten nukkuu 3 tunnin unia ja itse olen todella huono nukkumaan päivällä - varsinkaan pidempään :ashamed: Tänään sain tunnin nukuttua ja sitten mies soitti enkä saanut enää unta :headwall:
Lisäksi poika on kipeä ja vaatii tosi paljon huomiota (onneksi hänkin nukkui samaan aikaan - muuten en olis saanut nukuttua sitäkään vähää :whistle: )

Mutta muuten kaikki on hienosti :heart: Aika menee älyttömän nopeasti - tuntuu, että ei pysy perässä ollenkaan...
Harmittaa tosi paljon noi ilmat, kun ei ole päässyt ulos ollenkaan... Vauvaa ei voi viedä ulos ja koiran kanssa voi vaan kääntyä pihalla, kun alkaa rintoja särkeä :kieh: :kieh: Toivotaan, että loppuviikosta tosiaan lauhtuis ja päästäis ulos... Se tulis kyllä enemmän kuin tarpeeseen päästä kunnon kävelylenkille B)

Tsemppiä vielä odottaville loppukiriin :hug:


Develly ja Nöpö 11 vrk :heart: :heart: :heart:
 
Hei pitkasta aikaa kaikille ja onnittelut vauvan saaneille! :heart: :heart: :heart:

Nyt seuraa, ei niin mukavaa synnytystarinaa, eli jos synnytys pelottaa, alkaa lukeko! Ei mitenkaan hirvean kauheaa, mutta minulle ei jaanyt mieleen positiivisena kokemuksena.

Viime viikon tiistaina menin Taysiin rd-kontrolliin ja ottivat samoin tein sisalle. Viikkoja silloin 39+4. Kokoarvio vauvalla 3600g.

Osastolla antoivat jotain laake murusia, jotta poltot alkaisivat. Esimmaiset murut aamupaivalla, seuraavat iltapaivalla ja sitten viela kolmas murunen illalla. Sen jalkeen sanoivat, ettei enempia tiistaina tule, vaan yo levataan. No, silla viimesella murusella kuitenkin nuo poltot alkoivat. Ja olivat aikkast voimakkaat. Kivunlievityksena lamminsuihku ja oksentelu. Siina yolla kahdentoista aikoihin, sitten sanoin, etta en millaan kesta enaa. Kukaan ei koko aikana kysynyt minun olotilaa tai tarkistanut avautumista yms. Itse piti sinne kansliaan raahautua valittamaan. Sitten paattivat katsoa ja olinkin jo 7 cm auki. Etta silleen. Siita sitten synnyttamaan. Soitin miehelle, etta tulee kiireesti. Itse piti sielta huoneesta viela kaikki tavaratkin kerailla siihen sangylle. Kukaan ei auttanut. Valilla nostin siis kameraa, takkia, kenkia, laukkua yms. siihen sangylle ja aina valilla makasin lattialla kovissa kivuissa. Synnytyssalissa olinkin jo mukavasti 10 cm auki ja ei muuta kun ponnistamaan. Mitaan kipulaakitysta en saanut. Itse olisin halunnut ottaa kaikki mahdolliset. Todellakaan en haaveillut mistaan luomusynnytyksesta. Etta ilokaasulla mentiin. Nopeasti avauduin, mutta vauva oli viela aika ylhaalla. Ja poltot eivat kuitenkaan pysyneet tarpeeksi voimakkaina enaa silloin, kun olisi ollut tarve. Itse aloin olemaan vasynyt ja vauvallakin oli ahdinkotilanne. Onneksi lopulta vauva saatiin ulos imukupin avustuksella. Valiliha ja muutakin siina touhussa repesi. Tikkien maarasta en tieda, mutta tuskin alle kymmenta. Kaikesta huolimatta tytto sai komeat 9 pistetta ja mitat olivat seuraavat: paino 3495g, pituus 50cm, py 36cm. Istukan irtoaminen vaati kanssa 4 eri naista ja supistuspillereita yms. Suunniteltiin jo leikkaukseen menoa kun lopulta saivat irti. Tuossa noin pikaisesti kirjoitettuna. Synnytys ei siis minulle mitenkaan mieluisa kokemus ja jos ikina enaa vastaava edessa niin sektiolla mennaan.

Mutta lopuksi tuo kaikki on vaivan arvoista. Eli on se tuo tytto vaan niin ihana! Aidin oma rakas :heart:

Sairaalassa elin todella mukana noissa Olympialaisissa. Yksikin paiva siina hiihtoja katselin ja samalla minulle tiputeltiin pari pussia verta letkulla :LOL: Etta oikein veridopingia :whistle:

Piti kommentoida vaikka kenen juttuihin, mutta nyt unohtui mita ne olivat :ashamed: ja tytollakin taitaa olla nalka. Eli imetyshommiin. Joka muuten on aivan ihanaa, kun se lapsi siina killittaa sinua silmillaan ja nayttaa niin tyytyvaiselta =)

Sarina ja Sisu 6pv
 
Kiitos kaikille onnitteluista ja onnittelut kaikille vauvautuneille sekä mielettömän paljon jaksamista kaikille vatsakkaille! :hug: :heart:

En ole ehtinyt pariin päivään lukea, mitä täällä on tapahtunut, mutta luen pikkuhiljaa kun ehdin.

Kotiuduttiin muutama tunti sitten tytön kanssa ja nyt tyttö vetää sikeitä isänsä vieressä, ja minä otan vähän omaa aikaa. :) Tyttö on aivan mielettömän suloinen ja ihana. :heart: Kirjoitin synnytyskertomukset kerhon puolelle.
 
sarina :hug: :kieh: Aivan uskomatonta, ettei kukaan tarkistanut tilannetta missään vaiheessa ja muutenkin tuo kohtelu kuulostaa ihan kamalalta. Onneksi nyt kuitenkin kaikki hyvin, mutta en ihmettele yhtään, että jäi kammo. :hug:
 
Onnittelut vauvautuneille :flower: !

sarina Varsin tutulta kuulostaa. Mullakin käynnistettynä synnytys kesti alle 4 tuntia ja lopussa tarvittiin imukuppia. Vaikka juuri ja juuri ehdin saada epiduraalin, niin ei se ehtinyt vaikuttaa tuntiakaan ennen ponnistusvaiheen alkamista. Istukkaa irrotti 2 lääkäriä leikkurissa, ja menetin 2,5 litraa verta. Nyt sitten poden kohtutulehdusta, kun osa istukkaa on edelleen kohdussa. Toivottavasti sulla sentään saatiin kaikki pois. Ilmeisesti nää käynnistetyt synnytykset on usein vähän rajumpia kuin itsellään alkaneet. Tsemppiä!
 
Heippa pitkästä aikaa ja paljon onnea uusille vauvan saaneille! :flower:

Meillekin syntyi pikkuinen poika 16.2.2010. Eli viimeks kun kirjoitin niin seuraavana yönä 4 aikaan alkoi tapahtuun ja poika oli maailmassa ennen 7 aamulla. Suht nopeasti kaikki kävi ja luomuna mentiin kun en ehtinyt saamaan lääkkeitä. Kipeää teki, mutta palkinto on sen arvoinen :heart:

Heti synnytyksen jälkeen vauva tärisi kovasti ja verensokeriarvot oli aivan liian matalat. ( mulla ei ollut rd:tä) Osastolle päästiin, mutta ei mennyt kauankaan kun hoitajat tuli sanomaan, että vauva pitää viedä teho-osastolle tippaan ja kerään voimia. Se oli ihan kauheaa kun yhtäkkiä oma pieni vauva viedäänkin kaiken maailman letkujen ääreen :( Vauvan parhaakshan se oli tietenkin.
Vauva oli pari päivää teholla ja mä yritin toisella osastolla saada maitoa nouseen lypsykoneella. Välillä vauva jaksoi vähän imeä ja kyllähän se maito sit nousi vihdosta viimein ja vauva alkoi myös virkistyä ja päästiin tehon vierihoitoon yhdeksi yöksi. Sokerit pysyi tarpeeksi korkealla ja seuraavana päivänä päästiinkin jo kotiin :) Kävi niin sääliksi pikkuista kun verensokereita mitattiin vähän väliä ja nyt vauvalla on kantapäät täynnä mustelmia :(

Nyt kaikki hyvin ja vauva on ihana ja suloinen ja ties mitä :D Nukkuu hyvin ja herää syömään 3-4h välein. Illalla valvoo parikin tuntia ja tankkaa yötä vasten. Pari viikkoa mun pitää herättää vauva syömään vähintään 4 tunnin välein, että sokerit ei pääse liian alas. Mutta hyvin on vauva itse herännyt syömään. Isotveljet on tosi hyvin ottanut vastaan vauvan ja olisivat koko ajan hoitamassa ja silittämässä vauvaa. Kauhulla odotan kun mustasukkaisuus pääsee valloilleen :whistle:

Nyt täytyy mennä tuoksutteleen vauvaa :heart:

Paljon jaksamisia kaikille mahakkaille!!

yykaakoo ja pikkuinen 7vrk
 

Yhteistyössä