** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

Paljon Onnea vauvautuneille!! :heart: :heart: ehkäpä täältä joskus tullaan perässä.. :D

Poks 40+ :heart: :heart: enpä olisi ikinä uskonu et tämä raskaus jatkuu näin pitkälle =)

Tänääm käytiin aamusella Taysis ja kaikki oli niin hyvin ku voi olla..lapsivettä oli tarpeeksi, liikkeet ja sykkeet mainiot =) näin jopa ensimmäistä kertaa ultrassa kun pieni teki hengitys harjoituksia :heart: Painoarvio oli 3620 =)
Kohdunkaula oli hävinny kokonaan, 2 cm auki ja niin kypsä kun voi olla ;)
Lääkäri pyöräytti pariin kertaan oikein reilulla kädellä, saa nähdä oliko siitä mitään hyötyä :LOL: Toivotteli tervetulleeksi synnyttämään tämän viikon aikana.

Sarina: Aivan kauheeta kohtelua olet saanut, todella uskomatonta
:kieh: ei ihme, jos jää kammoja :hug:

Nina ja Oskari 40+
 
Onnea Polttaja, Pikkukakkonen22, Jadel84, jontsulii ja Siisami pienokaisista! :flower: :heart: Toivottavasti en unohtanut ketään.

nina alakerran tilannehan kuulostaa sen verran lupaavalta, että etköhän kohta pääse laitokselle. :whistle:

yykaakoo voin kuvitella, miten kauhealta tuntuu, kun oma vauva viedään yhtäkkiä teho-osastolle. Musta tuntui toissa yönä sairaalassa ihan kauhealta, kun hoitaja vei vauvan multa muutamaksi tunniksi pois, että saisin nukuttua, kun vauva ei rauhoittunut millään. Eikä siis mitään hätää edes ollut. :ashamed: Onneksi nyt olette kotona ja asiat hyvin. :heart:

Alinalle paljon tsemppiä huomiseen!

MintCandy ei ole sinulla enää pitkää aikaa odottaa, vaikka käynnistykseen menisikin. Mutta vaikkei mitään oireita synnytyksen suhteen olekaan, niin viimeistään nyt uskon, että synnytys voi käynnistyä minä hyvänsä hetkenä ilman mitään ennakko-oireita. Sehän loppuraskaudessa niin jännittävää ja raastavaa onkin, kun koskaan ei tiedä, mitä tapahtuu ja milloin. :)

Kuinka usein olette tällaista muutaman päivän ikäistä vauvaa syöttäneet? Pitääkö öisin herättää syömään tietyin väliajoin, vai voiko vauvan antaa syödä sitä mukaa kuin hän ruokaa haluaa? Rinnoissa tuntuu siltä, että maito on nousemassa, ja tänään on ensimmäinen päivä, kun vauva ei ole tarvinnut korviketta.

Hassu olo mahan suhteen, ei ole varsinaisesti ikävä mahaa, mutta tuntuu jotenkin tyhjältä olla ilman sitä palloa, kun sitä niin monta kuukautta mukana kantoi. :)

Ikuisuus ja tyttö 3vrk
 
Onnea vauvaantuneet..me mahakkaat aletaan olla vähemmistöä tässä pinossa :D Mutta perässä tullaan =)

Sarina: toihan on aivan kamalaa. Ite oon kans kuullu et käynnistetyt synnärit saattaa olla hankalampia ku luonnolliset startit.
Mulla itellä on rd-kontrolli torstaina ja mä totisesti toivon et HYS osaa hoitaa homman mallikkaasti.

Kanella: Eikö sullakin ollu rd?

Tänään on taas ollu yhtä tuskaa näiden kipujen ja vihlontojen kanssa. Käytiin tytön kanssa kattomassa R.Räppääjä ja mahassa oli melkoinen räppitunti meneillään koko leffan ajan..joko siellä tykättiin siitä tai sit ei... paha sanoa kumpi oli lopullinen mielipide :LOL: :LOL:

Heti ku kaveri mahas vähä möykkää nousee nesteet suuhun
:x ällöä.

Nyt lepäileen ja kattoo kisoja :D
 
HubaG Joo, mulla oli todella paha rd, pistin 'parhaimmillaan' 90 ky inskaa päivässä. Sen vuoksi juuri käynnistettiin rv 37+4, koska keuhkot olivat kypsät ja koska en ollut halukas ottamaan riskejä mahdollisen hapenpuutteen kanssa raskauden lopussa. Jouduin kyllä vääntämään käynnistyspäivästä ja perustelemaan kantaani aika monen asiantuntijan mielipiteellä, mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Toivottavasti säkin saat pian vauvasi syliin :).
 
ikuisuus Itse en ole vauvaa herättänyt syömään - vauva pitää kyllä huolta, että saa tarpeeksi ruokaa ;) Tai siis ainakin kaikki mun kolme on pitänyt huolta siitä, että "muistaa syödä"...
Ja teidän tyttöhän on ihan normaalipainoinen, joten tämänkään takia en usko, että herättää pitäis.

Täällä on myös hetkittäin ikävä masua :ashamed: Mutta toisaalta se loppuaika oli niin tuskaista, että mielummin näin :whistle:
 
Kiitos Develly ja ikuisuus tsempeistä, aika hermona täällä pyörin ja laittelen milloin mitäkin tavaraa paikoilleen. =)

yyykaakoo paljon onnea! :heart: :flower:

Kaikille oikein hyvää vointia! Palailen kirjoittamaan ja lukemaan kuulumisia kun kotiudun sairaalasta. Jos vaikka osaisin kerhoonkin liittyä sitten siinä vaiheessa. =)
 
yällä olis tänään aika sinne äitipolille.viime viikolla tosin neuvola lääkäri lupaili käynnistystä suuren paino arvion vuoksi tälle viikolle mutta äitipolin kätilö tuntui olevan eri mieltä kun soitteli aikaa minulle.että nyt ei sitte tiiä käynnistetäänkä vai ajellaanko turhaan paino arvion vuoksi 130km..no illlalla olen viisaampi...
 
Kirpakkaa pakkas huomenta HYRR!!!!! :eek:

Ikuisuus Minua neuvottiin alkuun herättämään kolmen tunnin välein. tyttö oli syntyessään 2860g. Mutta jo viikon ikäisenä neuvolassa sanoivat, että viisi tuntia saa nukkua jos nukkuu ja sitten täytyisi herätellä. MUTTA meillä neiti herää 2-4 tunnin välein niin ei tarvitse herättää.
Kai se riippuu vähän minkä kokoinen vauva on? Esikoisesta meillä oli ohje herättää alkuun 2 tunnin välein. Syntyessään oli 2640 , mutta kun kotiuduttiin niin paino putosi rutkasti...2400g..
 
Olisko tänään mun vuoro...? Vessakäyntejä, kipua ja kolotusta kahdesta alkaen, torkkumista ja nyt supistuksia n. 2,5 h, 5-10 minuutin välein. Ihan kunnollisia nuo kai on, en muista että olis viimeksikään ollut pahempia ennen vesien menoa. Veristä vuotoakin vähän...

Täytyy viedä tyttö päiväkotiin ja sopia kuka hänet hakee, varmuuden vuoksi.

Mini77 40+4
 
Mini: Taitaa olla lähtö edessä, tsemppiä!! :hug:

Tääl meni koko eilinen päivä/ yö menkkakipuilun kanssa mut mitään radikaalimpaa ei tapahtunu :headwall: vähän rupee tuntumaan et oon taas ens viikolla äippäpolilla.. :headwall: josko hakis tänään taas vauhtia kauppakassien kannosta ja kävelylenkistä, toivossa hyvä elää :LOL:

Nina ja Oskari 40+1
 
Huh huh,vihdoin alan taas olee elävien kirjoissa.En sitten saanut toissa yönä nukuttua niiltä kivuilta yhtään ja jouduin ottaa panacodia :( soitin seuraavana aamuna heti hammaslääkärille ja pääsin eilen sinne uudelleen,hio sitä hammasta aika paljon lyhemmäksi,antoi panacod reseptin ja antibioottikuuriin.Oli alapaineet niin korkeella kokoajan ja huono omatunto kun niitä panacodeja jouduin syömään että soitin eilen neuvolaan kun olin siinä vieressä että voisko se mitata vauvan sydämen sykkeen että se on hyvä (möyrysi kyllä extra paljon eilen) kaikki oli vauvalla hyvin ja terveydenhoitajakin paransi mun mieltä huimasti kun sanoi että voit ottaa niitä panacodeja ihan hyvillä mielin.

Eilen tosiaan niitä piti muutama ottaa ja nukuinkin sitten loppupäivän,illan ja aamuun asti,nyt on niin ihanan levänny olo.panacodeja eikä muitakaan särkylääkkeitä enää tarvitse syödä vaikka jomottaakin vielä jonkin verran,onneksi ei lähteny synnytys käyntiin parin viimesen päivän aikana,en olisi millään selvinnyt siitä niissä kivuissa ja täysin voimattomana.

Nyt voisi sitten tänään vaikka pikkunen syntyäkkin kun on selvitty edellisistä kivuista.

jontsulii ja poika 40+5
 
matami-mimmi tyttö oli syntyessään 3205g ja eilen 3104g, paino oli sunnuntaista jo hieman noussut. Tää on ollut välillä neljäkin tuntia syömättä, kun on nukkunut niin sikeästi.

Onkohan mini jo lähtenyt laitokselle? Rutkasti tsemppiä matkaan! :flower:

Ensimmäinen yö kotona takana. Oli kyllä melkoinen yö, tyttö ei suostunut nukahtamaan omaan sänkyynsä, joten nukkui sitten meidän sängyssä oikeastaan koko yön. Heräili useasti syömään, mutta nukahti kesken unien, ja sitten nukuttiin tovi ja taas herättiin syömään. Aamulla onneksi nukuttiin molemmat kuudesta yhdeksään. :) Olo on kyllä ihan pirteä, kun mentiin jo yhdentoista aikaan yöpuuhiin.

En saanut sairaalassakaan tyttöä nukkumaan omassa sängyssä, joten nukuin jo sairaalassa tyttö kainalossa. :ashamed: Onko kenelläkään ollut samanlaista tilannetta, mitenköhän tuon tytön saisi opetettua nukahtamaan omaan petiinsä?

Nyt tyttö taas heräilee, täytyy mennä. Rauhallista tiistaita kaikille!

Ikuisuus ja tyttö 3,5vrk
 
Malinda
Paljon onnea yykaakoo! :flower:

Sarinalle :hug: Kylläpäs oli melkoinen koettelemus! Nyt palautelappua vaan heti menemään!!! Ja ei varmaan olis pahitteeks käydä juttelemassa jonkun kätilön kanssa kokemuksestasi, ettei jäis mitä pahoja traumoja sulle. Uskomatonta, ettei kukaan ollu kiinnostunu sun voinnista!!!

Mä taidankin olla ihan onnekas kun tuo käynnistysyritys ei onnistunut. Se just jännitti, että jos alkaa rytinällä tapahtumaan niin kuin monet sanoo ja eikös kanellallakin tainnut käydä näin. Täytyy toivoa, että käynnistyis itsestään ennen perjantaita, ettei tarvis enää uudestaan sitä yrittää. Mulle sopis hyvin vaikka tänään, kun Mini77:kin taitaa olla menossa :wave: Ei sitten tullu mitään niistä eilisistä synnäritreffeistä, mutta voinhan sen siirtää tällekin päivälle. Sais vaan mullakin nuo supparit napakoitua ja säännöllistyä! Alinalla taitaa jo olla vauva sylissä :heart: Se tuossa sektiossa on kyllä hyvä puoli, että tietää ainakin varmasti saavansa vauvan syliin ettei käy niin että ne sanois että "sori, ei me nyt saatukaan sitä vauvaa ulos. yritetään ens viikolla uudestaan" :LOL:

Ikuisuus. Mua ei esikoisen kohdalla neuvottu herättelemään vauvaa, vaikka hän olikin pieni 2750g syntyessään. Mä luulen, että voi johtua siitäkin kun ne jo sairaalassa huomas, että vauva herää omatoimisesti tarpeeks usein ja että paino oli hyvin nousussa sairaalasta lähdettäessä. Sullakin on varmaan aika pian eka neuvola ja kyllä ne siellä sanoo, jos näyttää ettei paino nouse tarpeeks niin käskevät syöttää useammin. Mä imetin aina kun vauva itki, tai siis kun alussa oli vaikea tietää minkä takia vauva itkee niin melkeinpä aina tarjosin ensin rintaa jos se ei aivan justiin ollu syönny ja yleensä sille maistu. Meillä toimi hyvin tuo lapsentahtisuus imetyksessä, mutta jotkut myös sanoo, että liian tiheä imetys aiheuttaa ilmavaivoja. Meillä ei aiheuttanu, mutta aina piti muistaa röyhtäyttää, välillä kesken ruokailunkin ja vielä lopuksi.

Vointeja kaikille vatsakkaille ja muille vauvantuoksua! :heart:

Malinda 39+4
 
Malinda
Ikuisuus. Meidän 1,5v esikoinen nukkuu vieläkin meidän keskellä! :ashamed: :ashamed: En kans saanut sitä sairaalassa omaan sänkyyn nukkumaan ja siellä patistivat ottamaan sen kainaloon, vaikka itseäni vähän hirvitti kun pelkäsin että kierähdän sen päälle. Siitä lähtien se on nukkunut mun vieressä ja olihan se kieltämättä kätevää imetyksen kannalta, kun ei oikeastaan ite tarvinnut herätä siihen ollenkaan kunhan vaan laittoi tissin suuhun. Aattelin, että kyllä sen sitten imetyksen loputtua saa omaan sänkyynsä totutettua, mutta eipä ole onnistunut :ashamed: Tän toisen kohdalla aion kyllä yrittää aktiivisemmin, koska meidän sängystä loppuu muuten tila :LOL: Ei me tota esikoista varmasti enää tässä vaiheessa mihinkään pinnasänkyyn saada, mutta täytyy yrittää, jos hommais normaalin lasten sängyn ja laittais sen ihan meidän sänkyyn kiinni, jos se edes kelpais...
 
onnea kaikille muille vauvaantuneille :flower:
ja maha pallon omistajille tsemppiä.. ja supistus tuulia.. täällä myös on outo olo kun mahaa ei ole, kun on tottunut olemaan raskaana niin kauan et outoa ku mahtuu kaikki vaatteet päälle, tällä kertaa raskaus arvilta säästyttiin mut olihan noita jo ennestään ihan kivasti..
käyn kirjoittamassa synnytyskertomusta kerhon puolelle.. ei nimittäin menny niin kuin elokuvissa..
poika on ihana ja kiltti :)

Pia & boy 5vrk
 
Hei!

Täällä vielä yhdessä koossa. Mies yrittää tosin iltaisin saada mua vaikka väkisten autoon ja sairaalaan,, ei malttais enää oottaa. Mut kuitenkin aamulla töihin lähtiessään sanoo etten sitten saa tehdä mitään, ettei vaan synnytys käynnisty.

Tänään eka pvä puoleentoista viikkoon kun pään oikeapuoli ei kipuile! Jontsulii , mullekin lekuri määräsi noita panacodeja. Sain sellasia poretabletteja yöksi. Yhden otin, mut tuntui siihenmalliin jaloissa, etten enää viittiny. Toivottavasti sulla hampi nyt paranee, koska synnytykseen ei varmasti halua enää mitään ylimääräisiä kipuja!

Aamulla tais sitten tulla se limatulppa, tai jotain. Venyvää limaa se oli, ja reippaanlaisesti.
Synnytyksenhän mä olen tilannut viikonlopuksi.. :D

Mini :wave:

Tehilla ja E 40+2
 
Kerhoon minäkin haluisin liittyä, keneltäköhän sitä vois kysellä??? :wave: Mennyt ihan ohi :ashamed:

Meillä vauvaa heräteltiin syömään 3 tunnin välein, kun paino niin vähäinen ja kotiutuessa vielä laskusuuntainen, laihoin tuloksin, tyttö meinasi ite että kyllä 4 tunnin välein on parempi :)

Myös mulla masusta haikea mieli, varsinkin, kun molemmat ollaan sitä mieltä, että meiän lapsiluku on nyt täynnä.....

Tyttö hiukan nuhainen, nyt nukkuu sipulinyytti sängynpäässä. Katotaan onko apua??! :(

Onnea taas kaikille :flower: Ja tsemppejä vauvaa hakeville ja niitä vielä odottaville :heart:

Maaliskuu ja tyttö 20 vrk :heart: ( mihin tää aika menee )
 
Onnittelut kaikille vauvaantuneille!

Nyt on ihan pakko hehkuttaa sitä miten ihana tuo mies osaa joskus olla. Meillä on nyt torstaina tapaamisen vuosipäivä ja mies yllätyksenä oli hankkinyt minulle lahjaksi sen kauan toivomani ammeen ja lisäksi vielä allaskaapinkin jollaista tässä kaupungin vuokra-asunnossa ei tietenkään ole omasta takaa. Juuri toimitettiin kotiin nuo mutta menee huomiseen että ne saadaan asennettua. Osaa tuo mies olla aivan ihana toisinaan. :heart:

Mutta nyt mein pikkupirpana vaatii huomiota. :D
 
Ah, ihana hiljaisuus, lapset päiväunilla :heart:

Ikuisuus Luulenpa ettei sinun tosiaan tarvitse herätellä jos toinen itse herää kuitenkin alle viiden tunnin välein syömään. Ja jos paino on kerta lähtenyt nousuun. Minä itse en herättelisi. Voithan vielä kysyä neuvolasta mitä mieltä siellä ovat.
=)

Hopeakaisla :heart: Mukavia tuollaiset yllätykset =)
 
Tervehdys tänne palstan puolelle! :wave:

Tasapuolisesti onnea kaikille vauvautuneille :flower: ja jaksamista omaa pikkuista vielä odottaville :hug:

Meidän pojulla on tänään 23.2. laskettuaika. Vaan tuohan täyttää kohta jo 2 kuukautta ja on ollut kotonakin jo kuukauden. Nopeasti tämä aika vaan kuluu. :heart:

ikuisuus meillä tuo poju on nyt tuplannut painonsa syntymäpainoon verrattuna, eli syntyessä 1590 g ja nyt noin reilu 3 kg. Viime punnituksessa saatiin yöunien osalta lupa nukkua ruoka-aikojen ohi. Viime yönä poju sitten heräsikin vain yhden kerran syömään. Muuten on herännyt säännöllisesti kello 24 ja 3. Kysy nyt vielä neuvolasta, kun näihin vaikuttaa niin moni seikka.

Niin ja tuo sänkyyn opettelu on varmaan aika yksilöllistä puuhaa. Meillä on käytössä ihan tavallinen, iso pinnasänky. Kotiin tullessa tuo vauveli oli sen reilu 2 kiloa ja oli ihan pieni kirppu keskellä sänkyä. Olen rajannut lakanan alle pyyhkeillä pienen "pesän", joka pienentää sänkyä. Olen myös kapaloinut pikkuista. Nyt poju nukkuukin hyvin omassa sängyssä, paitsi jos on vatsavaivoja.

-mervi-elina ja poju 1 ½ kk
 
Hei kaikille!

Iloisia uutisia kylläkin hyvin myöhässä.... Meille syntyi 6.2. lauantai-iltana poikavauva. Pituus 52cm, paino 3615g ja pipo35cm.

Synnytys oli hyvin normaali kaikinpuolin. Alkoi hiljaisilla supituksilla yöllä puoli neljän aikoihin. Sain vielä nukuttua, kun väli oli puolikin tuntia. Päiväaskareille mies tuli auttamaan tallin siivouksessa. Päivällä soitettiin esikoiselle noutajaa, kun supistukset alkoi olla kivuliaampia ja tuli jo 15 minuutin välein. Mun isosisko tuli kolmen aikoihin, kun esikoinen yhä päiväunilla, joten siinä supistuksien lomassa keittelin vielä kahvetta. Esikoisen lähdettyä lähdettiin sairaalaan. Kuuden aikaan päästiin perille. Kaiken oltua kunnossa pääsin lillumaan kylpyyn, josta nousinkin oikestaan vasta synnyttämään. Poika syntyi klo 21.

Kaikki kävi ihanan nopeasti ja meikäläisen parantuminenkin on ollut tosi nopeaa. Kaipa se niin on, että kun esikoinen on jo raivannut tietä niin seuraava tulee jo kevyemmän tuntuisesti vaikka oli kilon painavampi!

Kahtena perjantaina on käynyt neuvolatäti meillä katsomassa poikaa ja ensimmäisellä kerralla oli painoa kertynyt jo 3700g (6vrk iässä) ja 4010g seuraavalla (13vrk). Kaikki muutenkin on ollut ihan ok.

Paljon onnea kaikille synnyttäneille ja nyytin kainaloon saaneille. Ja vielä tsemppiä jaksaa odottaa teille, joille tämä on vielä edessä.

Kiitos kaikille helmikuun hurmaajille hyvästä seurasta!

Titta ja JJ 17vrk
 
Lähden käymää synnärillä,soitin sinne kun alapaineeet ovat nyt 3 päivää yli 100 ja vauva ei ole tänää liikkunut ellei sitä ole kovakouraisesti töninyt,silloin vaan siirtää jalkaa tms eikä liiku sen jälkeen.

Mies jo ihan innoissaan että jes ehkä ne käynnistää sen etkä pääse enää kotiin,mutta tuskin :eek:

ilmoittelen kun pääsen kotiin takasin miltä näytti.
 

Yhteistyössä