** HELMIKUUN HURMAAJAT ** joulukuussa





Raskauden suuren ihmeen ovat kokeneet tähän mennessä



25.1.2010
Hopeakaisla - 23 - KOS - kolmas

27.1.2010
Samariini - neljäs - "O"

28.1.2010
piiuli82 - 27 - KOKS - kolmas - "TOUKKA"
KiaralA - 20 - PHKS - toinen -

29.1.2010
Minnea - 23 - esikoinen
Zuh - 28 - EKKS - esikoinen - - "NAATTI"

30.1.2010
Sero - 24 - SatKs - esikoinen

31.1.2010
Farfalla - neljäs
Äityli 30 - 33 - SAS - kolmas

1.2.2010
Mimmi1981 - 27 - NKL - toinen
Miiuli07 - 24 - LUS - kolmas
maukkanen - 26 - Jorvi - esikoinen
Nennu08 - 28 - toinen
Dolly04 - 24 - Kätilöopisto -

2.2.2010
Helmihaave - 30 - esikoinen
Pöhinä - toinen

3.2.2010
parpai - toinen
pilli- - 21

4.2.2010
Enkelipoika
Miz- 27 - Kätilöopisto - esikoinen
Avilla - 29 - PHKS - kolmas - poikaolo
krisu - 26 - Lohja - toinen
Wertica - 27 - Kättäri - esikoinen

5.2.2010
äitilintunen - 32 - kolmas
Suzyco - 24 - TAYS - toinen
taapero - 25 - OUS - neljäs

6.2.2010
Helmiläinen - 26 - phks - kolmas
MiinajaManu - 33 - KYS - kolmas

7.2.2010
Lilo - 32 - neljäs
matami-mimmi - 26 - PHKS - toinen

9.2.2010
Develly - 29 - HYS - kolmas - - "POTKUTTELIJA"
Anni1976 - ulkomailla

10.2.2010
Piipiäinen - 35 - viides
Rautahammas - 28 - toinen

11.2.2010
Siisami - esikoinen
Jadel84 - 26 - kätilöopisto - esikoinen - "TOUKKA"
Tansuli - 28 - PHKS - toinen
Fi0na - KOS - toinen -
titta-83 - 26 - SatkS - toinen - "JJ"

12.2.2010
Jiina - kolmas -

13.2.2010
mor78 - 30 - kolmas

14.2.2010
Nimbe - 26. - SEKS - esikoinen
Veeruska-81 - 27 - EKKS - toinen
celia81 - 28 - Naisten klinikka - esikoinen
iidesy - 20 - TAYS - esikoinen -
yykaakoo - 22 - SeKS - kolmas -

15.2.2010
Millie80 - 28 - HYS - kolmas
Tanya90 - 19 - KYS - esikoinen

16.2.2010
Sessi - 22 - toinen
MintCandy - toinen - poikaolo
Polttaja - 20 - KEKS - esikoinen
Maaliskuu - 29 - Tyks - toinen - "RAKAS"

17.2.2010
Pojatx2 - 24 - KYS - kolmas
Pikkuronsu - 28 - TAYS - esikoinen

18.2.2010
Zucchero - 35 - Kättäri - toinen
hope08 - 32 - kolmas
Helinä28 - 28 - PHKS - toinen - poikaolo
Äpyli - OYS
Ikuisuus - 22 - esikoinen - HYS - - "KERTTU"
Pikkukakkonen22 - 22 - VKS - toinen - poikaolo - "POTKIJA"

19.2.2010
Leeloo85 - 24 - SATKS - esikoinen
Sarina - 39 - TAYS - esikoinen -
kattiMam - toinen
Athena - SeKS - toinen
Tuulia79 - 30 - PHKS - toinen
jontsulii - 28 - Kätilöopisto - kolmas -
Mini77 - 32 - TYKS - toinen - - "POMPIDOU"
Mavi - toinen

20.2.2010
mariska77 - toinen

21.2.2010
high5 - 34 - POS - viides

22.2.2010
Nemu - toinen - TYKS -
Tehilla - 37 - esikoinen - "E"
muhvi - 24 - SEKS - kolmas
Halinalle75 - 34 - toinen
Nina1 - 29 - toinen - "OSKARI"

23.2.2010
CrazyInLove - 28 - SAS - kolmas - "RÖLLYKKÄ"
Annien - 25 - HYS - toinen
Nanna1980 - 29 - VKS - toinen
mervi-elina - 32 - TAYS - kolmas - - "PIENI"
HubaG - 34 - HYAS - kolmas - - "ALIVUOKRALAINEN"

24.2.2010
Huopatossu - 34 - PHKS - toinen
Äiskä-75 - 34 - kolmas
Pikkupulla79 - Jorvi - esikoinen
NuuNuu84 - 25 - esikoinen

26.2.2010
Nanna1981 - toinen
pocks - Kättäri - esikoinen -
Malinda - 31 - TYKS - toinen -
pojat3äiti33 - 33 - Jorvi - neljäs -

27.2.2010
Alina78 - KOKS - kolmas
kanella - 40 - Kätilöopisto - esikoinen -

28.2.2010
prinpressa - KokS - toinen
Piipi Pöppiäinen - 28 - PHKS - esikoinen - "PAPU"

2.3.2010
serratus - 20 - esikoinen


Liinuleenu
Cherrylee
Mariska77 - toinen
Zanthia
Mansikkamäki - 32 - KAKS - neljäs




SYNTYNEET




14.12.
eemeli89 - 30+2 - 996g 37 cm -





 
Huomenta kaikille!

väsymys meinaa painaa,vauva on ruvennu kirjaimellisesti yökukkujaks,nyt on ruvennu tossa puolen yön aikaan potkimaan,ja tänään heräsin klo 6 kun joku leikki ja temmelti mahassa,mutta eipä ton ihanampaa herätystä melkein voi ollakkaan :heart:
apuva,mitä mun painolle on tapahtunu,tähän mennessä sitä on koko aikana tullu kilo,mutta nyt reilu viikon aikana se on noussu parisen kiloa,enkä oo kyllä mitään kummempia syöny,pelottaa mennä neuvolaan että mitä sanovat,mulla kun on toi raskausdiabetes ja painoa oli jo ennestään enemmän kuin tarpeeks liikaa..en vaan ymmärrä mistä tollanen iso nousu vois johtua ja onko se ihan ok..tosin mulla oli muutama viikko sellasta että söin miten sattuu,en siis säännöllisesti ja meinashan ne sokeritkin nousta vähän hälyyttävästi mutta nyt oon taas palannu ruotuun ja näyttäis ne sokerit pysyvän vielä syömisellä kurissa.no neuvolassa sit saan kuulla mitä mieltä ne on tästä kaikesta,hävettää vaan toi "repsahtaminen" :ashamed:
muuten kaikki ok ja hain viime perjantaina äitiyspakkauksenkin,ja tykkäsin kyllä oikeestaan kaikista vaatteista ja jutuista mitä siellä oli =) ja lauantaina käydään hakemassa vaunut,pääsee niitäkin tutkailemaan :D

Hyvää viikonjatkoa kaikille,voikaa hyvin!

piipi ja rakas papu 27+2
 
Joulukuuta! Pompidoukin on yökukkuja, valvotti mua illalla kipeilläkin jumppaliikkeillä puoleen yöhön, sitten esikoinen tulikin jo viereen ja mun nukkuminen oli mitä saattuu. Ja aamulla taas alkoi kova möyrintä mahassa. Musta tuntuu ettei vauva nuku ollenkaan...

En tiedä mikä tuolla tytöllä on, kun ei millään voi nukkua omassa sängyssään? Aiemmin on kyllä nukkunut ja mulle olisi ihan ok, jos tulisi viereen aamulla vaikka klo 5-6, mutta ei sentään puolilta öin, kun sitten en saa itse nukuttua enkä käännettyä kylkeä. Neuvoja? Ollaan juteltu asiasta ja hänellä tulee kuulemma vaan niin ikävä mua ja vauvaa... Täytyy yritää vielä jotain lahjontaa tms. jotta yöt menis paremmin.

Töitäkin pitäisi välillä tehdä :)
 
Mini77 Mun tytöllä oli tämä vaihe muistaakseni 2,5 vuotiaana. Ratkaisin ongelman siirtämällä tytön sängyn meidän sängyn viereen niin sain nukuttua paremmin. Tyttö on aika kova pyörimään unissaan ja mun yöunet jäi muutamaan vaivaiseen tuntiin ja aamulla oli pakko jaksaa mennä töihin.
Lopulta tyttö sitten siirtyi ensin toiselle puolelle makkaria ja lopulta omaan huoneeseen :D Tästä muistaakseni tyttö sai jonkun "palkan" - en tosin enää muista mitä se oli :ashamed:
 
Develly, meillä itse asiassa tyttö on pääsääntöisesti aina nukkunut omassa huoneessaan ja hän siis täyttää ensi kuussa jo 5 v... Tää on nyt jotain ihan uutta läheisyyden kaipuuta, mihin ei auta vaikka kuinka päivällä halittaisiin.
 
En tiedä kiinnostaako ketään, mutta H&M nettikaupassa oli todella halpoja vaatteita - mm. 3 vaatetta 10? :whistle: :/

Mini77 Teillä tilanne on siis vähän erilainen, koska tyttö on jo noin vanha :/ Toivottavasti löytyy joku sopiva ratkaisu, joka sopii kummallekin osapuolelle :D
 
mustakin tuntuu että tää vauva ei nuku ikinä,yleensä menee niin että 2 päivää jaksaa ahkerasti pyöriä ja hyöriä,sitten tulee yks hiljasempi päivä mutta kyllä sillonkin niitä liikkeitä riittää :D ja sitten taas jaksaa möyriä täyspainoisesti :heart: äsken rupes naurattamaan kun olin sohvalla ja katoin telkkaa niin kamala möyrintä alkoi taas,oli hassun näköistä kun maha kohoili vauvan liikkeiden mukaan =)
 
meillä muuten myös toi kaks vuotias on alkanut heräillä öisin että tahtoo viereen.. :/ onkohan tää joku ikän kuuluva juttu vai mitä?

develly: kiitti vinkistä.. suunnistanpa nyt suorilta nettikauppaan :D palailen myöhemmin :D

samariiini ja o 31+5
 
joulukuun ekaa päivää kaikille!

neuvola kuulumisia:
28+5
hemoglobiini 126 (151)
verenpaine 128/78
pissa- puhdas
kohdunsuu kiinteä,kiinni
paino 68,7kg (328g/vko)
vauvan sykkeet 140krt/min
sf mitan mittasi mutta unohti kirjoittaa neuvolakorttiin. toivottavasti lääkäri kirjoitti sen edes johki paperille ylös. saa ens kerralla tietää mikä mahtoi olla pituus.
viikonloppuna pitäisi mennä shoppailemaan kaikki joululahjat sun muut, kun tulee veronpalautukset :)
sais jo tulla lunta :heart: :heart:

ZUHkukas noita tietoja nyt päivittää niin mulla on siis "poikaolo" en tiedä odottavani poikaa, jos voi korjata tuo, kiitos


Pia & Potkija 28+5 ;)
 
Tää taustaillut taas pitkän tovin..

Joku kyseli raskausdiabeteksestä tuolla marraskuun pinossa. Täällä yksi moinen diabeetikko, eikä ole ruokavalioa paljoo noudatellut.. :ashamed: Aiemmin noudatin kyllä (kun todettiin[sokerirasitus tehtiin 13.viikolla], niin kokeiltiin ruokavaliolla, jos olisi aisoissa pysyneet), mutta kun insuliini tuli kuvioihin(n. kk sitten lokakuun lopulla), niin totesin tovin käytön jälkeen, että sama se mitä syö, kun arvot kuitenkin nyt normaalit - juuri insun johdosta. Mut kyllä sen huomaa, jos on illalla syönyt jotain makeaa, niin aamulla on arvo hiukan korkeampi, kuin jos olisi jättänyt syömättä - normaalin rajoissa kuitenkin lukemat. Mulla siis paastoarvot koholla olleet, insuliini on illalla pistettävä pitkävaikutteinen ja annostus on ensimmäinen, mitä kokeiltiin - 8 yksikköä - eikä ole tarvinnut lisätä annostusta yhtään.
Et mulla kuiteski sen verran hyvin mennyt tämän hoidon kanssa, ettei ole tarvinnut räknätä yhtään. :)

Ens ma olis aamusta neuvolassa käynti ja illalla synnytysvalmennusta, tai siis joku parin tunnin istuminen Perhetalolla, missä on aiheena synnytys ja suun hoito.. Ei käyty sitten perhevalmennuksessakaan kertaakaan, neljä kertaa olis ollut n. kerta kuussa, muttei koskaan muistettu. Ehkä nyt vois muistaa käydä edes ton kerran..

Saikku loppuu sunnuntaina ja pitäis mennä töihin maanantaina. Kaksi viikkoa olis enää ja sitten 18.12. loppuu sopimus ja työttömänä olla taas kunnes äippäloma alkaa 10.1. Olis ehkä pitänyt sittenkin ottaa se sairasloma loppuun asti, kun kerran oli tarjolla siihen mahdollisuus.. Noo, josko sitä sais jotain aikaiseksi parissa viikossa työmaallakin. Pääsee sitten joulua ajattelemaan ja valmistautumaan vauvan tuloon.
Kuulostaa hurjalta, ettei monella ole vielä paljoa vaatetta vauvalle tai mitään :eek: Itse sellainen hamsteri, että vaatetta on jo paljon eteenpäinkin ja suurinpiirtein kaikki on hankittu ja laitettu paikoilleen :D Mutta toisaalta mä olenkin hyvin kärsimätön ihminen, aina pitäis saada kaikki heti tai ainakin just sillä sekunnilla - on tää odotusaika ollut piiiitkä! Pinnasänkykin ollut paikallaan elokuun puolivälistä ja rattaatkin ollu syyskuun lopulta.. Ehkä olis voinut kuitenkin edes jotain jättää vähän myöhemmällekin, mutta nyt toisaalta on heppo sitten täydentää, jos huomaa jotain puuttuvan, ettei tarvitse kaikkea osata laittaa heti.. :)

Minä, minä, minä... :D Riittävästi höpinää taas toviksi.

Ihanaa joulukuuta!

.iid&E.rv29+2.

p.s. saa laittaa tietoihin perään, että poika tulossa :heart:
 
Malinda
Kävin tänään taas sokerirasituksessa ja kyllä otti koville!Jo menomatkalla puklasin tien varteen, kun teki niin pahaa olla syömättä :LOL: Litku meni helposti alas, mutta kamalan heikko olo siitä tuli. Makoilin koko sen kaks tuntia ja taisinpa nukahtaakin... Ja tietysti kun siinä kovalla laverilla makasin, niin lantio oli sen jälkeen ihan jumissa enkä taho päästä kunnolla kävelemään. Olo ei oo juurikaan aamusta kohentunu, vaikka kävin syömässä heti kun sieltä pääsin. Ihan rättipoikki olo, joten katsoin paremmaksi jättää opiskelut väliin tältä päivältä ja tulin kotiin pötköttelemään :) Onko teidän muiden pitäny käydä kaks kertaa sokerirasituksessa? Mä vähän ihmettelin, että miks mun pitää, kun alkusyksystä kerran jo kävin ja siinä oli arvot ihan kohdallaan. Oliskohan se siks kun mulla viime raskaudessa oli yhdessä mittauksessa paastosokeri koholla?

Nyt kyllä keitän päiväkaffit, oon ihan pökerryksissä vieläkin ja pitäis jotain saada aikasekskin tänään!

Malinda 27+ (vai mitenkähän se taas oli?)
 
Piipi Veikkaisin, että ainakin osa sun painonnoususta on nestettä. Itse ainakin olen huomannut, että aina kun sokerit nousee reilusti, niin painokin lisääntyy. Laskee sitten takaisin, kun saan taas sokerit paremmin kohdilleen.

Develly Ihana kuva tossa listan alussa!!!
 
Hyvää joulukuun alkua kaikille! Huomiselle onkin luvattu pakkasta, niin ehkä tässä vähitellen pääsee joulutunnelmaan. :xmas:

Ollut ihan hurja ja ennen kuulumaton päivä siinä mielessä, että en ole pistänyt suuhuni mitään herkkuja koko päivänä. :LOL: Vaikka onhan tässä vielä jokunen tunti aikaa sortua, mutta taitaa olla niin mystinen tilanne tässä taloudessa, ettei kaapeissakaan ole mitään herkkuja odottamassa.

Mini77 mulle tuli ensimmäisenä mieleen, että mitä jos tyttö reagoi läheisyyden kaipuulla tulevaan vauvaan?

Hui, täällähän alkaa osalla viikot jo kolmosella! Ollaanpa me pitkällä.

Viime päivinä uudeksi kaverikseni olen saanut närästyksen. Iltaa kohti korventaa kurkkua, mutta en ole uskaltanut ottaa Rennietä, kun pakkausselosteessa ei suoranaisesti suositeltu käyttöä raskausaikana. Täytynee kysyä lääkäriltä asiasta maanantaina, jos sairaslomaa täytyy hakea lisää.

Niin ja kiitos ihanista mahakommenteista edellisessä pinossa! Ja serratus suloinen maha sinullakin. :heart:
 
Kanella: toi voi olla ihan totta,mulla on muutamana päivänä ollu sormet ja nilkat turvoksissa,eli nestettä on jonkun verran..nyt on sokerit pysyny tosi hyvinä ku oon palannu ruotuun,täytyy käydä loppuviikosta puntarilla ja kattoa onko sillä ollu vaikutusta.mutta kyllä helpotti kun huomasin että saan edelleen kattomalla mitä syö niin sokerit kohilleen..
 
ikuisuus: kiitos. :D Täälläkin kaivataan jo lunta. On niin kauhean pimeää.. Laitoin
tänään jo joitain joulukoristeita ja jouluvalot. Ees vähäsen jotain piristystä tähän harmaaseen joulukuuhun.

Lääkärineuvola ois torstaina, sitä ootellessa. :)

Mä en oo oikeen vieläkään tajunnu et meille on oikeasti tulossa vauva. Ei sitä vaan jotenki tajua, vaikka masussa elämää onkin. Taijan älytä vasta sitten ku se vauva on syntyny ;)

Tännää poksuu 27+0 :heart:
 
Kiitos taas uudesta pinosta Develly :flower:

Aamulla neuvolassa käyty ja kaikki on niin kuin pitääkin :heart: Hemppa jopa oli noussu vaikka itse luulin, että nyt on tippunu ja aloitellaan rautakuuri.
Vauva nukkui ja saatiin tasainen syke ( 154 ). Seuraava kerta onkin JO 3 vko:n päästä ettei tule liian pitkää väliä joulun takia.
On se aina noiden käyntien katsomista kalenterista, että mikä käy?! Kun kerralla varaa useamman käynnin niin pääsee helpommalla :kieh:

Juu on se niin ihanaa, kun tulee nuo veronpalautukset :heart: Tämä tyhjätasku varmaan repee liitoksistaan, kun tilillä on kerrankin mitä tuhlata :LOL: :LOL:
Täytyyhän siitä nyt osa käyttää laskujenkin maksamiseen, mutta pääsee ostoksille myös!

Lunta kaivataan myös :wave: Mä vihaan tällästä pimeetä ja märkää aikaa. Pakkanenkaan ei tunnu yhtä kireeltä, kun on lunta maassa ;)

Nyt nauttimaan pikkupakkasista ulkoilmassa!

Fi0na 29+5
 
Eilisen ravitsemuksellinen "virhe" korjattu aloittamalla tämä aamu suklaalla.

Onko teidän muiden mahoja taputeltu kovasti ystävien ja vähän tuntemattomampienkin ihmisten toimesta? Mua ei haittaa, jos joku kysyy luvan ja koskee mun mahaan, mutta moni tuntuu käyvän kiinni ennen kuin edes varoittaa asiasta. Ja yksi kurssikaveri alkoi ihan varoittamatta puristella mua kyljistä ja etsiä, että onko mulle tullut läskiä sinne. :kieh: :LOL: Tuo reaktio ei ollut kovin mieleinen, ei mun keho nyt mitään yhteiestä omaisuutta ole, vaikka maha kasvaakin.

Ihanaa, tunnin päästä pääsen kampaajalle leikkaamaan ja värjäämään tukan. Täytyy kaiken konkurssin keskellä pitää myös huoli omasta ulkonäöstä. :D

Ikuisuus ja Kerttu 28+6
 
Mun masua ei onneksi kukaan ole tullut koskemaan. Mä en meinaan pidä siitä yhtään. Vain lapset ja mies saa siihen koskea ja that's it!

Kävin äsken ostamassa joulukortteihin vähän tarvikkeita, mutta nyt pitäis vaan löytää vielä inspiraatio tehdä ne :kieh: Tytön kanssa varmaan tulee tehtyä, kun hän tekee omat kortit mummille ym. Itse pidän linjan erittäin selkeänä enkä aio käyttää korttien tekoon hirveästi aikaa.

Tänään olis vielä neuvola iltapäivällä... :whistle: Saa nähdä miten on asiat... :D


Develly ja Potkuttelija 30+1 :heart: :heart:
 
Aurinkoista ja pakkasen puremaa joulukuista keskiviikkoa kaikille mammoille :wave:

Ihanaa oli herätä ja huomata, että ulkona paistaa aurinko ja pakkastakin on muutama aste. Josko se talvi nyt tästä alkais!

Neuvolassa tänään käyty:

rv 31+2 (28+3)
paino +490g/ vko (+1.4kg/ vko)
RR 120/65 (121/61)
prot +/- (-)
hb 108 (126) saankin alottaa sitten raudan syömisen :/
sf 26,5 (24,5)
lapsiveden määrä N
tarjonta poik
vauvan syke 155 (145)
liikkeet ++ (++)

Kaikki siis näytti olevan kunnossa. Kovasti neukkutäti lupaili pientä vauvaa meille, mutta saas nyt nähdä. Kovin pieneltähän tuo sf-mitta tuntuu, mutta ei kuulemma syytä huoleen :)
Varattiin aika jo neuvolalääkärille, joka siis rv 35 ja siellä sitten katsotaan tuota vauvan asentoa, jos ei ole jo kääntynyt, otetaan yhteyttä äitipolille jossa sitten mietitään tuota synnytystä. Hirveesti taas uutta mietittävää :x

Meillä on eteisremppa saatu valmiiksi ja nyt saakin sitte ottaa ihan rennosti. Kovasti tuo projeksti vei voimia, kun sitä yksin melkeinpä tein aamusta iltaan ja nyt alkaa vasta tuo unirytmi palailemaan normaaliksi! Käytiin alkuviikosta ostamassa hoitopöytälipasto ja nyt pääseekiin keskittymään vauvan vaatteiden pesuun, kun on viimeinkin paikka niille. Pinnasänky odottaa myös kokoamistaan!

Oma olo ollut ihan hyvä, mitä nyt alkuviikon Ikean 3 tunnin reissu sai aikaan seuraavan yön järkyttävät menkkamaiset kivut(?). Muuten kaikki hyvin, kunhan välillä muistaa vähän levätäkkin. Edelleen tunnin lenkkejä vedän koirien kanssa, tosin askel on kyllä hidastunut :LOL:

Jospa sitä alkais vaikka siivoomaan :p

-Dolly04 ja masuasukki 31+2
 
samariini meidän kaks vee on alkanu tekee ihan samaa, pakko tunkea sinne väliin nukkumaan, eikä sit millään omaan sänkyyn takasin!!

masujuttua En tykkää jos kaikki koskis mun mahaa.. esikoista kun odotin niin opiskelin ja ärsytti välillä ku kaikki tuli taputtelemaan mahaa ym.. en edes tuntenut kaikkia.. Täs raskaudessa ei onneks oo sitä vaaraa :D Mies ja poika saa siihen koskee ja sillä selvä, toki nyt ystävätki jos luvan pyytää.. :LOL:

-Jos päivittäjä haluaa ni saa laittaa tonne mun tietoihin et synnärinä tyks


Nemu 28+2
 
Voi kurjuuksien kurjuus! Sairaslomalla jälleen. Nyt sitten varmaan äitiysloman alkuun asti. Sunnuntaina sain niin mahtavia supistuksia että ihan varpaita kipristi ja en ole enää palannut ennalleni. Heti kiristää tai supistaa jos jotain yrittää tehdä. Rauhallisesti on kai otettava kun ei ihan vielä tarvis syntyä. Aikaisemmissa raskauksissa ei ole ollut yhtään supistusta ennen tositoimia. Onneksi lepo auttaa ja saan huilia kotona. Olisi tooosiii kamalaa joutua sairaalaan moneksi viikoksi.


Onneksi mun masua ei kukaan juurikaan taputtele, en siitä hirveästi pidä. Riittää että kaikki päivittelee kuinka iso maha on. Kilojakin on jo tullut 10 eli hyvin olen kasvanut.

Onkos pojatx2 kadonnut kokonaan kun ei ole aikoihin näkynyt?

Mullakin on edelleen epätodellinen olo että kohta on taas vauva. Kaikki tavarat on vielä varastossa tai hankkimatta. Ehkä nyt kun on kotona voisi pikkuhiljaa joulun jälkeen alkaa valmistautumaan elämän mullistukseen. Ja kun sain nauttia niistä supistuksista, mietin että mihin ihmeeseen olen taas itseni laittanut. Olinkin jo unohtanut miten epämiellyttäviä supistukset on. En erityisemmin nauti synnytyksestä vaan se on lähinnä pakko homma jos haluaa lapsia. En kyllä etukäteen kamalasti jännitä enkä pelkää, mutta eihän se mitää kivaa ole. Vai onko jonkun mielestä synnytys ihan kivaa?

Avilla 30+6
 
hiphei! tulin poksumaan, nyt mennään jo viikoilla 31+0! ihan epätodellista mutta mukavaa, ku aika menee niin nopeasti:)

viimetorstain neuvolakuulumisia en aikasemmin kerenny tulla laittaan, mutta laitetaanpa nyt
eli
rv 30+1 (26+0)
paino +459g/vko (+804g/vko !!!!)
RR 106/67 (119/77)
pissa puhdas
hb 112 (110) jes, ahkeran raudansyönnin myötä noussu "jopa" kahella..
sf 27 (23)
lapsiveden määrä N
tarjonta RT
vauvan syke 150
liikkeet ++ (++)

pikkusella oli kauhea meno päällä, yritti varmaan hajottaa doppleria ku sydänääniä kuunneltiin:D ensin oli sykkeet 170:)D), mutta tasottu sitte siihen 150, onneksi:)
miten päin se "vanhan kansan" sanonta meni, että tytöillä vai pojilla on korkeempi syke?
ku lääkäri sano meille että 90%varmuudella poika, ja sykkeet on kokoajan ollu tasasta 150.

meillä muuten on jo reilun viikon päästä seuraava neuvola, eli täällä päin ainaki viikolta 30 asti alkaa oleen kahen viikon välein neuvolat ja mun käsittääkseni viimenen kuukausi neuvolassa kuljetaan viikon välein.

saatteko te muut muuten yöllä nukutuksi? mua vähän hirvittää että miten loppuaika menee, kun
nyt on jo niin hankalaa! vessassa käyn varmaan about 3kertaa yössä ja joka kerta vauva herää ja rupeaa potkutteleen, eikä sitte saa heti unta. hyvän asennon löytäminen ja kyljen kääntäminen on myös hankalaa, onneksi miehekkeellä on hyvät unenlahjat nii ei mun ähellykseen heräile:D
mulla on alkanu kauheet lonkka- ja nivuskivut, nämä on nyt sitte varmaan niitä liitoskipuja?
häpyluu on kans aina välillä kipeä, muttei onneksi kokoaikaa.
mun mielestä oli vähä kummallista, ku luulin että liitoskipuihin vois saada neuvolasta jonku semmosen tukivyön, mutta ku neuvolatätille sanoin noista kivuista, nii se käski käydä ostamassa semmosen vyön että se SAATTAA auttaa. no en tosiaan rupea vähäisiä rahoja tuhlaamaan johonki, mistä ei oo ees varmuutta auttaako se:/

ompa mukavaa ku täälläki niin monet saa veronpalautuksia, minäki oon ihan täpinöissäni, ku kerranki tulee vähä ylimäärästä! aateltiin lähteä heti lauantaina isokärkkäiselle shoppaileen joululahjat. saa nähdä miten pää kestää, ku ei varmaan olla ainoita, ketkä aikoo just sinne lähteä tuhlaan veronpalautuksia, mutta ei voi mittään:D ois mukava saada kerranki ajoissa tehtyä joululahjaostokset, nii ei tarvis stressata:) aattelin tehdä vähä listaa että mitä kellekki ostetaan, nii ei tarvi sitte paikanpäällä alkaa miettimään.

tehtiin muuten kirppikseltä ihan huippulöytö! brion suht uudet matkarattaat 40e! nyt on sitte varastossa semmosetki oottamassa, eihän niitä voi käyttää muutako sitte vasta ku lapsi osaa jo istua, mutta oli pakko ostaa ku oli niin hyväkuntoset ja halvat:)

aateltiin ens viikolla ku miehellä on pari päivää lomaa, nii vaihtaa makuuhuoneeseen järjestystä ja kasata pinnasänky ja kattoo että saadaanko hoitopöytä mahtumaan sinne. kivvaa:)

kauhia ku tuli paljo asiaa:D

pilli ja pikkunen, 31+0! <3
 
niin ja sitä piti vielä kysyä, että mitä meinaatte tehdä äitiyspakkauksen pahvilaatikolle?
ku mietin että laittaisko sen alkuunsa pinnasängyn sisälle ja nukuttais pikkusen siihen, ku sanotaan että pinnasänky on pienelle vauvalle kauhean iso, että lapsi ei välttämättä tunne oloaan turvalliseksi siellä.. ku pakkauksen pahvilaatikossahan tulee se patjakin mukana, eli kai se tavallaan on tarkotettu jonkinasteiseksi ensisängyksi..?
mietin vaan että säilytänkö tuota pahvilaatikkoa vai heitänkö menemään:D
 

Yhteistyössä