Helmikuun inssipiinailijat ??

minnekäs kaikki helmipiinaajat on menneet? kaikki odotetaan kuumeisesti tuleeko täti vaiko eikö täti tule ... Täällä aletaan olla kyllä niin varmoja siitä että sieltä se tulee.. hiippailee ensin ovelle ja sitte tulee rynnimällä sisään ja kaataa kaikki tullessaan.. tosiaan ei mitään .. kun oisin edes turvoksissa, mutta kun sitäkään.. Jos haluais ajatella niin kai tuo oireettomuus voisi olla hyväkin asia, viimeksi kun en ollut ollenkaan oireeton ja täti tuli.. mutta maanantaina olis se tätipäivä sitte.. ei varmaan auta aiemmin mennä mitään testejä tekemään?? Tänään tosiaan ruokatunnilla piti tulla kotia ja itkeä tätä elämän epäreiluutta.. oon henkisesti niin valmistautunu ettei me onnistuta taaskaan.. siltikin taidetaan kyllä pudota lujaa kaikesta pohjustelusta huolimatta. Tuntuu niin pahalta miehenkin puolesta.. kun hänkin sanoi tänään että on se niin väärin että toiset saa vauvan aikaan niin kovin helposti. Taas alkaa itkuttamaan kun kirjoittaa tänne.. miten sitä onkin niin hermona nyt.. kolme päivää nyt ainakin pitäs vielä sinnitellä,

Mitenkäs muilla hurisee?
 
Mollukka

hengissä on myös persikkaposki...mut vain hädin tuskin...sellainen tunne on myös minulla että alas tullaan ja kovaa... :'( mulla rinnat on edelleen tosi painavat ja omituiset, mut aristelu on vain jäännös siitä mitä viime viikolla oli. Ne oli siis jo niin kipeät, et kun mies halas, niin tuli itku. ihmeellistä tämä oireilu... :eek: itse en edes ihan virallista tätipäivää tiedä, inssi tehtiin tosiaan ma 29.1 - mut mähän olin jo ovuloinu, enkä tiedä milloin!!!! vähänkö ärsyttävää!!!!! Vaikka oma epäilys on että su joskus iltapäivällä, sillä silloin alavatsa alkoi olla melkoisen kipeä...mut ku se jatkoi noin 3 vuorokautta, niin ota siitä nyt sit selvää.. virallinen testipäivä lääkärin ohjeen mukaan soittaaikoineen on ke 14.2. Milloin sulla?

i
Miina
meillä oli ihan sama tilanne toisiksi viimeisimmässä ultrassa...siis 3 suurta ja neljäs vähän pienempi...meillä kans piti ottaa yks pois, vaan niin kuin tästä ketjusta olet varmaan lukenu, toisin kävi... meille kuitenki tehtiin inseminaatio, vaikka niitä olikin lopulta 4. Ja sen lopputulosta tässä jännitetään. (lue: panikoidaaan). Mut ainakaan meitä ei kaduta - katsomme tämän jutun nyt loppuun asti!!! Onnea teille!!!! :hug:
 
Tsemppiä kaikille viime hetkien piinailijoille. Mulla menossa vasta pp6. Tuossa yksi päivä oli vatsa kipeä ja yhtäkkiä se katosi. Eli voin sanoa tämän piinailun olleen tähän asti lähes oireeton. Rinnat alussa kyllä kipeät, mut se nyt varmasti liittyy pregnyliin tai hormooneihin.

Paljon plussia tänne kaikille toivon! Elkäähän menettäkö toivoanne! :hug:
 
Moi, liityn myös tähän ketjuun, vaikka vielä onkin epävarmaa voidaanko inssiä tehdä ja piinailut voivat mennä maaliskuunkin puolelle.

Miten tuo ylimääräisen follikkelin poisto oikein tehdään?

Tämä on minulle ensimmäinen inssi eikä selvää syytä lapsettomuuteemme ole löytynyt.

Tänään kävin ekassa ultrassa, olen pistellyt nyt 5 kertaa 50iu Puregonia ja kuten vähän pelkäsinkin, niin paljon oli kehittymässä follikkeleja molemmille puolille. 2kpl oli 10mm ja 2kpl 9mm ja nyt sitten seurataan jatkavatko ne kaikki kasvamista. Kertokaa ihmeessä, jos teillä vastaavanlaisia kokemuksia! JOs teillä on ollut vastaava tilanne, niin oletteko jatkaneet pistämistä? Mulle annettiin ohjeeksi jatkaa vaikkakin pienemmällä annoksella. Tuosta mahd poistosta ei puhunut lääkäri mitään, joten kerrottehan tarkemmin mitä se tarkoittaa!

 
Meillä niin että ensin ei tapahtunut yhtään mitään vaikka clomien annostus oli 3 / vrk. Tai sentään sen verran että kohdun limakalvo oli alkanut kasvaa. Sitten pistelin ensin 75 U menopuria ja taas ultraan, sitten pistettiin lisää samalla annoksella ja taas ultra, annos kaksinkertaistettiin ja taas ultra - ja siinä sitten olikin 4 follikkelia. Lääkäri sanoi että ottaa yhden pois ( kohdun pohja puudutetaan ja sitten ohuella neulalla imetään pois munasolu joka toivottavasti tulee sen nesteen mukana. Ei siis 100 varmaa, sanoi mein lääkäri). Mä pelkäsin kans hirveesti sitä toimenpidettä mut toinen vaihtoehto olis ollu reduktio, minusta se on aivan täysin pois msuljettu. Mut kuten jo aiemmin olen kertonut, ovuloin ennen aikojani ja nelosvaara oli yhtäkkiä todellinen. Inseminaatiosta saimme päättää itse, mut olen ymmärtäny et toisilla klinikoilla on niin että ehdoton raja on se 3 follikkelia.

Jaksamista kaikille!!!! Ihmeellistä, miten en olekaan tämän tilanteen kanssa enää yksin vaan teitä kohtalotovereita onkin monta.... :heart:

Sorruin lukemaan muuten kaikenmaailman infosivuja monikkoperheistä... ja raskaudesta yleensäkin.. MIKSI ihminen kiusaa itseään?????? Nyt lähden tekemään jotain järkevää!!! (lue:syömään... =) )
 
Vähän minua jäi vaivaamaan se, että sain ohjeen jatkaa pistoksi. Joku kommentoi, että ilman yliaktiivisia munasarjojakin on pistänyt 6-7 kertaa, minulla niitä tulis siis vielä 3 eli yhteensä 8 pistosta.

No, kai sitä pitää vaan yrittää luottaa, että ohjeet ovat oikeita. Tuntuu vaan, että joka käänteessä tulee vastoinkäymisiä ja siksi luottamus on nollassa.

Lääkäri kehotti miettimään myös koeputkihedelmöityksen mahdollisuutta. En ole siihen perehtynyt, ja ensin ajattelin että aika radikaali vaihtoehto jo tässä vaiheessa. Mutta nyt kun mietin asiaa, niin ehkä se voisi olla ihan hyvä vaihtoehto, jos se nyt pystytään tekemään, onhan siinä kuitenkin hyvät onnistumismahdollisuudet...

 
Iltaa vain kaikille!

Mullakin oireet ovat kadonneet. Kaippa pregnylin vaikutus on sitten kadonnut, ja lugesteroniin on totuttu tai jotain. Tänään siis pp10.

Samoja tunneskaaloja mollukan kanssa ilmassa. On ollut onneksi niin kiire ettei ole kerennyt tällä kertaa märehtimään tätä asiaa oikein kunnolla. Mutta vaikka se nega on aivan hirveä kun se tulee, niin kyllä minua aina nämä alku-murehdinnat ovat aina valmistelleet vähän tulevaan.

Eilen ihmettelin, että mikä potuttaa niin rankasti. Vaikka on näin monta vuotta elänyt PMS:n kanssa niin sen tunnistaminen vie hetken. Eli varma menkkamerkki, joka ei ole pettänyt 15 vuoteen. :/

Tsempityksiä koko jengille! :wave:
 
Oon aika hiljaiseloa pitänyt, kun luulin että ovis osuu viikonlopulle. No nyt sitten ajattelin iltapissillä testata ovista ja plussa siihen sitten paukahti. Eli siis huomenna mennään toiseen inssiin. Oli tuolla alamahassa sellasta nippailua, että aattelin testailla.
Eli nyt pidetään varpaat ja sormet pystyssä, että onnistuisi nyt tällä kertaa ja että miehen simpat ois jatkaneet parantumistaan. :)
 
Täällä alkoi juuri pp7 ja kaksi päivää on maha ollut kipeänä. Nyt oikein kunnolla tämän illan. Kovin oon yrittäny (taas vaihteeksi) olla tulkitsematta näitä oireiluja mihinkään suuntaan. Olo mahassa on kyllä ihan samanlainen kuin juuri ennen menkkojen alkua. Viikon päästä kuitenkin pitäisi vasta alkaa. Alkuun oli toiveet korkealla, mutta on vähän karisseet toiveet. :ashamed:

Plussatuulia täältä kuitenkin kaikille puhaltelen ja voimia piinailuihin :hug:
 
Persikkaposki Ei mulle ees annettu mitään testipäivää :snotty: sanottiin vaan että soittele parin viikon päästä klinikalle, jos kuukautiset alkaa tai sittenkin jos ne ei ala ja testi ois positiivinen.

Amodini Jep viimisiä päiviähän tässä piinistellään.. hyvä että on ollut tekemistä. Meillä mies matkoilla v-lopun ja pitää varmaan siivota koko talo,ettei ihan täysin menetä asioiden pohtimiselle järkeään. Kun niinhän se on.. jos/kun se täti tulee niin pakko se on taas vain nyrpistää nokkaansa ja alkaa suunnittelemaan seuraavia askelia.

Robotti Ruttunen Hienoa että testasit ovisplussan ja ei mee kierto hukkaan :hug: tosi hienoa.. Siitä sitten vain eteenpäin.. :wave:

Ihan kamalasti plussamerkkejä testeihin kaikille toivottelen... :wave: :wave:
 
pp7 menossa ja ei hirvesti toivoa tämän ekan inssin suhteen ole. Samanlaiset Pms oireet kuin aina on ollut....hitto että on rasittavaa odotella....Kuinka moni on saanut Terolutit ja voiko niillä siirtää kuukautisten alkua, jos seuraavan inssin ajankohta on huono/ei sopiva? Viime kierrossa siirsin kuukautisia Primolutin avulla, koska olis sattunut inssi ajan kohta juuri sille viikolle kun olin reissussa....
 
Ginnifer
Täällä yksi piinailija ilmoittautuu, toisen inssin pp12 meneillään. Huomattavasti vähemmän piinallista ollut tällä kertaa, sillä inssin aikaan ei ollut erityisen hedelmällinen olo, enkä odota suuria. Kuitenkin testipäivän lähestyessä toiveet nousee... jospa sittenkin! Pitääpä keksiä paljon tekemistä viikonlopuksi, ettei tarvitse tätä märehtiä ja lietsoa turhaa toivoa.
 
Heips kaikki helmarit :)
Mitäs tänne ? Mulla alkoi viimein kolmen päivän vapaa töistä ja iski hirvee nuha ja kuume tänään, aivan kuin slama kirkkaalta taivaalta.. Tottakai heti kun olis vähän vapaata töistä :\|

Täällä olis menossa sitten piinis nro 4, ja yksi päivä oli rinnat vähän arat ja vatsa on ollut jotenkin ihmeellinen, tiedä sitten että kuvittelenko vai mitä..
Tiedän, tiedän, ei parane liiaksi kuullostella niitä olotilojaan.
 
Mammulle pikaista paranemista flunssasta.
Meillä meni sit tää inssi kyl päin p.ersettä. Siis jo ihan alusta asti kaikki oli kyl niin meitä vastaan. Oli kiva käynnistellä autoo 32 asteen pakkasessa, kun jostais syystä ei ollu lämmitystoiminut. Mies kerkes nukku 4 tuntia töitten jälkeen, kun revin sen sit sängystä ylös. Eipä paljoo kerenny syömään aamupaloja tms...kun sanoivat klinikalla, et heti sinne. Ja meillä kun tota matkaakin on. No viimeinen silaus olikin sit, että miehelle iski hirvee ramppikuume, eikä se saanu lastejaan purkkiin. Muutema hassu siittiö sitten ruiskutettiin, mutta eipä paljoo toiveita annettu. Mulla oli kyl kaks isoo munista irtoomassa. Ite mietin, et oisko ees kannattanu koko inssii noilla aineksilla tehä. Et vähän jäi rahastuksen maku suuhun.
Onneks tajusi se hoitaja kysyä, et haluttasko purkittaa simpat kotona ja sit viedä sinne. No hitto miks eivät heti ehottanu sitä. Eli siis ens kerralla purkitellaan simpat täällä ja minä kuskaan klinikalle.
Mut kyllä siis harmittaa ihan sikana :headwall:
 
voi ruttunen... :hug: mutta sinne meni sitte kuitenki simppoja.. se on positiivista..ja ne meni ihan putkistoon asti kun inssillä tehtiin.. ja sun noi kaksi rakkulaa.. elä vielä heti menetä toivoasi.. aina on musta mahdollista mikä vain kun on muniksia ja on simppoja samassa röörissä yhtäaikaa.. :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 18:43 mollukka kirjoitti:
voi ruttunen... :hug: mutta sinne meni sitte kuitenki simppoja.. se on positiivista..ja ne meni ihan putkistoon asti kun inssillä tehtiin.. ja sun noi kaksi rakkulaa.. elä vielä heti menetä toivoasi.. aina on musta mahdollista mikä vain kun on muniksia ja on simppoja samassa röörissä yhtäaikaa.. :heart:
Kiitos kovasti :hug: Toivotaan, että ihme tapahtuis. Eihän siihen tarvita kuin yks simppa. No joo....Vähän kyl pessimismi iskee kun viimeks oli aika hyvää kamaa, eikä silti onnistunut. Käskivät touhuta vielä kotioloissa. Et huomenna sitten lakanat pöllyämään, kun mies tulee töistä. ;) Mä sanoinkin miehelle jo lähtiissä, et ehkä miejän ei ois tarkotus lähtee tänään kun kaikki on vastaan. Sit puhuttiin kotiin tullessa, et jos nyt onnistuis niin se ois jo v.ittuilua meille.
 
mammu: En halua liikoja toivoja elätellä, mutta itselläni molemmissa plussaamisissa on tullut flunssa äkkiä ja muutaman päivän kestänyt.

Täältä lähettelen minäkin plussatuulia kaikille piinailijoille!!!

(Itsellä siis jo rv 15+ menossa ja inssistä marraskuussa raskauduttu... =) )
 
Heippa kaikille.
Tänään oli kontrolliultra ja nyt oli 2 follikkelia kiriniyt muista. Mutta 2 muutakin olivat melko isosti kasvaneet. Täytyy nyt toivoa, että tästä eteenpäin vaan noi 2 enää kasvaa, niin päästäis tekee inssi. Maanantaina se kait sitten selviää...

Onko kuukautisten siirrosta mitään haittapuolia, voiko kierto mennä sekaisin tmv? Haluaisin lähteä reissuun maaliskuussa, mutta en tiedä miten sen ajoittaa näitten hoitojen kanssa.. Kertoilkaahan kokemuksia!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2007 klo 09:28 pietu- kirjoitti:
mammu: En halua liikoja toivoja elätellä, mutta itselläni molemmissa plussaamisissa on tullut flunssa äkkiä ja muutaman päivän kestänyt.

Täältä lähettelen minäkin plussatuulia kaikille piinailijoille!!!

(Itsellä siis jo rv 15+ menossa ja inssistä marraskuussa raskauduttu... =) )
Pietu-
Mä kyllä muistin tämän ja itseasiassa mietin sitä jo itsekkin, mutta meillä on mieskin flunssassa, joten en uskalla edes ajatella tämän johtuvan onnistumisesta.. Ja meillä on menossa vasta pp 5, eikös sulla tullut se flunssa vasta myöhemmin ? Mit
 
.. tää kone sekoilee..
niin eikös sulle se flunssa tullut vasta myöhemmin ? Miten muuten voit ja on sujunut ? Miljoonasti onnea vielä sulle ja miehellesi :hug: ja ihanaa "nähdä" sua pitkästä aikaa, olen monesti sua miettinyt :hug:
 
Taisi se flunssa iskeä pp 10 jos oikein muistan.. Molemmissa ennen varsinaista testipäivää.

Ihan hyvin olen voinut. Iskiasvaivoja olen valitellut, mutta muuten aika helpolla päässyt.. Jos näin voi sanoa.

Toivotaan, että lisää plussia ilmaantuu inssiläisistä!!! ;) :hug:
 
Pääsinpäs minäkin taas kuulumisia kirjottelemaan.

Ruttuselle nyt vaan kovasti plussatuulia sinne! :hug:

Itsellä ei oireita oikeastaan ole. Palelen kyllä koko ajan, mutta en halua siitä mitään ajatella. Meillä kun mies yhä kipeänä, joten saattaapi ihan siitä johtua. Nyt siis pp8. Mutta oireita ei muuten ole ollenkaan, joten eroa viime kertaan on. Mutta taitaapi ne kaikki kerrat olla erilaisia.

Kaikille viime hetkien piinailijoille viime hetken tsemppaukset!
 
Eihän sitä taas malttanu edes odottaa tätipäivään (lue huomiseen). Menin tekemään testin :ashamed: ja nyt ihmettelen että kuinka noin haaleaa viivaa voi edes olla olemassa.. mutta selvä haalea viiva kuitenkin. Eli tuo kai nyt ei sitten vielä antanut suuntaa siitä, että tuleeko täti vai ei. Vai joko tuommosesta haamukummituksesta saa innostua?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.02.2007 klo 06:40 mollukka kirjoitti:
Eihän sitä taas malttanu edes odottaa tätipäivään (lue huomiseen). Menin tekemään testin :ashamed: ja nyt ihmettelen että kuinka noin haaleaa viivaa voi edes olla olemassa.. mutta selvä haalea viiva kuitenkin. Eli tuo kai nyt ei sitten vielä antanut suuntaa siitä, että tuleeko täti vai ei. Vai joko tuommosesta haamukummituksesta saa innostua?
Eikös se ole viiva se haaleakin ?? Kunhan se heti siihen ilmaantuu ?? Sellainen käsitys minulla on!!
En tosin uskalla varmaksi sanoa, mutta.. :hug: :hug: :hug:

Onnea *kuiskaa ilman, että innostut liiaksi*
(musta on tullut näiden seitsemän vuoden aikana niin kyyninen, etten omalla kohdalla varmaan uskoisi edes sellaista selkeää viivaa.. pelkäisin niin lujaa, ettei se kuitenkaan ole totta)
 
Minäkin tahdon piinaamaan mukaan!

Meillä on edessä ensimmäinen inssi ensi viikolla. Tai on edessä, jos on...nimittäin mulla on kolme follikelia kypsymässä ja yhtään ei saisi enää tulla lisää.

Minä söin ensin viiden päivän ajan yhden clomin/päivä ja sitten pistin kahtena päivänä puregonia 75iu. Ultrassa näkyi vain kaksi pientä rakkulaa ja lääkäri määräsi vielä kaksi pistospäivää samalla määrällä. Sitten taas ultraan ja nyt siellä on kolme 11mm rakkulaa kypsymässä. Menen vielä maanantaina tarkistuttamaan tilanteen ja keskiviikkona tai torstaina inssiin, jos kaikki menee hyvin.

Mun lääkäri oli kyllä hieman pessimistinen tilanteesta. Hänen mukaansa ei näytä kovin hyvältä, etteivät kaksi ensimmäistä pistosta toimineet ja sitten kahdella seuraavalla tuli ylitoimintaa. Viesti oli hieman sekava, sillä hän sanoi ettei nyt toisaalta mene huonosti, muttei hyvinkään. Hän myös suositteli suoraan koeputkijonoon siirtymistä, koska näyttää siltä ettei inssi meillä onnistu.

Tympäsee :/ Meillä on yritystä takana 2,5 vuotta ja viime keväänä oli keskenmeno viikolla 5-7. Meidän ongelmana on mun kierron epäsäännöllisyys ja todennäköinen ovuloimattomuus sekä miehen A-simppojen puute, ne eivät nimittäin osaa uida suoraan, vaan pyörivät ympyrää. Mieheni mukaan ne ovat vain ujoja, onneksi häneltä löytyy vielä huumoria.

On tavallaan ihanaa lukea teidän muiden viestejänne. Huomata, ettei ole tässä ahdistuksessa yksin. Tietenkin toivoisin, ettei miedän kenenkään tarvisi roikkua näissä raivostuttavissa hoidoissa ja olla lääkäreiden ronkittavina. Kumpa se olisikin yksinkertaisempaa... :snotty:

Tuhannesti hyvää mieltä ja +plussatuulia+ kaikille!<br><br>
 

Yhteistyössä