Helmikuusta -07 jännäilleet vol.3 :)

Katjuskalle suuri :hug: Mutta onneks tosiaan pääsi tuskistaan eikä tarvinnu kärsiä kauaa. :hug:
Meijän mummo on vielä terkkarissa, mutta kotiutusta kovasti suunnitellaan. Hyvin on siis toipunut! :heart:

Meijän pikkujätkä täyttää ens viikolla jo vuoden! :heart: Hää meneeki pyllykiitoa ja kävelee tukia pitkin. Hampaita on suussa 7kpl ja poskihammas tekee tuloaan.
Sairastanu on kuukauden sisään 2 korvatulehusta ja yhen keuhkoputkentulehuksen. Ja kananmuna-allergia varmistu... :/
Sunnuntaina siirrettiin omaan huoneeseensa nukkumaan. Ja toivon todella,et yöt alkais pikkuhiljaa olemaan nukkumista varten. :D

Mut semmosta, toivotaan että se kesä sieltä nyt alkais viimein.
 
Katjuskalle iso iso hali ja osanotot!!! se on aina raskasta kun joutuu rakkaistaan luopumaan, vaikka tietääkin että se on ehkä parasta niin. Mutta suru on siltikin suru.

Rinkinkin pienelle onnittelut!! Aika menee huimaa vauhtia.

Mitäs Nannalle kuuluu?

Mä saan huomenna soitella naikkarille ja ilmoittautua siihen ivf hoitoon. Tänään tai huomenna on meinaan kp1. Näillä näkymin punktio on sitten viikolla 33.. JÄNNITTÄÄ!!! Sumuttelut joilla ne vaihdevuodet aiheutetaan alkaa nyt sitten kp21.
Päätettiin miehen kanssa lähtee vielä parisuhteenvahvistusmatkalle Lissaboniin. Ei tää kesältä täällä ole tuntunut ja viikon päästä alkaa loma. Karataan heti alkajaisiks pois 4:ks yöks =) Jospa tuo mun mies ei sitten muuttaisi telttaan asumaan kun musta tulee kuitenkin ihan hormonihirviö, jos peilaa niihin inseminaatioihin.

Ootteko te Katjuska muuten saaneet jo sen suunnitteluajan naikkarille?
 
Onnea Rinkinkin pojulle!
Ja :hug: vielä Katjuskalle.

Hienoa, että nyt pyörähtää teillä sitten se iso ratas Napsuneiti =) ! Ja ihanaa reissua teille.

Minä olen ollut viikon pojun kanssa reissussa ja nyt takas kotona. Mukavaa olla taas täällä, vaikka mukavaa oli myös päästä vähäksi aikaa arjesta eroon. Tällä viikolla saatiinki semmonen uutinen mihin en ois iku päivänä uskonu! Tein plussatestin! Eli siis tuplaclomit tehos. Nyt on sitten miniaspiriinit menossa ja peukut ylhäällä jotta pieni jaksais pysyä matkassa...
 
Kiitos onnitteluista =) ! Ultrassa käytiin ja yksi pieni papunen sielä oli jolla löi sydän. Vielähän voi tietty sattua mitä vain, mutta hiukan helpotti omaa oloa tuo tarkistus...

Joko Napsu on reissusta palannu? Oliko hieno paikka?

Mitäs Katjuskalle ja Rinkinkille kuuluu?
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa!

Kylläpäs täällä taas tapahtuu=)
Nannalle HURJAN PALJON ONNEA multa...on se vaan jännä että ekaa saa yrittää niin kauan ja toinen onneks tulee sitten helpommin. Tosi mahtava uutinen kerrassaan!

Napsullakin alkaa taas näkyä valoa tunnelin päässä. Mahtavaa että pääsette nyt sinne hoitoihin ja on sitten parempi että se hoito kans tekee tehtävänsä =)

Mulla sit taas menee kaikki ihan persiilleen. Soittelin loman alussa sitten sinne naikkarille ja kyselin vähän et missä vaiheessa ollaan. No sairaanhoitaja sanoi sitten että mun lähetettä ei löydy heiltä ja käski ottaa yhteyttä omaan sairaalaan. No soitinkin sinne ja siellä sanottiin et lähete olis pitäny heidän mukaan lähtee toukokuun alussa joten ei pysty tietää kummassa päässä on sitten kämmätty...Jes! No lupasi kuitenkin laittaa sen kiireellisenä heti uudestaan ensin faksilla ja sit vielä lähettää ne postissa.
Tänää sit soitin taas sinne naikkarille ja varmistin että ne nyt viimein siellä on ja olihan ne onneks. Kyselin nyt sitten et mihin kohtaa jonossa päästään ku ne tosiaan olis pitäny tulla jo 2 kk sitte. Ei kuitenkaa se hoitaja osannu sanoo vaan ylilääkäri heillä sitten kattoo niitä papereita joten voi olla että se 2 kk huomioidaan siinä jonotuksessa. Jono on tosiaan ½ vuotta ja 4-5 kk päästä tulee sit se suunnittelukäynti sinne.
Et tällästä meillä=)

Ja tosiaan kiitos osaanotoista. Viikonloppuna on sitten mummon hautajaiset.

Mutta palaillaan ja tsemppiä kaikille!
 
katjuska on teillä ollut kurja tuuri kerrakseen. Kyllä varmaan harmittaa ja kyllä se olis oikeus ja kohtuus että toi "hukkaan mennyt aika" huomioitais siinä jonotuksessa!!! Ei muuta kun soittelet jossain vaiheessa uusiks ja kyselet.

Joo, meillä alkaa tositoimet ens viikon tiistiana ku alkaa ne sumutukset. Jänskää kyllä. punktio on viikolla 33, saa nähdä paljonko muniksia tulee, ja toivon TODELLA paljon ettei tuu mitään allergiaoireita niistä sumuista, tai piikeistäkään. Ja jänskättää se punktiokin aika paljon, mut ei auta ku mennä tultapäin vain.

Nanna, onko sulle tullut mitään oireita? Mitkä viikot sulla nyt sit onkaan?

ja Katjuskalle paljon tsemppiä viikonloppuun! Hautajaiset on aina niin surullisia, vaikka kuinka koittaa itselleen järkeillä asioita. Ja toisaalta parempi se on itkeä itkut ja surra surut, ettei patoa kaikkea sisälleen. Mutta voimiahan se vaatii. halit :hug: !!!
 
Mitäs teille kuuluu?

Mulla on nyt ivf alkanut ja ekat nenäsumutteet sumuteltu eilen. 29.7 on sitten uus lekuri ja sillon alkaa pistokset.. jaiks. Kallista hoitoa tää taitaa olla kun pelkät sumut, joita ehkä vielä joutuu ostaan lisää, makso 87 eur. Taitaa tulla kelan katto täyteen jo tässä hoidossa.

Vielä en tietty sivuoireita o havainnut mutta pirun pahalta maistuu tuo sumute kun se valuu pitkin kurkkua. yöks.
 
Moro!

Täällä ei kummempia....ootellaan ootellaan ja ootellaan. Olis niin kiva jo päästä alottamaan se hoito mutta taitaa mennä pitkälle syksyyn tai sit talvelle.
Ei oo vielä tullu mitään postia sieltä naikkarilta. Miten nopeesti sulle tuli sieltä postia, Napsu?

Sulla, Napsu sitten alkaa tosissaan se H-hetki lähestyy...jännnäää=)
Mulle sano se hoitaja puhelimessa että jo ekassa IVF hoidossa täyttyis tosiaan se kelan katto. Onks se jotain 600-700 ?. Onneks on rahat säästössä.
Ikävältä tuntuu varmaan toi sumute kurkussa mutta muista: kaikki on kuitenkin sen arvosta. On sitä niin kauan odotettu, joten kestetään varmaan ihan mitä tahansa että raskaaksi tullaan=)

Mikäs on Nannan tilanne? Onko pieni vielä pysyny kyydissä. Mä peukutan tosissaan sun puolesta et menis kaikki hyvin loppuun saakka!!!! :heart:

Mutta palataan!
 
Moikka taas pitkästä aikaa!
Olen viettänyt hiukan hiljais eloa jonkin aikaa. Meinaa olla huonoa oloa ja väsymyst koko aika joten ei ole jaksanu alkaa sen enempää kirjottelemaan. Hyvin on ilmeisesti kuitenki täällä menny. Ainaki tuota pahoinvointia riittää. Ens ti on eka neuvola sitten.

Miten Napsulla on menny sumujen kans? Kohtahan se lääkärikin on! Kuinka pitkään niitä pistoksia sitten tuli ennen punktiota?

Katjuska sieläkihän saattaa tuo kesä ja lomat hidastaa vastaanottoaikoja ja niiden antamista. Täällä päin tuntuu ainaki että kaikki päättää yhtä aikaa lähteä heinäkuussa lomalle ja kaikki seisoo. Tosi ikävä tuo sekaannus mikä teillä oli! Oletko kyselly laskettiinko se hukkunut 2kk siihen jonotusaikaan mukaan?
 
Heips,

Hienoo Nanna että teillä kaikki hyvin ja pahoinvointi pitää ainakin huolta siitä että raskaana olet=)
Tsemiä!

Nii mitenkäs Napsu?

Joo se hukkunu 2 kk jäi vielä vähän epäselkeeks mulle kun se hoitaja sano että ylilääkäri kattoo tilannetta sitten ku käsittelee ne paperit...mutta oli sekin vähän sitä mieltä et kyllä se pitäis laskea kun ei oo kuitenkaan mun vika että ne oli kateissa. Eli katotaan nyt. Jaksan vielä odotella että sieltä pian jo rupeas jotain opusta ja tietoo tulee.
Lomat varmaan joo sotkee ja viivyttelee tilannetta!

 
Heipähei,

Mulle tuli sitten hoitoihin suunnitelmien muutos. Tuli viime viikolla kirje hesasta et pitäis tehä Laparoskopia vielä omassa sairaalassa ja sitten katotaan että mitkä on jatkot. Syksyllä pitäis päästä sitten tuohon laparoskopiaan.
Toisaaltaan oon ihan hyvillä mielin koska siinähän ne varmaan avaa sitten ne mun tukossa olleet putket ja silloinhan meillä tietty paranee mahollisuudet raskautua ihan luomuna paremmin. Mutta askel kerrallaan.
Kävitkös sä Nanna siinä laparoskopiassa? Oliks kauhee tutkimus?

Mitäs Napsulle kuuluu? Onks jotain iloista kerrottavaa kohta jo? Malttamattomana odottelen kuulumisia sunkin tilanteesta!

Mutta tällästä mulle / meille!

 
Katjuska: Mulle ei tuota laparoskopiaa ole tehty noiden munasarjojen ja johtimien tutkimus mielessä, vaan joitain vuosia sitten tähystettiin vatsaa. Samalla tavoin se kyllä tehdään eli täytetään ilmalla jne. Arpia minulla e ole kuin yksi navassa ja pari pienempää ylempänä. Olin sen tutkimuksen jälkeen kyllä aika kipeänä pari päivää, mutta sekin taitaa olla yksilöllistä.
 
Heippa,

meillä on tosiaan hoito käynnissä.. vikan piikin pistin masunahkaan Puregonia tänään. Huomenna on vuorossa irrotuspiikki ja sitten tiistaina on se punktio.. Lääkärissä kävin perjantaina ja isoja kasvaa 6+4 eli toivottavasti saatais jotain pakkaseenkin. KOVIN paljon toivon että niin kävisi. Elokuun loppupuolella sitten saadaan tietää miten on käynyt... jännää kyllä..

Mitkäs viikot Nannalla jo on? Onko huono olo yhtään hellittänyt?

Katjuska toivottavasti pääset sinne laparoskopiaan sitten pian.. ei oo kiva odotella. I know. Mut sehän olis kyllä hyvä jos siellä saatais putket avattua, ja onnaiskin luomuna. Sit ei välttis tarttis tähän ivf:ään lähtee ollenkaan.

Mulla on mennyt lääkkeiden otto ihan ok. Ei oo tullut synarelasta (siitä lääkkeetä jolla ajetaan oma hormonitoiminta alas) mitään mummotautioireita. Vähän vaan on joskus hikoiluttanut jne, mut aika paljon pienemmillä oireilla oon päässyt kun kuvittelin. Ainoo että joka päivä nykyään on tosi oksettava olo. Kai se on noitten lääkkeiden yhteisvaikutusta sitten jotenkin. Voin vaan kvitella että voin melko huonosti sit jos ja kun ikinä oon raskaana... jos tää yhtään sitä ennakoi.

Nyt pakko mennä unten maille... jännittää se tiistain IHAN sikana.
 
Mitäpä kuuluu napsulle?
Katjuskalle myös tsemppejä! Oispa ihanaa, jos tärppäis ihan luomuna. :)

Meille ei erikoista. Pikkujätkä on aika itkunen, ku poskihampaita tekee ja turhautunu, ku kävely ei vielä luonnistu... :/ Hermoja raastaa. Esikoisella kolme vee uhmaa, mikä myös kiristää hermoja.
 
Heipparallaan,

Napsun tilannetta tulin kurkkimaan, Mitkäs on fiilikset punktion jälkee?
Toivotaan et nyt sitten viimein tuottaa tulosta ja onnellinen odotus olis edessä.

Mulle ei uutta. Vielä ei oo mitään tietoa siitä laparoskiasta, mutta huomenna ajattelin kysellä et missä mennään. on kyllä tosi turhauttavaa välillä tuo julkisen puolen hoito. Mutta jospa se sitten tän hoidon jälkeen oliskin viimenen kerta ja seuraavaks sais vaan mennä sairaalaan muissa merkeissä B)

Mutta jään odottelemaan Napsun tilannekatsausta.
Mitenkäs Nannan odotus sujuu?

Rinkinkille voimia lasten kanssa. Voin vaan kuvitella kuinka tiukoilla olet hermojen kanssa =)

 
moikka,

Rinkinkille jaksuja!!! Kuulostaa aika hermoja repivältä tosiaan. Mutta kun aikaa kuluu on lapset varmaan tosi hyviä kavereita keskenään kun kun ei o paljon ikäeroa.

Katjuska on toi julkisen puolen odottelu tosiaan kurjaa. Toivotaan että ei tartte enää kauan odotella sitä laparoskopiaa. Ja toivotaan että osaisivat jotain aika-arviota sulle ees huomenna antaa.

Mitäpäs mulle... noh.. tää piinailu on kamalaa. Nyt on menossa pp6 ja tuntuu että mä hajoon. Käyn ihan kierroksilla ja oon järkyn kiukkunen ja itkunen ollut tän päivän. Ensin oli paljon muuta odotettavaa. sai odottaa sumuttelujen alkua, sit pikkien alotusta, sit punktiota, sit siirtoa ja nyt ei voi kun odottaa onnistuiko tää kaikki.. aiemmin oon itekkin tehnyt jotain, mut nyt en voi tehdä enää mitään muuta kun odottaa. Jos ei menkat ala ni lopputulos selviää naikkarilla ens tiistaina verikokeessa. hui. Mut voihan olla että menkat kuitenkin kerkee alkaan ennen sitä. Mulla vissiin kierron mukaan ne alkais su tai ma. Eli katotaan..

punktio meni ihan hyvin, ei tehnyt kipeetä, mut koko kotimatkan sit laattasin. Ja se ei ollut kivaa... Massu turposi aika paljon ja tuli kipeeks, mut selvittiin ilman hyperiä. Folleja oli 13 joista 8 hedelmöittyi ja joista 3 oli normaaleja. yks nelisoluinen siirrettiin viime to ja kaks pistettiin pakkaseen.

Nyt ei voi kun odotella ja piinailla vaan...
 
Peukut kovasti pystyssä! :hug:

Kiitti vaan tsempityksistä! :) Nyt pikkujätkä on kaiken kukkuraks flunssassa, joten jee jee vaan! |O No, tätähän tää on!
Ja on tosiaan jo nyt muksuista seuraa toisilleen. :heart: Hauska katella niitten touhuja.
 
Moikka,

Napsulle peukutetaan täällä ihan miljoonasti että kaikki olis onnistunu ja ilosia uutisia tulis.

Mulle tuli nyt sitten se kirje sairaalasta ja ovat varanneet lokakuulle mulle toimenpide ajan, mutta ylläri ylläri...mun täytyy sitä varmaan siirtää kun laskeskelin että todennäkösesti mulla just silloin kuukautiset. Miten hemmetissa voi taas sattua näin. Täytyy huomen soittaa ja kysellä et pitääkö aikaa siirtää vai voiskohan kenties kuukautisia siirtää ettei se toimenpide veny niin pitkälle. On tää taas tätä mun tuuria!!!

Mutta siinä pikaset kuulumiset...nyt mentävä nukkumaan!
 
Minä oon tuolla toisella puolen käyny Napsun uutisia seurailemassa ja mitä tänään sielä näinkään!!!!!!! ONNEA ONNEA ONNEA!!! Sanattomaksi vetää ja tipan linssiin...

Katjuska: Toivottavasti saat onnistumaan jomman kumman siirron! Ilmoittelehan miten käy. Onneksi se ei kuitenkaan ihan hirveen pitkää venyny...
 
joo, tosiaan... PLUSSA TULI!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hcg arvo oli eilen 160,6 ja ilmeisesti ihan viitearvojen sisällä. Kovin kovin paljon on tässä ihanaisessa asiassa sulattelemista.

Nyt pitää pitää peukut ja varpaat pystyssä että kaikki menee hyvin loppuun saakka! Tilastollisestihan suurin osa meneekin, en tosiaan haluaisi kaiken jälkeen olla tilastopoikkeama.. Ultra on naikkarilla 16.9 ja mietin että onkohan mahdollista päästä käymään yksityisellä sitä ennen. Mut en tiiä, kun en kuitenkaan haluaisi mennä liian aikasin, jso vaikka sydänäänet ei vielä näkyisikään ni olisin AIVAN paniikissa. Joten en tiiä pitäiskö vaan odottaa ja luottaa siihen että kaikki olis hyvin. Naikkarin ultra on 7+1viikolla.

Mulla välillä nipistelee alamassua ja eilen ja tänään aamulla oli huono olo. Mut se onneks helpotti aamupäivän aikana. Nyt on vaan närästys.. sitä mulla ei normisti o juuri lainkaan, joten pakko liittyä tähän jotenkin.

Katjuskalle tsemppiä! Toivottavasti saat sumplittua niin että aikaa ei ainakaan tarttis myöhemmäksi siirtää! Oot jo NIIN kauan joutunut odotteleen. Mä NIIN soisin sullekkin sen plussan!!!

ja mitenkäs Nannan olo? Kaikki ok?
 

Yhteistyössä