Helmimasut 2009 ~Heinäkuussa~

Heipsan!
Uskottava se on mutta täällä jo muutaman päivän pahoinvointi pysytellyt poissa! Ihanaa! Lähdetään Espanjaan torstaina ja pelkäsin että reissu menee pilalle kuvotuksen takia.. Raskaana olevan kaverin kanssa ollaan vertailtu oireita ym. ja hänellä myöskin pahoinvointi jäänyt pois 10 rv:lla. Toki väsymys vaivaa edelleen mutta se on pienempi paha.
Nyt vaan sitten vähän jänskättää nuo syömiset tuolla Espanjassa.. Terkkarin mukaan kuumennetttuja ruokia voi syödä huoletta mutta kylmiä kannattaa välttää. Eristä siinä sitten salaatit ym. lisukkeet jos ovat samalla lautasella :eek:. En tiedä, kai sitä vaan täytyy luottaa maalaisjärkeen ja yrittää selvitä ilman suurempia hysterioita. Onko jollain kokemuksia reissaamisesta raskausaikana? Mitä uskaltaa syödä; salaatit, jäätelöt ym.? Samalla laillahan sielläkin niitä paikallisia raskaana olevia ruokailee ravintoloissa... Onneksi nt-ultra sitten viikon päästä kotiutumisesta niin näkee onko Pötköllä kaikki ok.
T.Rosinante ja Pötkö rv10+2
 
Jahas. En sit varmaan selviäkään niihin labroihin vielä tällä viikkoo, menee ens viikon puolelle, vaan sepäs ei haittaa,kun inhoo piikittelyjä. Mielellään vaan siirtelee niitä :ashamed:

Meillä ei oo onneks mitään juhlia tiedossa tänä kesänä ettei tarvii pähkäillä kertomisen/kertomatta jättämisen ja vaatteisiin mahtumisen kanssa :D

Menin sit ja tilasin jo sen Bola.korun mistä puhuin aiemmin. Harmitti vaan ku ihan sitä ei ollu,minkäö oisin tahtonut, mut kivahan tuokin oli,semmonen mis on aurinko ja kuu. En oo vielä käyttänyt tosin, ajattelin et vasta kun nään ultrassa et onko siellä mahassa ylipäätään ketään,ni sit :)

Mitään uutta ei sit kuulu. Taidan kirjotella liian usein :ashamed: En oo ainakana palstariippuvainen :whistle:

Labello 10+0 :eek: (vaikka tuskin vielä oikeesti ku se 9+jotain...)
 
Elikkäs yhden pojan 6/06 ja enkelipojan 12/07 äiti ilmoittautuu varovaisin mielin joukkuuon mukaan. Meidän heinähippu on siis vauhdikas uhmaikäinen 2v. Talvella menetimme toisen poikamme ( kohtukuolema rv 22+2). Nyt sitten uusin tulokas ilmoitti olemassaolostaan ja laskettu aika on 17.2. Kiva, kun porukkaa on runsaasti helmikuisten pinoon löytynyt.

Tyttimaaria 8+0
 
Heips!

Kirjoitin jo eilen mutta meillä nettiyhteys pätkii ja viesti on jossain ....pöh!

Tervetuloa mukaan Tyttimaaria ja onnea!! :flower:

Ja hali km:n kohdanneille :hug: :( Ei näitä uutisia enää :(

Labellollakos se ihana masukuva oli? Mulla on aika lailla samanlainen pömppis ja äippähousut on jo käytössä, muut ei enää mahdu! :eek:

Se olis huomenna ensimmäinen sokerirasitus...mulla kun kolmes poju painoi yli 4500g ja viime raskaudessakin oli lievä raskausdiabetes niin se on testeihin sitten mentävä....

Itsellä ei mitään hurjia himoja ole kun melkein koko ajan on sellainen öklöolo....mutta luonnetta on tullut taas tämän raskauden myötä lisää... :LOL: T:Justiina :LOL: Mulla on kyllä ihan sellainen olo, että meille tulee viides poju...APUA!! Meinaan kyllä ultrassa kysyä.... :D tietää peseekö kaikkipoikien vanhat vaatteet jne..

Hyviä oloja kaikille!!

T:Möökö ja :heart: 9+2
 
Heips!
Huomena olis ultra. Jännittää, että onko salamatkustaja kunnossa. Tuosta reissaamisesta. Me ollaan loppu kuusta lähdössä myös Espanjaan ja mietityttää juuri tuo syömispuoli varsinkin kun nälkä on koko ajan läsnä. Neuvoa kysyn kyllä ensi viikolla neuvolasta.
 
Heippa vaan kaikille!
Huomasin, etten edellisessä viestissani ollut noita tietoja antanut lainkaan eli jos labello jaksat päivittää tuonne etusivulle niin laskettu aikani olisi 21.2., lapsi on toinen (01/07) ja sairaalana K-HKS.

Minä ehdin jo hehkuttelemaan, että raskauspahoinvointi loppui, mutta ehei.. nyt se vasta iski kunnolla. :x Ja että voi väsyttää! Onneksi Roope nukkuu vielä kahdet päikkärit niin saan itsekin ottaa torkkuja. Jotenkin tuntuu ettei Roopesta näin vahvat oireet olleet.. vai aikako se vaan kultaa muistoja? ;)

Mutta nyt aamupuuhiin. Hyviä vointeja ja aurinkoista päivää kaikille!

Hilmuska rv 7+4 ja Roope
 
Heippa taas kaikki! Kivasti on tullut lisää porukkaa =)
Itse en saa aikaiseksi kirjoittaa kun huono olo vaivaa 24/7 ja jos ei ole huono olo sitten väsyttää... :p
Ultrassa olin maanantaina ja vimmatusti siellä pieni sydän sykki! Oli melkein pelottavaa kuulla se jumputus =) Ei oikein ymmärräkään taas, että siellä se pieni kasvaa mun masussa! Viikkoja oli ma 7+6 ja kokoa masuasukilla tuolloin 16mm.

Oliko se Labello jonka masukuva oli pari sivua aiemmin? Samalta näyttää täälläkin... Vaikea töissä yrittää peittää pömppöä kun sellaista huomattavaa ei vielä ennen lomaa ollut. Syömisen jälkeen aina vaan kasvaa iltaa kohden eli ei taida pömpötys varsinaisesti pikkuisesta johtua. Jos joku tässä seuraavan parin viikon aikana jotain kommentoi olen päättänyt todeta vaan et kiitti vaan... tiedän syöneeni hieman liikaa lomalla =) ;)

Missä vaiheessa aiotte uskaltaa kertoa töissä ja muille ei niin läheisille vauvasta? Mä olen miettinyt et josko saisi peitettyä viikoille 15 saakka ainakin eli elokuun loppuun. Pelottaa kertoa liian monelle jos kaikki ei menekään niin kuin pitää... Täälläkin liian paljon lukenut noita huonoja uutisia... :'(
 
tyttimaaria tervetuloa ja onnea! :flower: Tollanen kohtukuolema on varmaan ihan karsea kokemus, osanottoni siitä :'(

Caro 79 Mä joudun kertoo 3:n vkon päästä töissä kun lähdetään työmatkalle, ihmettelisivät muuten miksi syljen kuppiin ;) Ollaan silloin 12+6. Muutoin kertoisin myöhemmin.

möökö Mulla on kuulema kans sokerirasitus vkoilla 26-28. Täällä testataan kaikki kellä painoindeksi 25 tai yli ja mulla just sen 25.

Täällä ei mitään uutta taivaan alla. Olen jumpannut ja pyöräillyt ja se auttaa väsymykseen hienosti. Suosittelen umpiväsyneille ulkoilmaa ja liikuntaa, tietenkin mikäli siihen saisi aikaa nipistettyä jostain. Itsellä kun odotellaan vasta esikoista niin helppoahan se :) Olen myös syönyt 'nätimmin' ja siitäkin tulee perusparempi olla kuin mässäilystä.

Tänään liuetaan taas mökkiraksan kimppuun ja seuraavat targetit ovat:
14.7 ma Lääkäri
21.7. ma Ultra..johon kihlattuni ilmoittautui intoa piukeena mukaan =) =)

Niin ja aloin kans filmaa mahaani... Kuva profiilissani :)

..kävin eilen myös hypistelee vauvan vaatteita kaupoissa, likkakaverin kanssa, mutten ostanut vielämitään, heh!! Sisko kun sanoi että äitiyspakkauksen vaatteet on liian isoja vastasyntyneelle eli tarvii olla joitakin 50 senttisiä hankittuna.

Voikaahan kaikki neidot hyvin =)

Haavemamma73 RV 9+6

 
haavemamma meillä onkin ultra sit samana päivänä =) Siitä se lähtee maha kasvamaan! :heart:
Onhan ne äippäpakkausen vaatteet aikasta isoja alkuun, mut ei hirveetä määrää kannata niitä ihan pieniäkään ostaa, nopeesti se pikkanen sit kasvaa :) Mut kyllä muutamia kannattaa hankkia ni ei toinen heti hukuvaatteisiin,uusia juttuja ne muutenkin vauvalle :D

Miks aina pitää sataa!!!! Ärsyttää kun tulee mökkihöperöks...vaikka ei kai tonne sateeseen sulais,mut ei vaan millään huvita lähtee hiekkalaatikon reunalle kastumaan :ashamed: laiskottaa ja väsyttää ja kiukuttaa ja mitäs kivaa vielä.

labello 10+1
 
Labello ja Haavemamma73: mullakin np-ultra silloin 21.7. Jännittää jo nyt karmeesti, mitä sitten jos näkyykin liikaa turvotusta tmv.... Kääk, ei parane maalailla kauhukuvia ennenkuin tietää todellisen tilanteen. Sitä vaan toivoo että kaikki menis hienosti loppuun asti, kaipa se on ihan normaalia hermoilla näitä asioita. Vaikka eipä ne siitä hermoilusta ainakaan paremmaksi muutu.. :)

Rosinante ja Pötkö 10+3
 
Haavemamma: Uskon täysin tuohon, et liikunta ja kevyt ruokailu auttaisi väsymykseen! Ennen raskautta laihdutin ylimääräiset pois ja olo oli tosi energinen. Mutta heti raskauduttuani alkoi väsymys, etten enää työpäivän jälkeen jaksanutkaan tehdä mitään. Mulla työpäivä työmatkoineen on 10-12 h, riippuen kuin paljon pitää tehdä viel ylitöitä, joten olen totaalisen väsynyt kun pääsen kotiin. Siinä vaiheessa ei jaksa ku syödä, käydä suihkussa ja ehkä tollottaa tv:tä vajaa tunti. Eiks ole aika hohdokasta :LOL:
Caro79: Onnea hyvistä ultrakuulumisista, hyvänkokoinen ihmisalku teillä :heart: eli varmaan vastasi hyvin viikkojakin. Mulla on kanssa ollut megapahaa oloa liikkeellä, tänään töissä tyhjentänyt mahan jo kaks kertaa :x Mutta ylivoimaisesti pahinta on tää väsymys!! Tsemppiä pahaan oloon!!

Nyt on sitten ultra varattu, eli 29.7. pitäisi mennä. Ja se on muuten samalla ensimmäinen lomapäiväkin... Voi kun vaan kaikki olisi hyvin :heart: :heart:

Niisku ja toukka 8+4
 
Rosinante: Uskallat kullä syödä ruokia Espanjassa mutta käykää syömässä sellaisissa paikoissa missä on muutenkin ihmisiä jolloin ruoka on varmasti tuoreempaa. Kun tilaat ruokaa, sano ettet halua salaattia. Jäätelöt on olleet aina vähän kyseenalainen juttu, ehkä niitä olisi järkevä välttää.... Samoin kraanavesi ehdottomasti.
Tyttimaaria: Olen pahoillani menetyksesi vuoksi. Oletko liittynyt kohtukuolemaäitien tiiviiseen yhteisöön nimeltä "Tuntematon enkeli"? Sinne ovat tervetulleita kaikki kohtukuolemaäidit ketkä ovat menettäneet pikkuisensa raskausviikon 22 jälkeen. Lista on suljettu ulkopuolisilta, joten sinne haetaan jäsenyys. Itse menetimme rakkaan kolmosemme isänpäivänä 2006 raskausviikolla 36. Puhutaan kohdun sisäisestä kätkyt-kuolemasta, syytä meille ei löydetty. Jos koet tarvetta jutella menetyksestäsi, mene tuntemattomaan, siellä on muitakin äitejä joilla on ollut noilla viikoilla menetys.
Omaa napaa.... Olin tänään ultrassa ja Taika oli edelleen matkassa mukana. =)
Viikot vastasivat juuri niitä mitä piti eli 9+3. Hetken aikaa taas huojentuneilla mielin....
 
Minä hermostuin omituisiin alavatsakipuihini ja sain neuvolalääkärille ajan samantien. Esikoisen raskaus ei sujunut ihan ongelmitta, silloin jouduin ravaamaan kontrolleissa viikon-kahden välein, joten hermostutti jo senkin vuoksi.
Meillä on sairaalan naistenpoli kiinni, joten ultraan en päässyt, mutta dopplerilla löytyi sydänäänet ja kivut ovat todennäköisesti ligamenttikipuja kun olivat ihan symmetriset kummallakin puolella. Nyt voin henkäistä helpotuksesta. =)
 
pikasesti ilmotan; olin pari päivää sit neuvolassa ja siellä ultrattiin ja masussa näkyi melko hämärästi pikkanen toukka jolla sydän sykki... :heart:
Hirveen luottavainen en oo kuitenkaan tän tk:n ultraajia kohtaan eli ootan innolla että pääsen 3 viikon päästä (eli 29.7. ) niskapoimu-ultraan.. Jännittää!! :p

RasuNaamari ja RasuVauva rv10+1
 
mä voisin melkein sanoa, että meillä vallitsee pelon ilmapiiri ja tosi paha karma.
Appiukkohan kuoli juhannuksena ja haudaattiin viime pe. Anoppi kävi rytminsiirrossa ja pääsi sairaalasta eile, ja oma mies meni ja tippui sitten tänään katolta. Tehdään kattoremonttia nääs..no kattohan on nyt valmis..mutta :'( Pillit päällä mentiin sairaalaan puolenpäivän aikaan. Nyt juuri mies on leikkauksessa, ja sanotaanko että onneksi ei muuta tullut kuin kantaluu on tohjona ja ranne murtunut. Selkä ja lantio on kuvien mukaan ok. Kyllä voi yhteen perheeseen tulla tämmösiä juttuja. Nyt pitää sit jaksaa hoitaa lapsia, itteään ja vuodepotilas miestään. Toivottavasti hoitavat sitä sairaalassa tän viikkoo..epäilen kyllä. Kesölomareissukin jää nyt sit tekemättä, mutta eipä tämä oma olokaan ole siihen kovin häävi.
Parempaa onnea kaikille muille. Olkaa varovaisia..kaikessa.

jaana ja ökö 9+6
 
tyypin äippä: Mun on annettu ymmärtää että ainakin suomessa kaikkien suurten ja tunnettujen valmistajien tuotteet on turvallisia. Se maidon pastörointi on pakollista EU-maissa. Mäkin vetäsin yhtenä päivänä sellasen Danette suklaa-kermavaahtovanukkaan ja vasta jälkeenpäin kurkkasin tuoteselostetta jossa luki ainoastaan kerma, ei mitään pastöroimisesta.. :x Pienen tiedustelukierroksen jälkeen sain mielenrauhan.. :)
 
Abu
Tervehdys!

tyypin äippä; Syö vaan, eikö ne ole lähinnä niitä juustoja mitä pitäisi välttää.. Mä olen höllännyt vähän nollatoleranssi-linjaani tässä raskaudessa (syön pehmeitä (ja home-) juustoja jos ne on hyvin kypsennettyjä ja tuoreita)

Ompas tylsää. Viikot vaan matelee.. kumpa sais jo jotain todisteita elämästä mahassa.. BLAAH! Ja väsyttää..

Mies teki meille tänään suunnitelman loppuelämäksi :D . Siis että kun tämä kakkonen täyttää vuoden, mies jää vuodeksi vuorotteluvapaalle ja mä menen töihin. Niin ja mahdollisesti muutetaan mun töiden perässä.. Sitten sen vuoden jälkeen tehdään kolmonen ja olen 2 vuotta kotona. Sitten vaan odotellaan että muksut kasvaa ja lähdetään n. 25 vuoden päästä lomalle Australiaan.
Hyvä ettei tartte suotta päätänsä vaivata tällaisilla asioilla kun mies hoitaa kaiken :LOL:

No joo. Vielä 5 viikkoa niin riskiviikot on ohitettu!

-Abu 7+0
 
Jaana25: Kauheeta olette jotuneet kokemaan. Toivotaan, että miehesi paranee pian.

TERVETULOA kaikki uudet. Olin 2 päivää palstapimennossa kun oltiin reissussa.

Tiistaiaamuna lähdettiin 9.00 ja sitä ennen oksensin 4 kertaa :x No sit reissussa en oksentanut KERTAAKAAN! :eek: Ei edes pahemmin etonut. Kotiin tultiin eilenillalla ja tänään on taas laatta lentänyt. Kotonaolo ei näköjään sovi mulle....

-yrjö-kyrsä rv 7+5
 
Heips!
Tänään kävin lääkäri/neuvolassa + labrassa!
Hoitaja katto ultralla ku viimeks oli niin epäselvä kuva. Pitkän aikaa alakautta ultras ja sano että kohtu näkyy kyllä suurentuneena, mutta mitään ei näy! Meinas jo paniikki iskeä. Sit aatteli kuitenkin katsoa mahan päältä, mutta piti hyvin epätodennäköisenä että siitä mitään näkyisi ku on tuota uimarengastakin...mutta niimpä vain heti näkyi pieni vauveliini oikein selvästi ja sydänkin löi. Vastaa noin suunnilleen rv missä mennään!
Kyllä siinä täti ihmetteli, että miten on mahdollista että alakautta ei näy ja mahan päältä näky heti!!
Seuraavaks on sit nt ultra joskus 3 viikon päästä kysissä ja sit pitää sen jälkeen soitella uutta aikaa neuvolaan!
Lääkäri tarkisti myös paikat ja kaikki hyvin sielläkin.
:D rv 9+3 :wave:
 
Moikka!

Sokerit oli ok, huh!! B) Onneksi oli muutettu hiukan viitearvoa kun ennen jäi aivan turhistakin luvuista kiinni ;-D.

Haavemamma: Tuota noin...ei noita 50cm vaatteita kannata juuri ostaa ennen kuin vauva on syntynyt...joskus ne ei mahdu ollenkaan vauvalle, jos vauveli onkin syntyessään 52cm-tai enemmän eli turvallisempia on 56cm -vaatteet. Onhan se ihanaa pitää sopivia vaatteita vauvalla mutta kyllä noi 56cm on eika pian ihan justeja. Ettei sitten käy niin, että ne ihanimmat pikiriikkiset jää kaappiin kun nyytti onkin liian iso niihin :D .Toki, tää on vaan mun mielipiteeni :ashamed:

Jaana25: Voi :( kylläpä teitä nyt koetellaan. tuossa pätee nyt se sanonta, ettei kahta ilman kolmatta :( . Toivottavasti kaikki koettelemukset oli nyt siinä.Voimia! :hug:

T:Möökö ja :heart: 9+4
 
Täytyypä nostella vähän pinoa, kun ollaan vallan tiputtu toiselle sivulle.

En taas muista kommentoida kenenkään juttuja, vaikka kaikki on luettu tarkasti. Nimimerkit ja jutut menee mulla edelleen ihan sekasin.. :ashamed:

Mä korkkasin tänään vessanpytyn.. :whistle: Tätä ennen ei ollu tarvinnu sinne asti mennä, mut nyt heti aamusta kun join pari lasia vettä/mehua niin samantien tuli palautus. Pojanressu katteli vierestä ja itki hysteerisenä, et mitäs äitille nyt kävi. :ashamed: Selkeesti onneks toi pahoinvointi on keskittyny vaan aamuille ja aamupäiville. Illat oon sitten virkeänä, ihanaa! Viime kerralla oli 7 viikkoa yötä päivää ihan hirvee krapulaolo ja öklötys.

Onko muilla ollu vaikeuksia nukahtaa? Mä pyörin sängyssä melkein joka ilta pari tuntia ennenkun uni tulee. Välillä tulee noustua ylös vaikka koneelle hetkeks.. Jos illalla nukahdankin sattumalta oikeen hyvin, niin sitte valvon aamuyöllä sen pari tuntia. Tosi kumma juttu ja harmittaa, kun väsyneenä olokin on sitten aamulla kahta huonompi.

Tämmöstä tarinaa tällä kertaa.. Huomenna lähenkin reissuun ja oon koko ens viikon mökillä, mitenköhän sitä selviää palstailematta!? :D
 

Yhteistyössä