Helmimasut 2009 ~Heinäkuussa~

caro79 kyllä meitä tyksiläisiä on, mutta itse ainakin pysyttelen vielä hermoilijoiden puolella ja käyn kurkkimassa täällä La 27.2. Neuvolaan kun soitin aikaa, terkkari naureskeli että kylläpä näitä soittoja on tullut poikkeuksellisen paljon parin päivän aikana!! Eli hänen mukaansa ruuhkaa tyksiin tiedossa... =)
 
Hilmuska :'( :hug:

Täällä tänään lens ekan kerran laatta.. :x Oltiin ulkona
esikon kanssa ja siinä sitten piti vähän puskassa pyllistellä.
Onneks ei tyttö tajunnut mitä äiti tekee.

Me kyllä halutaan tietää vauvan sukupuoli etukäteen.
Aateltiin mennä siihen 4d ultraan niin eiköpä siellä
näy. Esikoisestakin kysyttiin ja ihan tavallisella ultralla
veikkaus oli 70% tyttö ja tyttö tuli.
Äitiyspakkauksen aion ottaa ja tietysti jos poika niin
tarvii hankkia jotain muutakin. Tytölle paljon vaatetta olemassa.
Vaikka varmaaankin tulee mahdolliselle tytölle jotain
uuttakin ostettua.
Vkl kävin kaupoilla ja "salaa" vilkuilin vauvojen vaatteita..
en edes hypistellyt.. :whistle:

Ei olla vielä kerrottu kellekkään raskaudesta vaikka
mieli tekis huutaa koko maailmalle odottavansa.
Mutta, odotellaan nyt rauhassa mitä tuleman pitää.
Ehkä siellä 12.viikon tienoilla jo uskaltais asiasta mainita.

Keskiviikkona siten neuvola ja ultra, jännää.
-iitukka ja helmi rv8+0- :D
 
Labello: Harmi, että sait noin tylyn kommentin ystävältäs. :/ Minä olen kertonut tästä raskaudesta ystäville, oikeille ystävilleni, joista tiedän, että osaavat iloita minunkin puolestani! Meille neljäs tulossa niin VARMASTI tulee kommenttia tyyliin "ohhoh, eihän teidän yksin tarvi maailmaa täyttää" ym yhtä fiksua... Mun "sisko" jo kerran kysy, et halutaanko lisää lapsia ja kun sanoin, et "ei kai, en tiiä" niin se tuon kommentin sit vaan sanoi, ettei meidän yksin tarvi maata täyttää. Äitini on myös samoilla linjoilla, joten parempi vaan, etteivät tiedä mitään mistään!!! Myös minulle, sillä en jaksa murehtia heidän mielipiteitään!

Meillä ei ole ainuttakaan vauvanvaatetta jäljellä (paitsi ne kotiutumisvaatteet, joita en kierrätä), mutten silti ota pakkausta. Kolmesta lapsesta kahdelle olen ottanut pakkauksen ja todennut, ettei niitä vaatteita tule käytettyä. Joten jos ottaa rahana niin kirppiksiltä saa paljon mieleistä hyväkuntoista vauvanvaatetta sillä rahalla, kun eipä nuo 56-62cm juuri kulumaan pääse. Makuupusseja meillä on ja peittoja kyllä, myös vauvan lakanoita, eli ainoastaan niitä vaatteita tarvittaisiin. Ja hiusharja :LOL:
 
hilmuskalle :hug: :hug:

Olo on oikeastaan ollut suhteellisen hyvä väsymystä lukuun ottamatta, että oikein ihmetyttää. Onneksi on syke jo nähty niin ei ihan hirveästi huolestuta. Josko se luonto näin (tod.näk.)viimeisellä kerralla päästäisi hieman helpommalla =)

Sukupuolta ollaan kysytty kakkosen kohdalla ja ensimmäinen ja kolmas pysyttiin jännityksessä ja poikiahan sieltä tuli. Mieli tekisi udella mutta mies voi olla hieman vastaan ja jos toinen ei halua tietää niin ei kysytä ollenkaan. Pakkauksen aion ottaa tälläkin kertaa, kun ehdin ensimmäisten kahden jälkeen "hukata" pienet vaatteet ja jos tulee tyttö niin tietty pitää sitten niitä tyttöjenkin juttuja ostella.

Kommenteista. Jo edellisen kohdalla kuultiin sama että eihän meidän tarvi sitä maailmaa yksin täyttää ja nyt ensimmäisellä neuvola kerralla terkkari kysyi että oliko tämä vahinko...plaah... Varmasti tullaan kuulemaan vielä monenmoista, mutta eipä se oikeastaan muille kuulu tehdäänkö yksi vai kymmenen.
:LOL:

Nyt reippaasti ulkoilemaan

trionäiti 10+6
 
Voi Hilmuska!!! :'( :hug: Tiedän tarkalleen miltä tuntuu, tuo on aivan kamala tunne!! Paljon jaksamista sinulle!

Itsekin sain tänään aikamoisen slaagin. Töissä vessassa käydessä huomasin niukkaa ruskeaa vuotoa ja pelästyin aivan tajuttomasti! Viime raskaudessa tuli tasan samoilla viikoilla (9+6) ruskeaa vuotoa, joka muutaman päivän kuluessa muuttui kunnolla veriseksi ja todettiin lopulta keskeytyneeksi keskenmenoksi.

Ajattelin että ei oikeasti voi olla totta ja vielä että alkaa tasan samana päivänä! Lähdin samantien töistä päivystykseen, mies tuli onneksi mukaan. Jouduttiin odottelemaan pari tuntia, kunnes päästiin tarkistuttamaan tilanne. Siellä se pieni potkiskeli ja kokokin vastasi viikkoja! Ja sydän pumputti :heart: :heart: Vuodolle ei löytynyt syytä, mutta kaikki vaikutti olevan täysin kunnossa. Ja siis tuo vuoto on kyllä todella pientä, mutta pelästyin niin kovasti koska viimeksi tuo meinasi lopun alkua.

Olo on niin helpottunut!! HUH!

Noista kommenteista olitte puhuneet. Mua on ihmetyttänyt, että pari ihmistä on kysynyt, että oliko tarkoituksella tehty vai vahinko. Mitä väliä sillä on? Ja siis me ollaan melkein kolmekymppisiä, asutaan omassa asunnossa, mies on valmistunut ja töissä. Minä tosin opiskelen, mutta en enää edes kovin kauaa. Tuntuu jotenkin oudolta, että ihmiset ajattelee, että noi ei oo osanneet huolehtia ehkäisystä, ihan kun ei olisi jo aikakin alkaa vauvoja tekemään! Ja tosiaan, mitä se muille edes kuuluu, vaikka jollain olisi sata lasta.

Nyt meen löhöilemään sängylle ja raportoimaan kaverille päivän kauhutapahtuman. Onneksi selvittiin säikähdyksellä. :whistle:

KÖ 9+6
 
täällä ollaan oltu nyt muutaman päivä taas elävien kirjoissa, ei meinaa tuo pahoinvoiti jättää rauhaan. kävin tuossa jo yhden yön tiputuksessakin....ja tämän tiimoilta jäi eka neuvolakäynti väliin mutta sain laput kotiin....

mie ja maha-asukki 9+3
 
Hilmuska Pahoitteluni :'( :hug: Koittakaa jaksaa!

Huh huh, onneksi kaikki hyvin.

cockeri Voi vitalis, hyvä että jo parempi vointi. Jaksamista!

siniraita Kyllä me halutaan tietää kumpi on tulollaan, on sitten helpompi ostaa tavaroitakin. Joskin eihän se 100% varmaa ole..

maya Ihanaa, perhosia vatsassa?? Onnitellaan sitten lähemmin, ettei vaan tule huonoa onnea ;)

labello Mikä bestis se noin tylysti suhtautuu? Törkeää. Sanoisit suorat sävelet. Onko hän itse sinkku ja ei lapsia?
Mulla on ainoastaan yksi ystävätär joka ei onnitellut kuultuaan asiasta ekaa keraa. Olin hiukan hämilläni. No hän on sinkku ja lapseton. Harmittaa hänen puolestaan ettei prinssi uljasta ole löytynyt, jolloin lapsen teko hommissa olisi kaiketi hänkin jo.. EHKÄ hän ajatteli että " voi ei taas yksi perheenperustaja ja mulla ei ole mitään vielä.." tms. tavallaan säälittää ettei voi iloita ystävän puolesta, toisaalta ymmärrettävää...

Olin tänään neuvola lääkärillä. Mahan päältä ultraten näkyi pikkuinen ja sydänkin tykytti kuulemma. Veikkaili että LA saattaa olla vajaan vkon myöhemmin, muttei muutella sitä kuitenkaan mihinkään.

Viikko ekaan kunnon ultraan.

haavemamma 10+4
 
Tittan
Pahin totutui täälläkin... Viimeyönä alkoi vuoto ja aamupäivällä lääkäri totesi keskenmenon. Suru on suuren suuri, mutta ei kai tässä voi kuin jatkaa eteenpäin porskuttamista.
 
Voi Tittan :hug: jaksamista sinne päin.

Väsymys on mahdoton, mutta ällötys alkaa kyllä nyt selvästi helpottamaan. Ja sorruin salmiakkeihin tänään. Ultrakin siirtyi tämän viikon torstailta ensi viikon maanantaille, onneksi, torstai oli todella huono aika.

Kaipa meilläkin halutaan tietää, onko tulossa tyttö vaiko poika. Tai mie ainakin tahdon.

BTW, meitsin sairaalana kättäri.
 
Hilmuska ja Tittan, olen pahoillani :hug: :'(

Haavemamma73 He, toivottavasti siellä vatsassa on kuitenkin muuta kuin perhosia. Vois meinaan isä olla hiukan hämillään synnytys salissa jos sieltä alhaalta lenteleekin pari perhosta :LOL: . No he he! Mutta jos ihan totta puhutaan, niin ei kyllä hirveästi jännitä. Jotenkin alusta asti ollut sellainen olo että ne nyt on "vaan" häät eli vaikka on ollut paljon tekemistä niin aika stressivapaata kuitenkin.

Kiitoksia kaikista onnitteluista. Joku kyseli häiden vierasmäärästä, niin noin 70 hlöä ollaan yhteensä.

Me ollaan kyllä miehen (siis tulevan miehen) kanssa puhuttu, että halutaan kyllä tietää kumpia sieltä on tulossa vai tuleeko kumpikin.

Me ollaan kyllä kerrottu aika laajasti tulokkaista, koska monet jo tiesi hoidoista. Ei oikein voinut sitten hoitojen jälkeen enää sanoa että "eipäs kerrotakaan kuinka kävi"! =) Ja muutenkin, aateltiin että jos huonosti käy, niin tietääpähän sitten läheiset mistä kiikastaa. Meillä on kyllä kaikki suhtautunut tosi hyvin ja ovat iloisia meidä puolesta. Tosi harmi kun joillain on hankala kertoa kun pelottaa muiden reaktiot. Eihän se kenellekään muulle kuulu kuinka monta muksua sitä kukin hankkii. Ja sitten vielä se että kun niita muksuja ei aina vaan "hankita" tosta noin vaan!

Huh, tulipas pitkä iltalitania! Öitä!

 
Kvart Över; ONNEKSI kaikki oli kunnossa, kauheasti tuossa pelästyy :/

TITTAN, olen pahoillani. Jaksamisia :hug: :'(

cockeri: Hyvä, että olet elävien kirjoissa. Itse olen aina nipinnapin välttynyt tuolta tiputukselta vaikka joka raskaudessa on ollut ihan likimain, että ottavatko sisään. Mutta kun pystyn mehujäitä syömään niin se kuulemma riittää. =)

Me oltiin tänään poimimassa mansikoita ja voi vitsit, et on herkkua mansikat ja vanilijajäätelö :p Tälleen illasta pystyy jotain syömäänkin :D

jaahas, ei kai muuta kun huomisiin :wave:

-kyrsä ja nappula 8+2
 
Tittan: Voimia ja iso hali sinne! :hug:

Ihan kun rupeis väsymys vähän helppaamaan ja tänään oon saannu jotain syötyäkin! =)
Mun kaveri ilmotti tosa illalla että hän on nyt sairaalassa ja tulee sieltä pois nyytin kanssa!! :heart: Vedet oli menny aamulla.Vaavi syntyy kuukauden etuajassa!!Toivottavasti hänellä on kaikki hyvin!
Ja eikun nukkumaan! :wave:
 
Hilmuska ja Tittan, suuret pahoittelut! :( Jaksamisia! :hug:

Liian paljon on tullut surullisia uutisia tähän ketjuun...

Maya82: Onnea tulevalle morsiamelle! =)

Kvart Över: Onneksi kaikki oli hyvin. :) Kyllä nuo vuodot säikäyttää aina oli kyse sitten kuinka niukasta vuodosta tahansa. Melko moni tässäkin ketjussa on kokenut noita alkuraskauden viattomia vuotoja.

Mulla taitaa olla flunssa tulossa. Kurkku on kipeä ja nenää kirvelee sekä aivastuttaa. :| Ei tarttis kyllä tulla. Tuskinpa pienistä flunssista kuitenkaan mitään haittaa sikiölle on. Voi vaan hiukan hankala olla töissä. Eikä viitsis poiskaan olla, kun olen sijaisena nyt.

Tinttu 10+2
 
Abu
Voi itku, Hilmuska ja tittan.. :hug: :hug:

siniraita kyllä mekin varmaan koitetaan ultrassa kurkkia sinne jalkojen väliin... sitä on mun mielestä helpompi tutustua uuteen tulokkaaseen jo ennen syntymää kun tietää kumpi sieltä on tulossa :) Niin ja tietysti ne iänikuiset nimisodat joita meillä käydään (jo nyt) :D

Voi miten ihanaa Maya , häät on niiiin kivoja! Teillä onkin sitten aikas tapahtumarikas loppukesä!

labello; jätä omaan arvoonsa tuollaiset kommentit. On mullekin tullut voivotteluja uudesta raskaudesta koska esikoinen on vielä niin pieni.. Mutta voin vaikka vannoa että jos joku noin ottaa asiakseen sun raskauden puimisen niin mukana on myös aimo määrä kateutta. Me voidaan kyllä ihan ylpeinä kantaa mahojamme B) !!

Mulla jatkuu etominen. Voi että miten voi olla tuskaa yksi kauppareissu kaikkine hajuineen YÖKS! Miksi ihmeessä koko kylän hikisimmät ihmiset ajautuu mun edelle kassajonoon??? Mun ei onneksi ole tarvinnut alkaa oksentelemaan vaikkei eilen illalla kaukana ollut :x
Hyvä että tuo typykkä nukkuu useamman tunnin päikkäreitä niin nukkuminen sentään onnistuu :)

Huomasin eilen illalla kun katselin pinkeäksi turvonnutta mahaani että mun napa alkaa "tasoittumaan", siis menemään mahan tasolle! Ei siis ole tainnut napa palautua edellisestä raskaudesta kun nyt jo alkaa itseään tunkea ulos läskeistä :LOL:

-Abu 7+6
 
Kovasti pahoitteluja huonoja uutisia saaneille :'( :hug: :hug:

En ole jaksanu vähään aikaan kirjoitella, on veto täysin pois ja pahaolo piinaa. Paljon kirjoiteltu täällä...

Kvartti: Olipas kamala kokemus, onneks kaikki hyvin!

Mä jouduin sunnuntaina hakeutumaan äippäpolille vatsa- ja selkäkipujen vuoksi. Ultrassa kaikki kuitenkin ok, ja toukka oli kasvanutkin hyvin. Silloin varhaisultrassa vk 7 oli 4-5 päivää pienempi, mutta nyt oli enää 2 eli ei mitään syytä huoleen :heart: Tää paha olo on nyt vaan TODELLINEN riesa, eilen työpäivän aikana tuli tyhjennettyä kaikki ulos 4 kertaa ja oli kyllä tosi heiveröinen olo sen muun ajan. Soittelin jo neuvolaan ja suosittelivat kotilepoa. Tänään ajattelin käydä työterveydessä, josko tähän saisi jotain pahoinvointilääkettä (kaverit ovat kehuneet) koska alkaa käydä aika ylivoimaiseksi tämä työnteko!

Voimia kaikille :hug:
 
Tittan: Jaksamisia ja voimia :hug:

Kumpa noi huonot uutiset nyt ottais ja loppuis kokonaan!

Mä tunsin illalla liikkeet. Pari kertaa töksähti taas niin ettei siitä voinut erehtyä mitä oli. Aiksemmin olen tuntenu sellasta "lepatusta" tai perhosen lentelyä,mutta tää oli jo pienen pientä koputtelua.

Mainostan muuten taas kun on uusiakin tullut joukkoon että meillä helmivauvojen odottajilla on oma yhteisökin että tervetuloa vaan mukaan turisemaan kaikesta mahdollisesta. http://groups.msn.com/Helmivauvat2009


 
Hilmuska ja tittan Pahoittelut teille ja jaksamista :hug: :'(

Alkaa pelottaa itseäkin aina enemmän kun täällä lukee näitä ikäviä asioita. Ei todellakaan tule mieleen pitää itsestään selvyytenä sitä, että kaikki menee hyvin!!!

Neuvolakuulumisia Eilen oli ensimmäinen neuvolakerta ja käynnin kohokohta oli pienet sydänäänet mitkä siellä kuultiin :heart: :heart:
Neuvolatäti varoitteli ettei äänet yleensä kuulu dopplerilla näin aikaisin. Viikkoja eilen 8+6 ja siellä se jumputus kuitenkin kuului ihan selkeästi.
NP-ultra on viikolla 13 ja risat niin sitten katsotaan taas onko kaveri vielä matkassa.

Mä olen saanut kaksi aika hauskaa kommentia joiden takia kumpikaan näistä ihmisistä ei tiedä tulevasta vauvasta. Ensimmäinen oli kaverilta joka tuli vahingossa raskaaksi. Kyllä mekin kuulemma tehdään kohta lapsi koska hekin teki. Joo... En viitsinyt sanoa et yritetty ollaan jo kauan ja lasta ei muuten tehdä siksi kun joku muukin tekee. Halusin mä ehkä pienenä samanlaisen barbin ku kaverilla mutta... ;)
Toinen oli ihmiseltä jonka kanssa tuli väittelyä kasvatuksellisesta asiasta. Hänellä noin 1-vuotias tyttö ja kyse oli käyttäytymisestä mm. kaupassa yms. Hän sanoi siinä yhdessä vaiheessa keskustelua kun mulla ei ole lapsia koska olen lastenvihaaja!
Joo... ihan totta en mä kaikista lapsista pidäkään, mutta kukaan "vieras" ei yleensä voi tietää miksi joillakin ei ole lapsia...
Tosin samainen tapaus varmasti raskaudestani kuulleessaan osaa esittää hyviä kommenteja siitä miksi en olisi hyvä äiti verrattuna häneen :LOL: :LOL:
 
Pakko muuten kertoa kun täällä joku muukin laittoi aiemmin viestiä kaverin oudosta suhtautumisesta raskauteen tms...
Mulla on kaveri jonka kanssa aloimme itse asiassa yrittämään perheenlisäystä suurinpiirtein yhtä aikaa. He sai vuosi sitten poikansa ja hän on tukenut minua koko lapsettomuushoitojen ajan todella hyvin. Ollaan nähty paljon ja kaikki on ollut ok. Kunnes kerroin hänelle plussaanneeni! Hän ei kommentoinut asiaan SANALLAKAAN vaan sivuutti sen kauniisti puhumalla 20 minuuttia pojastaan jonka jälkeen lopetin puhelun. Tästä on nyt kuukausi suurinpiirtein ja kertaakaan hän ei ole kysynyt minulta odotuksesta, ultrasta tai mistään vauvaan liittyvästä. Mä en voi kuin todeta (tai mies sen sanoi) et mun onni on varmasti häneltä pois! Mä en vaan ymmärrä sitä mutta mun ei tarvitsekaan. Kaikki oli hyvin kun hänellä oli jotain mitä mulla ei sitten ollut.. Jotenkin käsitykseni ihmisestä muuttui ja on jotenkin sairasta, että ajattelee noin. Ei mun mielestä muiden vauvat ole ainakaan mun onnesta pois vaan päinvastoin!
 
Abu: Mun ystävällä kolmannesssa raskaudessa (kaikki aivan peräjälkeen) pompsahti napa ensin esille ja sitten vasta maha :D Nyt se on jo rv30:lla ja sen napa on kuin pippeli siinä mahassa :LOL:

MissBlue: Aikaisin tunsit liikkeet :) itse olen tuntenut aikaisnitaan viikolla 17+, esikoisesta tunsin rv21... Ne kyl sit tuntuikin heti myös mahan päältä.

jaa täällä on muillakin itsekkäitä, omahyväisiä "ystäviä", ihanaa, etten ole ainoo, joka sellaisia omistaa.

Mä näin TAAS unta, että odotin kaksosia, musta tuntuu, et mä nään sen unen ainakin 2 kertaa viikkoon. Vaikka olen ultrassa käynyt ja YKSI sydän siellä pompotti... Ei voi tajuta aina noita unia.

ihan kun mun yrjöäminen olisi vähentymään päin. ja väsymyskin himpun verran helpottaa
:saint: :xmas:

-kyrsä ja nappula 8+3
 
Heippa kaikille!

Voimahaleja menetyksen kokeneille :hug:

Täällä Espanjan reissu onnellisesti takanapäin, kaikki meni hienosti vaikka vähän jännäsin ruokailuja ym. Raskaammalta toki tuntui kuin "normaalitilassa" reissaaminen, väsymys puski päälle ja lämpö tuntui aika tukalalta. Miesparkaa kävi vähän sääli kun vaimo ei jaksanut ihan niin kympillä olla menossa mukana... No, sellaista tää nyt sitten on jonkun aikaa.. Kaiken kaikkiaan kyllä reissu onnistunut ja kannatti käydä, jos jaksais näitä kotosuomen sateita taas sitten vähän paremmin.

Meillä np-ultra ens maanantaina, sillon sitten näkee taas Pötkön. Toivottavasti kaikki on kunnossa :)

Mulla kans yks tarina tosta kaverin reagoimisesta raskauteen; meidän ystäväpariskunta kertoi viime vappuna että oottavat vauvaa ja kaikki siinä porukassa olleet sitten onnittelivat ja halasivat tulevia vanhempia ja kuinka ollakkaan yksi lapseton nainen sitten ei edes onnitellut saatikka halannut (vaikka oma miehensäkin onnitteli). Kaikkihan sen sitten huomasi että ei tainnut olla mieleinen uutinen.. Toki voihan olla että asia on niin kipeä oman lapsettomuuden takia ettei pystynyt mutta kuitenkin.. Saa nähdä minkä reaktion me saamme kun aateltiin kertoa samaiselle kaveriporukalle tossa elokuun lopussa kun seuraavaksi nähdään. Joo, tulipa pitkä juttu mutta semmosta. Meitä on niin moneen junaan.

t:Rosinante ja Pötkö 11+2
 
heikunkeikun kaikille..
pikakyssäri kauan teidän piti olla pissimättä kun menitte eka neuvolaan? mulle sanottiin et neljä tuntia ja musta tntuu et mun rakko räjähtää ihan kohta takana vasta 1,5 tuntia, muutenkin olen aamuisin sellainen vessassa hyppääjä... yirtän sinnitellä edes siihen kolmeen tuntiin mut tiukkaa tekee... :ashamed:

täällä ällötys helpottanut aavistuksen, mutta ruoka ei maistu edelleenkään, enkä tykkää käydä kaupassa, odotan sitä että alkaa tehdä kunnon kotiruokaa mieli =)
onneksi lomaa on vielä kaksi viikkoa niin eiköhän se tästä...

ja mitä noihin ystäviin tulee, niin normi ystäviltä en tuota käytöstä ymmärrä, mutta ne jotka ovat olleet lapsettomuushoidoissa useamman vuoden niin olkaa heille armollisia, varmasti ovat onnellisia teidän puolesta mutta se oma tyhjä syli voi tuntua vaan niin kamalan pahalta.. toki kaikilla menee se aikansa että lapsen saa mutta ne hoidoissa käynnit ja pettymykset toistensa perään niin kyllä ne syö ihmistä sisältä..
mutta onneksi meillä jokaisella on varmasti elämässä myös niitä ihmisiä jotka jaksavat ja pystyvät jakamaan tämän onnen meidän kanssa :heart:

mukavaa tiistaita kaikille =)
 
No jopas on ihmeellisiä kommentteja ystäviltä! Varsinkin tuo Caron ystävä todellakin ihmetyttää! Voisko olla niin, että he ovat yrittäneet saada toista eikä se ole onnistunut ja siksi käyttäytyi noin? Vai voiko joku oikeasti olla niin "kateellinen" siitä, että kohta hän ei olekaan enää ainut kenellä se lapsi on. Kummaa hommaa.

Rosinanten kaverista taas, niin häntä jotenkin ymmärrän kyllä. Jos ovat itse yrittäneet jo kauan ilman tulosta niin siinä tahtomattaan vähän katkeroituu. Itsekin olen kahdet itkut vääntänyt kavereiden vauvauutiset kuultuani, vaikka onnellinen heidän puolestaan olenkin ollut! Ekan uutisen kuulin puhelimessa ja kyllä sain vedettyä kunnialla sen puhelun loppuun kunnes itku tuli. Olin ihan kauhuissani omasta reaktiosta, koska tosiaan, eihän toisten vauvat meiltä ole pois. Jotenki se toisten onni kuitenkin aina tuo esiin sen oman epäonnen, vaikka toisille hyvää toivookin.

Mä olen kotona, päätin lepäillä nyt hieman kun en saanut yöllä nukuttua siltä eiliseltä järkytykseltä. Töissä suhtaudutaan onneksi asiaan oikein ihanasti. Tänään on vielä neuvola niin yritän sieltä kysellä syitä tuolle vuodolle. Tänään ei ainakaan vielä ole onneksi tullut mitään. Toivon niin, että loppui kertaheitolla eikä tollasia pelästyksiä enää tule!

Doppleri ei ole vieläkään tullut postissa, odottelen sitä innolla että jos jotain tollaista vielä käy niin voisi edes kuunnella vauvaa.

Mullakin on toi napa jo alkanut "tasoittumaan". Kirjoittelin tuossa aiemmin, että se on kipeä, mutta nyt siitä huomaa selvästi että sisus on alkanut työntymään mahan tasalle. Hassua, koska muuten mun maha ei kyllä ole juurikaan kasvanut.

KÖ ja :heart: 10+0
 

Yhteistyössä