Helmimasut 2009 ~Heinäkuussa~

Voisin taas laittaa korteni kekoon :)

sinituuli pojan synnytys kesti 18h (laskettiin vesien menosta) ja synty tasan rv41+0. Oli suht rankka mutta hieno kokemus, toivon että tällä kertaa pääsis puolet lyhemmällä ajalla :D

pixie On ollu sulla aika hurja viikonloppu, toivottavasti et joudu vastaavaan tilanteeseen enää! Kylmätväreet vaan meni kun luin tekstiäs..

ON:
Aika menee hurjaa vauhtia, jotenkin ei ole tullut keskityttyä tähän raskauteen kun saa juosta pojan perässä.. siinä se aika kuluu ihan kuluttamattakin :D
Ensimmäinen neuvola on takanapäin ja oli ihan sitä papereiden täyttämistä. Seuraava neuvola onkin heinäkuun vikalla viikolla ja np-ultra saatiin samalle päivälle!
Oireita on alkanut tulla, oksentaa on saanut muutamana aamuna, mutta pahaolo on muuten pysynyt hyvin kurissa kunhan muistaa syödä säänöllisesti!
Neuvola laskee raskausviikot 28pv kierron mukaan joten siks päästään ultraan jo näinkin aikasin, tosiasiassa mun kierto on 40pv (tikutin oviksen joten tiiän suht tarkan hedelmöittymis päivän) joten n.12pv heittää neuvolan laskemat ja itse laskemani rv:t.

kuupas ja juupas 8+6 (neuvola 10+4)
 
Moikka kaikille!

Kysyisin teiltä viisaammilta raskaudenaikaisista vuodoista. Mitähän pitäisi ajatella, kun valkovuoto on hieman rusehtavaa? Havaitsin ekan kerran asian eilen ja tänäänkin näyttäisi jatkuvan. Vuoto on siis juuri ja juuri rusehtavaa, ja määrä ei poikkea valkovuodosta. Kipuja vatsassa on ollut alusta asti, joten siinä ei muutoksia. Sunnuntaina näkyi sydänäänet, ja nyt on siis rv 9+6. Pitäisköhän tässä toden teolla huolestua? Kamalaa tämä epätietoisuus :/ Ja sorry purkautuminen ja omanapaisuus :ashamed:
 
Sinituuli: Meillä eka syntyi rv 39+0 ja synnytys kesti 8 tuntia.
kakkonen syntyi rv 39+2 ja synnytys kesti 8 tuntia.
Kolmonen syntyi 38+3 ja synnytys kesti 7 tuntia.

Mulla olleet kaikki synnytykset todella helppoja, olen nukkunut avautumisvaiheen liki kokonaan ja sit vaan ponnistanut lapset maailmaan.-Kiitos epiduraalin! Ekaa ja tokaa ponnistin 20 min ja kolmas tuli ekalla ponnistuksella. Kertaakaan en huutanut tai muutenkaan kärsinyt. Pahin kipu oli ne jälkisupistukset, joita tuli imettäessä :eek:

Halusin vaan kertoa kun täällä on niitä ensimmäisiäkin odottavia, ettei se synnytys aina sitä "tuskaa" ole.

-kyrsä ja nappula 9+0
 
Niiskunenä: ne sanoi mulle lääkärissä silloin kun menin sen kohdun ulkopuolisen raskauden-epäilyksen takia sinne, että on aivan normaalia jopa lievä verinen vuoto raskauden alussa. Kuulemma sen vuodon takia ei kannata huolestua, ellei siinä ole hyytymiä joukossa! Toivotaan, että kaikki olisi hyvin :hug:
 
Sinituuli Meillä eka poika synty rv 40+1 ja synnytys kesti 3½ vrk...eli eka meni vedet ja synnytys ei oikein käynnistynyt, osastolla laittovat jonkun tabletin joka käynnistäs, ja supistuksia alko tuleen n 15min välein sit torstai iltana päästiin synnytyssaliin jossa oltiin vielä 23 tuntia! Eli todella pitkä synnytys oli.
Toinenkin poika syntyi rv 40+1 ja synntys alko supistuksilla, mutta myös vettä alko lorahtelemaan, kaikkiian toinen synnytys kesti n. 14 tuntia!
Mä toivon että tän kolmosen kans selviäis jo alle 10 tunnin!

Meillä kävi eilen vieraita ja tuo meidän 4½ vee tietää jostain että meille tulee vauva, vaikka ei olla varsinaisesti sille mitään sanottu, mutta onhan sillä tietenkin korvat jotka toimii, noh se tuumas ihan ekana meidän vieraille, että äitin masusta syntyy toinen vauva :whistle:
Olihan se sit kerrottava ku oltiin aateltu että joskus myöhemmin sit sanotaan...ja todennäkösesti paljastaa asian kohta kaikille ku ei muista että se on vielä salaisuus! :D
Pitäs jaksaa alkaa siivoomaan, mutta ei oikein olis virtaa, siirtäsköhän huomiseen! :ashamed:
 
Täällä kans vko 9 takana. Ja pitkä rupeama edessä. La olisi kai joskus 19.2.09 tienoilla. Toista odotan. Esikko jo 10v!! Onko kellään kokemusta,miten noin iso esikko ottaa vastaan vauva uutisen? Esikko on poika ja aika kiinni äidissä. Emme ole vielä kertoneet. Eka ultra on vko 10 lopulla. :heart:
 
Glow
heippa taas kaikille! ihanaa, perjantai ja viikonloppu vapaat (muutaman tunnin kuluttua) :)

sinituuli; eka synnytys kesti about 10 tuntia, poika syntyi rv 39+6.

Tuleeko teille muille koskaan sellainen olo että, "olenkohan mä nyt oikeesti, varmasti raskaana"? mulla oli toi ihan ihan alussa, sitten rauhotuin, mutta nyt mulla on sellainen päivä/olo taas :whistle:
Tänä aamuna oli sellainen olo että "painukaa kaikki***" kotona, kun olin töihin lähdössä. Ei mitään syytä! eli syytän hormooneitani. En onneksi sanonut miehelle/lapselle/miehen siskolle pahasti mitään :saint:
kävelin vaan pikaisesti bussipysäkille... ja melkein aloin itkeä, enkä edes tiedä miksi! :xmas:

mymmeliina rv 10+4, kai?! :D

muuten, onko ollu helmimasut 2009, mitään kyselyitä tai mitään että mistä päin maailmaa me ollaan? jos vaikka sattus olemaan samasta kaupungista, uusia tuttavuuksia vailla?

Kouvolasta oon itse.

vielä *muoks* ootteko jo kertoneet tutuille raskaudesta?
 
Kertomisesta: me ei olla kerrottu vielä muille kun mun läheisimmille ystäville. Lapsiltakin asia salataan, he eivät aavista mitään. Aiheesta puhutaan kun isommat on pihalla tai nukkumassa. Tai sitten "salakielellä", eli sanoja, joista ne ei ymmärrä mitään. Eikä toi 2,5v poju vielä mitään osaa kelleen kertoa.

ITSE OLEN HÄMEENLINNASTA!
 
Kerron taas teille uutisia lisää. Eli minä menetin jo toivoni tämänkin raskauden suhteen. Np-ultrasssa siis toi turvotus oli 3.2 ja tänään veriseulatulokset tulivat, eli riskisuhdeluvuksi saivat minulle 1:9! Eli siis tosi korkea. Ti menen ultraan äitipolille, jossa yritetään ottaa istukkanäyte. Nyt on usko mennyt kaikkeen, ja taidan pysyä sivummalla muutaman viikon. Laskin että jos huonosti käy, ja biobsia ilmoittaa huonoa tulosta..on raskaus mahd.keskeyttää viikolla 15..tai pahimmassa tapauksessa vasta rv19, jos joudutaan odottamaan, että lapsivesinäyte otetaan vasta viikolla 15. Meille on selvää, että vammaisia lapsia ei meille tieten tahtoen synnytetä. En halua olla ilkeä..ja kaikilla on oikeus elämään. Mutta meillä tätä ei tarvinnut miettiä sen pidempään. Suvussa on useita vammaisia, ja nyt etusijalle on kuitenkin laitettava jo syntyneet lapsemme, joille haluamme tarjota hyvän ja "rikkaan" elämän.
Tämän viestin tarkoitus ei ole kerätä sympatiaa tai aiheuttaa keskustelua vammaisuudesta. Kukin päästää ilmoille ajatuksiian, jos haluaa.
Meille elämä on tänä vuonna ollut tosi raaka, enkä jaksa oikein nyt ajatella mitään. Se että on maannut huonon olon kourissa jo 2 kk, pistä minut todella katkeraksi, jos kaikki ei olekaan hyivn, enkä saakaan tätä vauvaa.
Onko teillä muilla ollut np-ultra...eikö kellään muullla ole hälyyttänyt?
Mutta toivotaan että meilläkin on kaikki hyvin :'(

jaana rv 11+2
 
Jaana25: Jaksamista teille ko. asian kanssa! Meillä np-ultra maanantaina ja kovasti on pyörinyt mielessä mitä siellä sitten näkyy. Oon kanssa ajatellut miehen kanssa asian niin että mikäli saadaan huonoja uutisia niin mietimme TODELLA tarkkaan miten jatketaan. Onhan se kuitenkin niin että sitä haluaa omalle lapselleen parhaan mahdollisen elämän ja lähtökohdat siihen. Mikäli lapsella ei olisi kaikki kunnossa niin olisiko se sitten lapselle itsellekään se toivottu elämä vammaisena. Kuulostaa varmaan monenkin mielestä karulta, mutta mä oon hoitoalalla töissä ja nähnyt aika läheltä erityslasten ja heidän perheidensä elämää, se ei todellakaan ole mitään ruusuilla tanssimista. Toki näissähän on aina sekin puoli että mikään seula ei ole kuitenkaan 100% varma, eli kaikki voikin olla loppupeleissä kunnossa ja se kaikki huoli ja murhe onkin ollut turhaa.
Tsemppiä teille ja toivotaan että huoli olis turha ja kaikki olis kunnossa! :hug:

t.Rosinante ja Pötkö 11+5
 
jaana25; Pienihän tuo on riskilukuna, mutta älä vielä masennu, käännäppä luvut prosenteiksi, eli 9% mahdollisuus sairaaseen lapseen.Se onkin sitten jo aika pieni.Terveeseen kuitenkin 91% mahkut :hug:
Minä itse aiemmin kirjoitin omasta pelostani nt-ultraan ja kirjoitin tulokset, ne oli ikä 1:540 ja downiin 1:740 (olikohan luvut noin , ylempänä jossain täällä ovat.)Me kanssa paljon puhuttiin asiasta JOS kävisi huonosti niin mitä tehtäisiin, se on kuitenkin vielä kaukana totuudesta kun on oikeasti teidän tilanteessa, on aivan eri ajatukset ja tunteet :/ kun onkin joku riskiraja esitettynä.
Voin vain kuvitella miten henkisesti raskasta tämä teille on.Ei siinä oikeita sanoja oikein ole tarjota, sillä se kaikki on niin painajaismaista mitä ei soisi kenellekkään käyvän. :/
En luulekkaan että odotat saavasi päänsilittelyä tms, mutta minusta kaikessa kurjuudessa on kiva että jaat tämän täällä meidän kanssa, ja haluan että koet kuuluvasi joukkoon on sinun tilanteesi ja päätöksesi mitkä hyvänsä.kaikki saa minun mielestäni kertoa ilonsa ja surunsa sillä jaettuna se helpottaa.Toisaalta luulen sen aika terapeuttiseksikin kirjoittaa vieraille ja kertoa ihan oikeesti miten elämä paiskii nyrkeillä päähän, aina ei ole helpoin kertoa sanan oikeilla termeillä lähimmille, vaan ensin purkaa vieraille, ymmärtääköhän kukaan mitä ajan takaa???
Raskaus ei aina ole ruusuilla kävelyä niinkuin monen kirjoituksista on käynyt ilmi, monen matka päättyi aivan liian pian kesken vauvan menetyksiin , nyt teidän tilanne, ne muistuttakoon meitä kaikkia miten herkkää aikaa tämä raskaus on ja kuinka pienestä on kiinni että saamme suht terveen vauvan syliin asti.Itse huomaan arjessakin narisevani aivan mitättömistä asioista, huomaamatta että asiat on kuitenkin äärettömän hyvin.Tällaiset surkeat asiat laittaa aina miettimään omaa elämää vähän realistisemmin, unohtamaan turhan vinkunan.
Mutta koeta jaana25 voida hyvin, älä mieti liikaa ja elä tasapainoisesti,kaiken sen keskellä :heart: :hug:
Tulihan paatoksella, ja tämä oli sitten ainakin tarkoitettu hyväntahtoiseksi viestiksi, jos kirjoitin epäselvästi, kun ajatukset menee edellä ja kädet perässä.. :)

Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua teille kaikille!!

sini 11+4
 
Ilmottaudun mukaan helmimasuihin..Laskettu aika on 7.2.09 ja ensimmäinen vaavi tulossa. Alku on ollut hirmu rankka. Viimeiset kuukautiset olivat huhtikuussa ja toukokuussa tein raskaustestin. Tulos positiivinen. Muutama päivä myöhemmin alkoi vuoto. Ruskeaa tuhrua ja menkkamaisia kipuja. Neuvolassa vakuutettiin että kuuluu asiaan. Vuoto jatkuu hieman runsaampana mutta ei missään vaiheessa kirkasta. Lääkärissä päättivät lähettää ultraan. Tyly tulos oli että kohtu tyhjä. Näkyy vain paksu limakalvo ja piste. Keskenmeno tullut. Siitä sitten aloitin surutyön ja itkustin muutaman päivän. Ja jäin odottamaan kunnon vuotoa.Kunnes alkoi hillitön väsymys ja pahaolo. Oksensin jatkuvasti ja hajut tekivät todella huonoa. Tätä jatkui melkein 2 viikkoa kun päätin tehdä uuden raskaustestin. Vahvaa plussaa näytti. Ajattelin että hCG vielä koholla keskenmenon jälkeeen. Menin gynekologille ajatellen että kohtuun on jäänyt jotain mkä pitää poistaa kaavinnalla tms. Ultrattiin ja sieltä löytyi syke. Kaikki muutenkin kunnossa. Viikkoja vain kaksi vähemmän mitä kuukautisten mukaan. Eli nyt olen 10+6.
Ajatteln vielläkin että onko masussa kaikki hyvin ja onko siellä yleensä mitään. Eka neuvola tuli ja meni. Ja puolentoista viikon päästä on np-ultra. Jännittää todella paljon. Mutta niin varmasti aika moni. Pahaolo ja oksentelu jatkuvat koko päivän ja päänsäryt piinaavat. Eli tälläistä tällä hetkellä. =)
 
Ai,niin minä olen Espoosta ja esikko siis vm1998!!! Toinen siis tulossa. Ja mieliala liikkuu laidasta laitaan. Myös mulla tunne välillä,että olenkohan ollenkaan raskaana. Ekan kans voin niin pirun pahoin ja nyt.... ei mitään!!!!!! Mut eka ultra olis 1.8 niin eiköhän se varmistu silloin. Ajattelin putkauttaa helmivauvan (toiv.helmikuussa) Jorvissa. :hug:
 
Jaana :hug: Kyllä teitä nyt koetellaan oikein rankalla kädellä! SINIRAITA kirjoitti mielestäni tosi hyvin, eli peesailen tässä häntä enkä ala omaa romaaniani kirjoittamaan. Kovasti voimia teille!

mangusti: Hui, hurjalta kuulosti, onneksi eivät heti kaavintaan laittaneet ja onneksi kaikki on nyt hyvin. TERVETULOA mukaan =)
 
Nyt olis yks hölmö kysymys; kun siitä papaijasta varoitetaan että ainakin raakaa pitäis välttää keskenmenoriskin takia, niin mites sitten semmosen myslin kanssa mis on vähän papaijaa mukana? Ostin tänään uutta mysliä ja vasta kotona huomasin että siin on papaijaa...:whistle:

Ai niin ja Salon seudulta ollaan...
 
voi jaana :hug: Ymmärrän kyllä hyvin teidän päätöksen, jos nuo kaikki testi tulokset näyttää hälyyttäviltä, itse päätyisin hyvin todennäköisesti samaan ratkaisuun :/ Voimia oikein kovasti.

sinituuli mun eka synnytys kesti 6h35min ja poika synty 40+3... saas nähä mitä vauhtia tämä toinen sitten päättää maailmaan tulla. :)

Minä stressan joudunko ottamaan pojan (joka siis 2v vauhtiveikko) mukaan ens viikolla ultraan tai neuvolalääkärille. Voip olla paljon mahollista,et just toisena tai toisena päivänä en saa mistään lapsenvahtia. Ultrasta neuvola täti sanoin,ettei saa sisaruksia viedä,mut voi voi nyt sitten,potkikoot pihalle mut perumaan en kyllä ala. Köytän vaunuihn kiinni siks aikaa. Ja toi lääkäri,ompa kiva olla siinä jalat levällään ja poika häärii vieressä :xmas:

Mulla on ihan tunne etten ois raskaana, on ne pahoinvoinnit nyt taas helpottanu,ainoona jäljellä hirmu väsy ja turvotus..

Labello 11+3
 
Labello: Mä jouduin aikanaan ottamaan ultraan mukaan noi isommatkin (jotka oli silloin jotain 1v9kk ja 3v4kk, äitini (joka on sairaalalassa töissä) lupasi sen hetken vahtia heitä kun olen ultrassa ja tehdään sisätutkimus, mutta ajat oli niin paljon myöhässä, että äitini ei voinut enää kauempaa "lintsata" töistä, siispä jäin sinne yksin odottamaan lasten kanssa. Ja kun tuli vihdoin minun vuoroni niin kerroin kätilölle, että lapsenvahdin piti lähtee takas töihin kun niin myöhässä oli ajat, jotenka toinen kätilö vahti sit mun lapsia siinä aulassa kun mä olin ronkittavana :LOL:
 
Mae
voi että Jaana, kylläpä on surullista :'( Itse kyllä olisin samoilla linjoilla sun kanssa, niin paljon olen työtä tehnyt vammaisten lasten ja aikuisten kanssa, että tiedän ettei heidän elämän laatu aina ole ihan niin hyvää kun annetaan ymmärtää.
ON: Kävin tänään lääkärissä, kun aloin epäilemään tulehdusta. No, saattaa ollakin tulehdus (ehkä hiiva), mutta ei sitä aleta nyt hoitamaan, yritetään välttää kuulemma lääkkeitä tässä alussa. Tää toinen lääkäri myös ultrasi ja sai rv 8+5 (nyt sen ekan ultran mukaan olis tasan 8 ). Minkäköhän mukaan ne siellä neuvolassa meinaa mennä; menkkojen (la 14.2), ekan ultran (la 27.2) vai tän toisen (la 21.2)?! No maanantainahan se sitten selviää.
Hauskaa viikonloppua kaikille, mä vietän sen töissä :kieh:
 
jaana voimia nyt vaikeassa tilanteessa :hug:
Toivon todella että olisi "väärä hälytys" ja vauvalla
kaikki kunnossa.

sinituuli mun eka synnytys kesti 18 tuntia
laskettuna säännöllisistä supistuksista.
Silti oli kokemuksena positiivinen, epiduraali auttoi
hienosti ja tyttö syntyi lopulta 10min ponnistamisella.
Että helppo synnytys vaikka kauan kestikin ja
rv oli 41+3. Toivottavasti tulis tällä kertaa hivenen
nopeammin..

Mulla myös välillä tunne etten olis raskaana.
Vaikka oireet on vahvat, ajoittaista pahoinvointia,
väsymystä, yöllä pitää käydä pissalla ja
mielialat vaihtuu sekunnissa äärestä laitaan.

Lahden seudulta minä

-iitukka ja helmi rv8+6-
 
:hug: Jaana25:lle toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin.

Ja uusille:tervetuloa mukaan!

Kohta olisi jo ensimmäinen kolmannes odotusta takana! Jokohan tämä hillitön aknevaihe alkaisi myös helpottamaan. Onkohan tälläkertaa tyttö tulossa kun sitähän sanotaan että"tyttö vie äitinsä kauneusden" =) tai mitä siitä on vietävissä...mutta ei ole näin pahan ollut vielä yhdelläkään kerralla vaikka aina jokunen onkin tullut ja normaalisti näppyjä näkyy hyvin harvoin...Kaiken lisäksi hiukset rasvoittu nopeammin ja painoakin tuntuu tulevan ennätys vauhtia(hui)

Np-ultra meillä on maanantaina ja siitä viikon päästä lääkärineuvola.Meillä kyllä on ollut 4 viikon välein neuvola vaikka onkin jo neljäs tulossa, mutta taitaa olla paikkakuntakohtaista että kuinka usein käydään. Me ollaan ajateltu kertoa lapsille ja muille sitten ultran jälkeen jos kaikki on kunnossa. Muutoin vain minun sisko tietää kun tiesi yrittämisestäkin.

Synnytytksistä: ovat syntyneet 40+1, 39+6 ja 39+4. Kestot vajaa 6 tuntia, vajaat 7 tuntia ja vajaat 8 tuntia. Eiköhän tällä kertaa mene sitten vajaat 9 tuntia :) ja ponnistettu ensimmäistä 29min, toista 15min ja kolmatta 4min.

trioäiti 11+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja KYRSÄ:
http://www.tekay.fi/raskauskalenteri/kiekko.html

onko muilla tämä "kiekko" pitänyt paikkansa?

Ja sit sain neuvolasta tuon vauvan odotus kirjan missä on taulukko, että mistä näkee LA:N ja sekin näyttää 21.2... Mä sekoon näin pienen asian takia kun pohdin sitä vaan. Tota 2+:n laskuria en osaanut edes käyttää :ashamed:
Mulla näyttää kaikki nuo laskurit lasketuks ajaks 1.2. Neuvolassa kuitenkin terkka repäsi jostain päivämäärän 31.1 ja ultra siis 29.1. VIkat menkat oli 27.4 että en mä vaan tajua mistä toi neuvolan päivämäärä on tullut.
Mä silti tiedän satavarmasti että menen tälläkin kertaa reilusti yli lasketun ajan joten tiedän kuuluvani helmikuisiin vaikka laskettu aikani olis mitä hyvänsä...niin siis jos tässä nyt loppuun asti ylipäätänsä päästään.


Omaan napaan ei mitään uutta. VÄsymystä ja selkäsärkyjä vain mutta ei muuta. Kauhee vimma on kyllä siivota ja tehdä remppaa...tää vois jäädä ihan pysyväks olotilaks mulle!

 
Jaana25: Toivottavasti kaikki on hyvin kaikesta huolimatta. Mun siskolla ja parhaalla kaverillani oli sama juttu aikanaan.
Terveet vauvat tuli kummallekin. Istukkanäyte toivottavasti antaa paremman tuloksen.
Peukkuja pidän sinulle kovasti!
 
Kiitoksia KYRSÄ lohduttavista sanoista :hug: Onneksi näyttäisi siltä, et tänään ei ole mitään värivivahdetta edes havaittavissa, joten yritän pysyä positiivisena. Reilu viikon päästä onkin nt-ultra, joten siellä sitten nähdään tilanne.
MissBlue: Mulle on kanssa iskenyt samat vaivat, eli siivota tekis mieli koko ajan ja selkää särkee toisinaan niin, ettei saa lautasta otettua matalalta pöydältä. Mä olen "normaalisti" aika laiska siivoamaan kun tuntuu ettei aika riitä. Mulla vaan alkaa pahoinvointi heti ekan syömisen jälkeen, eli aamun ekat tunnit saattaa olla ihan aktiivisia, mut sitten pitääkin pötkötellä :/
jaana: Voimia teille :hug: Ymmärrän täysin kantasi ja toivon sydämestäni, että uutiset kuitenkin paranisivat. Itsellä tosiaan tuo ultra vasta reilu viikon päästä, mutta hermostuttaa kovasti jo valmiiksi.
Kertomisesta vielä: Mun paras ystävä on tiennyt heti plussan jälkeen kun tiesikin että yritetään. Myös pari muuta kaveria sai kuulla aika pian. Töissä mun oli pakko kertoa pari viikkoa sitten, koska olotila alkoi käydä niin tukalaksi. Me tehdään tiimissä töitä ja kun pitää käydä muutamia kertoja päivässä halailemassa pönttöä, niin siinä on vaikea pitää salassa. Myös pikkuhiljaa olemme kertoneet vanhemmille, mutta se työ on vielä kesken, koska ei olla kasvotusten nähty.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Niisku ja toukka 10+0 (jee!!!)
 
Heisan!

En olekaan kirjoitellut tänne sen jälkeen kun liityin joukkoonne. Ensimmäinen työviikko takana loman jälkeen ja olen ollut iltaisin aivan poikki! Pienet unet on pitänyt ottaa ruuan jälkeen, muuten ei ois jaksanu.

Viime viikolla oli eka ultrakäynti (käyn yksityisellä, sama gyne kuin ennen raskautta). Olihan se aikamoinen kokemus nähdä vauva masussaan ja yllätyin siitä kuinka "iso" se jo olikaan (pää-perämitta 5,52cm) =)
Nii-in, siitä puheenollen.. Ultran mukaan LA on 26.tammikuuta, kuukautisten mukaan mulla ei voida laskee LA:ta kun kuukautisia ei ollu koko toukokuussa ja sitä edelliset oli huhtikuun alussa... Mutta ajattelin kuitenkin josko pidätte mukananne täällä helmikuisissa mammoissa?

Seuraava neuvolakäynti on 4.8. ja rakenneultra on syyskuun 2.päivä. Siihen ultraan pääsee sitten avomieskin mukaan. Nyt jännitti aivan kamalasti mennä yksin ultraan, vaikka oli tuttu ultraaja..mutta silti.. Olin päässäni kuvitellu jo kaiken mahollisen pahan, mitä voi kuulla jne.. Onneks oli turhaa. Vauva ei vaan halunnu näyttää naamaansa vaan veti nyrkit naaman eteen. Gyne sanoki jossai vaiheessa, et tää nyt on vähän hankala.. Totesin, et sehän kuulostaa lupaavalta et jo raskausvaiheessa vauva on hankala niin mitähän se on sitten ku sen kanssa elellään :) Sain mukaani 12 kuvaa vauvastamme, joista kaksi oli tulostettu valokuvapaperille ja loput oli tavalliselle paperille (4kuvaa/arkki).. Niitä on sitten tullu joka päivä kateltua ja ihmeteltyä..

Me on kerrottu tässä vaiheessa (nyt RV12+5) vain yhdelle ystäväpariskunnalle (mun paras ystäväni ja hänen miehensä), avomiehen yhdelle sukulaiselle (joka itse saa vauvan lokakuussa ja on odottanu meidän vauvauutista siitä lähtien kun itse ilmoitti asiasta) ja töissä olen ilmoittanut pomolle ja kahdelle työkaverille.
Ensi viikonloppuna olemme menossa mummoni syntymäpäiväjuhlille ja siellä kerromme sitten minun puolen sukulaisille uudesta tulokkaasta. On ollut jotenkin vaikeeta olla kertomatta mun vanhemmille kun he ovat odottaneet jo niin kovasti ukiksi ja mummoksi tulemista. Vauva tulee olemaan heidän ensimmäinen lapsenlapsensa! Olemme naureskelleetkin, että ensi keväänä meillä on kenties vierashuoneemme kovassa käytössä :) mutta he ovat kyllä tervetulleita, jos lupaavat olla auttavina käsinä ;)

Mun vointi on edelleen ollut hyvä.. Jotkut hajut saavat yökkäämään, mutta en laske sitä pahoinvoinniks. Kauhistuttaa lueskella noita teidän pahoinvointikokemuksia, kun ite oon selvinny "vähällä".
Eilen ostin ekat mammafarkut:) Löysin ale-tangolta mammafarkut, joille jäi hintaa kaikkien alennusten jälkeen 9?!!! Seuraavana pitää alkaa ettimään isompia rintsikoita.. rinnat senkun jatkaa paisumistaan! Olen jo sanonut avomiehelleni, että pian pääsemme maataloista kyselemään käytettyjä lehmien utareliivejä, jos rinnat kasvaa tätä vauhtia :LOL: Onko teillä muilla tätä "ongelmaa"???

Mutta nyt menen kokkaamaan ruokaa.. Olen yrittänyt pitää kutakuinkin säännöllistä ruokarytmiä välttääkseni pahan olon ja heikotuksen..

Paljon lohdutuksia teille kaikkein pahimman kokeneille (en muista nimimerkkejänne)! Voin vaan kuvitella, miltä se tuntuu ... Ehkä sillä on jokin tarkoitus.. Elämä osaa yllättää!

Nanada 12+5
 
Heippa,

Mä oon tänne ollut vähän hiljainen kirjoittelija, kun kai ilmoittautunut liian moneen pinkaan, niin ei meinaa jokaiseen ehtiä kirjottamaan.. :snotty: Mut aina välillä käynyt lueskelemassa täältäkin juttuja kyllä.

Niiskunenälle piti vastata, et siitä ei välttämättä kannata olla yhtään huolissaan. Tiedän, että tuon helpommin sanottu kuin tehty. Mulla on tässä raskaudessa ja edellisessä ollut tuota värjäytynyttä valkkaria myös, mut.. No tahtoo ainakin toivoa vielä parasta. Syke mullakin näkyi. Sille voi olla noin tuhat ja satayksi syytä, joista suuri osa vaarattomia, niin... Eiköhän kaikki ole sullakin kunnossa. :hug:
 

Yhteistyössä