Helmimasut 2009 ~Heinäkuussa~

Palattu työreissulta, kilsoja kertyi ja vain yhden kerran pukkas heikkoa oloa, jolloin pysähdyin syömään.

lillip ja absa Tervetuloa ja onnea odotukseen :flower:

Tiiu87 Mua himottaa aurajuusto ja olen sitä kyllä syönytkin :/ Toinen on salmiakki ja laksritsi, joita olen myös syönyt, koska mulla on toisaalta taas niin alhainen verenpaine, että ne on hyväksi siihen kuulema.

KYRSÄ Pidetään peukkuja että oksut alkaa hissuksiin helpottaa :)

neiti22 Samassa synnärissä sitten ollaan, samoin Jennuli :)

Tajusin itsekin että lähden pian Tsekkeihin, mitähän siellä sitten saa ja ei saa syödä. Harmin pläjäys että Tsekki oluset menee nyt ainakin sivusuun ;)

Mies on nyt jotenki paljon enempi kärryillä tässä meitin raskaudessa, kiitos ultran :)

Ihanaa, vihdoin hyvä keli, kävin uimassakin piiitkästä aikaa.

haavemamma ja nökerö 12+0
 
Tulin vielä viimeisiä kirjoittelemaan, huomenna lähdetään laivalle ja varmaan vasta sunnuntaina pääsen teitä moikaan :LOL: vieroitusoireita taitaa pukkaa...

Absa: Tervetuloa mukaan! Ihan varmasti teit oikean ratkaisun :hug:

-kyrsä ja nappula 9+6
 
Taas päätin tulla kirjoitteleen pari riviä, olin tos mökillä parisen viikkoa ja oon nyt ollu kotona viikon.. Ja maanantaina palaan taas takas töihin.
Maanantaina oli ultra ja siellä ukkeli oli tosi liikkuvainen, ultraaja ultrasi ensin alakautta mutta ei saanut niskaturvotusta kun ei ollut yhteistyöhaluinen tyyppi :D Ja ultrasi sitten vatsapeitteiden läpi.. Luulin ettei ois näkyny mut hyvinhän näky :)
Niskaturvotus oli 0.8 mm, ja laskettuaika pysyy samana eli 3.2 :) Sain 10 kuvaa mukaan, niitä oon ihastellu, mut täytyy kyl sanoa ettei oo ollenkaan sama kattoa kuvia kuin ihan liikkeessä olevaa ukkelia :D ois ihan kiva jos ois kotona ultrausvälineet, ei varmaan kuluis käytössä :LOL:
Mä tappelen vielä pahoinvoinnin kanssa ja odotan että loppuis jo... :ashamed:
Onko teillä muilla tullut lisäkiloja tai lähteny kiloja??? Mua etoo kaikki ruuat, etenki rasvaset.. Hedelmät ja vihannekset menee hyvin, ainaki useimmiten..

Jana& Pikku ukkeli 12+2
 
syömisestä: mun ensimmäinen raskaus on 90-luvun puolivälistä ja on oikeastaan aika jännää huomata, että siitäkin ajasta ruokasuositukset on muuttuneet.... itse olen mennyt vähän sovelletulla linjalla, kun mun ruoka-aineallergiat rajoittaa tuota syömispuolta muutenkin: olen esimerkiksi syönyt suomalaisia tuorejuustoja leivän päällä, siis kypsentämättä...

trionäiti: kyselit edellisten tenavien ikää. Kolme siis on (ja yksi keskenmeno): kaksi teini-ikäistä ja nuorinkin kohta koputtelee täyttä kymmentä vuotta. Tunnen itseni siis lähes ensiodottajaksi! niiiiiiiiin kauan on aikaa edellisestä raskausajasta... Olemme kertoneet lapsille ja ihme kyllä: tieto ei ole vielä edennyt heiltä eteenpäin! Kohta vaan on vaikea salata raskautta enää, niin paljon on tuo etupötsini kasvanut ja näin iltaisin kun vielä turvottaa niin kamalasti...

Luulin jo päässeeni eroon oksentamisesta, mutta tänään taas oli tehtävä tuttavuutta vessanpönton kanssa ihan urakalla. Tämä pahoinvointi on mulle ihan uutta: kaikki kolme loppuun mennyttä raskautta on mennyt ilman pahoinvointia...

painosta vielä: mulla on tippunu muutaman kilon lähtöpainosta, mutta kunhan tämä oksentaminen helpottaa (siis jos :) ) saan kaikki varmasti, jos vanhat merkit paikkansa pitää, takaisin: edelllisissä raskauksissa tullut lähtöpainoon 14-18 kiloa.

 
Mä olen syönyt surutta kaikkea muuta paitsi raakaa kalaa. oon ajatellut niin jatkaakin, tuoreudesta ja kypsennyksestä toki pidän huolta. homejuustoa syön kyllä "raakanakin".

Mulla oli viimeksi suunniteltu sektio koska mulla on silmänpohjissa diabeteksen aiheuttamia muutoksi, jotka estävät ponnistamisen. Odotin sektiota luottavaisin mielin mutta valitettavasti kokemus oli ikävä ja todella kivulias. En kerro tätä pelotellakseni muita, vaan siksi että odotukset sektiota kohtaan eivät olisi liian ruusuiset tai että se olisi aina välttämättä helppo synnytys. Se on kuitenkin iso operaatio puudutuksineen.
On selvää, että mulla on edessä toinen sektio mutta koitan asennoitua siihen niin, ettei yhdellä ihmisellä voi olla niin huono tuuri että samalla lailla kävisi uudelleen. Kaikki muut sektiot joista olen kuullut, ovat olleet kivuttomia!!! Neuvolassa oli jo asiasta puhetta ja käskivät puhua asiasta äitiyspkl:lla kun synnytystä suunnitellaan. Myöhemmin harmittaa etten tehnyt hoitovirheilmoitusta -06. Vauvan saaminen oli kuitenkin niin palkiitsevaa että asia meni pois mielestä ja alkaa palailla tämän uuden raskauden myötä.

pahoinvointi on ollut poissa taas pari päivää. paino ei ole noussut mutta masu on pullollaan kyllä :D

Mukavaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti
Minni ja "ursula" 12+2
 
Jana85: Mulla eilen lääkärinneuvolassa paino pudonnut 600g, oon kyllä syönyt mielestäni ihan normaalisti mutta kai se kulutuskin on vaan sen verran isompaa.. Yrpännyt en oo kertaakaan koko aikana. Kaikkiaan lähtöpainosta oon laihtunut jonkun 1.5kg. Tulee kyllä varmaan takaisin korkojen kera kunhan toi maha tosta alkaa kasvamaan ;).

Tervetuloa Absa!

Sen verran lääkärinneuvolakuulumisia että sisätutkimus tehtiin ja kohtu kuulema eteenpäin (jännä kun Pulssissa varhaisultrassa gyne sanoi että taaksepäin...???). Papa otettiin siinä samalla ja jessus kun teki kipeetä!!! Ei oo koskaan aikasemmin tuntunut noin pahasti. Oisko nyt "tässä tilassa" jotenkin röörit herkistyneet? Ei ainakaan lekurin mukaan näkynyt mitään viitteitä tulehduksesta tmv. Illallakin vielä juili alavatsaa. Sydänäänet kuunneltiin ja pissa katottiin. Hemoglobiinia ei katottu kun mulla kuulema viimeksi vielä niin hyvä (129), oisin kyllä halunnut tietää tän hetken tilanteen kun on väsyttänytkin niin pahuksesti... Joo mutta yleisesti ottaen aika perusneuvolakäynti, ei mitään ihmeellistä. Lekurikin oli joku kesäsijainen, mua nuorempi naikkonen. No, kaipa hän hommansa osas.

Että sellasta tällä kertaa, nyt hauvan kanssa kakkalenkille! :wave:
 
Paljon kerennyt tulla tekstiä joten kommentoin vähän vanhempiinkin asioihin...

Mymmeliina
Mulle ainakin kelpaa ylimääräiset kestovaipat ;)

Rosinante Me täyteltiin KELAn laput neuvolassa ihan yhdessä tätin kanssa, en mäkään niistä mitään älyä.

Haavemamma Miehen tuloilla ei ole merkitystä äitiyspäivärahaan. Päiväraha lasketaan SINUN tulojen mukaan. Se on muistaakseni ensimmäiset 3kk 85% palkasta ja siitä eteenpäin 75% palkasta, mutta sitä saa 6:lta päivältä viikossa (normi päivärahaa 5 päivältä) ja yleensä katsovat palkan suuruuden 2 vuotta ennen olleen verotuksen mukaan, eli jos palkkasi on noussut niin kannattaa pyytää että laskevat viimeisen 6:n kuukauden mukaan, jolloin itse viet ne palkkatositteet sinne kelaan ja ne laskee sit niistä. Minimi on aina kuitenkin sen vähän päälle 15?/päivä. Jos esim. kelan päivärahalla tai työmarkkinatuella, niin sit tulee automaattisesti toi minimi. Kotihoidontuki on sitten se mihin vaikuttaa myös miehen tulot, kotihoidontuellehan jäädään sitten sen jälkeen kun on ollut äitiyspäivärahalla sen 9(?)kk, jos ei siis mene töihin.

aply rv 12+4
 
Aikaa taas vierähtänyt viime kirjoituksesta, mutta taustalla olen helmimasujen kuulumisia seuraillut.

Mukavaa, kun tänne uusiakin tupsahtelee vielä. Tervetuloa! =)

Noista syömisistä ja syömättä jättämisistä kommentoisin, että itse koitan maalaisjärjellä ajatella, mitä suuhuni pistän. Tuoreus ja hygienia ovat ne teesit joiden mukaan edetään. Mullahan on se tilanne, että olemme nyt viikko sitten muuttaneet Moskovasta Tallinnaan, joten "ulkomailla" olen ollut tässä koko alkuraskauden ajan (ja puolitoista vuotta sitä ennen). Onneksi molemmista kaupungeista löytyy Valion ja Arlan tuotteita helposti, joten ei ole tarvinnut juustojen ja muiden maitotuotteiden kohdalla kamalasti ihmetellä.

Töistä oli puhetta täällä. Meillä on oma firma, jossa olen ollut töissä koko tämän ulkomailla asumisen ajan. Voin tehdä töitä kotona, joten pahoinvoinnit ja muut vaivat eivät pahemmin haittaa, kun voi heittää sohvalle pitkäkseen, jos olo menee vallan mahdottomaksi. Onneksi pahoinvointia ei enää ole pahemmin ollut. Tärkeintä on huolehtia syömisestä kolmen tunnin välein, muuten tulee ällötys ja heikotus.

Synnytyksistäkin täällä on ollut puhetta. Esikoisen synnytys oli todella helppo ja hyvät muistot jäi. Puolen päivän aikaan kävin kävellen kaupassa maitoa ostamassa (n. 3km edes takas) ja tulin kotiin laittamaan ruokaa, kun anoppi oli tulossa kylään. Siinä sitten Burgundin pataa keitellessä alkoi tulla supistuksia, mutta ei mitään hälyyttävää mielestäni. Ramppasin vaan asuntoa ympäri ja hengittelin syvään. Kun sitten anoppi saapui paikalle hän alkoi laskea supistusvälejä ja ne olivat 5 min. Soitin miehelle töihin, että tuleppa kotiin heti kun ehdit, jos tarvii vaikka sairaalaan lähteä. Soitin myös Kättärille, että pitäisikö tulla, kun supparit 5 min välein. Sanoivat, että mene nyt ensin lämpimään suihkuun, jos se rauhoittaisi oloa. Kävin suihkussa, mutta olo ei siitä muuttunut. Mies tuli kotiin ja keiteltiin siinä vielä kahvitkin, kun sanoin, että nyt lähdetään kyllä Kättärille. No, ei muuta kun autoon. Oli marraskuun loppu ja lunta satoi tiskirätteinä taivaalta. Liikenne oli puuroa. Meikäläinen makasi kontillaan auton takapenkillä ja koitti heijailla peppua aina suppareiden tullessa. Taustamusiikkina soi Las Ketchup:in Ketchup song ja ajattelin, että tää tästä vielä puuttui. Päästiin sitten Kättärille ja nopeesti piuhoihin kiinni. Se olikin tuskallisin vaihe koko synytyksessä, kun piti maata paikoillaan. Kätilö teki sisätutkimuksen ja totesi, että oot jo 9cm auki - ei muuta kun synnyttämään. Koitin kysellä jotain kivunlievitystä, mutta vastaus oli, että kyllä se vauva tässä tapauksessa on se paras kivunlievittäjä. Parikymmentä minuuttia ponnistelin ja tyttö oli ulkona. Synnytyksen kestoksi tuli 5h. Saa nähdä, kuinka vauhdikkaasti tämä seuraava on maailmaan tulossa. Täytyy varmaan varautua lähtöön, kun mitään suppareihin viittaavaa alkaa esiintyä.

Meillä ei mies ollut mukana synnytyksessä, enkä häntä sinne olisi halunnutkaan - saatikka tarvinnut. Mies on tosi sairaalakammoinen ja olisi kyllä ollut yhtä helvettiä jännitää vielä hänenkin puolestaan, koska taju lähtee tmv. Ja kun tuo synnytys kävi noinkin nopeasti, ei siinä ehtinyt ketään kaivata, kun kaikki keskittyminen meni oman kropan kuuntelemiseen.

Reilu viikko sitten kävin varhaisultrassa ja siellä se pikku tiitiäinen köllötteli sydän takoen vimmatusti. Oli kyllä ihanaa nähdä, että kaikki on kunnossa. Uskalsin sitten varata ensimmäisen neuvolankin, joka on 5.8. Samana päivänä käyn myös nt-ultrassa. Käyn neuvolassa, lääkärissä ja ultrassa Suomessa (yksityisellä), kun täältä Tallinnasta on niin helppo Helsingissä pistäytyä. Jotenkin tuntuu mukavammalta puhua näistä asioista suomeksi. Aikomus on myös synnyttää Suomessa, joten olisi sitten kaikki paperitkin siellä valmiina.

Ihana ilma tänään! Oikea hellepäivä näyttäisi tulevan. Ajattelimme lähetä uimarannalle päivää viettämään. =)

Mukavaa masunkasvatusta kaikille!
 
Terveppä terve!
Meinas jo tulla vierotusoireita,ku tietsikka hajos maanantaina!! :kieh: Mut tääl jälleen! ;)
Tän ei kuulu mitään erikoista,välil on vähän parempi olo ja sit taas välil halaillaan pönttöä!!Syöminen on kyl vähän niin ja näin!Ei meinaa mikään maistua,paino laskenu n.4kg!
Maanantaina olis ultra..vähän jänskättää!!

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
aply Suurkiitos vastauksestasi. Osasit vastata paremmin kuin Kelan palveluneuvoja :whistle:

rosinante Vai ottivat papan, ja mulle kun sanottiin ettei papaa oteta raskausaikana? Kummallista.

jopa73 :D Pisti hymyksi tuo sun synnytyskertomus!!

MinniG
Kyllä mäkin olen syöny aurajuustoa 'raakana'.

Painosta MUlle on tullu ehkä + 1 kg, vaikk ajotenkin tuntuu että kehittyy tohon heti tissien alle sellainen läskiuimarengas että voisi olla painoa enempikin, no ehkä siellä on alla osa vauvapömppääkin.

Maanantaina 2. neuvola.

Loppurutistus duunia ja sitten möksälle nautiskelemaan helteestä! Aurinkoista viikonloppua!

haavemamma ja nökerö 12+1
 
Haavemamma73 : Joo papan ottivat vaiks mulla edellisestä papasta "vasta" 1.5vuotta eikä solumuutoksia tmv. oo koskaan ollut. Ihan vaan varoiksi kuulema otettiin ettei oo mitään mikä haittas raskautta. Aika kumma kun noi käytännöt on niin erilaisia eri paikoissa...

Jopa73 : Aika ihailtavan nopeesti sulla sujunut tuo synnytys, voi kunpa itelläkin menis sitten aikanaan :)

Synnytyksestä puheenollen niin mulla on jostain syystä viime päivinä alkanut kummittelemaan mielessä noi synnytysjutut. Kaipa se sit johtuu siitä että tää lapsen tuleminen alkaa vaikuttaa jo aika todelliselta. Eipä sitä nyt todellakaan kannata vielä alkaa murehtimaan mutta minkäs teet... :|

Aplylle kiitokset Kelavinkeistä! Ja toi neuvolantäti-vinkki oli kans tosi hyvä, en oo tullut ees ajatelleeks että häneltähän niitä ohjeita voi kans kysyä!

T.Rosinante ja Pötkö rv12+5
 
Aah, tääl alkaa huono olo väistymään ihan selkeästi! Ihanaa, kun ei tarvi pelätä et ehtiikö lähimpään vessaan =) Toivottavasti muutkin pahanolonpiinaamat saavat piakkoin helpotusta! Väsymys kyllä painaa tosi paljon, mut onneks ensi viikolla alkaa loma! Mitenhän sitä vaan kestää pari viikkoa ilman tätä palstaa?! :headwall: :headwall: On nimittäin tullut pyörittyä täällä aika tiiviisti jokunen kuukausi...
 
Heippa!

Vieläkö mahtuisi yksi uusi mukaan?

Kolmatta odottelen ja laskettuaika olis 1.2.

Olen lueskellut kuulumisianne melkein alusta saakka, mutta kuten edelliselläkin kerralla, rohkenen kirjoittaa vasta kun "pahin" on takana. Väsy ja pahoinvointi on helpottanut, ehkä tästä nyt pystyy alkaa nauttimaankin. =)

Np-ultrassa
kävin, kaikki ok. Aydin Tekay oli ultraamassa, nopeasti ja pätevästi kävi kyllä homma. Ja tänään oli lääkärineuvola, siellä myös kaikki ok.

Kommentoinpa vähän mistä olitte jutelleet...

Mulla on ollut edelliset kaksi synnytystä tosi nopeita ja helppoja. Eka synnytyksen kestoksi laitettiin 4h, siitä sairaalaassa ehdin ennen tytön syntymää olla reilun puoli tuntia :whistle: Odottelin odotusaulassa eivätkä meinanneet ottaa todesta kun olin eka synnyttäjä, ennen kuin sanoin että se syntyy ihan just. sitten pääsin saliin, paikat auki täysin, vedet menneet (en tiedä milloin) ja meni 15 minuuttia ja neiti oli maailmassa.
Toinen taas...heräsin aamulla neljältä veskiin, jolloin tuli eka kipeä supistus, herätin miehen ja odoteltiin lapsen vahti. Viideltä oltiin sairaalassa (mies ajoi 160) ja poika syntyi 5:58.
Eka lapsi painoi 2930 ja toinen 4440..saa nähä mitä on kolmas :)
Ja ilman kivunlievityksiä olen synnyttänyt, eikä mitään kammoja ole jäänyt. että ensi kertalaisille taas helpotusta että ei ne synnytyksen aina ole kauheita vaan on niitä helppojakin :)
Mutta ei aikonut mies mua enää omalla autolla viedä synnyttämään, sen verta lujaa on molemmilla kerroilla saanut ajaa. Seuraavaksi mennään kuulemma lanssilla ja sitä suosittelivat neuvolastakin (minäkö jääräpää, houkuttelen silti miehen viemään :whistle: )

Ai niin, iso hali keskemenon kokeneille tai muuten huonoja uutisia saaneille :hug: Tiedän tunteen, ennen esikoista oli kaksi keskenmenoa, toinen viikolla 12 ja toinen 8. Ei kivoja ollenkaan.

Töistä sen verran että vakipaikka odottaa, olen hoitovapaalla kun tuo nuorempi on vasta 1v2kk :heart: En raaskinut hoitoon laittaa vaikka ensin oli ajatus että syyskuun alusta lähtisin töihin, mutta kun raskaaksi tulin niin hautasin työajatukset ja jatkoin hoitovapaata. Töihin pitää ilmoitella sitten myöhemmin.


Kestoilua
olen harrastanut tämän kakkosen kanssa, yöksi laitan kaupanvaipan mutta muuten mennään TSI-versioilla. Jos jollakin jää pakkauksesta vaippaa ja ei ole tarvista niin meille kelpaa myös. Myin kaikki pienet pois, tarttee tässä syksyn mittaan alkaa ommella uusia.


Mahasta
sen verran, että kai se on kasvanut kun siskon 8-vuotias tyttökin jo oli huomannut että meille tulee vauva. Vai johtuneeko sitten ylen syönnnistä :whistle: :snotty: Pakko syödä vähän väliä ettei heikkous yllätä.

Sukupuolta ei ehkä tällä kertaa kysytä etukäteen. Esikoinen oli yllätys, toinen kysyttiin ja nyt haluaisin taas vähän jännitystä elämään :D

Jaana25 onneksi saitte hyviä uutisia sitten kuitenkin. Nyt voit alkaa nauttia odotuksesta täysin. :hug:

Siinäpä tärkeimmät, yritän aina välillä ehtiä kirjoittelemaan.

Kuulemisiin, helteisin terveisin Tiitteräinen 12+5
 
Onpas ollut mahtava keli tänään, onneks tuli vietettyä melkein koko päivä ulkona niin ei tullut "hukattua" päivää :)

Painosta kyseltiin.. taitaa olla lievästi nousujohteinen tuo mun paino :ashamed: viimeks paino alko nousta heti ja sitä kerkes sitten tulemaankin huimat 17kg, siirty paino ihan uusille kymmenluvuille. Nyt on pakko kyl vahtia syömisiään jottei noi kovasti pääsis nousemaan!

ON: olo on aika hyvä, paitsi väsymys tuntuu olevan nyt pahimmillaan, tänäänkin oon nukkunu jo kahet päikkärit ja silti vaan väsyttää.
Tänä aamuna tuli taas punasta paperiin, ei kylläkään sen jälkeen tullut, mut onneks sain sydänäänet kuuluviin joten kaipa tämä nyt vaan on sit sitä kuuluistaa alkuraskauden tuhruttelua :/

kuupas ja masu 9+6
 
Heippa!

Tännepäs on tullut tekstiä. :D

Tänään oli np-ultra. Niskaturvotus oli 1,0-1,1mm. Vauva oli 5,2cm pitkä ja kaikki raajat näkyi. =) Laskettu aika muuttui ja on 4.2.09. Nyt menossa rv 12+1. Pieni sätki ja potki kovasti eikä meinannut kääntyä, että saatiin kuva. :D

Kylläpä helpotti oloa, kun pääsi tuolla ultrassa käymään.

Nyt saunaan!

Tinttu rv 12+1
 
Hei! Taidanpa tulla joukkoonne. Meidän perheeseen kuuluu 4-vuotiaat kolmoset ja koimme suuren yllätyksen/järkytyksen kun huomasimme odottavamme vauvaa. Rv:t on tällä hetkellä 8+5 ja la helmikuun lopussa, en muista tarkkaa päivämäärää :)

Elämä tällä hetkellä todella vauhdikasta, kamalaa, raskasta, ihanaa(kin) aina välillä näiden kolmen 4-vuotiaan kanssa. Lisäksi rakennamme taloa ja tämä ylläripylläri onkin sotkenut meidän elämämme aika hyvin :)
 
Tuosta painosta, mulla oli tippunut 100g lähtöpainosta. Mä en käsitä miten se tippuu ku syön ku hevonen! Vaan jospa se siitä pikkuhiljaa lähtis ylöspäin.

Mulla vaan edelleen särkee päivittäin päätä :( Tosi inhottavaa,kun en oikeen enää uskalla panadoliakaan syödä (päivittäin siis) ni sit sitä yrittää kärvistellä tässä. Väsyttää myös edelleen ihan hirmusti ja on heikko olo, kauaa en jaksa olla pystyssä vaan on pakko istua. Leikkipuistossa esim huomaa,kun hetken on keinuttanut poikaa,niin kohta on ihan pakko mennä istumaan. RR oli kuitenkin jo nouussa päin 112/62, niin et mistähän lie johtuu tuo.

Vihoinkin tuli tännekin päin vähän lämpimämpiä ilmoja :) Eilen poika polski ammeessa parvekkeella,kun en saanut itseäni raahattua rannalle asti. Josko sinne tänään pitäis mennä. Pääsis poju kastamaan talviturkin, mulla se onkin ollut vissiin 5vuotta kastamatta ja edelleen jää.

Labello ja mytty 11+6
 
Heippa!Täytyy vähän nostella meitä ylöspäin!! =)
Aivan ihana ilma!! B) Olokin välil ihan ok!
Maanantai lähestyy....!!! :whistle:
Närästääkö täällä ketään muuta jo nyt näin alkuvaiheessa?Mä en voi olleenkaan syödä kurkkua ja voi sitä oloa kun söin kukkakaalia yks päivä!!
:/
 
Hellurei!
joo,väsymys vie kaiken energian. No,toivottavasti loppu kun palaan taas kesikseltä 4.8 työn pariin. Ja huomaan tuon huonon olon myös jo väistyneen. Mieluummin kärsin väsymyksestä kuin yrjöisin joka aamu. Niinkuin tein kymmenen vuotta sitten!!! :( Eka uä on 1.8 Jorvissa. Saas nähdä onko tulossa kaksosia. Kun kummassakin suvussa on kaksosia. No,sehän tästä vielä puutuisi. Saako muuten juoda edes alkoholitonta siideriä? Kysäsempä vaan.
 
sleeping
MinniG Mulla on samasta syystä kaksi sektiota takana. Siis diabetes ja sen seurauksena retinopatia. Silmälääkäri on ollut joka kerralla sitä mieltä, että estettä tavalliseen synnytykseen ei ole, mutta NKL:n lääkärit ovat olleet toista mieltä. Mulla sektiot ovat olleet kivuttomia ja helppoja ja odotan, että tämä kolmaskin on. Harmi, että sulla on ollut negatiivisia kokemuksia asiasta. Kannattaa tosiaan etukäteen jutella asiasta jonkun kanssa ennen seuraavaa sektiota ja toivotaan, että seuraava olisi vain positiivinen kokemus. :hug:
 
Huhhuh!
kylläpä tänne on porukka kirjoitellut! En muista nyt hirveesti mistä kaikesta täällä ollaan keskusteltu, kun luen näitä aika harvoin ja kirjoittelen vielä harvemmin! :ashamed:

Onnittelut kaikille uusille helmikuun odottajille :flower: ja pahoitteluni keskenmenon saaneille... :hug:

Itselläni on niskapoimu-ultra ensi viikolla ja voisin sanoa että aikamoinen pelko persiissä on!! hitto jos tuolla masussa ei ookaan mitään!! |O
Mulle on jäänyt kammo, kun reilu pari vuotta takaperin luulin olevani raskaana ja neuvolassa täti ultrasi ja väitti että kaikki on hyvin ja että hän näkee sikiön ja pään selvästi.. No sit juuri tässä nimenomaisessa np-ultrassa selvisikin ettei kohdussa ollut muuta kuin istukan alkua, eli kyseessä oli tuulimunaraskaus. :'(
Pelkään että nyt käy samoin, kun sydänääniä ei oo sen koommin kuunneltu neuvolla vaan täti on jälleen ultrannut ja sanonut että joo tuolla on sikiö ja sykettä näkyy.
Täytyy nyt koota itsensä ultraa varten ja toivoa että kaikki on ok!! :heart:

Tulevasta synnytyksestä ( jos nyt sellanen mulle suodaan) aion tällä kertaa esittää sairaalalle toivomuksen että vältettäisiin välilihanlaikkausta viimeiseen asti! Nimittäin se jos mikä oli mulla todella kipeä monta viikkoa synnytyksen jälkeen..
Eka lapsi syntyi hätäsektiolla ja en ollut hirveen kipeä jälkeenpäin ,hieman järkyttynyt vaan ja tokan lapsen synnytys meni tosi hienosti ja kivuttomasti tuon epiduraalin ansiosta, että ainoa huoli oli siis että tuo välilihanleikkaushaava vaivasi jälkeenpäin.

Jes sainpahan pitkästä aikaa ilmoiteltua ees vähä jotain. :D
 
Mihin mun aivot on hävinneet?! :LOL: Oon täs kuukauden sisäs hajottanu kaksi kuumemittaria,ku en muista että se on kainalos!! :whistle: Äske hajotin toisen niistä,nousin vaan tyynesti sohvalta ja siihen se räsähti lattialle..taas! :eek: Muita esimerkkejä aivojen puuttumisesta:En enää koskaan muista ottaa kahvia,siellä se seisoo pannus vaiks koko päivän,ku en muista että oon sellasta keittäny!!Eilen lähin kaupasta maksettuani ostokset,jäi kyl ostokset siihen hihnalle!! :LOL: Onko muita!!?? :wave:
 
Tiiu ja Mööko mistä päin ootte?
Meillä näköjään sama synnäri.. :D

tyypin äippä : juu mulla myös aivot narikassa vähän väliä. Ollaan melkeen joka päivä oltu uimassa tenavien kaa ja joka päivä mä joudun etsiä niiden uikkareita vaik kuinka kauan kun en millään muista mihin oon ne laittanut..... :LOL:
 

Yhteistyössä