Helmimasut 2009 ~Heinäkuussa~

Glow
tulipa mieleen semmoinen juttu, että onko teistä moni facebookissa? olisiko ihan pöljää laittaa sinne joku kiva helmikuisten -09 ryhmä? ihan kun oisi lukenu täältä jostain että joillakin on...
 
Muumiska: Kiva kun kävit meitä moikkaamassa tuolla eräässä kuumeilijoiden pinoista! Kiitos peukutuksista, tällä viikolla selviää! Hyvää raskausaikaa sinulle edelleenkin! :flower: :heart:

Kaikille muillekkin odottajille ihania raskauden hetkiä toivottelen! :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Tänään on siis np-ultrassa käyty. Jännitin sitä NIIN kovin kun alku tosiaan on ollut niin rankka. Mutta onneksi kaikki oli hyvin. Sydän löi niin vahvasti jne. Siellä se meidän aarre näytteli kaiken maailman tassikuvioita ja sitten pientä alkoi väsyttämään ja päätti alkaa nukkumaan. Mä aloin itkemään (että hävettää..) kun meidän pimpula katsoi meihin =) Ihana lukea myös muiden ultrakokemuksia. Tsemppiä kaikille!
Ai niin ja laskettu aika on nyt sitten 4.2.09 ja sairaala on TYKS

Mangusti 80 ja pikku nalle 12+6
 
mymmeliina minä ainakin oon heti valmis liittyyn facebookin helmikuisiin jos sellanen siellä ois...kuulun jo vauva2009 ryhmään,joka on huisin pieni vielä,meitä jopa 2henkilöä siinä.. :whistle: Krhm,irc-galtsussakin on helmikuisille oma yhteisönsä jo näköjään...

Ihania ultrakuulumisia :heart: :flower:

Mulla on ihan surkee olo. Mun vauva (2v) on yökylässä ja mun pitäis nyt niinkun nauttia ja rentoutua, mut mites se onnistuu?? Henkinen napanuora kiristää ihan mahottomasti, vaikka onhan tuo ennekin ollut yökylässä,nyt vaan pitkä aika viimekerrasta. Poika pärjää,minä en. Tässä kai sitä tulee koneella sit jumittua ku mitään ei saa aikaseks.

labello ja mytty 12+öööh...2 (miten näitä ei taho muistaa?!)


 
Onnittelut kaikille jotka ovat käyneet ultrassa!! :flower: :heart:
Olispa meijänkin Iitu-Einari vähän ees liikkunu siellä,nyt jäi jotenkin mietittyttämään kun hän ol niin paikallaan!!! :( Mutta eikös nää tyypit nuku aika paljon?!Aina munkin täytyy miettiä kaikkea!! :( Eikö vois vaan ol onnellinen että siel hän köllötteli!!!

Tulispa mullekkin tollanen siivousinto!! :LOL:
 
Heippa taasen!

Sen verran tosta Facebook-jutskasta...Sanokaa jos oon väärässä mutta kun oon vältellyt liittymistä siihen, oon kuullut niin paljon huonoa siitä systeemistä. Jotain tietoja pääsee kuulema urkkimaan sitä kautta ja roskapostia ym. virusongelmia tulee tod. helpolla. Vaan kyllä se aika suosittu tuntuu olevan kun mullekin pukkaa kavereilta s-postia missä pyydetään käymään heidän sivullaan. Kertaakaan en oo käyny. En tiiä onko tää vaan jotain hölmöä ennakkoluuloa mut mitkä teidän kokemuksenne ovat? Onko ilmaantunut onkelmia? :whistle:
Että tältä pohjalta mulle riittäis kyllä ihan tää meijän oma "pikku yhteisö" täällä Kaksplussalla. =)

Sen verran noista himoista; semmosen oon huomannu että happamat punaherukat tuntuu jostain syystä maistuvan, ennen en oo juurikaan saanu alas.. Ja toinen on toi Mövenpickin Maple walnut-jäätelö, TAIVAALLISTA! :p Joo ja semmonen on kans että kunnon kotiruoka tekee hyvin kauppansa, ei juurikaan maistu mitkään nuudelihässäkät tai supermaustetut erikoisuudet..Ennen oon ihan himona tykännyt kaikenmaailman väkevistä chili-texmex-jutskista. :x

Ei maar, lenkille mars! :wave:
 
Rosinante, mulle ei ainakaan oo tullut mitään ongelmia facebookista. Paitsi että siihen jää riippuvaiseksi... =) Luulen, että noi ongelmat johtuu enemmän käyttäjän omasta pöllöydestä kun kirjoitetaan kaikki sähköpostiosoitteet ja puhelinnumerot omaan profiiliin ja sitten ei osata säätää suojauksia kohdalleen ja kaikki pääsee niitä katsomaan.

Hei eikö 12+0 viikolla ala jo neljäs raskauskuukausi? Kun joku kirjoitti (anteeksi, en muista enää kuka ja oli tossa edellisellä sivulla..) että alkoi 13+ viikko ja sen mukana neljäs kuukausi. Mä oon luullut, että noi ekat numerot merkkaa täysiä viikkoja, jolloin siis kolmas kk alkaisi 8+0, neljäs 12+0, viides 16+0 ja niin edelleen. Oonko ihan väärässä?
 
Olen Facebookissa myös ja kokemukset ollu ihan hyviä paitsi että siihenkin jääny pahasti koukkuun, kattoo jos liittyis siihen vauva2009-ryhmään tuossa joku päivä, mutta olisin valmis myös liittymään helmivauvoihin jos sellainen perustetaan sinne :)
7.pvä on np-ultra että sitten viimeistään lisää kuulumisia minulta! Hyvät on olot ollu henkisesti/fyysisesti, turvottaa vaan aina ruuan jälkeen ja nyt alkaa farkut kiristää aamusta että pitäiskö lähiviikkoina mennä kattoo uusia housuja... :) Mielitekoja on,etenkin kaurapuuro josta en yleensä ole välittänyt(ja yksi aamu klo5 heräsin tekemään puuroa), ja maitoa juon melkein litran päivässä :eek: Paitsi olen ollut aina kova juomaan maitoa..

MÖÖKÖ: Tuo olisi aika hauska idea että laittais ylös tuntuuko olevan poika/tyttö ja näkis miten kävi, osuiko oikeaan!

absa ja 10+0
 
Mullakin Facebookista ihan vaan hyviä kokemuksia. Todella rajallisesti oon sinne ittestäni tietoa laittanu kyllä ja suojaukset katon tarkasti, ettei kuka vaan pääsis lukemaan. Jotkut siellä huutelee itestään tosi intiimejä tietoja, vaikka ystävien joukossa olis ihan vaan puolituttuja..

Omassa navassa hiljaista, perusodottelua. :heart: Nyt pienelle kävelylle..

Pilkkis 10+2
 
Hips!

Onnea taas hyviä ultrauutisia saaneille! Ja kiitos kaikille jotka jakoivat supistelukokemuksiaan. ;) Helpotti huolta taas vähäksi aikaa kun tietää että on normaalia. Nyt on maha muuten pullahtanut selvästi näkyviin, joten oliskohan ollut myös kohdun kasvukipuja nuo kiristelyt. Mutta oli mitä oli, tänään ne on helpottanut vaikka oon ollut koko päivän jalkojen päällä. Käytiin Muumimaailmassa. Oli ihanaa, esikoinen siellä halaili kaikki nipsut ja muumipeikot läpi. Nyt laulaa vaan muumilauluja. ;)

Ja kiitos kuupas vinkistä, kysynpä neuvolassa pitäisikö tarkistaa nuo tulehdusasiat vielä.

Sit taas tyhmä kysymys jota en kehtaa ees neuvolassa kysyä: Eihän oo mitään estettä ettei raskaana voisi ottaa tatuointia? Mulla on torstaiksi kolmen tunnin aika varattuna ja tuli vasta mieleen, että voisiko siihen olla joku este?

Pixie & pallo 11+0
 
MOI!
Aloitetaan nyt vaikka siitä FACEBOOKISTA! Mulla on kuvia facebookissa ja irc-galleriassa, mutten vielä ainakaan halua niihin helmikuisten yhteisöihin liittyä kun ei mun kaikki kaveritkaan tiedä, että meille tulee vauva :whistle: Ehkä sit joskus 1-2kk:n päästä vois :) Ja mulle ei myöskään ole facebookissa tullut mitään ongelmia virusten ym kanssa.

LAA: Tuo 5,7cm taitaa olla pää-perä mitta. Tuossa vaiheessa vauva on n.10cm pitkä kokonaisuuudessaan :)

Siniraita: Mulla on todella huonot välit mun anopin kanssa. Tai itseasiassa koko meidän perheellä. :( Anoppi asuu 200km päässä (onneksi), heillä käytiin välillä yökylässä kun kuopus syntyi. Kerran kun kuopus oli 5kk niin hän sanoi, että "on se kauheaa kun tollaset tekee lapsia, kellä ei talouskaan kunnossa ja minun miehen poika ei vaan saa lapsia vaikka kuinka on rahaa" :headwall: Voi vattu! Meillä on aina ollut talous kunnossa! Ja lapset kulkeneet aina uusissa, puhtaissa siisteissä vaatteissa ja mitään ei ikinä puuttunut, silloin meillä vaan oli vanha auto niin sekö sen meidän talouden tilan kertoo! Tämän jälkeen anopista tuli ihan kummalinen. Aina joivat ja tupakoivat sisällä vaikka olimme siellä kylässä ja päivässä saatiin yksi lämmin ruoka, joka sekin illalla kymmeneltä. Ja lasten kun piti jo kahdeksalta olla sängyissään. ja meillä kun ei kotona IKINÄ juoda edes saunaolutta lasten aikana. Alkoi vituttaan heidän toiminta niin paljon, ettei olla enää heihin yhteydessä. He kun sanoivat, että "talossa talon tavalla" |O Meillä ovat käyneet 2 kertaa ovella kääntymässä. Lasten ristiäisiin tai muihinkaan juhliin he eivät ole osallistuneet. Eivät edes korttia lähettäneet. Lahjoja ei ole näkynyt minkäänlaisia. Ei edes puhuta lapsille, että heillä on toinenkin mummu. Appiukko asuu oulussa ja häntä eivät lapset ole koskaan nähneet. Hiton hyvät appivanhemmat siis mulla!!!!

MÖÖKÖ: Joo toi veikkaus kuulostaisi ihan hauskalta. Itse veikkaan tyttöä, mut saa nyt nähdä tulee letkulla varustettu vaahtosammutin vaiko ilman letkua...

ONNEA KAIKILLE HYVIÄ ULTRAKUULUMISIA SAANEILLE! :flower: :flower: :flower: Itsellä vielä ultraan kolme viikkoa.

KÖ: joo eli rv 12+0 alkaa uusi kuukausi, eli se neljäs =)

Sit omaa napaa ja kauheeta valitusta: Hyvää kuuluu sinänsä, et tänään tosiaan vaan sen kerran oksensin ja ollut ihan ok olo koko päivän. Mutta voi vattu, et harmittaa. Likka (4,5v) meni kavereidensa kanssa istumaan erään kaverinsa auton katolle ja kas kummaa kun kattoon tuli jumalaton lommo :eek: Harmittaa niinkun pikkasen paljon ja kädet ristissä toivon, että vakuutus kattaa kaiken. Naapurin poika oli vaan sanonut, et "tulkaa meidän auton päälle liukumäkeen, isi on sanonut, et siinä saa kiipeillä". Jotenkin masentaa tuo. Omassa autossa on ilmastointi rikki ja siihen on mennyt tänäkesänä 1000?, et ollaan sitä viety huoltoihin ja ei toimi vieläkään. joku kondensaattori pitää vaihtaa ja se maksaa 1000?. Sit mies ajoi sellaisesta töyssysstä aika kovaa j autosta hajosi peruutustutka. Rahaa pitäisi säästää joulua vartenkin ja vauvan tarvikkeisiin. Tuntuu, että kaikki iskee päälle yhtäaikaa ja säästörahat hupenee kauheeta vauhtia :ashamed:

Nyt vaan sit lepäilemään ja toivomaan parasta...

-kyrsä ja nappula 10+4
 
Heips!

Tulin nopeasti kertomaan ultrakuulumiset, eli kaikki oli hyvin :heart: :heart: Sikiö vastasi täysin viikkoja, tai yks päivä oli isompi kuin aiemmin ja turvotusta oli 0,7. Kovasti hän siellä liikkuikin ja oli kyllä niin herttainen näky kun hän silmiään hieroi :) Aivan mahtava kokemus, eikä tarvinnut sen enempiä veritestejäkään ottaa.

Nyt tää poistuu hetkeksi palstalta, loma kutsuu :wave:

Niisku ja toukka 11+4
 
Terve!

Oli pakko vaan leikata ja liimata tuolta yhdestä toisesta ketjusta tän että miten raskauskuukaudet lasketaan. Ja näin mäkin sen oon käsittänyt.....

ENSIMMÄINEN RASKAUSKUUKAUSI
-4. Raskausviikko
TOINEN RASKAUSKUUKAUSI
5.-8. Raskausviikko
KOLMAS RASKAUSKUUKAUSI
9.-12. Raskausviikko ( Ns. ensimmäinen kolmannes päättyy viikkoon 12)
NELJÄS RASKAUSKUUKAUSI
13.-16. Raskausviikko
VIIDES RASKAUSKUUKAUSI
17.-20. Raskausviikko
KUUDES RASKAUSKUUKAUSI
21.-24. Raskausviikko
SEITSEMÄS RASKAUSKUUKAUSI
25.-28. Raskausviikko
KAHDEKSAS RASKAUSKUUKAUSI
29.-32. Raskausviikko
YHDEKSÄS RASKAUSKUUKAUSI
33.-36. Raskausviikko
KYMMENES RASKAUSKUUKAUSI
37-40. Raskausviikko

Muuten ei mitään ihmeempiä, huono olo helpottanut ja ollut poissa jo melkein viikon! IHANAA! Ja maha kasvaa hurjaa vauhtia! Kävin tänään kampaajalla joka sitten hetken päästä kysyi että "onko sulla todellakin laskettu aika vasta helmikuussa"?? :)

Mitäpä sitä veikkaisi sukupuoleksi...tyttö ja poika! :)
 
Oon kyllä tyhmä kun en maininnut sille tatuoijalle että oon raskaana kun eilen kävin siellä liikkeessä... Ei tullut ees mieleen et se vois olla mikään este, koska se värihän ei todellakaan mene verenkiertoon.

Nooh, soitan sinne liikkeeseen huomenna. Tuo tulehdusriski ei tullut edes mieleen, koska ei aiemminkaan ole ollut mitään ongelmia. Ja eikö se riski ole olemassa vaan jos on likaiset neulat tai epähygieninen jälkihoito? Ja jos jotain infektiota pelkää niin eihän niitä sitten kenenkään pitäisi ottaa, oli raskaana tai ei.

Mutta joo. Taidan pelata varman päälle ja ottaa sen sitten vasta kun vauva on maailmassa. Ehtiihän sitä sit.
 
Rosinante: Mäkin olin kuullut noita juttuja facebookista,mutta ei mulle ole kuitenkaan tullut roskaposteja tms. Mun profiiliin pääsee kurkkimaan vain ne jotka ystäväksi olen valinnut ja mitään sähköpostiosoitteita en ole näkyviin laittanut.

Meillä edelleen vatsis riehuu...tänään pienimmän kanssa lääkäriin,tai mies menee koska itse menen sähköiskuja hakemaan:D (hermoratatutkimukseen)
Huomenna on ois eka lääkärineuvolakin. Paras ois parantua siihen mennessä ihan kunnolla.

Mieliteoista oli täällä puhetta. Mä olen himoinnut hapanmaitotuotteita kuten piimää,jota en normaalisti juo, sekä maustamatonta jogurttia. Lisäks maistuu punaset viinimarjat ja muu hapan.

MissBlue rv 13+6
 
Huomenta!

Voi apua Kyrsä! Aikamoiselta kuulostaa toi sun anoppi! Miten voi olla noin törkee ihminen, on sentään kyse hänen omista lapsenlapsistaan! Mitä yleensäkään millään varallisuudella on väliä jos asiat ovat hyvin ja perhe on onnellinen? Kuulostaa siltä että olis lähinnä kade teidän elämäntilanteesta ja omassa elämässä jokin pahasti vinksallaan.. No, joskus ehkä herää huomaamaan että olis kiva kun joku kävis, ihan hyvä että pidätte "välimatkaa".
Ja toivottavasti saatte sen auton lommon kuntoon vakuutuksesta :)

Sen verran omaa napaa taas että oon jo useamman viikon ajan huomannut että nenä ja korvat tuntuvat välistä jotenkin tukkoiselta. Korvatkin menee itestään lukkoon... Ja jotenkin on helpompi hengittää suun kautta. |O Kai se on nyt sitä paisuvaiskudosten turpoamista kun jostain luin. Onko muilla ollut tän tapaisia oireita?

Vauvaveikkauksesta; oon elämäni aikana nähnyt kolme kertaa semmosta unta että saan vauvan ja kun se on syntynyt niin oon ollut aika "iäkäs". Joka kerta se vauva on ollut poika! En tiedä onko joku enneuni vai mikä mut kun tää vauva syntyy niin oon 34v ja kovasti poikamainenkin olo on... Eli veikkaan poikavauvaa. Vaan mikäpä noista tietää ;)
 
Miss Blue: Huomasin juur että meillä on sama LA ja sama synnäri! Saa nähdä ollaanko samaan aikaan työstämässä =) Ei taida muita ollakkaan täs porukassa kenellä olis SAS..?

T.Rosinante 13+3
(eli siis neljännellä kuulla ollaan...kuulostaa että olis jotenkin pidemmällä..heh ;) )
 
Onnea kaikille jotka saanet hyviä ultra kuulumisia :flower:

muumiska huh, aika matalalle kuulostaa nuo paineet!!

tyypin äippä meillä esikoinen olla möllötteli np-ultrassa ja ultraaja joutui tökkiä mahan päältä että saatiin kaveriin edes vähän liikettä. Eli on ihan normaalia vaikka ei niin kovasti sielä liikkuisikaan :)

kyrsä toivotaan että menee vakuutuksen piikkiin! Ikäviä tommoset kun tuntuu et niitä ylimääräisiä menoja syntyy just silloin kun on muitakin menoja :(

missblue Mulle on tehty joskus kanssa tuo hermorata-tutkimus käsiin, todettiin silloin rannekanavan-oireyhtymä, vaiva helpottui kun pidin rannetukia, mutta raskauden loppuvaiheessa tää vaiva uusii helposti.

ON: Elien oli vielä neuvolakin, kaikki hyvin, mutta hemoglobiini oli 150.. oli täti ihmeissää, ja käski juoda paljon vettä!
Noista tulehduksista puhuin ja kappas vaan, niinhän sieltä sitten löytyikin oireeton virtsatietulehdus, eli tää taitaa olla sitten mulla joka raskaudessa kiusana.. sain nyt alkuunsa 5pv kuurin antibioottia ja sitten seurataan useemmin tän raskauden aikana noita tulehduksia.

kuupas ja masu vailla tekonimeä rv 10+6
 
HEI!
Kuupakselle paranemisia. Toisille noi virtsatietulehdukset tulee koko raskausajan, onneksi itse olen siltä vaivalta välttynyt.

Tää aamu alkoi jo paremmin! En ole oksentanut, tosin meinasin kyllä, mut sain pidätettyä :D Soitin sinne vakuutusyhtiöön ja korvaavat kaiken meidän osaltamme paitsi tietysti omavastuu-osuuden. Onneksi näin :)

Näin viimeyönä unta, et menin sairaalaan kun sattui mahaan ja tuli verta ja tunsin siellä ekat kunnon liikkeet :D sit tajuttiin, ettei raskaus voi mitenkään olla rv 11 kun likkeet näkyi päälleekkin päin :D Voi kun menis pari kuukautta äkkiä niin tuntis oikeesti noi liikkeet :heart:

-kyrsä paremmalla mielellä ja nappula 10+4
 

Yhteistyössä