Helmimasut 2009 ~Joulukuussa~

Heipparallaa! Tässä onkin touhua riittänyt päiville ja nytkin vain pikaisesti merkkaamassa, kun ei ole mitään kummempia :)
LABELLO: Lunta on, ihan valkoisena ja lisää sataa taas että täällä pääsee viettää valkoista joulua :xmas:
Sitten vielä kerrottava kun eilen kävi siskon perhe niin 3-vuotias tällä kertaa jo muisti et tädillä on vauva mahassa, se heti ovella kysyi et onko vauva vielä mahassa? :D Kun marraskuussa se ei muistanut että on serkkupoika tulossa :)

absa ja atso 31+0 :flower:
 
absa tuli tuosta sun jutusta mieleen, kun tuo meiän 1,7v poika taputtelee omaa mahaansa kun kysyy missä vauva on :D Joskus kyllä sitten taputtelee munkin mahaa, mutta eipä taida raasu-pieni silti vielä todellisuutta asiasta ymmärtää.

Lunta satelee täälläkin ihanasti, viimeinen kakku (anopille paistuu uunissa), kuusi koristellaan tänään, huomenna pakkaan ja suunta kohti anoppilaa.

Koti jää ihanan jouluiseksi, ja pakasteet täyteen leipomuksia. Oma kinkku paistetaan uudeksi vuodeksi.

Rauhaisaa joulua kaikille (edelleen =) )
 
Iltaa kaikille joulutontuille =) Täällä(kin) on kovasti hiljentynyt, pikainen visiitti vain minultakin.

Paljon puhutuista harjoitussupistuksista taisin saada ekan omani tänään, yhtäkkiä todella kipakka mutta pikainen vilhlaisu joka ulottui alavatsasta aina yläreisiin asti. Sellainen kivun 'humahdus' joka enemmänkin pelästytti (olin juuri leipomassa ja kiipeilemässä kaapeissa) kuin varsinaisesti satutti. Jonkin minuutin kuluttua sen jälkeen pienempi vihlaisu ja sitten ei mitään. Vähän jo jännitin, mitä poitsulle kuuluu mutta tuollahan se taas vääntää vanhaan malliin.

Ostin tänään sen ruskovillan silkkipipon, yhden tutin ja öljyä. Päättelin että koska hankintoja tarvitaan joka tapauksessa jonkin verran, pehmennän laskua ja ostan hiljaksiin kaikenlaista. Eilen haettiin sänky ja voi kun se on niin suloinen!

Luumu-maustekakun leipomisesta vielä, valmista kakkua ei niinkään tee mieli vaikka ilmassa herkullinen tuoksu onkin, mutta voih sitä taikinaa. Pakkohan sitä oli vähän syödä, kun ei vuokaankaan kaikki mahtunut. Tuhma minä, mitä mahtavat mitat olla tammikuun alun neuvolassa jos koko joulu lipsuu herkutteluksi :ashamed:

terveisin almaa + poju 31+3 (?)
 
Hyvän joulun toivotukset lentikseltä, joka matkaa appivanhempien luo Alpeille, tuleepahan ainakin valkoinen joulu!

Voikaa hyvin ja pysykää kaikki yhtenä kappaleena, ja ruokkikaa pikkuista kohtuullisella määrällä joulutorttuja ja lanttulaatikkoa ;)




Toivoo Lentis ja tonttutyttö 31+1
 
Toukka: Hui, pelottavia suppareita :eek: Taas iskostui että ollaan jo niin lähellä h-hetkeä, kun eivät tosiaan enää alkaisi estelemään jos lähtee syntymään...

Liikkeistä: Mulla on koko ajan toinen kylki tuosta melko edestä ihan järkky kipeenä. Masukki vissiin monottelee koko ajan siihen samaan kohtaan. Sanoin jo yks päivä miehelle että ihan varmasti on joku hiusmurtuma tullut tuohon kun on niin kipee!

Meillä on suunnilleen koko suku sairaana paitsi mä, joten minä hoitelen sitten muidenkin hommia mukavasti tässä joulun alla. Sehän on niin että mä sairastun sit sopivasti jouluksi :ashamed: Däämn.

Hyvät Joulut meiltä kans kaikille :xmas:

Aply ja masukki 34+0!
 
Heips!

Mulla on joulufiilis tiessään... :x Ei yhtään tunnu, että pian olis aatto. Tultiin miehen ja kissan kanssa kotipaikkakunnalle joulun ja uudenvuoden ajaksi. Pääsee helpolla, kun ei itsellä tarvitse oikein noita jouluhössötyksiä tehdä.

Mulla on kauheet turvotukset sormissa! Piti sormus ottaa jo pois, ku aattelin, että tätä menoa se ei kohta enää lähde sormesta. Nilkoissa oon myöskin huomannut turvotusta iltaisin. Ah, tätä ihanaa loppuraskautta. |O

Kävin minäkin vain puumerkin jättämässä, jos tässä ei tule nyt joulun ja pyhien aikaan kirjoiteltua.

SIISPÄ... HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE! :heart:

Tinttu & Tirpukka 33+6
 
Päiviä.. vai pitäisköhän sanoo huomenta :D
Huonosti on nukuttu tää yö.. :| Selkää koskee, ku sängys makaa.. Vaaviki pistän bileet pystyy, kun siihen malliin vattakin heiluu :D
Onneks tääl on joulusiivoukset ja leipomiset tehty, tosin joulutortut olen kohta yksin syönny.. Mies saa jouluruuat käyä tänää kaupasta ostaas vielä. Nekin pitänny jättää viime tippaan ja varmaan on kauppa täynnä ihmisii
:whistle:

Hauskat joulut täältäkin! =)

Tyttö-nen & Vaavi rv 31+4
 
Glow
Huomenta.

Kyllä huomas eilen liikenteessä että on pinna vähän kireellä, en tasan lähde kaupoille enää tänävuonna, voi olla et aletki jää käymättä. Itsellepä ei mitään viitsi ostaakaan. Vauvallekin kaikki on jo valmiina, paitsi pyyhe pitäis ostaa. Se on kiva mikä äitiyspakkauksessa oli, mut meillä oli tullu jotain likaa esikoisen vanhaan, mikä ei pesussakaan irtoa, joten heitin pois.

Eilen supisteli siihen malliin ettei kyenny askeltakaan ottamaan, onneksi olin kotona siinä vaiheessa. Mut enpä niistä jaksa enää ressata. Alkaa olla jo niin tuttua, jokapäiväistä tuo.
Juuri kun ajattelin pari pv sitten ettei selkä oo ollu kipee pitkään aikaan,niin nytpä eilen sit alko illalla ja tänää aamulla oudosti koskee alaselkään. Tosin, samaaan aikaan mahassa oli ihan lievä supistuksen tuntu ja se selkäkipukin oli vain semmoista hetkittäistä, meni pois ja tuli vähän ajan päästä uudestaan :/ Onhan täälläkin kirjoteltu et supistus voi myös tuntuu (pelkästäänki? ) selässä....? noh, tiedä näistä, on mitä on, nyt otetaan rennosti :)

Ei ole täällä(kään ) sairaalakassia pakattu. Vauvan kotiutumisvaatteet on hoitopöydällä kasassa ja kassin laitoin eilen niiden viereen mut siihen se sitte jäikin :D ehtiihän ton nyt vielä.

Eipä muuta kun joulun viettoon! Hyvää Joulua kaikille :heart: :xmas:

Glow&Onni 33+0
 
Tulin vaan toivottelemaan kaikille helmimammoille
HYVÄÄ JOULUA!! :xmas:

Me lähdetään tästä pian liikenteeseen, Mytty on ollu "innoissaan joulusta" koko yön eikä oo antanu mun nukkua juuri ollenkaan joten tänään voi sitten anoppilassa sammahtaa jo aikaisin..

Mytty 31+5
 
Palasin juuri pitkältä lenkiltä: täällä satoi lunta! Ruoka uunissa lämpiämässä ja rosollia pitäis alkaa valmistelemaan. Vielä vähän siivousta ja sitten voikin joulunvietto alkaa.

Kaikille helmiketjun mammoille rauhallista joulua,

nimiko ja sintti 32+0
 
Hyvää Joulua kaikille mammoille!! täällä lähdetään vanhempien luokse joulun viettoon, ja sitten kiiruusti takaisin kotiin pakkailemaan.. vielä viikko muuttoon!! odotus on kova!! Säännöllisesti lukemassa käyty, mutta kommentointi jäänyt taas vaihteeksi huonolle..
Mutta vointi suht hyvä, selkä pakottaa ja jomottaa.. huij.. toivottavasti selvitään helmikuuhun asti!!
 
sleeping
Hyvää ja Rauhallista Joulua kaikille täältäkin päin !!!!!!!!!!

Olen niin rättiväsynyt joulusiivoamisesta, että odotan jo yöunille menoa. Vielä pitäis jotain pientä saada aikaan, mutta ehkä sitten jaksaa taas kun mies tuo pizzan. Kahtena yönä tullut supistuksia, mutta vain muutama ja sitten ne loppui. Ehkä johtui vain tästä rehkimisestä. Mä en kyllä tiedä miten osaan joulupäivinä olla tekemättä mitään... vaikka nytkin on lopen uupunut, niin silti tekisi mieli pyyhkiä likaiset kaapinovet... :whistle:

Tänään 31+0!!
 
HYVÄÄ JA RAUHALLISTA JOULUA HELMIMAMMOILLE!

Täällä herätty tosi aikaisin huonosti nukutun yön jälkeen; kinkku oli yön uunissa ja sen tähden unet hiukan vähissä. Tuoksu herätti moneen otteeseen ja paistomittaria piti käydä kurkistelemassa aamuyöstä. Oishan tuon kinkun voinut päivälläkin paistaa, mut on jäänyt sellainen tapa omasta lapsuudenkodista että yöllähän se kuuluu paistaa ja aamulla herätä herkulliseen tuoksuun! :p
Käytiin jo tänään isän ja veljen kanssa hautausmaakierroskin, kun meilläpäin on aattoiltaisin niin hirvee ruuhka ettei autoa meinaa parkkiin saada. Huomenna laitetaan sitten pöytä koreaksi ja syödään rauhassa isolla porukalla ja nautitaan yhdessäolosta...
Vielä ei turvotus vaivaa mutta ans kattoo joulun jälkeen ;) .

Kuulumisiin!

T.R+P 34+2
 
Heippa kaikille! :wave:

Neuvolakuulumisia ihan aluksi:
33+1(31+1)

Paino 300g/vko(663g/vko)
verenpaine 114/76(127/75)
hemppaa ei otettu(128)
sf 31(29,5)
tarjonta rt(rt)
pissa puhdas(puhdas)
Turvotus +- (+-)

Vaivaksi mulla on tullut issias(ei taideta ihan kirjottaa noin! :LOL: )ja sen takia mul on ens maanantaina fysioterapiakäynti.Mulla on muutenkin selän kanssa ongelmia,joten se on ihan hyvä että pääsee sinne.

Mulla on synnytystapa-arviointi 7.1 viimeksi tehdyn sektion takia ja seuraava neuvola on 12.1.

Mä täällä kärvistelen supistusten kanssa!! :ashamed: Pysy nyt sisällä pikkuinen!!

Huomenna anoppilaan ja ollaan siellä pari yötä!!

OIKEIN RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE!!! :wave:

Tyypin äippä ja Einari 33+1
 

Yhteistyössä