Helmimasut 2009 ~Lokakuussa~

Päivää taas pitkilleen...

Nyt olisi puhtia taas hieman kirjoittaa, kun edellisestä kerrasta kulunut jo monen monta viikkoa, pahoitteluni siitä :ashamed:

karvattomallakoiralla tullu himo lanttulaatikkoon, mulla taas glökiin :p tänäänkin 3 l ostin :LOL: Se vaan on niin hyvää...

Sitten mietin semmosta että kun tyttö potkii minun virtsarakkoani useasti, eli on varmaankin sit pää ylhäällä päin, niin voiko olla mahdollista että hän jossain vaiheessa puhkaisee potkullaan kalvot rikki??!! toisinaan potkut äärettömän kovia että oikein vihlasee... Tommonenkin asia kummittelee mielessäni, siitähän seuraisi siis ennen aikainen synnytys. :/

Sit neuvola kuulumisia:
RR 141/71
pissa puhdas
Hb 128
painoa +493 viikko :p (kokonais paino +400g, kun alussa tippui)
kohdunpohjankorkeus 22
syke +
liikkeet ++

10.11 olisi sokerirasitus testit ja siitä pari viikkoa eteenpäin niin se kontrolli käynti äippäpolilla sen veritulppariskin takia. Kaipa ne sillon tekee gynetutkimuksen ja varmaan ehkäpä ultraavatkin...

Mutta nyt taas poistun ja palaan kun saan itseäni niskasta kiinni. Lukemassa yritän kyllä aina käydä, mutta ei sekään joskus onnistu :kieh:
 
Aamue tuu kertoon ultrasta, ollaan menossa samaan paikkaan 4D-ultraan viikon päästä :heart: Eikä me ainakaan varhaisultrassa tarvittu siel omaa dvd:tä vaan sellainen yllätykseksemme lyötiin kouraan...mutta siis kuulumisia kovasti odottelen!!

Lentis ikävä kun paino nousee, mutta tuo tieto lohduttaa mua :hug: mulla on tullut jo varmaan 9 kiloo!!!! En oo ihan varma, keskiviikkona neuvola... mutta sitä nää tyttöraskaudet tekee, paino nousee vaikka itse yrittää pitää sen kurissa :ashamed: Mun sisko oksensi tytöstä 20 viikkoo ja asui pöntön vieressä, silti sen paino nousi 20 kiloo!!!! Eli ei voi kukaan väittää että liikakilot tulee pelkästään omasta syystä!! Mutta ottaa niin päähän tää painonnousu ja laittaa mielen matalaks :'(

Ja toinen ongelma: vatsa ei toimi :/ Kurjaa!!!! Kävin tänään jo hakemassa lääkettä ku tuntuu ett mitkään keinot ei auta. Ylävatsaa kiristää ja luulenpa että se johtuu tästä ongelmasta. Nyt elän toivossa, että kun vatsa kerran toimii kunnolla, lähtee painoakin pari kiloo :LOL: Syytä olis!! On jotenkin huono olokin eikä ruoka maistu... :(

Että sellaista. Toivottavasti ultra viikon päästä saa mielen paremmaksi.

UÄ 21+2
 
Täällä kaikki entisellään.
Ikean reissun kävin heitämässä lauantaina, ja oli ihana , mutta raskas reissu. 4 h ajettiin, 4 h paikan päällä ja 4h takasin, juh. Perät oli puuduksissa ja jalat turvoksissa vielä eilisenkin päivän :kieh: rahaa upposi. Että ärsyttää, kun 60 e maksava lamppu ei sit toiminu! Tänään sinne soittelin reklamaatiota, ja nyt odottelen soittoa sieltäpäin sit, et miten sen saan palautettua. Aina mulle käy näin!
Maha on kooltaan semmonen, ettei asiakkaat kotihoidossa meinaa mua enää huolia esim. suihkuun tai siivoomaan, ja sanoisin että olo on sen mukainen. Mieskin eilen päivitteli, että "mahtaa tuo painaa paljon tossa edessä", no...se 5 kiloa onkin kokonaan tossa edessä. Mutta mutta...enää 5 viikkoa töitä, jee!!! Ja sit äippikselle=)
Päivitänpä ton masun profiiliin samantien=)
jaana ja Aino rv 24+5
 
Iltaa,

Kärppä kiitos hyvistä nukkumiskikoista :)
Möökö Kiitos kannustuksesta :) Menikö sun neuvola hyvin?

Neuvolakuulumiseni: Hemppa 106 ( vaikka syön rautaa), RR: 116/61, painoa +675g/vko :eek: HELP!! Pissa, liikkeet ja äänet ok. Nostetaan raudan määrää 2/ pvä, saas nähä mitä maha tykkää :/

Hankinnoista: Nyt mä sen tein, ostin kerralla paljon tarpeellista: Gessleinin visionit=kolmipyöräiset, jotka 09 mallistosta ihana ruskea/ turkoosi kukka aiheinen kuosi ( nimeä en edes huomannut kysyä ja netistä ei edes löydy moista ) . Lisäksi Brion hoitolaukku, sadesuoja, hyttysverkko, kylpyamme Dou Dou, sitteri Lux, syöttötuoli Tripp Trapin turkoosi vauvasetteineen ja pehmusteineen...kaikki tämä hintaan 950e. Että nyt kirpas kertaalleen, mutta onpahan hankittu. Lupasivat vielä pitää tavaroita vaikka sitten helmikuuhun saakka.
Saa kommentoida vapaasti!!! Miltä kuulostaa tavarat vrt hinta tms? HUh!! :whistle:

Tänään on ollut mahassa aikamoinen jytä, eilen kun oli hiljaisempaa :)

Jaanan masu on totisesti aikamoisen ihku jo!!!

Jospi Minähän en näistä raskauksista mitään tiedä, kun ekaa odotan, mutta eiköhän meidät ole rakennettu niin että tuskin vauva voi potkaista kalvoja rikki, olisihan sellaisia kauhutarinoita kuultu. Etköhän voi olla huoleti :)

hm ja nöksy 24+4
 
haavemamma: Mun mielestä tosi hyvällä hinnalla sait nuo :)

Itse juuri myös ostin viimoiset vauvatavarat ja loput ostetaan sitten kun vauva on syntynyt. jotain vaatetta ym sellaista pientä voi vielä hankkia, mut syöttötuolit, jumppamatot, kävelytuet ym kerkeää hankkia sit myöhemminkin :)

Mul oli tänään neuvola. Paino oli noussut 6 viikossa 1,5kg. Eli nyt enää puuttuu -4kg lähtöpainosta. Kaikki hyvin, kohdunpohjan korkeus 19cm. :heart: Oli terkkakin mielissään, et ekaa kertaa tässä raskaudessa paino ollut nousussa!
Sain ne kelan paperit ja pitäs laittaa äitiysraha hakemus vireille.

Me annettiin tänään meidän konna uuteen kotiin. :/ Ollut mun lemmikkinä 15 vuotta, mutta eipä sillä ollut erityisen hyvä elämä meidän kanssa kun ei sitä juuri kerennyt lattialla kävelyttään kun olis jäänyt jalkoihin ja mä aina stressasin, et sen pitää olla siisti ja puhdas ym... Nyt on paaaaaaaljon parempi mieli ihan jo konnankin takia B)

Kaippa tästä menen iltapalle ja katseleen bb:tä...

-kyrsä ja nappula 22+3
 
Heippa hei!!

Ultra kuulumisia Elikkä tänään oltiin 4D ultrassa kaarinassa ja todella hyvä mieli jäi :) Kaikki oli kaikin puolin kunnossa ja tunnin verran siinä vaavia käänneltiin ja väänneltiin jotta kaikki tarvittava saatiin näkyviin vaikka olikin vain puolen tunnin aika. Taisi siinä jo seuraavat hiukan ärsyyntyä :| mutta hyvä meille :) Mahtavia kuvia saatiin ja DVD:n tosiaan sai sieltä vaikka oli omakin varmuudeksi mukana. Vaavi vastasi täysin viikkoja muuten paitsi vattan ympärys oli viikkoa suurempi :whistle: Tarvii hiukan omaa makean syöntiä alkaa tarkkailemaan... Syntymäpaino arvioksi antoi 3,7 kg Ja kaiken kääntelyn ja vääntelyn jälkeen myös varovaisen poikalupauksen :heart:

Mahtava kokemus kaikenkaikkiaan! suosittelen!
Keskiviikkona neuvola, väsyttää niin pirusti että jos sitä rautaa vaikka jo sais kun viimeksi ei pahoinvoinnin takia antanu...

Aamue ja tyyppi 23+4
 
Aamuelle onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Onhan toi vauvankin masunympärys ihan reilu indikaattori siitä, että onko omassa sokerinkulutuksessa korjattavaa, tai ainakin näin olen ymmärtänyt. Eli eikös esim. sokerirasituksessa "huonosti" pärjäävillä nimenomaan vauvan masunympärys pakkaa kasvamaan? Vaikka paljonko siinä sitten pitäisi olla edellä, että oikeasti pitäisi miettiä sokerinkulutusta, tietääkö kukaan? Meinaan eikö viikon heitot oo ihan normaaleja, vai?

Meillä siis vauvalla oli mahan ympärys päivän jäljessä, kun taas se reisi oli viikon edellä, niin että söin sitten tänään jätskiä hyvällä omalla tunnolla :LOL:

Uusioäippä Mä en oiekasti käsitä, että mistä ne kilot tulee, puolen kilon viikkovauhtia nousee, mutta mä siis kävelen 1-1,5 tuntia päivässä ja vaikka tänään olenkin herkutellut, niin muuten syön kyllä hyvin terveellisesti. Syön kyllä "kunnon" ruokaa paljon, sen myönnän, mutta mulla on siis oikein nälkä, en syö mitenkään aikani kuluksi jne. enkä roskaruokaa lainkaan, koko raskausaikana oon syönyt (ja niistäkin toisen vain, kun l-kentällä ei ollut muuta syötävää) kaksi hampurilaista/ranskikset! :eek:

Muoks* meidän tuttavaperheessä äiti (kuukauden mua edellä) on oksentanut koko raskauden, ja nyt sitten sikiö on kuulemma tosi pienikokoinen ja gynekin on huolissaan. Eli mieluummin mä sitten kasvatan hiukan isompaa vauvaa, vaikka kiloja hiukan liikaa tulisikin, kuin huolehdin siitä, että syönkö tarpeeksi. Tällä itseäni "lohdutan"...

Mahan toiminta: Mulla oli rv11 viiden päivän ummetus, kun aloin syödä 1-2 kiiviä aamuisin tyhjään mahaan, niin ei ole ollut enää mitään ongelmia. Suosittelen, jos vain allergioilta pystyy syömään.
 
Hei vaan ja tänään jo parempi aamu:)

Rintoja on pakottanut pari päivää ja eilen piti käydä ostamassa isommat rintsikat. C:stä D:hen oli kuppi kasvanut, mihin lie vielä nousee. Toisenlaisissa rintsikoissa varmaan jo E! Apua! Näyttää ihan lehmältä...

Mulla on ollut raudan takia maha kovana pari viikkoa. Ostin Duphalacia ja siitä ei muuta iloa ollut kuin hirveät ilmavaivat, siis ihan järkyttävät. En siis suosittele ja taidan käydä kuivattuja luumuja ostamassa.

Mulla nousi parissa viikossa paino kaksi kiloa ja siitäkös stressaan. Johtui liiasta makean syönnistä ja nyt hermoilen että miten vauva voi. Ja nyt en sitten osaa herkuttelua lopettaa kun olen jäänyt koukkuun :ashamed: No onneksi olen sentään vähentänyt roimasti. Painoa siis tullut kyllä vasta 3-4 kg lisää (riippuu mihin aikaan päivästä mittaa;) )

Nyt iski minuunkin ostovimma kun luin teidän ostoksianne. Vaatteita kyllä on ennestään paljon ja lahjaksi varmasti tulee. Mutta niitä 56cm vaatteita puuttuu kun viimeksi oli lainassa, joten niitähän voisin ostaa;) Muuta kamaa löytyy kyllä omasta takaa ja miehen sisaruksilta.

Illalla mahassa tuntui kyllä mahtavan voimakkaat jumppapotkut: samaan aikaan tömpsähti ylös kylkiluihin päin ja sisuskaluihin. Ihan hätkähdin monta kertaa:)

Voikaahan hyvin naiset!

Angela 21+5
 
Täälläkin ihmetellään mistä nuo kilot tulevat, tuntuu että on ihan sama mitä tekee... Kunhan ei vaan sitä yli 20kiloa mikä ekasta niin olen tyytyväinen. Silloin kyllä vedin hulluna suklaata enkä paljoa liikkunut. Nyt ei älytöntä makeanhimoa ole ja liikun huomattavasti enemmän kun normaalista. No, nähtäväksi jää. Viikonpäästä olisi lääkärineuvola ni näkee taas tuloksen.

Minuakin vaivasi monen päivän ummetus. Eilen oli jo tukala olo, kävin oikein reippaalla kävelylläkin jos auttaisi mutta ei... Illalla kun olin nukahtamassa säpsähin ihan mielettömiin vatsakivistelyihin. Puolentunnin istuskelun jälkeen sain jotain tulemaan kunnes iski ihan hirveä kylmä hiki ja huono olo. Menikin vatsa ihan sekaisin! Nyt on ihan hellän tuntunen maha. On tää ihanaa :)

Ostin käytettynä anitan tukivyön, kokoa L. Mikä olikin ihan liian iso. Nyt pitäisi metsästää M:ää. Joku täällä oli sen anitan ostanut, onko ollut hyötyä?
 
jaanalla tosi ihana masu!

haavemamma hyvään hintaan olet minusta saanut kaiken tuon :p Minä oon kierrellyt jostain syystä vaunuosastoillaja hypistellyt sittereitä ja vaikka mitä, vaikka ne on tallessa esikoisen jäljiltä, joku mikälie opakkomielle tuohon vaan on:D Laitahan vaunuista kuva!

ttas hyviä ultra ja neuvola kuuumisia, onnea niistä! :flower:

mahan toiminta oo kanssa huomannut hidastumista. Popsin aina välillä noita piltin luumusoseita. Mä inhoon luumuja, joten vähän väkisellä olen koittanut syödä. Kiiwi ei mulla auta :( se oliskin hyvää.

Tuossa vertailin, kun viime raskaudesta otin ekan mahakuvan rv24, niin kyllä tämä maha on isompi. Viimeksi se sf tuli koko ajan hitusen keskikäyrän alapuolella ja niin on tuon pojan kasvukin mennyt, tämä taas hitusen keskikäyrän yläpuolella.. Joo ei sais vertailla, mut minkäs teet B) Nelikilosta vauvaa en sit kyllä edes lähde yrittämään alakutta.

eipä tässä kai taas muuta.
labello ja mytty 24+2
 
Mä en enää ikinä mene kotona vaakaan! |O |O |O ...mä en tykänny sen luvusta. :snotty: :xmas: Onneks neuvolan vaaka oli viimeksi ainakin armollisempi ja näytti jopa kiloa vähemmän kuin tuo meidän kotihirmu, mutta silti. Joo. Kärppäkin on liiiiihoooonut. :| Koitan kovasti muistuttaa itselleni, että ehdin kyllä laihduttaa raskauden jälkeen ja että tiedän, et kun palaan mun normaalielämään liikuntoineen, ruokavalioineen, nämä rasvat kyllä palaa. Mutta silti aina välillä iskee suorastaan kauhu tuota omaa peilikuvaa katsoessa. :saint: Kaksipiippuinen juttu. Olen iloinen ja ylpeä mahastani ja odotan innolla sen kasvamista. Käännyn ympäri ja näen takamuksen leveyden (tai sitten leukaperät kasvoissa) ja iskis aivan kamala hinku päästä jo laihduttamaan. :xmas:

Mutta joo. Papuska on nyt jonon ekana. Se ensin, sitten muut.

Suoli mulla pelaa vieläkin pääsääntöisesti hyvin, kunhan saan syödä riittävästi kasviksia (ykkösehto, kasvisten puutteen huomaa heti), kuituja (itse lisään esim. jogurttiin vehnä- ja kauraleseitä ja vaaleita leipiä ei oikeasti kannata syödä, jos kärsii ummetuksesta) ja kolmantena: päivittäinen hedelmäannos on ...noh... aika monta etelän hetelmää/päivä. :xmas: Näin kun syön, käyn asialla kaksi-kolme kertaa päivässä (joskin nyt huomaan itselläkin hidastumista ja tuo kaks kertaa päivässä on aika normi). Mutta annas olla, kun ollaan oltu reissussa ja en ole saanut yhtä paljon kasviksia, kuituja ja hedelmiä ja vielä ollu pakko syödä vaaleaa leipää... :x :x :x ...noh... onpa tullut kokeiltua sitä ummetustakin ja sanoinkin ukolle, et tästä eteenpäin alan törkiäksi vieraaksi ja menen oma ruokakassi mukana kylään, jos jäädään pidemmäksi aikaa. :xmas: Mut tosiaan, mulla pelaa nuo edellämainitut konstit parhaiten. :)

Mut nyt pitää mennä tekemään pikaisesti ruokaa ja sit lähdetään ultraan. Rakenneultran uusintakierros odottaa ...ja mua vähän hirvittää (vaikka mitään syytä ei ole). :|

T. Kärppä ja papuska 21+3
 
Mullakin paino on nyt pahasti nousussa. En nyt ihan niin terveellisesti oo syönyt kuin olis tarkoitus, mutta ei paino todellakaan nousis pienistä repsahduksista tällä tavalla jos ei olis raskaana. Ihan hirvittää. :| Ottaisin nyt taas itseäni niskasta kiinni, mutta pieni reissu on nyt edessä, ja on varmasti paljon normaalia hankalampaa syödä järkevästi. Kasvikset on kyllä mullekin ehdottoman tärkeitä ruuansulatuksen kannalta. Esikoista odottaessa en syönyt niitä kovin paljon ja ummetusta oli. Nyt ei ole ollut, ainakaan vielä, mutta pidän huolen, että tulee vedettyä porkkanaa ja kavereita.

Jostain syystä on ollu pahat pari - kolme päivää. Siis siinä mielessä, että oli pitkä aika, jolloin ei raskaudesta ollu juuri muita oireita ku mahan kasvu ja painonnousu, ja ehkä väsymys. Nyt taas ollu kovasti närästystä, paljon entistä enemmän suppareita (ei nyt mitään kovin epämiellyttäviä, mutta eilenkin alkoi ihan tosissaan jo kyllästyttämään), ja kipujakin ihan eri malliin. Toivottavasti ne ymmärtää mennä ohi... Onneksi viikon päästä on läkärineuvola, niin kuulee kohdunkaulan tilanteen. Että en turhaan jännitä noita supistuksia.

Kivasti tuo toukka jo heiluttaa mahaa liikkuessaan. Tänäänkin meni yhtäkkiä maha ihan toispuoleiseksi, tyyppi kävi kyljessä kyläilemässä... :)

Matma 25+1
 
Labello: Jos haluat kohdalleni vielä lisäillä ni mulla on ihan pian ikää 29 v ja synnytyssairaala on PHKS.. Ja olen erittäin onnellinen siitä että siellä on värinä vaaleanpunainen, ihan jo sormet syyhyää mekkojen perään.. :heart:

Haavemamma: Munkin mielestä oot saanu kaiken hyvään hintaan vaikkakin tommonen summa pakosti kirpasee maksaessa! Meillä on ostettu pinnasänky, hoitopöytä ja syöttötuoli käytettynä ja varmaan melkein kaiken muunkin ostan käytettynä jos vaan hyväkuntoisena saan. Mieleistä turvakaukaloa ollaan tossa etsitty, se ostetaan uutena, ja vaunut on jo katsottu ja ensi kuussa tilataan.. Siitä se lähtee..

Seksistä: Se on jännä juttu kuinka silloin alussa pahoinvoinnin keskellä ei olis seksiä voinu kuvitellakaan ja nyt kun se paha olo on ohi, on aivan erilainen fiilis... Minä kyllä tunnen oloni jotenkin kotoisaksi (ainakin vielä) ja jotenkin seksikkääksikin ja siksi otan aika raskaasti kun tuntuu että mies ei halua koskea sormellakaan... En ole siltä ruvennut tankkaamaan miksi meillä ei ole seksiä kun en sieltä kuitenkaan mieltäni parantavaa vastausta saa.. Onhan se tietty miehille erilainen juttu mutta mutta.... Pitääkö tässä nyt olla selibaatissa loppuaika??? :snotty:

Mahan toiminnasta sen verran että mulla se on ollu ongelmana jo monta vuotta. Ravasin joskus lääkärissäkin eikä sieltä mitään erityistä vikaa löytynyt.. Jätin silloin juuston ja mustan teen kokonaan
pois ruokavaliosta kun ne ei ainakaan auttaneet asiaa. Samalla aloin syömään pellavansiemenöljyä ruokalusikallisen päivässä ja siitä asti maha on toiminu loistavasti!!!

Mä tunsin eilen illalla eka kerran ilmeisesti jotain supistuksen tapaisia (huomaa ensiodottaja!! :LOL: ) ja meni pitkälle yöhön ennenku kunnolla pystyin rentoutumaan ja nukkumaan.. Tänään siis oon ku nukkuneen rukous!!

Mytty 22+5
 
Moi! :wave:

Haavemamma: Mun mielestä oot ollut todella edullisilla ostoksilla! Saapi olla tyytyväinen ja kerranhan se vaan kirpaisee!! :D Aika mahtavaa, että siellä on se mahdollisuus, että säilyttävät tavaroita lähemmäs laskettua-aikaa! Täällä kahdessa liikkeessä on katsottu ihmeissään kun olen kysynyt moista mahdollisuutta...pöh!

Neuvolassa kaikki hyvin, rr 106/58, hb 118, kohdunpohjankorkeus 21cm, painoa oli tullut melkein 500g vkossa (apuva!)....sykkeet oli 145+ vaikka vauva oli rauhallinen..?!? Aiemmin on olleet 130-140 vaikka vauva on liikkunutkin. Sain kelan paperit ja
"odottava äiti "-kaavakkeen, se lienee kaikissa sairaaloissa sama??
Aaargh mutta kunhan keksis hätäkastetta varten vaaville nimet, HJÄÄÄLP!!! Onko teillä muilla jo valmiina nimi vauvalle? :eek:

Hyviä oloja kaikille!! =)

T:Möökö ja muru 24+2 :heart:

Ai niin...aivan ihania masuja!!!!!
 
Tervehdys!!

SE on täällä!!! Nimittäin äitiyspakkaus. Tuli eilen ja hypisteltiin sitte ilta niitä vaatteita... =)

Haavemamma tehnyt hyviä hankintoja... Itsekin puhuin aiemmin niistä käytetyistä yhdistelmävaunuista, mutta.... :) Kävin vkonloppuna ihailemassa uusia ja taitaapa löytyä sieltä yksi rahareikä lisää :LOL: No gracon jalustallinen kaukalo ostettiin sentään käytettynä vauvelin serkkupojalta...

Omaa napaa: kävin tänään siellä äitiyspolilla... Mitähän tuota sanois... Jos ekaks "huonot jutut": ajat oli tosi paljon myöhässä ja sitten sattui sellainen lääkäri jonka kanssa en oo koskaan kokenut olevani samalla aaltopituudella... Ja kun sillä oli vielä kiire, niin tuntui tosi liukuhihnamaiselta koko käynti ja ultraus... :/

Sitten ne paremmat uutiset: kohdun sisäsuu on täysin kiinni ja saan mennä töihin kun tämä sairausloma loppuu!!! Ei edes antanut uutta kontrolliaikaa sinne polille, vaan käski mennä tarvittaessa työterveyslääkärille... meinas vähän naurattaa... Onnex tiedän että mun lähetteessä lukee että jatkoseuranta äitipolilla, niin enköhän pääse tarvittaessa sinnekin...

Painonnoususta: mä taidan tehdä listan ennätyksen :ashamed: Nimittäin mulla kuukaudessa tullut lähtöpainoon 5 kiloa!!!!! Aivan järkyttävää... Tiedän kylä että ois pitänyt rajoittaa syömistä nyt ku on pitäny ottaa rennosti ja lepäillä, mutta ku ruoka on niin hyvää... Herkkuja mun ei tee mieli, mutta oikeaa ruokaa ja leipää ja ...

Eli nyt ruoanlaittoon :D :D :D (ettei pääse painonnousu taantumaan :LOL: )

lillip 25+1
 
hei taas :wave:

Mekin saatiin eilen äitiyspakkaus! Kamalan isoja vaatteita siinä on. Pitänee ostaa pienempi toppapuku... se vauvahan hukkuu tuohon pukuun :whistle:

Täällä on ollu puhetta painonnoususta. Mulla painoa on tullu yht. 6kg ja minusta itestä se tuntuu ihan järkyttävälle määrälle. En tiiä onko se sitten sitä, koska ennen raskautta olin alipainoinen. Silti :eek:

Meilläkin pitäisi keksiä ne hätäkastenimet niihin papereihin. Jotenki tosi vaikeeta.. kun pitäisi olla nätit nimet, mutta sellaiset joita en kuitenkaan "oikeasti" antaisi. Tai siis eri nimet kun sitten oikeassa kasteessa.

Maha ei toimi täälläkään. Se ongelma mulla on ollu aina mutta nyt odotuksen myötä vaiva on pahentunut. Kaikki temput paitsi laksatiivit on kokeiltu, joten kaippa tässä pitää niitä seuraavaksi kokeilla.

Olis se niin kiva käydä siellä 4d-ultrassa mut lieköhän KAKS:n alueella sellaista mahdollisuutta..?

Viikot paukkuu, millla ja poju 24+0
 
Heippa!

Täällä lentsu alkaa vihdoin pikkuhiljaa helpottaa, pientä tukkoisuutta enää...

Potkut voimistuneet aikalailla, eilen tuntui sivumakuulla molemmissa kyljissä yhtäaikaa! Pötkö tais ponkaista itsensä suoraksi pariinkin otteeseen.. Huisia! Saa nähdä alkavatko jossain kohtaa jopa sattumaan nuo potkut, vielä ei ainakaan.

Katoitteko muuten oisko ollut eilen vai toissapäivänä; Nelosen uutisissa tuli juttua siitä miten nyt on kovin vauvabuumi koko tällä vuosituhannella? Paljon vauvoja siis tulossa. Onhan meidänkin ketjussa aika hurja määrä ilmoittautuneita.. =) Meidänkin tuttavapiirissä monet ns. vanhaksi päässeet lapsettomat pariskunnat ovat alkaneet vauvaa ootella, tosi kivaa kun on vauvajuttuseuraa ;) .

Mytty09kö se oli kun kertoili siitä pellavansiemenöljystä? Kannattaa varmistaa neuvolasta saako sitä ottaa kun ainakin ne pellavan siemenet on kiellettyjen listalla..

Äippäpakkausta täällä ootellaan kans kuumeisesti, 3 viikkoa mennyt papereiden laittamisesta, tulispa jo!

Me ei ainakaan vielä olla saatu mitään kaavaketta sairaalaa varten mis niitä nimiä kysyttäis. Kait semmonen on sitten jossain vaiheessa tulossa. Meillä on nimet jo molemmille aika tarkkaan tiedossa mut en kyllä aatellut niitä mihkään papereihin kirjata jos kumminkin laittavat vauvan sairaalasänkyyn tmv. näkyviin. Eikös siihen paperiin voi laittaa "ei virallisen" nimenkin vai kuinka? Onko se sitten automaattisesti vauvan nimi jos tulis esim. hätäkaste?

Neuvola on taas to aamuna vuosilomapäivän alkajaisiks, iltapäivällä lähden sitte KodinAnttilaan vauvakamaa hommaamaan! Paljoa ei puutu mutta jotakin pientä kuten pinniksen patja, petivaatteita yms. Sitten onkin parin viikon päästä jo taas lääkärinneuvola, jänskättää vähän mitä sanoo kohdunkaulasta, kummaa paineentunnetta tuntunut vaihtelevasti jo pari viikkoa. Kait se on ihan normaalia mut tosi kipeeltä tuntuu välillä koko "alakerta" sen takia. Ja kakka kans kivikovaa välistä, tuntuu ettei välistä oikeen ees uskalla ponnistaa niin kovaa että tulis ulos, kun pelkää että tulee vauva perässä.. :eek: :eek:

Semmosia taas tällä kertaa, kuulumisiin!

T.R+P 25+2
 

Kiitos kaikille, jotka vastailitte ummetusongelmaan... tuon kiivin olin unohtanut, pitääpä kokeilla!!

Ja lohdullista kuulla, että löytyy muitakin painonkeräilijöitä :hug: tosin se ei yhtään vähennä omaa harmitusta. Minä myös jo välillä kateellisena katselen ihmisiä juoksulenkillä... ja mietin, että synnytyksen jälkeen minäkin! :kieh: kurjaa vaan kun muistaa, että tytön jälkeen kaikesta ponnistelusta huolimatta kilot lähti tooooosi hitaasti... ja nyt on taas 6 vuotta vanhempi........... :| töitä tiedossa :)

Me ei olla ostettu vauvalle vielä mitään :ashamed: No, perjantaina olis tarkoitus suunnata Ikeaan ja ostaa ainakin vaatekaappi ja ehkä hoitopöytä :p Olis ihanaa saada vauvan huonetta jo vauvaa odottavan näköiseksi niin tulisi lisää vauvafiilistä :) Eiköhän se perjantaista lähde...

[/b]Nimet meillä on about valmiina. Laitetaan sairaalan korttiin tulevat nimet, jos ne on lopullisesti päätetty. Kutsutaan vauvaa jo nyt mahdollisella tulevalla nimellä ja aiotaan kutsua heti syntymästäkin lähtien. Meille se ei ole mikään salaisuus ja minusta mukavampi jutella heti oikealla nimellä. Ja kun sairaalasta saa sen sängynpäätykortin kotiin muistoksi, niin se on hassua jälkeenpäin katsoa ku lukee ihan "väärä" nimi.

Eipä nyt muuta, kivaa lueskella kaikkien kuulumisia :hug:

UÄ 21+3
 
Helou, terkut työmatkalta eli hotellin koneella :)

Kiitos kaikille hankintojani kommentoineille! Heti tuli parempi mieli kun joku kokeneempi sanoo että shoppailut on ollut ok!

Hoitopöydästä Onko joku jonka mielestä turha vehje?? Mun yks kaveri jolla pian vuotias sanoi että jäi käyttämättä koko laitos. Mä olen ajatellut kans Ikean pöytää, sellaista puun väristä.
Vauvan petivaatteet Mistä kandee hankkia?? Vauvatarvikekaupoissa jopa 50-60e, Ikeasta alkaen 10e. Onko Ikean ihan ok kuitenkin? Ja eikös äippäpaketissa tule yhdet?

Ihanaa kun jotkut ovat saaneet jo äippäpaketin kotiin, meillä täytellään vasta papereita.

Kyrsä Konnalla on nyt varppisti hyvä olla :)

Närästystä
alkanut täälläkin. Silloin alkuunhan ihan pari kertaa närästi, mutta nyt se on alkanut uusiks ja harvase päivä. Onneksi vielä pientä, joten en ole ottanut Renniee. Luin jostain että närästyslääkkeet heikentää raudan imeytymistä ja mulla kun on ongelmaa sen hempan kanssa :/

Vatsan toiminnasta
Kärpän kuvaamin kotikonstein minäkin olen vielä pärjännyt. Aamuisin puuroa tai ruikkaria, joguun leseitä ja ne 5 kuiv. luumua ja mantelia /pvä..vaikkakin nuo mantelit on ihan muista terveyssyistä=rasvahapot. Mutta ans kattoen kuinka kauan, kun rauta-annos tuplaantui. Kiivi laitettu korvan taa :)

Mytty Kenties Päksissä nähdään :) Seksistä: Hassua, kun useinmiten se kaiketi on mies joka kokee olevansa puuteessa :) Munkin ukko luuli alkuun että jotenkin voisi satuttaa vaavia sänkytouhuissa, kunnes asia valkeni hänelle. Mitä jos sunkin ukko luulee niin? ..kyllä mä ainaskin haluaisin puhua asiasta. Tai jos se kuvittelee että SÄ et halua, jos alkuun olit oksut kurkussa haluton??

lillip Mihin kärryihin ihastuit?

Nimi Laitettu papereihin.Miksi ei saisi olla se oikea nimi?? Me laitettiin ainakin se. Tosin pojan nimeä ei niin tarkkaan mietitty kun tyttöähän tässä odotetaan..paitsi ainahan on se mahdollisuus josko gynelle olisi sattunut moka. Me ei kanssa panttailla nimeä sen koommin.

Toivottavasti munkin ystävättäret liittyy vauvaboomiin piakkon, kun ollaan tosiaan jo 35v. No itse asiassa toinen onkin jo jättänyt pillerit jokunen aika sitten ja toinen näillä näppäimillä. Huvittavaa että voin sitten neuvoa heitä kokeneena...nyt tuntuu vielä että olen täysin tietämätön kaiken suhteen. No niin kai kaikki on joskus ollut :)

Mullakin mahassa paineet lisääntynyt, niinkus Rosinantella, mutten vielä osaa supistuksiksi sanoa.

Nyt lähden allasosastolle lillumaan :)..taas se vierähti 75 min koneella :p

hm ja nöksy 24+5
 
Terveiset minultakin! Mukavaa on ollut lukea kaikkien juttuja, vaikka itse vähemmän kirjoittelenkin.

Vointi ollut hyvä, oikein energinen pitkästä aikaa!

Sikiön koosta: Lentoemo, minullakin oli heittoa sikiön koossa niin, että koko sikiö oli viikon edellä laskettua aikaa ja pää 2 viikkoa edellä, eli viikko eroa pään ja vatsan sekä reiden koon kanssa. Lääkärin mukaan menee vielä normaalin rajoille. Onko muilla ollut tällaisia heittoja? Sf-mitta on minulla myös käyrien yläpuolella.

Hauskaa huomata, että muillakin vaaka näyttää jo isompia lukemia. Minulla nyt 25 + 0 painonnousu selvästi tasoittunut/pysähtynyt, kun muutamia viikkoja sitten kasvu oli > 1kg/viikko!

Voikaa hyvin, terkuin Jolie 25 + 0
 
Heippa! :wave:

En oo vähän aikaa kirjotellu,lukenu kylläkin! Päänsärky ja supparit olleet vaivana!!

Tervetuloa uudet! :flower: Kiva että vieläkin tulee uusia mukaan!

Onnea myös kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Mulla oli eilen neuvola: rr 121/63,hb 136.Kohdunpohjankorkeus oli 22,5!Painoa +296g/viikko.Pissa puhdas.äänet ja liikkeet ok,syke 149.
Sokerirasituskoe olis 6.11(Yäk! :x )Seuraava neuvola 20.11
Nyt tarttis pian laittaa kelapaprut menemään,että sais äippäpakkauksen! =)

Kyllä me varmaan laitetaan ihan oikeet nimet sairaalapapruihin,ainakin viimeks oli.

Taidan mennä syömään äskön tekemiäni pätkismuffinsseja! :p

Tyypin äippä ja Einari 24+1
 
Helou taas!

Haavemammalle hoitopöydästä sen verran että me ei ainakaan hommattu varsinaista hoitopöytää vaan ostettiin hoitoalusta (paksu vaahtomuovinen irroitettavalla päällisellä ) tavallisen pöydän päälle laitettavaksi. Mulla on semmonen Ikean vanha puupöytä mikä toimitti keittiönpöydän virkaa aikanaan mun sinkkukämpässä, toimii nyt hyvin tohon tarkotukseeen. Päälle ostin Anttilasta 3 rottinkikoria tarvikkeita varten ja alle yhden ison korin vaippapussia ym. isompaa varten.
Päiväkodissa kun oon useita vuosia ollut 0-3vuotiaiden ryhmässä niin oon huomannut että hoitopöydän käyttöikä on niin pieni etten aio sellaista ostaa. 1-vuotiaalta on jo periaatteessa helpompi vaihtaa vaippa seisaaltaan kun nostella mihkään tasoille (ainakin jos on isokokoisempi vauveli kyseessä..) Toki sitten jos tarvii rasvailla tmv. niin joku hoitotaso on hyvä olla olemassa..

Sairalaan ilmoitettavista nimistä vielä sen verran että me haluttais olla niin "vanhanaikaisia" ettei kerrota vauvan nimeä ennen ristiäisiä, keskenään tietysti puhutaan vauvasta jo heti omalla nimellä. Eipä se nyt muuten haittais niitä nimiä ilmoittaa mutta kun uteliaat sukulaiset tulevat sairaalaan katsomaan niin siitähän ne sen nimen sitten bongaa :LOL: , siitä kortista meinaan.

No joo, kohta Pakoa kattomaan ja sit unten maille!

T.R+P 25+2
 
Me jouduttiin palauttamaan sairaalaan paperit jo silloin kun menimme np-ultraan eli rv 13 ja nimet siihen piti jo kirjoittaa. Mä laitoin vaan etunimet kun en jaksanut ajatella. Luotan siihen, että saisi pitää kunnon kemut sit joskus maalis-huhtikuussa missä olisi sitten se oikea nimi =)

HUUTO.NET:istä kannattaa katsoa noita petivaatteitakin ym pikkuista vauvatavaraa. Ja ihan vapaavalinnasta olen ostanut edullisia ja suloisia petivaatteita vauvalle. :xmas:

Nyt jatkamaan hommia..

-kyrsä ja nappula 22+4
 
Ai niin tosta hoitopöydästä piti vielä kommentoida! Meil on hoitopöytä ja se on vieläkin käytössä(poika 1,5v)Pissavaipat vaihdetaan niin että hän seisoo tai on sylissä,mutta kakkavaipat vaihdetaan siinä.Kyllähän ne jalat aika pali roikkuvat jo yli! :LOL: Meijän poitsul on aika löysä vatta et sitä tavaraa ois joka puolel jos vaihtais sen esim.sylis! :LOL:

Tyypin äippä ja Einari 24+1

 
Huomenta! :wave:
Oli pakko tulla kertomaan mun unesta.Se oli oikeestaan eka tollanen vauvauni!Synnytin pienen pojan,siis todella pienen!!Hän oli ihan terve,mutta sellanen minivauva! :) Enkä synnyttäny sairaalas vaan jossain ihme huoneessa! Olipa kyl todellinen uni!

Onko tääl muita jotka joutuvat käyttämään pikkuhousunsuojia,ku pissaa lorahtelee?Mul taitaa paikat ol aika löysähköt,ku mul on housut harva se päivä märät,ku pissaa lorahtaa!! :LOL: Varsinkin kun nousen pytyltä ylös!Erittäin ikävää!!

Eilen oli Einarilla aika hiljanen päivä!Tai kyllä hän liikkuu,mutta liikkeet olivat aika vaimeita!Sitten illalla kun mies huhuili masuun ja piti korvaa siinä,niin alko aika mylläys!! =) Meinasin jo vähän hermostua,ku liikkeet o ny yleensä olleet aika voimakkait!Taisi vaan Einari kyllästyä äippään!! :LOL:

tyypin äippä ja Einari 24+2
 

Yhteistyössä