Helmimasut 2009 ~Lokakuussa~

lentoemo: mistä netistä tilasit noita tavaroita?

meillä on kanssa ihan tarpeeksi pikkuvauvan vaatteita, mutta pakko silti ottaa pakkaus.. jotenkin vaan haluun.. oli mun mielestä sen verran ihania vaatteita. sitä pienempää toppapukua pitää kyllä katella jos jostain halvalla löytys ku tiedän että toi pakkauksen toppapuku on varmaan sellainen että se on eka talven liian iso ja toisena on jo sitten liian pieni, niin meillä kävi esikoisenkin kanssa, vaikka esikoinen syntyny lokakuun lopussa..

pitäs alkaa nimetkin miettiin valmiiksi, mutta nyt ei vaikuta ku ukko on töissä ja pääsee puolenyön aikaan.. ja kumminkin haluun ukon kaa miettiä niitä nimiä, ettei sitten tule mitään hätäisiä nimiä ja pitää kumminkin olla aikaa miettiä niitä kahdestaankin..

kirpparivaatteista:
mä kanssa tykkään shoppailla enemmän tuolla kirppiksen puolella vaatteita noille lapsille.. varsinkin ihan pikkusiia vaatteita saa joskus todella halvalla (joskus on kyllä mahottoman hintaisia) ja kun ne eivät kumminkaan ole kauheen kuluneita, niin ne on ihania ja sellaisia ihanan pehmeitä kun käytettyjä jo on..

harsoja:
meillä on harsoja vaikka kuinka paljon (ja sama homma on tuttipulloista, kun esikoista en imettänyt niin vähä hamstrasin noita tuttipulloja ja niitä on kaapissa varmaan yks 20kpl).. meilläkään ei esikoinen pahemmin puklautellut mutta harsoja on silti varmaan yks 30 kpl. sama kuin niitä froteisia pissa-alustoja..

t.pia, tytti 10/06, nökö 25+5
 
Mutzi-81: ONNEKS kaikki oli hyvin =) Kannatti kuitenkin käydä tarkastuttamassa. Kyl toikin on tosi yksilöllistä tuo sf-mitan korkeus. Mulla neljäs vauva tuloillaan (viides raskaus) ja istukka etuseinässä, vauva perätilassa (ainakin viimeksi oli) ja rv 22+3 sf mitta oli 19cm. Mutta pääasia, että vauvalla on kaikki hyvin :flower:

Pinja: Ikäeroista:
kun kakkonen syntyi, esikoinen oli 1v 7,5kk.
Kun kolmonen syntyi, kakkonen oli 2v ja 2 viikkoa ja esikoinen oli 3v 8kk.
Kun nelonen syntyy on kolmonen tasan 3v, kakkonen tasan 5v ja esikoinen tuon 6v 7-8kk.

Pulkurättejä meiltä löytyy about 25 kpl... ei noita kaikkia "pikkujuttuja" muista kertoa, vaikka oikeasti ne pikkujutut onkin ne kaikkein oleellisemmat asiat. Kaikki varmasti tajuaa, että vauva tarbitsee vaunut, sängyn, vaatteita, kaukalon, mutta usein nuo pienet unohtuu. Ihan hyvä, että otit puheeksi =)

Suonikohjut alapäässä: mulla oli niitä tuota (tän hetkistä)kuopusta odottaessani. Ja kyl nyt alkanut tuntumaan, että olisi taas. On kuulemma aika yleisiä, mutta harva niistä avautuu missään kadulla toiselle :D

Joulusta: Mä olen ihan fiiliksissäni. lahjat tosiaan jo likipitäen shoppailtu ja kynttilät palaa kokoajan. Nyt mun lempparikynttilä paloi loppuun ja sitä ei saa enää mistään :'(
Pitäs löytää jostain joku hyvä MIETO tuoksukas, ettei migreeniä tule, mutta antaa kivan lämpimän tuoksahduksen. Kuusi meille tulee niinkun joka vuosi. Ukko kovasti toivoo muovikuusta, mutta en anna periksi. Siitä on ollut tappelua jo monta vuotta samasta asiasta. Olisihan se muovikuusi taloudellinen ja helpompi hoidettava, ei tarvitse siivota, MUTTA siitä puuttuu se TUOKSU :heart: :xmas:

Huomenna alkaa jo 25. raskausviikko :eek: vauvan selviämismahdollisuudet paranee kokoajan. :heart:

-kyrsä ja nappula rv 23+6
 
Lentis: Minä olen samanlainen pillittäjä. Joskus kun kuopus ei vaan halua kuunnella mua niin tekis mieli mennä itkemään omaan sänkyyn. Siis noinkin tyhmästä asiasta. Telkkaria katselen ja itken kokoajan. Eilen vai toissapäivänä luin ketjua "mitäs nyt?" puolelta ja siellä oli juttu lapsensa menettäneistä. Siitä olen itkenyt, että JOS mun lapsista joku kuolisi :'( Viimeksi tänään kun tulin neidin kanssa tanssitunnilta ajattelin sitä asiaa ja aloin itkemään ihan holtittomasti, vaikka mitään ei ole edes tapahtunut. Ja muistakin yhtä tymistä syistä...
Ja kysyit jatkuuko se sitten vielä raskauden jälkeen? JATKUU ja ehkä jopa pahempana. Itse esikoista odottaessani olin aika herkkä, en näin herkkä, mutta kun kotiuduttiin sairaalasta oli äitini ja kummitätini käynyt meillä siivoamassa koko kodin lattiasta kattoon ja täyttäneet kaapit ruualla, ostaneet vauvalle vaippoja ja leiponeet kakun. MÄ ALOIN ITKEMÄÄN JA RAIVOAMAAN KUN YKSI MATTO OLI LAITETTU 20 CM VÄÄRÄÄN PAIKKAAN :LOL: Muistan kun menin sänkyyn makaamaan ja itkin ihan hirveesti! Mua suututti ja kiukutti ja silti olin iloinen. En tajua vieläkään kuinka edes kehtasin :eek:
 
KYRSÄ: :hug: . Täytyy sanoa, että on ihanaa, etten ole ainoa, joka :'( :D

Pinja87: tilasin fleecekankaisen, lämpimän kapalon Lilla mamma-nimisestä nettikaupasta http://lillamamma.com/puoti/product_details.php?p=138, samoin kuin imetysteetä. Imetystyynyn (sellaisen perinteisen mallisen), unipussin ja rintakumit tilasin babystyle-nettikaupasta http://www.babystyle.fi/

Vaivaton.comista löysin erilaisia nettikauppoja, joista saa vauvakamaa, hiukan vertailin hintoja ja päädyin tilaamaan sitten nuo.
 
Itkemisestä: kun lukee teidän muidenkin herkistelyistä niin ei sitten pidä itseään enään niin outona. tunteet pinnassa joo. eilen puhkesi traktorista rengas ja siitähän meinasi riemu revetä :D

tyypin äippä irtosuolakurkkupussi ei tääläkään kauaa rapise. purkkikurkut vaan ei iske!
toinen mitä voisi syödä rajattomasti on mandariinit, ei minkäänlaisia rajoitteita niiden määrässä.

joulusta innolla odotan jo että voisi alkaa tehdä joululaatikoita. eilen katsomani sioista kertova ohjelman pätkä saattaa latistaa kinkun syöntiä. kynttilät palaa ja ulkolyhtyihinkin pimeyden keskelle olen kantanut niitä jo useamman viikon ajan. kaikki ne ihmiset joiden kanssa nyt ylipäätään lahjoja ostellaan (ne muutamat jouluvieraat) kyselee kovasti mitä vauva vielä voisi tarvita, taitaa tulla meillä Mintun joulu, mutta mikäs sen mukavampaa.
sappikivi kohtauksen pelossa ruokailusta voi tulla normaalia jouluruokailua suppeampi omalla kohdallani, sillä nyt syömiset on ollut niin kovasti rajoittuneita. leikkaukseen menen heti synnytyksen jälkeen, kun riskit on kirurgin mukaan olemassa raskauden aikana tehtävällä toimenpiteellä :|
joulukuusi on ihan must! siistiä kattella kun kissa roikkuu niissä palloissa ihan tohkeissaan ja koirat sitten tuijottaa kissaa että mitä ihmettä se tekee.
navettaankin on pakko saada joulukuuset joka osastolle ja joulun jälkeen nelijalkaiset saa sitten syödä kuuset. isäntä meillä ehkä hieman nihkeästi hakee useampia kuusia pitkin metsää, mutta eihän navetassa nyt oksien tasaisuudella ole niin väliä. periaate on tärkein!
voi, tuliskin jo joulu ja valkoinen maa. ja taas jouluna meillä kaikilla on paljon isommat masut! :xmas: :heart: :xmas: :heart: :xmas:

glögin ja piparin tuoksuista odotusta kaikille, voihan siihen joulun tunnelmaan latautua jo näin hyvissä ajoin jos siltä vaan tuntuu.
 
Keltamo mulla tuli ekassa raskaudessa 1 ihan hirmuisen kokoinen suonikohju häpyhuuleen :( ja oli jossain vaiheessa todella kipeä, ei meinannu kärsiä istua eikä veskissä paperilla pyyhkiä! Mutta se hävisi yhtä nopeesti ku oli tullutkin sitten synnytyksen jälkeen!
Ikäerosta oli myös kysettä...meillä ekan ja tokan välillä on 3v5kk ja tokan ja kolmannen välille tulee 1v7kk eli meillä isompi poika täyttää helmikuussa 5 v ja pienempi 1v7kk.
=)
itkemisestä oli kans puhetta...mä itketän itseäni sairaala sarjalla ja sairaalan sykkeellä, samoin 4: lla tulee joka päivä vauva tulossa ja sillä irtoo kans hyvät itkut... |O
 
Iltaa,
vimi mulla taitaa olla sama toppapuku, minusta se on aivan ihana ja kohtuu hintainen :)

niiskun Työt ne ahistaa ja ällöttää ja on kun myrkkyä jois, mutta yritän ajatella että nää loput 7 vko menee nopaa. Sulla on sentäs lomaakin. Kyll se siitä..

unikeko voi ku mullakin olis rasvoittuminen loppunu, mut päinvastoin. Naama kukkii ja hiukset pakko pestä joka toinen päivä tai valuu rasvat otsaa pitkin :eek:

höpsötys Mulle sanoivat Lahden Kelasta et n 3 vko käsittelyaika, riippunee pisteestä.

Emsat Onnea onnea onnea :flower:

tatuka ja vimi
Maksamakkaraa saa syödä sen 30g/ pvä, mutta ei kaiketi maksaa. Toisaalta jos pikkusen syö niin nou hätää. Mä olen pidättäytyny maksalaatikosta, vaikka se on mun herkkua. Alkuraskaudessa söin pari kertaa ja nyt viikko si pienen jauhemaksapihvin, ku en voinu vastustaa :p
Mäti taitaa olla kiellettyjen listalla ja -tahnassa on sikana suolaa niin siksikin voi olla pahasta.

pur Mäki ostin tänään isänpäivän isyyspakkaukseen Seppälästä Iskä-pyjaman :D

Käytiin eilen yhdellä ompelijalla ja nyt on tilattu marimekko-kankaasta mm unipussi ja joitakin bodeja, potkareita, yks hame ja yöpuku kokoa 62-80cm. Eipähän tule joka vaavilla vastaan ja minusta olivat hyvän hintaisia :)
Eilen ostin myös Hämeenlinnan mammakaupasta mammahousut ja imetyspaidan, hinnat paljon kohtuullisempia kuin Hki:ssä.
Tänään luontaistuotekaupasta lisää Weledan raskausöljyä ( 1. plo jo pian käytetty ) ja Ferronolin nestemäistä rautaa ku oli tarjouksessa. Ihan ok makustahan se on :)
Luulen että mullaki alkaa olee ensivaatetus kasassa, ehkä joitain paksumpia potkareita vielä. Suosisin järjen mukaan enempi puolihousuja kuin sukkia, kun eikö ne tosiaan tuppaa putoamaan/ katoamaan aika helposti??? Auttakaas taas kokeneemmat mammat, pliis :)

Nyt olen ihan poikki ja närästys on näköjään joka iltaista. Hyvää yötä!

hm ja nöksy 26+0
 
Jaa, että haavemamma on täällä meillä käynyt shoppailemssa B) Kyselit sukista: Meillä ei ole sukkia ollut kun harvoin käytössä vauvalla. Ja silloinkin yleensä aina sukkiksien/puolipotkareiden päällä.
Muutenkin olen huono käyttämään vauvalla paitoja/ housuja. Musta on kivempi potkarit ja body kun silloin ei ainakaan vilku paljas iho. Usein meillä on laitettu body kiinni sukkahousujen päälle, niin, ettei sukkahousut valu ja niiden päälle ehkä jotkut housut / paita.
 
Huomenta!

Noista vaatehankinnoista... Tuntuu, että suurimmalla osalla on jo yks kaapillinen vaatteita valmiina.. Meillä on nyt toki jo ÄP tullu, mut sen lisäks ei oo ostettu ku parit bodyt (62cm) ja yks collegeasu (60cm). Ehkäpä mun pitää alkaa vähän aktiivisemmin kiertelee kauppoja ja kirppareita. Mä voin hyvinkin kuvitella hankkivani meiän vauvalle kirpparilta vaatteita, koska noi ihan pienten vaatteet on melkeen ku uusia. Mutta tietty ostan jotain uuttakin.

Joku täällä oli vauvanvakuutuksesta kyselly. Muistakaa, että vakuutus pitää olla 3kk ennen laskettua aikaa!! Me päädyttiin Veritaksen vakuutukseen, jossa ei oo omavastuuta. Hinta on sit 6 ensimmäistä vuotta 450?/vuos ja sen jälkeen hinta laskee. Mutta kuten joku olikin tuskaillu, nii joka vakuutusyhtiöllä on omat kikkansa mitä ne korvaa ja millä ehdoilla ja kuinka suurella omavastuulla. Meillä verrattiin kolmen yhtiön vakuutukset (Veritas, If ja Lähivakuutus).

Oih, eilen oltiin siis koko perhe ultrassa :heart: Tulevat isosisarukset oli ollu koko alkuillan "tulisilla hiilillä" kun olivat niin kovin oottaneet mua töistä kotiin ja sitä lääkärireissua. Ja kun tulin töistä kotiin, nii ensimmäinen kysymys oli, et joko lähetään:) Tuskainen puolituntia piti malttaa oottaa vielä kotona:)
Gyne oli sitä mieltä, et se mun viime viikon vatsakipu on saattanu olla myös jotai kiinnikkeiden venymisestä (?) johtuvaa eikä siis välttämättä pissatulehdusta. Hän sanoi, että jos näytteeseen on menny vähänkin valkovuotoo, nii se näkyy sit bakteerina viljelyssä -ja juuri näinhän se mun näytetulos oli.. Mutta näin jälkikäteen ei voi siis varmaks sanoo.
Mutta itse ultraan.. :heart: Vauva on raivotarjonnassa, pylly mun vasemmassa kyljessä ja jalat oikeeta kylkee kohtaan -siellä ne potkut onkin kaikista kovimmin tuntunu. Reisiluu oli 5,3cm pitkä, päänympärys ohimolta ohimolle 6,95cm ja masun ympärys 23,37cm. Selkäranka, sydän ja aivot oli edelleen ok (gyne halus tarkastaa ne vielä, vaikka rakenneultrassakin niitä jo katto). Eilisen ultran mukaan LA ois kaks päivää aiemmin (24.1.) mutta sitä ei muuteta. Niin, ja vauvan paino eilen oli 1139gr :heart: Eilisen perusteella syntymäpainoarvio oli vähän yli 3500gr. Seuraava ultra on 30.12. jolloin sit on synnytystapa-arvion tekeminen jne.. Kuulostaa vähän pelottavalta, et sit THE SYNNYTYS on jo niin lähellä...
Kotiintultua kyseltiin, et no miltäs vauva nyt näytti ja vaikutti. Eipä isommat sisarukset oikeen osannu kommentoida, olivat vähän hämmentyneitä mutta iloisia:) Nyt heillekin asia konkretisoitu todelliseks, sillä potkuja he ei oo tunteneet mahan läpi. Meillä kun vauva lopettaa liikkeet siinä vaiheessa kun joku muu laittaa käden mahan päälle (mua lukuunottamatta).

Haavamamma ja unikeko.. tuskailen kanssanne ihon kukkimisen ja hiusten rasvoittumisen kanssa. Okei, mulla on ollu iho aina vähän rasvanen ja oon saanu helposti finnejä. Mut luulin, et raskausaikana ei tarviis finnien kans kokee ongelmia. Olin väärässä.

Suonikohjuista.. Mulla niitä on tullu vaan oikeeseen jalkaan, en oo vielä huomannu niitä alapäässä enkä vasemmassa jalassa. Toivottavasti kohjut "ohenee" synnytyksen jälkeen.

Sori, tästä tuli taas puol romaania. Mut kun en joka päivä ennätä kirjottamaan, nii sit on kerralla niin paljon asioita ja osa unohtuu kommentoidakin..

Talven ekasta räntäsateesta ihmeissään
Nanada ja Hän 27+4

p.s. Multi-Tabsin Raskaus-monivitamiinia oon syöny jo yhen 80tbl purkin ja MiniSun D-vitamiimit on ollu tän kuun alusta. Neuvolan täti käski vaan tarkistaa, ettei D-vitamiinia tuu yli 10 mikrogrammaa per päivä...
 
sleeping
Hei!

Täällä ei mitään ihmeempiä. Laiska olo kun ei viitsi mennä ulos vesisateeseen ja kyhjötän vaan kaikki päivät kotona. Tänään mennään kyllä oman äidin luokse syömään ja ilta vietetään sitten kotona ilman miestä kun tämä lähtee työporukan kanssa iltaa viettämään. Täytyy varmaan vuokrata leffa ja ostaa iso pussi karkkia :p

Joulusta: Jonkun verran stressiä on siitä kun pitäisi päättää vietetäänkö me joulu kotona vai Lapissa, jonne miehen vanhemmat ovat meidät kutsuneet. Lappi ois siitä mukava paikka viettää joulun, että siellä ainakin olisi lunta ja lapset varmasti tykkäisivät ja vaihteluahan se olisi kun ei olla ennen ikinä joulua lapissa viettäneet. Mutta loppujen lopuksi siellä varmasti olisi tylsää kun en enää siinä vaiheessa hiihtämään pääsisi ja pitäis mökissä kyhjöttää. Mullahan ei ole edes talvivaatteita kun ei mitkään toppahousut tai takit mahdu enää päälle. Sitten on vielä se matka sinne. Lentokoneella pääsisi kätevämmin, tarvitsisi luultavasti ensin lääkärintodistuksen, kun viikkoja on silloin about 32. Ollaan aina Lapissa kuljettu vaarin kyydissä, joka on hiukan ärsyttävää, joten kuitenkin oma auto ois hyvä. En vaan koskaan ole istunut autossa niin monta tuntia, enkä usko, että lapset jaksaa, jollemme lähde yötä vasten ajamaan. Autojunaan en mielelläni mene. Viimeksi matkasimme Lappiin ja tulimme sieltä pois yöjunalla. Ei oikein maistu... Jos taas jäädään kotiin jouluksi, olemme luultavasti ilman lunta, mutta kaiken voisi ottaa iisimmin eikä stressailla mistään. Ainoastaan on kiista oman äitini kanssa siitä, mennäänkö me hänen luokseen syömään jouluateria niin kuin AINA, vaiko tulisiko vaihteeksi hän meille viettämään joulu. Tällaisia asioita tässä siis pohdimme............. Vaikeeta... Mietään joulumieltä ei ole vielä ilmassa. Rupeaa vaan ahdistamaan sekin, kun täytyy kohta joululahjoja mennä ostamaan eikä mulla ole mitään ideoita. Joulukortteja pitäisi kohta alkaa väsäämään...

Nyt täytyy alkaa valmistautumaan lähtemään äidille syömään.
 
Nimittäin äitiyspakkaus oottaa postissa, minä täällä hihkun ja iloitsen, enkä millään malttas odottaaa!!!!! Muutama tippakin tuli linssiin, niin onnellinen olen, pääsee hiplaamaan...JIHUU!! :D Miehelle laitoin viestin että sen on tultava kotiin ruokatunnilla ja käytettävä mua postissa.

Heh, ei passaa taas liikaa intoilla, kun se nyt kuitenkin siellä postissa on ja tänään sen saan. :heart: miettikää miten onnellinen ihminen voi olla kun saa äitiyspakkauksen :LOL: ihan naurattaa, pöpiksi kai ihmiset luulisi jos näkisivät minut nyt...

Mutta muihin asioihin, minä pienessä flunssassa...työharjoittelukin olisi eilen alkanu, mutta täytyi siirtää maanantaille tuo aloitus. Sitä vaille valmis lähihoitaja olen sitten.

Meidän äiti aikoo viettää pikkujoulut ja meidät on kutsuttu. Aikovat lähteä baariin, joten taidan tämän kerran sinne uskaltautua, vaikka ahistavalta tuo ajatus isonmahan kanssa kuullostaa. No jospa se siitä, kun rauhassa istuu ja kattelee humalaisten örvellystä niin ei luulis ketään haittaavan...

Kun puhuitte pukluräteistä niin liekkö halvemmaksi tulee ommella itse? eli ostaa sideharso kangasta ja ompelee, vai onko niin suurta hinta eroa?

Mutta nyt suihkun puolelle taas valuneet maidot pesemään ja sitten kotia siistiksi laittamaan.

Hyvää päivänjatkoa äitykät! Jospi ja Papuliina 24+6 :wave:
 
Reipasta sadesäätä kaikille! (meilläpäin ainakin sataa "cats and dogs...")

emsa ONNEA! :flower:

Mulle kaveri suositteli netistä löytämäänsä vauvapesää, ja kun käväisin katsomassa ,niin kuulostaa hyvinkin käyttökelpoiselta ajatukselta... Sillä pienennetään pinnasänky (tms. laaja nukkumapaikka) vauvalle kotoisaksi ja turvallisen tuntuiseksi pieneksi pesäksi ilman mitään peitto/tyynyviritelmiä. Taidampa harkita tilaamista... Käykäähän katsomassa wombi.fi ja kertokaa mitä mieltä olette.. :)

Koko viimeyön särki päätä, eikä meinaa viäkään helpottaa. Lisäksi ravasin vessassa yön aikana ainakin 4 kertaa... Mulla alkaa supistaa aina kun tulee pissihätä(??), kai sitä sit pidättely jotenkin vaikuttaa tohon supisteluun. Vai onko muilla vastaavaa?

Illalla ois miehen työmaan 20v-juhlaillallinen sekä mun tädin tuparit. Tuparit kyl kiinnostaa,mut ei kyl mikään jäykistelyillallinen... Jos keksis jonkun hyvän syyn olla menemättä... Mies varmaan totaalisesti kyllästyy muhun kohta, kun ei saa mua enää mihkään mukaansa.. :kieh: Mut kun ei innosta,niin ei...

suonikohjujen alkuja tuli esikolta toiseen etureiteen ja polvitaipeeseen, nyt jännityksellä seuraan kehittyykö ne eteenpäin,kun 10v ovat samana pysyneet... Raskausarpiakaan ei esikolta tullut, mun pienet vaaleat viirut reisissä ja rinnoissa ovat teiniaikojen naisistumisen aikaansaannoksia. Vatsassa ei ole yhtään, ja toivottavasti ei ole tämänkään raskauden jälkeen... :whistle:

Jaaha, pyykinpesukone lopetti, pitänee mennä ripusteleen... Tuntuu mukavalta olla näin rennolla aikataululla kotona, kun on saikulla muttei kuitenkaan mitenkään hirmu kipeä... Ehtii täällä palstallakin roikkua eri malliin kuin töissäollessa.. :whistle: ;)

tatuka+väiski 24+3
 
Kyrsä Jep, minusta siellä Tavastilan kompleksin mammakaupassa oli kivoja juttuja, oli mammavaatteitakin ota 3 maksa 2, mut koot oli mulle just isoja tai pieniä.

Jospi Toivottavasti mäkin olen noi inskana kun saan sen kupongin kotiin :D

Hankinnoista vielä, että kävin eilen sattumoisin Jyskissä ja huomasin että siellä on PALJON edullisempia kaikki kosteusfroteet, pinniksen patjat, petivaatteet ym. kuin esim joissain lastentarvikeliikkeissä. Meikä ainakin hommaa nuo tarvikkeet sieltä!! Kertokaa nyt ihmeessä kokeneemmat jos on joitain tälläisiä helmi-kauppoja joissa mamma säästää selkeetä seteliä!!! Me alottelijat kun ollaan aika ummikkoja ja ostoksia tulee tehtyä fiiliksenkin mukaan.

Turvakaukalosta Meillä on isofox kiinnikkeet autossa ja kun olin ajetellut sen Gracon kaukalon, niin se kiinnitetäänkin vöihin. Mikä olisi kohtuuhintainen kaukalo Isofixeihin? Kauanko kaukaloa käytetään??

Ihanaa ku on perjantai, pari pvään ei tartte "juoda myrkkyä" :/

Harmittaa kun likkakaverit jo suunnittelee talvikauden laskettelureissuja ja itse ei pääse mukaan :'(
Olisinkohan maaliskuun lopuilla jo laskettelukunnossa..tuskin ainakaan mahdun ski-housuihini vielä silloin, mutta noin periaatteessa???

hm ja nöksy 26+1
 
haavamamma: en halua mitenkään mitään ostospaikkaa suomia, mutta olisin itse aika tarkkana mitä jyskistä vauvalle ostaisin. Kuningaskuluttaja joku aika sitten mainitsi jyskin yhdeksi ketjuksi joka teettää tuotteitaan lapsityövoimalla sekä tuotteista löydetty eu:n määräysten raja-arvoilla olevia pitoisuuksia kiellettyjä tai jotenkin haitallisia aineita... Näin ainakin jokuaika sitten. Olen itsekin joskus jyskistä jotain ostanut, nyttemmin en, vaikka halvemmalla saisikin. Varsinkaan vauvaan kosketuksissa oleviin tavaroihin suhtautuisin melko kriittisesti ja tutkisin tuoteselosteet ja valmistusmaat melko tarkkaan... Tarkoitus ei tässä tosiaan ole mitenkään ko. liikettä parjata, jokainenhan saa tehdä omat päätöksensä. Itse suhtaudun varauksella ko.liikkeen tuotteisiin ohjelman nähtyäni...
 
heipat kaikille!laitan vähän neuvola kuulumisia. :)
raskausviikolla 23
painon muutos vko/0.797
verenpaine 121/69 syke 82
SF mitta 19.0
hb 107
sikiön sydänäänet +142 liikkeet +

kaikki oli kuulemma hyvin.:)sanoi että on aktiivinen vauva masus, meni aina piiloon ko alkoi kuunteleen ääniä ja kovasti potki laitteeseen. :) turvotuksia ei ole oikein ollut.onko muilla?
toi SH mitta mulla aika pieni viikkoihin nähen,mut eikait se vissiin ollu sit mitenkää epänormaalia ko luin noita teidän tekstejä?
kiva kun alkaa viikonloppu,mies kylläkin lähtee taas töihin.mut pitää itelläkin käydä ostaa karkkia ja joku leffa.:D kävin katsomassa kans tuota vauvanpesää. :) tosi kiva ja kätevän näköinen.vois harkita sitä kanssa.
oletteko ajatelleet pitää niitä vauvakutsuja+millä viikoilla ne yleensä pidetään? itse ajattelin järjestää.kiva kokoontuminen yhdessä.vois samaan suunnitella saunomista kamujen kanssa ja olemista. :)

vimi ja tatu 23+1
 
tatuka Kiitti tiedosta. Itse on ole nähnyt kyseistä ohjelmaa, mutta käväisin nettisivuilla ja siellä arvosteltiin niin Jyskin, Finlaysonin ja Deluxin tyynyjen sisältöjä ja pakkausmerkintöjen puutteellisuutta kaikilla näillä tavarantoimittajilla, siis myös kotimaisilla.
En siis mitenkään puolustella Jyskiä, kun en ole sieltä koskaan mitään ostanut, mutta en ihan tyrmääkään ko ostopaikkaa.
Eksyin samalla myös keskusteluun jossa joku oli saanut SuomiSoffan sohvista kuumeisen ihottuman ja joku jopa joutunut ennenaikaiseen synnytykseen, huh huh, olivat olleet ulkolaisia mööpeleitä vaikka SuomiSoffasta.. Kaikkea sitä markinoilla onkin ja mistä noista pulliainen tietää :eek:
Sitten pitäisi kyllä boikotoida H&M:nkin vaatteita, josta olen kyllä vauvanvaatetta hankkinut. Monipiippuisia juttuja :whistle:

Pitäisi mennä kauppaan ostamaan pyhäsapuskat ennenkuin kaikki muutkin sinne rynnistävät..muttaku väsyttäs..ja vettä sataa kuin kaatamalla.
 
Heippa :wave: Ei oo tullut kirjoiteltua, mutta lukemassa käyn vähintään kerran päivässä :)

Vauvalla mahdollisuus selvitä kirjoitti joku, meidän vauvalla ei vielä olisi...ja hieman huolta ilmassa. Viikkoja siis 22+6. Kivuttomia supistuksia päivisin melkein taukoamatta ja parina yönä&iltana vihlonut alavatsaa. Kävin tänään ylimääräses neuvolas. Turvotusta tullut ja painoakin yli kilo viikossa!! Yhteensä vissiin jo 10kg!!! Verenpaine ei oo onneks noussut eikä proteiinia virtsassa...mutta maanantaina uudestaan neuvolaan, sillä raskausmyrkytyksen mahdollisuus olemassa. Mietitään sit ma mahdollista saikkua ja äippäpolikäyntiä. Eli ei hyvältä näytä. Lisäksi oon ollut jotenkin huonovointinen, väsynyt, närästää ja nyt pukkaa flunssaakin. :ashamed: Neuvottiin viikonloppu seuraamaan vointia (etenkin supistelua) ja vauvan liikkeitä ja herkästi menemään äippäpolille. :'( Aikast pelottavaa...

Joku kyseli, että miltä kivuton supistelu tuntuu. Mulla ei ole koskaan aikaisemmin sellaista ollut. Mä kuvailisn nyt näin: kun ei oo raskaana ja pullistaa mahaa, jaksaa hetken pitää mahaa pulleana kunnes lihakset väsähtää. Mulla supistelu tuntuu just siltä ku "pullistaisin" mahaa eli kiristää samalla tavalla.

Ai niin. Ma oltiin 4D-ultrassa. Tai siitä tulikin tavallinen ultra ku lääkäri sanoi ettei 4D:tä kannata tehdä. Vauva oli huonoimmassa mahdollisessa asennossa ja painanut kasvot häntäluuta vasten, ei edes nenää nähty :D Mutta teki sitten "toisen rakenneultran" ja kaikki oli oikein hyvin. Ihana rakas tyttömme, kunhan nyt sais olla ja kasvaa masussa vielä monen monta viikkoa :heart: :'(

Että tälläistä täällä...

UÄ ja tyttö 22+6
 
Kiitos suonikohjuvastaajille :) Toisessa jalassakin näkyy muutama olevan. No toivottavasti tuo alapäässä oleva ei hirveän kipeäksi tule :ashamed: Mullakaan ei esikoisesta tullut kun kaksi ihan pikkuriikkistä raskausarpea navan lähettyville. Kankkuihin ja rintoihin tuli, mutta niitä oli jo entuudestaan juuri teinivuosista ja sen tuomista muutoksista :)

tatuka Mulla ainakin käy supistelemaan jos on pissahätä. Se on melkein heti mentävä tai tuntuu todella inhottavalta.

Onneksi jaksoin äsken käydä kaupassa ostamassa viikonlopun ruoat. Vesisateessa kävellen, ei nyt niin mukavaa ollut. Mies tulee myöhempää töistä niin aattelin juuri ettei olisi tungosta nyt kun käy.

uusioäipälle vointeja! :heart:

Nyt taasen ruoanlaittoon ja pyykinpesuun!
 
uusioäippä :hug:
Mua huolestuttaa kans tää painonnousu, kun se vaan tuntuu nousevan ja nousevan.. Turvotustakin on alkanu nyt olla.. Olo on muuten ihan ok ja neuvola ei viime kerralla ollut yhtään huolissaan painosta. Saas nähdä sitten reilun viikon päästä.

Mulla on ollu pari päivää sellaista outoa tunnetta vatsassa, siis tuntuu sellasta painon tunnetta alhaalla, ihan kuin kohtu ois painunu alaspäin :eek: Vaikee selittää.. Voiko se johtua vauvan asennosta vai mistä? Tää vauva potkii ainakin tehokkaasti varmaan just virtsarakon kohdille kun ensinnäkin on koko ajan hätä ja sitten kun tulee samalla "osumaa" niin se tuntuu hetkellisenä hädän pahenemisena ;)

Voi vitsi kun sain äsken tietää että täälläkin tehdään 4D-ultria.. tekis mieli mennä.. mutta hinta n. 200 ?.. :/ Kyllähän toi raha löytyis, mutta kun sitten miettii mitä muuta sillä sais.. kun ei periaatteessa oo mitään "tarvetta" mennä siihen ultraan. Lottovoitto tänne siis, kiitos :)

Mutta kaikille oikein ihanaa perjantaita vaikka vettä sataakin (ainakin täällä ) :)

Jonniina 24+2
 
Uusioäippä, :hug: Eikö noita supistuksia tule ihan normaalistikin? Toivottavasti pikkuinen ei nyt kovin kiireellä yritä tulla ulos, onneksi verenpaineesi ei ole noussut, eikö tuota turvotustakin ole lupa odottaa tässä vaiheessa?

Itsellä on usein öisin kädet niin turvoksissa, että on vaikea saada aamulla sormuksia pois!
 
Haavemamma: Me ostettiin Brion PRIMO-kaukalo, jossa siis noi isofix-kiinnikkeet jalustassa. Meillä oli ehdoton vaatimus nuo isofix-kiinnikkeet. Maksettiin n. 180? (en sentilleen muista) ja ollaan tosi tyytyväisiä ainakin vielä =)

http://www.brio.net/BRIO_NET/Suomi/?url=http:%2f%2fwww.brio.net%2fBRIO_NET%2fSuomi%2fStrollers%2fCAR+SEATS%2fCar+Seats%2fProducts%2f36820.htm?b=3
 
Heips!
Jotenkin nää siivouspäivät on nykyisin alkanu tuntumaan epämukavilta :whistle: päivän ku mennä touhottaa niin illalla tuntus että on ihan raato kunnossa! Alkaa liitoksissa tuntumaan...ja sit lisäks iltaisin on tulleet vaivaksi myös jalkoihin ihan kunnon turvotus, sukkia ei viiti kotona pitää ollenkaan ku jää hirveä ura nilkkoihin, mikä on vielä parinkin tunnin päästä siinä paikoillaan!
lentoemo-76 Ne kannattaa oikeesti ottaa hyvissä ajoin ne sormukset pois koska voi käydä niin että joku aamu niitä ei saakkaan irti! Tuli vaan tuosta yks kaveri mieleen ku sanoi myös että on jonkin verran aamuisin sormet turvoksissa, ja sit yks aamu tulikin se paniikki! Sormukset puristi ihan hirveesti, eikä toivoakaan että olis irronnut saippualla tai rasvalla. Eikun vauhdilla terveyskeskukseen, että ottavat siellä pois, mutta ei ollut löytynyt kultasahaa jolla kultasormukset olis katkennut! Onneksi lähistöltä löytyi kultasepänliike joka oli auki...siellä saivat sormukset sahattua poikki ja sormet vielä pelastui! Että yöks ainakin kannattaa ottaa pois =)
Ihana ilma tuolla pihalla :whistle: :wave:
 
Karvatonkoira, huh! :eek: No ihan varmasti otan kyllä sormukset ensi yönä pois :D Joskus oon niitä keskellä yötä herännyt ottamaan, kun on puristanut niin, mutta oikeasti on varmaan parempi ottaa ne ajoissa pois. Mua oli muuten ennenkin varoitettu asiasta, mutta muut ovat saippualla saaneet sitten pois. =)
 
uusioäippä :hug:

vauvanpesä tuosta en ole kuullutkaan,mutta esim kaveri aikoo pienentää pinniksen alkuun laittamalla sinne sen äitiyspakkaus laatikon ja vauva nukkuu siis pinniksessä,mutta laatikossa alkuun.

koitan illalla vääntää meille uuden pinon kun poika nukkuu. huutelen siitä sitten.

labello ja mytty 25+5

ai muoks vielä
karvatonkoira mun kihla- ja vihkisormukset on ollu jumissa ekan raskauden jälkeen. ne kyllä pyörii paikoillaan,mut miten lie sit sormet niin levinny ettei nitä saa pois millään. loppuraskaudesta alko turvottaan sormia ja ne jäi jumiin,sittemmin se turvotus laski niin et nuo pääsee liikkumaan,mut jumissa tosiaan ovat.
 

Yhteistyössä