Helmimasut 2009 ~maaliskuussa~

Pari tuntia sitten sain toisen, vahvemman kapselin ja nyt oli taas tullut limaa ihan reilusti :) Jospa ensi yönä pysyisi supistukset koossa ja saisi kunnolla synnytyksen käyntiin!! Mutta hoitajakin sanoi et nyt koetetaan saada vauva ulos, ei kauaa odotella :)

absa ja sitkeä atso
 
Jospa ne viel haluaa yrittää sillä kapselilla kun tää on vasta toinen tän kolmen päivän sisällä ja ei tuo kanava ollut lyhentynyt. Äitinikin mietti miksei suoraan vaan tippaa voisiko se olla liian rasittava vauvalle jos ei ole viel silleen valmis tulee ulos. Kyllä minua huomenna harmittaa jos taas nukun hyvin yöni :kieh: Perjantaina siis oli edelleen sormenpäälle vaan auki ja 2-3senttiä kanavaa ja tänään aamupäivällä ennen lääkärin 'nyrkkihoitoa' 2senttiä kanavaa ja tie auki vauvan päähän. Ja siis tuo 2senttiä ja auki sormelle oli eilenkin iltasella.. Jos on kasassa aamulla niin kyl se lääkäri jotain muuta keksii, on kuitenkin jo neljäs sairaalapäivä huomenna. Ja minulla ei rappuset auta, eilen ja tänään hoitajan ja lääkärin neuvosta kävelly ympäri sairaalaa ja ei tullut muuta kuin kramppaavat pohkeet ja olin tosi väsy ja kiukkunen yhdessä vaiheessa. Mutta huomenna ehkä uusia tietoja jos ei yöllä nyt tule yllätystä ja alkais tämä oikeasti.

a & a 40+6
 
Täällä myös ollaan edelleen kokonaisena...
paljon ei oo tullu tän odotuksen aikana tänne kirjoiteltua, laiska kun oon ollu, mutta seurannut oon päivittäin teidän muiden keskusteluja :) nyt vaan alkaa tuntua että mä oon kans viimesten joukossa täällä, niin pitää tulla pitämään tätä keskustelua yllä, vaikka saisinkin sit yksin vipana täällä ittekseni toimitella ;)

Ihana on kumminkin kuulla että niin moni on jo vauvansa saanut syliinsä :) mä tuos miehelle aamulla tuskailinkin että mä oon jaksanu odottaa jo näin kauan, pitääkö vielä kauan?... tässä alkaa tulla kärsimättömäksi, varsinkin kun kännykkä piippailee vähän väliä, ja facebookissakin saa olla kirjoittamassa että vieläkin kokonaisena ollaan... niinkuin joku tuos kirjoittelikin, niin kyllä sitä menis synnyttämään jos jotain tapahtuis... vaikka eivätpä nuo kaverit millään pahalla kysele, mut silti...

Katotaan kuka meistä saa vauvan viimeisenä, kisassa mukana ollaan :)

Miiuliini 40+3
 
Ehei, eikä vieläkään suppareita. Viime yönkin nukuin kuin tukki. Vauva on kyllä hiljentynyt tosi paljon, ehkäpä keräilee voimia...

Toivottelen myös muille suppareita tai mitä tahansa!

Sasha ja 40+5
 
Eipä täälläkään vielä mitään erikoista :headwall: vähän oli aamusta sellaista inhottavaa kiristelyä ja kipristelyä vatsassa, mutta taisi mennä sekin jo ohi :whistle: alkaa oleen hermo jo niin kireellä kun ei mitään tapahdu.. kuvittelin,että tässä nyt jo jotain merkkejä alkais oleen kun on jo lask.aika ylitetty, mutta ei niin ei.. tämä vauva tuntuu viihtyvän masussa maailman tappiin :eek: tää on nyt vaan yhtä valitusta, muttei paljon muutakaan oo nyt mielessä |O

T. hermostunut Kareliini 40+3
 
Heipsu kaikki. Onnea vaavin jo saaneille... heart: :heart: :heart:
Mulla on vieroitusoireita, kun ei kerkiä enää täällä notkua. ;) ;)

Synnytyksestä: Mulla oli 3 peräkkäistä yötä supistuksia läpi yön jotka päiväksi loppuivat, mutta sitten jatkuivat koko maanantaipäivän 23.2, illalla sitten voimistuivat ja kipeentyivät...
Sätkittiin siis viime maanantaina kotona Life ja californication ja Fringe... Sairaalassa oltiin 00:30, kätilö laittoi käyrille ja tutki, että: TÄSSÄ menee vielä aikaa, kahdelle sormelle auki ja kaulaa 2,5cm.. Supistukset kuitenkin 5min ja kipeät..
Pyysinkin, että saisi hiukan nukutuksi jotain helpottavaa... Laittoi sitten petidiiniä ja siitähän "ilo" alkoi, 1,5h kärvisteltiin ja kun en enää kestänyt, tarkistettiin taas tilannetta. 7cm AUKI ja synnytyssaliin siirtymään.
Synnytyssalissa minun piti olla pystyssä ilokaasun kanssa, kun poju ei ollut laskeutunut ja kätilö siinä hääri ja valmisteli. Jossain vaiheessa meni vedet ja mies hieroi selkää, lattiat lainehti ja tuskat oli kyllä melkoiset.
Olisin halunnut paraservikaalipuudutuksen, jonka kanssa olen ponnistellut kaksi kertaa... Mutta olivat spinaalin kannalla, kun on NYKYPÄIVÄÄ.. Oke, ihan sama oli mulle siinä vaiheessa.. Mutta selässä on nyt 6 reikää neulan jäljiltä ja anestesialääkäri ei sitä lopulta saanut laitettua, eikä enää paraservikaaliakaan, ja oli ruvettava ponnistamaan, ensin vaavi alas ja sitten vasta ulos...
Eikä minkäänlaista ponnistamisen tarvetta... Oli kyllä melkoista! Ilokaasuakaan en enää saanut.
Onneksi kaikki meni nopeasti ja poju oli 3min ponnistamisen jälkeen maailmassa klo 4:53. Kolmella tikillä selvisin.
Onneksi ei ollut mitään tietoa vaavin koosta.... Olisin ollut ihan paniikissa ja koittanut varmaan perua koko jutun. Onneksi kätilö ammattitaitoisena ei asiasta tehnyt numeroa. Tutkiessaan minut alussa sanoi, että täällä on iso vauva... Me vaan miehen kanssa olimme, että AIJAA? Niin ei asiasta sitten sen kummemmin jatkanut. Kuulin jossakin vaiheessa, kun sanoi toiselle henkilölle, että hänen mielestään lantiossa on tilaa tulla.... En siihen reagoinut kivuiltani, mutta jälkikäteen ajatellen ihmettelen, ettei missään vaiheessa tuo vauvan koko tullut ilmi.

Kaikenkaikkiaan ei SE sitten niin kamalaa ollut taaskaan... :)
Mies oli ihana hieroi ja tuki ja antoi puristaa kätensä melkein murskaksi....
Sanoi jälkikäteen että kamalaa oli katsoa, kun muhun sattui.

Voimia kärvistelijöille!!! Haleja ja jaksuja!!!
Mä en sitten ollutkaan maaliskuun puolella.

Seranzu ja poitsu 6pv :heart: :heart: :heart:
 
Heipä hei :)

Tänään sitten sairaalasta on kotiuduttu.. Lueskelen myöhemmin noi aikasemmat tekstit.
Pikkuinen prinsessa synty 27.2. Kello 01:30. 50cm ja painoo oli 3115 :heart:

Muistelinki et olin sillo aikasemmin päiväl käyny kirjottelees jotain et oli supistuksii. Illal sit ukko sai minut sairaalaa raahattuu, ku en meinan viel millää lähtä sinne. No sitku kätilö tarkasti tilannetta, ni olinki jo 7cm auki :whistle: Et ihan hyvä vaa, et menin sinne sairaalaa. :D Sairaalas alko sit olee jo aika kipeet supistukset, ku sydänkäyrää otti. Pääsin sen jälkee ammeesee. Siel en kyl omast mieles kauheen kauaa ollu, ku ei pystyn. Ja sit pääsin kiikkustuolii vetelee ilokaasuu (Ainut kivunlievitys koko synnytyksen aikan).. Sit onki hatarat muistikuvat. :D Jossain vaihees kätilö tarkasti taas tilanteen ja olin jotain 9cm auki. Puhkastii kalvot ja lapsvesi oli vihreetä. Ponnistus vaihe kesti tunnin, välil kävin vessas pöntöl ponnistaas, ku olin jo sängys ponnistamisest ihan naatti.. enkä ois millää enää jaksan. Muutama tikki tuli myös. Mut loppu tulos oli kyl tooooosi ihana. On toi vaan niin sulonen. :heart: :)

Kätilö sano et ketä se on ollu avustaas synnyttämisis, ni olin aika harvinainen ensisynnyttäjäks joka ei muuta kivunlievityst käyttän ku tot ilokaasuu.. Tiiä nyt sit.. :D

Pikkusen kuva löytyy profiilista, jos osaan sen sinne laittaa. :D

Mut nyt täytyy mennä syöttelee. :)

Tyttö-nen & prinsessa 3vrk
 
Mae
tänään käyty neuvolassa, kun painoa tullu 2kg kahdessa päivässä ja olo on :$ Tosin sf-mitta oli laskenu 2cm :) ja vauvan asento muuttunut (niin kuin huomasinkin kyllä)
Huomenna olis vasta ollut aika, mutta kun olo on mikä on niin pääsin sitten tänään. Nyt sitten on taas keskiviikkona uus aika ja sitten torstaina on äippäpolille kontrolli, saa nähdä että käynnistävätkö. Että näin....

Mae 40+5
 
Hei vaan! Tekis mieli oikein laulaa Kummelin sanoin että: Mä olen mukana, kuin peräpukama. Ja jatkaa saman laulun sanoilla että: Jos alkaa pännii, niin vedä kännii... :kieh:
Eli mukana roikutaan ja känni kyllä alkais kohta tällä olotilalla maistua.
Noh... huomenna sitten TAYS:ssa toivottavasti dynamiittia koloon ja käynnistyskaapelit seinään kiinni ja KYLLÄ LÄHTEE :LOL:

Vakavasta itsetuhoisuudesta kärsivä Alliemma ja osalliseksi joutuva kuikelo 41+3 :eek:
 
Joo edelleen minäkin täällä, tuossa nukuin tunnin ja supistukset lopahti ja nyt taas alkaa koskee kun just istahdin tähän koneelle.... :headwall: :headwall: :headwall:

Sen verran taas eteenpäin et viime yönä lorahti lapsivettä ihan mukava satsi sängylle ja tässä lirahdellut pikkusen pitkin päivää, kohdunsuu aamulla melkein hävinnyt, sormen mentävä edelleen ja illalla ihan sama tilanne(paitsi et nyt oli pehmeä) vaikka ihan hirveitä supistuksia 5min välein koko yön ja päivän tullut ja tosiaan kun rentoutuu lämpökääröjen kanssa ihan kunnolla, ne katoaa ihan tyystin paitsi nyt taas meinaa itsekseen EHKÄ alkaa. Ei nyt ainakaan viel tässä kapselia juuri noiden omien supistusten takia uskallettu laittaa, mut sanonpa vaan et nyt alkaa vituttaa, ei tää poika haluu ikinä tulla ulos!!!! Joudun loppuikäni kärvistelemään kipujen kanssa näköjään ja se kohdunsuu ei ala aukeemaan ikinä tuosta sormellisesta. Se tässä on nyt turhauttavinta, kyllä minä tiedän et menee viikkokin tämmösissä mutta kuiteskin, alkaa vähän olla väsynyt kun la-su-ma kipuja ja pahenee ja pahenee eikä mun elimistö kuiteskaan osaa tehdä sen mukaan töitä vaan hidastelee. ÄRRRRRR :kieh:

absa ja silti rakas atso 41+0
 
alliemma, voin liittyä käynnistyskaapelijoukkoon mukaan, joku hemmetin dynamiitti täytyis kyllä räjäyttää, että jotain tapahtuis :kieh: miehelle oli työkaverit sanonu, että nyt vaan seksiä ja saunomista niin pirusti ja ruokalusikallinen konjakkia niin eiköhän ala tapahtuun :LOL: tässä alkaa kyllä olla valmis kokeileen jo vaikka mitä :whistle:

absa, kyllä sulla nyt kärsivällisyyttä koetellaan siellä, mutta toivottavasti nyt vihdoinkin vauva ymmärtäis alkaa syntyyn! Jaksamista :hug:
 
Juuh, dynamiittiä tännekin tarviis. Ei sitten mitään tapahdu... Ollaan Mae ihan samoissa päivälleen.. Mutta aina sitä illalla nukkumaan mennessä toivois että tapahtuispa jo huomenna..

Sasha ja 40+5
 
Täällä kans edelleen :wave:
Tänään olin neuvolassa,kaikki ok. Ens perjantaina yliaikaiskontrolli Tyksissä mut eukko puhelimessa sanoi että käynnistys todennäköisesti vasta ens maanantaina jolloin 42+2 |O
Tulee piiitkä viikko. Olin tänään liikkeellä tuntikausia mutta synnytyksen alkamiseen sillä ei ollut tehoa :kieh:

Absa,täytyy kyllä taas ihmetellä etteivät tippaa laita,miks pitää kitua päiväkausia jos ei millään meinaa edistyä :eek:

Tsemppiä ja supistuksia meille kaikille lopuille =)

Ruttunaama 41+2
 
Ei ollut turha herätys lauantai aamuyöstä. :D Pikkuveli syntyi 28.2. klo 8.39. Poika yllätti koollaan, kun oli 3916g ja 52cm. Paljon pienemmäksi oli nimittäin povattu. Tänään kotiuduttiin.

Synnytys oli suht nopea: heräsin raskausajan ensimmäiseen kipeeseen supistukseen silloin klo 4. Sairaalan sisäänkirjautuessa 6.05 olin auki 7cm. Siitä sit toi reilu 2,5h niin poju oli maailmassa. Laitan vielä tarkemman kertomuksen ja tulen lueskelemaan, kunhan täs rauhassa asetun.

kimallus ja pikkuveli 2vrk
 
Onnea vaavin saaneille :flower:

Täällä edelleen kokonaisena, perjantaina oli kunnon suppareita ja kesti muutaman tunnin, mutta siihen ne sit jäi. Tänään oli neuvola ja kaikki ok. Torstaina on kokoarvio lekuri ja lähete on laitettu taysiin. Ilmeisesti perjantaina 13.3 käynnistellään jollei itse tajua ulos tulla.

Ronttuli ja nessu 40+4
 
Täällä tullut hips hei muutama supistus, sellainen kipeämpi mutta ei niillä vielä kukaan synny. Olisi noissa joku säännöllisyys mutta tulee silloin tällöin... kerran tunnissa tms. plääh :(

sasha ja 40+6
 

Yhteistyössä