Helmimasut 2009 ~maaliskuussa~

Onnea vauvautuneille :flower: ei mikään vilske tunnu tääl enää olevan vauvojen tulon suhteen ;) ihmettelen vieläki et synnytin helmi enkä maaliskuus ku olin niin asennoitunu 2 viikon ylimenoon =)
merkkiä laittelen...

JeJa + typy 1viikko
 
ONNEA nyyttinsä saaneille ja TSEMPPIÄ niitä vielä odotteleville! :flower: :flower:

Ei juuri arjelta ehdi täällä piipahdella, nytkin vaan pikavisiitti. Jatketaan sitten tolla vauvapuolella! :)

tatuka+tirppa 2vkoa1pv
 
Heips kaikille!

Eli EI vieläkään yhä sittenkään mitään merkkejä mistään synnytyksestä näkyvissä, paitsi tää jalkojen väliin putoava maha... :D Oikeesti, oon jo niin tuskainen ja odottavalla tuulella että ei edes huvita enää kotoa poistua mihinkään :kieh: Tekis mieli vaan itkee ja parkuu ja ponnistella vaikka huvikseen! Ja edelleen kaikki kehottavat nauttimaan tästä ajasta, kohta kun ei kuulemma oo omaa aikaa ollenkaan. Juu juu, nautitaan nautitaan! Ärsyynnyn jo kun näenkin muita ihmisiä! Tarviin KUULKAAS TAUSTATUKEE nyt! :saint:

Eli neuvolassa kävin eilen. Sain torstaille 5.3 yliaikaisuuskontrollin äippäpolille, mut en usko et torstaina vielä käynnistävät...veikkaan et menee sinne ens viikon maanantaille (silloin olisi viikkoja koossa 42+1) ennen ku ees harkitsevat! Ja vauva kasvaa ja kasvaa...on mielenkiintoista nähdä, mitä nyt torstaina annetaan kokoarvioks...

Noo...jotenkin raivostuttaa sekin, että tutuilla joilla on laskettu aika maaliskuussa, on jo nyytit sylissä. Ja mä täällä tosiaan vaan vatsaani KASVATAN! Mulla tullut painoa jo 17-18 kiloa ja vauva ei paina ku murto-osan... järkyttävää. Ja yks karkkipäivä viikossa on ollut, ei mitään turvotuksia... äh, sori valitus.

ABSA
sulle kuitenkin toivon voimia ja jaksamisia, oot ylittäny itses, mä oisin jo vaatinut jotain mittavia operaatioita tai tainnuttavia tuossa vaiheessa :hug:

Ruttunaama
, kumpihan meistä ehtii ensin? mennäänkö yhtäaikaa, kai sitä nyt tällaisen pikkuodotuksen lisäks voi vähän vielä haaroja puristaa yhteen jotta ei tuu palstakamuille paha mieli?

Tänne siis käynnistyskaapelit, dynamiitit, konjakit, dildot, kuoppaiset tiet ja mitä vaan jotta tuo pienokainen navigois itsensä luonnollisesti maailmaan!

EllaMaaria ja Tikru 41+2 (Onhan tänään tiistai? :LOL: )
 
täällä edelleen, mitäpäs muutakaan.. :whistle: neuvolassa käyty eikä siellä ihmeempiä, odotellaan vaan että jotain tapahtuis. Perjantaille olis uus neuvola-aika tai sit on se kontrollikäynti äit.polilla joko pe tai ens ma. Mä en kyllä haluais lähtee ajeleen sinne sairaalaan yhtään ylimääräistä reissua muutaku vasta sit kun on tosi kyseessä, mut pakkohan se on jos tää ei ennen loppuviikkoo päätä syntyä :headwall:

EllaMaaria, mulla aivan samanlaiset fiilikset tällä hetkellä, ei paljon kiinnostais poistua kämpästä yhtään mihinkään kun ottaa oma olotila niin pannuun :eek: ei tästä nyt kovin paljon voi nauttia kun olo on niin tukala ja ulkomuoto kuin norsulla ja sit vauva painaa niin pirusti alapäähän että huh huh.. tuntuu, että menee sitten mihin vaan vaikka kauppaan tai neuvolaan niin aina tulee kyllä joku tuttu vastaan ja alkaa kauheet kyselyt :whistle: mun päivät on vaan tätä yhtä ja samaa: telkkarin tuijotusta, netissä pyörimistä, itsesäälissä rypemistä sohvan pohjalla ja sit vielä herkuttelen kaikenlaista hyvää kun on niin paha mieli :ashamed: tää on nyt tätä vali valia vaan mutta sitä se nyt on :whistle:

T. Kareliini ja vauveli joka ei halua syntyä 40+4
 
Kareliini, niinpä niinpä... itseasiassa mies just soitti töistä, että pitää olla valmiina kauppareissuun, kun hän tuleepi töistä. En saanu enää ruikutettua, ettei huvita lähtee vaan oli kovasti sitä mieltä, että masennun vaan täällä itsekseni ja odotusta voi tosiaan vielä tovi olla edessä.. olin pettynyt ja koitin vielä, et jos vaan kävisit lähikaupassa ja toisit herkkuja hiukan tullessas. Ei kuulemma auta valitukset. Neljältä starttaa kauppamatka, halusin tai en... Ahdistaa kun en mahdu enää oikein vaatteisiinkaa!

Tosiaan, ONNEA tyttö-nen ja kimallus :heart: :heart: Jäi hurjassa omanapaisuudessa kirjoittamatta :ashamed:

Taidan ottaa jotai pikku murkinaa ja opetella ruuanlaittoa "syödään yhdessä"-ohjelman parissa ja sitten opiskelle tohtoriaa "dr.philin" otteessa... huoh. :/
 
absalta väliaikatietoja on nyt saanut oksitosiini tipan ja muutama tunti sitten ollut 3cm auki. tulehdusarvot on nousussa ja antibioottia menee 4tunnin välein..
Jokohan Atso-poika suostuis tänään syntyä?! :heart:
 
Mae
EllaMaaria ja Kareliini mulla on siis ihan samat olot... Mä en haluu/jaksa/viiti tehdä mitään saati sitten mennä mihinkään. Mullakin ukko pakotti mut nyt lähtemään kauppaan et saisin muuta tekemistä. Hitto!!! Ja olo on paska, turvottaa, koskee, itkettää ym. Jippii
 
Eipä niistä suppareista ole vieläkään mihinkään. Vatsa on kovettunut koko päivän kyllä nyt tavallista useammin ja kipuakin jopa siihen liittyy. Eipä sitten muuta.

Pelottaa että nyt nuo paikat sitten kypsyy hitaasti ja varmasti ja sitten kun lähtö tulee, en ehdikään sairaalaan... Aikaisemmat lapset ovat tulleet aika vikkelästi.

Ensi maanantaina (41+5) on sitten mun polille meno jos ei sitä ennen ala tapahtua. |O

Terkuin Sasha 40+6
 
Juu samoja fiiliksiä on täälläkin,mikään ei huvita ja mitään ei haluais tehdä. Tekis vaan mieli maata peitto korvilla ja syödä herkkuja käynnistykseen asti mut käytännössä se ei ihan onnistu :'( Eiköhän tässä olla jo oltu "koko rahan edestä" raskaana :kieh:
Kävely on aika tuskaa ja raihnaista,maha kovana ja vauvan nuppi painaa ilkeästi. Huumorintaju on tosiaan totaalisesti kadonnut. Mut nyt sit skabataan että kukas se vihoviimeinen meistä onkaan :saint: Aika ruikutusta tämä nyt taas taisi olla :ashamed:

Absalle tsempit :heart:

Ruttunaama 41+3
 
Tadaa,
täällä edelleen :wave:
Menin, olin ja tulin äippäpolilta tänään. Kaikki oli ihan hyvin, verenpaineet vähän nousussa (onko se nyt ihme). Lekuri olis ottanut mut jo tänään käynnistykseen osastolle, mutta sattuipa sitten mainitsemaan että osastopaikat on aivan täynnä ja jaossa on vain käytäväpaikkoja :eek:
Noh, siihen en sitten suostunut ja sovittiin että menen torstaiaamuna suoraan osastolle käynnistykseen =)
Sain kyllä sellaisen sisätutkimuksen että oli oksat pois. Sattui niin helvetisti että tais lääkäri olla kanavassa kyynärpäitänsä myöden :LOL: Toivonkin nyt että tällä "tutkimuksella" oli jotain supistuksia tuovia vaikutuksia ja synnytys käynnistyis ittekseen. Nyt on ollu vähän semmosta jomotusta tuolla alamahalla.
Onnea kuitenkin taas kaikille supistuksia saaneille ja vauvansa saaneille tietty :flower:

Alliemma ja kuikelo 41+4
 
Onnea kaikille uusille vauvoille.
Meilläkin on nyt kovin vahvasta poikaolosta huolimatta pieni prinsessa. Syntyi 26.2.2009 (eli rv 40+1) klo 23.44 ja oli 51 cm painoi 3140 grammaa.
Synnytystä en pitänyt ollenkaan pahana kokemuksena. Akupunktioneuloilla, ammeella ja kohdunkaulan puudutuksella mentiin läpi koko rumba. Ai niin ja sitä pahaa ilokaasua otin kans jossain vaiheessa. Olisin kyllä halunnut epiduraalin, mutta en sit saanu, ku teholla oli joku "tilanne" (joku teini kaahari kuulemma) päällä ja anestesialääkäri meni sinne...
Kerron sitten tarkemmin jossain vaiheessa, nyt ei oikein ehdi.
Lauantaina olisin jo kotiin lähteny, mut ei ne päästäny, sunnuntaina sitten jo taistelin kotiutusluvan.

Jaksuja kaikille vielä yhtenä palana oleville.
 
Onnittelut vauvautuneille :flower: :hug:

Täällä kokonaisena kun ei muutakaan voi... tuttuja nuo fiilikset: itkettää, masentaa, haluais vaan jäädä peiton alle.... miks tää ei tajuu ett yksiön vuokra-aika loppui jo ja häätöä yritetään?????

UÄ 40+4
 
Poika tuli!

Torstaina meni hermot ja sain kinuttua itselleni illaksi käynnistysajan. Yön tuskien jälkeen kl. 09.50 pe syntyi poika, 4430gr, 56cm ja pää 38 cm.

Sunnuntaina tultiin kotiin ja nyt ollaan ihan ihmeissään täällä kaikki kolme. Kirjoittelen lisää sitten kun kykenen istumaan viittä minuuttia kauemmin...............................

Ihana tuo kyllä on :heart:
 
Nopeasti vain ilmoittelemassa, että meille syntyi POIKA 27.2.2009 klo 01.00. Painoa 3630g, pituutta 52cm, myssy 35,5cm. :heart: :heart:
Mulla oli synnytyksen aikana infektio, joka nosti pojan tulehdusarvot. Poika joutui antibiooteille lastenosastolle aluksi, mutta pääsi pian mun viereen kuitenkin. Antibiootit loppui tänään ja päästiin kotiin. =) Kirjoittelen enemmän ensimmäisistä päivistä paremmalla ajalla.
Ihana olla kotona... Tuolla se nyt sitten on isin sylissä. Ihanaa kun molemmat elämäni miehet on viimein samassa paikassa mun kanssa. :heart:

Kovasti paljon :hug: kaikille, joilla vauva viihtyy masussa vähän turhankin sitkeästi.

Kuume & pikkuinen 4vrk
 
ONNEA KUUME82

ja tietysti kaikki muutkin vauvautuneet :flower: Perässä tullaan sitten joskus :/
Kerrohan kuume82 että oliko siellä TAYS:ssa tosiaan niin kamala ruuhka ja miltä tuo uusittu osasto 2a näytti :xmas:
Mulla on käynnistys torstaiaamuna 4a:lla... Tänään sanoivat mulle että sairaalassa on niin kova ruuhka että tarjolla ei ollut kuin käytäväpaikka 4a:lla. En nyt sitten jostain syystä tahtonut käynnistystä siinä käytävällä :(

Alliemma ja kuikelo 41+4
 
Kurkkasemassa miten täällä voidaan... Paljon onnea vauvan saaneille ja tsemppiä vielä nyyttiä odottaville! :flower:

Tuttua tuo odottaminen, mulla esikoinen syntyi rv 42+0 ja tuntui ettei ikinä synny kun ei oikein mitään merkkejä antanut. Sain synnytyskertomuksen ja synnytyksen kesto oli 2h 52min ja ponnistusvaihe 5min. Esikoisesta synnytyksen kesto oli seitsemisen tuntia ja ponnistusvaihe tunnin. Aika rivakkaa poika tuli. Mutta paljon onnea matkaan!!!!!

Keltamo ja poitsu 1kk
 
Onnea taas uusista vauvoista :flower:
Täällä ei mitään uutta :( Mietin tuossa että meidän loppujen pitäisi nousta vastarintaan ja kieltäytyä lähtemästä kotiin yliaikaiskontrollista ilman käynnistystä :kieh:
Itse aion ottaa kapsäkkini mukaan varustautuen siis synnytykseen perjantaina,mitä itua olis joutua odottamaan maanantaihin :eek:
Jokohan Absa vihdoinkin olis saanut vauvansa maailmaan,aika kummaa meininkiä sekin että sitä tippaa niin kauan sitten pihdattiin.
Jokohan joku teistä lopuista on luikahtanut synnyttämään kun on niin hiljaista?
Tsemppiä kaikille :heart:

Ruttunaama 41+4
 

Yhteistyössä