Helmimasut 2009 ~maaliskuussa~

:wave: täällä ollaan vielä!

Maelle kovasti tsemppiä :hug:

Eilen illalla yhdeksän jälkeen sit soitti kätilö sairaalasta ja kysyi, et joko oon saanut ajan siihen kontrolliin. Sanoin ettei oo vielä tullut postissa ja se ehdotti mulle sit ajaks ens viikon keskiviikkoa, jolloin jo 41+5. Kysyin sit siitä käynnistyksestä niin se sano, että kyllä melko varmasti sit jo aletaan samalla kertaa käynnisteleen et voisin sinne sit jäädä jo. Epäili kyllä kuitenkin et saattaa syntyä jo ennen sitä kun tässä on vielä useampi päivä aikaa, saapa nähdä :eek: toivottavasti käynnistyis nyt ihan itsellään, mut toisaalta on hyvä tietää joku päivämäärä mitä voi odottaa et jotain ainakin tapahtuu. Muuten ei mitään erityistä, illalla jotain pientä supistelua mut siihen sit jäikin taas :headwall:

Eipä täällä taida meitä enää olla kuin pari mammaa kirjoittelemassa.. :whistle:

T. Kareliini ja vauveli 40+6
 
siis kaikki hävisi sujuvasti, mitä olin kirjoittanut :kieh:

Mutta olen vielä yhdessä koossa. Käytiin tänään siellä äippäpolilla ja ensinnäkin ajat oli yli tunnin myöhässä. Nooh... pitkäks venyi reissu. Poika oli edelleen sukupuoleltaan meidän tulokas, mutta painoarvio oli jo 3,8kg!!!! Tajutonta, kun meille on tähän mennessä lupailtu hyvin pientä tulokasta ja itsekin oon aika pienikokoinen. Mutta pääasia tietenkin, että masussa kaikki on hyvin ja vauva virkeä.

Käynnistyksen sain maanantaille, jos ei sitä ennen tapahdu ihmeitä. Enkä tiedä uskoisko sitä enää ihmeisiin, vaikka tekikin (kuten alliemma varoitteli) aika RAJUN sisätutkimuksen, on vähän paikat hellinä... piti ihan ottaa kuule pöydällä jalat syliin, että ponnistusasennossa tehtiin vähän runnontaa...tuntu aikas kauhialta :x Mies katto et mitä ihmettä :D Nyt on tosiaan pientä supistelua mut mitä lie...

Mut nyt sohvalle harrastamaan aivotonta toimintaa... tsemppiä vielä kaikille ja etenkin sulle Mae sinne käynnistyskaapeleille!

EllaMaaria ja Tikru 41+4
 
uutisia absalta!!!
4.3.09 klo 23.49 syntyi pieni atso-poika 3780g ja pipo 38cm! pituutta ne ei kyssin synnärillä mittaakaan ennen kun kotiinlähtöpäivänä.
Absa kertokoot itse lisää kun kotiutuu :)
Onnea vaan kovasti! :flower:
 
Onnea Absalle ja perheelle. :flower:

Käväsin just neuvolassa. Painelivat nivusista vauvan päätä tuolta jotta lähtis tulemaan mutta saapa nähdä. Mä en kyllä suostu ens maanantaina palaamaan polilta jos sinne asti tätä kidutusta jatkuu.

Voimia kanssakulkijoille!

Sasha 41+1



 
Onnea Absa!

Täällä myös käyty neuvolalekurissa ja tulos oli 2 cm kohdunkaulaa ja paikat napakasti kiinni, siis apua!!! Ja tehtiin myös vähän sisäistä herätystä. Nessun kokoarvio oli 3300g-3500g
Taysin kirjettä odotellessa taidan syödä kaikki pääsiäismunat ja katsella leffaa.

Ronttuli ja nessu 41+0
 
Meille syntyi vihdoin pieni kaunis Mytty-prinsessa 25.2. klo 10.25 :heart:
Painoa neidillä oli kunnioitettavat 3850 g ja pituutta 51 cm.
Nyt ollaan oltu kotona muutaman päivän ja harjoitellaan yhteiselämää,
tuun joku päivä kertomaan synnytystarinat..

Mytty-prinsessa 8 pv
 
Mae
Väliaikatietoja... Osastolla edelleen, kaksi kertaa saanu tabletin, kohta kolmas kerta. Supistusten kipu on siedettävää, mutta voimistunutta. :D
Äsken tuli veristä limaa, liekö kohta jo valmista.
 
Huomenia huomenia...

Onnea Mytylle kanssa pienokaisesta!

Toiveikkaana kävin eilen nukkumaan, kun oli sisätutkimuksen jäljiltä muutamia kivuliaitakin supistuksia, joita en ole tähän mennessä havainnut... ja pah! Ei mitään koko aamuna eikä kyllä yölläkään... :kieh: Nyt on vaan paikat kipeenä eilisestä...

Ruttunaama, kannattaa varmaan olla tosi tiukkana siinä, että haluaa sen käynnistyksen saman tien, koska mulle lääkäri ainakin oli tiukasti sitä mieltä, ettei ole vaavin edun mukaista, jos ei mitään suurempaa häikkää ole. Toki jos siis "syynä" on muukin kuin oma väsymys ja kärsimättömyys, niin käynnistävät! Mutta tsemppiä ja ilmoittele, mikäli pystyt (oon luottavainen) et kuinka kävi...

Mä päätin, etten kerro tutuille enkä edes isovanhemmille synnytyksen käynnistämispäivää etukäteen. Tuntuu, etten jaksa vastaanottaa enää yhtään hössöttävää puhelua. Ilmoitan sitten, kun osastolle menen, että nyt käynnistellään ja ilmoittelen kun siirrytään synnytyssaliin. stressaa ajatus, että kaikki soittelevat sitten, kun siellä osastolla makoilen... voihan se tosissaan ottaa useamman päivän tuo käynnistys, kuten absa jo todisti.

Isovanhemmat ovat muutenkin tosi kärsimättömiä, en vaan jaksa. Jotenkin meinaa itku tulla kun puhelu aloitetaan huumorimielellä tyyliin "etkö sais jo sitä lasta ulos, kun ei malteta enää odottaa..." En tajunnu, et oisin näin herkillä ja et tää ois henkisesti näin rankkaa välillä. Oon saattanu jo joitaki loukata ku oon niin jotenki vaan hermostunut koko ajan... :ashamed:

Mutta tsemppiä vielä niille, jotka täällä kärvistelevät! Kai joku meinaa olla seuranani viikonlopun yli??PANIIKKI, et tarinoin yksin täällä...

EllaMaaria ja Tikru 41+5 (Huoh)
 
mytty onnea,saatiinhan se toinenkin Mytty maailmaan! meidän mytyt on aikalailla samankokosia :D (meitin mytty-tyttö oli 3820g ja 51.5cm :) )

Edelleen kovasti tsemppiä vielä kasassa oleville! Hengessä mukana!

labello ja mytty neiti 2vk+
 
Piti tulla kurkkimaan vieläkö täällä on monta odottajaa.

Tsemppiä ja voimia teille kaikille, kohta teilläkin on vauvat kainalossa!!

Ja onnea vauvan saaneille!!

Tiitteräinen ja poitsu tasan 5vkoa :heart: (äkkiä tää aika menee)
 
:wave: täällä edelleen! Onpa täällä todella hiljaista :eek:

EllaMaaria, älä huoli, täällä ollaan varmasti ja pysytään vielä viikonlopun yli :whistle:

Tänään oli taas neuvola ja siellä ei erikoista, kaikki ok. Vähän kyllä huvitti, kun piti askarella lisäosa neuvolakorttiin jo :) en olis uskonu, että yhden kortin rivit ei riitä ja maaliskuu on jo näin pitkällä.. Ens keskiviikkona olis vasta sitten se äit.polin kontrolli ja aion kyllä ottaa sinne jo kassin mukaan, että saavat kyllä alkaa käynnisteleen! Terkka oli kyllä sitä mieltä, että saattavat sitten hyvinkin käynnistellä kun on pienempi sairaala kyseessä ja ottavat huomioon enemmän äidin vointia. No katsotaan nyt sitten.. toivon kuitenkin et tulis maailmaan ennen sitä :whistle:

Jaksamista muillekin kärvistelijöille keitä täällä vielä on, ei taida olla montaa.. :eek:

T. Kareliini ja vauveli 41 tasan (sitä isoa poksahdusta odotellen..)
 
Olin siellä yliaikaiskontrollissa ja lääkäri totesi että vettä on liikaa viikkoihin nähden,epäili että sokeriarvot olisivat pielessä. Joten sanoi heti että käynnistetään puhkaisemalla kalvot. Ne puhkaistiin klo 11.10 ja siitä parin tunnin päästä laitettiin tippa kun supistuksia ei alkanut tulla. Epiduraali oli taas aivan mahtava,ihan ehdoton kivunlievitys. Poika syntyi parilla ponnistuksella klo 18.20 3825g ja 53cm =) Mulla on mukana miniläppäri ja nettitikku josta nyt raportoin :snotty: Syntyi siis 41+6

Nyt nopeasti vauvat teille lopuillekin,tosi paljon tsemppiä,tiedän ettei teillä ole herkut oltavat tossa vaiheessa :(

Terv.Ruttunaama 0+0
 
:wave:
:hug: Kaikille vielä odottajille!

Täällä vaan lukemasssa, kun poitsu syö...

Kannattaa aina kysellä siyä käynnistystäkin, varsinki tässä vaiheessa kun yliakaa on jo, toisinaan se onnistuu ihan vaan äidinkin jaksamisen kannalta!

Toukka ja poitsu 1kk
 
Onnea Ruttunaama, Mytty ja absa! :heart:

Maelle tsemppiä!

Ja viimesille kärvistelijöille ihan mahottomasti tsemppiä :hug:
ei enää kauaa tarvi teidänkään odotella, vaikka se nyt siltä tuntuukin.

iitukka ja veikkavauva 12vrk
 
Onnea ruttunaama :heart: ja koko perhe tietysti!

Oli kiva kuulla, että se voi käydä noinkin "nopsasti" toi käynnistysprojekti.. Jos ehdit ni kertoilehan mikä sulla oli tilanne down there, kun täällä käynnistellään cytotecillä, ja tippaan ei tietääkseni aluksi oo mahdollisuutta. Liittyy kai noihin paikkoihin kypsyyteen?

Täällä yhä odotellaan, ei niin mitään. No maanantaina viimeistään. Oon jo hermoraunio. Mutta kyllä se tästä...

Muillekin ajan kanssa tappeleville vielä jaksuja! Kyllä säkin Kareliini saat vauvan syliis, aivan kuten mäkin, ennen juhannusta ainakin :D
 

Yhteistyössä