Helmimasut 2009 - tammikuussa vol 2. -

niiskunenälle paljon onnea poitsusta

MinniG onnea paljon tytöstä! Teillä onkin ollut vauhdikas alku. Voimia! :hug:

Pixie haluatko jatkaa päivittäjänä vai väännänkö mie huomenna uuden pinon? mulle käypi kummin vaan B)

sitten utelen teiltä, joilla jo ennestään lapsia.
aiotteko/oletteko aikasemmin "lahjoneet" isot sisarukset vauvan syntymän jälkeen? tarkoitan,että ostatteko isolle siskolle/veljelle jotain vauvan nimissä? minä laitoin tuonne sairaalakassiin Pikku Traktori dvd.n mikä on nyt pojalle ihan ykkösjuttu, se on sitten mytyltä isolleveljelle..en vaan tiedä missä vaiheessa se kannattas antaa,heti kun tulee katsomaan vauvaa,vai sitten kun tullaan kotiin..?

hitsi mä näin niin todentuntusta unta,että limatulppa irtos..olin sit tosi innoissani ja voi mikä pettymys aamulla kun tajusin et se olikin vaan unta :LOL: en ainakaan mitenkään kärsimätön ole.. :whistle:
neuvola tätikin kyllä eilen oli vähän sitä mieltä et yli tää menee kun ei mitään tuntemuksia ala olla. höh. eipä tässä nyt sinänsä pitäis olla mitään syytä kiirehtiä kai..mut omassa päässä on kolme syytä miks tahon jo synnyttää. 1.pelkään sitä isoa vauvaa edelleen. 2.tahtoo jo pienen syliin. 3.rakastan tätä masua,mut harmittaa esikoisen puolesta kun sylissäkin on niin hankala istua ja ei voi toisen kanssa niin touhuta ku maha on tiellä. vaikka ikävä sitä mahaa silti tulee..

tänään mulla on vapaapäivä ja TYLSÄÄ!!!! tekmistä ois vaik miten paljon,mut ei huvita,tekis mieli tehä vaan jotain kivaa nyt kun vielä voi, saattaa olla vika täysin vapaa päivä piiiiiiitkään aikaan. kaupungille tekis vähän mieli,mut mä niin pelkään et meneekin lapsivedet :LOL: pitäs ottaa varahousut mukaan :xmas:

labello ja mytty 38+5
 
Onnea Liialei, Niisku ja MinniG :flower:

Hui kun jännittää aina kun avaa tän ketjun että kuka taas on synnyttänyt ;)

labello: Meillä tyttö maaliskuussa 2 vee ja en ostellut mitään lahjoja tms. kun ajattelin että ei se kuitenkaan sellaista vielä ymmärtäisi. Olen yrittänyt antaa sen mahdollisimman paljon hoivata ja silitellä vauvaa. Ja antanut paljon sylihoitoa tälle isommalle ettei siitä heti tunnu että vauva varastaa kaiken huomion. Mutta kuitenkin jos vauva on mulla sylissä niin kieltänyt silloin änkeemästä syliin, olipas sekavaa, mutta ehkä ymmärsit pointin ;) Mutta maalaisjärki meiningillä täällä yritetään mennä, ja toistaiseksi vielä kaikki hyvin.
 
heissan!

labello minä en ole lahjonut esikoista sillon kun toinen syntyi. en edes ole ajatellut asiaa =) hyvin on kuitenkin uus tulokas otettu vastaan ja mun mielestä olisi varmaan parempi antaa sille se dvd kun käy teitä katsomassa niin voi olla että lähtee paremmalla mielellä kotiin kun luultavasti haluaisi että äiti tulisi mukaan.. :D

esikoinen on ihan kamalasti mun perään ja en ajatellut sairaalassa kauaa olla niin meinasin että isä ei tulisi poikien kanssa käymään koska muuten saa kauheella tappelulla lähteä kotiin sieltä.
jos isä haluaa niin tulee sitten yksin tai poikien kanssa vasta hakemaan meidät kotiin.

pitää rientää taas...

supistukset missä te taas ootte kun teitä eniten kaivattais... :LOL:

äippä-83 37+2
 
Huomenta!

ONNEA kaikille uusille vauvautuneille!!!!!

Sitten heti valitusta...

Onko kellään muulla tylsää?!?
Mä koitan kovin miettiä mitä tekisin,mutta todennäköisesti päädyn jämähtämään sisälle... PLÄÄH! Oma vika kun laiskottaa :p
Täällä oli joitakin muitakin Turusta... Mitä täällä voi tehdä?!
Joo ja olen asunut täällä vuosia, mutta nyt on kyllä liikaa vapaa-aikaa näin päiväsaikaan :LOL: :LOL:
Pirteä kävelylenkki ei nyt just nappaa... Salille en viitsi maksaa kun sitten istun siellä könöttämässä kuitenkin saamatta mitään aikaan... Hyvä kirja löytyisi lukemattomana, mutta sitten edelleen könötän kotona... :headwall: :headwall:
Joo ei saisi valittaa vaan nyt pitäisi nauttia "vapaasta" ajasta :) .

Joku oli ollut lastentarvikkeen alessa?! Oliko siellä kaikki Gracon matkikset tarjouksessa, vai ainoastaan tietyt mallit?!?

Tylsistynyt Caro + masukki
 
Huomenet täältä meiän suunnasta myös:)

Onnittelut kaikille oman vauvan saaneille, Minni, liialei, niisku ja joku neljäskin oli.. Tasapuolisesti kaikille onnea :flower:

Täällä on alkanu nyt vauvan Final Countdown -> 5.2. äitipolille / synnytysosastolle, jos ei sitä ennen itse keksi syntyä. Eli täällä meillä neuvolasta tuli ohje, et ku on 10 pvää yli LA:n nii sit pitää mennä ä-polille ultraan yms tutkimuksiin ja sit tulee "tuomio", et miten edetään. Mun neuvolatäti oli eilen sitä mieltä, et kotiin en saa sieltä enää lähtee vaan mun pitää vaatia vähintään osastopaikkaa ja käynnistystä. Hänen mielestään tää mun monta kk:tta kestäny ja pahentunu turvotus on oikeen hyvä syy vaatia toimenpiteitä...

Tätä aasinsiltaa käyttäen eiliset neuvolakuulumiset rv40+3 (oli mun viimene neuvolakäynti)
Paino +963/vko (39+2 +817) eli kiloja on tullu, mutta niin on turvotustakin
turvotus + (+) vaikka sormet on nakkeina, nii aina on vaan yks + kortissa...
RR 124/80 mitattiin 2krt (120/78)
pissa puhdas (puhdas)
hB ei otettu (132)
SF 35 (35)
tarjonta RTII (RTI) eli vauva on kääntäny kylkee...
vauvan syke 136 (146)
liikkeet ++ (++)
Vauva on laskeutunu lisää ja nyt pää oli aikalailla jo kiinni kanavassa:) JEEEEE!!! Ehkäpä hän sittenkin löytää tiensä ulos omin avuin.
Mamma ja pappa on kyllä viimesen vuorokauden aikana kokeilleet auttaa häntä löytämään tietä ulos, mutta tulos on edelleen se, ettei supistuksia tms oo.. Mutta mukavaa hommaa joka tapauksessa se peittojen heiluttelu edelleen on -vaikka masu on iso ja olo kömpelö! Nyt pitää "kerätä" varastoon... ;)

Caro.. on tylsää... Ja mä kun olin saikulla kolme viikkoo ennen mammalomaakin, nii on täs kotona tullu oltua nyt aivan riittämiin.. sit nyt ku on kädet niin kamalas kunnos, nii mitää en pysty oikeen tekee. Kateellisena luin, ku joku kirjotti leikkaavan kankaita ja ompelevan.. Voi kun pystyis iteki...

Nyt puumerkki, jotta tiiän, mihin asti oon tätä ketjua lukenu...

Nanada ja Hän 40+4
 
Onnea vauvansa jo saaneille :flower: :heart: :flower:

labello tarkotuksena olis ostaa esikoiselle joku esim. pehmolelu tms..
Isosiko aikoinaan osti esikoiselleen semmosen oikein kunnon retuutettavan lötköpötkö koiran kun heijän keskimmäinen syntyi.. Lelu koirasta tuli esikoiselle tosi tärkeä ja käsitteli esim. mustasukkaisuuttaan ja lähes kaikkia tunteita siihen koiraan. Piti olla joka paikassa mukana ja ehdottomasti nukkumaan mennessä.

Samaa mietin itsekin että missä vaiheessa se lahja olisi esikoiselle paras antaa.. sinne sairaalaan tullessa vai vasta kotona..? viisaammat neuvokaa!

ON: eilen alko kauhee päänsärky eikä ees panadol auttanut, no nukkuessa meni ohi.
Mutta sittenpä heräsinkin 04.00 kun vauva painaa jotain hermoja ja lonkat särkee niin ettei pysty nukkumaan |O yhen kivuliaan supistuksen sain, jee!
Toivottavasti ei mee samanlaiseksi tää loppu aika että joutuu joka yö särkyjen kanssa valvoa :( noihin hermosärkyihin kun ei lääkkeetkään auta :/

kuupas ja tirppanan 37+1
 
Glow
Onnittelut uusista vauvoista! :)

Ai että onko tylsää?! ON!
Mitään muuta ajatusta ei juurikaan päähän mahdu kun, koska pääsee synnyttää?
Kaupungille tekis mieli mennä "hengailemaan", kun ois joku kaveri... Kaikki töissä/koulussa tai jotain. Eikähän siellä kaupungillakaan mitään tekemistä olis, ei oikeen mitään passais enää ostella...

Kävelylenkin tein aamulla, mitäs mä nyt tekisin?? Olen lueskellu "himoshoppaajan vauva" -kirjaa, se on aika hauska. Mut pitää säästellä sitä vähän eikä kerralla lukee :D
Netissä ei oo mitään muuta tekemistä kun käydä facebookissa ja täällä! No sähköpostit tietty, mut siinäpä se.

Päätä särkee edelleen :/

Mä en kestä jos tää meneekin yli! Ihan kiukuttaa ku suunnilleen puolivälistä asti on lääkärit, joita olen tavannu monta eri! varotelleet että vauva syntyy etuajassa. Hyvä tietenkin ettei syntynyt! Mut tuntuu nyt tiukasti pysyvänki mahassa.
Kai ne lääkärit tajuaa, JOS tää yli alkaa mennä, etten todellakaan odottele rv 42 asti. Kun huolettaa se vauvan koko. Kun se yks lääkäri arvioi syntymäpainoksi 4,5kg! ja toinen noin 4. Tämän viikkoinen ei saanu enää mittoja otettua kun "pää oli hankalassa paikassa". Eikä siinä paljo mitään synnytystapaa edes arvioitu. :attn:

En oo aatellu varsinaisesti lahjoa esikoista vauvan synnyttyä. Nyt on tullu osteltuu vauvalle sekä esikoiselle vaatteita ja esikoiselle alesta dvd:itä ym. pientä askartelu tarviketta. Tuntu itsestäni kurjalta ostella "vain vauvalle". Ja on vaan sattunu kohalle edullisia pikku juttuja esikoiselle. Siis ihan joku värityskirja, kynät, hän on tyytyväinen :)
Sitä vaan huolehdin, että toivottavasti poika ei tunne itseään hylätyksi kun vauva on syntyny ja kaikki tulee katosmaan "vaan vauvaa", siis toivottavasti muistavat ottaa huomioon myös isoveikan. On niin tasapainonen kaveri, että tuskin mitään suuria hepuli mielenosoituksia saa, mutta hän voi surra hiljaa itsekseen asioita :/
Mietin, miten osaan itse sitten antaa aikaa ja haleja myös pojalle!
 
Mullakin on tylsää kun pojilla lämpöä niin ei viitsi ulos mennä. Se ulkona oleminen kun kuitenkin piristää aina kivasti. Siivota pitäis mutta nyt en jaksa kun nivuset taas niin kipeenä että pelkkä käveleminenkin tässä sisälle tekee kipeetä.. :p No, aattelin kohta askarrella poikien kanssa, sillähän sitä aikaa saa taas kulumaan.. =)

 
Sitä vielä tohon mitä Glow kirjoitti. eli kun meillä syntyi toinen ja ihmisiä tuli vauvaa katsomaan niin musta oli tosi ihanaa huomata kun monet ymmärsi kuitenkin moikata ja jutella esikoisen kanssa ja sitten vasta katselivat vauvaa. :heart:
 
Aamupäiviä! Piti tulla pikaisesti lukasemaan siivouksen lomassa.. =) Mutten malta olla kommentoimatta... :D

Yö oli taas sieltä huonommasta päästä.... Onneksi välilla saa nukkua...

Viikot paukkuu monella näin perjantaina näin myös meillä eli 36 täynnä. B)

MinniG Hirmuisen paljon onnea. Teillä on ollut todella rankka alku. Ihana että parempaan päin nyt ja kovasti hyvää jatkoa! :heart: :heart: :heart: :heart:

Muumiska Saimpa hyvät naurut sun tekstistä. :LOL: :LOL: Ihankun mun wc reissu..

Sasuliini Mullakin nuo lämpimät tunteet KELAA kohtaan... :kieh: :kieh: :eek:

Labello Meillä aikanaan pikkusisko syntyessään "lahjoi" isoveljen 3v 3kk Playmobiilin seriffitalolla ja sairaalassa kun veikka tuli katsomaan vauvaa. Se oli Pojalle hirmuisen tärkeä, juttu muisti asiasta ylpeänä kaikille kertoa tooosi pitkään. Että "pikkusikko" toi... Ja itseasiassa tuos juuri juteltiin miten hän muistaa siskon syntymän... Nii haa! Muistaa vain, että tuli isän kanssa sairaalaan katsomaan siskoa joka olikin tuonut SERIFFITALON... Mietin olisiko "pelkkä" vauvan katsomisreissu jäänyt edes mieleen tuonikäisellä.
He no nyt ei pikkuveikka "tuo" mitään isosisaruksille... Vauva on NIIN kovin odotettu jo ihan itsenään... =)

Olo alkaa täällä olemaan juu ja juu... Nyt siivoamaan. Jos vaikka jotakin edistystä... Todennäköisesti kipuja ainakin...
 
MinniG ja Niiskunenä iiisot onnittelut!

Kisuli voi paremmin, luojan kiitos. Olinkin jo hyppimässä pitkin seiniä huolesta.

Tänään oli taas äippäpolikäynti ja se käännösyritys. Voisi sanoa, että persiilleenhän se meni... :LOL: Eli vielä istuu kaveri, sektioaika on nyt sitten varattuna 20.2. Jänskättää! Ei ollu kyllä kivan tuntusta hommaa se käännösyritys ja se lekurikin oli jotenkin tosi nihkee ja ärsyttävä.

Glow, mulla on ihan samat sivut,kun sulla. Lisäks käyn varmaan miljoona kertaa päivässä eri sanomalehtien sivuilla lukemassa uutisia.

Smirge ja viännelty Viuhti
 
Onnittelut MinniG vauvasta :flower: Huh mimmoinen alku teillä ollu, onneksi kaikki hyvin :heart:

Kävin neuvolassa just ja täti sano että vauva on kiinnittyny. Mie ihan käsitin ettei se kiinnittyis ees uudelleen synnyttäjillä :ashamed: Paikathan oli jo auki toissa viikolla, joten nyt vaan odotellaan. Nii ja TAYSilaisille!!!! toi meijän täti sano että TAYS olis lopettamassa ellei jopa jo lopettanu sen LYSYn :eek: Mutta se tarkottaa vaan että neuvolat ottaa enemmän hoitaakseen heti kun päästetään kotiin ja kuulemma TAYSissa on semmonen tilanne että sieltä laitetaan heti kotiin kun mahdollista :eek: Oli keskiviikkona ollu joku info.

Nii piti kysyä että painaako kellää toi vauva jotenki niin että pakarat olis ihan kipeenä???? Mie en pääse liikkumaan kun mulla heittää toi oikea pakara niin juntturaan :whistle: Mies on päässy sitte hieroon pakaraa joka ilta :LOL: Mut ei siit paljo apua oo ollu :(

Nyt pitäis alkaa leipomaan noita esikoisen synttäreitä varten. Huomenna tulee "lapsellisia" vieraita ja sunnuntaina isovanhemmat ja sukulaisia muuten. Mä en oo ajatellu mitenkää lahjoa tota esikoista, se kun täyttää vasta vuoden niin eipä juuri tajua mitään :D Ja saahan se just kamalasti kaikkia lahjoja toisen syntymän ympärillä =)
 
taas täällä!

Anno mulla kans välillä pakarat todella kipeet.. ja myös tulee välillä sellainen tunne että kun yrittää kävellä niin jalka jäis matkan varrelle ja kipu ihan kamala... ilmeisesti painaa johonkin hermoon.. :D

tylsää... tylsää...

tylsistynyt äippä-83 37+2
 
Caro: Kattelin netistä Lastentarvikkeen alemainosta, ja sen mukaan alessa olisi vain Gracon Miraget ja sit joitain muita merkkejä. Meillä kaivattais Mosaiceja koska ne ovat ainoat, mitkä mun auton takakonttiin mahtuu. Käytettyjäkin oon kattellut, mutta jotenkin 140 e käytetyistä matkarattaista, kun uudet maksaa 169 e, tuntuu liian paljolta.. Jos joku on nähnyt Mosaicit alessa, niin kertokaa, säntään heti kauppaan.

Lahjominen: Ei ole vauva lahjonut isosisaria mitenkään, sen sijaan esikko oli taiteillut vauvalle hienon kortin. On sen verran paljon tuota ikäeroa siskoihin, että mustasukkaisuudesta en oleta tulevankaan suurta ongelmaa. Ja veli syntyi nuoremman isosiskonsa 6v. lahjaksi. :heart: Silloin taas, kun kakkonen syntyi oli esikoinen niin pieni 1v3kk ettei tainnut tajuta menettäneensä lyhyeksi jääneen ainokaisasemansa. Esikoinen tuli laitokselle katsomaan, ja totesi iloisena, että "vauva"! Voi että kun tulee taas muistot mieleen. =)

Onnea kaikille käärön saaneille ja MinniG:lle erityistsempit! :flower:

Meillä menee edelleen oikein mukavasti. Pientä masuvaivaa on välillä ollut, toivottavasti eivät siitä pahentuisi. Yöt kuitenkin rauhallisia ja hyvä niin. Maitoa tulee kuin hanasta, ja varmaankin tätä imetystä on kiittäminen siitä, että olen palautunut täysin omiin mittoihini 9 vrk synnytyksestä. Vielä ei päästä ulkoilemaan, kun 3 kilon rajaan on edelleen matkaa. Syntymäpaino 2625 on lähellä, muttei vielä sekään ollut ihan saavutettu eilen th:n kotikäynnillä. No, mikäs kiire meillä tässä on.

Jaksamista kaikille loppumetreille!

Kössi ja poikanen 9 vrk :heart:
 
Minnille onnea! :heart: Onpa teillä ollut aika hurjaa...

Glow, niin säkin tosiaan oot vielä yhtenä kappaleena. Mä en ole viitsiny ehdotella sitä tapaamista, kun olin ihan varma, että pääset synnyttämään. Ensi viikolle toivottavasti olis jo myöhäistä sopia mitään. Mulla LA maanataina ja silloin myös kontrolli Koksissa. Käynnistyksestä elättelen toiveita, että ei hirmuisiin mittoihin pääse vauva, mutta eipä ne taida kovin vähäisin perustein siihen lähteä. Jos ne vaikka arvioi sen silloin 4-kiloiseksi, niin oon aika varma, että käskevät vaan odotella.

Himoshoppaajan vauvan sain mieheltä joululahjaksi (olin toivonut) ja se tuli luettua aika hujauksessa. Nyt harmittaa kun ei ole mitään yhtä kepeetä luettavaa enkä ole mitään "kunnon" romaania jaksanut aloittaa.

Enkös mä olis nyt ansainnut edes jonku kunnon supparin? Taas tuon taaperon kanssa yritin reuhtoa pihalla + vedin pulkassa puolen tunnin lenkin ja päälle vielä päätin lapioida lumesta pienen pulkkamäen pihaan. Päätin sitten rehkiä... Mutta - ei taaskaan mitään! :kieh:
Ja ei mulla tosiaan muuten olis kiire synnyttämään, mutta koko ajan enemmän tietysti pelottaa, kun vauvalle tulee enemmän kokoa. Ja epäilen, että Koksin painoarvio oli alakanttiin (eikö ne yleensä oo). Taitaa olla hyvästi nelikiloinen jo. Toivottavasti ei paljon päälle. Neuvolasta tuumasi täti, että "äiti sen yleensä parhaiten tietää, onko vauva iso". MISTÄ? Isohan tuo maha on ja isoja vauvan liikkkeet, mutta miten mä voisin sen päätellä, onko se 3,5 kg vai 5 kg? Isolta se tuntuu kuitenkin. Onko teillä muilla, joilla on jo ennestään lapsia, ollut jotain tuntumaa vauvan koosta?

Taas-niin-turhautunut Matma
 
Täällä kärsitty päänsärystä jo viikon verran, ja sitten eilen tuli käytyä neuvolassa verenpainetta mittuuttamassa, ja lähete äitipolille sitten raskausmyrkytys epäilystä, kun protskuja pissassa ja kaikkee muutakin oiretta.

Noh.. siellä sitten tuli käytyä ja verikokeita otettiin ja käyrää, mutta kaikki arvot oli mallillaan, vahvempaa särkylääkettä naamariin ja kotiin. tänään jatkunu samalla mallilla.. migreenityyppiseksi epäili kuitenkin lääkäri enemmän, kun sitä oli ennen raskautta, mutta olen säästynyt koko raskausajan siltä.. luojan kiitos. ja samalla katto sitten istukan virtaukset ym, kaikki ok. ja vauva painaa jo n.3,3 kiloo!! oumaikaad mutta ei enää isommaks.. mä olen niin pieni etten mä sitä ulos saa.. jaiks.. pelottaa!!! n. 3 vko sitten oli viimeks äitipolikäynti ja kaveri paino sillon 2,5kiloo.. ihan hyvä kasvu olla tässä viikkojen aikana.

käytiin hakee tänään matkahuollosta matkarattaat, kaukalo ja jalusta!! oli niin ihanat, siis huutonetistä huusin n. vuoden käytetyn yhdistelmän. oli kyllä hintansa arvoset, eikä siis maksanu paljoo.. uutenakin katoin, mutta kävi niin hinnakkaaksi etten raaskinu ostaa.

Neuvolasta muuten kysyin tuota ensimmäistä käyntiä synnytyksestä, ja täällä ei terkka tule kotiin, vaan n. viikon iässä on lähdettävä itse neuvolaan käärön kanssa..

Täälläkin päivät tylsiä, netissä tulee pyörittyä aikas paljon..
nyt mentävä pötköttelee, aamulla aikasin noustu, kun alakertalaiset alko laulamaan kovasti.. heheh.. olipa mukava herätys.. ukko sanoki että kohta saavat takasin ku vauva syntyy ni eivät nuku hekään pitkään.. *reps*

-Pääkipuinen Audriina
 
niiskunenä ONNEA! :flower:

MinniG Onnittelut tyttösestä! :heart: toipukaahan molemmat pian =)

Tuntuu olevan porukka pitkästynyttä täällä,minä liityn joukkoon! Mikseihän siitä rennosta toimettomuudesta osaa nauttia,sen kerran kun ois mahdollisuus... :headwall: Olis mulla kyllä tekemistäkin,kun sais aikaiseksi iskeytyä ton silitettävän vaatekasan kimppuun, eilinen kun meni sänky selässä mahataudin kourissa. Onneksi oli vaan sitä mahapöpöä, ja pika-sellainen, nyt jo lähes normi olo, syötyä en ole viäkään saanut, mut kohta vois yrittää. =)

aamulla kävin neuvolassa sulkemassa pois raskausmyrkytyksen eilisen olon johdosta.

rv37+3 (36+2)
hb ei otettu (116)
rr 114/74 (117/68)
paino -800g (+200) (painoa yhteensä +10,3kg)
SF33 (rv34+3 viimeksi mitattu 31)
sykkeet +(139), liikkeet ++, rt edelleen. turvotus+

Kaikki siis kunnossa, eilinen olo hieman säikäytti, mutta onneksi tosiaan oli vaan pikapöpö =) .

Nyt seuraava etappi onkin 4.2 (ens ke),kun päästään synnytystapa-arvioon. Sitten voikin alkaa orientoituun pääasiaan. Siihen asti en kauheesti viitsi miettiä synnytystä, päättäkööt viisaammat ensin miten tehdään.. :whistle: .

ruuan laittoon nyt, esikko kotiutuu kohta koulusta!

tatuka+peikko 37+3
 
Onnea taas kaikille nyytin saaneille!! Loistavaa, että kaikilla tuntuu asiat olevan hyvin.

Ihanaa kun muillakin on tylsää. Tänään aion joko imuroida (ihan niinkuin olisin suunnitellut sitä jo pari päivää...) tai sitten vaikka harrastaa haarahyppelyä, mutta JOTAIN on tapahduttava. Hermot menee. Eilen olin kaupungilla ja siellä kyllä supisteli rajusti. Mietin jo, että pääsen varmaan kertomaan hauskoja tarinoita lapsivedestä keskellä Tukholman keskustaa:) Noh en päässyt...
Vaunut on onneksi vihdoin ja viimein löydetty! Menen tänään ne ostamaan, toiv ne on hintansa arvoiset. Sitten taitaakin olla suunnilleen kaikki hommattu. Paitsi edelleen pesukone, mutta hiljaa hyvää tulee...:)
Mä kirjoitin sinne tukkiutuneeseen ketjuun ehkä hieman hölmön kysymyksen, pitäisikö vaihtaa untuvapeitto tavalliseen, jos vauva nukkuu vieressä? Olenko vain hysteerinen vai voiko se aihauttaa vauvalle allergiaa.... Suvussa kuitenkin löytyy höyhenallergikkoja.
Toi vadelmatee alkaa tulla korvista ulos.. Joka kupillisen jälkeen tulee muutama supistus, mutta ei mitään maata järisyttävää. Huoh...
Netti on kanssa mun hyvä ystävä, luen päivittäin hesarin, iltasanomat, DN ja aftonbladet, sekä käyn täällä ja naamakirjassa. Mailit tulee myös luettua max 10min viiveellä:)

 
Niisku ja MinniG, hurjasti onnea Just eilen selailin helmikuisten laskettuja aikoja ja mietin ett mitäs yhelle tyksiläiselle eli MinniG:lle mahtaa kuulua... että noin hyvää :flower: Kiva :hug:

Tulin kommentoimaan tuota lahja isommalle sisarukselle- jutskaa. Meiän esikoinen oli 3v3kk kun pikkusisko syntyi. Olin ostanut isoveljelle lahjan, jonka annoin kun hän tuli sairaalaan eka kertaa vierailulle ja oli hetken tutustunut pikkusiskoon. Oli TOSI tärkeä lahja veljelle ja selvästi lisäsi hänen ylpeyttään uudesta, isoveljen roolista :heart: Meillä ei koskaan koettukaan pienintäkään mustasukkaisuuden hetkeä... otettiin heti alussa tiiviisti isoveli mukaan pikkusiskon hoitoon ja huomioitiin myös isoveljeä. Ilmeisesti onnitui hyvin koska ei mitään ongelmia ikinä kohdattu =)

Tällä kertaa ei muuta, on vähän hälinää.... TYLSÄÄ ei oo ehtiny oleen viel hetkeäkään tän 3 viikon aikana, välillä toivois enemmän rauhaa :D

UÄ 36 (poks poks) =)
 
Joo mullaki on tylsää, KOKO AJAN, tulee istuttua enimmäkseen täällä koneella näillä sivuilla ja sitten fb:ssä tietenki ehkä vähän liikaakin, mutku ei oo mitään tekemistä, kaikki vauva jututkin on valmiina ja bodejakin ommeltu ja virkattu kaikkee ny on jo kankaat ja langatkin loppu ja vauva kyl ei enää tähän hätään tarvii mitään. Paitsi mä tarviin nojatuolin missä imettää vauvaa, meil on tosi huono sohva missä ei kyl kauaa viitis istuu sit tää tietsikkatuoli ja sänky, mut ku toi kaupassa liikuskelukin on aika tuskaa, mut se ei sitten saa taas mitään kunnon suppareita aikaiseski.

Eilen kävin saunassa ja heiluteltiin peittoakin, ja tuloksen ei mitään, tänään aamulla vähän supisteli mut ku kävin vessassa niin nekin loppui siihen, sit kävin ivel koiran kaa lenkillä, vatsaa kyllä kivisti mutta sekin loppu sitten ku sisälle pääsi :kieh: :kieh: :kieh:

Turhautunu Toukka & Takertuvainen maha-asukki 39+
 

Yhteistyössä