Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

En saa taaskaan unta... :headwall: Pääsis jo synnyttämään et sais nukuttua ees joskus. Jaksa enää kauaa tätä valvomista kun koko ajan on kuitenkin väsynyt.

Tällaisia täällä googletan aikani kuluksi. Nää taitaa kaikki olla ihan itsestään selviä mutta laitetaan nyt tähän silti.

Miten taltuttaa unettomuus raskauden aikana:

Etsi mukava ja kenties uusi nukkumisasento.

Rentoudu ennen nukkumaan menoa, pyydä vaikka hierontaa.

Pidä huoneenlämpö mukavan viileänä, ja kokeile soittaa rauhoittavaa musiikkia.

Kokeile rentoutumistekniikoita, kuten esimerkiksi hengitysharjoitteita ennen nukkumaan menoa.

Liiku joka päivä, mutta kysy lääkäriltäsi, mikä on sopiva määrä.

Jos sinulla on nukahtamisvaikeuksia, nouse ylös sängystä ja lue vaikka kirjaa. Mene takaisin sänkyyn vasta kun väsyttää.

Nuku kyljelläsi, erityisesti vasemmalla. Taivuta polvia ja laita tyyny jalkojen väliin.

Kokeile myös, tuoko tyyny mahan alla tukea.

Jos närästys vaivaa, nosta ylävartaloa ylemmäs laittamalla tyyny selän alle. Älä kuitenkaan korota päätäsi, sillä se aiheuttaa painetta vatsan seudulle, jolloin närästys voi vain lisääntyä.

Jos hengästyttää, käänny kyljelleen makuulle.

Vältä selällään nukkumista raskauden loppuvaiheessa.

www.helistin.fi
Tostahan mulla muuten tää unettomuus varmaan johtuu, etten liiku enää yhtään. Niinpä tietysti. Kas kun ei heti tullut mieleen, vaikka pari viikkoa sitten tää valvominen just alko heti kun lopetin salilla käymisen. Noh, jos ens viikolla uskaltais alkaa taas tekeen edes pieniä kävelylenkkejä kun vauva on täysaikainen. Siihen asti pitää kai sit vaan valvoa. :headwall: Uh, mä oon niin kateellinen teille, tuntuu siltä et koko muu maailma on täydessä unessa. :/
 
Pixie, kohtalotoveri

sama juttu tällä pallomahalla täällä, ei sammakko soikoon, että aika matelee näinä yön tunteina...Meikäläiselläkin liikut on kyllä vähissä ja sitten, jos enemmän liikkuu ja touhuaa niin sitten ainakaan ei tule uni, kun pitää kivun kanssa taistella. Olen kans googlettanu loppuraskauden unettomuudesta ja todennu, että onneksi on muitakin, joilla on samaa "vikaa"...se hiukan lohduttaa...

Nyt koitan mennä taas sänkyyn, vessan kautta tietysti, siellähän sitä tulee vietettyä varmaankin kolmannes valveillaoloajasta :headwall:

Toivottavasti nukkumatti löytää sinut Pixie :hug: Kauniita unia!

muumiska ja Näppylä 36+6 :wave:
 
Onpas taas tullut tekstiä, mutta eihän tässä ole öisin kun aikaa.

Mamuka: Mulla käynnistettiin kolmosen synnytys kalvojen puhkaisulla. Siitä puolen tunnin päästä alkoi kovat supistukset. Koko synnytys kesti vajaa 4 tuntia, n. vartin kauemmin kuin kakkosen synnytys mikä käynnistyi lapsiveden menolla. Ensimmäisellä kerralla yrittivät käynnistää tipalla, mutta se ei onnistunut. Jaksamisia maanantaille. Hyvin se menee :heart:

Onnea vauvansa jo saaneille :flower:

Sinituuli 36+2
 
Raskausarvista : niitä ei ole tullut edellisissä raskauksissa eikä nytkään.

vessassa käyminen öisin: käyn vessassa yön aikana 0-1 kertaa.

Nukkuminen alkaa olla tosi katkonaista. Herään vähän väliä kun särkee toisella kyljellä nukkuessa. Asennon vaihtaminen kyljeltä toiselle on iso operaatio kun särkee kylkiä ja alaselkää. Siinä sitten hampaat irvessä vaihdetaan asentoa ja nukutaan taas vain hetki kun uudelleen pitää vaihtaa kylkeä.. :p

sadee80 36+0 :heart:
 
Huomenta

Tunti sit heräsin ku selkä särki nii pal ettei pystyny enää makaa :/ nyt tarttee si nököttää väsyneenä pystys.

Pesuaineist vauvan vaatteet oon aina pessy hajusteettomil ja pesen edelleen.

Roskaruaka menee alas mut muutenki syän tosi harvoin. Ruakahalu muutenki menny mammaloman aikana johonki ku ei oo ruakataukoi niiku duunis.

Siivousinto Täält löytyy. Kaappien siivoust ku tilaa tarttee lisää ym

Linea negra Raskauden puales välis muistaakseni tuli ja on nyt jo ihan ylhääl mihi kohdun pohja loppuu

Yölliset vessareisut Riippuu tietty yäst mut noin 2-3 krt käyn ja juamas samal tietty

Valkkari En oo selvinny koko raskausaikana ilman pikkuhousunsuojia. Tulee iha älyttömäst ja välil on pelkkää limaa, välil keltast kokkareist ja välil normaalii mut joka tapaukses paljon :x

Liikkeet Nyt oon huamannu ettei enää niin pal liikukkaa ja päivisin joutuu välil tökkii et liikkuu. Illal alkaa melkone möyryymine sit

Ens tiistaina onki sit neuvolalääkäri. Ei oo ollukkaa ku vaa kerran iha raskauden alus ni kiva kuulla mikä on tilanne ja summittainen koko tunnustelles. Mitään näist ei tiettykää oo viäl tehty.
Jos lähtis syämää...
JeJa 36+2
 
huomenta!

roskaruoka kyllä sitä pystyy syömään.. mut en yleensä paljoa muutenkaan kaä mistään hakemassa.

siivousinto täällä sitä löytyy ja paljon! parina päivänä olin siskoa auttamassa ja sit viel kotona siivoillu...

Linea negramulla kans ulottuu ihan kohdunpohjan korkeuteen asti.. raskausarpia ei ole tullut yhdestäkään raskaudesta :D
sen olen huomannu että mulla on kamalan karvainen maha :LOL: mites muilla?

Yölliset vessareisut 1-2krt tai sit ei ollenkaan... ja juomassa käyn samalla reissulla...

Valkkari mulla kans aika runsaasti tullut nyt loppu vaiheessa ja limatulppa irtoilee pikkuhiljaa.. välillä on ns. lorahtanu housuun mut tuskin se on lapsivettä ku ei sitä paljoa ole tullu.. mut housut kuitenki märät.
onko muilla vastaavaa?

Liikkeet huomattavasti vähentyny mutta liikkuu kuitenkin.. ei ilmeisesti ole niin paljoo enää tilaa.. ja neuvolan mukaan pää tuntuu tosi alhaalla..

ens viikolla olis sit neuvola lääkäri :D

äippä-83 36+4
 
karvainen maha on täälläkin :/ Jos näistä nyt tippuis osa pois, on meinaan pari semmosta vähintään sentin pitusia ja ihan mustia :eek: meinaa vissiin vaavin hiukset kasvaa mahan läpi.. oli muuten vanhojakin karvoja esikoisen odotuksen jäljiltä vielä,ne kunei lähteny mihkään ja maha on semmonen perunapelto et milläs noita poiskaan saa..

Milläs viikoilla te muuten itse ootte syntyneet? Kun eikös sitäkin puhuta et se vois vaikuttaa osiltaan omaan synnytykseen? Mulla ei kyllä oo pitäny paikkaansa. Ite oon syntyny pari viikkoo ennen laskettua ja oma esikoinen meni 40+4. eikä tämäkään täältä tänään kyllä synny:D

jahas.se ois sit aamukahvin paikka.

labello ja mytty 38+0 :heart: :heart:
 
Huomenta ja kiitos onnitteluista! :) Ja onnea käärön saaneille.

Vauva-arki rullaa jo mukavasti. Perhepedissä nukutaan kuin tukit (vauva nukkuu siellä nytkin) ja syöpöttelyä harrastetaan puolen tunnin - 4h välein. Tissit on kuin tiiliskivet ja joudunkin pumppaamaan sekä lypsän myös käsin suihkussa. Ettei pääsis rintatulehdus iskemään. Poikanen tulee täyteen yhdestä rinnasta kerrallaan.

Labello: Juu, r-ultrassa kätilö sanoi, että tytöltä näyttää ja luotin siihen, vaikka napanuora vähän edessä olikin. Neuvolassa asukin sykkeet oli yleensä matalammat kuin tytöiltä on olleet, joten siitä heräsi pieniä epäilyksiä, mutta kun luin netistä juttuja, niin tosi monella on ollut saman sukupuolen lapsillakin ihan eri sykkeet. Joten ajattelin, että eipä kai siitäkään voi päätellä. Ja napaviivaa ei tällä kertaa ollut havaittavissa, tosin nyt kun masu on kadonnut, erotan kyllä viivan. Mut likoista se tuli tosi selvänä.

...Että tosiaan pääsi yllättämään tuo poikanen. Kiva roudata se kotiin vaaleanpunaisessa toppahaalarissa. :headwall: :LOL: Poitsulla on tosi kauniit/herkät piirteet, joten näytti kyllä aivan tytöltä. Nyt mietin, täytyiskö ostaa uusi puku "oikean" värisenä, vai ilkeänkö käyttää tuota vaaleanpunaista.

Muutenkin meni nyt sit koko usean vuoden vaatevarasto uusiksi. :D Onneksi olen saanut kaverilta lainaan pienimpiä vauvan vaatteita, ja siellä on myös poikavaatteita. Ja muutenkin on pakko ostaa minikokoja lisää. Täällä aina vastailin vaategallupeihin, että juu, ei tarvita 50 cm, mut nyt kun syntyi 46-senttinen kirppu, niin edes 56 cm ei voi ajatellakaan.

Nyt taitaa vauveli heräillä..

Kössi ja poikanen 4pv :heart:
 
KÖSSIK: Kiitos kun jaksoit tulla jakamaan vauva arkea meidän kanssa, ihana lukea! :hug:
Miks et kehtai vaalenpunasiss poitsua kuljettaa? Nykyään hän miehilläkin on vaaleanpunaisia paitoja, sulla on vaan muotitietoinen poitsu. Toki voi olla että joudut korjaamaan niitä ihania ihmisiä jotka kadulla tulee kertomaan kuinka ihana "tyttö" sulla on, kun kaikki ei vältis heti näe muoti vaatteiden alle.

Toukka & Masussa viihtyvä vauveli 38+

(Niin muistan kun lääkäri sanoi et hyvä on jos viikole 36 jaksaa pysyy masussa, näin se vaan on et jos en apua siihen saa niin varmaan istuu vielä maaliskuunkin lopussa masusssa)
 
uneton löytyy myös täältä, viimeyönä nukuin n. 23.30-3
ja senkin pätkittäin. Sitten aamuyön valvoin ja nukahin siinä
seiskalta ja ennen kaheksaa jo tyttö herätti. |O

vessassa käyn yön aikana 1-3krt ja samalla juomassa.

raskausarpia ei ole tullut tässäkään raskaudessa eikä
linea negraagaan ole näkynyt.

roskaruoka maistuis kyllä mutta eipä tuota tule muutoinkaan
paljoa syötyä.

valkkaria on tullut koko raskauden ajan kohtuudella
mutta nyt tuntuu lisääntyneen.

liikkeet tuntuu edelleen yhtä voimakkaina ja vilkkaina,
välillä sattuu tosissaan kun monottaa kylkiluihin..
on tosi kiva kun tekee tota autolla ajaessa :whistle:

oma syntymä rv oli 41+3 täsmälleen sama kun milloin esikko
syntyi ja synnytyksen kestokin yhtä pitkä..
Mun veli on syntynyt jotain 40+3 ja tuli viidessä tunnissa.
Sehän täs jännittääkin että jos mullakin tää toinen on
nopeella toimituksella.. miten sitä osaakaan lähtee
oikeella hetkellä synnärille.

siivousintoa löytyis mutta kun tuun tosi kipeeks jos enempi
yrittää tehä.

Niin ja omaan oloon senverta että supistelut lisääntyneet,
harkka sellaiset kylläkin ja alapäätä vihloo väliin tosi
kovaa. Helmi puskee kovinkin alaspäin välistä.

Niin ja onnea ihan tavattomasti sleeping ja kössi kenguru
pienokaisista! :heart:
Ja Niiskunenä tais kanssa vauvanhakureissulla olla!

iitukka ja helmi 36+1
 
Unettomuutta oli täällä myös jonkin aikaa, mutta nyt viimeisen viikon oon saanut oikein hyvin nukuttua. Kädet, lonkat ja olkapäät tuntuu välillä puutuvan mutta muuten ihan ok. Ostin muuten vessaan sellaisen pienen pistorasiaan tökättävän yövalon ja auttoi siihen että saan vessareissun jälkeen nopeammin unta uudelleen.

Vessassa käyn 1-3 kertaa yössä ja yleensä käyn samalla juomassa.

Raskausarpia ei oo tullut, toivon kovasti ettei enää tulisikaan. Toisessa rinnassa on pienet jäljet mutta aika huomaamattomat ovat.

Linea negra on ohuena mutta selkeänä koko vatsan poikki.

Siivousintoilu on nyt täälläkin alkanut, pakko saada kaikki paikat puhtaiksi ja viime päivinä oon kunnostautunut rojujen poisheitossa. Muutama laatikko olisi vielä tälle päivälle ohjelmistossa, lisäksi vaatehuone pitäisi raivata.

Valkkaria on tullut koko raskauden ajan, ilman pikkarinsuojaa en oo pärjännyt kun ihan lyhyitä aikoja.

Ja Roskaruokaa tekee mieli, varsinkin kun nään telkkarissa hampurilaismainoksia! En oo kyllä usein silti syönyt, viime kerrastakin taitaa olla kohta kuukausi. Hmmm... Pitäisköhän tänään mennä mäkkäriin :p

Paljon onnea KössiKengurulle ja Sleepingille!! :flower: :flower:

Kvartti ja Tao 37+5
 
Täälä kans saa vessassa juosta yöllä n.tunnin välein.Sängystä nouseminenki on välillä niiin hankalaa.Oon jo pitemmän aikaa heräillä aina tunnin välein,viime yönä nukuin varmaan kolme tuntia putkeen :D Jee..
Eilen illalla rupes supisteleen oikein kunnolla,pari tosi kipeetä supistusta tuli,mut sit ne vaan jossain vaiheessa laimeni ja loppu kokonaan..Perjantaina ois ä.polille aika,katsotaan vauvan kokoa,veikkasivat siis pari viikkoa sitten et ois syntyessään 4kg,niinku nämä muutkin ovat olleet.Pitäs vähän itekki kattoo mitä suuhun laitaa,mut se vaan on hankalaa :whistle:

ONNEA kaikille vaavin saaneille :flower: !

hemuliina 37+1 :heart:
 
KYRSÄ Mulla smanmoinen olo, haluaisin että koti on kokoajan putsis, jos vaik tulee lähtö sairaalaan. Ukkeli ei ymmärrä :eek: ja onkelma onkin se, että musta ei kipujen takia ole imuroijaks. Harrastankin paljon wc pesua... Pölyt kerääntyy myös matalalla oleville pinnoille, kun ei taivu niin ei ja polvet ei kestä (vanha urheiluvamma). Toinen on mulla, että pitää olla kaapit täynnä elintarvikkeit ym, luulen vissiin, että nämä syö täällä jotakin omatekemäänsä, kun olen sairaalassa vaavin kanssa... :LOL:

Raskausarvista Mulla aivan hirveä vatsa kahdesta edellisestä, kätilökin sanoi, että on kun pakanamaan kartta... Sekä plastiikkagirurgi kauhisteli.... :eek: Olin aivan varma, että repeää lisää... Mutta kuinka ollakkaan, ei vielä tullut uusia vko 35+2. Mun mielestä niitä tuli lisää ja lisää edellisten kanssa koko ajan. Voi olla, että vielä ehtii tulla...

Pukamat heittäytyi taas pahaksi ja vaivaa illallakin nukkumaan mennessä. Toiv saan kondikseen ennen lähtöä...

Pesänrakennus Halu olisi, mutta taas tämä kykenemättömyys riesana ja sitten tämä raha on toinen... :ashamed: Meillä sikäli "huono" aika vaaville, kun toinen opiskelee ja on vain osittain töissa. Mutta ei haluttu lykätä vaavihaavetta kun tuo minuk kelloni tik, tak, tik, tak. (olen 37) menikin 1.5v ennen vaavin alkuunsaamista. Toisaalta nyt ihmisiä lomautetaan ja irtisanotaan. Meilä toinen turvallisesti koulussa ja minä mammalomalla ja tuo kunta on aika vakaa työnantaja meikäläiselle. Töihin on vain lähdettävä mammaloman jälkeen, ei elä 5hlö kotihoidontuella ja opintotuella... Miten muuten muilla, oletteko ajatelleet olla pitkään kotosalla?
Jos tuo ukkeli ei sitten saa töitä valmistuttuaan ajateltiin et on sit luontevaa olla pienen kanssa kotona hänen. No päätämme asian sitten loppuvuodesta...

Monella on lääkäri tiistaina. Minullakin! Jännitän jostain syystä kovasti, mitä sanoo kohdunkaulan tilanteesta ja PAINO olen ylittänyt 100kg maagisen rajan 2vko sitten. :eek: :eek: :eek: Lähtöpaino oli 86kg (167cm pitkä tai lyhyt olen...) ja "sovittiin", että painoa tulee alle 10kg..... :whistle: :whistle: :whistle:

Rupean ahdistelemaan ukkea... Saa poraa pari taulua eri paikkaan, että saadaan vaavin sängyn viereen, häntä mahdollisesti kiinnostavampaa materiaalia.... =)
 
Hieman väsyttäs...aamupuolen yöstä taas noita supistuksia seurana ja tässä myös pitkin päivää ollut, mutta eipä näitä juurikaan edes kunnolla huomaa ainakaan hereillä ollessa!

Mä sain itelleni eilen ihan hirveä närästyksen, poltti ja sattu oikein kunnolla. Ei auttanut mangnesiamaito eikä rennie, mä söin pari kourallista pähkinöitä! Pitänee unohtaa pähkinät! :whistle:

Huomenna neuvolaan...rv 38+0
 
Melkee joka neuvolas taitaa lääkäri käydä tiistaisin =)

Linea negrasta vielä et ku tarkemmi katoin ni mul yltää se häpyluust iha tissien alle asti et melko pitkä ja tumma viiva. Mahakarvoi on todellaki tullu ja ne törröttää sähkösinä pystys :snotty:

Kotona olosta oon ainaki aatellu et kotihoidon tuel jään ja ainaki pari vuat himas oon jos vaa rahatilanne antaa periks. Opiskellakki kyl voisin taas. Duuni on kyl orottamas mut miätin töihin palaamist sit vast ku on pakko.

JeJa 36+2
 
Kössikenguru...ihan hyvin voit vaaleanpunaista laittaa pojan ylle, vauva kun vasta on. Tosin sait mulle pienen "pelon" aikaseksi, että jos meillekkin sattuu yhtä hassusti. Meille tosin on kahteen kertaan tyttöä povattu ja siksi olenkin muutaman hamosen kaappiin ostanut :p Oli kumpi tahansa, niin varmasti yhtä ihanaa se silti on :)

Wcssä käyn kaksi kertaa yön aikana ja aika tarkalleen samaan aikaan.

Valkovuoto runsasta ja vetistä, ei kiva ollenkaan :/

Serantzu meillä on vähän samanlainen tilanne. Alettiin lasta yrittämään silleen että tulisi sopivasti kun valmistun ja mies sais työpaikan (oli Bellan koulutuksessa josta varma paikka...ennen lamaa). Nyt siis laman vuoksi on "lomautettuna" vaikkei siis kerennyt olla ollenkaan töissä siellä :/ Joten nyt hieman harmittaa, että joudutaan turvautumaan sosiaaliviranomaisiin...

Itse olen syntynyt muistaakseni 40+4. Varma en kuitenkaan ole. Joten jos yhtään perimää on, niin ei tuo nyt niin kamalasti "yli" mene, joten eiköhän sitä jaksa odotella.

Nännejä hieroin eilen illalla hetken ja sai aikaan toooosi kovat vihlasut alapäähän...useaan otteeseen. Mies oli että täh? :eek: auttaako toi? ja oli sit ihan täpinöissään...hiero jopa tänään itse mun nännejä tuossa suihkun yhteydessä :D mutta ei näillä vihlasuilla vielä synnyttämään lähdetä, valmistellaan vaan sitä :p Ja akupainanta, PYH! tyhmää hommaa, ei niitä pisteitä löydä, joten siitä luovun suosiolla.

Pesänrakennus alkoi jo kesällä, kun rupesin hiljakseltaan siivoilemaan kaappeja. Nyt sit kaapit siistinä ja kotia putsaillaan sitä mukaa kun on likaista (koskaan ei tiedä millon lähtö tulee).

Mutta eipä taas kummempia, joten palaillaan! :wave:

Jospi ja Papuliina 37+1 :heart:
 
Glow
Olipas taas luettavaa :)

Hitsi, vaikee kuvitella et toisilla on jo vauva syntyny! :)
ja vielä vaikeempi kuvitella että on se piakkoin meilläkin. Luulis olevan jo ymmärrettävissä, vaan ei...
Mä kaikkine vaivoineni ajattelin että mulla ei todellakaan tule mitään "maha ikävää" mut nyt kun LA alkaa lähestyy ja tajuaa että tää raskausmaha ei ole ikuinen, niin ehkä pieni haikeus tulee.

Käytiin eilen kaupoilla, nähtii miehen kaveri joka tosi varovasti hymyssä suin tuijotti mahaani ja sanoi että "se, se on aika iso..." Hieman nauratti!
Kotona peilistä katottuna maha ei musta näytä yhtään jättimäiseltä, mut herrajestas ku kattoo jostain kaupan peilistä tai kuvasta (poika taas eilen innoissaa saunan jälkeen nappaili mammasta mahakuvia!). Mikä jättiläinen olenkaan! Vaikka maha on nyt muodoltaan taas vähän "sirompi" mun mielestä, kun kaveri ei oo poikittain vaan on laskeutunu tonne alas.

Kävin pojankans pulkkamäessä ja ihan uhallani kiipesin mäkeä ylös/alas. Kerran laskin pulkalla alas :D Ei tuntunu/tunnu missään :LOL: :headwall:

Tiistaina lääkäri, pyörii mielessä kokoajan!

3 yötä nukuin kun tukki, viimeyönä enää en. Kylkeä käänsin kun tuntu et puutuu heti ja supisteli taas kerran. Melkein itku jo tuli, aattelin että syntyis nyt jo kun noin kiusaa! Selälleen en voi olla ollenkaan kun ei vaan oo hyvä.
Äsken näin kaveria tossa ulkoillessa ja nyt ekan kerran vastasinki suoraan että "ei jaksa enää" kun hän vointia kyseli. Tähän asti aina ollu silleen et "joo, ihan hyvin menee..."
Muuten on kyllä melko pirteä, jaksava ja hyväntuulinen olo.
Meinataan kaverin kanssa pamauttaa illalla leffaan! :)

Tajusin vasta nyt että täähän on raskausviikko 38, ku on 37+5
:eek: Niin paljon jo?!
 
Valkkarista, mulla tullu koko raskauden ajan ehkä vähän normaalia enemmän. En oo suojia käyttäny kun muutaman kerran, inhoon niitä! Tarpeen mukaan sit vaan housuja vaihtanu...
Eilen alku illasta kun vessassa kävin, paperiin tuli sellasta rusertavaa paksua "räkää" :x Ja tänä aamuna pari sellasta kellertävää, peukalonpään kokosta klönttiä, oliskohan sitä kuuluisaa limatulppaa? Mitään veriviiruja en huomannu eikä tosiaan mitään isoa ollu. Mut toivo alko elää, että josko Jotain edes tapahtuis tuol alhaalla keskiviikkoon mennessä, et olis jotain pientä toivoa että se "kypsyttely" tois tulosta. :)

Mut eipä oo viikkoon taas supistellutkaan kunnolla, päivittäin muutamia mahankovettumis suppareita tulee ja eilen oli vähän menkkamaista jomotusta mut ei muuta :/

Nyt oon muutamana viime yönä nukkunut kun tukki! En oo edes vessaan heränny. Normaalisti tarvii vessas käydä 1-3x yössä, mut nyt parina yönä tosiaan oon vaan nukkunu putkeen jopa 7h! :eek: se on mulle normaalistikin tosi paljon, koska tuo esikoinen heräilee jatkuvasti. Nyt on ukko nukkunu patjalla neidin huoneen lattialla viimeset pari viikkoa, se rauhottaa öitä niin et mä en ainakaa herää. Pari kertaa jotain pientä ininää oli kuulemma viime yönä neiti pitäny. Aion kyl nyt nukkua niin paljon ku vaan vielä voi, eli ei oo ukolla asiaa tulla vielä takas omaan sänkyyn :D :saint: :LOL:

Siivousintoa ei kyllä löydy täältä. :/ Tuntuu et koko ajan on jossain jotain siivottavaa mut mitään ei saa aikaseks... Noh, ukko saa sit siivota kunnolla kun ollaan vauvan kanssa sairaalassa :D

Sellasia, josko sais tänään jotain aikaseks. Ainakin tota pyykkiä olis taas kertyny hyvät pinot :whistle: :ashamed:

Voikaahan hyvin mammat! :)

Bianca ja poitsu 39+1
 
Merkkailemassa, tekstiä tullu ihan hurjasti taas.

Finttu: täälläkin kasvaa mustia karvoja tisseissä :D Ja sit niit saa olla aina nyppimäs pois.

Mahassa taas kasvaa pitkii vaaleit karvoi ja paljon.

Kauheesti tekis miel kaikkee siivoomis juttui, tehä.. mut ei vaa jaksa. Jotenkin on nyt alkanu laiskottaa ja väsyttämää yhtä paljon kun alkuvaiheessakin.

tyttö-nen & vaavi 36+2
 
Merkkiä tulin vaan laittamaan. Käytiin Pyynikin näkötornilla kahveella perheen kanssa. Virkisti, kivan pirteä ilma siellä. =) Autolla mentiin, mut ens viikosta lähtien ajattelin et vois alkaa käymään taas kävellen jos vaikka vähitellen alkais käynnisteleen synnytystä. On meinaan aikamoista ylämäkeä sinne. Ja jos yliajalle asti mennään niin aion jopa kiivetä portaita sinne torniin asti. :kieh:

Bianca: Oisko synnytys lähestymässä? Eiks sitä sanota et pari päivää ennen synnytystä yöunet ihmeesti rauhottuu ja vauva antaa äidin kerätä voimia koitokseen. :heart:
 

Yhteistyössä