Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

En tiedä pitäiskö itkee vai kirota, nauraa en ainakaan voi...Imetysliiveistä kun täällä kerran puhutte, niin ei minun varoillani ostella 3kpl saati 4kpl imetysliivejä...yhdet ostin ja saavat kelvata niin kauan kuin imetän. Hintaa kun oli 54 euroa ja olivat halvemmasta päästä. Kaupan kuppikoot loppuu E:hen, mulla nämä jo nyt 85 H (ostin siis rintaliivi-liikkeestä)! Täti sano kaupassa, että vielä on olemassa I kuppi jos imetyksen aikana tarvii vielä isompaa...ei ei, en tarvii, survon nämä riipparit vaikka väkisin näihin kuppeihin tai sitten olen ilman liivejä :p Olen kyllä tosiaan harkinnut että kävisin pienennyttämässä vaikka D kuppiin, kun kaupasta sellasille vielä liivejä löytyy, normaaliin hintaan...

Pukamia ei ole onneksi vielä ollut, toivottavasti ei tulekkaan...

Huomenna äippäpolille ja ultraus, on se vaan niin ihanaa nähdä pikkunen, vaikkakin mustavalkoisena :heart: liekkö siellä tekevät sit jonkun sisätutkimuksen. Olis kyllä ihan mukava tietää onko mitään vielä tapahtunu alakerrassa :)

No mutta...olo on taas aika uupunut ja ajatuskaan ei oikein luista, mutta palaan taas kun se luistaa :wave:

Tyypin äipälle jaksamisia ja kunnon :hug:

Jospi ja Papuliina 34+3
 
Kiitos kaikille osaanotoista! Olette ihania!

Noista imetysliiveistä...Mulla ei sairaalassa ollu yhtään mukana ja muutenkin mulla oli vaan esikon aikana yhet sellaset!Vois nyt ostaa viel yhet.

Ai kun sattuu,kun Einari myllää masussa!! :whistle:

Huomenna ois se synnytystapa-arvio,toivottavasti he ultraavat kans!Ois ihana nähä pikkanen! :heart:

Tyypin äippä ja Einari 35+1
 
seksistä; synnytyksen jälkeen kun ekan olin pykännyt pihalle häntäluu murtuneena jännitin kovasti miltä tuntuu vai TUNTUUKO mikään??No sehän tuntui hyvältä ja jotenkin omaa kroppaa tunsi paremmin.(Tätä en imettänyt keskosuudesta johtuen)Sitten lapsia jota imetin synnytyksen jälkeen paikat palautui todella nopsaan kiitos jälkisupisteluiden ja taas imetys mulla vaikutti kuivettavasti limakalvoihin.Mutta alkuun ajatus pyöri imetys hormoonien johdosta vauvassa.Mutta onneksi liukkarit on keksitty ja halut palasi pian synnytyksestä kuitenkin ja lämmittelyä vaan pisempään.Rinnat on ollut aina synnytyksen jälkeeen mulla jotenkin ristiriitaiset, en halua että niihin kosketaan kun imetän seksi tarkoituksessa kamalasti sillä mulla maitoa tosiaan tulee ja hively heruttaa ja saa mulla aikaan muut ajatukset kuin rakastelun.Tätä vaihetta ei myöskään kestä ikuisuuden mutta alkuunsa kuitenkin. Mutta ylipäätään vaikka meilläkin lapsia on monta, vaikka kerrat on ehkä piirun harventunut, on seksi vaan lähes 20 vuoden aikana parantunut.(heh, meillä tosiaan teinirakkaus kantanut pitkään :heart: )Eli summasummarum; se riippuu niin itsestään, jotenkin minä ainakin jotenkin synnytyksen jälkeen koin jotain naiseutta entistä enemmän ja mies ainakin kehui seksiä paremmaksi.Tiedä sitten, on hänellä ainakin ollut aikaa vuosissa vertailla :LOL: :kieh: Mutta jos ongelmia kuivuuden tai haluttomuuden kanssa niin jutelkaa, mies voi kokea ihan oikeesti itsensä tosi ulkopuoliseksi vauvan myötä ja jos vielä nainen ei halua niin aina paree solmu.Synnytyksessä mukana olo voi lähentää seksuaalisuutta ja taas toisilla miehillä se voi lukittaa.Mutta puhuminen asiasta kannattaa, sillä yhtä luonnollista kun raskaaksi tulo on pariskunnan seksi keskustelut.Rento ja huumorilla varusteltu neitsyt matka synnyttäneen naisen kroppaan kannattaa aloittaa varoen ja ilman hermostumista jollei ekalla eikä vielä toisellakaan kerralla tunnu just hyvältä.Itse muistan epparin parantumisen jälkeen itse koklasin sormella kiristääkö tai tekeekö kipeetä, se helpotti ettei jännittänyt kipu, se on kuin eka kerta silloin kauan kauan sitten B)

seksuaalipuhuja sini 36+1
 
tyypin äippä: Osanottoni. :hug: Mutta tosiaan niinkuin joku jo sanoi, niin kadehdittavaan ikään kyllä ylsi mummosi. Minun toinen mummoni kuoli jo 67-vuotiaana, tosin tästä on jo 10v aikaa. Toinen mummo onneksi porskuttaa elämässä eteenpäin eikä ikääkään ole kuin 75v "vasta". Sepä onkin semmonen teräsmummo, jonka uskon kyllä todellakin elävän varmasti 90-vuotiaaksi. Tai ainakin toivon. =)

Imetysliiveistä: En oo ostanu vielä yksiäkään. H&M:llä oli edullisia liivejä ainakin. Muualta en ole katsellut ja en kyllä tasan osta mitään jumalattoman kalliita. Ehkäpä ne yhdet ainakin pitää käydä ostamassa ennen synnyttämään lähtöä.

Pukamista: Täällä ei ainakaan vielä ole pukamia, mutta en kyllä yhtään pidä epätodennäköisenä etteikö pian voisi ilmaantua. :|

Eilen käytiin kontrollissa taasen. Pikku-ukolla oli painoa "jo" 2,2kg! :heart: Suurinpiirtein 200g/viikko on paino nyt noussut pienellä. Jos laskettuun aikaan asti jaksaisi pieni masussa olla niin nippanappa 3kg olisi silloin painoa kun syntyisi. Kasvu menee edelleen alakäyrällä, mutta kuitenkin on tasaisesti kasvanut omalla käyrällään mikä lääkärin mielestä tärkeintä. Vatsanympärysmitta oli saanut kasvua ihan mukavasti jo eikä enää ollut niin pieni. Muut mitatkin kunnossa. Lapsivettä normaalin verran. Vauvelin pää oli jo tosi alhaalla ja lääkärillä oli vaikeuksia mitata pään ympärystä. Sydänkäyrä ja napanuoran virtaukset kunnossa. Kohdunsuuta ja -kaulaa ei ultrattu ollenkaan tälläkertaa vaan lääkäri kokeili sormin. Kaulaa oli vielä jonkin verran jäljellä ja kohdun ulkosuu auennut lisää entisestään. Paikat tuntui kuulema jo pehmeiltä. Lääkärin mukaan ei olisi mikään ihme, vaikka tämä pikkuinen pyrkisi maailmaan jo pari viikkoa etuajassa. Kääk! :eek:

Synnytystapa-arvioinnista kysyin ja lääkäri sanoi, että voidaan seuraavalla kerralla tehdä, kun on kontrolli eli 1½ viikon päästä. Sanoi sitten, että ei taida olla mitään ongelmaa alakautta synnyttämisessä, kun vauva kerta on noin pieni ja minä melko isokokoinen. :) Lisäsi vielä, että jos nyt sattuu ennen tuota syntymään niin voidaan synnärillä kokeilla tuo lantio sitten. Silloin mä vasta havahduin, että alkaa olla h-hetket lähellä. :x

Pinnasänky saatiin koottua eilen. Petasin siihen jo pedin valmiiksi, reunapehmusteen laitoin sekä mobilen. Heti alkoi tuntua taas todellisemmalta, että meille oikeasti tulee pian vauva. :heart: Kissaa kyllä kiinnosti, että mikäs pirun hökötys se tuo on. Olipa tänään sitten käynytkin omin lupinensa sängyssä kävelemässä. Argggg! :kieh:

Tinttu & Tirpukka 35+6
 
Siniraita: olipa kiva kuulla, että ei se seksielämä välttämättä lasten tuloon lopu. :D Ja onnittelut, 20 vuotta on aivan huikea saavutus näinä aikoina! :flower:
Me pidetty miehen kanssa yhtä nyt 5 vuotta, ja kovasti ollaan ihmetelty, että mites kummassa tää seksi on vain parantunut ajan myötä :eek: Mun ensimmäisessä avoliitossa ei tosiaankaan ollut näin, eikä myöskään miehen ekassa avioliitossa, kummallakin siis päinvastoin. Mutta kun joka paikassa sanotaan, että imetys ja synnytyksen jälkeiset hormonit vie halut, niin olen jo melkein surrut, että onpa sääli, jos meidän seksuaalinen yhteys ja läheisyys loppuu sitten siihen.
Mekin puhutaan seksistä hyvin avoimesti, ja vitsaillaan kanssa, ehkä sekin on vaikuttanut osaltaan tähän meidän väliseen kemiaan, ei oteta asiaa liian vakavasti, vaan se on myös hauskaa! :heart: Toivottavasti jatkuu tätä rataa myös myöhemmin, vaikka varmaan se riippuu paljon myös vauvan vaativuudesta. Meinaan huomaan jo nyt, että jos on valvonut pari yötä peräkkäin, niin kyllä silloin on mielessä lähinnä nukkuminen, eikä suinkaan seksi! B)

Siis pyöriikö teidän muiden ajatukset vain vauvassa? Vielä pari viikkoa sitten sain tehtyä töitä ihan hyvin, toki aattelin myös vauvaa, mutta kykenin keskittymään myös muihin asioihin. Nyt mulla pyörii ajatuksissa vain vauva :eek: Töihin on ihan kauhean vaikea keskittyä, siitä varmaan nuo kotiäidiksi-mietinnätkin.
Siis tää on pian joku ihme pakkomielle, täytyy olla kauhean rasittavaa mun perheellekin, kun mä soittelen niille ja selitän vaan vauvajuttuja :ashamed: Ei varmaan ihme, ettei kaverit enää soittele :whistle: Jos itse en olisi raskaana, niin en varmaan olisi niin kärsivällinen, kuin esim. mun ihana siskoni on ollut.

Olen aina vannonut, että lapsilla pitäisi olla ainakin 3 vuotta ikäeroa, ja nyt mä huomaan miettiväni, että eikö kantsis ruveta yrittään jo aiemmin :p Kun ikä alkaa painaa, eikä tää raskautuminen muutenkaan ole niin helppoa. Joopa joo :whistle: Taitaa ajatukset hiukan muuttua, jos vauva onkin vaativammasta päästä ja meikäläinen helisemässä yöheräämisten vuoksi. :D

Tv. Vauvapakkomielteinen Lentis ja söpöliini 33+2 :heart:
 
Tyypin äippä osanotot myös täältä :hug: !
Kerrothan sitten meillekin mitä siä synnytystapa-arviossa tapahtuu ja mikä on sun kohdalla tulos... Alkaa pikkuhiljaa asia mietityttää,kun itekin arvioon olen menossa.(ajasta ei viä tietoa,ehkä parin vkon sisään..)

Mietin sellaistakin että olenko oikeastaan ensisynnyttäjä,kun esikko syntyi sektiolla,ilman että olen ainuttakaan synnytyssupistusta kokenut. Lähinnä siltä kannalta,kun ei kohdunsuu,-kaula, synnytyskanava jne. ole koskaan sitä synnytystä läpikäynyt,eli ne paikat on periaatteessa samassa jamassa kuin ensisynnyttäjillä... :/ :eek: Ymmärtääköhän nyt kukaan mitä ajan takaa...?? :whistle:
Eikö sairaalassakin aina painoteta ensisynnyttäjien ja uudelleensynnyttäjien synnytysten eroja,esim.keston suhteen jne... Kroppa on kyllä raskauden aiemmin käynyt läpi, muttei alatiesynnytystä... Plaah... onko tää nyt turhaa pohdintaa?? Onko muilla sektioiduilla moisia aatteita??? :headwall:
En siis vielä tiedä miten tämä tuleva syntyy,kun se arvio tehdään sit muutaman viikon päästä... Tähän asti en ole juuri uhrannut ajatustakaan tolle synnytystavalle, mutta jostain kumman syystä alkaa ajatukset pikkuhiljaa kääntyä siihenkin suuntaan... :D

lentiskö pohti miten seksin käy vauvan syntymän jälkeen... Uskon että asia on täysin yksilöllinen,eikä voi yleistää noin et jos nyt toimii hyvin,niin sit synnytyksen jälkeen ei, tai toisinkaan päin... varmasti asiaan vaikuttaa monet seikat jotka jokaisella on omanlaisensa(toipuminen, hormoonit, vauvan "helppous" eli valvottava vauva saa väsyneeksi,jolloin varmaan mieluummin itse nukkuu,jos pitää valita unen ja seksin välillä...,jne...). Tottakai sitä toivoo,että kaikki palautuisi ennalleen tämän omankin nykyisen "nihkeyden" sijaan, mutta realistina en kyllä liikoja toivo ainakaan heti syntymän jälkeen tapahtuvaksi. Luultavimmin itse ainakin pikkuhiljaa palaudun normaaliin siinäkin asiassa... Mutta pointti siis oli, että yksilöitähän tässä ollaan ja toisilla parempi onni tässäkin kuin toisilla... :/

Kylläpä tulee sekavaa tekstiä tänään, taitaa olla syytä lopettaa tältäerää... :headwall: :headwall:

sekava tatuka+jatsaava peikko 34+0
 
Mulla on ollu tänään jotenkin hankala päivä :/ het aamusta asti tuikkinu ja vihlonu tuonne kohdunsuulle ( sukkapuikko tökkäsyjä ) ja seisominen tuntuu pahalle ihan ku supistas tai sit joku hermo puristuksissa.

imetysliiveistä mulla on aikas monet, mutta ne taitaa olla pieniä...uusia en ole nyt ostanut. Mutta saahan sitä imetettyä ilman imetysliivejäkin =) ainakin kun myökin paljon kotona ollaan niin menee mitkä tahansa liivit jotka saa nostettua tissin alle. Myös semmoset toppimalliset on ihan kivoja.

Pukamia ei onneks ole tullut tässä eikä aikasemmissa raskauksissakaan eikä niitä suonikohjuja!

 
BYÄÄÄÄHHH, hetken vain olin kesken kirjoittelun koneelta poissa ja se silti halusi kirjata ulos ja hävittää pitkän tekstini :headwall: :headwall: :headwall: Jota tunnin viel tässä kirjoitin ja nyt en jaksa, päähän koskee jo kovasti ja silmissä seisoo :headwall: :headwall: Huomenna uusi yritys :headwall: :headwall: :headwall:

absa ja atso 33+1
 
Tatuka Joo,mä tulen sit kertomaan et mitä siel sanottiin!
Mul on ihan samanlaisia ajatuksia kun sulla,ku esikko on syntynyt sektiolla!Ymmärrän kyllä mitä tarkotat!Jossain sanotaan että me ollaan melkeen ku ensisynnyttäjiä,mut välil ainakin tuntuu että neuvolassa kohdellaan ihan niin kun tietäisin jotain normaalista synnytyksestä!Ite ainakin pidän itteäni eka synnyttäjänä ja toivon että synnärilläkin he muistavat että mulla ei ole synnytyksestä kokemusta vaikka mulla on jo lapsi!
 
Imetysliiveistä: Mulla ei ole kuin kolmet imetysliivit ja vaihdan niitä yhtä usein kuin normaalejakin, eli en joka päivä. Sitä vartenhan on ne liivinsuojat joita vaihdellaan :/ Viimeks mä jouduin olla sairaalassa viikon synnytyksen jälkeen ja mulla oli vaan yhdet liivit koko aikana.

Vinkki tekstien häviämis-ongelmaan:
Kannattaa välillä kopioida se teksti jos kirjottelee pitkää juttua, sit jos ne tekstit häviää niin saa kätsysti palautettua ettei koko juttua tartte alusta kirjottaa. (eli maalaa mustaksi ja klikkaa hiiren "väärää" nappia, valitse "kopioi". jos häviää niin sama homma, mutta valitse valikosta "liitä") Nimim. atk-tukihenkilö :D

ON: Neuvolassa olin eilen ja siellä kyseli täti jo että onko sairaalakassi pakattuna ja kaikki vauvaa varten valmiina kun voi alkaa synnytys minä hetkenä hyvänsä. Hui. Nyt ajattelin saada jotain jo oikeasti pakattua tuohon "sairaalakassiin", joka on oikeasti reppu :) Samoten ajattelin varotoimena laittaa sänkyyn lakanan alle pari pyyhettä jos sattuu vedet menemään yöllä niin ei oo sänky pilalla. Viimeks alkoi vesien menolla ja ei muuten tarvinnu miettiä oliko valkkaria, pissaa, vai mitä. Tuli sen verran paljon kerralla. Onneks olin silloin sairaalassa valmiiksi ja sängyssä, vähän ois hävettäny kun olisin just ollu jossain kanttiinissa käymässä. Siis se oli oikeesti ihan ku jostain elokuvasta että humps vaan ja vettä joka paikassa. Pesukone vaihdetaan huomenna, jee! Edelleen vaan se hoitoalusta siihen päälle ostamatta :ashamed: Voi että mä oon saamaton, ja ei meillä ole vaatteitakaan tarpeeksi tälle pienelle vielä :headwall: Tuntuu että tässähän on vielä hyvin aikaa muka...

Lentis oli vissiin tilailemassa jenkeistä tavaraa, ainakin itkuhälytintä. Kantsii muuten sit tarkastaa noissa sähköverkkoon liitettävistä laitteista että minkälaisella töpselillä ne on. Mä olen tilaillut jenkeistä kankaita ja muutenkin ompelutarvikkeita. Nyt olen tässä odotellut että jos se dollari vähän heikkenisi että saisi pikkuisen halvemmalla (mä kun tilaan sit aina jollain 300-400 eurolla niin dollarin kurssi jopa vaikuttaa ihan kivasti) niin tilaisin kestovaippoihin kangasta. Jos jotain kiinnostaa kimppatilaus niin saa ilmoitella, tarkoitus olisi tilata nyt kuukauden sisään, mutta toimitusaika saattaa olla jopa sen 2 kk:tta :( Toisista paikoista tulee tosi nopsaan ja toisaalla sit jahkaavat niiden kaa. Mut hinnasta sen verran että kulujen jälkeen olen yleensä saanut sieltä tilattua esim. tuota pul-kangasta puolet edullisemmin kuin suomesta.

Niin lentikselle vielä, että jos siellä on samanlaiset töpselit kun täällä, niin saathan sä varmaan suomestakin tilattua suht edullisesti jostain nettikaupasta. Tuollanen perus philipsin itkuhälytin, mikä mun mielestä on ainakin ihan hyvä ja toimiva vekotin, niin maksaa jotain 50-60 euroa.

Nyt mä lähen iltapalalle. Huomiseen :wave:

Aply ja masukki rv 36 tasan
 
Kiitos aply vinkistä! Mutta tällä kertaa mua kiinnostaa sähköinen rintapumppu, mies on jenkkilässä käymässä, niin saa katsoa itse, että onko siellä ihan marketissa halvemmat hinnat (yleensä on) kuin täällä. Se on kyllä totta, että sähköverkko on erilainen, mutta meillä on käytössä sellainen muuntaja, jolla saa muunnettua ihan minkä maan töpselit sopiviksi, se on ollut tosi kätevä matkoilla. Mutta eniten tykkäisin patterikäyttöisestä rintapumpusta, niin kuin Avensilla. Mutta jenkkilästä kannattaa varmasti tilata netistäkin, kun toi dollarin kurssi on noin edullinen.
 
Tyypin äippä: :hug: Osanottoni :(

Rintapumpuista Lentis mainitsi... Mulla on vaan toi ainun käsikäyttöinen rintapumppu, samanlainen ollut aiemminkin ja sillä pärjää hyvin. Itse lainasin sairaalalta sähkökäyttöisen pumpun kun aloin maitoa luovuttamaan ja kun luovutuksen lopetin (ja pumpun palautin) niin sillä käsikäyttöisellä jatkettiin. :) Mutta siis en tiedä miten muissa maissa tai edes muissa kaupungeissa toimii toi pumppulainaus sairaaloista...

Imetysliivit: Mulla on kolmet. Kaksilla olen pärjännyt aiemmin hyvin, mutta nyt ajattelin panostaa vielä kolmansiin. Silllävälin kun yhdet on pesussa niin toiset käytössä :)

Täällä on nukuttu melkein koko päivä. Aamulla nousin sängystä 10.00. Sen jälkeen vietiin lapset mun veljelle (kun se halus ne) ja nukuin 13-16.30 :whistle: Nyt lapset nukkuu ja mä ajattelin kans mennä :saint:

Huomenna taas arki alkaa...

-Kyrsä ja nappula 33+4
 
Heräsin vasta...en siis jaksanu sinnitellä tänne iltaan että olisin sitten oikeille yöunille ruennu. No aamulla aikanen herätys, mutta minkäs teet. Toivotaan että uni tulee ennen puolta yötä |O Hohhoijjaa...tylsää tylsää tylsää... :headwall:

Tylsistynyt Jospi

muoks...voiko klementtiinien syönnistä olla jotain haittaa? oon syöny kohta koko pussin niitä :/ siis lähemmäs 20 ainakin...
 
Glow
No nyt ei sitte väsytäkään enää kun olis "nukkumaanmenoaika". Mies ja poitsu meni jo, mies menee töihin 03.00 :/
Jee, olen saanu pari päivää rautatabletit pysymään sisällä, obsidania ostin.

Sinituuli; tuo kokoasiakin näköjään sit lääkäristä/sairaalasta kiinni että milloin on "normaali" ja milloin "iso". Mulle yks lääkäri sano että 4,5kg on iso! 4kg on vielä jokseenkin "normaali". Näin koksissa...

Abu; todellakin liitoskivut on kovat täälläkin. Etenkin jos on yrittäny vähän kävelyllä käydä, sen jälkeen on tosi kipeä. Outoa, en muista et esikoisesta näin olis ollu. Tänään vaikka en mitään ollu kävellykään, paitsi käytiin kylässä (on muuten ikävää istua kylässä kun ei oikeen jaksais istua normaalisti ) . Niin, tänään sit taas illalla sattu alapäähän niin kamalasti ettei askeltakaan meinannu voida hetkeen ottaa.
Yöllä on toi alapää välil niin kipee että on vaikea senkin takia kääntää kylkeä, outoa.

Möökö; meilläkin on punaista. En tiiä mikä siinä nyt viehätti, en missään nimessä halunnu sinistä/vihreää. Vaunuja ja turvaistuinta ostaessa. Vaunut on mustaa/harmaata/punasta ja kaukalo samoin. Oikeen hyvin käy pojalle tuo kirkkaan punainen.
Vaatteissa oon jotenki vihreään ja ruskeaan ihastunut. On toki sinistä ja beigeä/valkoistakin. Nyt haluaisin oranssin bodyn :D
Ehkä vois pari 56cm bodya käydä ostamassa. Sitten jos malttais jättää ostelut siiheks kun on vauva maailmassa.

Imetysliivit; mulla ei ollu sairaalassa ekalla kerralla muistaakseni ollenkaan semmosia mukana. Kävin ostaa vasta ku kotiuduttiin. Yksillä vaiko kaksilla pärjäsin.
Nyt oon ostanu kahdet, yhdet vanhat on tallella. Niillä meinasin pärjätä. Tänään just aattelin että saahan niillä rintsikoiden jatkopaloilla vähän lisää väljyyttä liiveihin, jos onkin ahdistavat. Ainakin toimi mulla näissä "normi liiveissä".

Onneksi jäin mammalomalle vähän aikaisemmin kun se 30 pv. En todellakaan olis kyenny olemaan töissä enää pitkään aikaan! Saikkuahan voi aina hakee, mut eipä ole tarvinu sitä nyt miettiä!

Tajusin tässä et esikoinen pitää ilmottaa eskariin. Tuli puhetta hänen hoitokaverin äitin kanssa asiasta. Kun näille yksityisessä hoidossa oleville ei tulekaan mitään lappua asiasta, vaan se pitää hoitaa itse... Ja tais olla vieläpä tammi/helmikuussa.

Rintapumppua ei ole, eikä varmaan edes tule. Esikoisen vauva-aikana semmonen oli mutta en juurikaan käyttänyt sitä härveliä.
Mietin just noita imetysllivejä miettiessäni, että toivottavasti imetys ylipäätänsä onnistuu, että tulee maitoa! Mulla kun ei oo rinnat ollu kipeet nyt paljon yhtään eikä ees kasvanu hirveesti. Mut, kai sieltä alkaa maitoa tulla sitten kun on sen aika.

Vaunuista; tuli hankittua nuo Brio Kombit? muistaakseni ne on semmoset juu... Niissä ihastutti kunnollinen kori alhaalla ym. Mutta, nyt mä oon aatellu et ne on vähän isot ja painavat :/ Että oisko sittenkii pitäny ostaa kevyemmät ja kapeammat. Mutta eihän sille enää mitään voi. Hyväthän varmasti nuo on! Ja eihän niitä tarvitse autoon raahailla. Reissuja varten on matkarattaat, joihin saa pehmeen kantokassin.
Meil on vaan ärsyttävä hankala rappunen ulko-ovella! Nyt jo mietin et kuin siitä pääsee niiden vaunujen kanssa. Pitänee ehkä käyttää takapihan ovea... Joo, kaikkee sitä ja miettii jo.

Mullakaan ei edelleenkään tee mieli normaalia ruokaa, ei leipää, ei mitään. Nälkä jos on, syön hapankorppuja edelleen :whistle:
Tosin tänään söin melkein pakolla muussia ja nakkikastiketta, ajattelin et vauvan on saatava ees vähän kunnon ravintoa.
Kahvia join yhdessä vaiheessa kupin joka aamu, mut nyt se tökkii, vaihdoin teehen. Limsoja en oo hirveemmin koskaan juonu, mut nyt on joku ihmeen himo cokiseen! jota "ikävä kyllä" melkein aina kaapissa on, koska mies sitä juo. Onko se nyt sit olevinaa kahvin korvike? vältän juomasta sitä lasillista päivässä enempää jos sitäkään, jottei tämä ennestään kova liikkuja liikkuisi sokerin innoittamana vielä enemmän, ja kasvaisi "liikaa" .

Semmosta tänään.

Glow&Onni 35+0 :heart: vähiin käy ennenku loppuu....
 
lisäsinkö teille oikeen väriset tähtöset vai onnistuinko vaihtamaan jonkun vauvan sukupuolta :saint: alko silmissä hyppimään ne värit siellä ni aattelin koittaa vähän rauhallisemmalla versiolla. rivit ne ei vaan satu kohdilleen vaikka mitä teen,oon koittanu varmaan miljoona kertaa saada ne suoriks mut ei niin ei.se kun näyttää ihan erilaiselta ja kapeemmalta alalta kun muokkaa tekstiä kun sit kun katsoo valmista listaa. :headwall: pyh. noh,paremmalla ajalla taas jos saan inspiksen ni koitan sitä vääntää. nyt meni hermo.

tekniikan ihmelapsi labello ja mytty 35+2
 
iltaa kaikille!

tyypin äippä: osanottoni :hug:

Jospi minä myös olen syönyt jo monena päivänä todella paljon mandariinejä..
jotenki on vaan iskeny kauhee himo niihin.. ja toinen on jaffa (ennen raskautta en voinu kuvitellakkaan jaffaa juovani) :D

Imetysliivejä mulla on jo neljät ja yhdet ajattelin sairaalaan mukaan ottaa..

minulla on käsikäyttöinen rintapumppu

minäkään en oikeestaan syö kunnon ruokaa päivisin.. tulee vaan naposteltua aina silloin tällöin jotakin :D

sairaalaan en ajatellut paljon muuta ottaa ku imetysliivit, liivinsuojia ja vaihto vaatteet + vauvan vaatteet (no en siellä ajatellu muutenkaan kauaa viipyä)

lasten ikäerosta jollain oli puhetta.. mä olen päättänyt että kolme saa riittää ja parempi vaihtoehto oli tehdä kaikki peräkkäin niin ei sit tartte kaikkea alottaa ns. uudestaan
mun vanhin täyttää huhtikuussa 3v

nyt täytyy taas kiiruhtaa...

äippä-83 33+6

*muoks*
labello mun osalta ainakin ihan oikein :hug:
 
Imetysliiveistä: Mä en ollu ajatellu koko bakteeriaspektia... :| Mulla ei ole kuin parit imetysliivit, mutta en esikoista imettäessäkään niitä kauheesti käyttänyt, vaan ihan tavallisia. Sairalassa käytin pelkästään sairaalan imetysliivejä - ei kauheen viehättävät, mutta kivan lämpöiset...

Seksistä synnytyksen jälkeen: Mulle sopi imetysaika seksin suhteen jotenkin tosi hyvin. Osaksi sen takia, kun normalisti olen kauhean tarkka siitä, miten mun rintoja saa koskea, ja imettäessä kaikki kosketus tuntui tosi hyvältä. Ja mun tavallisesti aika pienet tissit oli aika kivan näköiset. Olo oli tavallista hotimpi... Ainut paha oli, kun ei enää voinutkaan hypätä sänkyyn, koska sattui huvittamaan, vaan kyllä monet kerrat odotettiin, että väsähtäis nyt pikkuinen... Nyt mietityttää, että ehtiikö (ja jaksaako) sitä enää ollenkaan, kun pieniä on kaksi, ja esikoisen ja tulevan vauvan nukkumisrytmin on varmaan aika kauan ihan erilaiset.

Vauvan koosta: Kiva asenne tuntuu olevan joillakin lääkäreillä Suomessa, että noi 5-kiloisetkin ainakin pyritään synnyttämään alakautta - ihan normaaleja ovat... Just. Kai me ollaan leveälanteista kansaa, mutta asenne on monessa maassa ihan toinen. Mullekin virolainen lääkäri määräsi käynnistuksen viimeksi rv 37+, ja suomalainen lääkäri perui sen, kun menin "käynnistykseen". Noissa jenkkiohjelmissakin 4-kiloinen vauva tuntuu olevan jo kauhistuttavan suuri. Onhan noi varmasti kaksipiippuisia juttuja, että koska käynnistyksessä/ sektiossa on enemmän riskejä kuin mahdollisuuksien rajoilla tapahtuvasta alatiesynnytyksestä, mutta kai jokainen äiti haluaisi, että vauva ja äiti selviäisivät mahdollisimman vähin vaurioin ja että ei vain kokeiltaisi, etä josko synnytys sujuisi alateitse normaalisti.

Kiitos Labellolle tähdistä! Oikein ovat.
 
Hieno lista Labello, kiitoksia! :)

Kauheesti on tullut tekstiä parin päivän aikana, en edes muista mitä kaikkea piti kommentoida.

Kyrsälle tsemppiä suppareiden kanssa, toivotaan että pieni vielä pysyisi mahassa jonkin aikaa! Tyypin äipälle osanotto, on ne mummot tärkeitä, vaikka vanhoja olisivatkin. Ja Absalle vielä, huh, onneksi ei käynyt pahasti! Tosi vaaralliselta kuulosti!

Imetysliiveistä, mulla ei ainakaan oo varaa eikä halua ostaa enempää kuin yhdet alkuun kunnes sitten näkee millaiset hinkit noista oikeasti kasvaa. Eli yhdet liivit aion ottaa sairaalaan mukaan ja pärjätä niillä.

Rintapumpun oon ajatellut hankkia, oon katellut sitä Aventin käsikäyttöistä. Tuntuu vaan olevan monesta paikasta loppu, nettikaupassakin luki, että voi tilata ennakkoon ja saa sen sitten joskus tammikuun jälkeen. No joo, en nyt viitsisi alkaa jännitäämään että ehtiikö se ennen vauvaa vai ei.. Yritän siis vielä etsiä kaupoista.

Täällä iskiaskipu on helpottanut, ihanaa! Kolmeen viikkoon en pystynyt kävelemään paitsi laahustamalla, nyt onneksi taas askel nousee jotenkuten :) Vauva tuntuu poraavan päätään alakertaan, välillä oikein vihloo kun neiti työntää itseään tonne. Jospa se kohtapuoliin vaikka alkaisikin olemaan lähtökuopissa.. Oon kyllä henkisesti varautunut siihen, että syntyy vasta 42+0 jälkeen, mä oon niin kärsimätön että varmasti hermo menisi muuten :D

Mukavaa lyhyttä viikkoa kaikille!
KÖ ja Taotao 35+1
 
Huamenii!

Imetysliiveist ei oo kummastakaa ollu enkä osta nytkää. Oon pärjänny ennenki sellasil löysil mitkä saa tissin alle ja sairaalas käytin niiden liivejä. Mul tuli kummastaki nii pal maitoo et vaatteet oli litimärkii koko ajan ja kotonaha ei oo välii mitä käyttää.

Rintapumpun aion hankkii ku sitä maitoo ainaki ennen on tullu nii pal ettei perusimetys riittäny tyhjentämään. Nythän ei tiä tuleeks nii pal ees. Käsipumpun varmaa mut sähköne olis parempi. Maksaa vaa nii pal. Sillo joskus luovutin TYKSiin maitoo ja sillo sain sen sähköpumpun siält lainaks ni oli se kyl kätsy.

Seksist synnytyksen jälkeen odotan sitä :D tietty joku aika tarttee olla ilman ku ei heti voi touhuu mut ootan silti ku nyt ei taivu mihkää ja seksi on melko tylsää siks.

Nyt on vast alkanu synnytys olee sen verran mieles et seki ois tosia edes jossai vaihee. Hassuu sillee jäädä mammalomal ens to jälkeen ku ei oo "syytä" jäädä lomal, siis tarkotan sitä ettei oo ainakaa viä mitää vaivoi. Sit aion hoitaa vast kaikkii asioi ja ostaa loppui kamoi.

Onneks alko pitkän joululoman jälkeen noku arki. Sai viedä muksun eskariin ja toine meni kouluun. Jos neki vaik jaksais olla vähemmän melskaamat himassaki.
rv 33+5
 
Labello mulla on ihan oikein...kiitos ja kumarrus :flower:

Jep eli äippäpolilla käytiin ja oikein mukavasti meni, kovasta pakkasesta huolimatta.
Verenpaineet oli 121/80 ja nyt myös pissa täysin puhdas. Painoarvioksi saivat 2150, eli hiukka keskikäyrän alla, kuin myös vatsanympäryskin. Tämä siis minulle ja vauvalle hyväksi, ettei ole nuo mun ainaiset herkuttelut päässy siinä asiassa vaikuttamaan. Edelleen ollaan oikein päin eli raivotarjonnassa. Kohdunkaulaa 2cm jäljellä, on kuitenkin kiinteä. Lääkäri teki myös samalla "lantiotutkimuksen" eli vauva mahtuu tulemaan normaalia reittiä pitkin :D Uusi käynti kolmen viikon kuluttua :)

Tänään ois sitten miehellä hammaslääkäri...repiivät viisaudenhampaan pois :/ ajattelin henkiseksi tueksi lähteä :heart:

Siivotakkin pitäis, mutkun ei jaksa...onneksi vielä on aikaa vauvan tuloon niin ennättää siivoilemaan.

Rintapumppua en ajatellut vielä hankkia, katsoo kuinka maitoa irtoaa, sitten vasta jos on tarvetta.

Nyt taas muihin puuhiin :wave:

Jospi ja siro neiti Papuliina 34+4
 
Heippa!

Neuvolasssa käyty.Painoo oli tullu +600g/viikko.Ei paha :whistle: aattelin et ois tullu vielä enemmänki,ku oon herkutellu.Sf mitasta oli vähän pituutta kadonnut,tuumas vaan et on enemmän laskeutunut.Ollu jo pitkään rt tarjonnassa.On kyllä supistellutkin ihan kiitettävästi.Ens viikon ä.poli käyntiä odotan :D Rautaa hain,hb oli 108,aattelinki et on tippunu,oon ollu tosi väsynyt.

T.Hemuliina ja viikkoja kasassa 34+4 :heart:
 
Abu
Hienon listan olet tehnyt, Labello! Tähti on oikein, mutta LA väärin.. Eli jos viitsit siirtää sen päivää aikaisemmaksi, 24.2. En tiedä onko moka ollut minun kun olen ajan ilmoittanut, mutta tarkistin vielä että neuvolakortissa lukee 24.2. :D

Imetysliiveistä: Mulla on kahdet enkä ajatellut uusia hommatakaan. Sairaalassa oli mukana yhdet ja niillä pärjäsin. Liivinsuojiahan vaihdetaan tiuhaan - kai se on riittävän hygieenistä!

Kerronpa vielä varoittavan esimerkin imetyksen aloittamisesta! Mulla halkesi oikea nänni jo sairaalassa parin imetyskerran jälkeen. Jouduin sitten pumppailemaan sitä (kivun takia) ja imettämään vain vasemmasta. Kannattaa siis hommata etukäteen jo rasvaa nännejä varten! Joillain toimii bepanthen, itse koin parhaaksi Lansinoh-rasvan. Saa nähdä miten tällä kertaa käy - joko olen karaistunut vai onko tissit yhtä herkillä tälläkin kertaa...

Taas on alamaha ja koko toosa ihan järkyttävän kipeä! Yöllä sattui lonkkaan jos oli samalla kyljellä liian pitkään ja kylkeä kääntäessä liitokset paukkui. Tuli taas nukuttua miten sattui. No onpahan tehokasta valmistautumista yösyöttöihin :kieh: . Vaikuttaisi muutenkin että kaveri on kova kukkumaan yöllä. Mies sanoi että toissayönä vauva potki niin että koko sänky heilui.. ja minä kuorsasin :ashamed: Että valivali-päivä tänään...

Abu 33+1
 

Yhteistyössä