Helmivauvat 2009 ~heinäkuussa~

Memsku; luinkohan täältä vai jostain muualta, et jos lapsi ei ole enää täysimetetty, niin nesteen määräksi riittäisi 600ml/vrk. Teillähän toi tulee melkein täyteen, et älä oo huolissas! Ja muuten :hug: Hyvä, et oot päässyt mokomasta roikaleesta eroon!

Nyt kutsu kuuluu taas, paremmin myöhemmin taas!

Tuiskunen ja Alexi 5kk+
 
Memsku :hug: Onpa typerää valittaa siitä, että parisuhde ei ole yhtä hehkeä ku normaalisti, ku tosiaan vois olla paljon huonomminkin.

Se puuroon menevä maito lasketaan toki mukaan. Muutenkin meille neuvolassa puhuttiin aikanaan, että 500 ml ois minimi.

Lentoemolle kans :hug:

Taidan päästä päikkäreille. Jei! Esikoinen meni just nukkumaan (kai?) ja Vilja taitaa olla kans valmis.
 
:hug: kaikille joilla väsy ja unet jää vähälle, toivottavasti pikkuisten yöunet alkais hiljalleen piteneen niin sais äiditkin huilata.

Pitäis alkaa laitteleen tytölle kamppeita kasaan yökyläilyä varten kun huomenna lähdetään sinne laivalle. Tuntuu niin haikeelta jättää pieni hoitoon vaikkei oo kun yks yö :snotty: kyllä sillä varmasti ihan hyvin menee siellä ja onhan siellä siskon pojat 12 v. ja 7.v sitä viihdyttämässä =) harmittaa vaan kun aika huonoo ilmaa luvattu et ei varmaan tarvi paljoo siellä kannella aurinkoo ottaa :/

Jos tässä nyt vähän huilais kun tyttö nukahti päikkäreille

Kareliini ja Sara kohta 4kk :heart:
 
Hei taas (nyt mä alan aktiiviksi heti taas)

Te autoilevat, kuinka pitkiä matkoja olette ajaneet vauvojenne kanssa? Kuinka usein olette pitäneet taukoja? Me oltaisi lähdössä vlopuksi pohjoiseen ja matkaa tulisi yhteen suuntaan reilut 600km. Kaiken lisäksi meistä vaan mulla on ajokortti, joten joutuisin itse ajamaan koko matkan (me vuokrataan auto). Vähän hirvittää sekä mun itseni, että vauvan takia! Tästä on nyt sitten saatu kunnon riita aikaiseksi. Mua kun ei huvita koko reissu ja mies haluaa lähteä (ollaan menossa hänen setänsä synttäreille). Tällaista meillä, kun nyt näistä parisuhdeasioista olette keskustelleet... Täällä kanssa hormoonit saa mut syttymään aika helposti!

Jee nyt vauva nukahti! Voin siis tarinoida pidempäänkin :) Tsemppiä tosiaan kaikille allergiavauvojen äideille! Täällä ei vielä ole havaittu mitään, mutta eipä tuo ole montaa asiaa vielä syönytkään.

Meillä on nyt sitten päätetty näistä meidän lomista. Mä olen kotona joulukuun loppuun asti ja sitten mies on ainakin ens kesän loppuun. Olen tällä hetkellä todella kiitollinen siitä, että asutaan maassa, jossa on maailman pisimmät vanhempainlomat! Saa N olla kotona ainakin ens kesän loppuun.

Jospa sitä koittais vaikka aloittaa päivän. Kiva lueskella taas teidän juttuja!!
 
unikeko mä oon ajanu kesäkuun alus pitkää matkaa, eli Kaapsu oli sillo 3kk... Reissus oli mä ja lapset 15v, 12v ja Kaapsu. 500km matka oli kyl oikeesti 400km, mut ajoin "vähä" harhaan. Pysähdyttiin kaks kertaa ja aikaa kulu kaikkiaan 7h kun käytiin sit ihan ostoksil matkan varrel... Mut kotiin tulin samaselt reissult 400km ja aikaa meni 5h kahdella normipysähdyksellä. Menomatka meni hienosti helteest huolimatta, lähdettiin aamul klo 7.30... Takastulles Kaapsu huusi viimisen tunnin ja muutenkin matka sujui kitisten...

Mun veli ajeli just pohjoiseen... Niil 7kk vanha tyttö. Oli menny hienosti niillä, en tie kyl monesiko olivat stopanneet..
 
Täällä myöskin äippä väsy taas tänään. Yöllä herättiin 3 kertaa syömään, ja kuudelta loppui unet. Tosin seittemältä sain vielä tunniksi viereen nukutettua, mutta kyllä tuntui eka tunti ettei millään herää taas päivään :kieh: Oma vika, mitäs valvoin puolille öin, tosin oli jotenkin niin kuuma meillä, että pyörin ja pyörin vaan...

Käytiin aamusta kaupungissa pyörähtämässä. Hyvin nukkui neiti rintarepussa vajaan parituntisen :) Vielä kun jaksaa neitiä kannella repussa, varmaan kohta ei enää hartiat tykkää.

Me ollaan ajeltu tytön kanssa Jyväskylästä Kuopioon, matkaa n. 150km, kertaakaan pysähtymättä. Nukkuu tuon matkan, ainakin vielä. Viime sunnuntaina tuli kyllä ekan kerran kiukku automatkalla, ei millään meiannut saada rauhoittuu.

Meillä huomenna neuvola, palailen sitten
 
pur
Läpi plärätty. Merkkiä tähän.

Täällä selkä persiistä päälakeen ihan jumis, ei meinaa ees mehutonkaa saadapidettyy. Noh mä vien tän paletin ny lenkille (mies alotti kans työt kk kesäloman jälkee) jos tästä vertyis vaikka.
 
Mul ei yäl ollu parempaa tekemist(ois voinu nukkuu) ni pläräsin läpi FB:n helmimammat et kuka on kuka (unohtuu koko ajan jotkut) ni laskin sit aikani kuluks et 14 tyyppii oli sellast etten tiä ketä ovat ku ei oo nikkii.
Puuhaa se on toiki :whistle:

Mies on tän viikon yävuaros ja ei tuu mentyy sillo ajois nukkuu ja isommat mukulat heräs tänää jo pual 7!! En ite heränny sillo mut miäs tuli sit 7 himaan ni heräsin taas ja nousin sit ylös. Nyt oon iha zzzzzzzz. Lähin mukuloiden kaa heti aamust Turkuu lelukauppaan ku poika täyttää sunnuntaina 7v ja sai valita minkä lahjan halus :whistle:

Meil toi parisuhde on kans kämppispohjal ennemminki suurimmaks osaks niinku joku muuki kirjotti. Välil yhdytää ja muistetaa pari päivää ulos lähties pussata tai sanoo ees moit :D , noh, muute menee iha riitelyittä mut hiukka vaisuu tuntuu olevan et eiköhä se täst taas.

Mul on huhtikuust asti ollu touhuu sellasen asian kaa ku ollaa avaamas tänne meijän paikkakunnal MLL:n perhekahvilaa ja avajaiset on ens kuun alus. Hirvee homma on ollu ku alust asti ollaa kaik hommattu, suunniteltu ja tehty mut pikkuhiljaa alkaa olee valmista. Vedän sitä sit muutaman muun kaa kerran viikos. Onpahan tekemist.

Meil mennää edelleen pelkäl tissil (meneeks kukaa muu enää?) mut tuli mielee ku en yhtää muista edellisist et jos ite keitän sen yhen potun ni rutistaksmää tissist sinne sit maitoo et se notkistuu? Näinhän se varmaa sit menee.
Oon vissii ennen antanu kaupan tötkyi tai käyttäny korvikkei notkistukseen ku ei yhtää tuu mieleen et mite se menee.
Kai neki tarttis jossai vaihees alottaa.

J+J 4.5kk
 
Jeja: mä ainakin notkistin omalla maidolla, meillä ainakin pitää olla tosi vetistä, että menee alas. Oli siinä miehellä ihmettelemistä, kun ruiskuttelin maitoa sinne muusin joukkoon :LOL: Kerrankin oli suihkutisseistä hyötyä :whistle:

Voi kun pian jo vois ruveta käyttämään syöttötuolia. Nyt panin Gretan sitteriin ja sitterin pöydälle, helpottui homma huomattavasti. Välillä annan lusikalla sörsseliä ja välillä vettä, kun tuo tuttipullosta juominen on mitä on.


Sötnös, Haavemmamma ja muut ravitsemusasiantuntijat:
Kun mä siis teen itse kasvisliemen tuohon minestrinaan keittämällä tunnin tai parin ajan perunaa, porkkanaa ja kesäkurpitsaa, niin voiko noin kauan keitetyistä kasviksista tehdä sitten sosetta, vai onko kaikki vitamiinit liuonneet siihen mun liemeen?
Eli kannattaako niistä tehdä kuitenkin sosetta, vai heitänkö ne pois? Vai onko noissa kasviksissa muuta ravintoarvoa kuin vitamiinit? Kun on ikävä heittää pois noita kasviksia, jotenkin vaan aattelin, että niistä on kaikki syötävän arvoinen jo liuonnut pois. Viikon parin kuluttua joka tapauksessa siihen minestrinaan lisätään myös hiukan noita kasviksia soseutettuina, mutta onkohan se vain kuitujen vuoksi, vai?
 
Heips

LENTIS: Kiva se EllaRoonkin liina on =). Noita on tullu niiin paljon, että jokaiselle varmasti löytyy mieluisa. Ostin tänään höyrykattilan ja alan pikkuhiljaa valmistamaan tytölle soseita =). Pitäisi sitten ainakin vitamiinien jne pysyä kyydissä.

Mulla on MANDUCAN kanssa haasteita.. en tajua mut en saa sitä viritettyä niin, että tuntuisi hyvältä. Se niskan takana oleva klipsisysteemi painaa pahasti :|. Vinkkejä???? Harmittaa jos jää hyllyyn sen takia :(

Meillä tyttö aloitti eilen puhelirpulin :LOL: ja sama meno jatkuu tänään. Imettäessäkin tyttö höpisi omia iloisia juttujaan "ruokasuussa" :D. Yöunet olivat kerrassaan loistavat, nukahti klo 23 ja heräsi 6.30. Tälläisia öitä toivoisi enemmänkin =)

Ei meilläkään mies aina ymmärrä miten olen niin väsynyt... kyllä se vauvan kanniskelu vie voimia vaikka ihanaa onkin. Mullakin menee välillä hermot siihen, että mun odotetaan hoitavan koko koti ja lapset.

Fiiu ja tyttö, tänään 5 kk :heart:
 
Jeja; mäkin lypsän perunan (+ kaikkien muidenkin kasvisten) joukkoon omaa maitoa notkistamaan.

Me ollaan ajeltu poitsun kans sellasta 270km matkaa pysähtymättä, jos oma rakko + poitsu on antanut tai yhdellä pysähdyksellä, jos on tarvinnut poiketa kaffeelle/kuselle + syöttöpuuhiin. Olen kyllä tähän asti ajottanut noi pitkät ajomatkat poitsun päikkäriaikaan. Yleensä sit heräilee sellanen 25km ennen päämäärää, mut jaksaa ihmetellä kitisemättä loppuun asti, jos joku on takapenkillä antamassa tuttia ja viihdyttämässä :LOL:

Parisuhde voi mun mielestä ihan ok, ehkä kans vähän kämppisfiiliksellä. Isäntä kyllä jaksaa ruinata vällyjen väliin joka päivä, mut useinkaan ei sellasta hetkee tunnu löytyvän. Ollaan kyllä yritetty hoitaa se asia pois päiväjärjestyksestä ees kerran viikkoon :kieh: Mun mies on vähän sellanen, et se ei helposti mulle suutu vaikka kuinka nitisen ja marmatan. Välillä tekis kyllä mieli oikeesti ottaa sen kanssa yhteen, mutkun se ei mulle anna takas, murjottaa vaan sit itsekseen. Raivostuttava ihmistyyppi :headwall:

Tuiskunen ja Axuli 5kk+
 
pur
PARISUHTEESSA aivan tasan sama meininki ku TUISKUSEN kuvauksessa. Joskin mitä kämppis linjaan tulee niin mä oikeestaan nautin siitä. Kun me pari vuotta sitten muutettiin tähän mörskään oltiin siihen asti oltu yhtä rakastumista vaan pari vuotta ja sit iski totuuden hetki ja kovat ajat. Ei siis paljoo riidelty mut joutu van toteemaan itsekukin minkälaisen ihmisen kanssa sitä oikeestaan onkaan lyöny hynttyyt yhteen ja alkanu remontoimaan. Rakkaus kuienki säilyny ei me muuten lasta oltas alettu yrittää jos ei uskoo ois ollu. Ja mä oon osaltani oikeestaan oottanutkin tätä uudenlaista ulottuvuttuu niinku ystävyyttä ja kumppanuutta. Nythän sitä voi sitten alkaa ootella sitä uutte rakastumista, eli uskon et hyvällä pohjalla ollaan. Joku viisas on sanonu et ihminen aina rakstuu unelmiinsa ja sitten koittaa arki ja siitä jos selvii ja pääsee rakastumaan tähän ihmiseen uudestaan niin silloin sitten rakastuu oikeesti siihen ihmiseen. Musta se kuulosta hyvältä. ...Sitä ootellessa.
 
Glow
merkkaan.

Poju ollu jo kohta puolitoista tuntia yöunilla eikä oo vielä alkanu kitinää kuulumaan :eek: Ei millään pystynyt pitämään sitä hereillä kasiin asti kun oli niin väsy jo aiemmin... Oon huomannu ettei oo paljonkaan merkitystä aamulla heräämiseen sillä, moneltako käy illalla nukkumaan. Joskus voi olla että nukkuu aamulla pidempään, vaikka on käyny illalla aiemmin nukkuu...
 
Mae
Glow Jee, teilläkin parempaan päin siis. Meillähän loppui ne raivot kun tultiin anoppilasta kotiin :D

kuka teki sitä maissivelliä ite? Mitenkäs ne mittasuhteet?

mammojen raamattu Minkä niminen tämä opus on? Mä haluun kanssa!!!!

Mae ja Joona 4kk
 
Mae
Alkuperäinen kirjoittaja Seranzu:
miehän se maissivelliä keittelen 180ml maitoa ja ruokalusikallinen maissijauhoa :)
mä jotenkin muistelinkin, että olit sinä... En vaan jaksanut selailla taaksepäin :ashamed: Laiska olen. Mutta kiitos!!! :) Jos vaikka kohta uskaltais ruveta kokeilemaan, kunhan saatais toi korvike ensin sopimaan.
 
Pitkästä aikaa jotain merkkiä tännekin. Ei ole meillä tapahtunut mitään uutta, huonosti nukutaan. Yöllä ryömiminen ja jutteleminen on kivaa. Hitsi, kun pienenä nukkui niin hyvin ja nykyään tosi huonosti. Päiväunet on nyt vaihteeks hyvät, mutta saa nähdä kauanko.

Taaperotx4 onnea pojasta :heart:
Näin tänään kaveria, jolla on laskettuaika lokakuussa ja törmättiin sattumalta vanhaan opiskelukaveriin, jolla oli kuukauden ikäinen poika. Hirmuinen vauvakuume pukkasi päälle, vaikka tän yhdenkin kanssa olen ihan kuoleman väsynyt...

Jeja meillä mennään kanssa pelkällä rintamaidolla, hirvittää noiden allergioiden takia noiden kiinteiden aloitus. Tosin pahoin pelkään, että se on pian edessä. Meillä on maanantaina 4½ kk neuvola, kun pojalla oli se pieni aukile. Samalla pyydän ottamaan mitat, kun tuntuu, että tuo poika vaan hoikistuu. 3kk-4kk neuvoloiden välissä painoa oli tullut vaan ~200g, pituutta kuitenkin 2.3cm. Voi siis olla, että pelkkä maito ei enää riitä.

Fiiu: Manducassa saa muutettua alemmaksi sitä niskaklipsua, kunhan vaan vetää sitä alemmaksi niissä olkahihnoissa. Mullakin se oli aluksi liian ylhäällä.

Koitan kerrankin mennä ajoissa nukkumaan.

Kuume ja Konsta
 
Mae: jos sä tarkoitat sitä kirjaa, mikä mulla ja unikeolla on, niin sitä ei ole vissiin suomennettu. Mulla se on italiaksi, ilmeisesti se on enkuksikin, alunperin hollantilainen. Nyt en tähän hätään muista enkunkielistä nimeä, tietäisköhän Unikeko?

Parisuhteesta: meillä on siitä outo suhde miehen kanssa, että ollaan 5,5 vuoden jälkeen yhä siinä rakastumisvaiheessa :whistle: Tai siis suunnilleen joka toinen päivä ja sitten ollaan "normaaleja". Meillä oli kyllä omat draamamme siinä suhteen alussa, kun mä halusin lasta ja mies ei ollut valmis, mutta kun se kriisi selvitettiin meistä tuli kuin paita ja peppu. Saattaa johtua siitäkin, että mies on työnsä vuoksi niin paljon poissa, että suhde "pysyy tuoreena". Tai sitten me ollaan vaan kummatkin opittu niin paljon edellisistä, mönkään menneistä suhteista, että tähän ollaan satsattu tosi paljon kumpikin.

Siis kyllä meilläkin riidellään, mutta ystäväpariskuntiin verrattuna olemattoman vähän. Me puhutaan tosi paljon, mä en halua mennä ikinä nukkumaan riidoissa ja mieskin on onneksi puhuvaa tyyppiä.
Niin ja sitten mulla on tietenkin myös yksi aivan loistava parisuhderaamattu :D Mitenkäs muuten... :saint: Eli suositettelemme mieheni kanssa lämpimästi kaikille John Grayn Miehet tulevat marsista, naiset venuksesta -kirjaa. Me luettiin se jo suhteemme alussa, ja ainakin meille se avasi silmät, kun tajuttiin, että taivas, noinhan se asia todellakin on.

Ja tosiaan ainakin nyt vielä ollaan usein kuin vastarakastuneita, nukutaan sylikkäin, puhelut päättyy aina Ti amoon ja peitot heiluu melkein joka päivä, kun mies on kotona. Ja tämä vaikka oon 90% ajasta ihan sairaan väsynyt, mies on vain niin ihana, etten malta pitää näppejä siitä irti.

Mutta tosiaan meillä tuo komunikaatio on ollut avainsana ja siinä on auttanut tuo kirja. Kai siinä joku syy on, jos kirjailijasta on tullut miljonääri :LOL:
Eihän me vielä kauan olla oltu yhdessä, mutta kummallakin edellisissä suhteissa kipinä oli poissa tosi nopeasti, siksi ollaan kumpikin ihmetelty, että mites me ollaan vieäkin näin rakastuneita.
 
Tsemppiä kaikille väsyneille ja keillä parisuhteessa niheetä :hug:
Meillä kans tuppisuuna ollaan, kun menin sanomaan että 'iskä hoitaa vauvaa niin että vauva on sitterissä ja iskä kattoo telkkaria.' Mua niin raivostuttaa koko mölytoosa kun en sitä itse edes juurikaan katso nykyään ja ukko avaa sen lähes aina ensimmäisenä kun tulee kotiin |O Juu mun olis vissiin jumpasta tultua pitänyt hikisenä 'pelastaa' mies kitisevältä vauvalta ja kaapata vaavi samantein syliin.. Mutku en, ni ruokaa lisää ( ed syötöstä 1,5 tuntia :eek: ) ja nukkumaan jo vähä ennen aikojaan oli sit miehen ratkaisu, ku en puuttunu en tarttunu. Voi helvetti että mua välillä kans nyppii!! Kasas sentään trip trapin vähä sillee mielenosoituksellisin elkein ;)
No tästä vielä keskustellaan.
Mitä siis parisuhteen ylläpitoon tulee niin olen kans elämässä oppinut että keskustelu niin positiivisissa kuin negatiivisissakin asioissa on a ja o. Mies on siinä kohtaa vielä opetteluasteella ja välillä oikein pyydän sitä ikävääkin palautetta, jotta voisin kehittyä. Mulla on muuten toi Lentiksen mainitsema kirja, mutten ole sitä koskaan kannesta kanteen lukenut..pitänee ottaa työnalle.

Menkat alkoi, eli liki 2 kk jälkeen imetyksen lopettamisen ja vuotaa kuin seula! Siksi onkin kai ollut alavirettä ja hampaitten kiristelyä.

Meillä on riisivelli sisäänajossa tänään. Minä joka sanoin että skippaan vellit, mutta kun haluaisin eroon siitä klo 4 syötöstä. No maissi- ja peruna-porkkanavellillä klo 4 syöttö tapahtuukin klo 5, että ei sen suurempaa eroa.

Lentis Mä en ole sen suurempi ravitsemusguru kuin mitä nyt ravitsemusalalla tietoa karttunut ja kiinnostus ruokaan on aina ollut kova.
Mutta joo kyllähän kaikki kasvikset menettää ravintopitoisuuttaan vedessä keittäessä, etenkin c vitamiini kärsii ja siksi kasvikset tulisi keittää mahdollisimman pienessä vesi määrässä tai mieluiten höyryttää. Toisaalta ei kuitenkaan kaikki, jotkut jopa saavuttavat paremmin imeytyvän muodon. Ihmettelinkin tuota keitto-ohjetta että mihin perustuu tuo tunnin tai jopa parin keittäminen. Noista muutenkin miedoista kasviksista irtoaa maut kyllä jo pienemmässäkin ajassa ja loppu onkin ns. kasaan keittämistä eli nesteen haihtumista. Eli mitä jos oikaisisit ja laittaisit nestettä vain sen että kasvikset juuri ja juuri peittyy ja keittäisitkin vain esim. vartin tai 30 min? Eikös siihen soppaan sitten lisäilty joitain jauheita mistä ne ravinteet kyllä sitten varmaan tulee, mutta noh, kerrassaan arveluttavaa näin suomalaisen näkövinkkelistä kaikkine parmesaneineen, vaikkakin hyvinvoivaa väestöä siellä Italiassa taitaa silti kasvaa. Maassa maan tavalla :D En mäkään roskiin raaskisi heittää kyllä.

Siskon lapset heitin tänään junalle illalla että nyt nukkumaan ja onhan se niin pirun ikävää tuppisuuna prkl!!! ..meillä mä olen sitten usein se joka lepyttlee kun en jaksa olla mykkis, mutta saas nähä sitten että jaksanko kuitenkin huomisen vielä... :kieh: Aaargh!

Ja vähänkö kiva että tapaamispaikka löytyi!! =)

Hyvää yötä!
 
Iltaa-yötä!

Olipas taas luettavaa kun pitää lentää tuolla maailmalla alvariinsa nyt kun mies on lomalla, ihanaa aina lukea kaikkien kuulumisia ja kokemuksia, tsemppiä kaikille kellä on vaikeeta :hug:

Lentis: Ei lisättävää HM:n selostukseen. Käytä luomukasviksia jos mahdollista niin ei kasvisliemeen liukene samalla kaikki torjunta-aineet, murrr kaikillle sellaisille myrkyille :kieh: Mä höyrytän parsat ja kukkakaalit ja sitten vedän soseeksi, samoin höyrytän possunkin ja sama kohtalo eli soseeks.

HM: Meillä kanssa mies ilmeisesti naimisissa telkan kanssa kun sitä pitää tuijottaa kaikki ajat mitä kotona ollaan. Oon siitä(kin) asiasta saarnannut mutta ei oo auttanut, aina se päälle napsahtaa kun täällä ollaan...

Meillä mä olen se joka varmasti laukoo kaikki asiat suoraan kun en pysty pitämään asioita sisällä kun oon sellanen totuudentorvi aina mut onneks tuo sietää mua, jonkun samanlaisen henkilön kanssa kuin itse olen niin olis varmaan jatkuva sotatila. Mä oon "aika" tempperamenttinen vaikka kuitenkin kiltti, mies sanoo italiaanoks. Minä myös suutun ja kettuilen aikani ja mies yrittää lepytellä :kieh: Ens vuonna ollaan oltu 10 vuotta yhdessä, taistelevat virtaset (meidän nimitys meistä ). Aika tasasta tää elo on kuitenkin nykyisin, välillä täytyy tosiaan vähän kiukutella ettei olis niin tasasta ;)

5kk neuvola oli ja nolla-käyrällä mennään aika tasaseen, nyt mitat: pituus 67cm ja paino 8240g, kun Labello kerkeet merkkailla ylös, tusen tack :flower:

Nyt pitäis mennä nukkumaan, mies jo meni ja Lilli puol kymmeneltä, aamulla sitten kostautuu kun rupeaa vierestä pinniksestä ilosta juttelua kuulumaan ja äiti miettii että nythän on YÖ, ei vielä VOIDA herätä.. |O :headwall:
 
On tää kyllä ihana paikka. Just olin itekseni miettinyt että mikä ihme nyt on kun tyttö ei oikein tunnu viihtyvän enää lattialla vaan olis taas koko ajan sylissä. Sitten unikeko on lukenut kirjastaan että nyt on joku kriisivaihe taas ja sen vuoksi sylissä paljon. Kiitos tiedosta. :heart:

Meillä mennään kanssa vielä pelkällä maidolla . Ainakin vähän yli 5kk mennään sillä. POjat on ollu 5,5kk kun oon alotellut kiinteitä ja varmaan niissä samoissa sitten taas aloittelen. Ainakin vielä heinäkuu mennään tissillä. =)

Tyttö kääntyi selältä masulleen. :heart: Ei kyl oo sen jälkeen kääntynyt. Aattelee kai ettei kannata kun siitä sellanen meteli nousi. Mä ja pojat hurrattiin ja taputettiin ja otettiin kuvia. :LOL:

Parisuhteessa menee hyvin. :heart: On meillä toki riitojakin (välillä tuntuu että liikaakin) mutta pyritään juttelemaan ja selvittämään asioita puhumalla. Rakastan perhettäni yli kaiken ja olen valmis tekemään töitä sen suhteen. Kyllä niitä peittojakin heilutellaan muutaman kerran viikossa. Ensi viikonloppuna meillä on hääpäivä. Lapset menee sitten mummulle ja papalle yöksi ja me keksitään jotain kivaa. Välillä ollaan oltu yksi yö jossain hotellissa hääpäivänä. Kierrelty ja tutustuttu kaupunkiin. kävelty käsikädessä. juteltu ja naurettu. Oltu taas vaan me kaksi. Tärkeetä sekin. Ollaan oltu yhdessä 12v ja yhä kävellään useesti käsikädessä kun mennään jossain. Meille on siitä sanottukkin että kuinka te vieläkin kävelette käsikädessä. =) :heart: On toki asioita jotka miehessä välillä ärsyttää (ja varmasri mussa sellasia jotka miestä ärsyttää) mutta kai niitä on kaikilla.. B)

sadee80 & tyttö 4kk+
 
Tiedän, että jos vaan jaksaisin lukea näitä juttuja, niin olisin paljon viisaampi.. Mutta kun ei jaksa :| Eli kuinka teillä muilla nukutaan yöt? Meillä n. 20-21 untenmaille, ja ensimmäinen herätys 01-02. Siitä eteenpäin onkin sitten melkoista syömistä. Olen TOSI väsynyt ja nyt päättänyt että herra aloittaa korvikkeen öisin ainakin. Aamulla kyllä manailin, että koko imetys saa loppua. Ostettiin Tommee Tippeen tuttipullo josta ainakin jotenkin suostuu syömään parin kokeilun jälkeen (muut ei kelvanneet ollenkaan..).

Sitten kuinka teillä on unet muuttuneet kun olette siirtyneet korvikkeeseen? Toivoisin jotain apua siitä... Kiinteitä kyllä syödään jo pari kertaa päivässä, mutta jossain vaiheessa kun syötin niitä illalla, niin heräiltiin sitten vielä enemmän yöllä.

Alkaa pää olemaan jo tosi pehmeenä ja kiukuttelen lähinnä esikoiselle päivisin, kun on niin univelkaa.

Jos sais joskus nukuttuakin, niin jaksais täälläkin lukea juttuja :)
 
Meillä on pieni sihisiä! Olen nyt muutaman päivän lorutellut pojalle "vesihiisi sihisi hississä" ja sihistellyt sen jälkeen ja nyt poika osaa vastata sihisemällä, kun kysyn, et kuinka vesihiisi sanoo :LOL: Ihana :heart:

Viime yönä herättiin sit kauheeseen paniikkiin ja huutoon, kun oli käännytty mahalle kesken unien! Sellasta kai tää nyt sit on muutama yö!

Tänään olis taas fysioterapia käynti ja ennen sitä käyn hakemassa äitini juna-asemalta meille hoitelemaan Axua. Oli ihan pakko pyytää häntä tänne apuun, kun tuo remppa painaa päälle, mies on siellä töissä ja jonkun -eli mun- pitäis sit maalata lankkuja valmiiks urakkamiehille. Ja kun toi poika ei niitä päikkäreitä nykyään nuku kun puolen tunnin pätkis, niin mummi tulee sit viihdyttään :D Viime yönä menin maalaan lankkuihin toista maalikerrosta puol yhdentoista aikaan itkuhälyttimen kera, kun viimein sain pikkumiehen unten maille. Siinä vaihees kyl mietin, et onko täs oikeesti mitään järkee :headwall: Mutta sillä ajatuksella jaksan, et tulee tästä helkkarin hieno talo, kun kaikki on valmista (kymmenen vuoden päästä- ja sit aletaan uus kierros).

Tässä vähän omaa napaa :ashamed:
Tuiskunen ja Alexi
 

Yhteistyössä