Helmivauvat 2009 ~maaliskuussa~

Laitoin täksi päiväksi näkymään nämä kuvat kaikille sisäänkirjautuneille:

http://irc-galleria.net/archive.php?nick=Dacoit&album_id=2504438


(En saanut profiiliin pikkuihmisen kuvaa en sitten millään :| )
 
Hohhoijaa, valvottiin sit viimekin yö.. |O
Poikanen ei nuku kun vartin pätkiä. Lopulta sammahin sohvalle
poika sylissä vartiks ja siinä se viimeyön unisaldo.
Saakohan näin pienen rytmiä vielä millään
käännettyy kun nukkuu päivällä ne pitemmät unijaksot?

zombi-iitukka ja veikkavauva 1vko1pvä
 
Voi iitukka :hug: Tsemppiä valvomisiin! Itse oon päässyt niin vähällä etten oikein taida sitä aina osaa arvostaakaan..
Pixiekö kyseli pumppaamisesta ja rintojen kireydestä? Itse pumppailin sektion jälkeen ihan hulluna että sain tuotannon käyntiin. Pelkäsin jo että olen innottanut tissini liikatuotantoon mutta nyt kolme päivää pelkästään rintaruokkineena tilanne on tasaantunut. Ostin 2kpl maidonkerääjiä ja kun oikein rintoja pakottaa sujautan kupit paikoilleen ja lämmitän mikrossa kauratyynyn rinnan päälle. Alle vartti niin tyhjenevät ilman pumppaamistakin ja olo helpottuu. Sama käy saunassa ja suihkussakin mut kuka nyt aina siel jaksaa rampata..
Me ollaan poitsun kanssa suuntaamassa kohti neuvolaa parin tunnin päästä. Toivottavasti lumipyry loppuu siihen mennessä koska on pakko mennä bussilla. Ajattelin laittaa nuorukaisen turvaistuimeen ja kantaa siinä, meillä landella kulkee niin kummallisia busseja ettei niihin välttämättä vaunuja saa nostettua. Siis oikeasti niitä vm-70 tai jotain..
 
nyt näkyy kuva profiilissa ikää 3pv :) Piti pienentää kuvaa Phoebs... Vaikka ei hrjannut mitään.
Onnea uusille vauvapuolelle siirtyneille. :heart: :heart: :heart:
Palaan paremmal ajalla.... Haluan IMUROIDA... Hee kun ei raskausaikana siihen hommaan pystynyt...
Olen jopa Kaivannut moista puuhaa... :whistle: :whistle: :whistle:

Jaksamisia

Seranzu ja pötkäle 1vko
 
Jee, taas tää palsta on ihan sekaisin...

Kyrsälle paljon paljon onnea! Ja aatella, kuinka jänskättiin, että pikkuinen tulisi ulos etuajassa ;)

Pur:Mäkin olen miettinyt, että mitä tän vauvan kanssa pitää tehdä, hänen ollessaan hereillä. Mies oikein seurustelee, puhuu, heiluttelee vauvan käsiä ja hihkuu kuin isommalle vauvalle, eihän Greta siitä vielä mitään käsitä, mutta näyttääpä kuitenkin viihtyvän kovasti isänsä sylissä. Itse taas olen paljon "hellempi", lauleskelen tuntemiani lastenlauluja väärillä sanoilla (samoja joikasin kovaan ääneen raskausaikana, että vauva oppisi tuntemaan mun äänen) ja höpöttelen vähän, ei mulla oikein muuta tule mieleen.

Tuosta liinailusta vielä: Mä olen nyt sitten käyttänyt tätä hotsling-kantopussia, kun sitä ei tartte sitoa tai mitään, niin ainakin tiedän, että asento on oikea. Tosin nyt sitten tuli hiukan stressiä tuosta selän asennosta, jos se voikin olla haitallinen. Ihme juttu, kun kaikkialla päinvastoin lukee, että kehtoasento on hyväksi selälle ja tuota sammakkoasentoa saisi käyttää näin pienillä vain lyhyitä aikoja kerrallaan. On vaan niin helppo tää kantopussi, varsinkin kun Greta rauhoittuu siinä parissa minuutissa.

Meillä on nimittäin ollut kanssa aika levoton yö takana. Greta nukkui koko päivän, kun kävimme autolla Roomassa mun jälkitarkastuksessani. Toi auto ja turvaistuin on kyllä uskomaton vauvan nukuttaja-yhdistemä. Kävimme myös ekaa kertaa kauppakeskuksessa, ostettiin mulle hiukan imetyspaitoja, kun olen tässä huomannut, ettei mulla oikein ole imetykseen sopivia vaatteita. Greta tankkasi kerran kauppakeskuksessa,ja muuten nukkui sielläkin, osin olin turvaistuimessa ja osin tuossa kantopussissa. No, kun siis nukkui koko päivän, niin ei kai ihmekään, että sitten yöllä oltiin hereillä. Miehellä vielä aikainen nousu töihin, niin että menin olohuoneeseen Gretan kanssa nukkumaan, että mies saisi edes jonkinlaiset yöunet.

Joka tapauksessa outoa, että Greta oli eilen niin itkuinen, ja oli sitä myös tänä aamuna. Pulauttelikin melko lailla, mitä yleensäei tee. Mulla on maha sekaisin yhä, ja eilen Gretan kakka oli tosi vetistä. Millaista on pikkuvauvan ripuli? Meinaan, aika vetistähän se on aina, niin että missä menee ripulinn ja normaalin vetisyyden raja?

Iltapäivällä mennään taas lastenlääkärille, siis ikään kuin neuvolaan. Saapahan kysellä näitäkin juttuja, lisäksi kai punnitaan ja tarkistetaan, että kaikki on kunnossa.

Milloin teillä muuten on pudonnut tuo napatynkä? Kun Greta on jo 3 viikkoa, eikä vieläkään ole irronnut! Meille opetettiin, että se puhdistetaan pari kertaa päivässä antiseptisilä kosteuspyyhkeillä, mutta luin kyllä, että sellainen hoito saattaa hidastaa tuota putoamista. Näköjään...

Tv. Lentis ja Greta 3 viikkoa ja 2 päivää :heart:
 
Huomenta!

Kiitos spectralle pumppailuvastauksesta. Turhaan hötkyilin ton maidontulon kanssa, tänään tilanne on lopultakin tasaantunut. Ei kiristä eikä satu. Malttia ois vaan tarvittu, mut kas kun sitä ei nyt just oo. :D Kärsivällisyys ei oo yks mu parhaista puolista... Kauratyynystä oli apua, samoin suihkuttelusta ja saunomisesta. Pumpannut oon kerran päivässä ja sillä taidan jatkaa toistaseks ainaki aina ennen ulos menemistä ettei toi tukos kipeydy taas...

Nyt kahvia. :wave:
 
Onnittelut uusille vauvautuneille =)

Täällä on ihanan hiljaista kun mies on pojan kanssa päikkäreillä ja pikkutypykin vetää unta palloon tossa vieressä. Yöllä meinas taas hermo mennä kun toi tytsy ei meinannu millään rauhottua unille. Nukahti aina tissille ja sitte kun omaan sänkyyn pistettiin niin 10 min ja oli hereillä :headwall: Kolmatta tuntia kun olin unituttina siinä niin sitte meni hermo.. Mies otti pullon ja vauvan ja tyttö veti sen 30 milliä ja jatko tota samaa miehen kanssa... Meni sitten taas niin että tyttö nukku miehen kainalossa, eipähän haissu maito nenään :D Mitenköhän ton "kierteen" sais poikki ja toisen nukahtamaan kunnolla??? Mun vieressä sen nukkumisesta ei tuu mitään, koko ajan pitäis olla tissi suussa... Silti jossain kainalossa toisen pitäis näköjään nukkua.

Mä oon tänää suunnitellu noita ristiäisiä. Meillä on kirkossa kaste ja yhdessä juhlapaikassa Tampereella kahvitus. Kirkon sali oli buukattuna kirkon omiin juttuihin. Meillä kun toi kaste on palmusunnuntaina. Ihan kiva näin, ei tarvi ite tehdä oikeestaan mitään niiden eteen, otetaan tarjoilut sieltä paikasta =) Alkanu laiskuus iskemään.. tai oikeestaa kiirettä pitää muutenki täällä :D

Seranzu Mulla oli kans kamala halu tehdä kaikkea synnytyksen jälkeen... Tuli meinaan luututtua lattiat heti kun kotiin päästiin ja ihan kontaten :LOL: :saint:

Tosta seksistä kun olitte puhunu niin ootteko miettiny noita ehkäisyasioita? Meillähän ollaa aika pitkälti oltu 2 vuotta raskaana tässä ja nyt pitäis miettiä mitä alkais käyttämään.. Kierukka kiehtois mutta mulla oo siitä minkään näköstä kokemusta. Meillä ei meinaan ole tällä hetkellä suunnitteilla lapsiluvun lisäys, koitetaan nää kaks saada nyt vähän vanhemmiks. Sanottiin TAYSissakin ettei meitä nähdä siellä ens vuonna :LOL:

Nyt tytsy heräs joten ei ku tissi esiin :xmas: :wave:
 
Anno: mun gyne on koko ajan varoittanut meitä, että vähintään vuosi pitää oottaa ennen uutta raskautta ja käskenyt käyttää kondomeja. Toissakerralla käski käyttää kahta kondomia yhtäaikaa (siis vitsinä) ettei vaan satu vahinkoa ja eilen kun kirjoitti mulle listaa vitamiineistä ja muista apteekkijutuista, niin sanoi että kaikki nää ostatte myöhemmin, mutta aivan ekaksi ostatte kondomeita. Mun gyne on siis lähemmäs 70-vuotias, ja puhuu meille niin kuin teineille :LOL: Tuli oikein mieleen joku turvaseksin valistuskamppanja.

Seksistä sen verran, että muutaman kerran on ehditty tositoimiin, ootettiin kaksi viikkoa synnytyksestä. Kyllähän hiukan huonommin keskittyy, kun koko ajan kuuntelee, että onko vauvalla hyvä olla vai kaipaako rintaa/syliä, mutta noin yleensä ottaen eivät halut ole mihinkään kaikonneet.
 
Voi ku aika menee nopeesti, meilläkin alkaa se vastasyntyneen horros mennä ohi jo. Eilen vauva oli ekaa kertaa yli tunnin jaksoja hereillä, tänään taas. Katseli aivan haltioutuneena noiden marimekko-lakanoiden suuria mustavalkoisia kuvioita niin kaivoin lelujakin jo esille. Ei tarvii sit pelkkiä nyrkkejään silmät kierossa tuijotella. Täällä on ainaki jo selvä juttu että kuka tulee saamaan ekat hymyt. Se on aivan varmasti toi oranssi apina jolla on vilkkuva nenä. :D Beibe tuijotti sitä huuli pyöreenä melkein tunnin ku join kahvia. :LOL: Kävin vaan välillä painaan sitä nenästä et se alko taas vilkkumaan. Siis apinaa, ei vauvaa. ;)

päivä-ja yörytmistä: Iitukka, kyl sitä rytmiä voi vähitellen alkaa yrittään kääntää. Oliks teillä taas sisaruksia vauvalla? Monilapsisissa perheissä yleensä noi sisarukset hoitaa vauvalleki selkeän eron yön ja päivän välille, mut ite sitä voi yrittää kääntää sillä et seurustelee ja pitää vauvaa hereillä enemmän päivällä. Ei tietenkä väkisin vastasyntynyttä saa, eikä voikaan pitää hereillä, mut silleen et on virikkeitä päivällä enemmän. Mä vedän täällä ainaki heti aamusta verhot auki ja musat soimaan sillon ku esikoinen ei oo paikalla pitämässä meteliä. Ja yöllä me ei nousta edes sängystä ylös vaihtamaan vaippaa, vaan tehdään se muovifroteen päällä puhdistusliinoilla. Ja hämärässä valossa ilman jutustelua tietenkin. Mut voimia sulle siihen valvomiseen! :hug: Pystyisiks sä nukkumaan päivällä sillon ku vauvaki nukkuu?

Pixie ja Pikkiriikki 10 vrk
 
iitukka: TSEMPPIÄ :hug: Meillä nappula sairaalassa ekan yönsä valvoi kokonaan, nukkui juuri noita vartin pätkiä ja silloin olin ihan paniikissa, että "mitäs jos tää jatkuis". :eek: En voi muuta sanoa kun että tsemppiä :hug: Noin pienen rytmejä kun ei mitenkään voi muuttaa!

lentis: Joo, kyllä se nyt on toditettu, että se kypsä kohdunsuun tilanne ei MITENKÄÄN vaikuta syntymään. Jos vielä joskus raskaudun niin varmaan kieltäydyn kaikista sisätutkimuksista kun ei niistä mitään hyötyä ole ollut, elätellyt eka vaan turhaa pelkoa ja sitten turhaa toivoa ja lopulta mentiin liki viikko yli!

Ehkäisystä: Mä en haluaisi edes ajatella moista sanaa :headwall: |O Mulle kun ei tunnu sopivan mikään. Keskeytetty yhdyntä on ollut meillä kova sana jo pitkään, mut luottaiskohan siihenkään. Se kun on aika epävarma, vaikkei meillä kertaakaan pettänyt. Jaah... en tiiä...

napatyngästä: Meillä on irronnut muksuilta tosi vaihteevasti. esikoinen oli 5 päivää kun irtosi. kakkonen tais olla reilu viikon, kolmoselta se ei irronnut koskaan kunnolla, sil on vieläkin sellainen ylimääräinen lerpuke navassa, mut se iso köntti irtosi kai joskus 3:n viikon tienoilla. Nappula on nyt 5 päivää ja napatynkä on tooooosi tiukasti vielä kiinni, tuskin ainakaan viikkoon irtoaa mihinkään!

ristiäisistä: Paniikki! Mistä pirusta mä revin kummit meidän nappulalle :eek: Ristiäisiä vietetään todennäköisesti huhtikuun viimeisenä viikonloppuna jos mä jostain kivenalta kaivan sille eka ne kummit. Mua harmittaa ihan hirveesti kun mun läheisin ystävä ei kuulu kirkkoon :( Häntä ajattelin kuitenkin pyytää kummiksi, vaikkei kirkkoon kuulukkaan!
Ja toinen paniikki: NIMI! Meidän lapsella ei ole nimeä :eek: tästä on hyvä jatkaa, ei ole kun yksi suunta---> ylöspäin :LOL:
 
napatyngästä: tytöllä se irtosi tasan viikon ikäisenä.

vauva hereillä, juttelen niitä näitä, pidän sylissä, on lattialla jolloin siinä minä ja pojat viihdyttämässä tyttöä, laulan..

ristiäiset, aattelin varata kirkon huhtikuun ekalle viikonlopulle jos saan. osa kummeista valittu, pari pitäisi vielä kysyä. Meillä on muutama kirkkoon kuulumatonkin kummi. Ei toki silloin saa kummitodistusta mutta meidän silmissä ihan yhtä virallisia kummeja kuin kirkkoon kuuluvatkin. Nimi päätettiin jo odotusaikana ja se onkin jo käytössä, ei olla sitä salailtu.

 
Lentis: Saaks kysyä et loppuko sulla jälkivuoto noin nopsaan, vai annetaanko siellä erilaisia ohjeita? Mä olin eilen jo miehen kimpussa, mut ensin vauva alko äänteleen, sit esikoinen heräs huoneestaan ja tuli meidän väliin nukkumaan niin se oli siinä sitte... Romanttista. ;)

Pumpuista ja keittämisestä
vielä tuli mieleen, et mä oon kyllä niin laiska keittelemään niitä vehkeitä, etten todellakaan jaksa tehdä sitä joka käyttökerran jälkeen. Säilytän pumppua jääkaapissa ja pesen ja steriloin kerran päivässä tai parissa. Samoin maidonkerääjiä. Äidinmaitohan säilyy kaks päivää jääkaapissa niin ajattelin et noin vois tehdä. Esikoisen kaa tehtiin sillon samanlailla ja ihan normaali siitä ainaki tuli. :D
 
Glow
äkkiä merkkiä :wave:

TUTTI, mä annoin tutin ku sairaalasta lähdettii kotii, eli poika oli reilu vuorokauden ikänen ja kelpasi hyvin. En ollenkaan tunne huonoa omaatuntoa tutin antamisesta. Esikoiselle olin huvitutti ja päätin että tälle toiselle en ole :)
Meillä kelpaa tissi, pullo ja tutti, toivottavasti jatkossakin näin.

Meillä iskä jäi nyt isyyslomalle pariks viikkoo :heart: tuolla ne mun pojat on päikkäreillä sängyssä nyt! Meikäläinen pääs yksin ruokakauppaan ja sai rauhassa tehdä ruoan.

Vauva-arki ei oo ollenkaan tuntunu nyt niin ressaavalle kuin silloin esikoisen aikana. Mä oon paljon rauhallisempi nyt kun silloin.
Meillä on vauva keksiny nyt itkemisen taidon ja tarkoituksen... Melkoinen sylivauva täälläkin :heart:
Pitäisi sitä kantoliinan käyttöä alkaa harjoittelemaan.
Kyllä Onni nukkuu kuitenki vaunuissa/sängyssä, eikä sentään sylissä...

Eilen illalla kyl eka kerran voin tunnustaa olleeni väsyny ja melkein itku tuli. Mulla on heikentyny näkö vielä enemmän nyt ku raskaana ollessa... Päänsärky sen ja varmaan huonon imetysasennon (istuvilleen) johdosta. Ja melkoinen väsy iski eilen. Onneksi isi tajusi sanomatta osallistua vaipanvaihtoon ym. hommeleihin :)

MATMALLE :hug: jaksuja!!! samoin muillekin joilla toinen pikkunen hoidettavana.
 
  • Pixie:
mulla on tosi vähän enää vuotoa, gyne sanoikin, että kohtu on pienentynyt normaaliksi ja vuotoa hyvin vähän. Seuraava tapaaminen joskus viiden kuukauden kuluttua. Vuoto väheni kunnolla kaksi viikkoa synnytyksestä ja tää viimeinen on tiputellut silleen, että varmaan pikkuhousunsuoja olisi riittänyt. Vissiin sektiosta tulee vähemmän tuota vuotoa, kun jonkun verran sitä imastaan jo siinä leikkauksen yhteydessä. Mutta me ollaan käytetty kondomia, jos siis meinasit tuota vuotoa ja yhdyntää ja sitä tulehdusriskiä.
 
Lentoemo Kysyi tuosta navasta, niin meillä terveydenhoitaja sanoi että viikossa pitäis pudota, muuten alkaa kasvamaan jotain sientä? Meilläkin siis lähti vasta eilen ja neiti on jo 3vko. Olemme käyneet nyt kahteen otteeseen neuvolassa näyttämässä napaa ja terkkari on laittanu siihen laappista...
Kuullosti jännälle kun sanoit että kävitte Roomassa jälkitarkastuksessa, hassua. Meikäläinen ei vois kuvitellaakkaan koskaan ees sinne pääseväsä lomalle :D

Phoebs nyt muutamana yönä nukuttu toosi hyvin. Jopa omassa sängyssä :) ei väsytä ja olo muutenkin loistava. Onpas hankala sulla tuo. Ikävä että joudut sinne sohvalle könyämään yöllä, oma uni vaan sekoittuu, toivottavasti jossain vaiheessa yösyötöt vähentyy...Jaksuja :hug:

Ehkäisynä ennen raskautta kuparikierukka kun muut menetelmät ei sovellu (ainoastaan kondomi). Nyt siis aion siihen kierukkaan taas turvautua...

Eilen saatiin miehen kanssa 4 ihanaa tuntia kaksistaan. Käytiin syömässä ja shoppailemassa molemmille ristiäis vaatteet. Olipas rentouttavaa :)

nyt vaipan vaihtoon... :wave:

Jospi ja Henni 3vko :heart:
 
napatynkä irtos meidän tytöllä tasan 1viikon ikäsenä.

jälkivuoto alkaa pikkuhiljaa hiipumaan, nyt pärjää jo pikkuhousunsuojalla. onneks. kun nyt menkat älyäis sit pysyä poissa koko imetysajan!!

tänään käytiin ekaa kertaa vaunulenkillä ja ystävän luona kylässä ja KELAssa. Hyvin mei reissu ja kerettiin jopa kotiin ennen huutoo :D
Mut sitä en kyllä tajua miten mä ikinä oon ajoissa yhtään missään sovittuun aikaan, etenkin jos näitten kahen kanssa pitää lähtee. Tänään oli reissun ajan poika mummolassa. mulla menee kädet ja ajatukset solmuun ku pitää kaks naperoista pukee ja ittensä vielä ja sit vauhdilla uloos ettei kukaan kerkee läkähtyä..

utelen,mites teidän kilot on karisseet? mulle tuli 13kg ja nyt on 2viikossa tippunut 10.5kg. pelottaa taas tää vauhti,käy pian niinkun viimeks et se vaan jatkaa laskemistaan tuosta lähtöpainosta :| mulle kävis tämä koko hyvin.

labello ja jasmin 2vk+
 
Lentis: Juu, sitä tulehdusriskiä just meinasin. Kun mulla toi vuoto on kans jo sellasta ruskeeta tuhrua, eikä enää niinkään veristä niin ajattelin josko sitä kondomin kanssa kohta uskaltaisi kokeilla... Terkka sano tosta kohdun koosta kans viime torstaina että onko se rouva ollut lainkaan raskaana? :D

Viihteelle: Onko kukaan vielä käynyt viihteellä? Meillä mies ei yleensä käy yhtään missään ku ehkä kerran kuussa. Nyt sillä oli just varpajaiset, huomenna firman saunailta ja lauantaina elokuvajuhlat. Ajattelin et jos seki kokoajan ramppaa ulkona niin kai mäki sit. :D Katotaan nyt jos näitten tissien kaa pystyy huomenna ulkoileen niin voisin viihteelläkin tällä viikolla käydä. Pakkanen on täynnä maitoa, mies pärjää tyttöjen kanssa tosi hyvin ja elokuvajuhlatkin ois kaupungissa... Poraten tuun varmaan kahen tunnin päästä takasin, mutta kai sitä vois kokeilla! :LOL: Joo, taidan mennä heti värjään hiukset. Mitähän sitä laittais päällensä... Ihanaa mahtua taas omiin vaatteisiin. =) Tai ainaki joihinkin niistä. :kieh:

Kilot: Meillä ei oo vaakaa, mutta sunnuntaihin mennessä, eli viikko synnytyksen jälkeen oli tippunut 9 kiloa. 13 kiloa tuli kaikenkaikkiaan, joten miinukselle ikävä kyllä mennään täälläkin... Mulla on nyt jo painoindeksi alle 20 joten saas nähdä kui käy. Pitkä imetys riudutti mut viimekski tosi pieneksi ja sillon kiloja tuli raskausaikana melkein 20. Tota vyötärönympärystä oon enemmänki mittaillut ku menin lyömään vetoa siitä että saan sen 70 senttiin toukokuun loppuun mennessä. Tarkoitus ei oo siis laihduttaa eikä pudottaa painoa vaan pelkästään kiinteyttää. Tänään oli jo 77 joten eiköhän se onnistu ku salille tästä vielä pääsee. :D Mulla toi salilla käyminen kyl onneks nostaa painoakin kun tulee syötyä enemmän.
 
Painoa täällä lähteny 9kg. Kaikkiaan raskausaikana tuli 5kiloa. Eli kun raskaaksi tuli oli painoa 82.3kg ja viimeisessä neuvolassa oli 88.7kg...Nyt 79.3 kiloa :) mukavaahan se on että kilot karisee, mutta kun vain ehtisi syömään, niin ei sitten sattuis niin että maidontulo lakkaa jossain vaiheessa.

Jälkivuoto täälläkin hiipunut, eli tosiaan hieman "värivirhe valkovuotoa"...

Viihteelle tämä tyttö lähtee ristiäisiltana. Samalla mies mpitää omat varpajaisensa, niin saan minäkin sitten ne kauan kaipaamani tyttöjen illan. :)
 
Juu, mihinköhän sitä itse lennähtäisi jälkitarkastukseen. :D Taidan mennä tuohon lähiterkkariin vaan. :p Mulla ei muuten kohdun kokoa ole katsottu missään vaiheessa, ei sairaalasta lähtiessä eikä neuvolassa. Sen sijaan sairaalan papereihin oli kylläkin kirjoitettu, että "kohtu supistunut normaalisti". Mahtoi olla aikamoinen röntgenkatse kätilöllä, koska kukaan ei mun mahaani käynyt painelemassa. :whistle:

Labello: Jaksamista sinne! Muistan hyvin tuon kahden pienen pukemisen. Monesti sitä pyyhki (tuskan)hikeä otsaltaan, kun vihdoin oli päässyt ovesta ulos.

Hereillä vauva on joko sylissä tai sitterissä, nyt olen alkanut pitää myös pieniä hetkiä lattialla. Vielä jäppinen ei oikein viihdy mahallaan lattialla. Mut sitteristä jaksaa katsella mun/siskojen touhuja ja olenkin siivonnut ym. kun kerran viihtyy. Poika saattaa myös nukahtaa itsekseen ilman kätinöitä päivällä, mut iltaisin nukahtaa vaan viereen. Syliin jos nukahtaa niin herää hetkessä jos sen siirtää.

Ja seurustelu on meilläkin sitä laulelua, suukottelua (mikä on aivan jatkuvaa) & outojen höpöttämistä, jonka joku mainitsikin. =)

Sattuuko kuparikierukan laitto kuinka paljon? Olen joskus miettinyt kierukkaa, kun en hormonaalisista tykkää, mutta kauhujutut sen laittamisesta ovat pelottaneet liiaksi. Tosin kun on kolmesta synnytyksestä selvinnyt, niin miksei sit tuostakin. :snotty: Nythän tota ehkäisyasiaa taas täytyy miettiä, kun ensi viikolla on jälkitarkastus ja siitä kysytään takuuvarmasti. Jos en sit kuitenkaan vielä uskalla vetää piuhoja poikki...

Just kun eilen pääsin valittamasta, että poikanen ei hymyile mulle, niin olen saanut mitä valloittavimman hymyn eilen & tänään. :heart: Poitsu hymyilee paljon myös silloin, kun on just vetänyt napansa täyteen, ilmakuplat eivät vaivaa, ja kelluu jossain unen ja valveen rajamailla nirvanassa. =)

Kössi ja poikanen, huomenna jo 6 vko!
 
Dodiii, nyt ois tukassa taas mustikansinistä. :D
Mä mahtuisin muuten ihan hyvin kaikkiin vaatteisiini, mut nää hirveet hinkit ei mahu mihinkään toppiin! :LOL: Taidan joutua vaateostoksille jos johonki ihmisten ilmoille joskus meinaan. Voi harmi. ;)

Mä aattelin lähteä kans kunnolla viihteelle nimiäisiltana. Pidän varpajaiset tytöille sillon niin menee tarjoilujen teko samalla kerralla. Nyt aattelin käydä vähän tunnustelemassa miltä se ulkona käyminen tuntuu ennen ku laitan kutsut. Täytyy harjotella vähän, eihän sitä tiiä vaikka ei osais enää. :D Ja juhlat ois sit reilu kahen viikon päästä.

Vauvan pussailusta: Oli ihan kauheeta ku mulla oli hirvee flunssa päällä sillon ku synnytin. Niin osastolla kätilö kielsi pussailemasta vauvaa ettei se tartu! Onneks olin pari kertaa ehtinyt jo pussaan varastoon, koska nyt en sit oo tehnyt sitä ennen ku tänää taas ku oon parantunut. Ihanan pehmeä poski ja tuoksuu ihan vauvalle. Pitäiskö sitä pystyä nostamaan joskus syliinsä pussaamatta? :heart:
 
KK Kuparikierukka laitettiin minulle ja sen laittaminen vihlaisi ikävästi hetken, sen jälkeen ei enää tuntunutkaan miltään. Minä en ollut silloin vielä siis edes synnyttänyt. Suosittelen sitä kierukkaa jos sulla ei ole aikaisemmin olleet kovat kuukautiskivut ja vuodot. Minulla ei vuodot lisääntyneet, niinkuin haittana saattaa olla, mutta kivut muutamalla asteikolla koveni, nekin siis kestää ainoastaan sen päivän. Saas nähdä pysyiskö samana nyt sitten myös.

 
Tiistaagia ja ONNEA vauvan syliin saaneille :flower: :heart:

Mä olen kyllä nyt aivan aivoton jo, valittelinkin jo aiemmin että tais ponnistaessa lennähtää aivosoluja reilusti jonnekkin... kävin tuolla helmipinossa kännykällä useaan otteeseen toteamassa että "mammat on hiljentynyt täysin, miten voi olla mahdollista!!!" ...kunnes tajusin tänään et on maalskuun 3. pvä ja uus pino auennut tietty. :eek:
Kiitos siis taas Labellolle!! :flower:

pur mä annoin tutin vkon ikäisenä kun kyllästyin olee huvitutti, muutenkin meni melki koko pvä kyljellään imetellen, nii huvitutiksi en enää halunnut.

Matmalle ja muille joilla vauvan lisäksi toinen pieni, jaksamista!! :hug:

iitukka Paljonko sulla menee lisämaitoa / pvä? Meitin Nökerö on 2,5 vko ja Nania menee 2-3 dl/ pvä. Imetän aina ensin molemmat rinnat 20min+20min 'pohjiksi', silti kerralla menee perään helposti 60-80ml. Ei kuitenkaan ihan joka kerta. Iltaa kohden tankkausmaisesti enempi.

Sexiä ei täällä voi ajatellakkaan, viikonloppuna olen ekoja kertoja istunut pehmeällä. Wc paperin kulutus on meillä myös minimissään, koska vessakeikat hoidellaan yhä käsisuihkun kera:whistle: . Muistin virkistykseksi: Repesin niin pahasti että tikkejä on kymmenittäin ulkona ja sisällä... :/
No miehestä on kuitenkin hoideltu isommat paineet ulos muilla konstein ;)

Kiloista 16 tuli ja 5 jäljellä. Kun ei ole voinut istua niin tulee touhotettua koko ajan jotain...myös nälkä ja jano on koko ajan...syödyt annokset aika pieniä, kun lennossa tossa vetäsee jotain.

Rytmit Meillä on edelleen nukuttu se 6-7 tuntia yöllä ja en ole herätelly edelleenkään ja vauva silti hengissä ja pirteä päivisin :kieh:
Mä kans heti aamulla avaan sälekaihtimet ja laitan radion päälle, vaavi nukkuu nytkin sohvan kulmassa mieluusti, myös päikkäritä omassa sängyssä. Mutta yöllä ollaan oman helppouden takia pidetty se keskellä. Nukuttamien voi kestää vaihtelevasti kymmenestä minuutista kahteen tuntiin...
Ekan aamuvaipan vaihtaa mies kun lähtee aamulla töihin 7.30 maissa, samalla syödään ja sit jatketaan vielä unia tunnin pätkissä..tänäänkin yhteentoista.
Päivällä nukutaan ja valvotaan sitten säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta yhdet pidemmät 3t:n päikkärit, muuten pienempiä-tunninkin tirsoja.
Aika helppo vauva ollut tähän saakka ( kop kop kop).

Huomenna neuvolaan 10.30 punnitukseen ja josko vihdoin saataisiin aloittaa ulkoilu!!!

Myös kastetta suunnitellaan ja pidetään se varmaan kotona. Naispuolista kummia en ole vieläkään päättänyt kun on kanssa se kirkkoon kuuluvuus problematiikka. Kuitenkaan en haluaisi 'tusinaakaan' niitä kummeja olevan.

Voikaas hyvin kaikki!! Mies ku tulee ni mä lähden lumitöihin, ah raitista ilmaa!!!!

hn ja nökerö n. 2,5vko ( mä olen kans niin urpo etten osaa noita vuorokausia laskea...)
 
Voi IITUKKA tuo kuulostaa tosi kurjalta.
Meillä yö menee niin, että 1 tienoilla tipahtaa, koko ilta tissillä... Korvikkeella siis sitten taju pois... :wave: Sitten pikkuherra nukkuu 3-5h ja herää syömään, 1-2h ollaan tissillä ja viimeyönä annoin korviketta taas, kun ei riitä ei oma maito. Tänään nukuttiin sitten vielä 8. Eli omaa unta saan ehkä 5-6h ja sekin kahdessa osassa... Aika väsy... Mieskin ja kun opiskelee niin isyyslomasta ei puhettakaan... Tänään nukuttiin sitten tunnin päikkärit isä, äippä ja pikkumies. Poju jatkaa unia vieläkin... Onneksi on nuo isot lapset. :whistle:

KILOT: sairaalaan jäi 7kg 17kg tuli ja nyt lähtenyt yht 9kg.... Ja entiset +15kg alla joten matkaa on, matkaa on.... 23kg vielä... voih... :ashamed: JOSPI hienosti olet selviny raskauskiloissa!! VAU! Tuohon munkin piti, sovittiin neuvolassa.... Että tulisi alle 8kg... EH... No ei sitten menny ihan niin. Mulla esikosta loppui maito, kun en ehtinyt syödä ja paino putosi hirveää kyytiä. Tosin ei ollut nälkäkään ja kävin ihan kierroksilla...

VIIHTEELLE: Ei ole vielä ajankohtaista. Miehelläkin varpajaiset pitämättä. Haveilen jos sitten kevällä tai kesällä... Nyt ei kyllä tee edes mieli. :)

Seranzu ja Kaapsu 1vko
 
Täällä taas. Mies kävi pojan kanssa vaunuilemassa, ja mä nukuin parin tunnin päikkärit. Silti kiukuttaa, mulla on näköjään huono päivä.

Se johtuu RISTIÄISISTÄ! En millään haluaisi sinne muita kuin ihan lähimmät ihmiset, mutta niin vaan olisi kutsuttavia iso läjä, sellaisia jotka täytyy kuulemma pyytää paikalle ettei heille tulisi paha mieli |O Ja kun vielä mun isä ja äitipuoli ei voi sietää mun äitiä, ja minä taas en edes tunne äidin uutta miestä joka sekin pitäisi kutsua koska muuten äiti suuttuu kun isänkin puoliso saa tulla. Ja äitipuoleni taas on aina kuin myrkyn niellyt kun vaan joku mainitseekin äitini, ja siellä on sitten niin ihana kireä tunnelma että oksat pois :( Ja mä vaan haluaisin kauniin, rauhallisen ja intiimin tilaisuuden :'(

Kummeja meillä ei ole kuin kaksi, molemmat kuuluu kirkkoon onneksi. Ristiäiset on tämän kuun viimeinen viikonloppu, kirkossa joka on mulle tärkeä ja rakas! Onneksi sain sen varattua, kun kuulun eri seurakuntaankin vielä. Ilmeisesti sillä ei sitten kuitenkaan ollut väliä.

KILOT Niitä mulle tuli sen 16 (lähtöpaino 59kg) ja niistä on poistunut sen kymmenen, kai. :ashamed: En tiedä miten ne loput saan poistettua kun tuntuu että pitää syödä ihan koko ajan, ja suklaakin maistuu nyt kun raskausaikana taas ei. Sekin vielä, en tiedä mitä laitan ristiäisiin päälle. Jotain.

EHKÄISY Olen miettinyt kapselia, mutta ennen sitä mun pitää kuulemma kokeilla jotain pillereitä puoli vuotta. Se sopii, kun kierukan laitto pelottaa mua ihan älyttömästi. Pillereiden syönti on mulle kyllä aina ollut vähän hankalaa, mutta jos ne sopii niin kyllä mä yhden puoli vuotta kestän.

VAUVAN HEREILLÄOLO ajan hän on joko sylissä tai vieressä, en osaa ihan leperrellä, mutta juttelen niitä näitä ja laulelen sellaisia rauhallisia melodioita. Mun suosikki on Sateenkaaren tuolla puolen ja Scarborough fair :) Hymyjä ollaan saatu jo useita, mutta lienevät aika tahattomia vielä, eihän tuolla ole viikkojakaan kasassa kuin neljä. Vai onko jo viisi? :eek:

VIIHTEELLE ei tee vielä edes mieli. En tiedä miten pärjäisin rintojeni kanssa siellä, saati sitten alkoholinkaan, kun en ole ottanut kunnolla (siis kahta siideriä useampaa) yli vuoteen. Eihän se tietty ryyppäämistä automaattisesti tarkoita, mutta tuli nyt mieleen vaan. Toisaalta haluaisin käydä teatterissa katsomassa Edith Piafista kertovan näytelmän, sekun pyörii vain tämä kevään. Ja jossain syömässä olisi mukava piipahtaa kahden kesken. Eiköhän vaikka miehen äiti tule aika mielelläänkin vauvaa katsomaan siksi aikaa :) Ja keväällä käydään miehen kanssa Helsingissä, Ateneumissa ja Disney näyttelyä katsomassa.

JOSPI Hyvä että helpottaa! Ja siis mulle tänne olohuoneeseen tulo on helpotus, kaikki sujuu mulle helpommin. Viime yö meni yhdellä syötöllä :eek: Silti olen tänään ollut tosi väsynyt. En varmaan ole sitä edes tajunnut kun olen mennyt kuin tuhatta ja sataa koko ajan. Taidan ottaa rennommin tästä lähtien, varsinkin kun nuo ristiäiset aiheuttaa niin kovin paljon pahaa mieltä.
 

Yhteistyössä