Helmivauvat 2009 ~maaliskuussa~


:wave:

Jos nyt ehtis vähän kommentoimaan ja kertomaan kuulumisia ku molemmat pojat ovat unten mail! Taitaa tul aika pitkä teksti,sori!

Hymystä Pari kertaa Miro on hymyilly äipälleen! :D

Tutti Sairaalas ne anto siel lastenosastol jo Mirol tutin ja on kyl kotonakin käytössä

Seksi Eipä oo harrastettu,eikä jotenkin viel inspaa!Viime kerrast on sit aikaa jotain 5kk! :whistle:

Vauvan hereil olo aikana Juttelen hänel ja lauleskelen!Välil näytän jotain värikästä,rapisevaa lelua!Isovelikin on mielellään mukana viihdytysjoukoissa! :D

Ehkäisy Voi olla että kondomilla jatketaan,kierukka on harkinnassa!

Kilot Kaikki lähti,mutta nyt on tullu jo vähän takasin ku ruoka ja herkut maistuu liiankin hyvin! :ashamed:

Viihteelle meno Ei oo lähisuunitelmis.Esikosta olin eka kertaa tyttöjen kans baaris ja tuli otettuu alkomaholia kun hän oli vuoden ikänen!

vieraat Joka viikko on käynny joku.

Vieres nukkuminen Eka kuukauden nukku omas sängys,mut nyt välil omas ja välil meijä välis!

Imetysasento Istuvalteen,maaten tai seisten!

puklailu Tääl lentää toi puklu välil oikeen kaares ja PALJON! :LOL: Sitä on sit molempien pääl! :whistle:

Epparihaavan parantuminen Mulla tulehtu se ja oltiin viel sillo sairaalas.Sain siihen onneks sit heti kuurin. Se auttokin melkeen heti ja sen jälkeen haava oli kipee noin viikon verran

rintojen kutina ku imettää Täällä on havaittu sellanen ilmiö,inhottavaa! :whistle:

Labello ja muut masuvaivaisten väsyneet äipät :hug:

Iitukka Meil on käytös muumivaipat ja oon ollu niihin tyytyväinen!Ei oo kyl falskannu ku ehkä kerran.Ei mul kyl oo valittamista pampersist tai liberostakaan!


Täällä yöt o vaihtelevia!Viime yön nukkutiin suht hyvin,eikä masu kauheesti vaivannu!
Mut esim.kaksi edellistä yötä oli kyl ihan kamalia!Hyvä jos nukuin 2h!Ja sit tarttis jaksaa ton ihanan taaperoisen kans!! :D Ihmeen hyvin sitä kyl on jaksanu!Illalla kyl sit väsyttää aikast pali!Ja just ku oon saannu pään tyynyl,ni eikös sängyst kuuluu byää,tissiä!! :LOL:

Cuplaton alotettiin sunnuntaina ja on se ehkä hiukan auttanu.
Miro ei onneks kauheesti itke sitä mahaansa,krähisee vaan ja vääntelehtiin!Pari kertaa voi kyl parkasta!

Muuten hän on kyl kiltti ja rauhallinen vaavi!Hereillä ollessa vaan on ja killittää!! :heart:


Tänään aivan ihana ilma,se jo virkisti mieltä,ku oltiin siel noin tunti! =)

Nyt keittämään kahvia!

Voikaa hyvin äipät ja vaavit!! :hug:

:wave:

Tyyppien äippä ja Miro 1kk+
 
Voi olla että tulee nopee käynti taas, aina kun on alottanu kirjottelee tänne ni poju keskeyttää ryökäle mut.. :)

Me pidetään ristiäiset mummolassa, koska koko suku asuu n. 100 km päässä, niin ei ole järkeä ajattaa kaikkia tänne.

Mä en ole vielä höperönä alottanu d-vitamiineja.. onkohan siitä jotain vaaraa.. poju siis sunnuntaina 3 vko, josko sitä kävis apteekissa kun mies tulee töistä.

:LOL: vaipattomuutta kun kokeillaan, niin aina saan isot pisut kaaressa päälleni, siis ihan aina, ja miten siihen ei osaa varautua..

Yöt on menneet nyt 2-3 syötöllä, päivisin tankataan jopa tunnin välein. joskus kyllä tuntuu että olen vain pelkkä tissi, ja auttakee minua, mä en osaa imettää kun makuultaan. Siis en saa poikaa hyvään asentoon istuma-asennossa, ja kun joudun tuota kumia käyttämään, niin kun sitä maitoo tulee ja tulee niin väärään kurkkuunhan se menee kun isualteen yritän. Poju ei suostu imemään ilman tuota kumia, kokeiltu on ja hermohan siinä menee, pojalla siis.

Ulkoilua ollaan aloteltu parvekkeella nukuttamisessa, vaihtelevalla menestyksellä. Mulla on jotenki kauheen suuri kynnys lähtee tonne ulmomaailmaan kävelemään, jos tulee älytön suru puseroon enkä saa sitä rauhotetuks, tässä on hyvä kun ollaan kotosalla ni nopsaa päästään sisälle. Kauheeta kun on tälläsiä ongelmia.

noh, nyt yule sitten kissa pyörimään ja hyörimään näytön eten ja näppiksille ni ei tästä tule mitään..

Audriina ja Kalevi
 
Aurinkoista päivää kaikille ja toivottavasti myös kaikkialla on aurinkoista =)

Me käytiin vaunuilee tunti, ja aargh mua raivostuttaa kun noitten vaunujen kuomu vähä niinku lössähtää tuolla lumisella tiellä kun ryttyyttää menee. Uudet vaunut P**hana, Gessleinit. Taidanpa soittaa liikkeeseen taas...Soitin jo silloin heti kun en ollut vielä edes koeajanut, sanoivat et kiristä ruuvarilla, mä kiristin ja silti lössähtää |O Mua niin raivostuttaa vaikka pikkuasiasta kyse, tai siis eihän mun tartte tollasia vaunuja sietää...aaargh!

Puntari näytti tänä aamuna enää 4 kg ( tuli 16 ) lähtöpainoon...pikkusen joutuu kyllä myös jumppaa että saavuttaa 'menetetyt' mitat ;)

Jaahans vaunuista kuuluu taas byää, joten menox..

HM ja nöksy 3 vko
 
Oletteko te huomanneet vauvoillanne noita tehoimuaikoja? Eli vauvallahan on tehoimupäivät 2, 6 ja jossain 10 viikon iän tietämillä eli imee silloin tosi usein jotta maidontuotanto lisääntyisi äidillä. Meillä tuli tänään tuo 6 viikkoa täyteen ja poikanen on jatkuvasti tissillä. Päivällä noin tunnin välein ja yöllä parin tunnin välein. Jonkin verran pulkaa kyllä uloskin, mutta kai se on tuon vauvan vietti imeä että jatkossakin maitoa tulisi vaikka kaikki ei sisällä pysykään. Kauankohan nämä tehoimupäivät kestävät...

Poikavauvan pissa tulee meilläkin usein vaipan yläosasta läpi. En ole itse oikein keksinyt muuta, kuin että vaippaa vaihtaa parin tunnin välein päivällä ja asettelee sen pippelin sinne alaspäin. Nyt kun vaihdettiin siitä ihan minikoosta 2-kokoon, niin nyt on hieman paremmin pitänyt vaippakin. Meillä on käytössä Libero, se vaan tuntui omimmalta. Pampersia kokeiltiin niistä näytepakkauksista, mutta itse en oikein niistä pitänyt. Hyvä ystäväni sitä sanoi, että Pampers olisi sitten liikkuvan vauvan kohdalla parempi, mutta Libero taas aluksi. Kaikki nämä on tietty makuasioita :D

Ristiäiset pidetään meilläkin kotona. Olen ajatellut etten ottaisi kovin paljoa niistä stressiä ja pidän kaiken mahdollisimman minimaalisena. Tarjottavat taidan tilata suoraa leipomosta (kakku ja voileipäkakku, pasteijaa ja pikkuleipiä) joten kun nyt vaan siivottua saisi, niin eiköhän se siitä. Onko teillä tietoa siitä kuinka paljon vanhemmat saavat sanella tapahtuman kulusta? Eli tyyliin, jos en halua että virsiä veisataan, niin onko ihan pakko? Aiemmin jo tuossa kerroinkin, että tää juhla ahdistaa ihan megana, kun osa suvusta on tosiuskovaisia jo osa kirkosta eronneita :headwall: :headwall:
 
Hei kaikki,

Vihdoin tällä puolella.. Tosiaan viikko sitten syntyi meidän nappula (poika 4,4kg ja 56cm)ja sunnuntaina tultiin kotiin. Tämä viikko on mennyt imettäessä ja nukkuessa. Lähinnä tuo lapsi harrastaa noita kahta asiaa. Heti kun herää niin on suu auki ja tissille se aina nukahtaa vaikka mitä tekis...

Synnytys meni ihan päin helvettiä ja lopputulos on siinä ainoa, mihin olen tyytyväinen. Repeilin todella pahasti ja siksikin en ole koneella paljon tässä aikana istunut.

Jaahas nyt pitää mennä, palailen toiste lukemaan enemmän ja kommentoimaan!
 
Väsyttää, meillä on siirrytty öisin nukkumaan tunnin jaksoissa. Onko jollakin hyviä neuvoja syöttövälin pidentämiseen? Poika vaan nukahtaa tissille ja sitten kitisee lisää tunnin päästä. Raivostuttavaa ja lähinnä siksi, kun tähän asti on nukuttu 3 tuntia öisin putkeen.

Kiloista; mulla tuli kiloja 15kg raskausaikana ja synnärille jäi 8kg. Nyt ollaan jo miinuksella lähtöpainoon pari kiloa, mutta se on pelkästään hyvä, koska mulla olikin varaa pudottaa lähes 10kg jo ennen raskautta. Löysä mahanahka on vielä tallella, samoin se ruskea mahaviiva. Kuinka nopsaa muilla on linea negra hävinnyt?

Imetysasennosta vielä sen verran, että makuulla mulla menee tissi pojan nenän tukkeeksi ja pelkään, että poika tukehtuu. Joudun pitämään rintaa pois nenän edestä kädellä enkä siksi osaa rennosti imettää tässä asennossa enkä missään nimessä nukahtaa. Kuinka teillä muilla, miten saatte tissin pois vauvan kasvoilta? Onkohan mulla jotenkin väärä asento?

Koliikista; meillä kanssa kitinä alkaa illalla. Luin jostakin, että koliikkivauvat kitisee nimenomaan illalla. Olen kanssa ihan paniikissa, että onko tämä nyt sitten sitä. Kitinä alkaa klo 18 ja jatkuu puoleen yöhön enempi vähempi tissi suussa, sylissä, nukkuu 15min ja taas tissi suuhun ja sitten kitistään sylissä ja taas nukutaan muutama hetki. Onneksi iltaisin tulee telkasta edes jotakin tyhjänpäivästä katsottavaa, niin ei mene äipällä ihan hermo... Ihan turha kyllä suunnitella tekevänsä iltaisin mitään kotihommia, käydä kaupassa tai suihkussa...

Onko teidän vauvat äänekkäitä nukkumaan? Täällä on ihan mahdotonta käninää ja viuhtomista. Tuskin on kovin levollista unta... Käyttääkö kukaan kapalointia? Olen muutaman kerran yrittänyt laittaa poikaa lakanakapaloon, mutta siinä on tullut vaan itku ja hiki molemmille. Osaako joku kertoa kokemuksia "valmiskapaloista"? Synnärillä poitsu nukkui pari yötä kapalossa, ja ajattelin, että se voisi rauhoittaa. Muutenkin meillä kädet viuhtoo hurjasti edestakaisin ja välillä on tosi hankala saada tissiä suuhun, kun kädet on koko ajan tiellä. Ainakin yöllä kapalointi olisi oiva apu tähän vaivaan, säästyisi äipän hermot taas kerran. Kokemuksia?

Onko kellään kokemuksia neuvolan psykologeista? Mä epäilen itselläni masennusta, itkettää vaan koko ajan... Vai johtuuko se vaan vähistä unista??? Tuppaako ne heti jotain mielialalääkettä vai voiko siellä vaan käydä purkamssa sydäntään?

Tuiskunen ja Alexi 1kk 3pv
 
Piti vielä kirjoittaa, että on tämä ihana palsta. Välillä tuntuu, että olen ainut äiti maailmassa, jonka vauva itkee ja valvottaa ja mulla on huono olo, mutta sitten tulen tänne lukemaan ja totean, että muutkin äidit painii samojen ongelmien kanssa ja se HELPOTTAA NIIN PIRUSTI :heart:
Kiitos teille kaikille, jotka jaksatte kommentoida ja kirjoitella tänne omia kokemuksianne. Tää on ainakin mulle suuri henkireikä :flower:
-Tuiskunen :wave:
 
Tuiskunen77 mullakin makuulla imettäessä tissi on kiinni nenässä, ja joudunkin kädellä vetämään rintaa pois siitä. Kädet viuhtoo kovaa kyytiä.. joskus hankalaa todellakin tuo syöttäminen. kapaloa olen kokeillu ja toimii välillä, mutta en jaksa sitä aina kyhätä eikä kyllä poju viihdy siinä edes, paitsi sairaalassa oli paljon.

Mäkin olen kokenut tän palstan henkireiäkseni, vaikka en paljoa itse kerkeä kirjottelemaan, niin on ihana lukea muiden arkea.

 
niiskunenä-78 meijän suvust on kaikki lähinnä ateistei ja ite samaten joten ristiäiset on aina pidetty lyhimmän kaavan mukaan eli virsiä ei oo hoilattu eikä muitakaan ylimääräsii saarnoi eli kyl vanhemmat saa pitkälti ite päättää. Samal taval sovittii nyttenki papin kaa.

Monel tuntuu olevan sama juttu et ku myöhäsempi ilta tulee ni kähinä ja tehoimu alkaa ja kestää kaua. Nii täälki.
 
Heippa kaikille piiitkästä aikaa!

Täällä vauva-arki alkanut ja aikamoista hulabaloota ollut.. Alkuun poika heräsi n. tunnin välein kun mulla ei maitoa tullut kunnolla. Mä oli ihan zombie kun jäi sairaalasta jo mittavat univelat eikä niitä kotonakaan juuri saanut tasattua. Lisämaidoilla ollaan pärjätty ihan kivasti, nyt saattaa nukkua jopa 5 tuntiakin putkeen. Välillä kyllä tulee ihme tankkauspuhteja; heräilee tunninkin välein nälkäisenä ja tuntuu ettei mikään määrä riittäisi. En oo uskaltanut hirmu isoja määriä antaa lisämaitoakaan kun tuppaa tulemaan niitä ilmavaivoja. Tänään aloitettiin Cuplatonit jos vaikka olis apua.
Eilen oli eka lastenneuvolakäynti ja hyvinhän poju oli kasvanut, paino oli jo yläkäyrällä ja pituus keskikäyrällä. Hormooninäppyjä ollut jo reilun viikon eikä loppua näy, raukalla on kunnon murrosikä jo etuajassa :) .
Oma olo muuten ihan ok, jälkivuoto jo tosi vähäistä. Paino samoissa kuin ennen odotusta. Itkuisuutta täälläkin vielä, mutta oon laittanut sen väsymyksen piikkiin.

Onko teillä muuten ollut yöhikoilua? Mulla oli alkuun aika paljonkin ja vieläkin jonkun verran, luin jostain että liittyis imettämiseen ja hormoonitoimintaan...?

Päivät kuluu imettäessä ja maitopullon varressa. Väliajat täyttyy sitten tiskeillä, pyykeillä, siivouksella, ruuanlaitolla, vaunulenkillä... Sitähän tää on, jatkuvaa oravanpyörää. Eipähän tarvii ajatella mitään, samalla kaavalla menee kaikki päivät. Oikein jo odottaa että pääsis ees kauppareissulle tmv. vähän irroittautumaan kotikuvioista. Vaan eipä silti, hirmu nopeasti on tää kuukausikin jo mennyt. Ennenkuin huomaakaan niin on jo kevät ja alkaa aurinko lämmittää..

Jaksuja kaikille vauva-arkeen!
T.Rosinante ja Poju 1kk 3pv
 
:wave:
Ooote te aika teho pakkauksia, musta tuntuu jotenki nykyään niin ylivoimaiselta kirjoittaa tänne yhtään mitään, tai no lähinnä mahdottomalta koska heti ku saan koneen käsiini kuuluu kutsu, ja sitten oonki jo niin väsyny että en jaksa.

Ihana huomata että muillakin on samoja ongelmia, lohduttaa :hug: :hug: :hug:

Meillä tänään nyt varsinki ongelmaa tuon itkun kaa ja masupipi poitsu kävi ulkolenkillä ja sen jälkeen alkoi sitten huuto janyt huuttaa heti ku silmät avaa ja siihen asti jatkuu kunnes tissiin torkahtaa, myös korviketta on menny tänään reippaasti, oisko joku kasvupyrähdys menossa vai?

Oli eilen kivaa nähdä haavemamma ja pikku prinsessa vaikka on vaavit pieniä huomasi että viihyvät toistensa seurassa. Jee lisä leikki treffejä.

Toukka ja poitsu 1kk
 
Onnea unikokeko! :flower:

Kiitos haavemamma ja seranzu, oli ihan kiva ilta. Oltiin Uniklubin levyn julkkareissa ja oli oikein piristävää päästä ulos. Join jopa yhden siiderin ja tulin puolilta öin taksilla kilometrin matkan kotiin! :LOL: Ei sillä etten olis pystynyt kävelemään vaan tissit oli ihan täynnä ja pelkäsin palelluttaa niitä. Tuntu kyllä tosi tyhmältä maksaa 8 euroa alotusmaksua ja 1 euro matkasta. :headwall: Mutta oli kova kiire kotiin ja ikävä tytsyjä. Täällä oli ihan hiljasta ku tulin, kaikki nukku tyytyväisinä. =) Vauva oli juonut 2 desiä maitoa sen neljän tunnin aikana ku olin poissa.

Huomenna on vissiin taas siivouspäivä vaikka eilen just kuurasin joka paikan. Miehen ei tarvii olla ku hetki tyttöjen kaa ja ne onnistuu räjäyttään koko kämpän. :eek: Se on kumma juttu et mun pitää pystyä tekemään kotitöitä lasten kaa ja se saa vaan sekottaa...

Neuvolassa oltiin tänään, pituutta tullut 3 senttiä syntymästä ja painoa 300g viikossa. Ihana ilma oli tänään, pyörittiin reissussa koko päivä. Käytiin neuvolan lisäks kaverin kaa lounaalla, veljellä kahvilla ja ostoksilla.

Iso hali Labellolle, Lentikselle ja muille keillä itkeskellään! :hug:

Tuiskunen: Imetysväliä yöllä yrittäisin pidentää sillä että herättelisin varovasti jatkamaan syömistä jos nukahtaa kesken. Esim. röyhtäyttämällä tai vaihtamalla vaipan. Ja ainaki Tampereella perheneuvolan psykologit on aivan ihania, ota heti yhteyttä jos epäilet masennusta! Se paranee sitä nopeemmin mitä aikasemmassa vaiheessa saa apua. Ja lääkkeitä ei psykologit määrää, sen tekee lääkäri jos sellaiselle haluat. Neuvolasta saat siihen apua, on se sitten väsymystä tai masennusta. Voimia! :hug:

Jaaha, taas mennään... :wave:

Pixie ja Pikkiriikki 13 vrk
 
YÖHIKOILU joo on täällä myös ROSINANTE !! :wave: Ihan pää märkänä ja kuitenkaan ei ole kuuma... Vai hormonit.. No tietty.. Mitähän ne ei...

PIXIE vitsi kade, mä tykkään Uniklubist. Sul ei sit ollu pitkä ilta.. ;) Kiva kun pääsit.

TUISKUNEN itku on herkässä mullakin. Jos susta tuntuu puhu ihmeessä neuvolassa. Tuo itkuisuus, kyllä kuuluu kuvaan, mutta jos on lisäksi ahdistusta ja masennusta ja kaikkea muuta kurjaa, on syytä epäillä... Useinhan on niin ettei äiti itse edes tajua masentuneensa. Läheiset ja isä on avainasemassa tässä asiassa. Voimia sinulle :hug:
 
Seranzu: Juu, ei ollut pitkä ilta mut silti sain tehtyä univelkaa enemmän ku tarpeeks... ;) Aamulla piti nousta viel aikasin neuvolaan.

Nyt väsyttää... ZZZzzzz... Tekis kyl mieli valvoa vielä, jälkivuoto on ollut pari päivää niin finito et uskaltais lopultakin kokeilla sitä sexiä. :whistle: :p
 
unikeko80 Jos yhtään lohduttaa niin tervetuloa revenneitten joukkoon, mulla meni kans kaks ekaa viikkoa kyljellään tai liikkeessä, nyt pysyy istuu pehmosella :/

niiskunenä kastajaisista sama homma meillä että moni on ateisteja joten tuskin jeesustellaan turhia meidänkään kastajaisissa.

tuiskunen :hug: Jaksuja vaan, varppisti väsymyskin aiheuttaa mielialavaihteluja. Itse huomasin että ulkoilu ja auringonpaiste nostatti omaa mieltäni tsiljoonasti. Onneksi mennään kevättä kohti =)
Joissain asennoissa mullakin joutuu pitelee sormella henkireikää vaaville, mutta esim istualteen saa tosi hyvän asennon ja pystyy itsekin olemaan paljon rennommin.

toukka Tänx vinkistäsi että voisin imetellä ennemmin nojatuolissa, saankin siinä tosi rennon asennon ja pysyy mukavammin lueskelee ym samalla. Kyllä sitä on tyhmä kun en ite totakaan tullu ajatelleeks!! :headwall:

Yöhikoilua KYLLÄ! Mulla on välil ihan yöpaita märkänä..

Pixie Sama homma et ukko sanoo ettei voi tehdä mitään ku on vauvan kans ja tänäänki ku otin 2 tunnin päikkärit ni vaavi nukku sen koko ajan!! Oli pakko antaa vähä palautetta.. Sohvaperuna kun on niin on niin muklavaa tuijottaa telkkaria., mulla kiristäny taas tänään pikkusen...
Kiva et oli mukava ilta :)

Hyvää yötä!

hm ja prinsessa 3 vkoa

 
Meil on poikanan nyt kaks yötä nukkunut 1,5-2 tunnin syöttövälein,
ihanaa! Oon saanut itekin vähän unta.

Masukipuja tuntuu ajoittain olevan myös täällä. Kitisee ja piereskelee.
Ei kuitenkaan mitään huutomaratoneja vielä ja yötkin
kitisemäti nukkuu. Rela-dropseja aloin nyt antamaan.

Muutes onko meillä ainut pullolapsi vai onko muitakin?
Mua vähän vaivaa se etten pystynyt tätäkään lasta imettämään,
vaikka onhan siskonsakin ihan terve vaik korvikkeella kasvanut.
Mutta silti harmittaa.

Ja sit, pojalla on kaulapoimussa jotain näppyä, mun mielestä
hikinäppyä, niin mitä sinne nyt pitäs sit laittaa, talkkiako?

Jaaha ja kutsu käy taas..

iitukka ja veikkavauva 12vrk
 
Huomenta!

Saiskohan muutaman rivin kirjoiteltua, ennenku pikku-prinssi taas herää.
Sisu syntyi 17.2. Leikkaus meni hyvin. Etukäteen luulin, että olisin tosi kipeä ties kuinka kauan, mutta parissa päivässä pahimmat kivut jo helpottivat. Nyt vihmoo vähän vain kun innostun imuroimaan tai vastoin ohjeita kannan kauppakasseja tai teen muuta vastaavaa.
Sairaalakeikka venyi meillä yhdeksään päivään, kun Sisun bilit ei meinannu lähteä laskusuuntaan millään. Lopulta saatiin lupa lähteä kotiseurantaan, kun käytiin pari kertaa labrassa kotoa käsin. Onneksi ei tarvinnut enää lähteä takaisin osastolle valoihin, meinas äipällä pää jo pettää.

Sisu nukkuu sekalaisesti 2-5 tunnin pätkiä ja on siinä välissä hereillä välillä vartin ja toisella kertaa tunnin. Iltaisin on mahanpuruja ja joinain öinä on mennyt kolmeen asti, ennenku nukahtaa kunnolla. Sillon risoo, kun joudun isompien takia heräämään jo seitsemältä. Onneksi Sisu näin aamupäivällä nukkuu yleensä vielä aika pitkät unet, jolloin pääsen ite vielä nokosille.

Imetys ei ole näin konkariltakaan lähtenyt sujumaan ihan kivuttomasti. Olisko pitkä sairaala-aika haitannu. Vaikka siellä oltiin niin imetysmyönteisiä jne, niin on ihan erijuttu harjoitella omassa rauhassa kotona. Ja ekan vuorokaudenhan oli ihan autettava petipotilas. Terkka myös epäili, josko pojan kielijänne olis hitusen piukka...
Mutta pikkuhiljaa tämä tästä taas suttaantuu. Esikon kanssa meni myös aikansa ennenku lähti sujumaan ja vuoden imetin sitten loppujenlopuksi.

En nyt sit muista mitä kaikkee piti kommentoida ja poitsukin rupee siihen malliin tuhisee, että taitaa kohta herätä.

2vk neuvolassa pituus 54cm ja painoa oli 4600g eli syntymäpaino ylitetty. Lähtöpaino sairaalasta oli 4260g, ihan hyvin on viikossa kasvanu.

Keväisiä kelejä toivottelemme!
 
Eile illal ekaa kertaa lykkäsin typyn äitiyskoppaan nukkuu. Nukkus siäl tunnin ja sen jälkeen ei. (oon siis nukkunu viikon sen kaa sohval) puol 2 siirryin vaavin kaa sohval ni sai nukkuukki jonkun verran...huoh. Jos otan sänkyyn viereen ni pelkään et tippuu tai meen päl ku on pehmee sänky.

Tänää vaavi oli sit ekan kerran ylitopattuna parvekkeel 20min =) huame sit taas uusiks.

Ristiäismekkoki tilattiin ja se tuliki jo

JeJa + typy 1vko 4vrk
 
:wave:

Tuiskunen :hug: Voimia sinne! Mä kävin ite viime synntyksen jälkeen juttelemassa neuvolan psykologin kanssa.Mulla syynä oli pieni ahistus ja kuolemanpelko,koska oma äitini kuoli kun olin yhentoista päivän ikänen!Kävin siel kaks kertaa ja se kyllä autto.Ei tuputtanu mitään lääkkeitä,kuunteli vaan ja anto omia näkökulmia!Kyllä kannattaa mennä juttusil,jos vähänkin siltä tuntuu! Mulle itelle oli kova kynnys mennä psykologil juttelemaan,mutta neuvolatädin ja lääkärin kehotuksesta sin menin ja hyvä niin!

Meillä meni viime yö suht hienosti,ei herätty ku pari kertaa! :D

Nyt mies ja isompi poika ovat mummulas ja mä Miron kans kahestaan kotona!Mun pitäis vähän siivota ja leipoa ku huomen tulee vierait,mut tääl mä vaan hillun!! :LOL: Ja pian varmaan tulee poitsul nälkä!

Tyyppien äippä ja Miro 1kk+
 
iitukka pakko kommentoida kanssa tota poikien pissaamista, ihan ihmttelin tänä aamuna ääneen, kun ekaa kertaa vasta tuli Jasminilta pisut ohi vaipasta. Esikoiselta tuli ihan jatkuvaan koitti mitä merkkiä tahansa. Liberoita me sit käytettiin ja niiden nimeen vannon edelleen. Pissaako pojat sit enemmän vai vääntyileekö se pippeli sit vaan muuten?

seranzu auts! toivottavasti alkaa nyt peppu-puoli paranemaan nopeesti!

audriina minä kans vähän arastelen lähtee pitemmlle vauvan kanssa, jos se alkaakin huutamaan eikä sitä saa hiljaseks.. kauppareissut tehdään pikavauhtia tarkan listan kanssa et saa vaan heittää tavarat kärryyn. Tänään uskaltauduin sit kunnon lenkille vaunujen kanssa ja hyvinhän se meni, jasmin tuntuu viihtyvän siellä ihan hyvin, pukeminen ja koppaan laitto vaan on kurjaa puuhaa.

tuiskunen :hug:

hymyjä tulee refleksimäisesti aina kun on masu täynnä ja uni tulossa/tullut :heart:

yöhikoilu on tuttua täälläkin. sitten kun nousee ottamaan vauvaa syliin ja pois peiton alta,niin sit onkin ihan jäässä.

kaulapoimut on ihan kamalaa putsattavaa. Neidillä on vielä semmonen kaksoisleuka ettei sinne taho millään päästä vanulapun kanssa. talkkia oon laittanut kun tuntuu että hautuu muuten, mut eikös perunajauhokin aja saman asian. minä oon muutenkin oikee talkin suurkuluttaja,joka kohtaan aina tunkemassa sitä :ashamed:

:hug: kaikille huutajien äideille!!

meillä nukuttiin viimeyö suht hyvin. äitin pyysin yöksi,että sais poika nukuttua taas välillä yhden kokonaisen yön ja hyvin se sit nukkukin mummon vieressä, me lähettiin vauvan kanssa olkkariin evakkoon. ja niin siis eipä se tietenkään sit niin kovasti valvottanut nyt..vieraskoree...:D mutta huutihan tuo kuitenkin jonkinverran oikeen kipeen olosesti :(

pulauttelu on alkanut oikeen urakalla. monta kertaa tulee maito takasin heti kun lakkaa syömästä,en ehdi edes pystyyn nostaa röyhtäsemään. tuntuu et miten sinne masuun ees jää mitään täytettä kun kaikki tulee heti pois :( saahan nähä miten se paino nyt noussut,meillä on keskiviikkona neuvola.

labello ja jasmin mytty 2vk+
 
Kiitos tsempistä kaikille:)

Yöhikoilusta; mulla on ihan päinvastoin. Palelen ihan sairaasti, nukun täkin ja 100%villapeiton alla... Synnärilläkin palelin jo ja sanoivat sen johtuvan maidon noususta rintoihin. Eikös se juuri yöllä ole maidontuotanto suurimmillaan. Olen huolestuneena miettinyt, että paleleekohan vauvakin, kun sillä on pelkkä täkki, mutta toistaiseksi on tuntunut hyvin pärjäävän sillä :)

Mä sain viime yönä nukkua ruhinaallisesti 4,5 tuntia putkeen, kun mies ruokki yhden syötön lypsymaidolla. LUXUSTA! Onpahan maailma taas niin paljon parempi paikka ja vauvakin niin ihana käninänsä kanssa :LOL:

Jälkivuodosta: mulla lähes loppunut ja joinakin päivinä joudun laittamaan pikkuhousunsuojan. Seksiä harrastettiin kortsun kanssa kuukauden päästä synnytyksestä (sektio). Vähän teki kipeetä, mutta liukaste auttoi kummasti. Mies ei halunnut enää joulun jälkeen harrastaa seksiä ennen laskettua aikaa, joten aikamoinen tauko tässä on ollutkin. Ukkoparalla kauheat paineet =)

Lyhyesti synnytyskertomusta. Tarkoitus oli synnyttää alateitse, mutta...
*Lapsivesi meni (tai niin mä luulin) ma iltana klo 23.00 ja soitin synnärille samantien. Koska mulla ei ollut supistuksia, käskivät tulla paikalle aamulla klo 8.00.
*Aamuyöllä klo 4.30 alkoi supistukset
*Lähdimme synnärille ja supistuksia tuli matkalla 6-8min välein, olo oli ihan ok.
*Olimme synnärillä klo 8.00 ja kätilö ihmetteli miten olen pärjännyt niin hyvin kotona, kun olin jo 5cm auki...
*Kärvistelin supistusten kanssa klo 12.00 asti ilokaasulla ja pyysin sitten epiduraalin, olin edelleen vaan 5cm auki
*klo 15 sain lisää epiduraalia, jotakin lääkettä joka nopeuttaa avautumista, koska olin edelleen vain 5cm auki ja kalvot puhkaistiin. Maanantai-iltana tullut neste ei sitten ollutkaan lapsivettä, koska kalvot oli ehjät.
* Joskus klo 16.30-17.00 huone täyttyi ihmisistä ja alkoi kauhea härdelli. Mulle ei kauheesti kukaan ehtinyt mitään sanoa, muutakuin että vauvan hapensaanti on heikkoa. Ottivat vauvan päästä verinäytteen ja toisenkin, kun eka meni jotenkin hukkaan (??).
*klo 17.00 tehtiin päätös kiireellisestä sektiosta
*klo 17.23 poitsu syntyi terveenä 9-pisteen lapsena :hug:
Mulle oli alkuun hirveä pettymys, etten pystynyt synnyttämään alateitse. Vitutti siellä heräämössä ihan pirusti! Lisäksi toipuminen ja nouseminen sängystä seuraavana päivänä oli yhtä tuskaa. Haava parani kuitenkin hyvin ja jälkitarkastus on 2,5viikon päästä. Pahin harmitus sektiostakin on mennyt ohi; pysyipähän paikat tiukkana :LOL:

Tuiskunen ja Alexi 1kk 4pv
 
Tuiskuselle iso tsemppi :hug: myös täältä. Samoin kuin labellolle ja kaikille muillekin, joiden vauvoja itkettää kovasti.

Me ollaan nyt Gretan kanssa 5 päivää ihan kahdestaan :whistle: Miehellä pitkä työreissu. Taitaa jäädä nukkuminen vähiin näinä päivinä, kun yleensä saan korjattua univelkaa aamulla tai iltapäivällä, kun mies pitelee Gretaa. Greta siis on nukkunut suht hyvin öisin, mutta viime viikon 3 tunnin imetysvälit lyhenivät viime yönä 1,5-2 tuntiin, ja kun siitä kuluu vähintään puoli tuntia vaipan vaihtoon ja sylissä nukuttamiseen, niin en juuri ehtinyt nukkua. Ja päivällä Greta nukkuu vain turvaistuimessa tai sylissä/kantoliinassa, niin että en oikein ehdi kuroa univelkaa umpeen.

Mutta tänään on aurinkoinen ilma ja kävimme pienellä happihyppelyllä kantoliinassa, hain kaupasta lisää vaippoja ja esittelin Gretaa ihastuneille asiakkaille ja myyjille. Tämä on niin pieni kylä, että kaikki ovat kiinnostuneita vauvoista ja melkein kaikki naapurit esim. ovat tuoneet meille pieniä lahjoja.

Saas nyt nähdä, että kuinka tänä iltana itketään. Kyllä Gretalla sitten loppujen lopuksi taitaa olla ihan ilmavaivat itkun syynä, koska kyllä se olo vaan helpottuu, kun saa pöristeltyä tarpeeksi.Mutta pahentuneet nuo ilmavaivat ovat viime päivinä, prutkuttelee suunnilleen tunnin tai maksimissaan kahden välein. Tänään aamupäivällä taas itkeskeltiin kymmenen minuutin välein ja tissiä halusi tunnin välein.Vasta kantoliinassa rauhoittui, sinne nukahtaa kyllä tosi vikkelään.

Niin ja Gretalta sitten irtosi vihdoin tuo napatynkä! Varmaan joku maailmanennätys, kun irtosi kaksi päivää ennen kuin Greta täyttää kuukauden! :p

Tv. Lentis ja Greta 3 viikkoa ja 6 päivää :heart:
 

Yhteistyössä