Helmivauvat 2009 ~maaliskuussa~

Iltaa!

Mummolareissuilta kotiuduttu. Mukavasti meni lomailut. Kaks yötä oltiin mummilassa ja yks yö mammalla. Molemmissa isovanhemmat ihmetteli kun ei kuulu vauvan ääntä lainkaan yöllä. Hyvin nukuttiin siis vieraissaki paikoissa.

Ens viikolla pitäs tehdä nimiäisjärjestelyjä. Meidän isä tekee hyviä keittoja, lupas tehdä kolmea erilaista ja mä laitan leikkelepöydän ja teen kai sit sämpylöitä. Apua, en oo aikoihin tehnyt. Äiti leipo lusikkaleipiä ja jotain toisia pipareita ja mun pitäis tehdä juustokakkuja. Kutsut sain postitettua. Tuli tosi hienot kun veli teki ne, se on graafikko. Teki myös kummitodistukset, aivan ihanat! Ostin päivänsankarille ja isosiskolle jo mekot, mutta löysin niin ihania kankaita että ompelin niille viikonloppuna vielä toiset. :ashamed: Turhamainen... Toivottavasti ne sotkee juhlissa mekkonsa molemmat niin on sit pakko vaihtaa toiset.
Niin ja siivota kai pitäis loppuviikosta ja perjantaina teen kukka-asetelmia. Ei kai sit muuta.

Onko teidän lapsilla muuten ikäisiään serkkuja? Pikkiriikki ei tuu saamaan sellasia vissiin. :( Nuorin serkuista on nyt eskarissa ja siitä on hädin tuskin leikkikaveriksi meidän 2,5 vee esikoiselle. Ja muut tädit ja sedät eivät taida olla lisääntymässä ainaka lähiaikoina. Joskin eihän sitä kai oikein voi ennustaa. Tilanne voi muuttua nopeestiki. ;)

Voi ei, huomasin et mulla ois huomenna 6 tunnin luento johon ois kyl pakko mennä. Yritän olla siellä 3 tuntia ja tuun sit imettämään ku tissit uhkaa poksahtaa. Mitäköhän siitä tulee... :/

Pixie ja Pikkiriikki 3 vko
 
tuiskunen, ok, kiitos vastauksesta :heart:

serkuista, miehen siskoilla on lapsia yhteensä 5 joista nuorin on 7v. ne kaikki kyllä tykkää touhuta meidän poikien (4 ja 3v) kanssa. mä ja mun sisko odotettiin aikasemmin aina samaan aikaan eli sillä meidän poikien ikäiset lapset ja ne leikkii tosi kivasti yhdessä. Nyt ei ole ihan samanikäistä serkkua tytön kanssa, nuorin serkuista kuitenkin vain 2,5v eli eiköhän ne jossain välissä yhdessä leiki kuitenkin.. Mutta mulla 3 läheistä kaveria odottaa vauvaa, kahden la keväällä, yhden kesällä, joten kavereiden lapset tulee olee samanikäisiä. asutaan tässä suht lähekkäin joten niistä saa sitten ainakin kavereita. =)
 
Vauva oli nyt sit viime yön ekaa kertaa sohvan sijast pinnasängys. Noin 10 aikaan sen sinne nukkumaan vein(nukahti syliin) ja hyvi nukku siäl. Tietää näköjää mikä on yö ainaki. Ruoka-aikoinia(n.3krt yössä muistaakseni) önähti ku oli nälkä, imi muutaman minuutin ja siirsin omaan sänkyyn. Toivottavast jatkuu näin.
Mut oon nyt kyl pal väsyneempi ku sohval nukkues, koska viime yön valvoin syötöt etten nukahda sänkyyn vauvan kaa ja sohval oon saanu nukkuu oikeestaa koko ajan ku joka önähdyksest oon lykänny tissin suuhun ja jatkanu unii.
Nyt sitä heräs joka öhinään ja kattoon mikä on.

Ja seki sit valvotti et vaavil on HIRVEE NUHA! |O En tiä mist senki on saanu ku ei meil muil oo nuhaa. Mul ois friida paketis viäl et jos sitä kokeilis.

Ja tänää on sit iha pakko lähtee ulos ekaa kertaa vaunuilee ku poju täytyy viedä eskariin ku mies meni taas töihi.
Vaunuihin pukemisest on muute yllättävän vaikeet taas :D en tiä kans mitä lykkäis. Mul on talvi ja kesälapset ja kyl kesäl vaa nii pal helpompaa on. Mut aattelin lykätä sil pääl: body+potkarit(vaipan),villapuku,kypäräpipo+pipo,tumput+töppöset,toppapuku ja makuupusiin ja vaunuihin. Ehkä sit ennemmi hiuka liikaa ku liian vähän päälle. Ite oon sellane vilukissa et tunkisin tiäs mitä vauvan pääl. Jottai fyllinkei otin vaunuist kuitenki pois ku on nii topatut. Nyt sit tietää mite noi netist tilatut vaunutki toimii vai toimiiks ollenkaa :whistle:

Höpöttäisin taas vaik mitä näköjää mut pakko alkaa vamistautuu koht lähtöön ku ei nyt sit lähetäkkää nii helpost enää ku ennen. Tarttis saada vauva hereil ja syöttää se ensin. Vähä jänskättää toi vaunureissu et pysyyks se hiljaa ja kylläisenä ton matkan. Ei oo pitkä matka kuitenkaa, ehkä noin vartti vaa yhteen suuntaan mut silti.

Nyt meen... :D

JeJa + typy 2vko6vrk
 
rintatulehdus!! auttakee auttakee! mitä kaikkia esto konsteja niitä nyt on?! imetys siitä rinnasta+lypsy ja kaalinlehdet ja lämpö. mitä muuta voi kokeilla???
Mulla on yön aikana toinen rinta tullu super araks tuolta alhaalta,siellä vissiin on joku tukko. oon koittanu nyt hieroo sitä ja imettää sitä tyhjäks mut neidilläkin on joku syömislakko nyt tietysti.lypsylle en jouda vielä ku kohta juostava bussiin ja lähettävä isyydentunnustuksia selvitteleen.
muutenkin on olo semmonen et kipeeks oon tulossa, tota rintatulehdusta en haluis taas kaupanpäällisiks. tosin viimeks se ei ilmotellu näin etukäteen mitään nosti vaan tunnissa kuumeen 40.. josko oiskin vaan joku tiehyetukos,mut eikös ne just altista sille??

pikanen labello ja väsy mytty 1kk+1
 
Meillä kans oli viikonloppuna ristiäiset. Myy oli melko rauhallinen. Alussa se pikkuisen itkeskeli, mutta kun kummi sitä hieman hyssytteli niin rauhoittui ja lopulta nukahti. Väkeä oli tooosi paljon, mutta mahduttiin olemaan ja tarjottavatkin riitti. Nimeksi pikkuinen sai Iisa-Elina Maarit (voi lisätä etusivulle).

Nyt tyttö on alkanut saamaan aivan kamalia raivareita rinnalla :ashamed: mulla meinaa jo aivan loppua jaksaminen tuon imetyksen kanssa. Yöllä kyllä tissi kelpaa, mutta päivällä se huutaa aivan hengen hädässä, aina kun nostan syömään. En osaa ollenkaan paikallistaa mistä se vois johtua. Pulloon oon jo sortunut muutaman kerran, vaikka justiin niinhän ei sais tehdä. Mutta minkäs teet en mä voi sitä nälässäkään pitää.

Eipä muuta tälläkertaa. Isompi tyttö on kipeänä meen hoitaan niitä molempia.

Mina ja Iisa-Elina kohta 7 vko
 
Helou! :wave:
Mä en oo vielä olleskaan tänne kirjoitellut.
Tyttö on TODELLA kiltti tapaus. Syö ja nukkuu ja välillä katselee jo kovasti ympärilleen.:) Ei paljoa kyllä päivän aikana itkeskele ja yöllä ei oikeastaan ollenkaan. Alkaa önisemään yöllä kun nälkä vaivaa. Syö kolmisen kertaa yöllä. Rinnalta syö mutta n.jokatoisella syötöllä annan lisämaitoa pullosta kun jää nälkäiseksi.
Paino oli viime viikolla nauvolassa 4,2kg. Nyt on lähtenyt hyvin paino nousemaan. Ollaan käyty joka viikko neuvolassa kun ei meinannut lähteä ensin nousemaan.
Vilskettä riittää kolmen lapsen kanssa... :D Mutta yllättävän hyvin päivistä aina hengissä selviää.. :D
Ristiäiset meillä on 28.3 Nimeä en vielä paljasta... ;)
Voi kun ihanaa kun tulee kevät! =)

mutzi+prinsessa 5vko
 
Jospi, juu, oikein luit. :D Ukko on jo NELJÄ kertaa unohtanut laittaa vauvalle uuden vaipan, kun on entisen vaihtanut pois. :xmas: Eikä tuo tunnu uskovan, vaikka tuloksena on jo pissitty sekä meidän että vauvan oma sänky. =)

En tiiä, kuinka on mahdollista. Ehkä tuollakin on univelkaa. :LOL:
 
Hei!

labolle:meikäläinen juuri perjantaina sai kuurin,rintatulehdukseen.Edellis päivänä huomasin et toinen rinta ei ollu "normaali".Yöllä nousikin kuume,josta tiesin et ihan varma tulehdus on.Aamulla sit lääkäriin.Olo oli ihan kaamee ja piti vielä jonottaa melkeen 2h!!Koko perjantai menikin makoillessa,onneks sain noi meidän 3v ja 4v hoitoon.En muista millon viimeks ois kuumetta mulla edes ollu.Menin kyl hyvissä ajoin,et ei kerenny hirmu pahaks toi tulehdus mennä.Toivottavasti sulla ei oo rintatulehdusta.

Me kans saatiin ristiäis aika sovittua.Nimi pitää siihen mennessä löytyä!Toinen ja kolmas nimi selvillä,mutta se tärkein etunimi puuttuu.Pari vahvaa ehdotusta kuitenki esillä :D

Neiti painoi viime neuvola käynnillä 4030g,pituuden unohti terkka laittaa korttiin ylös,enkä sitä muista :headwall: mutta hyvin oli kasvanut tyttö.

Yöt tyttö nukkuu edelleen hyvin.Illalla nukahtaa joko tissille viereen tai sit omaan sänkyyn.

jaahas,mut nyt täytyypi mennä!

hemuliina ja neiti nimetön 5vko :heart:
 
Labello mulla oli pari - kolme päivää tollanen tukos. Olin kans ihan paiseessa, että tulehdus tulee, mutta ei onneksi. Mä en hoitanu muuten kuin imettämällä ja lämmöllä (lämpösellä suihkulla ja villaset lapaset tungin rintsikoihin lämmittämään). Ja imettäessä voi sitä tukosta hieroa nänniä kohti.

Hereilläolosta te, joilla vauvat on pidempään hereillä, onko ne tyytyväisinä hereillä? Meidän neiti jaksaa syömisen jälkeen seurustella ehkä 10 min ja sit alkaa väsykitinä ja haukottelu. Voi kyllä mennä aikaa, että sen saa nukkumaan... Tuo ei siis paljon ole hereillä hiljaa. Mahakin kitisyttää, joten usein sitä ei näe hereillä tyytyväisenä. :( Liikkuvissa vaunuissa ei kyllä valita yhtään.

Taas parina päivänä ollu pahemmat ilmavaivat. Unet ollu siis huonommat. Viime yö oli pelkkää torkkumista, kun ähräsi vieressä. Ei juurikaan itkeskellyt, mutta ei saanut nukuttuakaan kunnolla. Alkuyöstä mulla ei ollu tietoakaan siitä, että vauva oli hereillä. Mies aamulla kertoi, että mä nukuin sikeesti, vaikka vauva siinä vieressä huitoi. Hyvä niin, muuten olis aika väsy, kun loppuyön tuputin sille tissiä vähän väliä, että saisin sen nukahtamaan... Nukahti, joo, mutta joku sen herätti taas kohta.

Pitäis ruveta järkkään ristiäisiä. Kirkkoherranvirastoon vihdoin soitin. Vielä pitäis papille rimpauttaa. Niin ja sit tietty kaikki muu on vasta ajatusasteella.


Matma ja Vilja 5 vko
 
Hereilläoloajan pysyy tyytyväisenä mut useimmiten on sylis. Pysyy kyl joitain aikoi tyytyväisenä hereil myös sitteris tai maates jossain.

Vaunuilemas olin sit tänää ekaa kertaa ja toiki lyhyt matka sit kesti tunnin mut sen ajan vaavi sit onneks pysy hiljaa ja vaunutki toimi hyvin .

Toi vauvan flunssa ei kyl oo yhtää kiva :( nenäfridal imin jotai ulos mut eipä pal auta ku nokka on edelleen täynnä heti imun jälkee.

Labello mul oli kans ilmeisesti tulos rintatulehdus pari viikkoo sit ku oli rinta punanen ja kivikova mut jotemki sain sen taltutettuu ettei tulehdukseks menny et koko illan käytin kaikkii keinoi eli kaalii, lämpöpussei, suihkuu, imetyst ja painelui. eihä se tietty noillakaa välttämät esty tulemast mut sen jälkee ne ei oo ees pakkaantunu enää. Esikoisen aikaan oli tulehdus enkä ikää enää haluu ni onneks tyrehty siihen.
 
Pikkuemäntä nukkuu, joten hetki aikaa...


Pukeminen...Autoon laitan ainoastaan kevyttoppapuvun ja äitiyspakkauksen hanskat ja töppöset kun ovat niin pitkävartiset+kypärämyssyn ja pipon (tänään ostin hieman kevyemmän version kun alkaa olemaan jo plussa kelejä), toki alla myös body ja potkarit ja sukat. Vaunuilemaan ulos laitan kevyttoppapuvun+äp:n tumput+ umpinaisen fleecepuvun+kypärämyssyn ja hatun/pipon ja topattu kantokoppa. Parvekkeelle (lasitettu) samat kuin ulos, mutta tänäänkin jätin pois ton fleece puvun, (kun on plussaa ulkona) ja äp:n makuupussi. Näillä on pärjännyt ja ei ole ollut missään vaiheessa kylmä, eikä kuuma.


Hereillä meillä ollaan tyytyväisiä noin 10 minuuttia, tuon ajan toisinaan viihtyy sitterissä, toisinaan sitten taas ainoastaan sylissä. Tämä 10 minuuttia siis on tyytyväisenä ilman mitään apukeinoja, sitten tunnin viihtyy kun antaa välillä pudonneen tutin suuhun tai heiluttelee helistintä tai tanssii ja kuuntelee musiikkia :)

Jospi ja Henni huomenna 1kk 1vko
 
hetkeksi maltan minäkin istahtaa koneelle neidin ollessa unessa.

vauva siis syntyi 20.2 rv 41+5 käynnistettynä. kävi vielä niin mukavasti, että Nuutista tulikin Ronja, pieni punatukkainen tyttö, painoa 3470g ja pituutta 50cm. isille saattoi jäädä synnytyksestä hieman toisenlainen kuva kun minulle, ilokaasun vaikutustako, mutta kokemus oli taas kovin positiivinen, kaikki 4 ja puoli tuntia (josta ponnistettiin 6min)...

vauva- arki on lähtenyt käyntiin ilman minkään maailman rytmiä, eipä kai kolme viikkoisella vielä useinkaan ole rytmit tasoittuneet. imetys onnistuu hienosti, maitoa tulee reilusti yli omien tarpeiden, pakkaseen olen säilönyt jo jokusen litran, vaikken tiedä onko sille käyttöä koskaan, sikäli maidon tulo jatkuu tälläisenä..

nyt kuitenkin onnittelut jokaiselle helmimasulle ja pikkuisille prinsseille ja prinsessoille.. eikö ole kummallista, kuinka muu maailma ei tunnu tajunneen miten ihmeellisen kauniiksi maailma on keikahtanut..??

Miisa ja Ronja 3vko + 3päivää
 
pur
MATMA :hug: voimia sulle noitten nukkumis asioitten kanssa. Mä nukutan tytön illalla sänkyyn silleen (meillä lähinnä ongelma toi kun tyttö ei suostu oleen muualla ku sylissä) et iltapuuhien jälkee meen omaan sänkyyn istualaeen syöttää ja ku typy alkaa pilkkii laitan sen kapaloon valmiiks (se inhoo sitä laittamista) ja jatkan syöttöö tyttö vaakatasossa sylissä, sit kun alkaa oleen puoliunessa laulan samaa tuutulaula ja kun nukahtaa vaihdan tissin otsan sivelyyn jatkaen laulamista hetken päästä siirrän (jatkaen laula ja sivelyä) sänkyyn ja lopetan pari kertaa ootan kun avaa silmänsä ja alkaa kitisee ni alotan laulun ja sivelyn uudestaan. sit jos viel herää kun oon menny alakertaan hetken päästä ni otan syliin ja luovuta. Nukutukseen menee syötön pituudesta riippuen 10min-tunti.

TUULEN SYDÄN Miten teilläpäin neuvotaan hoitamaan vaippaihottumaa?

PUKEMISESTA meille synnärillä neuvottiin et vähän enemmän ku itelle. Tätä oon noudattanu silleen et sisällä sama kerrosmäärä lämpimämmällä materiaalilla (alkuun oli yks kerros enemmän), ulos oon laittanu yhen kerroksen enemmän ku itelle noi kaikki kerrokset vauvalla erilaisia villavaatteita, vaunuissa vielä lampaantalja ja tai vaunusuoja lähinnä ulkonäkösyistä :ashamed: ja tuulisella säällä laitan kuomoaukon suojaksi harson. Liinassa käytän omia vastaavia vaatekerroksi ja oon tullu siihen tulokseen et siinä ainakin on molemille aivan liikaa toistaseksi ollu, huh huh hiki tullee.

(.) :LOL: meille tuli viimeyönä oikeen riita siitä kumpi hoitaa vauvaa kun oli vähän hankala yö taas tytöllä.Kun minä oon sitä mieltä et mies on töissä ja sen pitää' siellä jaksaa ja mies on sitä mieltä et mä oon kokoajan kotona ja mun pitää täällä jaksaa :heart:

tyttö 1kk+
 
Jee,selvittiin kunnialla ekasta kaupunkireissusta,ees bussissa ei huudettu :)
Sinne läks isyyspaperit matkaamaan miehelle, kestää ikuisuuden ennekun homma on selvä ja paperit takas suomessa. hohhoi.

Tissi se jatkaa kipuilua, mahtovat kattoo kun kävin kahvilassa imettämässä,et tuo täti on nyt erehtyny missä villakaulaliinaa kuuluu pitää,kun olin kunnolla kietonu rinnat piiloon lämpöseen :D

vaatetuksesta meillä jokunen lämpöaste ja tapani mukaan ylipuin tytön. bosy+sukkahousut,paita+housut ja villatakki, makuupussi ja vaunukoppa. ja hikipäässähän se oli :ashamed: fleecepuvun sentään älysin jättää kotiin :whistle:

serkkuja mulla ei ole sisaruksia, joten eipä tule serkkuja. Jasminin isän siskolla on n.1v(?) poika mut afrikassa asuvat,joten eipä oo leikkikaveriks.

Misandra tervetuloa ja onnea tyttösestä! :flower:

iitukka ja matma ja muut,joilla isommat sisarukset koettelee hermoja :hug: liityn joukkoonne...meille on nyt asettunut kans oikeen kova känkkis.

etusivun lista ilmotelkaa vielä sit erikseen jos haluatte nuo nimet sinne, en laita muuten kun kaikki ei välttis niitä sinne halua vaikka sen muuten tänne kirjottavatkin :flower:

maidonkerääjään sain tänä aamuna 15min imetyksen seurauksena 30ml :eek: Ei se oo ihme et aina kun tyttö on syömässä niin toinen liivinsuoja kastuu sillä aikaa puserrusmäräksi! Olin kyllä tosi yllättynyt kun aattelin et jos sieltä nyt pari tippaa tulee samalla ilman et teen mitään.

labello ja mytty1kk+
 
Nyt on nimi päätetty ja ristiäiset on sunnuntaina. Pojasta tulee Nuutti Iiro Antero =) Ja sen saa vaikka sinne etusivulle laittaa, jos päivitettävää tulee muutakin.

Serkkuja pojalla on yhteensä 5 ja kaikki ne ovat jo täysikäisiä :| Eli ei tule leikkikavereita sieltä! Mutta mun oma serkku on saamassa vauvan kesällä ja he ovat vielä muuttaneet samalle paikkakunnalle, eli josko siitä sitten edes yksi sukulaisvauva :D

Meillä menee päivät ihan ohi nykyisin! Päästään tänne yläkertaan joskus klo 11 aikaan viettämään päiväaikaa ja kun tuo vauva sitten syö tunnin-kahden välein eikä juuri nuku kuin pieniä pätkiä, niin siinähän kello onkin sen verran et isä tulee töistä joskus viiden pintaan. Ei olla esim tänään ehditty vaunulenkillekään, enkä nyt viitsi lähteä. Käyttekö te kaikki joka päivä vaunuilemassa? Mulla on niin huono omatunto siitä, kun en saa lähdettyä kuin pari kolme kertaa viikossa. Ehkä kun tulee vähän paremmat kelit niin tuleekin lähdettyä. Mä en oikein viitsi lumi- tai räntäsateessa ulos lähteä :ashamed: Mutta kohtahan tässä jo kevät onkin, vaikkakin tänne etelä-Suomeen onkin lumipyryä ennustettu huomiselle!

Millainen on se jälkitarkastus? Mulla olis huomenna se ja vähän jännittää. Ei ole tuonne värkkiin tungettu mitään synnytyksen jälkeen :whistle:

Jaksuja kaikille :hug:

Niisku ja Nuutti 7+ vko
 
Serkkuista; meidän pojalle tulossa kesäkuussa serkku(tyttö?). Lisäksi on sellainen 5v. serkkupoika.

Hereilläolosta; meillä kans enemmän sellasta kitinää. Hymyä olen odottanut jo vaikka kuinka kauan ja alankin olemaan huolestunut, että onko meillä ihan onneton vauva, kun aina vain kitisee, eikä lainkaan anna äidille hymyä. Tekee niin hyvää mun itsetunnolle ja epäilyksille äitiydestäni... :headwall: Kun vain sais sen hymyn!!

Poitsulla oli tänään lääkäri. Uudet mitat 4945g ja 54cm, pipo 38,4cm. Lisäystä n.600g/2cm kahdessa viikossa. Saatiin lähete fysioterapeutille, kun poika ei pitänyt päätään kuin vasemmalle kääntyneenä lääkärin aikana. Siellä sitten saadaan vinkkejä kuinka houkutella poikaa kääntämään päätään myös toiseen suuntaan. Kyllä se silti kotona päätään pitää molempiin suuntiin, että en nyt ihan hirveen huolissaan vielä olisi. Lisäksi pitää seurata tärinää, jota ilmenee ainakin vaipanvaihdon yhteydessä. Luulin, että se johtuu kylmästä, mutta voi kuulemma kieliä myös epilepsiasta :snotty: Onko muilla ilmennyt moista tärinää ja epäilyjä neuvolassa?

Vaunuilemassa käydään 5-6krt viikossa, ihan vaan mun oman mielenterveyden kannalta näin usein, että pääsee edes vähän pihalle täältä seinien sisältä. Riippuu tietysti ilmasta, mutta täällä on toistaiseksi ollut tosi keväiset säät, ei ainakaan taivaalta tullut mitään märkää vaikka pilvessä onkin.

Tuiskunen ja Alexi 6vko
 
Tuiskunen: Meillä vauva kanssa tärisee parin sekunnin pätkissä vaipanvaihdon yhteydessä. Neuvolassa vai sairaalassa meille sanottiin, että johtuu siitä ettei hermotukset ole vielä ihan kehittyneet ja on ihan normaalia kun vauva innostuu. Mutta hyvähän sitä on tarkkailla, voisipa siitä itsekin kysyä vielä lääkäriltä kun ollaan sinne menossa huomenna.
 
niisku se jälkitarkastus on ihan normaali sisätutkimus +
sitten ne pissat ja painot ja paineet. Ja täällä annetaan viel
erikseen lähete labraan papa-kokeeseen.
Että elä turhaan jännitä, kyllä ne varovasti tutkii.
Ja ei, en käy joka päivä vaunuilemassa. Tänään oli vasta toinen kerta..

serkkuja ei ole enkä tiiä tuleekokaan. Mulla on veli, ukko
ainokainen. Mutta pikkuserkkuja sitten piisaa joka lähtöön.
Syksyllä ilmaantuu taas yksi lisää. :D

Meilläkin viimeyö taas huono. Kympiltä alko huuto, en tiiä mikä oli.
Halus maitoo ja ei halunnu ja väsytti ja ei.. hiljaseks sai
kun otin vaipan pois. No yö sit tosiaan ähinää ja tuhinaa
täys. Sitten aamupäivällä ulkoiltiin tytön ja vauvan kans.
Kuka se väittääkään että ulkoilu piristää. Katinkontit.
Nukahin sitten sohvalle ja arvatkaas vaan mitä tuo tyttönen
sillävälin oli keksinyt. Kaikki vauvan puhdistuspyyhkeet, vaipat
ym. tarvikkeet levitelty ympäriinsä. Ja tietty vessapaperit silputtu.
Itkuhan siinä sitten multa pääsi. :snotty:

Mutta eilenpä sain ihanan hymyn pojalta! Ja mieskin sai omansa.
Ja edelleen poika kääntyy masulta selälleen.. ei se sit tainnukkaan
olla vahinkokäännös kun niitä nyt monta jo tehnyt.

Matma jaksuhali sinulle :hug:

iitukka ja veikkavauva 3vko
 
Merkkiä laittamassa lähinnä tällä kertaa, viime yö oli sen verran pätkissä että alkaa olla takki tyhjä. Valittelin viime viikolla aikuiskontaktien puutetta ja nyt olen vastaavasti sitten ohjelmoinut viikon niin täyteen että hengästyttää sekin. Lisäilonsa kyläilille yms tuo toi edelleen auki oleva epparihaava, ei tunnu kivalta jos istuu pitkään ja ainakin jossain lääkärillä jopa varoiteltiin liialliselta istumiselta.

Meillä poika on hereillä aamupäivisin pari tuntia, iltapäivälläkin jonkin aikaa ja illalla taas herkästi pari tuntia. Yritän sitten jutella ja hiukan 'leikkiä' vaikka en kyllä tiedä minkälaista virikettä noin pieni mahtaa kaivata?

Hiukan haikeutta on, kun eilen tuli täyteen jo kuukausi. Voi kun aika menee niin nopsaan! Nyt jo muistelen synnyttämään menoa ja ensipäiviä haikeudella :eek:

Tissejä on imuteltu taas niin että oikein nännejä vihloo. Poika syö rauhallisesti pullostakin ja viihtyy tissillä varmaan vaikka ei maitoa tulisikaan. Neuvolassa kyselin pitääkö sit vaan jonkun ajan kuluttua vaihtaa rintaa vai annanko imeä niin kauan kun haluaa ja sain niin ympäripyöreän vastauksen ettei kyllä auttanut. Mites te muut hitaitten imuttelijoitten äidit teette?

tv almaa ja poju >1kk
 
Kävin sit koulu penkillä istumassa pari tuntia tänään. Itkun kanssa lähdin kun väsytti niin paljon. Näin pienen kanssa arki sujuu mun mielestä ihan hyvin niin kauan ku ei tarvii suorittaa mitään. Mut pieniki ponnistus tuntuu kaatavan koko maailman. Iltapäivän sit vaan nukuin. Huomenna ajattelin nukkua pitkään kun on luxusaamu, mies vie esikoisen aamulla hoitoon. Ehkä sitä sais ladattua akkuja sen verran että jaksais järkätä niitä nimijuhlia loppuviikon. Ens viikolla en tee kyllä mitään ylimääristä, oon vaan lasten kanssa ja nukun. EN aio edes siivota. nih.

Jaaha, kutsu käy taas. ;)

Väsy Pixie ja nälkäinen Pikkiriikki 3 vko
 
haavemamma :hug: Meillä ei todellakaan olla miehen kanssa samalla aaltopituudella vauvan hoidon kanssa, meillä tuo ukkokulta ei ole vaihtanut vielä kertaakaan vaippaa! |O
Mä kun oon aina kotona, niin itseasiassa hoidan vauvaa kyllä kaikin puolin hyvin mielelläni, myös ne vaipat...kaitpa se sit vaihtais jos olis pakko.
Myös isompien lasten hoito vielä jotenkin hukassa miehellä, vaikka ovat jo 5 v ja 1v8kk :whistle: Se on keskittynyt lähinnä vaan leikkimään ja ulkoilemaan niiden kanssa, loput teen minä!

serkkuja meillä on siskon tyttö 5v eli saman ikänen ku tuo isompi poika ja pikkuveljellä on viikon nuorempi tyttö nyt kun meidän vauva =) ainut vaan että asuvat 100km päässä meistä, ei tule niin usein nähtyä!

vaunuilusta me ei tahdota päästä pihalle ollenkaan/ viitsi itse lähteä, tuo 5 v pukee jo itse, mutta sit tuo kiukutteleva 1v8kk ikänen ei ole enää ollenkaan niin helppo vietävä ulos, sit kun sillä on menossa minä ite vaihe, niin helpompi olla useimmiten sisällä :ashamed: sit ku hää haluaa ite kävellä pihalla, ei kelpaa pulkkakyyti eikä potkuri, paitsi jos saa ite ajaa potkurilla ja ite tietenkin pitäs päättää ulkonakin että mihin suuntaan mennään yms!
Ehkä me tässä kevään aikana vielä päästään kunnolla ulkoilemaankin kunhan ei tarvis näitä paksuja vaatteita tunkea kaikille! :/

Ei oo pappi vielä soitellut meille ja ristiäiset on lauantaina, kuulemma sillä tapana jättää kaikki viime tippaan pitänee varmaan alkaa viimestään torstaina sille soitteleen että onkohan tuo edes tulossa meille! Kirkkoherranvirstosta varattu silloin ku poika syntyi ja on siellä kalenterissa ja toimistotäti jo kerran soitti joku viikko sitten että pappi sitten soittelee teillepäin...toivottavasti!
 
Pukemisesta: Mä puen pojalle bodyn+potkarit, paidan+housut+sukat, välipuvun/fleecepuvun, villasukat+tumput, kypärälakin+hatun, toppapuvun ja makuupussin kun mennään vaunuilemaan. Poika ei oo koskaan ollut hikinen, kun lenkiltä tullaan eli kai hänellä on tarpeeksi vaatetta ollut. Autossa pojalla on muuten samat mutta välipuvun ja makuupussin jätän pois.

Serkkuja ei meidän pojalla vielä ole. Toivottavasti pian tulee. =) Mulla on kaksi siskoa ja miehellä veli.

Meilläpäin jälkitarkastukseen kuuluu ultra. Ja papa otetaan sillä samalla kerralla eikä labraan tartte erikseen mennä. Mulla jälkitarkastus on ens torstaina.

Meillä nukuttiin viimeyönä tosi hyvin. Juuso nukkui eka klo 23-06.30, sitten syötiin ja nukuttiin taas klo 7-10. =) Mies syötti tuon puoli seitsemän syötön joten mä heräsin ekan kerran vasta aamulla kymmeneltä syöttämään. B)

Hereilläolosta: Juuso viihtyy eniten sylissä, mutta monesti pysyy tyytyväisenä myöskin sitterissä ollessa. Meillä on gracon sitteri, jossa on tärinä ja musiikkitoiminnot. Ja päivisin meillä ollaan nykyään hereillä tosi paljon. Muutamat pienet päikkärit nukutaan ja yleensä silloin nukkuu kun ollaan vaunuilemassa tai kaupassa käymässä.

Tinttu & Juuso 7vko 4pvä
 
nukuttaminen, mä laulan aina pojille kun ne menee nukkumaan. ne nukkuu jo omassa makkarissa meijän makkarin vieressä. tyttö on tietty kuunnellu sitä jo masussa joten tuttu juttu joka illalta.. :heart: Siinä tyttö makaa mun sylissä kun laulan pojille ja nukahtaa siihen ja sitten nostan vaan omaan pinnasänkyynsä nukkumaan joka on meijän sängyn vieressä. Sitten kun herää ekan kerran niin otan aina viereeni ja siinä jatkaa uniaan loppuyön.

hereilläolosta,
viihtyy sitterissä ja sylissä. Mutta ei vielä kovin pitkiä aikoja kun sitten pitää tarjota tuttia. ja tuntuu välillä että hereillä ollessaan on tosi paljon sitten rinnallakin..

pukemisesta, mä oon vielä laittanut villavaatteetkin toppapuvun alle. Voisi varmaan jättää ne jo pois. Mulla kuitenkin sellanen paksu makuupussi vaunuissa. Mutta kun jotenkin pelkään että jos vauva palelee. Oon ite kauhee vilukissa ja inhoon palelemista.. :ashamed:

Tänään aattelin mennä ekaa kertaa kaupoille, vauva mukana kun pitää ostaa ristiäiskorttitarvikkeet. Jännittää. =)
 

Yhteistyössä