Helmivauvat 2009 ~maaliskuussa~

Tuiskunen77 tärinää on välil täälläki mut en oo kiinnittäny siihe huomioo sen ihmeemmi. Hyvä kuiteki et tutkitaan ajois.

sadee80 villapuku on meiänki vauval viäl käytös eikä oo mun mielest ollu liikaa. On nyt nii nuhassaki et oloot sit ennemmi liian puettu.

Vaunuiltuu tulee nyt siks joka arkipäivä kerran tai kaks ku vien poikaa tarhaan ja joskus haen mut voipi olla et jäis vaunuilut vähil jos ei ois pakko joka päivä lähtee. Jotenki päivät vaa kuluu nii nopeest.

Aikuist seuraa täs alkaa kyl välil kaipaa jo. Kaikki vaa on päivisin duunis ku itel ois aikaa.

JeJa + typy tasan 3vko
 
Tää kysymys varmaa kuulostaa iha oudolt :whistle: mut tuleeks kellää muul imetettäes jotenki outo ("haikee ehkä"?) olo?
Vaikee selittää mut usein mul tulee imetettäes jotenki tollane outo olo ja samal tekee mieli vettä et ehkä se liittyy jotenki sihe vedensaantiin ku vauva imuttaa nesteet pois.
 
Hei kaikille!

Mulla on jäänyt tämä palstailu ihan kokonaan. Toivottavasti kaikki ovat saaneet vauvansa jo kotiin. En millään pysty lukemaan tällaista määrää tekstiä!

Meillä Ulpu voi hyvin, on jo 2,5kk kun oli eka helmivauva syntyessään 2.1. Pää pysyy mukavasti ylhäällä, tutkiskelee jo katseella juttuja ja kahdesti on kellahtanut kyljelleen. En tiedä, oliks se sattumaa vai mitä, isoveli oli 4kk ennenkuin liikahtikaan. Maito maistuu hyvin, oma ja kaupan, ja yölläkin syödään vielä 2,5-3h välein. Paino on siellä 4,5kg tienoilla ja pituus ehkä 54cm nyt eli siro tyttö on. Mielestäni syntyminen kuukautta ennen aikojaan ei näy tässä tytössä kuin ehkä koossa vaan.

Huomaan olevani tosi paljon huolettomampi nyt kuin esikoisen kanssa. Kiirettä pitää. Tunteenpurkauksia ei juuri näy, paitsi jos olen yliväsynyt ja ollut lasten kanssa liian kauan kolmisin.

Tämän palstan ollessa näin suosittu, en ehdi oikein osallistua, kun on aikaa vain muutamien viestien lukemisen kerrallaan. Toivotankin kaikille parasta mahdollista jatkoa ja teen vain satunnaisia piipahduksia täällä.

Terveisin Minni ja ulpu
 
minnig kiva kuulla teidänkin kuulumisia! tulehan aina piipahtamaan ja kertomaan mitä kuuluu!

nyt pikasesti vaan merkkailemassa,pitää alkaa kaivamaan imuria kaapista.

labello ja jasmin 1kk+

kareliini ja ronttulin ilmottautumista kaipaan! He tais viimesinä olla odotuspuolella..
 
imurin minäkin kaivoin ja siivottua sain! Labellokin on nohevana tänään :D

Kävin ostamassa kauppahallista ristiäiskakkuun koristeen ja samalla reissulla eksyi Anttilan Topteniin ja löysin kivan lastenlevyn ja unilaulu singlen. Jopas Henni nukahti noihin unilauluihin :D en ole varma oliko sattumaa vai vaikuttiko toisaan lempeä laulu tuohon uneen :) No jokatapauksessa aijon hommata levyn jossa olisi sitten enemmän kappaleita, kun tuossa on vaan neljä. :( Nyt sitten kuuntelen tätä toista levyä ja neiti oli jo hereillä, mutta nukahti sitten tähänkin :LOL: Ihania kappaleita...trallallaa, minä olen pikkupoika posteljooni, trallaallaaa... :whistle:

Jospi ja Henni 1kk 1vko :heart:
 
Tiistaita,

kenties ehdin jopa kirjoittaa, oltiin vaunuilee tunti ja baby nukkuu ekaa kertaa jo toista tuntia sen jälkeen pihalla vaikka vaunut paikallaan. Tähän mennessä se on aika pian heränny ku pysähtyy, ehdin syödäkin oikein lämmintä ruokaa, jesh!

Pukemisesta Meil saattaa olla kyllä liikaa, mutta hyvinpä tuo uni tuntuu maittavan vaik on body, puolihousu, välipuku hupulla ( fleecetyyppinen), toppapuku hupulla, kypärä, vaunussa äippäpkt:n makuupussi ja vaunukopsa. En tiijä mut eipähän palele.. Mies on ihan sale et vauva läkähtyy :/

Misandra Teretulloo joukkoon ja onnea!!! :flower:

Kärppä Siis vaipan unohtaminen on kyllä jo huippua :LOL:

Nimi Meillä ollu valmiina jo aikoja ennen syntymää, paljastelen sitten kun on ollut palmusunnuntaina kaste. Yksi kaima täältä jo prinsessalle löytyykin ;)

Pur
Ihana mies sulla!!! :heart:

Tuiskunen77 Kyllä se hymy sieltä tulee kullekkin ajallaan =)
Ei muuten näy kuvaa profiilissa?
Aika jännä että epilepsiasta alkavat puhua..mutta tietty hyvä että tutkivat, mutta eikö tuossa nyt suotta huolestuteta vanhemmat epilepsia puheilla. Voi tsiisus taas!! Kerrothan sitten mikä on diagnoosi ja jaksuja :hug:
Rotavirusrokote otetaan kyllä, muttei vielä kokemuksia..

Niisku Mua kans jänskättää ajatus että tuonne työnnetään jotain, wc paperiakin olen alkanu käyttää vasta pari pvä sitten. Edelleen tuntuu tikkejä sisempänä, vaikka kohta 5 vko synnytyksestä :/

Karvaton koira Jaksu hali sullekkin kun jaksat siellä kolmen kanssa noin reippaasti :hug: ...pitäskö sun 'ravistella' sitä ukkoas |O
Meillä keskusteltiin sunnuntaina ja nyt on taas parempi yhteys. Se on kyllä hirmu tärkeää nyt ettei olis mitään ylimäärästä skismaa mihinkään suuntaan..

Mua ahdisti eilen myöskin tällänen tilanne: mun vanha ystävättäreni, jonka olen pyytäny kummiksi ja kaasoksi ( juu naimajaisia ollaan viettämässä tulevaisuudessa), seukkaa sellaisen huithapelin miehen kanssa joka aiheuttaa tälle mun rakkaalle ystävälle hirveesti murhetta toilailuillaan. Heidän suhde on ollut alusta saakka niin on ja off ja suoraan sanoen toivon hartaasti että eroaisivat ja että ystäväni kiintiö täyttyisi..kyllä siellä on tilaa ollutkin...no anyway mä en halua tuota hunsvottia mun kastejuhliin enkä häihini ja tietty se aiheuttaa ikävää mieltä tälle rakkalle ystävälle, blaah!! Olenko vain naivi??? No jokatapauksessa tää tilanne ahdisti mua eilen ihan kauheesti :eek: Tälläsiäki joutuu mietiskelee...Aaargh!!

MInni G Kiva ku piipahdit ja piipahtelehan kertomassa kuulumiset edelleenkin jos kerkiät :)

Eilen hajos vaavin soittorasia, sellainen vedettävä nallukka, jota soittelin sille jo raskausaikana ja ihan selkeesti rauhottui siihen ääneen, ärsyttävää..jäi piuha pihalle ja soitot loppui siihen, dääm! :(

hm ja pikkuneiti-Nökerö pian 5 vkoa

muoks
..pakko mennä kyllä jo kattoo pihalle, ettei ole harakka pientä vaunuista vieny..nukkunu ulkona jo 2,5t, josta tosin tunti oltii liikenteessä. Onko ihan ok, saako vauva nukkuu ulkona niin kauan ku nukuttaa??
 
Tervehdys!
Oon käynyt tätä meidän ketjua päivittäin lueskelemassa, mutta en oo saanut aikaiseksi kirjoitella...
pur Kyselit, mitä meillä suositellaan vaippaihottuman hoitoon. Ilmakylpyjä päivittäin ja iholle perunajauhoa tai kamomillasalvaa/sudokrem salvaa

Meillä on nyt nukuttu yöt yleensä ottaen hyvin (4h + 3h) joka on aivan mahtava juttu =) Esikoisen kanssa koin vauvavuodessa kaikkein uuvuttavammaksi just jatkuvan 1,5h tunnin välein heräilemisen.

Ongelmana meillä on ihottuma, joka taitaa olla allergista...alkoi viikko sitten ja on nyt levinnyt poskista otsaan, päähän ja hartioihin :/ Mietin mitä tässä tekis, lääkäriin meno on vasta parin viikon päästä. Pitäiskö sitä aikaistaa, vai itse vaan jättää omasta ruokavaliosta "kielletyt aineet" (maitotuotteet, vehnätuotteet ja kanamuna) pois - se tarkottaa, että meikä tyttö alkaa sit laihtumaan reippaasti, koska mun ruokalista on koostunut pääsääntösesti just maitotuotteista ja graahamleivästä (ruisleipää oma vatsa ei jostain syystä kestä)
B) Joo yritän nähdä asian positiivisen puolen, mutta oikeesti vähän hankalalta tää tuntuu...

Mies on lähdössä torstaina 4 yöks työmatkalle ja vähän mua jännittää miten noiden poikien kanssa se viikonloppu sujuu. Kasper on nimittäin viime aikoina harrastanut sellasia iltahuutoja (jotka onneks loppuu noin kello 23-24) ja on ollut ihan hyvä, että meitä on ollut silloin kaks tässä illalla poikien kanssa touhuumassa ja vastuuta jakamassa.

Ja räntää sataa...ootan, että toi jo sulais pois niin ois helpompi vaunutella, meillä kun noita jalkakäytäviä ei pahemmin lumesta puhdisteta- tartteis ostaa kunnon kumisaappaat :whistle:

mutta kyllä se kevät sieltä vähitellen tulee...

:wave: Tuulen sydän ja Kasper 1kk+
 
:wave: TÄÄLLÄ OLLAAN VIHDOINKIN! :wave:

Tänään kotiuduttiin sairaalasta, meni meillä pidemmän ja vaikeimman kaavan mukaan vauvan maailmaantulo. Eli meille syntyi rv 41+6 TYTTÖVAUVA 12.3. klo 9.00, paino 3750g ja pituus 53,5 cm, pipo 36 cm. Vauvalla muuten sama syntymäpäivä kuin mummullansa =)

Vauva syntyi lopulta kiireellisellä sektiolla, kun normaali synnytys ei edistynyt toivotulla tavalla. Vauva oli väärässä tarjonnassa tulossa kasvot edellä ja liian korkealla synnytyskanavassa, supistukset olivat hankaloittaneet vauvan sydämen lyöntitiheyttä. Olin aivan rikki väsynyt kun avautumisvaihe oli niin pitkä ja kivulias ja kuitenkaan omat supistukset eivät tuottaneet tulosta (menimme siis sairaalaan ke 11.3. yöllä 01.00 ja vauva syntyi vasta 12.3. aamulla). Kaikkea lievitystä koitettiin jumppapallosta suihkuun ja epiduraaliin, joka ei mun kohdalla poistanut todellakaan sitä kramppaavaa tunnetta alavatsalla :( Onneksi aamulla 12.3. n.8.30 kätilö pyysi päivystävän lääkärin katsomaan ultralla tilannetta ja lääkäri totesi poikkeavan tarjonnan. Sitten mua vietiinkin lujaa leikkaukseen. Siellä tapahtui vielä sellaista, että epiduraali ei auttanut tarpeeks ja tunsin yhtäkkiä viillon alavatsalla :eek: kaikki toiminta pysähtyi hetkeks ja laitettiin lisää puudutetta ja mut nukutettiin. Mies oli todella kauhuissaan tilanteesta, kun hänet laitettiin pois leikkaussalista ja joutui katsomaan pienestä ikkunasta mitä tapahtuu. Kun mulle laitettiin nielutuubia niin mua oli alkanut oksettaa, mutta onneks tilanne oli mennyt ohi eikä ollut mennyt keuhkoihin mahanesteitä, se oliskin ollut vaarallinen tilanne :whistle: Lääkärit kertoi, että oli ollut muutenkin vaikea saada vauva pois jo pelkän väärän tarjonnan takia ja oli jouduttu auttaan vauvaa maailmaan työntämällä alapään kautta. Vauvalla oli hankala alkuvaihe kokonaisuudessaan hapensaannin kannalta, mutta onneksi napavaltimon ph-arvo oli ollut koko ajan hyvällä tasolla, ettei sen puoleen pitäisi olla huolta. Pian oli tyttö kuitenkin virkistynyt ja alkanut vointiaan parantaan. Vauvalla on nyt kaikki hyvin, paino kääntyi nousuun nyt loppuvaiheessa sairaalassa ja muutenkin on terveeksi tänään todettu. Kova alku on ollut meidän perheelle, mutta tästä se nyt lähtee vauva-arki liikkeelle, on tuo aivan ihana pakkaus :heart: Tuntuu, että vauva haluais vaan asua tissillä 24h ja rinnanpäät on tulessa, mutta kaipa tuo tuosta tasoittuu :) nyt täytyy kiiruhtaa katsomaan pientä, tuun taas kirjoitteleen kun on sopiva väli!

T. Kareliini ja vauveli 5vrk :heart:
 
Onnea Kareliini! Tuo sun kertomus sai oman synnytyksen kuulostamaan lastenleikiltä...
Haavemamma, meillä on sama tilanne. Mies on koko ajan sitä mieltä, että vauva läkähtyy.. Kotonakin (meillä on suht viileetä) laitan sille koko ajan ylimääräistä vilttiä tms päälle. Kaippa se valittaa jos tulee liian kylmä, mutta en halua lasta palelluttaa!
Hahaa, mulla alkaa näkyä silmäpussit vaikka niin yritän nukkua päivisin. Tällä meidän jälkikasvulla on ihan rokkarin vuorokausirytmi. Illat ja yöt kukutaan (saattaa olla iltaisin 4 tuntiakin hereillä vaikka on vasta 2.5 vkoa) ja päivät nukutaan (wow mitä riimittelyä...).
Äsken käytiin neuvolassa ja painoa on jo 5010gr ja pituutta 57.5cm. Kilo siis tullut painoa näiden 2vkon aikana, jotka ollaan oltu kotona. Neuvolan täti vaan tokaisi, että saa ainakin ruokaa. Sanoi kuitenkin, ettei rintaruokittu lapsi voi koskaan olla liian lihava (eikös jollekin oltu sanottu päinvastaista?).
Huvittava ilmiö; käytiin neuvolan jälkeen kahvilla tässä viereisessä ostoskeskushelvetissä ja mies sitten istui vauva sylissä koko ajan, kun mä join kahvia. KAIKKI naispuoliset ihmiset ikän katsomatta loi tähän kaksikkoon varsin pitkiä katseita ja hymyjä :D Hyvännäköisiähän ne on molemmat, mutta eipä mua vaan miehet tuijota, jos vauva on sylissä... :(

Nyt tulee keittiöstä niin mahtava ruoan haju, että mun on suunnattava sinne. Mä olen hylännyt viimeisetkin yritykset joskus kokata ja täysin luovuttanut sen puuhan tuolle sen paremmin taitavalle osapuolelle..

Unikeko ja rokkari 2vk 4vrk
 
Glow
Matmalle :hug:
mie meinasin nyt avautuu :whistle:
Minne meidän tyytyväinen vauva on kadonnu?! on muutaman päivän tuntunu että tyyppi kitisee ihan kokoajan, ellei sitten ole tissillä! Aamut on vähän kaoottisia... esikoinen ruokittavana, itellä hirvee nälkä ja vauva itkee vaikka ois just syöny. Siihen lisäks pissistä kastunu lakana/vaatteet ja sitä rataa... Sitte mä tietty rupeen näkee pölykoiria ja tahroja siellä täälä ja muistan pyykit jotka oottaa kaappiin tai kuivumaan laittamista :attn:
lopulta istun vauva sylissä "jumissa" hetken...

Viime aamuyön vauva vaan ähkäs ja ähkäs, miksi se ei saa nukuttua nyt hyvin? Eihän sillä voi kokoajan olla nälkä?! noniin ja nyt alko taas pää punasena itkemään niin säälittävästi tuossa yht´äkkiä että itteki olen jo :'(

 
Tääl vaa vauvan räkätauti jatkuu. Alkanu sunnuntaina ja on iha röörit tukos edellee :/ hiuka tylsää. Sit yritän tyhmänä topata sitä himassaki ettei vaa tuu vilu ja se on hiki pääs vilttien sisäl :whistle:

Tarttis päästä ostoksilki oikee ostoskeskukseen ostelee ristiäisjuttui, vauval vaattei ym mutku ei saa aikaseks ku on nii helppo olla himas ja syötellä ku ei tarvii ettii paikkaa. Voi olla et reissu menis hyvinki mut tarttis niin mones paikas käydä kerral ettei tarvii enää lähtee uudelleen ja sit reissu kestäis vaik kui kaua. Turha niit kauppakeskusten pöpöikää on enää pelätä ku vauval kerran on jo nuhaki tullu :p

Onnea Kareliini :flower: tyttövauvasta

Koht tartteeki taas lähtee vaunuilee tarhal päin...

JeJa + typy 3vko1pv
 
Glow
olis vissii pitäny ostaa joku tärisevä keinusitteri! poika on niin kauan tyytyväinen ku minä heijaan tota istuinta missä hän on! silmät menee kiinni ja hetken paikallaanki on ok, kunnes räpsäyttää silmät auki ja bäää...

JeJa; joo, tulee vähän "hassu" olo kun imettää, mulle tulee jotenki semmoinen rakastunu olo :heart: :D ja jano! Pitäis ottaa joku vesipullo ku rupee imettää, mut ikinä en muista ja mä imetän aika paljon makuulleen, et siin on vähä vaikee ite juoda. Mut siin asennos ei ehkä kipeydy niska/hartiat itel niin paljo.

Jooh, täällä mä nyt vaan olen vaik hommia ois pirusti! mut päätin oottaa et mies tulee kotiin ja käyn hommien kimppuun vasta sitten tai pistän sen imurin varteen...

Mun pitäis kans lähtee ostoksille ristiäisiä varten. Itelle, esikoiselle ja vauvalle vaatteet! Vähä kaikkee muutakii tarvis. Jotenki on iltapäiväl jo niin väsy ettei jaksa, kun pääsis yksin lähtee... Jospa lauantaina lähtis aamusta...

Vaunuissa nukkumisesta viel, meillä tuo satunnaisesti nukkuu viel lenkin jälkeen. Nukahtaa yleensä aina jo pukiessa ja nukkuu lenkin ajan (noin 45-60 min). Lenkin jälkee oon jättäny pihalle kun on unessa, vaihtelevalla menestyksellä 5 minuutista melkein pariin tuntiin...
 
pukeminen mä laitan: bodyn, potkarit, villavaatteet ja toppahaalarin,tumput, töpöset, lakin ja makuupussiin nukkemaan.

Serkut Niitä riittää 18 vuoden aikana tämä oli viidestoista =)

Rota-rokote me ei sitä aiota ottaa. meidän terkkarikin oli vähän sillä kannalla, että se on turha.

Glow Mulla on vähän samanlaisia aatoksia kuin sullakin :hug: välillä meinaa itku tulla kun ei tiedä mitä toinen kituuttaa. Hommasin sen kantoliinan ja sinne tyttö rauhoittuu ja nukahtaa, saa itekin jotain aikaiseksi.

Labello laita vaan meidänkin tytön nimi etusivulle: Iisa-Elina Maarit

( . ) rintaraivarit sen kun jatkuu :ashamed: mä yritän olla rauhallinen ja vain odottaa, että raivoaminen lakkaa (miten yleensä viimein käy), mutta jotenkin alkaa oleen niin loppu ite :'( Onneksi yöllä Iisa-Elina syö normaalisti saa edes nukkua kunnon yöunet.
 
Huomenta kaikille!
Mitens aamu on alkanut? meillä vauva tuolla ähisee omineen ja aattelin piipahtaa koneella, ennen kuin herää kunnolla ja haluaa rinnalle.
Haavemamma Kiitti tsempityksestä. Kyllä tää tästä - sillä onneks nyt öisin saa kuitenkin levättyä muutaman tunnin putkeen - aattelin, että kun mies on poissa, niin sit ulkoillaan poikien kanssa iltaisin nukkumaan menoon asti (vaunuissa toi Kasper tuntuu suht hyvin rauhoittuvan) tai jos mun äiti tulis käymään siksi aikaa, niin vois laittaa isomman nukkumaan ja mä oisin Kasperin kanssa ulkona PIIITKÄÄN, että toi iltahuutoaika jäis mahdollisimman lyhyeen. Mies oli tänään aamulla väsynyt, kun vauva kuulemma nukahti lopulta vasta puol yks (mut nukkui sitten aamulla lähes 5 asti :heart: ). onneks se huuto ei kestänyt niin kauan, vaan noi vikat 1,5h oli vaan sellasta rauhattomuutta, et pieni ei osannut rauhottua nukkumaan.
mina meillä on kanssa näitä rintaraivareita - just nää illat - vaikeeta on imee ja huutaa yhtäaikaa, mitenhän ton pojan sais sen käsittämään :whistle: Mut joo, ne on oikeesti vaikeita kestää - tiedän tunteen. Lopulta itsekin ainakin sisäisesti hermostuu, kun ei osaa vauvaa auttaa ja sitten tuntuu, että se maitokaan ei ala sen oman mielen tilan takia kunnolla herumaan...Voimia sulle :hug:
[/b]Glow Jaksamista myös sulle...samaa minäkin ihmetelin, että minne se hyvän tuulinen ja rauhallinen vauva katosi kun 1kk tuli täyteen...Toivon, että jospa se tyytyväinen vauva tulis vielä takaisin tässä kevään mittaa, kun ikää tulee lisää ja ilmavaivat ym. kasvuvaivat hieman helpottaa...

Onko kenenkään vauvalla muuten todettu kireetä kielijännettä? Meillä se huomattiin 1kk tarkastuksessa ja kuulemma se hankaloittaa esim. ton oikeen imemisotteen löytymistä. Sovittiin, että reilun viikonpäästä lekuri tekee pienen toimenpiteen, millä se pitäis helpottua, mutta nyt aattelin näiden iltahuutojen + rintaraivareiden takia soittaa tänään lääkärille ja kysyä, voisko sitä toimenpidettä aikaistaa...Jospa se hieman helpottais tilannetta.

Mutta hyvää alkanutta uutta päivää kaikille äideille ja lapsille - uskotaan että tästä tulee hyvä päivä :flower:

Tuulen sydän ja Kasper 1kk+
 
Moikka!

Menkatkin alkoi sitten tänään, johan tässä 8 viikkoa ehti synnytyksestä kulua. |O Ja tosiaan imetän päivin ja öin. Ei siis ole täysimetyksen ehkäisytehoon luottamista, tässähän olis ehtinyt vielä toisen muksun vääntää täälle vuodelle. :LOL: No, onneksi ei...

Vaunuissa nukkuminen: Joskus vauva nukkuu tuossa oven edessä ulkona vaunuissa pitkäänkin, mutta useimmiten se alkaa kitistä ja täytyy ottaa heti kotiin tultua sisään, jossa uni taas voi jatkua sen parikin tuntia. Varsinaisille päikkäreille en oo laittanut vielä kertaakaan ulos, kun yleensä on menoa jonnekin, vähintäänkin keskimmäistä tarhaan viemään.

Kareliini: Tervetuloa tänne puolelle. Huh mikä synnytys! Varsinkin tuo viillon tunteminen sai niskavillat nousemaan pystyyn. Mutta onneksi kaikki meni lopulta hyvin. :heart:

Nukuttaminen: Mä en oo oikeastaan nukuttanut ketään näistä lapsista. Pienempänä homma menee niin, että valot pois, viereen ja tissi suuhun ja vähän isommilla sit iltasatu, hyvää yötä, yövalo päälle ja ovi kiinni...

Hikoilu: En hikoile öisin mut päivisin kyllä, ärsyttävää. Ja tukka on ihan kaamee hamppu, ei uskois, että tammikuussa ennen synnytystä kävin kampaajalla. :| Vauva varmaan imee kaikki ravintoaineet musta, ainakin poitsun kynnet kasvaa niin kovaa vauhtia, että pakko leikata useampi kerta viikossa, ellei halua raapimisjälkiä itseensä.

Jollekin (sorry en muista nickiä) oli täällä syntynyt 56 cm vauva. Tuli vaan mieleen tuossa kun poikasta puin... meillä on edelleen käytössä 50 cm vaatteet. =) Nyt ne tosin alkaa olla jo vähän kittanoita, kun aluksi poitsu suunnilleen hukkui niihinkin.

Kössi & poika tänään 8 viikkoa
 
Huomenta! Eka yö kotona takana, ihmeen hyvin meni vaikka vähän jännittikin kuinka menee. Tissillä viihtyi pari-kolme kertaa ja sitten annoin vähän lisämaitoa pullosta kun jotenkin tuntuu, että tarvisi lisää. Kuinka paljon ootte antanut lisämaitoa vauvalle ihan alussa jos olette antaneet, siis ajattelin lähinnä että kuinka paljon vois turvallisin mielin antaa kerralla? Mulla on kyllä maito noussut hyvin, mut luulen ettei ihan saa tarpeekseen.. voi tätä avutonta oloa, kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä :ashamed: Kamalasti ainakin tuntuu kakkaa tulevan vauvalta, yölläkin sai useaan kertaan vaihdella vaippaa ja käydä pesuilla :whistle: on kyllä aivan ihanaa olla kotona viimeinkin vauvan kanssa, alkoi vähän seinät kaatuun päälle jo siellä sairaalassa.

T. Kareliini ja vauveli 6vrk :heart:
 
heipä hei kaikille!
Kotona ollaan, poitsu syntyi 11.3 klo 23.03 kokoa pojalta löytyi 3020g ja 51 cm. Pieni mutta jäntevä kaveri.

Synnytys kertomuksesta sen verran, että pitkä ja raskas tie oli ja kiireelliseen sektioon päädyttiin.
aamulla 9 mentiin yliaikais kontrolliin ja siitä suoraan nist- testiin, jonka aikana pojan sykkeiden todettiin hieman laskevan supistusten aikana. Siitä siiro suoraan synnytyssaliin ja käynnistystippa käteen. Supistukset olivat kovia ja kaksi kertaa tippa jouduttiin keskeyttämään sykkeiden laskiessa 60:neen. Avautumistilanne oli täysin pysähdyksissä ja 10ltä todettiin synnytyksen pysähtyneen täysin ja tehtiin leikkaus päätös. Terve poitsu syntyi yhdentoista aikaan ja kaikki näyttää hyvältä. Neljä päivää oltiin sairaalassa ja nyt tutustutaan toisiimme. Herra meinaa ottaa kasvukirin nyt kun syö kahden tunnin välein.
 
Niin ja Onnittelut Kareliinille ! Pitkä oli teidänkin tie.

Meillä syödään nyt ensin tissiä sitten nannia n.50ml ja/tai sitten itteltä "lypsetty"maitoa. Eilen terkkari sanoi et 70-80ml on hyvä satsi tän ikäisellä yhteensä maitoa kerralla.

Ronttu ja Nessu 7 päivää!
 
ronttuli, onnea pienen pojan johdosta! Oli sullakin sitten samankaltainen synnytyskokemus kun päädyttiin kans kiireelliseen sektioon, mutta onneksi kaikki hyvin.

Joo toi 70-80 ml taitaa olla sopiva määrä, kun siihen on kai joku laskukaavakin olemassa, että paino jaettuna viidellä olis se määrä mitä päivässä menis maitoa, en oo kyllä ihan varma.. Oon antanut tänäänkin tuttelia kun tuntuu, että jää nälkäseks syötön jälkeen, neiti vetelee senkin muutamalla vedolla pullosta =)
 
Onnea ronttuli ja kareliini! :flower:

Unikeko: Heheee, rokkarin rytmi on täälläki. ;) Johtuiskohan siitä et tää mamma oli raskausaikana aika paljo rock'n'roll ku aattelin kohta ei sit taas pääse! :D

Glow: Mä imettelin kans et mihin meidän kiltti vauva katos ku alottettiin D-vitamiinit. Pari päivää meni niin et päikkäreitä nukuttiin vaan mahallaan ja hereillä kitistiin vaan sylissä. Nyt oon antanut pari päivää cuplatonia usein syötön yhteydessä ja saatiin kiltti vaavi takas. :heart: Viihtyy taas leikkimatollakin ja nukkuu kyljellään. Eli ilmavaivat tais olla pienellä vaivana.

Kääntymisestä oli puhetta, täällä käännytään kans selältä kyljelle. Esikoinen alko kääntyyn mahalleen kakskuisena, tää taitaa tehä saman ku jumppaa koko ajan lattialla ollessaan. Ja selällään hinaa itseään "viisarina" ympäri leikkimattoa. Mahaltaan keikahtaa kans selälleen, mut terkka sano et se on kuulemma noin pienellä aina vahinko. Pää painaa vaan niin paljo.

Nyt siivoon, lauantaina juhlat! :wave:

Pixie ja Pikkis 3 vko
 
pur
TUISKUNEN Meillä ileni kerran just vaipan vaihdon yhteydessä kummaa tärinää. Mittasin saman tien kuumeen oli 36,78 ja jäin seurailee tilanetta. Mitään ihmettä ei sen kommiin oo tullu mut täytyypätosiaan edelleen seurailla ja mainita neuvolassa kanssa.

 

Yhteistyössä