Helmivauvat 2009 ~maaliskuussa~

Glow ja muut epätoivoiset; haleja ja tsemppiä! :hug:

Niiskunenä; mulle tuli kiloja +15kg ja ne on kaikki hävinneet ja vielä 3kg extraakin. Ihan kiva, koska varaa oli. Syön silti kuin hevonen, mutta täysimetys kai imee meikäläisestä kaiken!

Haavemamma; meillä kans kissa ja karvaa joka paikassa. Tänään pääsin imuroimaan miehen suosiollisella avustuksella. Että, kun tuli heti parempi mieli!

Pur; kiitti fenkolivinkistä. Mä olen ihan avuton noiden ruoka-aineiden kanssa ja mistä niitä kaupasta löytää...

Labello; täälläkin linea negra edelleen vahvasti näkyvissä.

Lisämaidosta; kysyin eilen neuvolasta, että voisiko antaa lisämaitoa illalla, että saisi vähän pidemmät unet yöllä itse. Ei neuvolatäti suositellut... Siis multahan tulee maitoa ihan hyvin, mutta itsekkäästi tässä taas ajattelin. Spectra; ymmärsinkö oikein, että sä sekoitat rintamaitoon NANnia? Mä oon nimittäin ihan pihalla näistä korvikejutuista. Auttakee!

Viime yönä sain nukkua putkeen 5tuntia, kun mies antoi pullosta yhden syötön. Ihanaa luxusta, nyt taas jaksaa! Kun vaan muistaisi nää hyvät hetket silloin, kun maailma näyttää ihan mustalta.

Tuiskunen ja poitsu 6vko+
 
Heippa kaikki!
Nyt vasta ehdin taas käymään palstalla, vaikka synnytyksestä on jo 2 vkoa :/
Meikäläinen on ihan poikki! Yöunet on minimissä ja omatuntoa kalvaa jatkuvasti epäonnistunut imetys. Tätä asiaa ei yhtään helpota nalkuttavat appivanhemmat, joiden mielestä korviketta syömään joutuva lapsi on suurinpiirtein tuhoon tuomittu. Ja tästä asiasta tietysti muistutetaan aina kun nähdään :'(
Eli mulla ei imetys ole lähtenyt onnistumaan vaikka kuinka haluaisin. Ensin hajos rinnanpäät jo heti sairaalassa, sitten imetin rintakumeilla ja imetys oli silti yhtä tuskaa. Yritin kuitenkin kovasti ja nyt olen jättänyt rintakumin pois. Maitoa ei kuitenkaan tule tarpeeksi ja tyttö jää itkemään syötön jälkeen nälkäänsä. Olenkin sitten antanut NAN:ia lisäksi. Tyttö syö jatkuvasti ja sitten kun ei syö, kitisee vatsavaivoja. Yöllä syödään 3 h välein ja aamuyöt kitisee taas mahavaivoja :/
Olen yrittänyt pumppaamalla saada selville sitä maidon määrää, mutta en saa kuin 60-70 ml ja molemmat tissit pumpattu. En tiedä enään, miten onnistuisin pääsemään täysimetykseen. Tyttö on todella kova syömään ja ekassa neuvolassa (1 vko) syntymäpaino oli jo ylitetty reippaasti.
Alkaa oleen hermot aika kireellä kun huomiota vaatii vielä kaksi muutakin tyttöä ja ukko on aina töissä.
Toivottavasti teillä muilla on tämä alku mennyt vähän aurinkoisemmin :)

Alliemma ja kuikelo 2 vkoa 1 pvä
 
Tsemppiä Alliemma! Muista syödä, juoda ja levätä, niin kyllä se maito sieltä alkaa tulemaan:)

Hei, osaako joku neuvoa kuinka kuvan saa profiiliin? Mä olen yrittänyt monta kertaa, mutta ei se sinne jää...

Epätoivoinen Tuiskunen
 
ALLIEMMA sulje korvasi appivanhempien jutuilta, mulla tuo anoppi tuossa seinän takana. Alkuun tuntui sen joka sana toooosi ärsyttävält, "neuvoi", mut mun mies sano et anna mennä toisest korvast sisään toisest ulos. Ja nyt kun en ole enää ihan niin herkkis (3vko) niin huomaan et osaan suhtausua sen juttuihi.
Aina ei imetys suju, vaikka miten tahtoisi... Ja miten tiuhaan imettäisi. Kyllä sitä nannilla ja tuttelilla kasvaa. Ja varmana onnellisempia ovat vauva ja äiti kun ei tarvitse taistella imetyksen kanssa... Voimia sulle. Yöitkut on tosi kurjia. :hug:
 
Linea negra on pitkä ja tumma täälläki.

Toi vauva on ollu iha outo tänää. Nukkunu aamust asti. Siis on heränny 2-3 tunnin välein syömään mut sit taas heti nukahtanu. No, onhan noitten vauvojen päivät erilaisii mut silti outo.

Tilasin sit netist normaalikokosii vaattei ristiäisii varte ja ne tuli tänää mut eihä ne mahtunu ollenkaa :whistle: on kuitenki 6kg viäl ylimääräst ja ne kaik on vissii tosa keskiruhos ni ois pitäny tajuta heti tilata pari numeroo isompii vaatteit. Huame ku mennää vaateostoksil ni tarttee ettii heti vaa jotai lakanaa ettei kiristä.
 
Alliemma: anna tosiaan appivanhempien juttujen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Tänään olen kyllä ollut aivan epätoivoinen. Eilen ei puhettakaan mulla päiväunista, kun mies oli poissa. Greta on muutenkin tällä viikolla itkeskellyt paljon enemmän kuin aiemmin, onko kukaan muu huomannut 5-6 viikon "kriisiä"? Mulla on yksi kirja, jossa selitetään, että 5. viikon tienoilla (eli n. 4.-6.viikon välillä) vauva ottaa kehityksessä harppauksen eteenpäin, ja tämä kehitys "häiritsee" sitä niin paljon, että ollaan itkuisempia ja kränämpiä ja syliä kaipaavampia kuin yleensä.

Kieltämättä Greta on ruvennut ottaan enemmän katsekontaktia ja hymyilemään, ja eilen naureskelikin tosi paljon varsinkin vaipanvaihtopöydän yllä roikkuvalle mobilelle. Lisäksi typy on alkanut "jutella" päästää kaikenlaisia uusia hihkaisuja, joita ei tosiaan tähän mennessä olla kuultu.

Greta oli sitten oikeastaan koko yön hereillä, toisin kuin yleensä. Keskiyön ja aamu 11 välillä nukkui n. 3 tuntia! Ja minä ehkä tunnin...

Tänään olen saanut nukuttua pari tuntia antamalla Gretan nukkua rinnan päällä. Mutta joka kerta kun herää, niin kauhea parku, kunnes saa rinnan suuhunsa tai pukattua pierut ulos. Tällaista ei ole ennen ollut, yleensä Greta hiukan voihkii ja jaksaa odottaa hyvin siihen saakka, että saan rinnan esille.

Ja pari tuntia sitten oksensi kaaressa kaiken yhdestä rinnasta imemänsä maidon. Sama juttu kuin viime viikolla. Uskalsin antaa sitten vielä hiukan toisesta rinnasta, mutta en antanut tyhjentää. Ei sitten sitä enää oksentanut, hiukan piti itkeskellä, mutta sain vihdoin nukahtamaan tähän kantoliinaan.

Toivottavasti kyse on 5. viikon kriisistä, ja menee nopeasti ohi. Olin aamulla unenpuutteesta ihan epätoivoinen, imetyskin oli yöllä yhtä takkuamista, kun imeskeli ja venytteli nänniä niin että sattui. Olin yrittänyt tarjota yöllä tuttiakin saadakseni nukahtamaan, mutta ei Greta sitä enää huoli. Ja aina tuo imuote huononee, kun yritän tuttia tarjota.

Miehelle itkin puoli tuntia puhelimessa että en enää jaksa, kun soitti palatessaan Italiaan. Ikään kuin ei olisi miehellä muutakin ajateltavaa, kun oli ollut suorastaan vaarallisia turbolensseja Alppien yllä ja muutenkin Italiassa kova tuuli, mutta ihanasti tuo lohdutti.

Mutta mua alkaa pian pelottamaan tuo miehen jenkkilän reissu, pitäähän hänen lapsiaan nähdä sielläkin päässä, mutta jos Greta on tällainen, niin tulee ihan helkutillinen viikko.

Taas ihailevat tsempitykset yksinhuoltajille =)

Tv. Unen puutteesta kärsivä Lentis ja tänään pieni reppana Greta 5 vkoa ja 5 päivää:heart:
 
alliemma: Tsemppiä! Jätä appivanhempiesi sanomiset omaan arvoonsa. Heillä ei ole oikeutta neuvoa sinua oman lapsesi kasvatuksessa. Yritä olla ottamatta stressiä jos imetys ei onnistu. Kaikilla ei vain tule maitoa tarpeeksi tai imetys takkuaa muista syistä. Täälläkin palstalla on "korvikemammoja" minä mukaanlukien. Ja hyvin meilläkin vauvat kasvaa. :) Mulle terkkari sanoi, että älä ota stressiä jos imetys ei onnistu - kyllä se vauva kasvaa korvikkeellakin. Ja tärkeintähän on, että vauva saa ruokaa. :hug:

Meillä on kans kissa ja vieläpä pitkäkarvainen semmoinen. Joten karvaa tosiaan lähtee. :| Meidän neiti-kisu pian 2v ei tykkää yhtään, kun Juuso alkaa itkemään. Vaihtaa välittömästi nukkumispaikkaa, jos poika itkee samassa huoneessa missä kisu nukkuu. Alussa mua jännitti, että miten kissa suhtautuu poikaan. Muutamia viikkoja kissaa kiinnosti poika kamalasti ja kävi aina varovasti haistelemassa häntä. Koskenut ei ole poikaan kertaakaan. Nykyään ei enää edes ole kiinnostunut pojasta. Aina ollaan kuitenkin vahdittu poikaa, eikä jätetä kissaa ja poikaa samaan huoneeseen kaksistaan. Yöt nukutaan makuuhuoneen ovi kiinni, että kissa ei pääse sinne.

Meillä oli eilen 2kk neuvola. Juusolla oli painoa 4120g (1kk - 3375g), pituutta 53,5cm (50cm) ja pipo 37,5cm (35,5cm). :) Juuso kannattelee päätään jo tosi hienosti sekä ottaa katsekontaktin. Terkkariakin tapitti suoraan silmiin. Liikkuvaa esinettä seurailee myös oikein hienosti. Pikkuinen kirppu tuo poika kuitenkin on vieläkin. :heart:

Juuso itkeskelee nykyään melko paljon iltaisin. Yleensä 7-10 välillä on semmoinen itku ja kitinä aika eikä mikään tunnu kelpaavan. Välillä saa olla ihan :eek: kun ei tiedä, että mikä pojalla on kun ei tutti kelpaa, ei ole nälkä, vaippa on kuiva eikä se selvästi ole masuvaiva itkuakaan.

Tinttu & Juuso 8vko 1 pvä
 
Tsemppiä Lentis! Mä ymmärrän, et sua pelottaa jäädä yksin vauvan kanssa. Mua pelottaa edelleen, kun mies menee töihin, vaikka se on tossa 20minuutin päässä. Meillä oli ehkä jonkinlainen 4-6vkon kriisi, ainakin tou pulauttelu alkoi silloin ja kitinää oli enemmän. Eikä se nyt oo loppunut, vaikka 6vko on ohitettu.
 
Jaksuja niille, joilla vaavit valvottaa/kränäilee. :hug: Jossain vaiheessa helpottaa varmasti.

Poitsu on tänään ollut niin iltauninen, että ehdin koneellekin. Päivällä olikin sit enemmän tissillä taas vaihteeksi, lisätilausta varmaankin tehnyt. =) Ei ole siis rytmiä vielä löytynyt. Yöt ovat viime aikoina menneet kahdella syötöllä aamuun, eli yksi syöttö kun on ollut vielä pimeää ja seuraava aamun sarastaessa. Ei tuokaan pukluvauva öisin hihhuloi, masuvaivaa alkaa tulla sit aamuisin, kun yön aikana masuun kerääntyneet ilmat rupeaa häiritseen. Pulauttelua kyllä on öisinkin vaihtelevissa määrin.

Kyllä alkaa itsekin nukuttaa, kun katsoo tuota sitterissä kädet ylhäällä koisivaa käärylettä. Ja on se vaan niin rakas. :heart:

Kössi ja poika huomenna jo 2 kk
 
Heippulis pitkästä aikaa!! :wave:

Ei tosiaan oo juuri ehtinyt palstaileen, ja olenkin aivan pihalla asioista mistä täällä on puhetta ollut, kun olis niin paljon luettavaa jotta kärryille pääsis, etten millään jaksa alkaa kaikkea selaamaan läpi :ashamed: :headwall: . Eli huomauttakaa jos jauhan jotain jo moneen kertaan läpikäytyä asiaa... :D .

Masuvaivoista oli ainakin tällä viimeisimmällä sivulla puhetta, ja kysymykseni kuuluukin että, oletteko huomanneet että johtuisi d-vitamiinitipoista? Ja mitä tippoja käytätte? Meillä neiti selkeesti oireili masua kun Devitolia alettiin antaa, vaihdettiin Jekovittiin jonka lisäksi rela tippoja ja Disflatyliä ja suurin osa masuvaivoista hävis saman tien!! :D Kannatta kokeilla, jos muu ei auta... siis toki vielä välillä masua ähistää tuo neiti, mutta kipuitkut loppui lähes kokonaan... =)

Meillä nukutaan öisin melko hyvin, nyt jo pari viikkoa mennyt niin että nukahtaa 22-23 välillä, nukkuu 4-4.5h, syö 10min, nukkuu 3h, syö 10min, nukkuu viä 2-3h ennen kuin aamuherätys tulee. :) Täysimetyksellä siis mennään. Itekin jaksaa melko hyvin kun saa muutaman pisemmän jakson yöllä nukkua. Onhan tohon rytmiin joskus poikkeuksiakin,mutta pääasiassa noin. Päivällä nukkuminen onkin hiukan vaikeempaa, eikä meinaa onnistua kuin sylissä tai liikkuvissa vaunuissa pitempiä jaksoja. Sängyssään nukkuu yleensä vaan vartin torkkuja :/ . Ja sylivauva on meillä, ei juuri ittekseen hereillä ollessa viihdy, en ehdi edes pissalla käydä ilman huutoa kun sitteriin siksiaikaa jätän... Tosin tuntuu että tuohonkin vaikuttaa ikä, eli kun viikkoja kertyy,niin pikkuhiljaa alkaa hetken olla itsekseenkin :kieh:
onko muilla vastaavaa kokemusta, tai miten teillä nukutaan ja seuraa vaaditaan?

4vkon ikäisenä oli mitat 4195g(synt.3160g) ja 52cm (48cm) ,eli hienosti neiti kasvaa.
Ristiäiset on tulossa 29. päivä, nimi lähes varma.. :whistle: Joko monilla on ristiäiset/nimiäiset pidettynä? olisi ihana kuulla vauvojenne nimiä,jos tänne niitä raaskii laittaa... Tuosta alkusivun listasta katselin,että muutama nimi siellä jo olikin...

Omaa napaa tuli taas, yritän jatkossa palstailla ahkerammin,niin pääsis juttuihin mukaan,ja vois ottaa kantaakin ... :whistle:

tsemppiä kaikille meille!

tatuka+ neiti nöttönen 4vkoa+5vrk

 
alliemma nyt unohda ne muiden puheet ja keskityt teidän hyvään oloon! itselläni kävi juuri samoin, nannit napsahti auki jo ekana päivänä kun sairaalasta kotiuduttiin ja sen jälkeen olen joutunut antaa päivittäin aina imetyksen päälle. Koin itsekin tosi pahaa fiilistä sillon alkuun kun jouduin myöntämään että maito ei riitä vaikka päällä seisoisi, mutta kun asian hyväksyi niin kaikki voi paremmin. Itseasiassa nautin että voin lähteä vaikka kaupoille ja viipyä vaikka sen 7 tuntia ilman että rinnat on poksahtamaisillaan. Myös viime yönä vaavi nukkui 7 tuntia putkeen ja vanhemmat tyytyväisenä myös =)

puklusta, tämä vaavi puklaa aniharvoin mutta tänään arvokkaat tissimaidot tuli ylös, toissapvänä tuli myös 2 x oksennus. ihan kaaressa lensi nannit, sen jälkeen olen pitänyt maksimiannoksena sitä 100 ml. eli prinsessa taitaa olla vaan ahmatti, syö kaiken mikä annetaan :p

Sorry nyt ei ehdi kommentoida muita kun baby huutaa että ulos mammaseni!!! |O

Aurinkoista päivää!!

hm ja nöksy > 5 vko
 
pulauttelusta sen verran,että itselläni ja veljelläni on ollut vauvana (mä 4vkoa, veli 2vkoa) mahaportin ahtauma, jotka on leikattu molemmilta. Oireena oli kaaressa lentävä puklu ja painon lasku, eli kun joku (en muista kuka :ashamed: ) mietti ko. vaivaa,niin jos paino vauvalla pulauttelusta huolimatta nousee,niin ei luulisi suurta aihetta huoleen tuon osalta olla...
 
saattaa tulla pikamerkkaus kun on lapsoset jo pari tuntia nukkuneet niin eiköhän taas kutsu kuulu heti kun vähän istahdan.

ihana ilma!! tänään on pakko lähtee vähän taas ulkoileen, kunhan tästä selvittäis... ku tuntuu et musta on tullut järettömän hidas enkä pääse liikkeelle ollenkaan. nyt kammoon ylikaiken kaikkia sovittuja menoja kun pelkään et myöhästytään.. yleensä aina oon ollu joka paikassa vähintään 30min etuajassa ni nyt saa juosta. ja tuo uloslähtökin tuntuu välillä ylivoimaselta kun kestää ja kestää enkä osaa organisoida asioita valmiiks ja sit juoksen ympäri kämppää ettimässä kukkaroo yms ku molemmat lapset huutaa toppavaatteissa hikipäässä. :ashamed:

facebookkia mietin tässä kun taas kurkin teidän pienten söpöliinien kuvia,et oottekos lisäilleet toisianne kavereiksi? minen oo ketään uskaltanu pyytää, mut lisätä saa jos joku tahtoo.

nonih.mä tiesin.eka nälkänen hippo heräs..se siitä istumisesta.

labello ja jasmin 1kk+
 
Pikavisiittiä ja merkkiä vaan...

Lentoemo; olen kanssa epäilly että meneillään on kova uuden oppimisen kausi joka 'rassaa' vauvaa, meillä esim viimeinen viikko on ollut taas rinnan imemisen kanssa tosi hankalaa - ikään kuin poika olisi uudelleen unohtanut miten imetään, vaikka pullosta ei anneta sen enempää kuin ennenkään (n. kerran vuorokaudessa) ja tuttia syö samaan malliin kuin koko ajan. Poika on valvonut aiempaa pidempiä jaksoja, hymyilee ja ääntelee aiempaa enemmän ja olen ajatellut että nuo vievät voimia niin että muut asiat ja 'perusjutut' (myös nukahtaminen) ovat nyt hankalia. Tsemppiä sinne, olen kanssa parhaillaan pojan kanssa kaksin ja vähän välillä kaipaisin auttavaa aikuista.

Alliemamma; anna appivanhempien kommenttien olla omassa arvossaan. On muuten jännä, meillä anoppi päinvastoin ihan tyrmistynyt 4 kk täysimetyksestä, kuulemma 70-luvulla hän imetti 6 viikkoa ja se oli pitkään tuttuihin verrattuna - eli on tullut melkeinpä päinvastaista painetta!

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille
Almaa + poika 4 vko 5 pv
 
Heippa!
Torstaina oli meillä 6 vk lääkäri-neuvola, mittaa oli 5200g ja pituutta 56 cm, kahdessa viikossa oli tullut painoa reilut 500g ja pituutta melkein 3 cm, hyvin riittää tuo tissimaito =)

Tänään oli meillä ristiäiset, kaikki meni oikein kivasti ja vauvakin oli kiltisti =) Mutta kyllä vaan niin kova homma oli itsestään kaikki järkätä, että olen kyllä tosi iloinen että ne on nyt ohi! Nimeksihän meillä tuli Elias Veli juhani, eka nimi on isoveljen keksimä ja toiset 2 on papoilta.
Kohta saunaan ja rentoutumaan hieman tai siis niinhän se menee että kaikki muut käy ihan rauhassa ja sit kun äiti menee niin kutsu käy samantien vaikka olis vauveli kuinka sikeessä unessa, muutaman kerran oon saunasta vauhdilla tullut melkein shamppooot päässä :whistle:
Toinen varma herätys on kyllä jos oot ite aatellut syödä jotain ihan kaikessa rauhassa :|

 
Tulinpa minäkin piipahtamaan tänne vauvapuolelle - olen taustaillut aina tilaisuuden tullen, mutten ole saanut aikaiseksi kirjoitettua aiemmin.

Meidän neiti kasvaa ja kiljuu. :) Tällä viikolla oli neuvola 6viikkois-päivänä, mitat 4765g ja 58,5cm. Ja pääosin korvikkeella kasvaa - empatiahalaukset minulta erityisesti Kareliinille ja alliemmalle, jotka pohtivat korvikeasioita. Meillä ongelmana on ollut sekä vauvan huono imu että minun vähäinen maito. Rinta ei ole kelvannut ilman kumia alusta alkaen ja maitoa ei minulta tule tarpeeksi. Päädyin sitten siihen, että pumppailen päivittäin kolmisen kertaa ja annan sen nanin lisänä. Maidon määrä tuntuu koko ajan vähenevän, mutta jatkan vielä sinnikkäästi ainakin jonkin aikaa, vaikka määrä onkin enää noin 100ml vuorokaudessa. Paha mieli on kieltämättä välillä ollut kun imetys ei ottanut onnistuakseen, mutta onneksi ihmiset ympärillä ovat tukeneet. Neuvolan täti totesi, että ei kannata moisesta huolehtia, varsinkin kun on iso leikkaus takana. Ja totuushan on, että aina se ei vaan kaikilta onnistu oli taustat mitkä hyvänsä.

Ja sitten siitä kiljumisesta - Lentis kyseli onko muilla 5-6 viikon kriisiä. Meillä on. :( Tyttö on selkeästi kärttyisempi tällä viikolla, tähän asti onkin ollut varsin leppoisa tapaus. Eilen illalla huutoa riitti ehkä yhteensä pari tuntia. Onneksi laantui kuitenkin yöksi ja söi ja nukkui yöllä normaalisti. Normaali yö meillä tarkoittaa heräämistä 3-5 tunnin välein, syöttöä ja nukahtamista heti uudelleen. Tänään on kuitenkin ollut taas tosi kärttyinen ja päiväunille rauhoittuminen kesti tosi kauan. Lähetin eilen illalla miehen lenkille ja saunaan ja kanniskelin itkevää tyttöä pitkin asuntoa ja hyräilin kehtolaulucd:n mukana. CD on netistä tilaamani tosi kiva englantilainen Lullaby (tekijät Sophie Barker&KK), jota jaksaa näköjään kuunnella useita kertoja putkeen. :) Mutta tosiaan - meillä tuntuu olevan jokin kärttykausi meneillään, katsotaan miten kauan tätä jatkuu. Ja jännityksellä seurataan miten tänä iltana käy... :eek:

Täällä oli puhetta imetysteestä - minä ostin luontaistuotekaupasta Weledan imetysteetä ja siinä myös sitä fenkolia. Siellä oli myös toinen mammatee nimeltään irtoteenä, halusin kuitenkin itse noita pusseja. Ostin sen vasta pari päivää sitten, joten en osaa vielä vaikutuksesta sanoa.

Kärtyistä huolimatta vauvaelo on varsin kivaa! :) Kun vaan itse vielä tässä täysin toipuisi niin pääsisi enemmän liikkeelle. Haava on parantunut hyvin, mutta viime päivinä on ollut jonkin verran kipuja alavatsassa, en tiedä oliko alkuviikon pidemmällä vaunulenkillä osuutta asiaan. Kova into olisi vaan päästä kohottamaan kuntoa, joka on kovin rapistunut.

Mukavaa keväistä viikonloppua kaikille! :flower:

-Nigella & Tytteli 6vko 4 pv
 
alliemma, mä olen ihan samaa mieltä muiden kanssa. Ja kuten seranzu sanoi niin ei kannata ottaa lisämaidosta mitään huonoa omaatuntoa. Pääasia että lapsi kasvaa ja on tyytyväinen. :heart: meillä ihan sama. aamuyöt ähistään masuvaivojen kanssa. Usein sitten en nukukkaan enää niiden aamuyön ähinöiden jälkeen. tyttö aloittaa ähinät ja kun ne vihdoin loppuvat ja jatkaa uniaan siinä kuuden maissa niin pojat jo herääkin ja pitää nousta.. Eli väsymystä on havaittavissa kun aamut alkaa niin aikasin... |O

sadee80 + tyttö tasan 1kk :heart:
 
merks, pitää vaihtaa nimimerkki kun minua alkaneet tutut vainota täällä, esittävät olevansa jotain saman elämäntilanteen omaavia ja sitten kun vastaan niihin viesteihin, ei vastata tai takaisin tulee niin ihme juttuja et on pakko olla joku ilkeä tuttu joka arvasi nimimerkistä kuka olen... muutama tietää nimimerkkini täällä joiden olisi parempi olla tietämättä. et vaihdan jossain vaiheessa ja vetäydyn taustailemaan, saatan joskus kommentoida jotain.

viimeinen kerta absa:na ja atsokin
 
Mae
Oon käyny lueskelemassa, mutta en ole taas aikoihin saanut kirjoitettua mitään.
Mä lopetin meidän Joonalta nyt cuplatonit ja relat ja ajattelin katsoa auttaako niihin masuvaivoihin, mutta ei... Tais vaan pahentua :( Eli nyt sitten ainakin Cuplatonit käyttöön.
D-tippoja annoin yhden päivän ja voi mitä huutoa oli se päivä ja yö, joten nyt ollaan ilman kunnes menen maanantaina apteekkiin ja saan ostettua deetippoja.
Pari yötä ja päivää on nyt syöty 2-3h välein, vakio on oikeastaan 2,5h. Ennenhän yötkin nukuttiin 5h ja 4h.
Mä ajattelin, että auttaiskohan tuohon suihkutissiongelmaan rintakumi? Mulla kun ei suihkua kun tuo vasen tissi ja nyt Joona on alkanut sitä ihan selvästi vieroksumaan. Makuultaankin on parempi syöttää, ei suihkua niin, mutta kun se ei aina onnistu.
Mä oon jo miettinyt, että alan juottamaan omaa tai nania pullosta jotta toinen selviäisi ilman masuvaivoja. Inhottaa kun muuten niin tasainen ja rauhallinen poika itkee kipuaan :(

Täällä myös väsymys vähän vaivaa, kun yöllä vauvan nukkuessa esikoinen (3,5v) kitisee ja huutaa äitiä. Ja väsymyshän on yhtäkuin kiukkuinen ja turhaan räyhäävä äiti :(

Mae ja Joona 2vk ja 1pv
 
Heippa! :wave:

Vihdoinkin ehin kirjottamaan jotakin!Käyn kyl melkeen joka päivä lukemas teijä juttuja,mut ei sit vaan oo aikaa kirjotel!

Kilot Kaikki o lähteny mitä tuli ja vähän enemmänkin,mutta taitavat pian tul takasin,ku maistuu noi herkut hiukan liian hyvin! :ashamed:

alliemma :hug: Juu,jätä oman arvoonsa appivanhempien jutut!

absa Tosi harmi juttu tollanen! :hug: Toivottavasti vielä kuullaan teistä!


Meillä oli eilen Miron 2kk neuvola.Tosi hyvin on poitsu kasvanu,paino 6040g ja pituus 58,5cm! :D Kuukaudes tullu painoa 1kg200g! :D
Hieman huolta aiheuttaa napatyrä,siitä lääkäri tiistaina!

Yöllä poitsu nukkuu vieressä ja herää syömään n.3h välein.Välillä vähän ähisee mahaansa,harvoin onneksi sitä oikein kunnolla itkee!
Viime yö meni aika vähillä unilla!Taidan alottaa uudestaa cuplatonit ja ehkä täytyy ruveta antamaan rela tippojakin!

Jaahas,nyt poitsu tarvii milkkistä! =)

Profiilissa uusi kuva!
Tosi söpöjä vauvoja teillä kaikilla! =) :heart:

Iso hali kaikille teille!! :hug:

Tyyppien äippä ja Miro 2kk+
 
Nopeasti vilkaisemassa teidän kuulumisia. En ole juurikaan saanut aikaiseksi lukea tai kirjoitella täällä.
Meillä poika on melko rauhallinen tapaus, joka antaa vanhemmille aikaa tajuta mikä on vialla ennen kuin alkaa itkemään. Täysimetyksellä mennään ja maitoa tulee enemmän kuin riittävästi. Pojalla oli perjantaina 3 viikkoa vanhana painoa 4990g kun käytiin neuvolassa. Syntymäpainohan oli sen 3630g, joten kasvaa aivan valtavaa vauhtia... Yöt menee kohtalaisesti, alkuyöstä poika nukkuu n. 4-5h pätkän, aamuyö sitten heräillään n. 2,5h välein.
Ollaan paljon ulkoiltu ja kaupungilla ollaan jo muutamaan otteeseen käyty mun kavereiden kanssa kahvilla ja kaupoilla.
Mutta aikamoista opettelua tämä tuon esikoisen kanssa on, tuntuu että kaikki aika menee vauvan kanssa touhutessa.

Jaaha, tätä äippää taidetaan kutsua unisyötölle...

Kuume ja poika 3vko 1pv
 
pur
ALLIEMMA :hug:

LENTSIKALLE voimia ja :hug: . Mä myös täällä yksin tän paletin kanssa kolme pv, siihen on tottuminen mun kun miehel on semmonen työ. Meillä tyttö on kanssa alkanut tässä viikon aikanan löytämään uusia ääniä, vähän sellasta jokeltelun esiastetta mun mielestä ja sitten se on alkanut karjumaan :O. Minä olen saanut yksin oikeuden olle sen karjunnan kohteena ja sit viimeyönä tytöö hiukka ylireagoi kun heräsi puklaukseensa. Onneks ei meille kuitenkaan mitenkään jatkuvaa oo.

VARUIKS KAIKILLE :hug:

TATUKA Sylivauva täälläki. Varsinki ku mies ei oo kotona aina tuntuu sillon olevan entistäki enemmän kii. Tissiltä rinnalla torkkumaan ja takas tissille on meidän päivärytmi ja mä en saa yhtään mitää aikaseks täällä. Hyvä esimerkki on eilinen kun sain sentään imuroitua...puolet portaista :LOL: . Tänään onnistuin kuitenki saamaan rattaitten avulla vähän päiväunirytmiä ni sain hyvien koiranulkoilutusten lisäks vähä puuhailtuukki. LABELLO tais aikasemmin kysyy vaivan lattialla pidosta, ni meil ei kyl tuu yhtään mitään, ainut pikka mis neiti suostuu hetken välil aamupäivisin olee on sitteri, ei tuo varmaa koskaa opi kääntymään, tai mitään muutakaa.

Pur ja Pihla 1kk+
 
Esikoinen lähti tänään mummulle yökylään mummun toivomuksesta. Ekaa kertaa sinne meni, mummu on kyllä aiemmin meillä hoidellut pari kertaa yön yli. Ihana, kun se pakkasi laukun täydeltä leluja ja kirjoja (suuttui, kun meinasin samaan laukkuun laittaa vaatteet), raahasi laukun eteiseen, heilutti ja sanoi "nä-ää" (nähään). Ihanan iloisesti poika lähti. Ikää miehellä nyt 1 v 9 kk. Hauska, kun äitin pikku sylivauva on välillä niin reipas. Ihan outoa, kun se ei oo täällä, mutta saadaan nukkua aamulla! Se kun on melkoinen aamuvirkku, lisäksi viime yönä heräsikin KOLME kertaa... Toivottavasti nukkuu ensi yön hyvin, yleensä nukkuu. Mies lähti olusille tossa tunti sitten, ja me ollaan vauvan kanssa kaksin - tosi harvinaista herkkua!

Meidän neiti on kohta 6 vkoa, eikä meillä ole tässä vaiheessa ollut hankalampaa, paitsi välillä noiden ilmavaivojen kanssa. Siinä mielessä päin vastoin, että pikkuinen on ollu pidempään tyytyväinen hereillä ollessaan, seurustellut ja hymyillyt enemmän. Nukkumiset taas mennyt hyvin vaihtelevasti, paitsi öisin nukkuu aika samalla kaavalla (ellei vatsa vaivaa), meilläkin herätään n. 2,5 tunnin välein. Iltaisin just klo 19-22 on jostain syystä hankalinta aikaa, joku muu kirjoitti samaa. Vauva on väsynyt, mutta sitä ei tahdo saada kuin torkahtamaan, ja sitten taas kitistään.

Alliemmalle :hug:
Appivanhemmat (munkin kohdalla) ja muut voi olla aika töksöjä, ja toisilla on muutenkin tapana tyrkyttää omia mielipiteitään, jostain syystä etenkin lastenhoidon suhteen. Ne pitäis vaan jättää omaan arvoonsa, mutta mä ainakin oon tosi herkkä nimenomaan appivanhempien kritiikille. Mun esikoinen oli melkoisen itkuinen vauva (itkee paljon edelleen...) ja anoppi oli hyvin vakuuttunut siitä, että multa ei tullut tarpeeksi maitoa, kun mulla on niin pienet tissit... Kun hänelläkin oli joskus tiukkaa, vaikka tissit onkin isot (niin, no, voisitko siitä päätellä jotain...) Esikoinen kuitenkin kasvoi hyvin ja oli 5 kk asti täysimetyksellä, mutta just anopin takia oli tosi korkea kynnys antaa lisämaitoa, vaikka siitä olisi voinut joskus olla apua.

Absalle myös :hug: Tosi kurjaa. Tuuhan kuitenkin välillä käymään...

Jospa nyt saisin vietyä neitosen nukkuvana sänkyyn. Älä herää, älä herää...
 
Glow
:) hyvää huomenta!
nyt on 2 yötä meillä nukuttu! Vaikka herätttiinki 06 tänän niin silti on itellä niin hyvä olo, kun sai ees jotain pätikä suht sikeesti vedeltyy yöllä! Vauva nukku eilen päivälläki taas oikeen hyvin. Ilmeisesti hänel on ollu nälkä sekä masu vaivoja. Ihan nyt ekana lopetin kokonaan kahvin juonnin. Join aamuisin mukillisen ja eiköhän se pilannu vauvan aamupäivät...? joskus join myös päivällä ja se varmaan pilasi yöt? Vähän tutkailin asiaa...
Korviketta lisättiin myös. Tissiä syödään kyllä, mutta korvikettakin menee. Eilen tais mennä 3x 60-100 milliä.
Oon nyt vähä laittanu ylös noit syömisiä, on sitte neuvolas helpompi sanoa miten syödää.
Mietin et kannattaako jotain cuplatonia kokeilla masu vaivoihin...? meil kyllä eilen illal autto kun löys hyvän asennon vauvalle sylissä. Kantoliinaa kehun taas! Nytkin poju nukahti siihen.

Nyt katkes ajatus ihan täysin :D jäin tuijottamaan ulos, aurinko paistaa! B)
 

Yhteistyössä