Helmivauvat 2009 ~syyskuussa~

haleja kikkuilevien lapsosten äiteille.. sitä samaa täälläkin!! tän päivän aikana 2 tuntia on ollu hyvää aikaa, eli ei siis kiukkua, muuten koko päivä on ollu ihan hanurista.. herätty jo kuudelta... voin kertoo että hermo on aika piukeena täällä...räkäsyyttä täälläkin..no onhan se vaikea sillon nukkua..tiedetään.. mutta silti ärsyttää niin toi kiukkuilu.
kiitokset taas kerran hoitoraha selvennyksistä... meninki jo osittain täyttämään kelan sivuilla noita hakemuksia... :D
 
Tsemppiä ja voimahaleja kaikille joilla on kiukutteleva lapsi! :heart: :hug: Minä liityn mukaan joukkoonne! Siis torstai yöstä lähtien on ollu tajutonta huutoo ja kiukkumista, yöllä herätään 1 h välein ja päivällä ei enää kunnolla edes nukuta. :kieh: ai kiesus mua sapettaa ja suoraan sanottuna vi***taa!!! Välillä on tullu tunteita että nyt, nyt se lentää ja pitkälle, mutta sit kuitenkin on saanu koottua itteni ja rauhoittunu. En osaa sanoa mikä neitiä vaivaa, mutta joku vaivaa, sen tiedän. Panadolista ei ole mitään apua, eikä siitä että otin sängyn meidän sänkyyn kiinni...Ei taas jaksa tätä, millon mä saan nukkua!?

Joo ja nyt sitten unohdin kaiken muun, kun rupes niin kovasti ärsyttämään...

Kiukkuinen äkäinen ja väsynyt Jospi
 
Hohhoo, nytpä meillä onkin sänky! Huraa! Köröteltiin eilen isin kanssa Ikealle ja poju jäi äitini hoiviin, miehekekin tuli keikoilta kotiin iltapäivällä ettei mummulaisen tarvinnut ihan yksin tuota pontsoa koko päivää reivata.
Oli pisin pätkä ikinä erossa pojasta, kuusi tuntia! Hermoilin ja hätäilin ihan suotta, täällä oli mennyt ihan hienosti. Tosin kunnon päiväunia heppu ei ollut nukkunut, mutta se nyt ei ole mitään uutta...

Meillä tehdään ylähampaita, ja sen kyllä huomaa. Toinen on jo tullut läpi onneksi.
Reviiri laajenee koko ajan, mutta vielä ei poika ole älynnyt lähteä ryömimään esimerkiksi eteiseen, pyörii lähinnä tuossa olohuoneen matolla ja ruokapöydän alla ja yrittää nyhtää kirjoja hyllystä.
Uutena juttuna on tullut tuommoinen villi päänpyöritys. Selkeästi huomasi, että se huvittaa aikuisia. Mietittiin miehen kanssa että onko tuo jonkinsortin moshausyritys... (kyllähän te tiedätte mitä se tarkoittaa, moshaaminen on sitä mitä rankemmat musikantit harrastaa soittaessaan, sitä rytmistä päänheilutusta josta anatomianopettajat varoittelevat) Että isäänsä on tulossa, heh.

Yöt ovat edelleen aika uuvuttavia, ähräystä ja kääntyilyä ja piereskelyä ja aamuyöstä herätään aina huhuilemaan ja hihkumaan. Tiedän ettei ole kovin järkevää tuupata tissiä suuhun, mutta kun ei jaksa kovin monta kertaa taputella tai sylitellä toista takaisin uneen.
Herätys on aina viimeistään seitsemältä, toissa-aamuna noustiin kyllä jo kuudelta.

Päiväunille laitto on aivan naurettavaa touhua, kiljutaan, karjutaan, pyöritään, kieltäydytään tissistä ja kohta taas halutaan sitä, ei nukahdeta enää olallekaan mikä ennen oli vakio, lempilaulu pitää laulaa n. 10 kertaa hytkytyksineen...

Syöminen takkuaa, kun kaikki muu kiinnostaa niin kovasti. Vähintään nokkamuki pitää olla käsissä puuhaleluna. Tuo Stokkalta ostettu pehmeänokkainen nokkis onkin aika hyvä, pikkuhiljaa alkaa kaveri oppia sen käyttöä. Kiitokset Kuumeelle vinkistä!
Vielä näyttää vähän huvittavalta, kun silmät pidetään visusti kiinni, pää työnnetään eteenpäin ja kädet sivulle ja sitten vedetään syvään henkeä ennenkuin hörpätään.
Sellaisia väliaikatietoja vain.

Oooo, en malta odottaa nukkumaanmenoa, pääsee testailemaan tuota ihanaa, ihanaa sänkyä! Ikean mustanruskea Hemnes on siis kyseessä. Ostin myös Hemnes-sivupöydän.
Nyt tuo makuuhuone näyttää juuri sellaiselta talvipesältä, jonne on hyvä käpertyä nunnuttelemaan! Ja olohuoneeseen löytyi juuri halutunvärinen (violetti, ah), paksu villamatto, jolla on niin kiva istuksia ja varmasti hyvä Arnon leikkiä
Ikea-kiintiö alkaa kyllä olla täynnä, en halua että meidän koti näyttää Ikean katalogilta. Mutta on se kyllä hyvä kauppa olla olemassa.

Huah, hyvää yötä, tytöt. Toivotan teille kaikille vähintään kuusi tuntia yöunta putkeen! Nukkumatti, töihin siitä tai valitan työnjohtoon!

 
Kirjoittelin eilen pitkät pätkät, mutta kaikki hävis.

Jaksamista teille, joilla vaavit kipuisia tai valvottaa!! :hug: Meillä yöt suht rauhallisia, mutta päivisin poju hermoilee, kun nousee pystyyn kaikkea vasten, muttei kuitenkaan pääse juurikaan liikkumaan tai itsekseen alas, muutoin kuin tasapainon menettämällä ja kaatumalla.

Kelan tuista, kiitos asiassa valaisseille! Eipä sitä kaikkea tiedä, eikä tajua edes etsiä.

Pinnasänky piti pyytää sittenkin kaverilta lainaan. On tuo pikkuveijari sen verran vilkas tapaus. Keskimmäisen kanssa riitti perhepeti ja myöhemmin lastensänky ja ajattelin, että niin mennään nytkin. No, ei kannata luulla mitään. :D

Nyt iltavellin sekoittamiseen, teen valmisjauheesta niin tulee edes vähän halvemmaksi.

Kössi ja poikanen 7kk+++ :heart:
 
Kyllä ottaa tää imetyksen mahdollinen loppuminen henkisesti koville :headwall: Vieläkään ei ole poika suostunut tissille... Viikonloppuna meillä oli talkooporukkaa remppailemassa ja enkä ehtinyt miettiä koko asiaa juurikaan, mut kun ne su ip lähtivät pois, niin tuska purkautui kamalaan itkukohtaukseen. Yritän pumputa rintoja, mut ei ne juuri heru 60ml enempää pumpulle. Mietin sit, et pitäiskö pikkuhiljaa lopetella koko touhua vai vieläköhän on toivoa? :| Viime yönä annoin sitten ekakerran korviketta, kun ei tutilla ja tassuttelulla rauhoittunut. Sen jälkeen ei tullut omassa sängyssä mulle uni vaan itku :snotty: Äiti on hylätty :ashamed: :snotty:

Perjantai-iltana mies lämmitti mulle ulkosaunan ja jotenkin sain siellä koottua itseni ja tehtyä selväksi, et ehkä tää on helpotuskin jossakin mielessä, mut nyt on taas hirveä luopumisen tuska... Sitä kai nää hormonit sit aiheuttaa :headwall: Mies vakuuttaa, et en ole tehnyt mitään väärää, et imetys loppuu (?), mut jotenkin on taas niin epätoivoinen olo. Epätoivoissani etsin syytä kahvinjuonnista, vitamiinien popsimisen aloittamisesta jne siihen, et poika ei enää halua tissiä... Järki sanoo, että kai ne on vaan ne hampaat, mitkä kiusaa. Näin onttoa ja tyhjää oloa ei ole ollut sitten sen pikkuvauva-ajan baby-bluesin jälkeen |O

Sötnos, joo meillä on keskiviikkona vihdoin aika allergologille. Tsemppiä sulle sinne "yh-arkeen", mulla vähän sama tilanne kun mies työpäivän jälkeen häviää vintille remppaamaan ja tulee sit viereen vaan nukkumaan. :hug:

Glow´le ja Jospille ja muille tarvitseville jaksuja ja :hug:

Kettupihlaja, meilläkin moshataan :LOL: Mietin jo (taas epätoivoissani), et onko pojalle tullut niskaan joku vaurio, kun heittää päätään niin holtittomasti taakse-eteen, mut ilmeisesti kuuluu sit kasvuun, jos joku muukin vauva sitä tekee :LOL:

Vauvauinnissa päästiin eilen sukeltamaan. Eli meidän reilu 7kk vauvalla siis sukellusrefleksi on vielä tallessa =) Muutenkin ohjaaja kehui kovasti, että on reipas ja touhuava vauva ja rohkeesti laskee korvatkin veteen "selkäuinnissa". *Ylpeä äiti* Iskä ei päässyt vieläkään mukaan, kun on ihan hirveässä räkätaudissa :'( Toivottavasti ei tartu pikkumieheen.

Hyvää viikkoa kaikille :flower:

Äitiyskriisiä poteva Tuiskunen ja edelleen tissilakkoileva Alexi 7kk 1vko+
 
Tuiskunen, ymmärrän itkusi! Kärsin itse ihan samanlaisesta vielä pari viikkoa sitten, kun vauva hylkäsi rintani ihan totaalisesti, ja alkoi aina vaan kiukkuamaan rinnalla. Se tuntui todella pahalta ja surulliselta, eikä siinä auttanut muiden kommentit tyyliin "jos sillä vaan ei ole jano" :kieh: . Mutta, kannustan sinua vielä yrittämään ja toivomaan muutosta vauvasi syömiseen, jos vaan kovasti haluat vielä imettää ja jaksat kamppailla. Itselläni nuo imetyset siis olivat todella hankalia n. kolmen viikon ajan, vaikka ei ole edelleenkään hampaita näkyvissä. Vauva imaisi kerran, pari, sitten käänsi pään pois ja työnsi rintaa pois kädellään. Jos houkuttelin enemmän, hermostui ihan kamalasti. Kikkoja, joilla sain vauvan imemään, olivat seuraavat: pimeässä huoneessa juuri vauvan herättyä, soiva pehmolelu imetettävän rinnan puoleisessa kainalossa, jolloin vauva keskittyi sitä tuijottamaan suu auki, ensin tutti suuhun imetysasennossa ja vauvan rauhoituttua äkki-vaihto tissiin, laulu imetyksen aikana. Joinakin iltoina annoin korviketta ja sitten itkeskellen pumppasin hikisen määrän, esim. 20 ml, vaikka rinta tuntui täydemmältäkin (olen huomannut, etten enää saa pumpattua kuten alkuaikoina, maito ei pumppaamalla enää heru). Nyt sitten yhtäkkiä vauva alkanut imemään ihan tyytyväisenä useita kertoja päivässä, näin ollut jo n. viikon ajan. Ja maitoa tulee paljon enemmän. Edelleen jokainen imetyskerta on minulle stressaava, kun olin jo niin tottunut siihen, ettei se kuitenkaan ime, eli suunnilleen hengitystäni pidätellen niska jäykkänä imetän... :LOL: Eli toivoa on, Tuiskunen (ja muutkin)!!! Mutta tietysti voi halutessaan imetyksen jo lopettaakin ja antaa korviketta. Itselleni imettäminen on niin tärkeää, että sen puolesta haluan vähän enemmänkin taistella, vaikka se ehkä esim. mieheni silmissä menee joskus överiksi... Seuraavaa rintalakkoa odotellessa! Tsemppiä sinulle Tuiskunen, jos haluat vielä jaksaa yrittää!
 
Tuiskunen :hug:

Haleja muillekin, joilla on kipuisia tai tyytymättömiä pikkuisia.

Pinniksen keinuttelusta joku puhui. Onko teillä jollain siis pinniksen keinujalakset tai -tassut käytössä? Mä oon nyt vasta hokannu, että sellaisia on, ja tuumasin, että vois olla meille hyvä juttu. Mutta kannattaako sellaisia enää hankkia? Pitääkö ne ottaa pois siinä vaiheessa, kun noustaan sängyssä seisomaan? Meillä ei siis vielä, mutta tuskin siihen kuukausitolkulla enää menee...
 
Tuiskunen :hug: Eihän äippää nyt sentäs hylätty ole, äippä on aia paras :heart:

Täällä oli eilen koko vaavi elinajan vaikein päivä, annoin ekaa kertaa suponkin, jopa 2x. Lämpöä oli ekan supon jälkeen silti 38,1. Ei muita oireita että eiköhän se nyt vaikuttais hampaitten tulolta. Tänään ei onneks kuumetta joten oltiin äiti-vauva jumpassa mut sielläkin lopussa meni itkuiluks. Voi pientä. Eilen kyllä välillä olin helistä kun oltiin mökillä ja samalla piti kuitenkin kestittää ukkoja kun ne rakensi portaita jo toista pitkää päivää. Yö olikin sitten mielenkiintoinen, vissiin 3 t oli pisin eka pätkä unta ja sitten heräiltiinkin tiuhaan. Maito meni taas jo 5.30 ja sen jälkeen taas pitempi 2-3 tuntia.
Kyllä teki mieli kääntää kylkeä kun kello soitti vaavi jumppaan, mut ajattelin et se on mentävä nyt, et tekee hyvää omalle jaksamiselle jos tällästä on pitempäänkin.
Maito ei oikein uppoo.
Tälläsii, eilen tuli 7 kk :heart: ja sen myötä konttausasento. Viikko ollaan ryömitty, mut reviiri on hyvin suppea täällä kans vielä, onneks :p

Vellituteista Ostin paketin oikein ainun luonnonkumi vellituttia kun kauravelli tetra ei tullut tavallisesta tutista läpi, noh ei tuo vaavi saa kyllä mitään tulemaan siitä vellitutista??? Tänään kokeilin myslivelliä ja yks pvä maissivelliä ( mikä siis tulee kyllä ihan tavis maitotutistakin) :eek: Ei tajuu, ku jotenki niin lötköjäkin nuo vellitutit. Onko muilla kokemusta??
Ajelen tässä sisään reissua varten valmisruokia, puuroja ja vellejä. Ostin myös kertis pullopusseja.
Reissaajat Käytittekö aurinkorasvaa vaavilla esim kasvoissa? Mikähän olis hyvä?
Viikon päästä ollaankin nyt Kyproksella :)

Pyykit kuivumaan nyt. Jos jotain hyvää on unettomissa öissä niin päikkärit on pidempiä :whistle:

Hm ja neiti +7kk
 
Tuiskuselle iso halaus! Varmaan tulee ottamaan koville imetyksen lopettaminen itsellä, muutenkin kun nämä hormonit on niin herkistäneet mua koko ajan. Marraskuussa olen menossa sinne töihin ja nyt olen vaan haaveillut että sitten imettelen illalla / aamulla, muuten korvikkeella, mutta saa nähdä onnistuuko vai pitääkö lopettaa kokonaan´(kamala kun on äkkiä mennyt aika!) Mutta jos se imetys ei siitä enää palaudu niin ainakin näin pitkään onnistui, monella kun tulee hankaluuksia ja pakko lopettaa jo paljon aiemmin!

Meillä kanssa rikkonainen yö takana, jo toista kertaa oksennustaudin poikasta pojalla. Tunnin oksensi eilen (neljä kertaa), koko mahan tyhjäksi ja lakanaa, peittoa, pyyhettä, pari yöpukua jne oksennukseen. Onneksi sen jälkeen nukahti mutta itse olin tietty ihan kärppänä vahtimassa. Edellisen kerran sama tapahtui siis kesäkuussa, ihme juttu kun ihan samalla tavallakin kävi eli iltaruuan jälkeen sitterissä alkoi. Ja tänään vielä ripulia.

Näyttää olevan ilmassa hankaluuksia muillakin. Tsemppiä ja jaksamista!

almaa
 
Voi ähry! Mä en ehdi enää kirjottaa ikinä!!!!!!!!!! |O |O |O |O
Tuo Kaapsu on valveilla niin sanotusti hiukan huimapäinen. Ei pysty tekeen MITÄÄN muuta kun koutsailee herran pyrkimyksiä, nousta mihin tahansa ruohonkorteen seisomaan ja nyt kaikenhuipuksi, se kävelee tukea pitkin ja koittaa siirtyä kohteest toiseen.... Joten kaikki ruoanlaitot ja kotihommat on tehtävä, kun Hänen Korkeutensa on päiväunilla. :headwall: :headwall: :headwall:

Haleja kaikille valvojille. Kyllä nyt kestää kamalan kauan monen rikkonaiset yöt! :hug: :hug:
Voin vain kuvitella teidän oloja!

Tuiskuselle hali myös. Mein neiti "hylkäsi" ihan samanlailla äidin aikanansa! Kuin seinään! :hug:

Voi vhäks ihana lähteä lämpimään HM ihanaa reissua teille!! :heart: :heart: Tosiaan noi neljänviljan ja kauravellin "hiutaleet" juuttuu tutteihin ja tukkii ne. Tiedän et joku on leikannu ihan kylmästi saksilla reikää isommaksi... Mä en oo alkanu pelaamaan.... Isäntä rukka olis ihan sekasi :LOL: Joten meillä on luonnonkuminen vellitutti sekä maitoihin ja maissi- ja porkkana-perunavelleihin ja piste. Isäntä kun tuossa yks päivä teki puhtipuuroa Kaapsulle. Oli sitä kuumennellu ja sekotellu ja lisänny jauhoja ja vettä ja lämmittäny ja keittäny ja vaihtanu lautasest toiseen jne jne. Kun tulin kotiin oli isosisko juottamassa Kaapsulle maitoa, kun "pikkuisen" kesti puuron valmistuminen :LOL: :LOL: :LOL: Mie kun teen oikeat puurot mikrossa ja sit vaihdan lautaseen, niin oli miehen päässä menny hiuka sekasi nuo lämmitysohjeet... Ja oli kyllä lukenu ohjeenkin... Mutta tunnetusti on ihan lirua, siinä vaiheessa ohjeen mukaisessa annostelussa, ni sit meni vaikeeksi. :headwall:

Voimia kaikille!
S ja Kaapsu ens viikolla 7kk! Mihin meni tääkin kuukausi??
 
Heippa hei!

Voi ihanaa, tääkin haluis reissuun... Rentouttavaa reissua HMlle!!

Meillä bongattu viikonlopulla 3. hammas; reikä yläetuhampaan kohdalla ikenessä. Nyt on kovasti tyytymättömän oloinen kaveri, varmaan kipuilee. En oo vielä antanut suppoa mut katotaan miten ens yö menee. Viime yön nukkui ihmeenkin rauhallisesti. Mulla ois tänään ohjelmassa käppäilylenkki työkamun kanssa, että saa nähdä miten iskä pärjää ehtoon :whistle: ...

Joo ja siitä aurinkorasvahommasta mulle on jostain jääny mieleen ettei alle 1-vuotiaille oikein suositeltais.....????? Joittenkin kemikaalien takia??? Että pitkähihaista päälle tai sitten varjon alla??? En mä tiedä mistä mulle semmonen mielikuva on tullu mutta valaiskaa muut jos tiiätte tarkemmin.

Sitten kyssäri vuosilomia äitiysloman jälkeen pitäville; meinaatteko hakea sitä hoitolisää myös vuosilomapäivien ajalta? Mä meinasin hakea mut siihen tarvitaan mun vuosilomista tilinauha liitteeks ja sehän tulee vasta joulukuun puolivälissä kun mulla on ollut hoitovapaata jo reilun kuukauden! Ei sitten mun tarttis hakee sitä takautuvasti. Meinasin kyllä selvyydeksi hakea samalla hakemuksella koko hoitovapaan ajaksi kaikki mahd tuet, mut ei se sitten noitten lomien takia onnistukaan. Oliko nyt vähän sekavasti taas kirjoitettu... Mut pointtina se että Kelan täti sanoi että käsittelyssä saattaa mennä kuukausikin, niin tarttis sitä hakemusta varmaan aikapian pistää menemään...

Jos piirtäis silmät päähän jo nyt kun poika nukkuu ni pääsen sit ihmisten ilmoille ku isi kotiutuu... Adios! :wave:
 
Heipparallaa :wave:

Eipä tänne meinaa ehtiä sitten millään nykyään, aina on jotain puuhaa ja touhua ja nyt vielä varsinkin kun on ollut monenmoista järjestelyä muuton jälkeen :whistle: jaahas, saas nähdä ehtiikö nytkään kauaa oleen kun taitaa tyttö vähitellen heräillä..

Jaksamista ja haleja kovasti kaikille joilla valvotaan ja on väsy :hug: kurja juttu jos ei saa itse yhtään nukuttua ja sit on ihan zombiena koko ajan, toivottavasti on vaan ohimeneviä vaiheita vauveleilla.

HM, vellituteista oli puhetta, meillä on käytössä ainun silikoniset vellitutit ja on pelittäny ihan hyvin! Oon antanut kaura,-riisi,- ja maissivelliä Saralle.

Mua ei oikeesti pitäis päästää mihinkään kauppaan missä on kodintavaraa ja sisustusjuttuja :eek: oon sellanen sisustusihminen ja aina himoitsen kaikkee kivaa kotiin vaikkei niin rahaa oliskaan laittaa sellasiin varsinkaan nyt kun on kotona, mut kuinkas taas kävikään tänään kun oltiin porukoiden kanssa kodin ykkösessä |O |O aina tarttuu jotain mukaan ja varsinkin nyt taas kun muutettiin uuteen kotiin niin tekee mieli ostaa kaikkee kivaa.. mulle pitäis laittaa joku porttikielto ja hälytys jos meinaan mennä shoppaileen tollasiin paikkoihin :LOL:

Tuli muuten mieleen kun on täällä ollut puhetta hoitotuesta niin tuleeko sieltä jo hyvissä ajoin jotkut paperit kotiin millä sitä haetaan ettei tarvi kelaan erikseen soitella??

Nyt vaipanvaihtoon kun tyttö heräs :wave:

Kareliini ja Sara 6kk :heart:
 
Glow
merks. Edelleen on Onni tosi räkäinen ja tuli yskäkin :/ että kitinää, parkua, tosi herkkis on nyt jos vähänki kolahtaa johonki pää tms.
Nukkuminen on hieman tukalaa ja tietty yskimiseen herää.
Ja kaupan päälle omakin olo vähän flunssanen nyt :headwall:

Onni keksi seisomaan nousemisen eikä siinä oo mitään tolkkua! se yrittää nousta vaikka seinää vasten ja jos sattuu pääsemään seisomaan jotaki vasten niin eihän tuo tajua pitää kiinni! Olis nyt tosissaan opetellut sen konttaamisen eka kunnolla, mut ei...

Tänään tuo meidän pikkuvauva jo 7kk :heart: :eek: niin pian menee aika!!!

Ainiin, poju oppi nyt vilkuttamaan =) Isi ei meinannu tänä aamuna pystyy lähtee töihin ajoissa kun poju vaan vilkutti ja vilkutti :wave: aamuyöllä klo 04. Juuh, kivat työajat ukolla taas... Onni oli hereillä tohon aikaan kun söi...nukahti kyllä ihmeen hyvin uudestaan vaikka vaikutti hiukka pirteelle...
 
Kettu Pihlaja: Hyvä, että nokkis pelittää. Vois nähdä taas joskus meidän muuton jälkeen. Nyt tuntu olevan päivät niin täynnä, että ei ehdi.

HM: hyvää matkaa :wave: hieman käy kateeksi.

Tuiskuselle :hug: Varmasti tuntuu pahalta.

Joskus musta tuntuu, että tää imettäminen on vihon viimeistä hommaa, kun on niin kiinni pojassa. Ja toisinaan taas ajatuskin lopettamisesta tuntuu kauhealta. Olen jo harmitellut sitä isäkuukautta, kun se varmaan aika hyvin estää imetyksen jatkamisen. Mulla kun on vuorotyö, niin on varmaan aika hankala saada järkevää imetysrytmiä aikaiseksi. Ja toi miedän poika ei huoli noita korvikkeita. Vaikka laittaisin kuinka vähän maidon sekaan, niin sylkee sen pois. Juo kyllä hienosti vettä nokkamukista, mutta jos maitoa antaa ihan pelkältäänkin, niin lähinnä naureskellee. Konstalle maito=tissi. Kuinkahan tuon saa ikinä juomaan korviketta.

:hug: kaikille sairastaville ja valvoville. Meilläkin hieman levotonta, kun alhaalta löytyi kolmas hammas (yhteensä siis 5) ja kolme muuta on pian pukkaamassa pihalle. Yöllä sitten nojaillaan sängynlaitaan alvariinsa. Mutta sain viime viikolla nukuttua kolme yötä ihan parilla heräämisellä ja niiden voimalla ainakin vielä jaksaa hyvin.


Meillä myös noustaan seisomaan kaikkea mahdollista ja mahdotonta vasten. Alastulossa alkaa onneksi pikkuhiljaa olla jotain järkeä, mutta useimmiten on kuitenkin kova luotto omaan kävelykykyyn ja pieni mies irroittaa vaan otteensa... Monta kertaa päivässä kopsii itseään.

Tänään käytiin neuvolassa pään kasvua kontrolloimassa ja saamassa tutkimusrokote. Pituutta oli 73.2cm, painoa 9530g ja myssy 45.3cm. Tasaisen reippaasti poika kasvaa, myssyn kasvu oli taas hieman hidastunut, mutta ei hälyttävästi. Seuraavaksi mennään ihan normaalisti 8kk neuvolaan. Ei tarvi Labello laittaa listaan, kun nää oli taas ylimääräiset mitat.

Muuttohommat alkaa hiljalleen pukkaan päälle. Nyt olis vajaa kaksi viikkoa muuttoon. Ei malttais odotta. Ihanaa saada oma pieni piha. :heart:

Nyt nukkumaan. Huomenna onkin kiirus, kun on vauvakino ja -jumppa samana päivänä.

Kuume ja Konsta 6kk 2vko 4pv
 
Onpas täällä taas tekstiä! Viikonlopun kun on poissa niin pitäisi jo Tiimarivihko ottaa esiin että muistaisi kommentoida.

Tuiskuselle halit! Toivotaan, että kun tuo hammasvaihe on mennyt ohi niin rinta taas kelpaisi! Ymmärrän hyvin että on surullista kun vaikka miettisikin jo imetyksen lopettamista niin ei sitä nyt noin seinään halua kukaan lopettaa!

Kuume, ei täälläkään uppoa korvike millään. Mä oon myös yrittänyt vaikka mitä että saisin muutaman imetyskerran päivältä pois etten olisi niin kiinni tytössä mutta ei kelpaa! Hyviä vinkkejä siis kaivataan!

Glow, ihana vilkuttaja teillä! Helmi oppi viime viikolla taputtamaan ja sitä tehdäänkin nyt joka välissä. Söpön näköistä!

HM, aurinkorasvaa en käyttänyt tytöllä etelässäkään, pidin vaan huolen että oli varjon alla koko ajan. Toisaalta mietin, että on kai niitä jotain vauvojen rasvojakin että jos nyt pikkasen nenään sipaisee niin tuskin siitä isoa haittaa voi olla. Isompi haitta varmasti palamisesta. Jostain oon lukenut, että vauvoille ei siksi suositella niitä kun ihoa on suhteessa enemmän kun aikuisella joten estrogeenin (jota noissa on) määrä tulee kokoon nähden niin suureksi.

Oltiin tosiaan viikonloppuna mukavissa häissä Kuopiossa, Helmi oli mukana ja ihan hyvin meni! Kirkossakin oli rauhassa vaikka välillä vähän kiljahteli riemuissaan kun tajusi että siellä kaikuu.. Sulhaselta kun kysyttiin että tahdotko niin Helmi kiljahti ennen kuin sulhanen ehti vastata :p Onneksi jäätiin aika taakse istumaan niin ei kuulunut alttarille asti. Juhlintakin meni hyvin, tyttö nukkui muutamaan otteeseen vaunuissa ulkona. Jouduttiin lähtemään kyllä suht aikaisin kotiin että saatiin tyyppi unille kun ei enää rauhoittunut vaunuihin. Meillä oli kyllä vielä parin tunnin ajomatkakin sieltä Mikkeliin, että ihan hyvä aika oli varmaan lähteä muutenkin.

Kotimatkalla nähtiin muuten kolme hirveä vähän liian läheltä. Onneksi ehdittiin hiljentää, olivat just tulossa tielle. Hetki kun sen jälkeen oltiin ajettu niin tulikin KAKSI TALOA tiellä vastaan! Oli siinä ihmettelemistä, meidät käskettiin pientareelle odottelemaan että pääsevät ohi. Eipä ole ennen tullut sentään maantiellä taloja vastaan :LOL:

Mulle iski reissussa flunssa. Harmitti kun sunnuntaina olisi ollut tarkoitus mennä maalla miehen kanssa melomaan, mun äiti olisi ollut Helmin kanssa. Ei sit voitu lähteä kun mä en jaksanut edes kävelylle mennä. Nyt vuotaa nokka ja pää on täynnä räkää, mutta onneksi ei oo kuumetta ja kurkkukipukin tuntuisi helpottavan. Jospa tämä menisi nopeasti ohi!

Nyt on unet tosiaan löytyneet takas :D Eilen ja tänään on mennyt kaikille päiväunille niin, että oon vaan käynyt kippaamaan omaan sänkyyn ja sinne on jäänyt. Hetken päästä kun oon käynyt kurkkaamassa niin siellä se kulta peukku suussa nukkuu :heart:

Helmistä tuli tänään lihansyöjä. Annoin ekaa kertaa broilerinfilettä soseutettuna. Aika yökköä mutsin mielestä, mutta tyttö söi bataatti-kanamössöä ihan hyvällä halulla. Kohta voisi varmaan jo ton tattaripuuronkin vaihtaa normiin kaurapuuroon kun tulee 7kk täyteen. Tai katellaan vielä, olin ajatellut että viljat tulisivat 9-12kk kohdalla mukaan, mutta nyt on alkanut tuntumaan että mitä mä nyt niitä panttaan kun suositusikärajatkin on jo ajat sitten ohitettu. Maissia, riisiä ja tattaria Helmi on kyllä jo saanut. Muutamasta ruuasta tulee naamaan vähän rusotusta, mutta on ollut onneksi ihan pientä ja olen noitakin ruokia antanut aina välillä.

Ainiin, me käytiin perjantaina lääkärissä kun silmä alkoi rähmiä uudelleen. On siis syntymästä saakka rähminyt, mutta loppui n.5,5kk kohdalla tai ainakin väheni paljon. Nyt sitten reilun viikon rähmi taas enemmän niin joku tulehdushan siellä kai sitten oli, saatiin antibioottitipat ja nyt on jo parempi.

Tulipas romaani :ashamed:
 
tuiskuselle halit, koeta vaan sitkeesti, josko vielä vaan onnistuisi ja jollei niin ei. Meillä kolmas lapsi lopetti seinään ja ihmettelin kovasti kun ei millään..Tein raskaustestin joka selvä plus, eli maito maistui erille..

Meillä asuu tosi kitinen kaveri.Jotenkin väsy painaa päässä ja vaikka kuinka tänään on ulkoiltu ja retkeilty metsässä niin ei auta.Ja suklaata meni jo levy, eli ihan kohtuuton unen puute (siis mulla on tollanen, kun olen väsy niin nopeana energiana voisin syödä kuinka paljon vaan suklaata..tylsää)

Muuttajille tsemppiä siihen härdelliin. Kareliini on samanlainen kuin minä..Mä en tajua, pitäiskö kortit leikata kahtia kun se tolkku häviää sisustusostoksilla..?? Olen huolestunut :/

Haavemammalle ihanaa lomaa, omaamme odotetaan ja mua jotenkin on sekin alkanu hirvittään kun jotain kauheesti odottaa että pettyy jos se odotus ei olekkaan sitä mitä paikanpäällä onkaan. selitinkö sekavasti, ehkä, mutta nyt on pitkä aika ihan kunnon koko perheen yhteisestä lomasta, niin toivon että on odotuksen väärtti.

Mun olis kyllä tehtävä muutakin kuin roikkua täällä..

näkemiin, kuulemiin rakkaat, sini ja neiti ens viikolla 8kk :'(
 
Heippa!

Seranzulle kiitokset vinkistä! Soitan heti huomenna palkanlaskijalle ja pyydän sen arvion.

Meillä mietiskellään kovasti pojan siirtämistä omaan huoneeseen nukkumaan... Nukkuu nykyään niin hyvin että herää ehkä kerran siinä kolmen ja viiden välissä. Yleensä piereskelemään tai siihen että on kuuma ja nukahtaa uudestaan hetken heiluttamisella. Onhan tossa sit matkaa enempi hipsiä yöllä kattomaan mut ois kiva kun sais makkarissa/olohuoneessa kattoo rauhas vähän telkkua ennenku menee nukkumaan. Nyt ollaan eletty ihan hiljaiselämää pojan nukahtamisen jälkeen, kun olohuonekin on ihan makuuhuoneen vieressä ja poju on aika herkkäuninen... Jos koittais itkuhälärillä pärjätä yöajat.

Voi perkele nyt alkoi naapuri surruttamaan ruohonleikkurilla just kun sain pojan nukkumaan... Noh, saattaapi tulla taas lyhyet unoset :ashamed: .

Huomenna ois tarkoitus lähtee "miniän" 1-v-synttäreille, ajomatkaa semmonen reilu 100km/suunta. Toivottavasti poika sais nukuttua päikkärit meno-paluumatkoilla niin ei menis kauheesti rytmit sekasin. Miehellä on vähän lentsunen olo, sit ei kyl lähetä jos tulee kunnolla kipeeksi.

Mulla ollu tänään joku ihme tehopäivä; oon pessy petivaatteet, imuroinu, mopannu, pessy vessat, tehny pari vaunulenkkiä, pessy pojan lelut, laittanu kinkkukiusausta ja salaattia ja leikannu pojan kynnet. Nyt vasta ehtisin eka kertaa koneelle tänään. Varmaan menkat taas tulossa :LOL: . Mulla on ihan oikeasti useesti niin että ennen menkkoja tulee joku ihme tehopiikki! Mistäköhän sekin johtuu??

Nyt hetken lepoa!
 

Yhteistyössä