Helmivauvat 2009 ~Tammikuussa 2010~

TUISKUNEN nyt jätät heti kaikki tuollaiset ihmisten paskamaiset puheet niille kuuluvaan paikkaan eli persreikään...
Mut voin kuvitella miten inhottavaa, mä olisin ensitöikseni poistanu kyl moisen ihmisen kavereistani. ARGH! Tulimpa huonolle tuulelle tuosta minäkin.

Eh varmaan vähä osuu omaan nilkkaan, kun on tässä myös töihin lähdössä... :whistle:

Mutta joo olen juurikin sitä mieltä, että lapsella on myös ISÄ JA on ihan yhtä kykenevä hoitamaan lastaan kuin äitikin. Olisi fantastista saada tuollainen työ!!!! :wave: Etkä ole varmana yhtään huono äiti sen johdosta...

Mulla on myös kuitenkin itsellä huono omatunto töihin lähdöstä... Toisaalta haluaisin olla kotona, mutta en tasan halua kituutella muutamalla satasella kuussa. Siksi toiseksi mun kaveri sanoi ihanasti. Saa voimia töihin vapaa-ajasta lapsen kanssa ja töissä olemisesta voimia olemaan lapsen kanssa...

Ja joo-o mulla on välillä tosi tylsää... En ole edelleenkään hiekkalaatikkoäiti ja nuo tän kylän mammat lähinnä ärsyttää mua, koulussakin vanhempien illoissa ja mitä oon aikanaan niitä nähny perhekerhossa jne... Niin, että en jaksaisikaan olla vuositolkulla kotona päivät itekseni pienen kanssa.. Sitten taas toisaalta haluaisi tuon veitikan vielä saavan nauttia kiireettömistä aamuista ja oman kodin rauhasta ilman päiväkodin aikatauluja... Ja haluaisin niitä itsekin kiireettömiä päiviä ja rauhassa heräilyä. Mut nyt vaakakuppi kallistuu töihin ja rahaan ja siihen omaan kotiin.

TOUKALLE suuri kiitos taas. Meikäläinen toki kuvioissa mukana kevään tapaamista järjestämään.

Meillä on nyt taas hankalaa yöunille käyminen.... Viereen nukauttaa pitää JA aikaa menee... Tänään iskän vuokki... Mä yleensä hoidan ton, mut kohta varmaan vuoronperään nukutetaan, kun mäkin töihin meen.. Tuokin taitaa olla asennekysymys.. Kotihommat ja lastenhoito tuntuu sille et kun on "vaan" kotona kuuluukin tehdä suurin osa kotihommista ja hoidella enempi muksuja... Mut tiedän kyllä perheitä joissa ei isää säästellä :LOL: Salaa heitä kadehdin, kun en itse ole osannut vaatia. Mut kyllä nykyään enemmän, kuin aijemmassa elämässä, jossa olin muka avioliitossa ja silti täysin yksinhuoltajana.. Ja nykyinen mies kyllä "vähän" erilailla elääkin. Lapsen rakastaminen ei ole pelkkää puhetta... Exä edelleen hokee, että lapset on sille kaikki kaikessa jaa miksiköhän ei niitä ole nähnyt sitten viime toukokuun jälkeen kertaakaan??

No joo..

Tuiskuselle vielä olet IHANA ihminen ja hyvä äiti (oon omin silmin nähny) :wave: :wave:
 
Seranzu: ei mitään huonoja omatuntoja töihin menosta! Aattele näitä italialaisia, jotka menee töihin vauvan ollessa 3 kuukautta!!!

Tuiskunen: :hug: ja iso :kieh: persuuksiin sille Timo T.A Mikkos-naikkoselle... Se on sinun työsi, sinun lapsesi ja sinun äitiytesi ja piste. Eikä kukaan muu voi tulla arvioimaan äitiyttäsi työnteon perusteella, nainen voi olla vaikka kuinka kotiäiti ja silti emotionaalisesti vähemmän läsnä lapselle kuin esim. vanhempi, joka näkee lapsiaan vain viikonloppuisin.

Ja mua kanssa ärsyttää tällä palstalla(onneksi ei meidän pinossa), kun joskus olen imetyksestä etsinyt keskusteluja ne "miksi lopetat imetyksen?" -tyypit, oli kysymys ihan mikä tahansa :eek: Siis jos imetys esim. sattuu tai tuntuu muuten vain niin stressaavalta, että ei halua jatkaa, niin on ihan varmasti äidin ja lapsen välisen kiintymyssuhteenkin vuoksi parempi lopettaa kuin jatkaa hampaat irvessä, nainen voi ruveta tuntemaan ihan alitajuistakin kaunaa lasta kohtaan, jos on imettänyt liian kauan vastoin tahtoaan. No, alussa kait sitä imettää kivun vuoksi aina hampaat irvessä, mutta kyllä se epämiellyttävä vaihe meni ainakin itsellä kuukaudessa ohi, kiitos ahnaan ja nopean syöpön alias nykyisen tissitakiaisen Gretan :D Mutta vaikka joku olisi imettänyt 2 vuotta ja kysyy vieroituksesta, niin aina löytyy joku, jonka mielestä vasta 7-vuotias on luonnollisesti valmis luopumaan tissistä :LOL:
Niin saas nähä saanko itseäni niskasta kiinni ja alan sitä vieroitusta, vai ootanko siihen, että Greta on 2-vuotias, kun FB:ssä ihanat tutut taaperoimettäjät olivat sitä mieltä, että just 2-vuotiaan kanssa asiasta voi neuvotella ihan ilman kyyneliäkin.

Viime yönä tisuteltiin vasta klo 4, ja vaikka välillä muuten heräilikin, oli eka kerta pitkään aikaan, kun likka posotti 4 tuntia alkuyöstä putkeen, ne edellisyönä vuodatetut kyyneleet eivät näemmä olleet turhia. Otin het ekalla herätyksellä viereen, siinä saa sitten siliteltyä paremmin uneen. Saas nähdä millaiseksi tahtojen taisteluksi tämä yö menee...
 
Tuiskunen Hyh, yäk ja unohda!! Sä varmasti mietit ja puntaroit asioita tarkkaan ja totesit että töihin meno on nyt sun juttu. Ehkä se sun "kaiffari" on kateudesta vihreä kun olet saanut noin hienon mahdollisuuden ja halusi hiukka syyllistää kostoksi. |O Looser!!

Mut juu fb:n takia itsellänikin nyt riitaa hyvinkin läheisen kanssa, joka ei ole ymmärtänyt että en halua tiettyjä asioita esim. raskautta jakaa kaikkien jotain yli 150 fb kaverini kanssa. Asiasta mainittuani veti herneet nenään, eikä ole sen koommin kuulunut :whistle: Haloo! :eek:

Seranzu Luulenpa että sellainen potina kuuluu asiaan. Näitä äitien ihme fiiliksiä, minkä olemassaolosta miehet eivät edes tiedä.

Mä olen nyt puhuttanu miestä että pitäisi sitä isäkuukautta tän uuden tulokkaan kanssa ku typystä tuli jyrkkä ei. Eipä tuo oikein innostunut..kuulemma töissä voisi tulla sanomista. Voi prkl!! Äijäilyä!

Tapaamiseen Mä en nyt hei ihanaiset ota kantaa olleskaan, siis edes äänestyksiin ku mun osallistuminen toukokuulla niin epävarmaa. Jos sitten kuitenkin on tarmoa niin saanen kuitenkin osallistua. Onhan tässä hitto vie muutettukin 2 pvä lasketun ajan jälkeen, niin koskaan ei tiedä :kieh: 23. pvähän se LA tälläerää siis on.

Mua niin jänskättää kun huomenna lähdetään mökille. Mökki siis saaressa ja jäänylitys, lumipyryä luvattu jne... Pikkuneiti lähtee siis mukaan ja siksi mua jänskättääkin. Jos se mönkijä vaikka jumittuu lumeen keskellä järven selkää tms... HUih, saankohan edes nukuttua. Aikainen lähtö olis tarkoitus olla aamusella että jäis koko pvä aikaa perillä.

Hyvää yötä!
 
tuiskunen tosiaan ei kannata aatella tollasia. Olet hyvä äiti. Mä saatan puhua välillä siitä kuinka ihanaa musta on olla kotona lasten kanssa mutta se ei tarkota että attelisin että töihin lähtö ois huono juttu. Toisille sopii toisenlainen juttu ja toisille toisenlainen. Kumpikin yhtä hyvä! :hug: Jokainen tekee niinkuin parhaaksi kokee ja silloin se on myös perheelle, lapsille, paras juttu. :heart: :heart:

tsemppiä töihin lähtöön kaikille jotka nyt ovat lähdössä/lähteneet! :flower:

Haavemamma toivottavasti mökkimatka sujui hyvin. :heart:

meillä tyttö pysyy jo pystyssä ilman tukea! :heart: Nousee siis tukea vasten seisomaan mutta kun päästää irti niin siinä pysyy! askelia ei vielä ilman tukea ota mutta taaperokärryn kanssa menee :heart:

mä tykkään järkkäillä lasten synttäreitä. En oo mikään mestarileipuri mutta käytänkin paljon kaupan valmiita juttuja, ja ihan ilman huonoa omaa tuntoa. :saint: Meillä ei mahdu jääkaappeihin yms kakut ja muut joten kaikki pitäis tehdä synttäripäivänä vasta ja mä en kyl siihen rumbaan ryhdy. :eek: Joten ite oon tehnyt mokkapalat tai muuta sellasta, kaupasta keksit ja pullat ja sitten kaupasta valmis kakkupohja jonka oon sitten kyllä ite täyttänyt ja koristellut. B)

sadee80 & tyttö 11kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja TOUKKA--:
Moi,

TOUKOKUU IT IS! JA TAMPERE! Sit seuraava taas HKI!
Mä voi ottaa tuon tavallisen teen kysely ja pidän s.posti ringin kasassa ja jaan tehtävii, nyt tarviin vaan jonkun joka muistuttaa mua et hoida hommasi eli siis potkii perseelle? VAPAEHTOISET VOISI ILMOTTAUTUA FB.SSÄ!

Samoin jos on muita ketkä haluu olla tekemisessä järjestelyjen kanssa voitte ilmottautua mulle!

UUSI ÄÄNESTYS LINKKI:
http://www.doodle.com/izv7bdhpbv7uzkm5?adminKey=&participantKey=

Nostakaa esille tätä postia pari kertaa jos en itse oo nostamassa.
Äänestää voi 20.1 saakka sitten ruvetaan jakamaan järjestely vastuuta!

TOUKKA
nostellaampa ettei hujahda pitkälle..
 
Heissan.. :wave:

Kesti tovi lukea kaikki viestit viime kirjoituksen jälkeen.. aika onkin rientänyt :eek: ja kiirettä pitänyt. Töissä olen kahtena päivänä viikossa ja tyttö on ne päivät isänsä tai mumminsa kanssa. Kivuitta on mennyt ja vaikka alkuun tuntuikin tuskaisalta palata töihin, on tässä hyvätkin puolensa (mm. se, että mies saa myös olla tytön kanssa) =).

Kovasti onnea raskautuneille :flower:... odottamisen iloa :heart:

Glow: Hyvin sinulla on onneksi viikkoja! Toivottavasti kaikki menee hyvin :)

Painonpudottajille myös tsempit :flower:.. minäkin olen joulun jälkeen aloittanut painonpudotuksen (tarkoitus saada 12 kg pois) ja nyt on 3 kg lähtenyt. Minä liityin painonvartijoihin joulun jälkeen... housut ahdisti niin pahasti :LOL:. Kesään mennessä nuo kilot on varmaan jo sulaneet, mutta on se kiva lähteä etelään (talvilomaviikolla) hieman väljemmillä vaatteilla. Zumbaan menin myös.. hauskaa on! Ja vielä jos kiinteytyisikin kaupan päälle.

Tyttö taas on oikein siromallinen ja 11kk punnituksessa mitat olivat: 7440g ja 74cm. :). 1-v. tarkastukseen on aika jo varattuna, menee muutaman päivän yli 1v. mutta ei se haittaa. Kolmas rokote tulee silloin ja se hieman pelottaa kun viimeksi tuli niin voimakkaat reaktiot. Kovasti ovat sitä kuitenkin antamassa... Tyttö on juuri toipunut viikon flunssasta (ei maistunut ruoka, yöt oli ihan kamalia kun masuun sattui ja yskä jatkuu edelleen)... en vaan nyt jaksais mitään ylimääräisiä.

Imetystä lopetellaan täälläkin. Tytölle sopii nähtävästi Soija-maito joten uskallan jo antaa maidontuotannon hiipua. Yöt meillä on jo lähes vieroitettu (neiti oli kipeänä ja tuolloin imetin öisinkin), mies hoitaa tytön ja helposti meneekin sillai (minä nukun vierashuoneessa). Minulle tyttö kiukuttelee urakalla jos en anna mitä haluaa :|.

Tyttö on oppinut seisomaan tukea vasten, konttaa jo kovaa vauhtia ja on melkoinen pikkuvintiö.. kaikki roskat syö suuhunsa joten olen saanut minäkin tarttua moppiin useammmin. On ollut jännä seurata tyttö yhden saman ikäisen kaverinsa kanssa, viimeksi eilen leikkivät, tämä toinen sitten (4kk vanhempi) halusi saman lelun kuin tytöllä oli ja repi sen kädestä. Toisen kerran tyttö ei antanutkaan lelua vaan tuhahti "ei" ja siitäkös tuli toiselle itku... tyttö sitten ihmetteli ja alkoi säestämään itkulla.. empatiaa.

Lentis: Tsemppiä sinulle yö imetykseen =). Minulla keskimmäisen kanssa imetys jatkui 1,8kk ikään ja olin tuossa vaiheessa jo aika kyllästynyt jatkuvaan paidanrepimiseen :ashamed: ja pikkuhörppyihin vähä väliä :whistle:.. sukulaisilta sai kuulla jatkuvasti et onko toi nyt normaalia enää.. minä tosin en heistä niinkään välittänyt. Yötkin oli repaleiset niin päätettiin silloin miehen kans et nyt loppu se homma... huutoa riitti ja kiukuttelua, sen verran tempperamenttinen tyttö ja pahimmat tilanteet lahjoin suklaalla :D. Tällä kertaa tiesinkin jo etukäteen, että niin pitkään en itse jaksa enää imettää.

Hurjat pakkaset täällä pääkaupunkiseudullakin. Ei ole hetkeäkään tarvinnut katua ostamaani untuvamakuupussia =). On niin ihanan lämpöinen tyttö kun herää päiväunilta (ei tarvitse kuin sisävaatteet päälle).

Minulla on naapurilta lainaan saadut yhdistelmät... melko "entiset" :headwall:... ja mietin tässä, että ostaisiko kuitenkin vielä uudet... noissa nykyisissä ei ole valjaita, kuomu on löysä ja samoin jalka"ritilä" tippuilee :eek:. Osaatteko suositella? Katselin alustavasti Emmaljungan Nitroja, sellaiset pienet ja kapeat mut kuitenkin voi kääntää suuntaa ja nukkua niissä. Päivittäin noita kuitenkin tarvitsee ja tykkään kävellä. Toisaalta sitten pohdin, että kuinka pitkään noita tarvitsee..

Turvaistuin ostettiin pari viikkoa sitten. Meille tuli Kiddy Infinity Pro-istuin. Suosiolla kasvot menosuuntaan kun muuten mun pää olis etulasissa :eek:. Neiti on tyytyväinen kun näkee eteen ja matka taittuu mukavasti. Tutkimuksissa hyväksi havaittu istuin ja hintakaan ei ollut paha =)

Tapaaminen: Valitettavasti Tampereelle en pääse mutta Helsingin tapaamiseen tulisin mielelläni. Viimeksi sairastuimme juuri ennen tapaamista ja harmitti tosi paljon kun niin olin odottanut.

1-v: synttärit pidetään ensi viikon sunnuntaina. Oikeastaan kahdet kun isosiskokin täyttää samaan aikaan vuosia.

Fiiu ja tyttö, 11kk (viikko 1v. synttäreihin)
 
Tuiskunen, mä en ainakaan kertaakaan pumpannut tms rintoja. Olen ymmärtänyt että maito imeytyy takaisin kehoon, ei siis jää happanemaan tisseihin ; )

Ja juu mä se täällä paskin mutsi sitten olen, kaks kuukautta ollut jo töissä. Onneks kukaan ei ole alkanut kommentoida asiaa, en kanssa hyvällä kuuntelsi - ratkaisut on omia ja tosiaan nykylapsia onneksi hoitaa isätkin, ei äidit ainoastaan. Älä välitä siis muiden puheista. Ja kun olet kansainvälisessä firmassa töissä, sulla on varmasti paljon työkavereita jotka on paljon aikaisemmin palanneet töihin - eikös ainakin Espanjassa ja Jenkeissä se äitiysloma ole kolmen kuukauden luokkaa. Näytetään niille kommentoijille : )

Ja kuten Seranzu sanoi, kyllä se työssäkäynti antaa myös - mä ainakin jaksan omasta mielestäni illat hyvin vaikka poika olisi vähän väsynyt ja kitiseväkin.
 
Tuiskuselle piti vielä kommentoida, että kyllä mä nauroin niitä sun kuvauksia vauvan leikkimisestä :LOL: Meillä ihan samaa, paitsi, ettei osaa kuljettaa ees sitä kaukosäädintä :LOL: Tosin mun tai miehen tohvelit laittaa monesti käsiin ja konttaa sitten ne käsissään, täällä kun on kylmät kivilattiat, niin on typy keksinyt keinon pitää kädet lämpöisinä :LOL: No tuskin sentään, mutta on kyllä hyvän näköinen kun konttaa ne tohvelit käsissä pitkin kämppää :heart:
 
KIITOS teille kaikille :hug: Siirsinkin tämän "kaverin" FB:n puolella luomaani ryhmärämään, jotka ei näe ihan kaikkia mun juttuja siellä :kieh: :kieh:

Ihan samaa mieltä olen Seranzun kanssa, että mulle se työ ainakin antaa paljon ja luulempa olevani parempi äiti, kuin jos jäisin märehtimään tänne kotiin. Nyt tämän kotona vietetyn viimeisen vuoden aikanakin tuntuu jo toisinaan, että seinät kaatuu päälle. Rakastan lastani yli kaiken, mutta mulle tää kotiäitiys ei vaan sovi eikä riitä! Kiitos muuten Seranzu; kauniisti kirjoitit!

Sitäpaitsi olen huomannut, että en keksi/osaa leikkiä tuon poikasen kanssa esmes täällä sisällä mitään sellaista, että hänen aika kuluisi eikä pitkästyisi ja usein sitten alkaa sellanen kärsimätön älinä. Poika tarvii selkeesti enemmän virikkeitä kuin mitä mä pystyn tarjoomaan. Tilanne olis varmaan toinen, jos olis vaikka sisarus viihdyttämässä...

Almaa ja muut jo töissä käyvät; kyllä me ollaan oikeesti ihan yhtä hyviä äitejä lapsillemme kuin kuka tahansa kotimammakin :D

Turvaistuin
... Hoksattiin miehen kanssa tuossa toissa iltana, että hemmetti! Mehän tarvitaan miehenkin autoon istuin, jos hän joskus hakee/vie pojan hoitoon, jos mulla vaikka päivä venyy tai menen iltapäivällä vaikka toisella paikkakunnalle asiakkaisiin tms enkä ehdi neljäksi hoitopaikkaan lasta hakemaan. Huutiksessa on nyt yksi huudossa :LOL: Toivottavasti saatais se, kun on tässä samalla paikkakunnalla.

HUhhuh, jännittään alkaa. Huominen enää tällaista elämää, sitten se arki muuttuu. Enkä oikeen vielä osaa kuvitellakkaan millaseksi :eek: No, erilaiseksi ainakin!

Mukavaa sunnuntaita kaikille! Meillä on huomenna Axun muskarikaverin 1vee bailut :)

Tuiskunen ja Alexi
 
Töihin palaavat kovasti jaksamista siihen ensimmäiseen viikkoon :hug: Mulla oli alkuviikosta mieli maassa ja tuntuu että puolitutut ja jotkut sukulaiset syyllisti töihin menosta :ashamed: Mutta ihan turhaan, mä uskon että on parempi äiti, kun ei stressaa jatkuvasti raha-asioita ja on läsnä lapselle sen vapaa-ajan. Vaikka kuin nautin kotona olosta ja tottakai lastani rakastan, niin kyllä mä kaipasin jo töihin. Mulla on kovin ristiriitainen olo kyllä, toisaalta voisin olla pari kuukautta vielä kotona ja toisaalta, kuten mainitsin jo, kaipasin töihin ja aikuisten ihmisten pariin. Ja kuten Tuiskunen sanoi, että mulla meinas kans loppua ideat viihdyttämisen suhteen. Työssä jo käyville myös jaksamista!
Enkä mä nyt yhtään vähättele kotiäitejä, hienoa että toiset jaksavat ja viihtyvät kotona useamman vuoden :flower:

Itsellä töiden jatkuminen vielä epävarmaa. En tiiä hakisinko jostain muualta, kun nyt haetaan kesäsijaisia. En taas toisaalta viittis aloittaa uudessa paikassa ja opetella taas alusta kaikkea :ashamed: Taidan jäädä odottelee ja kuulostelee jatkuuko työt. Jos ei, niin hetkeksi jään kotia tytön kanssa =)

Meillä hoidon aloittaminen sai tytön elossa aikaan muutoksia jo; kolmien minipäikkäreiden sijaan alkoi nukkua vain kahdet kestoltaan 1½-2 tuntia! Meillä tyttö nukku aiemmin pisimmillään vain siis tunnin mittaisia unia. Ja syöminen parantui heti: nyt kelpaa karkeampikin sose ja ihan ehta kotiruoka! kyllä se vaan taitaa vaikuttaa, kun näkee toisenkin taaperon syövän samaa evästä ;)

Imetyksen lopettaminen ja pumppaaminen en ainakaan minä tehnyt niin. Pari päivää tais olla jossain kohti päivää vähän pinkeenä tissit, mutta kyllä se maito vaan katosi jonnekin :LOL:

Ja nyt pyykin levitykseen ja ulkoilee, kun lauhtui kelit viimein!

Nessu ja Aino, huomenna 11kk :heart:
 
Kappas, taaperot! Minä en osaa oikein potea haikeutta taaperoryhmään siirtymisestä, mutta ehkä se johtuu siitä, etten ole ollut jengissä sieltä pikkuvauva- tai odotusajoista saakka. Kiitokset taas Jospille ahkeroinnista!

Tapaamisesta piti sanomani, että toukokuu kuullostaa oikein hyvältä, ja ilman muuta haluan osallistua järjestelyihin (sanon tämän tietämättä, mihin oikein olen pitkää nokkaani tunkemassa :D ). Yksäröin jossain välissä! Niin ja äänestääkin pitäisi muistaa.

Tuiskusen Fb-"kaverista" tuli mieleen myös Kaksplus-foorumin meidän ketjun ulkopuolinen "elämä", tai yleensäkin ihmisten nettikäyttäytyminen. Joskus harvoin uskaltaudun lukaisemaan vaikka vain tuota foorumin etusivua, saatika jotain "vapaata" ketjua, ja kipinkapin kiireesti luikin tänne turvallisten Helmivau... eiku -taaperoiden huomaan.
Ihmiset ovat ihan kaheleita ja kirjoittelevat mitä sattuu! Ja jotkut oikein kyttäävät pientäkin tilaisuutta päästä kiusaamaan ja lyttäämään jotakuta. Ja jos laajennetaan tätä ajattelua nettielämän ulkopuolellekin, onko sellainen ihmislaji oikeasti olemassa, joka nauttii toisten piikittelystä, huomauttelusta ja pahan mielen aiheuttamisesta, vai kehittyykö joistakuista vain sellaisia omien ikävien kokemustensa ajamina?
Töissä moneen tällaiseen piikikkääsen törmänneenä olen myös miettinyt, että onko taipumus muitten kiusaamiseen peruja jo lapsuudesta, sieltä hiekkalaatikon laidalta?
Hohhoi, palatakseni foorumikäyttäytymiseen... mitähän ne kaikki nimimerkkiensä suojista kitkeriä laukovat noita-akkelit ja pirulaiset saavat toiminnastaan? Tuleeko siitä oikeasti hyvä mieli? Tuntevatko he oikeasti itsensä nokkeliksi tai poikkeuksellisen sanavalmiiksi?
Äh, mitä valitusta, mutta risoo vain niin hemmetisti.

Minustakin Lentiksen ja Gretan päivätouhut kuulostavat oikein hyviltä. En minäkään ole mikään viihdyttäjä-äiti, ja onneksi tuo muksu on aika omatoiminen puuhastelija. Huonoa omaatuntoa poden loruttelujen ja laululeikkien puutostilasta, kuvittelin muistavani osaavani niitä oikeinkin hyvin mutta enhän mä osaa mitään! Samaa "limpsin lompsin jalkapatikalla"-jne. körötystä ollaan menty alusta alkain, ja sillä saan lapsen joskus myös nukahtamaan olalle...

Aamulla kun noustaan (tällä hetkellä n. klo 7), sylitellään ensin hetki, ja käydään potalla (vaikka sinne ei nykyään tule juuri koskaan mitään, aiemmin loistavasti sujunut pottailu kosahti sairaalareissulla) istuksimassa. Sitten poju touhuaa itsekseen, ja äiti keittää teen ja laittaa puuron tulille, syön aamupalan, ja vasta sitten pojalle puuro.
Sitten poika leikkii ja touhuaa pääosin itsekseen päiväunille saakka, välillä annan puuhaa ja köröttelen tai sylittelen ja katsellaan ikkunasta, tai poika saa "auttaa" imuroimisessa tai pyykkien laitossa (eli sotkea ja sählätä).
Unien jälkeen ruoka, lähdetään ehkä ulos, jos ei, niin sitten minä puuhastelen omiani, ja poika heiluu siinä ohessa, levittelee tavaroita ja juoksentelee tutkimassa ja välillä käy luona jos haluaa syliä ja kutittelua. Pidän kyllä keskusteluyhteyden auki koko ajan, huutelemme toisillemme ja kommentoin pojan puuhia ja yritän sillä tavalla tehdä asioita ja sanoja tutuiksi. Joskus painitaan ja kellitään lattialla tai leikitään pehmolelujen pusuttelua.
Toisinsanoen, ei meillä mitään leikkirutiineja tai ohjattua toimintaa harrasteta, enkä minä siitä jaksa tuntea syyllisyyttä.

Eäh, nyt herra Pimpula ilmoittaa, että on nälkä.



 
Pitkästä aikaa. Kylläpä vuosi on kulunut nopsasti ja meidän vauvasta on tullut TAAPERO (07.02.2009). Kävele ei neiti vielä. Eikä sanoja oikein tule. :hug: Mutta kaikki aikanaan. Eteenpäin mennään. Kaikki mikä liikkuu on kiva juttu. :) 1v neuvolas oltiin 7910g ja 72,5cm. Eli sirpakka tyttö. Nyt vain kasvetaan kotona ja syksyllä olisi neidin tarkoitus aloittaa se päiväkoti elämä.
 

Yhteistyössä