Helmivauvat 2009 ~toukokuussa~

Merkkiä ja lukemassa. Eilen oli meillä tytön ristiäiset ja nimeksi tuli Sara Sofia, Labello voit laittaa etusivulle. Ihan mukavasti meni tilaisuus, alussa tyttö hiukan kitisi, mutta sitten rauhoittui ja katseli ympärilleen kiinnostuneena. Oltiin kyllä kaikki ihan puhki päivän jälkeen, tyttökin oli yliväsynyt kun ei ollut saanut nukuttua kunnon päikkäreitä ja sit loppuilta känkättiin ja yö nukuttiin kokonaan aamuun asti :eek: Tälle päivälle oliskin sit taas kaikkia kotitöitä, joten taidan tästä lähtee siivoileen vähän kun tyttö nukkuu :wave:
 
pur
Kävinki jo tonne FBhen aittamassa... Tämä äiti täällä vääntää itkua kun lapsi vaikertaa vatsaansa silmät kyynelissä. Kai näitä oppii kestämään kun omalla lapsella on vaikeeta mut kyllä on nyt vaikee olla vuorena tytölle. Annoin siis ennen edellistä syöttöö korvikkeeseen tehtyy luumusosetta, vaikerrus kasvaa mut tavara pysyy edelleen sisällä. Nyt löytysentään hyvä asento kehtoasennossa syllkyssä polvet tiukasti vatsan päälle vedettynä ja tietty tutti suuhun. Sai jatkettuu päikääreitä tässä. Seuraava herääminen onki sit taas syöttö.
....Mua alkaa lisäks hiukan väsyttää tää imettäminen :ashamed: . Siis toisaalta nautin siitä kovasti ja sit toisaalta kyllästyttää kun on niin kiinni eikä mitään saa kunnolla tehtyy. Kaikki on jotenki vaiheessa kokoajan ja minä istun sohvan nurkalla....Noh ei tää pitkä aikajakso tietty oo ja mä kyllä kuvittelin kokevani tänkin erilailla mut varsinki nyt ku muutenki on täällä vaivaa ni jotenki.......
 
|O :kieh: uhmaikä :kieh: |O

iippanen minä kans taisin jossain vaiheessa viime ketjua ihmetellä kun tuo tyttö pitää päätään vaan vasemmalle päin,eikä meinaa millään kääntää oikeelle vaikka miten koittas houkutella. en vaan muistanu neuvolassa mainita. :|

kareliini minä joskus haaveilin et jos tytön saan ni siitä tulis Sara Sofia :heart:

kipeille ja väsyille :hug:

lopuks kiroon vielä kaulapoimut, oli taas semmoset soossit siel yön jäljiltä ja ihan tulipunasena. ja just eilen illalla katoin et ompas siistit. talkkia ja pottujauhoon oon vuoroon heittäny sinne.

labello uusiks

 
Meillä tyttö liikuskelee yöllä ihan kamalasti. Yks yö piti viel semmosta ihme yninää kun punkes itteään tissin lähelle. Herättii miehen kanssa molemmat siihen ja nauraa rätkätettiin sille keskellä yötä :LOL: Käänsin sitte tytölle selän ja seuraavan kerran heräsin siihen että se lutkuttaa mun lapaluuta :eek:

Tsemppiä kaikille heräilijöille :hug: Meillä suurin ongelma on se että tyttö ei meinaa millään nukahtaa. Huutaa naama punasena aina vaan kun silmät meinais mennä kiinni. Sitte hytkytellään ja käännellään ja väännellään. Ennen rauhottu ihan ok tissille (nukahtaakseen siihe hetkeks) mut nyt on alkanu kapinoimaan tissiä vastaan. Tota kapinointia ei tapahdu muuten kun noiden iltakiukkujen aikana joten tyttö on kai tajunnu tissin tainnuttavan vaikutuksen ja tappelee siks vastaan :LOL: Sitten kun antaa unelle periks niin nukkuu sitte tosi hyvin yleensä vähintään 4 tuntia, joskus on menny yli 8 tuntiakin.

Mä lähen tästä kohta sappileikkaukseen, vähä jännittää kuinka täällä pärjätään koko yö ilman mua :/ Tosin itsekäs minä ajattelee että ihanaa ens yönä saan nukkua rauhassa (jos vaan kunto antaa periks). Nukutusta ootan innolla, taju pois vaan :D Tissit on varmaa ku keilapallot huomenna, mulla pakkautuu vieläki tissit kun esim syötän vaan toisen tissin yöllä niin aamulla toinen räjähtää melkein :/

Nyt loppu äipän rauhallinen päivähetki :wave:
 
Olipa hyvä, kun täällä oli puhetta tuosta niskajäykkyydestä, nyt oikein tarkkasin asiaa ja huomasin, ettei yhtään suostu kattoon toiselle puolelle! :eek: Siis sylissä kuikuilee 360 astetta suunnilleen :D , mutta leikkimatolla vaikka vaihdoin asentoa, niin jatkoi vaan toiselle puolelle katselua. Painoin varovasti päätä sinne toiselle puolelle, menin sinne itse ja laitoin kivan lelun, niin hiukan alkoi katsoa, mutta yhä paljon enemmän tuonne toiselle puolelle. Pitääpä tosiaan antaa virikkeet tästä lähtien toiselta puolelta.

Siis onko täällä muita, joiden vauvat ei nuku päiväunia sängyssä? Greta yöllä kyllä nukkuu hyvin (meillä syödääm yöllä n. 3 tunnin välein ja kun alussa herätykset oli 1,5- 2 tunnin välein, niin 3 tuntia on ruhtinaallista ;) ) perhepedissä, mutta klo9 jälkeen on mahdotonta saada sinne nukkumaan.
Jos tissi suussa nukahtaa, niin saattaa nukkua 10 minsaa, mutta pidempiä vain liikkuvissa (10 sekan pysähdys ja sitten herätään ärjyen) vaunuissa tai kantoliinassa. Ei jatkuuko tää nyt sinne 18-vuotiaaksi saakka vai alkaakohan joskus nukkua itsestään päiväunia muutenkin kuin liikkeessä? Tai siis kantoliinassa voin jopa istuskella, mutta sinnekin nukahtaa lähinnä liikkeessä. Siis musta on ihan pitää Gretaa kantoliinassa, mutta kun tää selkä on mitä on, niin ihan siksi mietin, että oisko jotain konstia saada tämä nukkumaan myös muualla ennen kuin mun selkä poksahtaa lopullisesti.

Tuntuuko teistä, että vauva kasvaa liian nopeasti? Siis mulle tuli tässä yks päivä sellainen apua, meidän vauva on jo iso -tunne! :eek: Mä aloin jopa katua, etten ole pitänyt Gretaa sylissä enemmän, kun se oli ihan pieni ja haloo, Gretahan oli joko mun tai miehen sylissä n. 20 tuntia/vrk, mehän usein nukuttiinkin Greta rinnalla. Mutta kun pian tää jo muuttaa pois kotoa... ;) Nyt mä vasta alan ymmärtää näitä italialaismammoja, joiden mammonet asuu kotona vielä 40 vuotiainakin... :ashamed:

Luin muuten tuota "ylipehmeät" äidit -pinoa, ja hiukan siitä tuli sellainen mielikuva, että osa piti itseään jotenkin muita parempina kun elää "lapsentahtisesti". En mä kyllä tiedä kuinka voisin lapsentahtisemmin Gretaa hoitaa, kun nukkuu vieressä yöt ja kantoliinassa päivät ja tisua saa aina kun mieli tekee ja tisu suussa nukahdetaankin, mutta vaikka nyt tuntuu hyvältä näin, niin mistäs tiedän jaksaako tätä enää parin kuukauden päästä.
Mutta olen yhä sitä mieltä, että olis parempi nukuttaa lapsi omaan sänkyynsä, mä en vain kykene siihen. Kun se tosiaan kasvaa niin nopeasti ja pian nukkuu oman poikakaverin sängyssä, niin saan kait mä pitää pikkuista vieressä edes nää alkuajat? :D

Luulen, että mä "hemmottelen" (ironisessa mielessä, kun täällä Italiassa sanotaan, että lapsentahtisuus on pelkkää hemmottelua) Gretaa senkin takia, että sain hänet näin "vanhemmalla" iällä pitkän vauvakuumeilun jälkeen ja mä vähän pelkään, että vaikka mä haaveilen vielä parista muustakin penskasta, niin miehelle tosiaan riittää kolme. Ihan siksikin, että hän maksaa amerikkalaisittain karmeita elatusmaksuja kahdesta ekasta, eikä Italiassa lapsiperheet saa siis minkäänlaista avustusta, lapsilisä kolmesta lapsesta on peräti 30 euroa kuussa :LOL: No, saahan sillä jo 3 vaippapakettia.

Että tällaista...

Lentis ja Greta melkein 3kk :heart:
 
Pur : Mä oon kanssa jotenkin kypsä tähän imettämiseen... Oon yrittänyt vähentää kertoja mutta kun poika ei huoli tuttia niin tissi toimittaa sitäkin virkaa :ashamed: . En vaan haluis toista huudattaa unille mutta kaipa sekin vaihe on pakostakin edessä. Poika syö pullosta ihan hyvin eli tissiä ei välttämättä ees tarttis, mutta kun se on niin hyvä nukuttaja.
Sitten on vielä sellainen itsekäskin syy lopetella imettämistä että kesällä ois kahdet synttärikekkerit mihin meidät on kutsuttu ja poika pitäisi niinä päivinä viedä illaksi hoitoon... Saas nähdä pystynkö toista jättämään vai jätänkö synttärit väliin... Tää on vähän kaksipiippuinen juttu kun toisaalta ois ihan todella ihanaa ja tervetullutta vaihtelua nähdä muitakin aikuisia ja käydä vähän tuulettumassa, mut toisaalta en pystyis kuitenkaan rentoutumaan ja nauttimaan illasta kun poika ois hoidossa... Ääh, en tiedä. Kai siihenkin on vaan totuteltava että mummi tai mamma tai kummitätikin vois poikaa hoitaa joskus.
 
pur
ONTÄÄ KYLLÄ HYVÄ TÄÄ PALSTA Minne muualle sitä vois hyvillä mielin näitä kakkajuttuja purkaa. Noo meillä on nyt sit eka vaipallinen tiukkaa helpotusta vaihdettu ja seuraavaa lasti odotellessa. Ja kyläpä tytön olo ny helpotti ja mun. Nyt se nukkuu tyytyväisenä mun rinnuksella, että se on sit sohvapäivä täällä taas kun toivutaan tästä.

LENTSIKKA mul ei oo tullu ees mieleen nukuttaa tyttöö päivällä sänkyyn. Kun oon niin laiska sänky on yläkerrassa asti ja meillä on niin luontevasti nukuttu päikkärit sylissä, sohvalla ja vaunuissa riippuen siitä mihinkohtaan mun päiväohjelmaa tyttöä sattuu väsyttää. Yleensä oon ky yrittäny (vaihteleval menstyksel) laittaa 11-12 ulos pidemmille päikkäreille.
Ja tosta vuvan kasvustaki mulla on aika kahtalainen fiilis. Toisaalta tuntuu kuin tätä sylivaihetta ois kestäny ikuisuuden. Vaik oon ihan saanu mennä olla eikä oo sinänsä vaikuttanu vauvan mukanaolo mun tekemisiin, rytmi vaan on eri ja aikaa on vaikeempi hallita. Toisaalta tyttö tosiaan kasvaa niiiin nopeesti ja kokoajan tulee uutta ja hän alkaa olla enemmän ja enemmän oma itse eikä vaan osa mua. Ja siit kyl tulee semmonen haikee fiilis et mun ihana lämmin sylittelijä ei ookkaan mun vaan lainassa tavallaan. Ja sit mielelläni paketoisin Pihlan niin et se ei v oiskaan kasvaa isoksi ja erilliseksi... :heart:
 
Labello, hauska juttu et olit samaa nimee miettiny =)

Lentis, tuosta omaan sänkyyn nukuttamisesta. Aluks ajattelin, et vauva nukkuis omassa pinnasängyssä ihan meidän sängyn vieressä, mut kuinkas ollakaan Sara nukkuu nyt perhepedissä vallan :D Välillä oon koittanu nukuttaa omaan sänkyyn, mut ilmeisesti jotenki vaistoo sen ja hetken päästä alkaa vääntäminen ja kitinä.. Mun mielestä on aivan ihana kun pikkuinen nukkuu vieressä ja nukahtaa siihen todella helposti, usein pidän tytön kädestä hellästi kiinni ja pian ollaan jo unten mailla :heart: Kyllä se vielä ehtii omaan sänkyynsä nukkumaan ja tosiaan kuten sanoit niin kohta se on iso tyttö ja nukkuu poikakaverin kanssa samassa sängyssä :eek:

Kohta pitäis lähtee vanhempien luo syömään ristiäistarjottavien jämiä :p
 
Heippa taas

Tissille nukuttamisesta; samoin täällä, tosi harvoin nukkuu siis ilman vaunuja tai tissiä. Ja olen kanssa ajatellut, että sen tissille nukkumisen täytyy olla vauvasta tosi ihanaa joten en ole kamalasti pyristellyt tästä irtikään. Läheiset on aina naureskelleet kuinka ankara äiti musta mahtaakaan tulla ja nyt jo miehelle sanoin että saankohan ikinä pojalta kiellettyä mitään kun annan aina periksi. No toisaalta, ehkä tällaiselle kolmekuiselle kuuluukin antaa vielä periksi ja se uhmaikä tulee sitten jonkin ajan kuluttua jolloin saadaan kieltää.
Ja joo tissi on kyllä pojasta ihaninta mitä on; jos ei ole jo ihan pää punaisena sitä kirkunut, tyyntyy yleensä hymyilemään rinnalle kun paitaa saa pois edestä. On muutenkin kova 'juttelemaan' ja välillä jopa nauraa ääneen. Ihanaa!

Ja joo Lentis, just tossa pari tuntia sitten mietin että miten se meidän poika on jo näin iso, haluan pysäyttää ajan että jää tällaiseksi suloiseksi nyytiksi. Epäilin että pari päivää sitten aloittamani minipillerit ovat vaikuttaneet hormonitasapainoon ja siksi herkistelen mutta tätä on siis ilmassa muillakin.. Mä en ole imettämiseenkään kypsynyt vaan tämänpäiväisessä herkkismielessäni surin jopa sitä että imettäminen täytyy joskus lopettaa! Täysimettäisin (jos maitoa tulee) mielellään sen 6 kk mutta olen miehelle luvannut että saa alkaa antamaan kiinteitä nelikuukautisena, toivottavasti tissikin sitten vielä kelpaa!

Meillä on pinnasänky nyt omassa sängyssä kiinni, mutta käytännössä nukahtaa aina meidän sänkyyn ja vaikka illalla nostan omaan sänkyynsä, päätyy yön aikana aina takaisin kainaloon. On se ihanaa herätä sellainen hymyilevä ja lämmin kulta kainalossa..

Lumienkelille voimia Joonan vaivoihin. Onneksi poika on hyvinvoiva, ei kovin pahasti kärsi itse vaivoista. Toivottavasti saatte hyviä uutisia tutkimuksista.

Ja Purille vielä onnitteluja kakkasta :LOL:

tv herkkisalmaa ja poika 11 vkoa ja 1 päivä
 
Pään asento; mä vielä palaan tähän omalta osaltani, et käänsin meillä poitsun pinniksen toisin päin, eli kun mä tai iskä mennään huoneeseen, niin tullaankin sille vähemmän käytetylle puolelle. Josko sitten oppis "odottamaan" meitä siltä puolelta ja pälyilis jo valmiiksi sinne.

Keskittyminen imemiseen herpaantuu meillä aina aamun ekalla syötöllä. Taitaa olla niin, että ei oo sitten kovinkaan nälkäinen. Imee sellasen viis minuuttia, mut alkaa sitten intensiivisesti tuijottaa mua silmiin ja juttelemaan ja hymyilemään ja on niiiiiin hyvällä tuulella :D Tai sitten tekee sellasta, et imasee pari imua, irrottaa ja hyökkää taas haukkana tissiin kiinni, imasee ja irrottaa jne jne... Lisäksi nyt kun toi tarttuminen alkaa oleen pop, niin nipistelee mua käsivarsista ruokaillessaan. Vihjailee vissiin mammalle, et alleille pitäis tehdä jotakin :LOL:

Rokotetutkimuksen ekat rokotteet saatiin tänään + Rota. Piikit tuli molempiin reisiin ja voi sitä parkua :snotty: Nyt kauhulla oottelen, et millaset jälkiseuraamukset rokotteista tulee. Miehen pyysin poikkeemaan apteekissa työmatkalla hakemassa kuumelääkettä pikkuiselle, jos tarve vaatii...

Miten muilla, joilla vauva ohittanut maagisen 3kk rajapyykin; tuntuuko, et vatsavaivat yhtään helpottaa? Meillä ainakin viimeiset pari päivää on huudettu kakkaa ulos sellasella konsertilla, et ei ole helpotuksesta ainakaan iän puolesta mitään tietoa. Ja kun se kakka on vielä ihan sellasta vetelää, et en sit ymmärrä, et miks sen ulos saaminen on niin kovan duunin takana :headwall:

Keskiviikkona meillä on 3kk neuvola, paino tänään rokotetutkimuskeskuksessa oli 6310g.

Nyt meen syömään ennenkuin vaununukkuja herää =)

Voimia ja :hug: kaikille sairastaville ja valvoville.

Tuiskunen ja Alexi 3kk 1pv
 
Täytyy kyllä tänne kommentoida.. kävin lukemassa Lentoemon vinkistä tuota ylipehmeät äidit -keskustelua ja mulla nous kyllä karvat pystyyn.. Toisin sanoen, itse olen tuon pinon perusteella surkea äiti kun meillä vauva on alusta saakka nukkunut omassa sängyssään, en imetä enää (syihin tosin en nyt mene, mutta luultavasti jos olisin todella tehnyt töitä sen eteen, voisin vielä imettää..), vauvan jokaiseen inahdukseen ei heti reagoida (eri asia selkeä itku), vauva on sylin lisäksi myös usein esim. lattialla viltin päällä.. Jotenkin tuli kyllä vähän sellainen maku, että jos mennään muuten kuin perhepedillä ja täysimetyksellä, ei "hyvä äiti" -kerhoon ole asiaa. En missään tapauksessa ole sitä mieltä että em. asioissa olisi mitään vikaa, mutta asiat voidaan tehdä myös toisin > vauva on tyytyväinen ja rakastettu.

Pahoittelut purkauksesta :x

muoks. Tuiskunen Meillähän nämä mahavaivat alkoivat kun poika on viittä vaille 3 kk. Jännityksellä odotan, että helpottaako ihan jo ajan kanssa. Kakan kanssa on tosiaan meilläkin tekemistä vaikka löysää onkin. Vyöhyketerapia auttoi kyllä ekalla kerralla ainakin sillä tavalla, että kakka irtosi heti jo siinä "terapian" aikana (oli sitä ennen pari päivää kadoksissa). Saa nähdä auttaako se vyöhyketerapia tuohon kakka-asiaan tulevaisuudessa..
 
Pään asento: Tuntuu olevan monen vauvalla lempipuoli, hieman helpottaa, ettei olla ainoita. En siis maininnut itse asiasta neuvolassa (kun ei oltu kiinnitetty huomiota :ashamed: ) vaan neuvolantäti huomasi asian itse. Meinaan vaan, että ne kelle ei ole neuvolassa asiasta mainittu, niin ei välttämättä ole jumissa niska, ainakaan toivottavasti. No meillä on se lri torstaina, niin kerron sitten teille, jotka asiaa nyt myöskin pohtivat, että mitä sieltä sanotaan/ suositellaan. Toivon kyllä kovasti, että kyseessä olisi vaan ns. lempipuoli ja hoituisi siten helposti kuntoon. En nyt muista mitä muuta piti kommentoida, joten palailen myöhemmin...
 
Jonniina; kerrotko täällä palstalla, jos tuntuu että vyöhyketerapiasta on apua. Olen itsekin miettinyt, et veisin pojan sinne vaikka meillä ei mitään kovin kauheita vatsavaivoja (kops kops) ole ollutkaan. Varsinkin, kun tässä lähellä on suositeltu vyöhyketerapeutti, joka on kaiken lisäksi vielä mielestäni edullinen (30?/krt). Montako kertaa, Jonniina, sun terapeutti on suositetellut käytäväksi?

Leluihin tarttuminen on meidän pojalla nyt kova juttu ja muutaman kerran on sillä äp:n helistimellä kopauttanut itseään kunnolla päähän :(

Tuiskunen ja Axu
 
Pur: mielläkin ollut kakkavaivaa, mutta kuumemittarilla olen ärsyttänyt pojan pyllyä niin johan lähtee kakka virtaamaan. pelottaa tosin että poika oppii tuohon rumbaan, mutten halua sitä pitää siellä masussa, koska meillä melkosia vatsanväänteitä iltaisin on..
jöötiä tavaraa tulee, velliä ollaan annettu jo jokunen viikko, maissilla alotettu, mutta peruna-porkkanaa kokeiltu.. ilmeet oli hyvät.. ei vissiin maistunu..

nukkumisvaikeuksia päivällä myös täällä.. tunnin nukkuu ja kaksi valvoo.. ja sitä rataa..

päänasento kallistuu vasemmalle, sinne se aina menee..

noni.. mutta merkkiä tähän.. jatketaan taas...
 
Hei!

Tuossa tuo ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t999088

Mä siitä jo avauduinkin tuonne vaativien vauvojen puolelle :LOL: Ihana, että en ollut ainoa, josta se tuntui pönkittämiseltä... pitäis ymmärtää, että kaikki vauvat ei oo samanlaisia eikä kaikki äidit... esim. tiedän monta, jotka eivät voi nukkua perhepedissä, koska ovat uniherkkiä. Tällöin äiti ei juurikaan saisi unta...sekö olisi hyvä lapselle. Noo, monta seikkaa tuolla puhutti, vaikka mielestäni meillä mennään lapsentahtisesti. Jos tuosta lapsentahtisuudesta PITÄÄ OIKEIN KOVASTI VIELÄ MAINITA, koen sen vähän...noo sellaisena hienosteluna. :saint:

On sitten vaan mun mielipide muiden joukossa, en haluu ketään tälläkään loukata =)
 
Nyt kirjotan täällä sitten alvariinsa ;)

Tuiskunen Meillä terapeutti suositteli 2-3 kertaa. Huomenna mennään taas ja sitten katotaan tarvitaanko kolmas kerta. Meilläkin on ollut nyt parempia päiviä, joten voi olla että ne mahavaivat oli ohimeneviä, mutta toisaalta ei tuosta vyöhyketerapiasta oo mitään haittaakaan. Sitä paitsi meidän poika ainakin nautti siitä silminnähden :)

Jep, vielä tuosta pinosta, ei mullakaan missään nimessä oo tarkoitus arvostella muiden tapoja, mutta kyllä tuolla ketjussa on vähän sellainen ikävä sävy. Tai sitten oon vainoharhainen ;)
 
Iltaa,

olikin lukemista kun pidin pari pvä 'vapaata' koneelta.

Heti kärkeen jaksu :hug: kaikille keillä on väsymystä tai masuvaivoja tai muita murheita.

Vauvan kasvamisesta Kyllä tuntuu että vaavi kasvaa ihan silmissä, nyt kun lopettelen imettämistä, eli enää 1x pvä, niin välillä tuntuukin haikealta että "tässä sitä viimeisiä imutuksia koskaan tämän tytön kanssa vedellään" :( No toisaalta taas on ihanaa ja odottaa innolla seuraavia kehitysvaiheita. On ollut ihanaa jo nyt huomata miten vauva jutustelee ja nauraa ääneen =)

Kakki Oli meilläkin 2 pvä kateissa, on tosin ollut jonkun kertaa aiemminkin ja tänään se sitten tuli kahdessa erässä ja oli viheää. Johtuisko kun ollaan nyt sit melkein pelkällä Nanilla kun imetys on melkein loppu. Toisaalta melkein sama määrä sitä Nania menee edelleen, eli paljoa ei mun tisseistä ole tullut, vaikka imetinkin.

Kaulapoimu on kyllä täälläkin aikamoinen ja alkuun olin ihan pulassa kun vaavi ei yhtään tykännyt sen putsaamisesta. Ja se haju, yh hyh. Hyväksi ollaan havaittu nyttemmin kun pyyhkäsee vanulapulla jossa vauvaöljyä. Pitää liukkaana poimun, niin ei kerry niin karseita kiisseleitä :kieh:

Tosta 'ylipehmeistä' voin vaan ihan edes lukematta sanoa että ihan omaan arvoonsa, mun mielestä on aika lapsellista vauhkota mistä tahansa asiasta, on se sitten kellä imetys, perhepeti, kestovaipat tai mikä tahansa vauvoihin tai muihin elintapoihin liittyvä, koska meitä on niin moneen junaan ihmisiä ja ollaan erilaisissa elämäntilanteissa ja ympäristöissä. Ei helkutti, kukin tyylillään. Antaa kaikkien kukkien kukkia =)

Hyvää yötä :heart:

HM ja neiti pian 3 kk
 
Heiii
Ei millään riitä aika enää tänne kirjoitteluun. :(
FB puolella kyllä. Kutsuskelinkin mammoja kaveriksi tuossa. :D

HM kanssa samaa mieltä, hyvin sanottu antaa kaikkien kukkien kukkia. :flower: Eikös jokainen äiti elä vauvamyönteisesti?? Jos ei niin luulempa, että asiat eivät sitten ole oikein kunnossa...
Vouhkaaminen on sitten asia erikseen...

Meilläkin oli viimein nimiäiset :heart: :heart:
Labello pidetään vauva Kaapsu nimisenä täällä, sen voi laittaa etusivulle. Kaapsuksi nimitellään muutenkin... Ompahan pikkuisellakin oma "nikki" sitten. :LOL:
Joko kaikilla on ollut ristiäiset tai nimiäiset?

Nytkin kiirus, lähden renkaita vaihdattaa. Jospa kävisi kirppiksellä katsomassa löytyiskö jotkut sateenvarjorattaiden rimpulat...

Luen kyllä tarkkaan joka päivä kaikkien jutut.
Kommentoin paremmalla ajalla. Voimia kaikille joilla rankkaa. :hug:

Seranzu ja Kaapsu melkein 2,5kk
 
Rokote oireina tuli eilen illalla sitten kuume, 38 astetta, ja käninää. Panadol mikstuuraa annettiin yötä vasten 3ml ja onneksi veteli ihan normi yöunet 5tuntia. Kuumeen mittaaminen pyllystä olikin sitten pelkäämääni helpompaa, huoh! ;) Nytkin vaikuttaa aika kuumalta kaverilta, mutta on ihan normaali itsensä muuten; ei juuri turhasta kitise :saint:

Ylipehmeistä äideistä kävin lukemassa ekan sivun ja mulle riitti se! :headwall: Mä olen varmaan monen mielestä sitten aika kamala äiti; nytkin poika nukahti lattialle leikkimatolleen tutti suussa viltin alle.

Kauanko noita tutteja muuten pitää keittää? Siis tarkoitan, että minkä ikäiselle vauvalle riittää se, että lattialle tippunut tutti vaan pestään juoksevan veden alla? Mä olen ihan uuno tässä asiassa...

Tuiskunen ja Alexi 3kk 2pv
 
Noista ylipehmeistä äideistä vielä sen verran, että ehkä siellä mua rupes ärsyttään sama kuin näköjään EllaMaariaa, eli se yksi, jonka mielestä heidän vauvansa ei itkeskele, koska hänen tarpeisiinsa on aina vastattu :headwall: Siis kuka tahansa vähänkin psykaa opiskellut tietää, että jo vastasyntyneellä on oma temperamenttinsa, ja jotkut vaan itkevät enemmän heti masusta ulos tultuaan.

Sitä siis tuossa kommentoin, että meillä on oltu niin lapsentahtisia (ei erityisen harkitusti, mutta mä nyt oon vaan tykännyt olla liimattuna tähän ötökkään) kuin vain voi, ja välillä meillä kuitenkin on kylässä huutosuoli tai ehkä useimmiten kitinä-Kaarina, joka narisee ja kärtsyilee väsymystään, kun ei vaan saa nukutuksi. Ja Greta ei siis ole luonteeltaan kovasti itkeskelevä, päinvastoin, mutta kyllä täällä känkkyillään välillä vaikka olisi koko päivä kannetu kantoliinassa ja tisuteltu tunnin välein.
Enkä usko, että tuossa nukahtamisessa olisi suurta perusturvallisuus-ongelmaa, koska sitten kuitenkin viihtyy "yksikseen" leikkimatolla tunninkin verran kerralla, kunhan vain ei ole väsynyt. (ja puhun koko ajan ja käyn välillä pusuttelemassa ja kertomassa kuinka kaunis ja ihana Greta on. Kauhean turhamainen tää tyttö, nauraa ja hymyilee mulle eniten just silloin, kun mä ihailen hänen kauneuttaan ja ihanuuttaan ja nättiä napaansa :heart: )
Tai itse asiassa mä uskon, että tuossa yksin viihtymisessä on myös kysymys ihan perusluonteesta, koska olin itse lapsena hyvin itsenäinen (mitä kaikki aina ihmetteli) ja Greta myös on viihtynyt yksikseen ihan pienestä pitäen. Kaikki aina ihmetteli, kun typy keinui itsekseen tyytyväisen oloisena ja me saatiin jopa syötyä rauhassa. Nykyäänkin yleensä viihtyy sitterissä tai matolla sen verran, että saan laitetuksi ruokaa, syödyksi ja joskus jopa tiskatuksi.

Imetyksestä: Täytyy sanoa, että tähän mennessä se on ollut "mun juttu". Alussa varsinkin olin sen verran epävarma, että imettäminen tuntui melkein siltä ainoalta keinolta saada jokin "yhteys" pieneen ähisijään.
Olen muuten aina ajatellut, että taaperoimetys on liioittelua, ja että max. vuoden imettäisin, mutta nyt alkanut mieli muuttua :whistle:
Olen yhä itse asiassa sitä mieltä (on vaan oma mielipiteeni), että yli vuoden imetys palvelee enemmän äidin kuin lapsen tarpeita, mutta ainakin tällä hetkellä tosiaan tykkään imettää. Saa nähdä muuttuuko mieli tässä ajan myötä, kolme kuukautta on kuitenkin niin lyhyt aika. Kuitenkin jonkun ilta-ja aamutisun voisi kai antaa vähän vanhemmallekin lapselle :ashamed:
En ole kyllä mikään imetysfanaatikko, päinvastoin, musta jotkut imetystä puoltavat teesit on melkoista liioittelua, kun allergioita ja flunssia on kyllä tietääkseni myös täysimetetyillä lapsilla. Sitä paitsi lähipiirissä on paljon korvikkeella kasvaneita superterveitä lapsia. Itse asiassa luin uudesta tutkimuksesta, jonka mukaan yli 6 kk.n imetys ei itse asiassa anna mitään ylimääräistä suojaa lapselle. Mutta psykologisella tasolla imetys varmaan on lapselle tärkeää jos ei ole oppinut tutille, niin kuin Greta :kieh:

Varsinkin ensikertalaisen on kyllä kai usein vaikea olla niin varma äitiydestään, että kaikki lapsenkasvatusta ja hoitoa koskevat kommentit kyllä sattuvat. Varmaan sitten kokemuksen myötä osaa asettaa muiden kommentit omaan arvoonsa. Omasta mielestäni on tärkeää tehdä niin kuin itsestä tuntuu luontevalta, sitä paitsi kokeneemmat sanoo usein, että lapset on niin erilaisia keskenään, ettei voi olla samalla tavalla äiti kaikille.

Esim. eihän kaikki lapset kertakaikkiaan tykkää kantoliinasta ja siirtyvät itse esim. perhepedistä omaan sänkyyn.

Hm... olen kyllä kauhean ristiriitainen tyyppi, kun ajattelen yhtä ja teen sitten ihan eri tavalla :LOL: Olen siis aina ollut kauhean perhepeti-vastainen, ja nyt sitten tuo kiemurtelee ja ähisee yöt siinä vieressä. Ja tosiaan pidin taaperoimetystä suunnilleen sairaana, ja nyt sitten suunnittelen imettäväni vielä vuoden jälkeenkin. Voi jösses :p Pian mä varmaan jo ostan Gretalle oman pleikkarin, kännykän ja läjäpäin karkkia (kun meidän lapsellehan ei sellaisia hankita :LOL: )
Varmaan tää väsymys on pehmentänyt mun aivot ylipehmeiksi... :D

Tv. Lentis ja lellivauva melkein 3kk, joka varmaan saa sitten kauheita raivareita kaupassa ja mä tyynnytän sen karkilla |O
 
Niin ja vauvan kasvamisesta: on mulla siitäkin ristiriitaisia tunteita, kun toisaalta tämä on niin lutunen, kun on näin pieni, toisaalta en malta odottaa, että tyttö alkaa puhua ja kävellä, koska luulen, että silloin on paljon hauskempaa lapsen kanssa. Varsinkin, kun osaa sanoa ääneen, että mikä helkutti nyt tänään mättää, kun ei kelpaa tisu, ei kelpaa syli, vaippa on puhdas ja sama vaatekerta tuntui hyvltä vielä vartti aikaisemmin :LOL:
 
Heippa hei!

Taas on vaunulenkki tehty ja poika nukkuu takapihalla toista tuntia. Tää onkin sitte ainoa hetki päivästä kun saan himppasen omaa aikaa, söin just ja nyt vielä kaffetta päälle...

Meillä tänään 3kk nla ja mua jännittää jo hirveesti ne piikit :ashamed: . Panadol-supot odottelee jo hoitopöydällä kaiken varalta, toivottavasti ei tarvittais.

Mä oon kans sitä mieltä että jokainen toimikoot oman lapsensa kanssa parhaaksi katsomallaan tavalla. Ei oo mitään yhtä ja ainoata oikeata tapaa, yksilöitä ollaan kaikki.

HM: Täällä kans kakki oli vihreetä parina päivänä, en keksinyt muuta syytä kuin että poika oli silloin tissitellyt tavallista hanakkaammin ja piereskellyt hirveesti. Oisinkohan silloin syönyt jotain semmosta mitä tuli ilmaa tai sitten oli vaan hotkinut... Jostain luin että ilmavaivat tekee kakan vihreeksi.

Meillä poika on armottoman kiinnostunut telkkarista! Ei varmaan tee kamalan hyvää pienille simmuille tommonen välkkyvä tv-kuva. Tarttis vaan muistaa sohvalla ollessa ettei antais katella telkkua päin.

Päätä on alkanut kampeemaan kovasti ylöspäin selinmakuulla , ikäänkuin yrittäis paremmin nähdä mitä ympärillä tapahtuu.

Noniin, taas herättiin...

t.R+P 3kk+1pv
 
anno toivottavasti leikkaus meni hyvin! :hug:

ylipehmeitä äitejä en kurkannu ketjua, mut on se vaan hassua et ihmiset jaksaa tunkee omaa ajatusmaailmaansa ainoona oikeena ja alkaa niistä sit tappeleen keskustelupalstoilla :LOL: ja taas huomaa miten ihana ketju meillä on, ollaan tosi erilaisia äitejä,tarkotan just noita kestot/kertikset,imetys/korvike,pinnis/perhepeti,mut ei me olla niistä koskaan tapeltu :D Ja eiköhän meistä jokainen ole loisto äiti omalleen ihan just sillä tyylillä mikä itselle parhaiten sopii :heart:

vauvan kasvaminen surettaa.eise oo enää ihan pikkuruinen vauva :( kamala miten hirveen nopeeta meneekään tää vauva-aika ja mä tunnen jotenkin takertuvani siihen ja haluan pitää tuon mahdollisimman pitkään oikein pienenä :ashamed:

imetykseen en oo vielä kyllästyny. En koe itelläni tarvetta viel lähtee mihinkään ilman vauvaa,joten se käy puoli huolimattomasti tossa sivussa. ja helpottaa arkee kun ei tarvii vielä erikseen vauvan ruokia laitella ja lämmitellä. nyt maitookin on kummasti ilmestyny taas enemmän,tuppaa pakkaantumaan rinnat ihan kivikoviks välillä ja tänä aamunakin tiputteli itekseen maidonkerääjään reilut 60ml kun jasmin veteli ylipitkät yöunet melki 11 asti. (jutteli yöllä 03-04.30..) onkohan sillä mammateellä oikeesti osuutta asiaan? ku en halua uskoo vieläkään :D

jaha.nyt ei sit päikkäri unta riittänytkään pitempään. pyh.se siitä omasta hetkestä :snotty:

labello ja jasmin myttynen 11vk+
 

Yhteistyössä