// Helmivauvat 2015 - elokuu //

Morotusta elokuulle :)! Täällä on uusia ehtinyt mukaan (tervetuloa! ) ja iloisia ultrakuulumisia päivitelty, mahtavaa, onne ihan jokaiselle :flower: ! Me pyörähdettiin perheen kanssa Ruottissa risteilyllä, niin olin pari päivää poissa netin ääreltä.

Peesaan Pippurihäntää noiden vaatehankintojen suhteen. Eli 56 on sellainen koko,jota kannattaa aluksi olla ja itse ostaa, sillä äitiyspakkauksessa ei oikein ole pieniä vaatteita ja sukulaiset ostavat useimmiten vaatteita "kasvunvaralla". Ainakin meillä pieniä vaatteita oli selvästi liian vähän. Tietysi vauvat ovat niin erikokoisia ja kasvavat eri tahtiin, jotta jollekin tuo koko 56 saattaa olla jo heti liian pieni. Mäkin joudun vauvanvaateostoksille, sillä edellisten muksujen vauva-ajan kuteet on jo myyty... enempää kakaroita kun ei ollut tarkoitus saada.

Kaneli88, minäkin oon aika vaatenatsi :whistle: eli moni lahjaksi saatu vaate on jäänyt käyttämättä vain siksi, että on ollut väärän tyylinen :ashamed: .

Sukupuolen haluaisin tietää ja toivoisin tyttöä, koska tytöille on enemmän vaatevalikoimaa ja meillä tyttö on ollut sata kertaa helpompi tapaus kuin tuo poika. Joka kerta sieltä on kuitenkin tullut toisen merkkinen tapaus, kuin olen toivonut, joten oisko nytkin sitten poika. Kiinalainen kalenteri lupasi kyllä tyttöä (ettikää netistä, ja käykää kattomassa, mitä teille povataan, en saa linkattua tällä tabletilla).

Onnea kaikille liikkeiden tuntijoille :heart:! Mulla on varmaan karvalakkimallin sisuskalut, jotka reagoivat vasta sitten kun tulee kunnon jympsäyksiä :D . En odottele liikkeitä tuntevani ainakaan kuukauteen vielä.

Oon muuten aivan järkyttynyt, kuinka iso kössi mun maha jo on :O ! Ihan hirveä pömppä :(. Ja vaikka kuinka yrittäis vetää vatsaa sisään ja tunkea itsensä litistäviin alusasuihin (mikä ei ehkä ole kovin terveellistä) niin siinä se vain röllöttää :ashamed: . Ja mä kun halusin pitää tän salassa vielä ainakin kolme tai neljä viikkoa... voipi olla, että ei onnistu :(. Syön tässä suruuni Amerikan pastilleja ja rukoilen, että se on vain turvotusta ja oikeasti kahdessa viikossa paino ei olisi lisääntynyt kolmea kiloa :ashamed: .

Onko täällä muita kestovaippailijoita mun lisäkseni :wave: ?

väpä (sir mahakas McAnkka) + joku 13 + 0
 
Tervetuloa uusille!:) Päivittelen listaa kun pääsen koneelle.

Hauskaa Pihlaja kun meidän rivit on ihan samanmoiset :) Koska teidän esikko on syntynyt? Täällä tuntuu olevan monilla -13 syntynyneitä pienokaisia, meillä esikko syntynyt 1/2013.

Onko kellään kokemusta siitä vuokrattavasta vaavisängystä? Sellasen ajattelin tällä kertaa vuokrata, vaikuttaa hurjan kätevältä!
 
Maikin tekstistä tuli yks kaks semmoinen ahaa elämys että apua jos joutuisin vuodelepoon moneksi viikoksi ja miehen pitäisi tehdä kaikki hankinnat itse :D En tiedä miksi ajatus kauhistutti mutta semmoinen vaan tuli mieleen :LOL: Hyvin se varmasti pärjäisi ja paljonhan saa netistä ostettua.

Ylihuomenna ultra :heart: Vähän alkaa jo jänskättää.

Kaneli&Öttiäinen 11+4
 
  • Tykkää
Reactions: Manta81
cocker: Hitsinpimpulat kun meni ohi noi sun kommentit heinäkuun puolelta! Joo siis muutetaan nyt kerrostalosta 3h+k+p 77m2 --> 4h+k+s+vh+kh+piha 127m2 eli ihan kiva upgreidaus onnistuttiin tekemään, kun tuo kolmio sattui olemaan "arvoalueelta" ja muutettiin vähän sivummalle. Nyt sitten saa pikkuiset yhteisen ja aikuiset oman makkarin ja mun isompi koulupoika yläkerrasta oman huoneen. Ollaan tähän asti jaettu makkari tytön kanssa. Ja rattaista vielä, että ei meidänkään typy kyllä enää hirveästi viihdy istuvalteen, vähänkin jos vauhti hidastuu tai pysähdytään, niin kampeaa pystyyn rattaissa eli voipi olla enemmän seisomalautatyyppiä puolen vuoden päästä. Ans kattoo nii, sen näkee sitten.

väpällä on komea kössi! Mä olen osakestoillu, tosin kestot olen kummallakin lapsukaisella vaihtanut kertiksiin siinä vaiheessa kun kävelytreenit ovat alkaneet, koska kestot ovat aika paljon tönkömmät jalassa. Ja kun tuo sirpukka aloitti treenit jo 9kk niin siihen loppui meidän kestoilut. Isoveljensä meni kestoilla 6kk-1v. Onneks on niitä ruotsalaisia maissivaippoja, vähän helpompi omatunto.

Kanelille tsemppiä ultraan!!!
 
Oi mikä maha!!

Itsellä haaveena olis edes osakestoilu! Nyt kun kaksi tulee niin olisi rahansäästöä käyttää välillä kestoja.. Tarttis vaan oikein kunnon opastuksen että mitä tarvitaan jne. Itselläni ei ole ketään tuttuajoka kestoilis.

Joskus käytettiin jotain sideharsovaippona? Onko ne vähän sama asia? Äitini suosi sellaista, oppii muksukiin nopeammin kuivaksi kun mahd epämiellyttävä olo märkänä. Tottahan se onkin, nykyään vaipat on niin inukykyisiä ja pitää hyvin kuivana niin miksi niistä edes eroon haluaisi? Täytyy ottaa selvää vaihtoehdoista :)

Monikko rv 13+3
 
Tervetuloa taas uusille! =)

Kiva tosiaan kuulla teiltä konkareilta kokemuksia esim. niistä vaatteista. Meillä mies on sitä mieltä, että oon ostamassa kaikkea liikaa, vaikka yhtäkään asiaa ei olla vielä ostettu(!!!) - musta taas tuntuu, ettei se haluis ostaa mitään/alimitottaa kaikki tarpeet. Ja joo, ois aika horroria, jos miehen pitäis omin päin hoitaa kaikki ostokset! :LOL:

Täällä ei maha yleensä vielä näy hirveesti, mitä nyt satunnaisesti pömpöttää. Tavallaan ihan kiva, vaikka alun perin mietin, pitäiskö ens viikolla kertoa töissä ennen kun jään lomille - toinen vaihtoehto on paukauttaa parin viikon päästä takas, jollon mahan luulis jo näkyvän...:confused:


Hiliputti 14+2
 
Tosta mahan näkymisestä... Musta ei kukaan huomannut mitään esikoisen aikaan (enkä ollut edes pulska niinkuin nyt) ennen kuin rv20 jälkeen, mutta muutin pukeutumistyyliä kyllä hiukan löysempaan suuntaan. No, silloin piti tarkoituksella pitääkin salassa, kun koko raskaus oli ihan kriisi. Tokasta alkoi näkyä kunnolla aiemmin, rv 10 näytin turvotusten kanssa ihan raskaanaolevalta, mutta sitten tursotus laski ja kunnon masu pompsahti esiin rv 16-18 paikkeilla, kuten nytkin, turvotus vaikutti tosi paljon asiaan, toisin kuin ekasta. Nyt sitten ollaan oltu pömppiksiä ns. heti, rv8 --> tosin aamuisin tuo masu on aina ollut poissa, ja heti syömisen jälkeen taas esissä. Ei oo enää kudokset tiukkana kun on kahteen kertaan venytetty ja pelkkä ruoan ja ilman määrä saa pömpötyksen aikaan. Tänään pukeuduin rehelliseen äitiysmekkoon iltamenoon ja ihan täydestä vauvamasusta tuo kyllä meni - which is nice. Ei enää jaksais näyttää vaan "hyvinsyöneeltä" :) Onneks tukka on ihan superkondiksessa nyt, on jotain hyviä puolia, mitä korostaa... (MITENNIINULKONÄKÖKRIISI :eek: ) Kyllähän mua huolettaa, että vyötärö on nyt sitten ikuisesti kadotettu, kun tämä kolmas piti puskea tähän heti edellisen perään tällee melkein nelikymppisenä, mutta taisto alkakoon keväällä 2015. Ja saa se kropassa näkyäkin, että on elämää tuotettu. Noni, menihän taas sivuraiteelle, mutta eikös sitä tänne saanut ajatuksenvirtaa ladatakin.
 
Mä olen myös samaa mieltä tuosta, että 56cm vaatteita kannattaa ostaa itse enemmälti. Äippäpaketin vaatekoot on jotain todella hämärää, ja meillä menisi varmaan vieläkin tälle 1,5 v:lle ne puolipotkarit ongelmitta jalkaan. Vauvana ne tuppas roikkumaan puolimetriä jalkaterien ulkopuolella, mikä ei todellakaan ollut kivaa. Puolipotkarit olis kyllä noin muuten tosi käteviä kun vauva ei saa potkittua sukkia pois jalkaa suojaamasta. Mä sit käytin sukkahousuja kun ne pysyy paremmin jalassa (ehkä jostain 1-2kk iästä alkaen). Ja tosiaan lahjavaatteet on yleensä isompia kuin 62 cm. Meillä ei tosiaan kummallekaan (3,5 kg ja 51 cm) nuo pienemmät vaatteet taas oikein mahtuneet, joten näillä vanhoilla 56 cm vaateparsilla jatketaan :)

Mut joo en usko että tulen ostamaan oikeastaan mitään tälle tulokkaalle. Kaikki on edellisiltä tallessa, enkä usko että tämä olisi eri sukupuolta kuin aikaisemmatkaan :D Tuo kiinalainen povaus ei muuten ainakaan mun kummankaan kohdalla pitänyt paikkaansa, metsään meni 100%:sti :)

Mä kerroin töissä nt-ultran jälkeen. Yksi työkaveri sanoi jo arvanneensa kun oli katsellut alkuviikosta masuani. Ai mitenniin iso jo nyt?! :D :D

Onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille!
 
Hippu huomasin kanssa, että samanlaiset rivit tuli. :) Esikko on syntynyt 2/2012, vähän enempi tulee ikäeroa meille.

väpä yhtä isolta vatsa näyttää täälläkin ja ultran jälkeen kun kerrottiin sukulaisille, niin ei se yllätyksenä tullut. :D Huomenna olis isommat sukujuhlat tiedossa, sittenpä tietaakin jo kaikki...

Hankintoja me ei oikeastaan tarvita. Käytännössä kaikki vaatteet ja muut ovat esikoisen jäljiltä tallessa. Turvakaukalo oli lainassa, joten se pitää joko lainata uudestaan tai ostaa oma. Jos tulee tyttö, niin ehkä jonkun vaatteen vois ostaa, vaikka niitä tulee kyllä varmasti lahjaksikin... Itelle pitää jotain äitiysvaatetta ostaa.

Kestoja me kokeiltiin esikoiselle joskus ja vieläkin satunnaisesti on käytössä, mutta ite oon niiden kanssa niin laiska, etten ole jaksanut. Tosin nyt se olis ehkä järkevää, jos vaikka saatais nopeammin tuo 2,5 vuotias kuivaksi... |O

Pihlaja15 + sintti 11+4
 
  • Tykkää
Reactions: Hippu*
Pippurihäntä ai että kun luki tuota sinun tekstiä, olis voinut luulla että minä oon sen kirjoittanut! :D
Hieman meinaa jännittää missä sfääreissä mahan koko on loppuraskaudesta, kun nyt jo pömpöttää ihan kunnolla. :) Neljäs raskaus, alle vuoden sisään tulin uudelleen raskaaksi, joten varmaan johtuu osittain siitä tämä vatsan koko. Tämä on viimeinen raskaus itselleni, ja keväällä 2015 alkaa oman itseni huolto! ;)
Nyt juhlimaan meidän napusen 1 vee synttäreitä! <3
 
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
Pippurihäntä noniin pääsette sitten hyvän kokoseen asuntoon! Me asutaan kaksiossa ja etittiin kolmiota meille melkeen vuosi kunnes tikku näytti positiivista ja piti ruveta miettiin, että jos se 4h+k sittenkin. Joo me oltiin kaikki AnnuLiisa, sinä ja Llinndda samassa elokuun pinossa, meillä tosin otettiin varaslähtö kun laskettuaika oli 1.8 ja synnyttiin heinäkuun 10. Oli tääläkin tunteet pinnassa 1-vuotis synttäreillä :heart:

Vatsa on mielestäni isompi kun esikoisesta näillä viikoilla :)

13+6
 
Huomenta vaan kaikille mammoille!

Onnea kaikille kenen murusilla on tullut vuosia täyteen! Meilläkin parin viikon päästä juhlitaan jäbän 2v synttäreitä.

Hankinnoista oli ollut puhetta... Meillä ei mitään ole vielä hankittu eikä hankita kun vasta korkeintaan lähellä vuoden loppua. Ainakin hankitaan menee muutamat uudet vaatteet vaikka molemmilta ipanoilta onkin jemmaan jäänyt yhtä sun toista ihanaa vaatetta mutta onhan se nyt aina vähän uutta ostettava. Sitten meinattiin hankkia recaron rattaat, vaununkoppa ja kaukalo telakalla. Muutapa sitä ei tarttekaan kun kahdelta isommalta on sitä rompetta jemmaan jäänyt ja meillä ainakin mun mutsi ja sen nykyinen mies, eli mun isipappa on kovia ostelemaan meidän ipanoille vatteita ja tavaroita joten sieltäkin niitä siiten on tulossa kun sanotaan vaan millaista halutaan.

Muistanko ihan väärin vai oliko joku kysellyt/maininnut jotain riippukehdosta? Meillä kun sellainenkin on, Amazonas Koala tais olla nimeltään. Se oli ainakin ihan ykkönen kuopuksen kanssa jolla alkuun mahan kanssa oli ongelmaa. Tuo vekotin oli ainoa minne poika rauhottu ja nukahti. Kaikki poppas- ja vippaskonstit kokeiltiin mutta kun tuo tajuttiin käyttöön ottaa niin taivaanportit aukes ja enkelit kilju kuorossa :D
Eli ainakin me annettiin nukkua yöuniakin siinä ihan alkuun kun muualla ei poika nukkunut kun masu vaivas, joten suosittelen kyseistä härpäkettä jos sellasta on miettiny.

Olipas tänne tullut ihania kuvia masuista! Tänään nappasin ekan kuvan omastakin masusta aamulenkin jälkeen joten jospa sitä itsekin kehtais sen tänne esiin iskeä vaikkei tuo kuva nyt kovin kummonen ole...
Tässäpä siis kuva mun pallosta Rv 13+6.


BlackPearl 13+6
 
  • Tykkää
Reactions: Ututytto
Kiva, että muutkin ovat laittaneet mahakuvia :)! Tai sanallisesti informoineet pötsin koosta. On tosi lohdullista kuulla, että muitakin paisuneita keskivartaloita jo löytyy :). Ja mullakin siintää kesä 2015 suunnitelmissa, joten sitten yritän metsästää vyötärön takaisin ja mahtua taas kaikkiin ihaniin pin up -tyylisiin hameisiin ja mekkoihin :). Jotta pienoista ulkonäkökriisiä lykkää täälläkin.

Pippurihäntä, mainion kokoinen asunto! Kyllä kai tääkin pitäis laittaa myyntiin ja pyrkiä kans tollaseen n. 120 neliöiseen, ni ei tartteis heti muuttaa taas.

Onnea lukuisille lasten synttäreiden juhlistajille :flower:! Meillä esikoinen täyttää kuusi n. kuukauden päästä :). Omista synttäreistään hän on jaksanut puhua jo kuukausia, odotukset aika korkealla... pienet paineet juhlien suhteen.

Onko muilla muuten hengenahdistusta? Mua jotenkin hirveesti hengästyttää melkeinpä tavallinen istuminenkin :/... Toivottavasti on normaalia... aiemmista raskauksista en muista tällaista paitsi rasituksen yhteydessä.

väpä ja joku 13+1
 
Heipsan! :)

Jospa sitä taas pitkästä aikaa kävisi tänne kirjoittelemassa :)

Eli ultrassa käyty, yksi pieni eläväinen taputtelija siellä eleli :) La siirtyi hieman, olisi nyt 10.2 Lääkäri ultrasi kätilön jälkeen suonien virtauksia kun edellisessä oli r-myrkytys. Totesi, että pieni riski näkyisi olevan suonien virtauksissa että tässäkin raskaudessa on mahdollista tulla r-myrkytys. Katsovat nyt uudestaan virtauksetkin rakenneultran yhteydessä ja sen tulosten mukaan katsellaan että tarvitaanko tarkempia syynejä loppuraskaudessa.

Hankintoja en ole vielä tehnyt, enkä kyllä ihan heti ole tekemässäkään :) Jos on tyttö niin kauheasti ei hankintalistalle ole lisää tulossakaan. Tuplavaunut on nyt sellaiset että pidän silmät auki, että jos halvalla jostain saisi niin voi olla että tarttuisi mukaan, riippuen mikä on sen hetkinen rahatilanne.

Maha täälläkin pömpöttää ihan mukavasti, vaikka kiloja nyt on kyllä muutama tipahtanut näiden oksentelujen ja ruokainhokkien takia, mutta sitä ylimääräistä on vielä esikosta jäljellä niin ei haittaa :)

Esikoinen täyttäisi 12. päivä nyt sen 1vuoden ja kyllä sitä vähän haikea mieli kun vauva-aika loppuu toiselta :) Tossa se nytkin pomppii sohvatyynyn päällä ja naureskelee, vaikka kipeä onkin :)

Llinndda 12+jotain, olisiko se sitten 12+5? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ututytto
Iltaa kaikille.
Alusta asti olen teidän jokaisen kommentin lukenut, mutta muistanut ilmoittautua aina silloin kun se ei mahdollista ole ollut. Eli nyt sen teen. Tabilla kirjoitan, eli punaista väriä en saa:

Olen Heikko-Peikko, 29v, 3.lapsi, la 13.2., TAYS.

Vaikka raskauteni kaiken kaikkiaan ovat todella stressaavia ja aiheuttaa monia tunteita, nyt olen ollut hyvin tyyni ja luottavainen! Hieman taustaa siis. Olin juuri täyttänyt 20 kun minulla todettiin PCOS ja lääkäri sanoi että lapset pitää tehdä nuorena. Laittoi lapsettomuuspolille lähetteen, kutsu tuli, tutkittiin ja lääkitys aloitettiin. Suhteeni oli tuore, joten heti alkanut raskaus tulikin yllätyksenä. Juuri kun miehen kanssa oltiin sisäistetty vauvan tulo, masua kuvailtiin ja hankintoja suunniteltiin, tuli keskenmeno. Ensimmäinen poikamme syntyi 01/06 rv 20+2. Syynä kohdunsuunheikkous, eli paikat ei pysy kinni. Poika oli täysin terve, mutta kuoli juuri ennen syntymäänsä.

Uutta lasta mies ei heti halunnut, oli shokissa ensimmäisen kohtalosta. Toista vuotta vonkasin ja sainkin miehen mukaan. Lääkitys aloitettiin ja tulinkin heti raskaaksi. Pelko oli kova ja mennessäni alkuraskauden ultraan lapsettomuuspolille vastassa ei ollutkaan oma lääkärini. Uusi lääkäri teki keskenmenolle uuden diagnoosin (RD:sta johtunut tulehdus) eikä ottanut kuuleviin korviin kohdunsuunheikkousta. Pelko vainosi raskautta ja pyysinkin neuvolasta lähetettä äippäpolille rv 22. Pääsin samana päivänä synnytyspäivystykseen, lääkärin tutkimuksen jälkeen oli hiljaista, tuli toinen lääkäri eikä minulle edelleenkään kerrottu mitään. Vasta sänkyyn määräyksen jälkeen minulle kerrottiin että kohdunsuu oli auki ja kalvot pullotti. Tässä vaiheessa olin vihainen, niin vihainen että olisin voinut marssia lapsettomuuspolilla olleen lääkärin luokse ja huutaa miten tappoi minun lapseni. Onneksi ei tarvinnut! Makasin viikon pää alaspäin osastolla jolloin kalvo vetäytyi millin ja tukilanka kohdunsuulle pystyttiin laittamaan nukutuksessa. Kaikki meni hyvin, pääsin kotiin täyslepoon ja rv 37+3, 03/08 syntyi tyttö.

Seuraavassa raskaudessa tukilanka laitettiin suunnitellusti rv 17+4. Tuosta lähtien menin kotona sohvan ja sängyn väliä, 5kk. Poika syntyi rv 37+2, 04/11.

Pitkään mietin uskaltaako vielä lähteä jännäilemään, mutta vauvakuume vei voiton :) Myös 30kriisi iski, syksyllä tulee pyöreät ja olen aina sanonut että minun lapset on tehty ennen kolmeakymmentä. Tämä napero menee hieman yli, mutta muutaman kuukauden vain :) Onneksi minulla kävi säkä ja löysin nuorena elämäni miehen. Sama mies siis mukana matkassa pysynyt kohta 10v! :) Ja kyllä, meillä mies teki kaikki hankinnat ekalle lapselle, hyviä tekikin, kaikki edelleen tallella.

Anteeksi näin pitkät tarinat, minun asiat vain pitää kertoa alusta saakka.
Keskiviikkona nt-ultra. Alkuraskauden ultrassa kävin rv 7+4.

12+3
 
Taisin tuntea aamulla vahingossa pikkuisen liikkeet. Olin vielä heräilemässä vuoteessa ja käänsin kylkeä. Hetken kuluttua tuntui hassu liikesarja kohdun seutuvilla. Sellaista liikettä en ole koskaan eläissäni tuntenut suolistosta.
Kuvailisin sen tuntemuksen sellaiseksi kun laittaa sammakon vettä täynnä olevaan pussiin ja pitelee sitä käsissään ja sitten se sammakko käy reunoilla kokeilemassa raajoillaan pussia.
Minulla ei ole hajuakaan onko arvaukseni oikea, sillä tämä on ensimmäinen näin pitkälle edennyt raskaus.

RV 12+
 
Tervetuloa taas uusille!

Hienoja mahakuvia! Kiva kun niitä postailette. Itsellä ei vielä ihan noin näkyvää ole, tai ehkä voisi ollakin jos käyttäisin muita kuin löysiä mekkoja. Ehkä 13 rv alun kuniaksi voisi pyytää miestä ottamaan kuvan jossain sopivassa vaatteessa.

Kiitos blackPearl riippukehtosuositusesta. Juuri Koalaa olen netistä katsellut, kun se olisi sopivimman kokoinen. Todennäköisesti hankimme sen ensimmäisiksi kuukausiksi pinnasängyn sijasta. Käytettyjä löytää suht edullisesti.

Rv 12+6
 
Viimeksi muokattu:
Heikko-Peikko: Tervetuloa! Onpa dramaattinen raskaushistoria. Täytyy sanoa, että hurjan rohkea olet, kun olet uskaltanut noin monta kertaa raskautta yrittää ja aivan mahtavaa, että olet saanut terveitä lapsia syliin asti tuosta rakenteellisesta heikkoudesta huolimatta. Kurjaa tietysti, että esikoinen joutui maailmaan liian aikaisin, kun tuota ei tiedetty, mutta uskomatonta, mitä kaikkea lääketieteen avulla on voitu tehdä siitä eteenpäin! Onnea ja varjelusta matkaan myös tähän viimeiseen (?) raskauteen, ethän ole vielä vanhakaan eli paljon olet ehtinyt!

Sadana: Hyvin voi olla, että bongasit ekat liikkeet noin! Hauska mutta osuva kuvaus :) Näillä aikaisilla viikoilla ne tuntemukset on ihan tuurissaan, että missä asennossa itse sattuu olemaan ja missä vauva. Mulla on esim. nyt ollut monta päivää taukoa tai sitten en vaan ole ehtinyt tutkailla tilannetta. Itse kuvailen sitä sisuskalujen tytinäksi, just niinku joku vähän räpiköisi vatsanpohjalla, pieniä väriseviä tuntemuksia.

Kestoista - Joo, just, pitkästä aikaa laitoin tuolle vajaa vuosikkaalle kestot päälle, kun kämpässä on niin kuuma, ettei vaatteita tartteta, niin eikös se osaa itse avata ne tarrat :stick: Se sitten niistä...

Tästä onkin tulossa hulinaviikko! Tänään mennään sovittamaan tytön 1-v mekkoa ompelijalle, huomenna rv15 neuvolakäynti, keskiviikkona alkaa joogatunnit, torstaina käydään hakemassa passia pienimmälle ja isännälle, että päästäis joskus Tallinnaan edes... ja sitten viikonloppuna olis tavaroiden karsintaa ja kierrätykseen toimittamista + sunnuntaina festarikeikka. Viikon päästä tuleekin punaiset loodat muuttoa varten. Onneks vointi on mitä mainioin, kunhan vaan saa välillä viilennettyä itseään jotenkin.

Kesäisää viikkoa toivottelee

PH rv14+0 tasan :)
 
Tervetuloa joukkoon, Heikko-Peikko :wave: ! Hurjan kuuloinen raskaushistoria sinulla. Kuulostaa ihan mahdottomalta tuollaiset vuodelepojaksot :O. Olen niiiin kiitollinen, että oon itse selvinnyt todella helpolla. Lykkyä tähän raskauteen :)! Meillä muuten samana vuonna syntyneet lapset! Mulla tosin poika on -08 ja tyttö -11.

Muuten, toi mekko, jossa otin tuon oman pömppäkuvani, meni kyllä heti kuvan oton jälkeen vaihtoon...koska yritän vielä hetken olla inkognito tän raskauden kanssa, niin toi mekko tai mikään muukaan vartalonmyötäinen riepu ei esimerkiksi ole se, jossa perjantaina menen töihin, kun työt taas alkavat. Meinasin äsken muuten saada sydärin, kun kävin vaa'alla... näytti yli viittä kiloa enemmän kuin pari päivää sitten :O! Onneksi huomasin lopulta, että kalibrointi oli persiillään ja en ollut turvonnut tuollaisia määriä. Lapset vain olivat vähän päässeet leikkimään laitteella, huh.

Sandana, hauskaa, että tunsit jo liikkeitä :)! Mulla on nyt nää kamalat ajat... olo on jo niin hyvä, että siitä ei voi päätellä raskautta ja liikkeitä en tunne vielä viikkoihin, joten toivoa sopii, että kaikki on hyvin eikä taas paljastu seuraavassa neuvolassa ikäviä asioita :(. No, ei kuulu tapoihin murehtia. Kyllä mä pärjään.

Meillä muuten käytössä kestot, mutta pidemmillä matkoilla ja tarhassa sitten maissivaipat. Tosin tyttö on jo 2,5-vuotias ja kovasti toivon, että vaipoista ois jo kesän aikana voitu luopua, mutta huonolta näyttää. Tekee kyllä pissan pottaan, mutta lirauttelee sitä vaippaankin koko ajan! Jos on yritetty edes tunti ilman vaippaa olla, niin sinä aikana ehtii jo kuseksia housuun :(. Silti aamulla esim. yleensä kuiva, joten pidätyskykyä löytyy, mutta ilmeisesti homma ei vain kiinnosta... huoh. Jotenkin ei jaksaisi yhtään kahden vaippaikäisen kestoja pestä... onhan tässä vielä armon aikaa, onneksi.

Onnea Llinndalle hyvistä ultrauutisista :flower:! Ja toivottavasti vältät raskausmyrkytyksen!

Mun pitäis vihdoin tänään yrittää soittaa se sokerirasitusaika :(. Saatan kohta myöhästyä...

väpä ja joku 13 + 2
 
Täällä tänään 11+0. Keskiviikkona ultra ja saadaan kaverista toivon mukaan vähän mittojakin :) Itselläni hieman alkanut vatsa näkymään ja kyllä sitä siskon pojan syntymäpäivillä katseltiinkin, muttei kukaan uskaltanut vielä mitään kysyä. Meillä oli lauantaina myös miehen kanssa vuosipäivä, 11-v hääpäivä :)

Koulut onneksi alkavat tällä viikolla ja kaksi vanhempaa pääsevät taas koulunpenkille. Kolmas aloittaa viikon päästä eskarin ja neljäs osapäivähoidon päiväkodissa. Kotiin jää sitten vielä tuo reilu 1-v pikku-jäbä. Hieman ehkä päivät taas rauhoittuu täällä kotona ja saa rauhassa tehdä kotitöitä, ehkä myös vähän huilatakin välissä ;)

dublo 11+0
 
Ainiin, kestovaipoista vielä. Ensikertalaisena en tiedä, mitä todellisuus vauvan kanssa tuo tullessaan, mutta ainakin yritän käyttää vain kestovaippoja. En tosin yhtään tiedä millainen valikoima niissä on jamitkä on toimivia ratkaisuja kenellekin. Onneksi Tampereella toimii sellainen yhdistys (?) kuin Tampereen Napapiiri, jonka kautta kestovaippayhdistys pitää kerran kuussa kestovaippainfoja. Pitänee mennä sinne joskus ensi syksynä tai talvena. Yhdistyksellä on paljon muutakin toimintaa ja esim. kantoliinalainaamoa. Törmäsin siihen kerran googlettaessani jotain netistä.

Painosta vielä, että nyt kun etova olo on lähes kokonaan poissa, ja jatkuva nälkäkään ei vaivaa, niin huomasin painoni tipahtaneen noin kilolla ekasta neuvolakäynnistä. Eli varmaan alkuviikkojen ahmimisen (kun oli jatkuvasti KOVA nälkä) aiheuttama painonnousu on tippunut pois. Voi tietysti olla myös turvotuksen tasaantumista. Olen edelleen syönyt hyvin ja terveellisesti, mutta välttänyt sokeria ja isoja annoksia sekä napostelua. Eli painoa nyt noin 2,5 kiloa enemmän verrattuna ennen raskautta olleeseen. Mut kun bmi on mulla 28, niin saisikin pysyä aika vähäisenä tuo vauvan aiheuttama painonnousu, jossain 8-9 kilossa kuulemma. Normipainoisellahan se saisi olla enemmänkin.

Rv 12+7
 

Yhteistyössä