// Helmivauvat 2015 - elokuu //

Moi kaikki, pitkästä pitkästä aikaa! Olen töissä viipottanut menemään ja muutimme viikko sitten, joten aika mennyt kaikessa touhussa. On tuo muutto stressaavaa hommaa, huh, onneksi nyt ohi! Onnistuin saamaan inhottavia selkä- ja nivuskipuja seuraavalle yölle ja päivälle, vaikken mitään kantanutkaan, purin vain laatikoita ja häsäsin. Menivät onneksi ohi. Satunnaisia nivuskipuja ollut jo aiemmin kesällä ja viime viikollakin, melko aikaista eikö? :eek: Tsemppiä kaikille muuttaville kohtalotovereille, uusi asunto on kuitenkin kiva palkinto! Olen ihan fiiliksissä, kun muutimme pois kerrostalolähiöstä kaupungin laitamille "maan tasalle" ja pääsen koiran kanssa metsään melkein suoraan ovelta! :)

Llindalle hurjasti tsemppiä vaikeisiin aikoihin! Epäuskoa kokeville iloa "oireettomuuteen", muistetaan edelleen että raskaana kunnes toisin todistetaan! Ja nyt olemme jo selvinneet epävarmimmista ajoista eli suuremmalla todennäköisyydellä asiat menevät hyvin :)

Meilläkin oli nt-ultra jokunen viikko sitten, missä näkyi huikeasti kasvanut tyyppi. <3 Hän oli vielä varhaisultrassakin arvioitua isompi kuin menkoista laskettuna, vajaan viikon! LA:aa ei kuitenkaan siirretty, vaikka itse nyt salaisesti ajattelen olevani ainakin puoli viikkoa sitä edellä :) Seulonnoistakin selvittiin normaalein lukemin.

Kerroin töissä, sillä olisi tuntunut epäreilulta olla sanomatta, kun kevään projektivastuita jaettiin. Ihana vastaanotto oli, onneksi :) Tosin teen töitä freelancerina (toiminimellä) eli mitäpä sitä toimeksiantajani suremaankaan. Joku muukin oli yrittäjä, onko muita? Nostitteko YEL-vakuutuksen työtuloa vauvauutisen jälkeen?

Olen urheillut satunnaisesti, tällä ja viime viikolla vähän enemmän. Huomaan jaksavani paremmin, kun liikun. Tuntuu, että väsyn entisestään jos makaan sohvassa (kuten koko kesän). :)

Me mennään 3D/4D ultraan. Vielä neljä viikkoa sinne, menisipä nopeasti!

Norppa ja tyyppi 14+1
 
Kas, Norbba, sielläkin on muutettu! Koville otti fyysisesti, mutta nyt on enää pari vaatepussia purkamatta ja tajuton väsy alkaa helpottaa. Parempi se oli nyt kuitenkin hoitaa kuin myöhemmin. Just kävi muuttofirma hakemassa laatikot pois! Onnea sinnekin uuteen kotiin :flower:

Uusia on taas tipahdellut - tervetuloa lämpimästi joukkoomme!

Maha on tullut viikon aikana esiin nyt ihan kunnolla, vieläkin vähän turvotustilanne vaikuttaa, mutta pääasiassa se on mallia pallo :) Tilasin just äitiyslegginsit (edelliset meni puhki jo viime raskaudessa) ja boyfriend farkut HM:ltä, pakko saada jotain uutta kivaa päälle kun nyt vihdoin päästään takas ihmistenvaatteisiin näistä kesäteltoista. Äitiysvaatteilla on kyllä ihan hyvä jälleenmyyntiarvo ja kelpaavat vähänkäytettyinä kirppareilla mukavasti joten olen ostellut surutta budjetin puitteissa vaattehia. On kivempi "kärsiä" raskausaika mukavasti ja tyylikkäästi ;)

Sitä ollaan siis virallisesti "viidennellä kuulla" :) Nyt alko himottaa tuo yksityinen rakenneultra, siihen viralliseen on vielä kuukausi aikaa... Pitääkin tarkistaa mikä se kelakorvauksen jälkeinen hinta olisi.

PH rv16+1
 
Tuosta massun kasvusta, mulla kun on sen verta monta pohjalla nuita aikasempia raskauksia ja muutenkin maha kasvaa aina _valtavan_ kokoiseksi koska lapsivettä on hirveän paljon niin nythän jo massuni on todella iso, äitiyshousut on ainot mitä voi pitää ja suurenkin villapaidan alta massuni näkyy, tätä on turha peitellä enään.

Pahaa oloa ei ole mutta nälkä yllättää todella usein. Mies onkin nauranut jo pitkään kun kuuluu usein "hirvee nälkä".

Töppönen masussa jakselee hyvin, liikkeet ovat alkaneet tuntua. Eikä ihme. Sellaista volttia heittää ettei sydän ääniä kuule kuin kaksi sekunttia ja taas mentiin. Kaikki vauvat ovat olleet samanlaisia. Loppuajasta kylkiluut vain nitkaa ja itkua saapi vääntää kun lasketunajan jälkeen tuolla vaihdetaan paikkaa ja kylkeä.

Syksy se saapui, hetkessä. Se tuottaa meidän perheessä aikataulun kiristystä. Meillä on suuri määrä eläimiä ja joukossa on myös erikoisempia sorkkaeläimiä tarhattuna pihassa jotka vaativat oman osuuden pari kertaa päivässä ruokailun parissa. Plus siihen monen monet muut eläimet. Oikea eläintarha.
Olemme vähän tälläinen hmm.. metsänhippiperhe. Luontoalan ihmisiä molemmat ja ajatuksena kestäväkehitys ja esim itse en juuri teollistalihaa kaupasta osta vaan syömme lähinnä riistaa. Ja oma kasvattamia eläimiä.
Joten metsästys kuuluu perheen intohimoon ja täpinöissäni eilen kaivoi metsästysvehkeitä jotta pääsemme mieheni kanssa yöllä lähtemään karhumetsälle :) Pieni jännitys kokoajan päällä kun tietää että ensi yö nukutaan ulkona ja kuulostellaan missä meidän alueen nallet ovat.

Eli meidän tuleva perheen iltatähti syntyy keskelle eläintarhaa ja kulkee kestovaipoissa ja syö äipän tekemiä eväitä luonnon antimista :)

Lämmintä syksyn alkua meille, teille kaikille massujen kasvattajille, muistakaa pukeutua lämpöisesti. :)
 
Tervetuloa uusille!

Pepper79 kyseli liikunnusta, ite kans käyn pari kertaa viikossa juoksemassa n.5km siinä menee sellaset puolisen tuntia, sit siihen päälle muutaman kerran viikossa bodypumppia ja tai kahvakuulaa, hyvin on jaksanut ainakin tähän asti. Neuvolan täti kyllä mainitsi ettei 16 viikolta lähtien suositella selällään tehtäviä liikkeitä. Itse olen kyllä vielä niitä tehnyt. :)

Minua ei hyväksytty fb ryhmään, joten tyydyn sitten vain täällä kirjoitteluun.
 
Mukipukipuu, miksei sinua hyväksytty fb ryhmään? Pitääkö esiintyä fb omalla nimellä? Tuollaisia typeriä sääntöjä on joissakin ryhmissä enkä itse ymmärrä miksi. Koska voinhan laittaa nimekseni vaikka naapurin liisan nimen. Oma nimeni on Suomessa sen verran harvinainen että tykkää sitä joka paikkan levitellä. Taidan olla ainut tämän niminen suomessa. No mutta se siitä, itse en ole miettinyt edes ryhmään liittymistä että tänne kirjoittelen kuulumisia.

Hops.. nyt on laitettava kamat kasaan ja eväät jotta on valmiina yöllä lähtöön...

:)
nokkosperhonen&töppönen 13+2
 
Juurikin siksi pääsy evättiin. Itellä on kyllä semi yleinen nimi, mutta kerran aiemmin kun alunperin liityin faceen niin joku teki toisen profiilin käyttäen nimeäni ja kuviani. Lisäksi identiteettini on kerran varastettu ja saanut omalla nimellä varustettuja laskuja erinäisistä paikoista. Siihen loppu se julkisessa mediassa esiintyminen.. no tänne ketjuun nää jutut ei kuulu :) ymmärrän kyllä jos ei huolita sinne ryhmään. Voishan olla joku stalkkeri tms...
 
mukipukipuu, kummallista. :O

Tervetuloa uusille! :) ja onnea hyviä ultrakuulumisia saaneet! :)

Vauvako, oisko ollu rv 18-24 millä välillä Kela korvaa osan noista 3D/4D käyntien kuluista yksityisellä? Muistaakseni jostain sen luin kun varailin meille sitä aikaa siihen.

Onnea uuteen kotiin muuttaneille! :)

ON: Löysin itsestäni punkin tänään. :S Hyi iiks! Mä en voi sietää punkkeja! Ei ollut ehkä kait purrut kun ei näyttänyt verilastissa olevan ja paidan helmaa pitkin kipitteli, mutta silti. :S

Onks teillä muuten valkovuoto ollut millaista? Mä kun tässä mietin, että oisko tulehdusta kun sitä tulee paljon ja lorahtelemalla. Haisee voimakkaasti tympeen happamalta ja metallilta. :ashamed: Kerran ollut bakteeritulehdus ja oireet oli ihan erilaiset. Niin usein nyt neukkuun soitellut ja siellä ravannut noissa kokeissa yms. ettei enää kehtaisi ennen kuin ne verikokeiden tulokset valmistuu ja pakko soittaa. Täytyy varmaan soittaa yksityiselle aikaa sitten jos jatkuu tai alkaa kirvellä. Kiusallinen vaiva. Toinen kiusallinen vaiva mikä häiritsee on kun tässä pikkuhiljaa oon muuttanut ruokatottumuksia niin tuo vatsa tosiaan ränkkää alkuun vastaan. Ja vatsan karvoitus senkun kasvaa ja kukoistaa. :D Ugh!

Heebo potkii jo melko kovaa. :) Eilen pienen pientä mylläystä tunsin kättä vasten kun pidin mahan päällä. Oli sen verran kova meno ja kuperkeikkaa veteli. <3

Tässä muuten kuvaa kun yritin selvittää lapsille minkä kokoinen weebou nyt on: IMG 8068
Tyttö luuli, että on vieläkin herneen kokoinen. Piirretty oppikirjojen keskiarvoa vastaavaksi näillä viikoilla mittanauhan kanssa.

kampiakseli ja heebo rv 16+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sadana
Minä jouduin omat lempiurheiluharrastukseni lopettamaan jo ensimmäisten viikkojen aikana. :( Vatsan kiristely ei tuntunut kivalta venytellessä, silloin turvotus oli jatkuvasti tiellä ja rinnatkin olivat kosketusarat. Enää ei turvotusta ole niin valtavasti, mutta rinnat ovat edelleenkin kosketusarat ja tuo kohtu alkaa tuntumaan selkeämmin venytellessä. Joten taidan pysyäkin poissa lajista suosiolla vielä sen kuusi kuukautta.
Olenkin yrittänyt käveleskellä aina kun mahdollista ja välttää hissejä.

Rouva kampiakseli, minulla valkovuodon määrä on vähentynyt raskautta edeltävästä ajasta melkoisesti. Silloin tällöin minulla tulee hämäriä limaniljakkeita, mutta niiden määrä on sen verran vähäistä ettei haittaa.

RV 15+
 
Tänään oli sokerirasitus.
Paastoarvo oli 5.7!!! Muut arvot todella hyviä. Noh tämähän tarkoittaa dieetti ruokavaliota loppu raskauden ajaksi, sekä painon hallintaa. Luin internetin ihmeellisestä maailmasta, että raskausdiabetestä sairastaville ylipainoisille naisille on suositus, että paino ei nousisi ensimmäisten 2/3 aikana ollenkaan. Sinänsä siis hyvä että painoa ei ole tullut ekan neuvolan jälkeen vielä ollenkaan. Vaan kyllähän potuttaa kun pientä oravaa koko diabetes. Kunhan pysyisi ruokavaliolla kunnossa!
 
Täällä yksi liikuntaa harrastava lisää. Raskauden myötä tosin saliohjelma muuttui aika radikaalisti enkä voi enää juosta, koska syke nousee liian korkealle. Pitäis alkaa vaikka sauvomaan kunhan tässä saa aikaiseksi ja varmaan joku venyttely olis hyväksi.

Miulla alusta asti runsasta valkovuotoa, lähinnä kellertävää ja vetistä. En tiedä onko se sit vaan hormooneiden aiheuttamaa.

Rv 15+0
 
Mukaan ilmoittautuu toistaan odottava Vantaalta =)

Takana on yksi keskenmeno muutaman vuoden takaa, tämä raskaus on ollutkin täysin erilainen kuin edeltävät raskaudet. Jatkuvaa pahoinvointia näihin päiviin asti, joita on tänään 15+0.
Tirriäistä onkin kuvattu hyvin ahkerasti, ensimmäisen kerran vkolla 6 kovien alakipujen vuoksi, jolloin ultraaja totesi ettei vatsassa olo mitään tai jos on niin kesken menossa. Parivkoa myöhemmin kontrollikäynnillä todettiin pieni ihmisenalku. Sitten olikin vkon 12 np-ultra jossa ei niskaturvotuksia ollut ja saimme ihailla tirrin selkää. Hän ei halunnut kääntyä ja kun ultraaja jumpautti äitiä ja tökki vauvelia, saatiin hieno kuva jossa nenä ja huulet rutussa ärtymysestä :heart:
Eilen pääsin jälleen ihastelemaan selkää ultrassa joka otettiin varuiksi kovien selkä ja lantiokipujen vuoksi jotka ovat jonkinmoisen flunssaviruksen aiheuttamia :confused:

Nyt pitää lähteä kävelemään ettei selkä ihan jämähdä, mutta alla tiedot jotka voisi lisätä, kts!

Elovena13 / 36v/ 2. lapsi/ KOS/ LA 7.2
 
  • Tykkää
Reactions: Vadelmanlehti
Tervetuloa joukkoon Elovena13! Miulla kans tänään 15+0, mut laskettuaika vasta 11.2. Nt-ultrassa pikkunen oli neljä päivää edellä koon puoleen, mut tuota laskettua-aikaa ei lähetty muuttamaan kun ero vain 4 päivää.
 
Tervetuloa taas uusille!

mukipukipuu, harmi ettei sua hyväksytty faceen. Itse olen vähän toista mieltä ratkaisun kanssa.

ON: olo hyvä, ei oireita. Se on kyllä hassua, että kun olen nyt viimeisen parin vuoden ajan ollut ilman lihaa, kasvis- ja kalapainotteisella luomuruualla, ilman eineksiä ja roskaruokaa, niin nyt raskauden aikana mun on tehnyt hirveästi mieli hampurilaisia, nakkeja, kebabia, limsaa... Toisinaan olen antanut mielihalulleni periksi. Tuo "lihanhimo" ei edes voi johtua huonosta hemoglobiinista.

Valkovuotoa ei juuri ole.

Liikkeet toivoisin kohta tuntevani...

Rv 15+1
 
Minulla myös urheiluharrastukset olivat sen verran rankkoja ja sopimattomia omaan oloon nähden että jouduin siirtymään lempeämpien lajien pariin aika pian. Nyt sitten iltoihin kuuluu joogaa, tanssia, kävelyitä ja venyttelyä. Hyötyliikuntaa yritän hyödyntää mahdollisimman hyvin. Paino ei ole vieläkään noussut sille mitä se oli ennen raskautta, joten koitan siksikin treenata aika kevyesti ja ennemmin lepään jos väsyttää.

Sadana minulla on myös muutamia kertoja ollut paksua limaista valkovuotoa, jota vähän kummastelin. Kysyin nyt neuvolalääkäriltä asiasta. Hän sanoi että on aivan normaalia. Eli oikeassa olet. Sen takia ei tarvitse huolehtia.

12+1
 
Huomenet,

Ututyttö: Täällä kans varsinkin raskauden alussa oli hirveä roskaruokahimo, koko ajan. Ranskalaisia, sipsejä, hamppareita ja pitsaa... No, annoin periksi kun kaikki muu ällötti ja se näkyi puntarissa...

Sittemmin olen palannut normaalimpiin ruokailutottumuksiini, mitä nyt viljatuotteita menee edelleen "liikaa" verrattuna aikaisempaan. Täytyy yrittää hillitä sitä vielä, ettei paino lähde ihan lapasesta. Nyt on jo +4kg lähtötilanteeseen ja 6kg saisi enää tulla. Hankalaa, kun nyt on iskenyt tämä keskiraskauden jatkuva syömishimo ja loputon ruokahalu. Yritän syödä sitten ns. kunnon ruokaa kunnolla, proteiinia ja rasvaa, mutta pitää leivonnaiset loitolla.

Maanantaina on lääkärineuvola, pakko ottaa tuo taapero mukaan, toivottavasti täti saa sisätutkimuksen tehtyä. Sitten on myöhemmin viikolla saman vuosikkaan hammastarkastusta ja 1v neuvolakäyntiä sekä mulle vielä erikoishammaslääkärikäynti : / Mulle on tässä viimevuosien aikana kehittynyt alas ikeneen semmoinen patti, joka lienee ihan vaan luun/ikenen liikakasvua (raskaus altistaa ikenen liikakasvulle myös) ja haluan sen pois. Hyvänlaatuiseksi lääkärit sitä ovat sanoneet päältäpäin, mutta epämiellyttävää silti kaikki. Katotaan nyt poistetaanko nyt vai vasta synnytyksen jälkeen. Rahanmenoa ei voi estää...

Muuttoväsy alkaa hellittää, netti ja telkkari toimii ja kämppä pitäis siivota. Arki alkaa astua tännekin kotiin :)

PH rv16+3
 
Mitä tuohon fb-ryhmään tulee niin siellähän tarkoitus nimenomaan on olla oma itsensä ja tutustua uusiin ihmisiin, täällä foorumilla ollaan anonyymina. Se oli yleinen mielipide kaikkien fb-ryhmäläisten keskuudessa.

mukipukipuu harmillinen sattuma sinulla tapahtunut, todella huonoa tuuria :(


Eilen kerroin lapsille raskaudesta ja vanhemmilleni, iloisesti yllättyivät kaikki <3 Oma olokin on helpottunut jo paljon, pahoinvointi ei vallitse enään koko päivää, ehkä tämä tästä helpottaa hiljalleen =)

Rv 12+5
 
  • Tykkää
Reactions: Kaneli88
fb ryhmässä jokainen oli kysyttäessä sitä mieltä, ettei selviä feikkiprofiileja hyväksyttäisi. Siellä jaetaan keskenaan niin henkilökohtaisia asioita ja kuvia. Tosiaan kuten mantakin sanoi, tämä foorumihan on juurikin täydellinen sitä anonyymiyttä varten ja facebookissa sitten on mahdollisuus tutustua henkilökohtaisemmin omilla kasvoilla ja nimillä :))
 
Lämpimästi tervetuloa uusille ryhmän jäsenille :wave:!

Ja onnea iloisista ultrakuulumisista niille, joita en vielä ole muistanut onnitella :heart:

Urheilua en harrasta, mutta liikuntaa olen kyllä harjoittanut. Tosin en niin paljon kuin ennen raskautta. Futista ja sählyä en uskalla pelata, mutta pesistä tosiaan olen vielä pelaillut. Koiran kanssa lenkkeily kuuluu tietysti päivittäiseen repertuaariin. Ja agilitytreeneissäkin olen vielä käynyt. Jos ja kun tämä raskaus tästä pidemmälle etenee, niin sitten otan ohjelmaan varmaan uimisen, jotta tulisi jotain tehtyä silloinkin, kun erilaisten objektien perässä juokseminen alkaa jo tuntua pahalta :).

Töissä en ole vieläkään kertonut... tuntuu jotenkin, että maha on pienentynyt ja muutenkaan en halua kertoa ennen kuin olen vähän varmempi, että tästä jotain tulee. Tänään on neuvolakäynti (niillä samaisilla viikoilla, joilla viimeksi todettiin keskeytynyt keskenmeno) ja jännittää aivan mahdottomasti... Raskausoireita ei ole, vatsanseutu ei ole kasvanut, liikkeitä ei tunnu :(. No, sielläpä se sitten selviää, että onko käynyt yhtä karusti kuin viimeksi, vai onko kaikki sittenkin hyvin. Etukäteen on kyllä yllättävän ikävät olotilat ja ajatukset asian suhteen. Informoin kyllä sitten, missä mennään.

Onnea teille kaikille muuttajille! Oon niiiin kateellinen ja samalla iloinen teidän puolestanne :)! Viihtykää uudessa kodissa :).

Nokkosperhonen79, hui! Karhumetsälle?!? Kuulostaa jotenkin todella hurjalta. Älä ainakaan ala sen kanssa painisille :). Toivottaisin metsästysonnea, mutta se kai tuottaa huonoa onnea, joten olkoon.

Sokerirasituksesta muut siellä jo käyneet ovat näköjään saaneet tuloksia? Minulle ei ole tullut mitään infoa, vaikka rasituksesta on jo kaksi viikkoa aikaa... Ehkäpä tänään neuvolassa kommentoivat jotenkin.

Nyt vielä vähän töitä, kunnes kohtalonhetki neuvolassa koittaa... KÄÄK! Hyviä vointeja kaikille.

väpä ja joku? 15 + 5
 
Ekana kommentoin fb:stä. Tosiaan siellä puhutaan lapsista enemmän henkilökohtaisella tasolla ja on kuvia. Ja kaikki muut ovat omilla henkilöllisyyksillään niin mielestäni on vain reilua että ryhmä pysyy sellaisenakin. Esim esikon ryhmässä meillä niin hyvä jengi että ollaan käyty yhdessä laivalla ja uusi reissu suunnitteilla :) Ja itsellänikin niin harvinainen nimi, että tiedän olevani ainoa maailmassa ja vielä pieneltä paikkakunnalta kotoisin, mutta se ei minua haittaa :)

Täällä alkaneet selkäsäryt, en kyllä ihan vielä näkn aikasin niittä odottanu. Saa nähdä kuinka pitkään pystytään olemaan töissä.
 
Elovena13, Tervetuloa ja onnea! :)

väpä, peukut pystyssä, että kaikki olisi vauvalla kunnossa neuvolassa! Ei mikään ihme, että on synkät ajatukset tässä kohtaa tuommoisen jälkeen. Josko tällä kertaa kaikki menisi hyvin.

Ututyttö, Mulla oli kans tossa yhdessä kohtaa semmonen kausi kun teki vaan mieli koko ajan jotain roskaruokaa. :D Etenkin just ranskiksia ja nugetteja majoneesilla. Mut nyt tuntuu et menee vatsa vaan sekaisin niistä. :S

Valkovuodosta niin tuo mun vuoto kertoi ihan tulehduksesta. Toissa iltana tuli outoja vatsakipuja ja alkoi kirvellä niin kävin yksityisellä sen takia, kun kunnalliselle olisin saanut ajan vasta seuraavalle viikolle. Sanoi, että näyttää ja haisee ihan tulehdukselle. Tosin onneksi melko lievälle. Sain antibiootti geeliä. Katsoi samalla vauvaa ultralla, ettei ole tulehdus sinne puolelle mitään tehnyt. Hyvin on kasvanut ja nukkui sormet harallaan ja raajat levällään siellä. :heart: Kohdunkaula oli kiinteä ja sitä ultran mukaan 4,5cm. Viikon päästä ois sit neuvolalääkäri et voipi olla ettei sen tartteis sit ronkkia. Se ectopia oli jo paranemaan päin mikä niitä verisiä vuotoja aiheutti alussa. Ekg:ssä kävin tänään ja syke siinä 78. Kotiin kun pääsin niin tikutti taas 103-127. Kilpirauhaskokeet oli ok. TSH 0,82 (viitea. 0,5-3,6) ja T4V 15 (viitea. 10-20). Hammaslääkärissä kans paikattiin tuo yksi hammas kun nyt alkoi enemmän vaivaamaan. Näköjään yhtä TK:ssa ramppaamista tää sairasloma. Tässä kun samalle viikolle ja tietty eri päiville sattui nuo tytön 4v. neuvola + lääkäri ja pissakokeet. Väsymys on edelleen melkoista. Niin ja 3/4D ultraan enää kaksi viikkoa. :)

kampiakseli ja weebou rv 16+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sadana
Vertaistukiryhmä yksin lastaan odottaville nuorille naisille 21-29 v.

Odotat lastasi yksin. Odotat ensimmäistä lastasi. Kaipaat samassa
elämäntilanteessa olevien vertaistukea. Tapaamisissa on tilaa keskustelulle ja yhteiselle jakamiselle. Ryhmässä vierailee mm. kätilö ja yksin lapsen saanut äiti sekä muita asiantuntijoita.
Ryhmän alussa on tarjolla pieni välipala. Ohjaajina toimivat
erityisnuorisotyönohjaajat Heidi Kokko ja Tiina Kinnunen.
Ilmoittautumiset 6.10. mennessä paivi.hakala@evl.fi tai puh. 09-2340 2352.

Osallistujat puhelinhaastatellaan viikoilla 40 ja 41. Lisätietoja Heidi Kokko puh. 050-551 4448.

Ryhmä kokoontuu Erityisnuorisotyön keskuksessa Snellussa, Toinen linja 8, maanantaisin 13.10., 20.10., 3.11., 17.11., 1.12. ja 15.12. klo 17.30-19.30.
 
Heips pitkästä aikaa! :)

Tervetuloa uusille!

Lapsiluvusta: Itse haaveilen 3 lapsesta, mutta tämän raskauden pahoinvointi on ollut sitä luokkaa, että en tiedä kuinka äkkiä aika kultaa muistot. Joka tapauksessa jos meille kolmatta lasta suunnitellaan, on se vasta jokusen vuoden päästä. Esikoinen kun ei ehdi kuin siihen 1v 6kk ikään kun tämä syntyy.

Liikunnasta sen verran, että pahoinvointi on rajoittanut aika paljon myös täällä. Nyt hiljalleen alkaa olla olo, että voisi salille lähteä uudelleen.

Sukupuolta yritetään selvittää ru:ssa mutta erikseen ei sitä lähdetä selvittämään.

(.) Maha alkaa olla aika pallo. Liikkeet alkoivat tuntua joskus pari viikkoa sitten, niin hassua kun esikoisesta tuntui vasta rv 18. Housukategoria alkaa olla mallia collarit kotona, kaupassa ja kyläreissulla. :D
Pahoinvointi alkaa hiljalleen taittua, vielä en ole rannekkeista suostunut luopumaan tai suoraan sanoen pelottaa luopua.

Selkäkivut taitaa tässäkin raskaudessa tulla, nyt juilii jo ihan hyvin. Liitosvihlonnat yms. kipuilut myös alkaneet.
 

Yhteistyössä