// Helmivauvat 2015 - heinäkuu //

pippurihäntä on tää kyl ihan kauhiaa. Siis tämmösetkin oireet.. Huoh.
Eli siis tuskin sinne siis mitään pääsi? En kehtaa tämmöst edes siel lääkäril puhua.
Miksi muuten ihmiset sitten puhelevat orgasmista johtuvasta aukeamisesta? Aikas outoa, jos se sitten koskeekin vaan niit myöhäsempiä viikkoja?
Lääkäris kyl juts maanantaina todettiin paikkojen olevan kunnossa...kai se sit tarkotti, et ne on kiinnikkin. :)
 
Tsemppiä epätietoisille!

Heilanga, ei pitäis olla ongelmaa sen kanssa, lapsi on kalvojen suojaama ja kohdunsuun pitäis olla kiinni nuilla viikoilla :)

Omanapailen kamalana, pahoinvointi jatkuu, tosin kolmas päivä menossa oksentamatta. Etoo vaan koko ajan silti. Jos se kuitenkin olis helpottamassa. :)
 
Olisi kiva kuulla kokemuksianne urheilusta raskauden aikana =) Itse juoksisin mielelläni, nyt kun alkuvaiheen mahdoton väsymys alkaa helpottamaan ja hb ollee rautakuurin ansiosta noussut 112:sta. Olen edelliset vuodet juossut aina lauantaisin 22-28 km ja lisäksi pari kympin lenkkiä/ vko, eilen lönköttelin 4 ja tuntui ihan hyvältä =) mietin vaan tottakai keskenmenoriskiä.. vielä kun ikääkin tuo 38v.. En lähtisi enää yli 15 km, mutta tunnin lenkit?
Rv 10+1 LA 14.2.
 
milliliina ja muut pahoinvoinnista kärsivät. Sain apua pahoinvointirannekkeista joita myydään mm. apteekeissa. Rannekkeiden vaikutus perustuu Nei Kuan akupisteisiin. Ei ne pahoinvointia pois vieneet mutta pahin olo helpottui.

Ystävänpäivänvauva, paljon urheilevana olen ymmärtänyt että ensimmäisellä kolmanneksella saa urheilla entiseen tapaan tosin omia tuntemuksia kuunnellen ja tapaturmaisimpia lajeja välttäen. Kannattaa tietty varmistaa neuvolasta jos mietityttää. Kerro sitten täällä :).

Tsemppiä epävarmuudessa oleville!

n. 11+2
 
Heippa kaikille! Täällä olisi vielä yksi mattimyöhäinen liittymässä joukkoon. Olen ulkomailla asusteleva mamma, ja mielenkiinnolla seurannut keskustelua viikon parin ajan. Paljon hyviä ultrakuulumisia mutta myos epävarmuutta niinkuin täällä. Meille odotetaan kolmatta; alunperin odotettiin lokakuun lapsosta mutta ultrassa vk 12 paljastui keskeytynyt keskenmeno. Nyt varovaisen toiveikkaana josko haikara toisi helmikuun helmen :) Olo on väsynyt ja huonovointinen - vielä ei ole löytynyt apua tähän pahoimvointiin. Ranneketta, inkivääriä ja vitamiineja on tullut kokeiltua mutta suurta apua niistä ei ole ollut.
Tsemppiä kaikille, ja toivotaan lisää hyviä ultrauutisia!

Rv 8+4
 
Ystävänpäivävauva Toisen kolmanneksen loppuun saa tehdä normaalisti kaikkea mikä tuntuu itsestä hyvältä. Ei suositella aloittamaan mitään nopeatempoista uutta lajia, mutta jos olet jotain harrastanut aikaisemmin voit huoletta jatkaa sitä kunhan omassa kehossa tuntuu hyvältä liikuntaa harrastaessa. Esikoista odottaessa kahvakuulailin ja kävin jumpissa toisen kolmanneksen loppuun jolloin harrastukset jäi kesätauolle ja jatkoin sitten vaan kävelyllä ja pyöräilyllä loppuajan. :)
Tästä aion harrastaa jumppaharrastustani niin pitkään kun voin, nyt se on kesätauolla. Tällä hetkellä olojen takia lenkitkin on tuskaa joten nyt on himmailtu tahtia todella paljon, mutta kun olot tästä helpottaa niin mikään ei estä palaamasta lenkkipolulle ja jumppaan =)
Ferdinand 11+6
 
Ei hitto, täällä elellään nyt kyllä tulisilla hiilillä näiden asuntoasioiden kanssa. Meidän tekemä ostotarjous kämpästä meni läpi, mutta jouduimme tekemään sen ehdollisena kun oma kämppä on vielä myymättä. Nyt ollaan sitten pantu vuorokaudessa asuntoa myynti/kuvaus/näyttökuntoon ja yöllä oli kyllä semmoisen jomotukset alaselässä, että vanha kaverini imetystyyny piti kaivaa esiin uniavuksi. On muuten hyvä keksintö, jos SI-nivel alaselässä vihoittelee. Sillä saa lonkat sopivaan asentoon helposti ja uni tulee paremmin. Onneksi paha olo ei vaivaa kuin hirveässä nälässä, niin pystyy toimimaankin suht normaalisti.

Huh, kohtahan se ultrakin on, torstaina. Alkaa pikkuhiljaa jännittää, että onhan siellä vielä kaikki hyvin, onhan... Tosin nyt on tämä asuntoasia niin kuumana, että ei ole ehtinyt panikoida muuta :D Suosittelen siis kaikille muillekin turhanpelkääjille, että hankitte jonkun tarpeeksi ravisuttavan asian elämäänne viemään tilaa rasittavilta pystypaniikeilta ;)

PH rv11+5
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana
Onnea pippurihännälle asuntokaupoista, kyllä te varmaan saatte vanhan nopeeta myytyä jos se ei oo kauheen iso, pienemmät esim kaksiot menee nopeestivarsinkin jos hinta on kohdillaan. :)

Täällä ollaan kotimatkalla itäsuomen kalareissulta. Kalasaalis huono, ahvenia tuli vaan, ei yhtään lohta. Oli kyllä kovasti tarkoutus siirtää ajatukset muualle, mutta erehdyin sit menomstkalla lukeen kännykällä tota ketjua "toisia ns. Sikiöselonnoissa kiinnijääneitä vol 2" ketji oli yli 80 sivua ja sitä sitten tuli luettua koko vkl. Tänä aamuna sain luettua loppuun...

sitten täällä epäonni jatkuu: miehen perhetuttu jonka luokse me mentiin to iltana niin sairastu heti sen jälkeen kun saavuttiin niin haimatulehdukseen ja jouti oleen sairaalassa koko vkl. Oltiin sitkeskenämme hänen luonaan ja ruokittiin kotieläimiä (lampaita, kanoja, ankkoja jne..)

Sit toisekseen oon koko ajan odotellu äitiltä soittoa että vika isovanhempi (äidin äiti) on kuollu, sairastu meinaan samana päiväna kun sastiin noi huonot seulontatulokset pahaan keuhkokuumeeseen ja hänelle annettiin huono ennuste, tuskin selvii kun ikää reilusti yli 90.. :'(
 
Mukipukipuu, paljon voimia sinne! :( tuntuu, että epäonni usein tulee ryppäissä ennen kun alkaa taas aurinko paistaa.

Pikainen päivitys omaa napaa mökiltä: iiiks! Huomen aikasin aamusta ultra! Jännittää ihan kamalasti... ja pelottaa. Jännittää myös ystävän puolesta joka on synnyttämässä. Festareilta selvitty juuri ja juuri. Ei näköjään tälleen raskaana ollessa jaksa ja valvominen tekee todella huonon olon. Mutta älyttömän hauskaa oli ja rento fiilis sen jälkeen. :)

Kampiakseli ja heebo rv 11+4
 
mukipuu voimia sinne. :heart:

Mä oon tajunnu, että osittain tää mun ahdistus/paniikki muistuttaa mun pakko-oireita ja ahdistushäiriötä. Mähän oon nyt ollut ilman mun lääkkeitä tän raskauden ajan ja ihmettelinkin jo, että kumman hyvin oon voinut...täytyy varmaan käydä jossain puhelemassa, et onko joku lääkitys mitä uskaltais käyttää.
Oon vieläkin googlettanut kaikkea mahdollista tästä mun episodista. Oon mä kyl pökö, kun en järki puhetta usko ja pelkään, vaan et jotain pahaa oon saanut aikaan.
Tutkin jo senkin,että mitä se canesten sisältää ja onko siitä harmia vauvalle. Pitäis olla harmitonta...
Niin ja onhan se lapsi tosiaan siellä kohdussa siellä "pussissa" ja limatulppakin pitäis jotain suojata.
Tää mun vainoharhasuus on kyl ihan selkeästi mun taudin oireita.

rouva kampiakseli mullakin on huomen aamulla se ultra! Jännätään yhdessä. :)

Heilanga rv11+0
 
Viimeksi muokattu:
Jaksamisia mukipukipuulle! <3

Pikaisesti pakko jonnekin purkautua että IIIIIIIIIK kun jännittää tänään olis ultra! Tosin vasta illalla että mieskin mukaan pääsee töiltään ja kun lapset jäi viikonloppu reissulta mummolaan. Näin ollen tää on miehelle eka ultra minne mukaan pääsee. Voihan jännitys sinne ilta kuuteen asti. Ihanaa, jännää ja pelottavaa! <3

BlackPearl 11+1
 
BlackPearl ja Rouva Kampiakseli - onnea matkaan ultraan! Jännät paikat!

Mukipukipuu - Aikamoinen määrä asioita on nyt kasautunut teille samaan aikaan :( Tuo ketju on kyllä aika huolestusta herättävää luettavaa, vaikka ei olisi niitä huonoja uutisia saanutkaan. Mutta oman muistikuvan mukaan valtaosa hälyistä siinäkin ketjussa osoittautui ns. turhiksi. Pitää siis muistaa, että ne todennäköisyydet ovat kuitenkin aina isommat siihen terveeseen lapseen. Kiitos tsemppauksesta kämpän suhteen, kyllä ollaan ihan luottavaisin mieli, vaikka vähän isompaa ollaankin myymässä (3-4h) :)

Heilanga - Mä tulin ihan samaan tulokseen viime raskaudessa, hormonimuutokset laukaisivat paniikkioireilun, joka oli ollut hallinnassa jo vuosia. Kyse on oikeasti vain fysiologisesta ilmiöstä, johon meidänkaltaiset päät sitten reagoi ahdistumalla. Kaikki nuo vainoharhaiset ajatukset ja ahdistuksen tunteet ovat kuitenkin "vain" tunteita, reaktio koettuun uhkaan. Ikäänkuin tulkitaan uhkaksi asioita, jotka eivät sitä olekaan. Sen tajuamisesta voi olla iso apu. Mulla auttoi viime raskaudessa tajuta se, että sanoo itsellensä "jaa, tää on taas tätä", ettei päästä sitä paniikkikierrettä nousemaan vaan pyrkii rauhoittamaan sen jo kun iso pyörä meinaa alkaa heittää, ja ne tietyt tuntemukset saapuu kroppaan. Kognitiiviset harjoitukset ovat tosi toimivia, mieltä ja ruumista voi opettaa rauhoittumaan, jos se on vähän liipasinherkkä. Itse sain tosi paljon apua myös aiemmasta odotuksesta tutusta raskausjoogasta ja siellä opetelluista hengitysharjoituksista. Ilman muuta myös soveltuvasta lääkityksestä kannattaa jutella, jos oireet häiritsevät normaalia elämää merkittävästi, eikä noista itsesuggestiokeinoista tai muista harjoitteista ole apua. Puhuminen auttaa myös paljon, ja täältä löytyy väkeä joka ymmärtää, jos ei lähipiiristä :)

Viimestä päivää ekaa kolmannesta viiään - pitkälle on päästy jo!

PH rv11+6
 
Tsemppiä ultraan menijöille! :)

Onko täällä muita jotka kärsivät atooppisesta ihosta? Aikaisemmissa raskauksissa iho on ollut suht hyvässä kunnossa, mutta nyt! Kasvot, rintakehä, rinnat, kädet ja reidet on aivan auki! Kutinaan ei voi ottaa edes Histeciä ennen kuin eka kolmannes on takana. Ja ylläri pylläri kaikki vahvemmat kortisonit ovat loppu ja ihopoli on kiinni kesän. Soitin tk:een niin sieltä meinattiin, että heidän lääkäri ei voi reseptejä uusia. Soitan tänään kyllä uudelleen sinne ja pakotan jonkun kirjoittamaan jotain apua tähän ennen kuin mielenterveys rapisee! :)
 
Kiitos PH onnentoivotuksista. Ja ihan unohdin äsken, tsemppiä oman kämpän myymiseen, eiköhän tuon kokoinen asunto hyvin kaupaksi mene. Täällä ollaan "myyntijännityksessä" mukana.
Voi vitsi se oli ihanaa joskus kun tän nykyisen kodin osti joka ennen meitä toimi päiväkotina, se kutkuttava jännitys ja se eka yö uudessa kodissa on aina jotain niin ihanaa.

Mussukkanuppunen, täällä ei nyt ihan atooppista ihoa löydy mutta joka raskaudessa on puolen välin jälkeen ilmestynyt kutisevia kuivia pieniä kohtia ihoon ja niihin oon alle vera tuotteita käyttänyt ja on auttanut hyvin kun sillä ovat rauhoittuneet ja hävinneet pikkuhiljaa. Viimeistään synnärillä katoavat multa ihan yhtä nopeasti kun ilmestyvätkin.

Kääääääk, just soittivat Tampereen Terveystalolta ja pyytivät tulemaan ultraan jo neljäksi. Nyt vasta jännittääkin kun aika siirtyi aikaisempaan. Pakko napata kirves käteen ja painua pilkkomaan puita että on jotain tekemistä ettei tuu vaan jännitettyä ja funtsittua ultraa.

BlackPearl
 
  • Tykkää
Reactions: Hippu*
Onnea hienoista ultrakuulumisista Rouva kampiakseli! :) Ja tsemppiä kovasti ultran odotteluun ja itse ultraan BlackPearl!

Täällä kovin epäuskoinen olo vaihteeksi, kaikki minimaalisetkin oireet on kadonneet :/ Ultraan olis vielä ihan liian pitkä aika, yli 3 viikkoa!!!

Hippu* 9+5
 
Kiva odotella teidän ultratuloksia! Se on sitten perin merkillistä, että muiden ultratuloksia osaa odottaa iloisin ja luottavaisin mielin, mutta kun on oma kyseessä, menee ajatukset pelosta sykkyrälle. Mulla tosin on vasta ensi viikolla ultra, joten nyt vaan yritän olla ajattelematta sitä. Oireet minimissä, ja olo on kuin en olisi raskautta nähnytkään. Mut eikö ne usein saatakin vähentyä jo 10:llä viikolla? Mulla nimittäin vähentyi tasan 10+0, ainoastaan rintojen ja mahan turvotus on jäljellä. Lievää panikointia vaan huomaan taas kerran itsessäni tämänkin asian suhteen...

Pippurihäntä, onnea talokauppoihin! jännittäviä aikoja elätte.

BlackPearl, tsemiä ja onnea ultraan!

Isot onnittelut Kampiakselille! Varmasti huojentava ja onnellinen kokemus.

Me lähdetään parin yön päästä neljän yön telttareissulle koko perheen voimin. Saa nähdä miten tukalaa on nukkua ahtaasti kuumassa teltassa, kovalla alustalla. Onneksi tiedossa on kivaa seuraa ja ajanviettoa n. 10 muun perheen kanssa.

10+6
 
Viimeksi muokattu:
Onnea hyvistä ulrista, tuskin tänne muita huonoja tulee kun minä ja NaNa84. Eikösse ollu vaan jotain 5%:n luokkaa ketkä kärähtää seulonnoissa.

Mulla on atooppinen iho, mutta se ilmenee lähinnä kämmenissä, jalkapohjissa ja säärissä. Ei oo ainakaan vielä pahentunut. Normaalia hilseilyä ja säärien kutinaa.
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista Kampiakseli!

Ja tsemppiä talokauppoihin PH :) varmasti menee nopeasti kaupaksi ja pääsette muuttamaan uuteen kotiin.

Blackpearl onnea ultraan!

Oma ultra huomenna!! Tää on ihan järjettömän kamalan piinaavaa tää odotus. Mua pelottaa hirveesti edelleen ne seulat, kun ei ne ole satavarmoja. Pää hajoaa kyllä kohta tähän miettimiseen. Pääsispä sitä vaan suoraan siihen kromosomimääritykseen...
 
Täällä kans Ultra takana ja ens viikol uusiks, kun ei saatu sivust kuvaa. Oli sen verran jästikkä, et ei suostunut liikahtamaan sivuttain. Kädet ja jalat vaan heilu vimmatusti. :)

Lääkäri totes sit kans, et näyttäis normaalilta toi niska, mut parempi mitata vielä ensviikol uusiks. Hih. Mä totesin vaan, et kyl mää häntä vaan mielelläni kattelen. :)
Vissiin muutama päivä tulee kans lisää iäksi, mutta ei paljoa. Sitäkään kun ei kunnolla saatu mitattua.

Sain puhuttua myös, että voin aloittaa sertralin lääkityksen uudelleen. Ei ole kuulemma haittaa vauvalle.

Heilanga ja jästi 11+1/6
 
Onnea maikille hyvistä ultrista ja tuplista!

heilanga, meidän vesseli kans köllötteli selällään ja potki jaloillaan eikä meinattu niskaa saada näkyviin, niin hoitaja käski tehä kymmenen kyykkyhyppyä niin johan käännähti ja saatiin turvotus mitattua :D
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana
Maikki1985 ja Rouva Kampiakseli, kivoja ultrakuulumisia teillä, onnea :heart:!

Ja omaa ultraa hermoileville rauhallisuutta. Todennäköisesti kaikki kuitenkin on hyvin.

Mukipukipuu, otan edelleen osaa sun tilanteeseen ja ikävästi kasautui nyt muitakin murheita :(. Se on niiiin tyypillistä! Vuoden vaihteen tienoilla mulla oli kolmen kuukauden sisään keskenmeno ja kaksi talouden kolmesta koirasta jouduttiin lopettamaan :'(. Silloin ajattelin, että mitä kaikkea yksi ihminen kestääkään... Vaan niin siitäkin selvittiin.

Eilen muuten kotiuduin gagaroiden kanssa puolentoistaviikon reissulta ja olipa ihana tulla kotiin! Sitä ainutta koiraa oli ihan järjetön ikävä, ja oli ihan kamala kuulla, että se oli juuri saanut ammottavan reiän nieluunsa kepistä, jota sille kyläpaikassa oli ehditty viskoa, ennen kuin mies oli huomannut asian :(. Ovat nyt juuri eläinlääkärissä... toivottavasti selvitään pienillä operaatioilla...

Pippurihäntä, teillä jännät paikat asuntokauppojen suhteen... Katsotaan, kuinka käy! Toivottavasti hyvin :)! Nyt kun asuntomarkkinat ovat vähän hitaalla, niin ehdollisistakin tarjouksista saattaa syntyä kaupat. Pidän peukkuja :)!

Roudasin vanhemmilta oman vanhan nukkekotini kotiin ja pitäisi ruveta sitä remontoimaan tuolla tytölle. Pitää vissiin etsiä netistä jotain vinkkejä, kun en varsinaisesti ole mikään näppärä askartelija :)...

Reissun aikana oli ultra-aika tipahtanut postiluukusta ja se ois tän viikon torstaina, jollain taisi olla sama päivä :)? Enpä osaa sitä hirveesti jännittää, siitähän tuon sitten näkee. Toivottavasti ois kaikki kunnossa.

Mukaisaa viikkoa jokaiselle :)!

väpä ja joku (viikoista oon ihan sekaisin, sillä laskettuaika tulee myöhentymään torstaina, mutta jossain viikon 11+ tietämissä varmaan mennään...)
 
Mulla on ollut atooppinen ja kuiva iho vauvasta saakka. Nyt raskauden aikana iho on rasvoittunut ja atopia ei ole vaivannut laisinkaan! Mitään kutinaa tai ihottumaa ei ole ollut. Näköjään tosi yksilöllisiä nämä jutut :)

Kävin tänään sikiöseula verikokeissa ja yllätyksekseni käskivät varata aikaa sokerirasitukseen. Olin yllättynyt koska raskaus alussa ja olen hoikka ja urheilullinen. Neuvolassa minulle ei puhuttu siitä mitään :/ Nyt laboratoriosta sanottiin että se otetaan tällä alueella kaikilta... No ei auta muuta kun varailla aikaa. Pelottaa jo valmiiksi kun aamulla ei saa syödä eikä juoda ennen testiä. Pahoinvointia tiedossa aika suurella todennäköisyydellä.

Ihania ultrauutisia! Onnea kaikille :) omaan ultraan 1,5 viikkoa... Jännittää!

10+2
 

Yhteistyössä